Witam, dziękuje bardzo za odpowiedz. Nie zauwazylem zadnych wywietrznikow w komorze silnika. Dostep jest przez klape w kokpicie oraz przez schodki w kabinie, nie ma natomiast zadnej nawet kratki wentylacyjnej. Należy taką dorobić, kratkę i wentylator elektryczny. To jest bezpieczeństwo. Skoro wydostają cię się spaliny to jak pójdziesz spać z włączonym...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Auto stale serwisowane, w trasie nagle na światłach (skrzyżowanie) zaświeca się check engine, po ruszeniu czuć, że turbo nie tłoczy. Tester i błędy: P0100 układ doładowania P2111 regulacja cisnienia doładowania P2112 regulacja ciśnienia doładowania P2120 siłownik recyrkulacji spalin (zawór egr) P2130 silniczek zamknięcia przewodu ssącego (silnik klap...
Turbo napewno siedzi dobrze, jedyne co zauważyłem to jak ruszam elementem zaznaczonym na czerwono na zdjęciu , auto się przydusza, jak to puszczę to wydobywa się zza silnika chmurka spalin aż gryzie w oczy. Nie mogłem zdiagnozować dokładnie skąd ona się wydobywa. EDIT: Znalazłem miejsce nieszczelności. Znajduje się ono na rurze wychodzącej z turbo...
Panowie mam takie autko, robiłem tam cały dół silnika, po uszkodzeni wału. Auto pracuje, pali, przyśpiesza w jak największym porządku. Ale podczas hamowania silnikiem wywala błędy z przepływu powietrza. Sprawdziłem szczelność za i przed i egr, i klapę, chłodnice spalin podciśnienia gruszkę turbo etc etc... Przepływkę założyłem inną ale nie zrobiłem...
Auto pali nawet całkiem sprawnie, jak na stan w jakim niektóre podzespoły się znajdują. A oto i błędy: Typ podwozia: 1T (1K0) Skanowanie: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56 62 69 72 VIN: WVGZZZ1T Przebieg: 268520km 00-Czujnik kąta skrętu kierownicy -- Stan: OK 0000 01-Silnik -- Stan: Usterka 0010 03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000 08-Klimatyzacja...
Klapa gasząca chodzi prawidłowo. Podczas regeneracji wymuszonej na postoju zawartość sadzy przy temperaturze spalin 200-300 stopni spada, a wraz ze wzrostem temperatury spalin zaczyna rosnąć. Wczoraj z 5 g spadło do 3,5 g, a potem urosło do 10 g i tak już zostało. Regeneracja w tym silniku zaczyna od temperatury spalin 240 stopni i powoli idzie w górę...
Klapa gasząca to jest przepustnica EGR. Powinna zamykać się przy gaszeniu silnika, a w czasie normalnej pracy "współpracuje" z zaworem EGR (jak EGR się otwiera to przepustnica(klapa) powinna się przymykać aby silnik lepiej zasysał spaliny
Jeżeli chodzi o soft to był przez ASO zmieniany język z DE na PL, czyli tylko DIM był programowany. Możliwe że VIDA się walnęła i źle zinterpretowała kod, bo nią były ściągane kody. Co do nawiewu. Jest jeszcze jakaś opcja, czy na 100% to jest awaria silnika klapy?
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
(-) jak nazywa się element zaznaczony strzałką na zdjęciu. Jest bliźniaczo podobny do elementu znajdującego się powyżej niego. Problem w tym, że ten dolny jest cały zalany olejem i chyba muszę go wymienić. Są to przepustnice powietrza ciepłego i zimnego współpracujące z FAP-em oraz EGR-em. Na obrazku po lewej zaznaczone są jako elementy nr 11 i 12....
Po pierwsze musisz zrozumieć jak Ecu mierzy przepływ przez EGR. Tak naprawdę to go wylicza/zgaduje. Ecu mierzy przepływ świeżego powietrza zaraz za filtrem. Robi to przepływomierz. I teraz Ecu ma ustalony przepływ powietrza dla konkretnych obrotów, ciśnienia atmosferycznego, dawki paliwa oraz ciśnienia w doloci (po turbo). Gdy obciążenie jest niepełne...
Tak,da się. Analizator spalin,który ci wszystko wyjaśni. Dobrze jest jeszcze podpiąć oscyloskop pod potencjometr ramienia klapy spiętrzającej,i woltomierz pod przewód sygnałowy sondy lambda i czujnika temperatury silnika.Ambitni podpinają też miliamperomierz w obwód regulatora ciśnienia paliwa i vakuometr pod dowolną rurkę która jest za przepustnicą....
To nie jest raczej EGR ani klapa gasząca. Ściągnąłem wąż pomiędzy kolektorem ssącym a intercoolerem, (z lewej strony) i jest tam pełno spalin. Tak samo jak w przypadku korka oleju. Wiadomo że to bez filtra powietrza i doładowania ale silnik odpalił. Co to może być? Odpiąłem "odmę'? z pokrywy silnika i dolotu (na wejście do turbiny) i leci bardzo dużo...
Nie żadnych klap tam nie ma oprócz tej jednej w chłodnicy spalin. autoas- nie narzekam.Ale sam przyznaj że jak klient słyszy cenę to mu szczena opada. T5-znam bardzo dobrze ale zawsze trafi się jakiś rodzynek.
Ale w kosie spalinowej brakuje układu utrzymującego obroty. Widziałem taki prosty mechanizm w jakiejś kosiarce spalinowej. Taka klapa zasłaniająca (tylko częściowo) wylot powietrza które chłodzi silnik sprzężona z przepustnicą. Obroty spadają, powiew powietrza mniejszy, klapa z mniejszą siłą próbuje zamknąć przepustnicę czyli przepustnica się bardziej...
wg. mnie jeżeli auto się zamula jak pisze kolega to cos musi przytrzymać te spaliny - cylinder za kolankiem , gorna klapa AGR- ustawienie za mocno wkrecona - wykrecona, zasygnalizuje błąd ale nie zdławi tak silnika. ---jeżeli jesteś pewien ustawienia cięgna, sprawdź przewody.pozdrawiam.
Witam.Przepraszam że sie nie odzywałem.Sprawa wygląda następująco.Klapa egr została wymieniona,i w międzyczasie został wyczyszczony katalizator,cos tam wycięli i wywalili bo było strasznie zawalone i wytopione.Rzekomo jakiś wkład wsadzili,ale kontrolka MIL po wykasowaniu kompem,zapala się po przejechaniu ok 200 km,nie w trakcie jazdy,tylko po ponownym...
Witam, Kilka dni temu zapuściłem na forum temat dotyczący problemu ze świecącą w sposób ciągły kontrolką "check engine" w samochodzie nissan qashqai 1,6 diesel z silnikiem R9M. W odpowiedzi dostałem sugestię, że winna tej sytuacji jest klapa spalin w układzie wydechowym. Ponieważ chciałbym się tym tematem zająć samodzielnie muszę ww klapę zlokalizować....
Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego diesla).
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
A tu się właśnie mylisz gdyż jest to klapa dławiąca, którą reguluje silniczek V157 a ona nie działa na zasadzie wyłącz/załącz tym bardziej, że klapa dławiąca jest non stop sterowana w trakcie pracy silnika i może się zawiesić chociażby z powodu wyłamanych zębów przekładni sterującej. Proponuję spróbować regeneracji tej klapy zgodnie z tym co pisze...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Witam! Czy układ recyrkulacji spalin moze powodowac zaburzenia w pracy sondy i przeplywomierza? Kable i swiece nowe,sonda i przeplywomierz rowniez.Brak nieszczelnosci w dolocie a mimo to silnik pracuje nie rowno i faluje przy zejsciu z obrotow. W tym aucie jest uklad recyrkulacji wewnetrznej,jest zawor 2 komorowy sterujacy uchyleniem klap kolektora...
przy dodawaniu gazu słychać klekotanie zaworu egr Tak tylko nie wiadomo o co ci chodzi.Może otwiera i zamyka i słyszysz przepływ spalin.Weź wykręć ten egr zobacz czy jest mechanicznie sprawny jak i membrana w nim.Trzeba też wiedzieć jakie jest podciśnienie w układzie i wszystkie inne membrany typu siłownik turbo i klap w kolektorze.Sprawdzasz też parametry...
Wydech szczelny. Chyba raczej coś w kierunku awarii siłownika zmiennej geometrii dolotu. tzn jak się zatnie i klap nie otworzy a turbinka dmuchnie, to się robi przedmuch ale gdzieś na dolocie - może w kierunku obiegu recyrkulacji spalin i stąd się biorą błędy z EGR-u i przepływki.
Po pierwsze - skąd ci się w Lanci Zeta znalazł silnik RHY ??? bardzo dziwne bo były tam montowane fabrycznie TYLKO silniki HDI RHZ i RHW ( pierwszy z głowicą 8v drugi 16v ). Po drugie - to wymiana wtrysków na używane jako jeden z pierwszych etapów diagnostyki silnika HDI to po prostu samobójstwo - pytanie ? - masz pewność że zostały dokręcone właściwie...
Wymienione świece na orginalne Bosch FQR8LEU2 zalecane przez producenta. Ściągnąłem cały dolot, aż po głowicę. (Przepustnica, kolektor, listwa z klapami.) Wszystko poczyszczone. Jeden kanał od EGR dochodzący do cylindra numer 2 był zatkany przy samym wejsciu, na takiej zwezce. Rura idaca od egra, do kolektora wyczyszczona. Wyczyszczony sam EGR. Zaslepiony...
W sumie sam nie wiem czy to aby na pewno glowica ... 1. Przy odpalaniu silnika po calej nocy dusi sie trzeba 2 razy przekręcić kluczyk 2. Olej czarny szlam w odmie ( wydaje mi nie ze to plan chłodniczy z woda) 3. Kopci niemiłosiernie na biało/niebiesko na gorącym silniku 4. Ubywa w szybkim tempie plyn chłodniczy. ( po przejechaniu 10km ubyło 1cm płynu)...
Podnies w bagazniku tapicerki i lookaj wszedzie. Ale przede wszystkim jak koledzy moovili dokladnie ogladnij uklad wydechowy ....najprosciej zapal silnik, zatkaj lapką rure i sluchaj gdzie pierdzi :_))... generalnie problem jest znany w polonezach ich idealna aerodynamika zapewnia zasysanie spalin wszelkimi mozliwymi sposobami. I zobacz czy klapa jest...
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Przepustnice w tych silnikach masowo padają więc taka usterka nie jest niczym dziwnym. Jeździć możesz póki gdzieś w polu nie staniesz bo zablokuje się klapa w pozycji zamkniętej. Co do mas - sprawdź dokładnie wszystko od akumulatora aż do masy silnika - odkręć, oczyść, zakonserwuj i solidnie ale z czuciem dokręć.
Auto kolegi i dlatego mam trochę mało informacji. Silnik PD chyba BXE. Pojawił się komunikat "Spaliny warsztat" i świeci ciągle check. Chwilę po odpaleniu zaczyna migać kontrolka świec i auto jest mułowate ale nie ogranicza obrotów. Jeśli przytrzymać obroty około minuty powyżej 3tys to kontrolka świec gaśnie i wraca moc. Jeśli zmniejszyć obroty poniżej...
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Witam, Mam problem z x3 e83 n46 b20b 2006rok. Minowicie check pali się praktycznie ciągle po wykasowaniu 15-30 min i wraca, sporadycznie pojawia się EML. Jeśli chodzi o objawy to auto na zimnym silniku po odpaleniu chodzi jakby na 3 gary, dławi się obroty falują. Po kilku minutach jak się rozgrzeje działa bez zarzutu. Stoi 8h kiedy jestem w pracy i...
2008r.. Kodu silnika nie wiem. On ma elektroniczny egr i elektroniczną klapkę gaszącą.. To nie będzie BKC bo nie ma bloku zaworów korek wlewu oleju po stronie rozrządu... On ma tylko tam jeden N75 zawór. Wychodzi BLS Zielono/czarny ok. Ale nie wiem o jakim mówisz bronzowo/Zółty. No własnie martiw mnie to że czarny z czerwonym taki sam mam też w klapie...
Ja wymieniłem nastawnik turbo zero poprawy potem rozebrałem kolektory wyczyściłem i zregenerowalem cięgna bez rezultatu wymieniłem siłownik klap i było dobrze przez miesiąc teraz to samo dzisiaj podmienilem czujnik spalin koło EGR ale podłączyłem na zewnątrz silnika stary został na miejscu auto łagodnie szarpało ale jakieś 60 procent mocy po wkręceniu...
Witam mam problem który już był opisywany ale z regułu po radach wątki się urywały i nikt nie kończył czy przyniosły efekt a te które były chyba mam sprawdzone.A zatem problem wygląda tak: Opel Insignia 2014r 2.0 cdti Zaczęło się od tego że wyświetlił się check silnika auto traciło moc jechało jakby w trybie awaryjnym ale dało się przemieszczać wynik...
...z braku czasu coś zaczęło się dziać... A więc... W weekend wymieniłem sondę na używkę Ori o takim samym numerze, nowe świece, kilka dni wcześniej gruszkę która struje klapami w kolektorze ssącym ( była nieszczelna i nie działała), przepływomierz na używkę Ori, uszczelkę pomiędzy kolektorem ssącym a przepustnicą ( nie pamiętałem czy wcześniej była...
Witam ponownie! Oto nowości na polu walki z dławieniem się silnika w moim Golfie: 1). Zaufany mechanik rozebrał cały wtrysk i już wiem, że jest on OK. Nie ma też żadnych pęknięć w uszczelkach, gumach itp., żadnego "lewego powietrza". Fachowcy regulujący na gwarancji instalację gazową (silnik na gazie nie wyciągał więcej niż 3000 obr.) powiedzieli mi...
:-) wystarczy zmienic napis na klapie :-) a tak na serio to skrzynia inna ( inne przelozenia itd), komputer inny ( cale sterowanie wtryskami spaliny itd) zasadniczo ze "starego" zostanie tylko buda i zawieszenie, bo inna skrzynia to inne polosie, inny silni to inne amortyzatory z przodu, inny silnik to innaczej ulozony osprzet jedyna sensowna mozliwosc...
Spróbuj się dostać do otworu, którym wlatuje powietrze spod reflektora i je przysłonić tak, żeby miał dopływ z boku, a nie wdmuchiwany podczas jazdy i zrób próbę. Miałem to samo w peugeot-ie, trzy serwisy nie rozwiązały tego problemu (analizator spalin i inne cuda robili) nic nie pomogło. Zasłoniłem wlot reklamówka jednorazową na próbę i problem znikł....
Dwa pierwsze błędy (z małą korektą pierwszego - pewnie się pomyliłeś z ostatnią cyferką zamiast wpisać kod 17562) dotyczą zaworu N18, który steruje uchylaniem zaworu EGR, najpierw proponuję sprawdzić stan złącz przy wtyczce oraz izolację przewodów a jeśli nic się nie zmieni to możesz na chwilę podmienić N18 z elektrozaworem N75 - tym od ograniczania...
w tym silniku wtrysk jest dociskany specjalną łapą po odkręceniu jej najlepiej czymś przekręcać wtrysk w prawo i lewo :):) wtedy się obrusza i będzie łatwiej go wyciągnąć :) jeśli niedawno poczułeś spaliny w kabinie to nie powinno być aż tak źle jak na zdjęciu kolegi z serwisu :) ja jeszcze przed wyciągnięciem zalałem wtrysk w koło środkiem do czyszczenia...
Zgadza się, służy ona do dławienia powietrza dolotowego aby zwiększyć stopień recyrkulacji spalin, tak aby silnik spełniał normy emisji NOx.
Wrzuć jakieś zdjęcia bo nie bardzo rozumiem co zrobiłeś. Klapa gasząca jest wewnątrz egr, co tam można zaślepic zwłaszcza "u dołu" silnika? Zaślepia się co najwyżej dopływ spalin do egr choć samo zdjęcie rurki podciśnienia "zaślepia" egr o ile jest szczelny.
wymienił mi jeszcze bączek podciśnieniowy EGR bo było urwane cięgno. Tylko z drugiej strony teraz płyn już nie bombluje. Rozumiem, że masz na myśli siłownik podciśnienia klapy dławiącej przed EGR. Przy uszkodzonej chłodnicy spalin ciśnienie w ukł chłodzenia wypycha płyn do wydechu, wiec nie ma prawa „bąbelkować”.
18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185 19647 - klapa kolektora ssącego 16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247 16706 - czujnik obrotów silnika g28 16788 - system recyrkulacji spalin 16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki ) 16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za...
Tu klapa gasząca jest w pełni elektryczna do tego sterowana cyfrowo lub co najmniej sygnałem PWM małej mocy i pełni rolę przepustnicy (przymyka się na małych obciążeniach by zapodać więcej spalin z EGR). U mnie szalała i dławiła silnik i teraz mam ją odłączoną. Podejrzenia pada na nią albo przepływomierz ale bez danych lub testu ciężko coś stwierdzić...
Witam jeśli z złym dziale proszę o przeniesienie. Mianowicie chcę zamontować sondę z corsy do kotła C.O następnie podłączyć ją do wyświetlacza LCD aby pokazywała mi ile jest tlenu w spalinach plus podłączyć ją do silnika (nwm od wycieraczek, taki mi zalega w garażu), który miałby sterować klapą od powietrza wtórnego. Jak się za to zabrać ? jak to wykonać?
Dzięki za link Mój angielski jest na poziomie "ja być, ja mieć, itd", przy angielskim technicznym to już całkowita klapa W związku z tym, iz schematu żadnego nie znalazłem (bo i chyba nie miałem znaleźć) trudno mi sie ustosunkować do rozwiązania, które jest pod tym linkiem. Odnośnie podobnych rozwiązań silnika (z powierzchniami sinusolidalnymi lub podobnymi)...
Kupić nie kupić oto jest pytanie. Czy Chińczyka czy może coś markowego? Na markowe piły czy kosy spalinowe, nikt mnie już nie namówi. Temat przerabiałem dokładnie. Miałem piłę markową za 2800zł i Chińczyka za 400zł. Markowa piła się rozleciała po 10 latach, Chińczyk po 6 latach jeszcze działa. Sprzęt używany kilka razy do roku. Czy chińczyk za 500zł...
Witam wszystkich po długiej nieobecności. Mam wielki problem z moim rowerkiem, może ktoś miał taki problem więc liczę na pomoc bo już siły nie mam. Problem jaki mam to za cholerkę nie chce odpalić, podczas jazdy zgasł i klapa. nie pomogła nawet nowa świeca, nie pomogło wlewanie bezpośrednio benzyny do cylindra jak zawsze pomagało, nic, dosłownie nic....
nie, nie próbowałem, moja wiedza na odstawieniu do mechanika raczej się kończy, a jak widać mechaników na ten temat sięga niewiele dalej.. temat czyszczenia wydaję się prosty, spróbuje, możesz tylko uzasadnić swoje przepuszczenia ? Przez przepustnicę przechodzą opary oleju z układu odpowietrzania skrzyni korbowej (konstrukcja silników spalinowych )...
Pojemność skokowa - co to jest? Parametr silnika spalinowego, będący różnicą pomiędzy maksymalną a minimalną objętością cylindra. Pogodzi was ten tekst?. Woda jest nieściśliwa i jeśli do cylindra dostanie sie więcej niż niż może pomieścić w Punkcie GMP to klapa. Jakby kamień włożył.
Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
Witam Od kupna moja polówka 1.4 TDI silnik BNV model 2007 ma cały czas wysokie obroty. Na biegu jałowym obroty wynoszą 1449 obr/min. Odpala od pierwszego strzała, wszystkie lampki w normalnych czasach gasną prócz jednej. Cały czas pali się lampka sygnalizacji spalin. Po diagnostyce vag w pamięci jest tylko jeden błąd, który jak skasuję lampka gaśnie...
ok co z zaworem klapy wirowej? co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? czemu temp cpf jest -40 C Zawory klap wirowych są na pewno OK bo jak już pisałem miesiąc temu wymieniłem kolektor ssący (w którym są te klapy wirowe) wraz ze sterownikiem (silnikiem) klap wirowych. Jeśli chodzi o uszczelkę przy EGR - przy okazji czyszczenia EGR, tak jak pisałem,...
To jest sposób na stwierdzenie obecności przedmuchu, a nie sposób na jego eliminację. oczywiście to miałem na myśli ale jakoś pogłubiłem słowa:) wracając do tematu to złożyłem dziś wszystko do kupy wyłączając z obiegu parownik gdyż nic nigdzie nie znalazłem. wszystko jest absolutnie od strony wizualnej ok wszsyskie weże krućce itp.. chciałem więc wykorzystać...
Witam. Mam problem z Polówką, mianowicie zauważyłem dość spory wyciek oleju z silnika. Jak się okazało, olej wycieka przez górny wężyk na głowicy silnika - wężyk od odprowadzania spalin. W aucie były wymieniane zawory (przeskoczył pasek rozrządu) przez mechanika. Po odkręceniu klapy poza zaworami oraz masą oleju nie widać jakiś widocznych uszkodzeń....
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika C16NZ tak, by spełniał normy...
Witam. Ni stąd ni zowąd coś się stało w mojej Audi A3 8l 2000r 1,9 TDI 90 Km. Silnki ALH. Nagle przy próbie ruszania auto się zadławiło i zgasło. Odpaliłem bez problemu, ale przy mocniejszym wciśnięciu gazu auto się dusiło i bardzo mocno kopciło na siwo. Dojechałem do domu z prędkością max 50 km/h. Zauważyłem, że przy gaszeniu szarpie silnikiem i klapa...
Witam kolegów. Jak w temacie , autobus mercedes conecto, rocznik 2000, silnik OM 457 hLA w wersji 300KM. Nieprawidłowa praca polega na tym iż przed dojeżdżaniem np. do krzyżówki wciskam sprzęgło i zaczynam hamować silnik drastycznie obniża prędkośc obrotową i gaśnie. Objaw zawsze taki sma, nie zależnie od wybranego biegu, nawet gdy przed rozpoczęciem...
Układy klimatyzacji stosowane są w pojazdach samochodowych od wielu lat. Na początku zarezerwowane były dla pojazdów luksusowych, by obecnie stanowić podstawowe wyposażenie nawet pojazdów klasy budżetowej. Dziś większość z nas nie wyobraża sobie podróżowania samochodem bez tego układu w upalne czy nawet ciepłe dni. Klimatyzacja podnosi nie tylko komfort...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Czujesz spaliny bo masz nieszczelną uszczelkę pod kolektorem, opar zbiera się pod maską w koło silnika. Zwykły filtr kabinowy nie czyści z zapachów, musiał byś wymienić na filtr węglowy. Nie ma się to nic do wyżej wymienionej usterki. Wszystkie tłumki są już stare być może wypalone obluzowane w środku, dodatkowo taki efekt może być przez pokrywę plastikową...
Wiem że przy PP2000 nie ale chcę zobaczyć jakie wyposażenie miałem przez fabrykę przewidzianą:) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Charakterystyki pojazdu Model406 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Data Początku Gwarancji01.01.1990 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Jeśli mogę to poproszę o rozkodowanie VIN Peugeot 2008 VF3CUBHY6FY123964 Proszę; Model 2008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14189 88 2 0459 Data Początku Gwarancji 08.11.2015 NRE(homologacja) e2*2007/46*0070*24 P4A 9807590799 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 2008 TYP...
A czy masz klapkę gasząca na dolocie? Powinna się zamykać wraz z zgaszeniem silnika. Sprawdź czy masz elektryczna czy na podciśnienie. Jak elektryczna to daj napięcie z aku i będziesz widział czy coś się rusza a jak na podciśnienie to musisz sprawdzić wężyk i zaworek pod względem szczelności. Jeśli jest ok to zmierz ciśnienie na końcu wężyka przy gaszeniu...
Witam, Założyłem webasto ThermoTop V w moim Smaxie (co do elektryki to to samo jak Monedo MK4). Webasto działa i ogólnie wszystko jest OK. Ale, uważam że jedna rzecz jest niedorobiona lub a druga nie wzięta pod uwagę. Mianowicie w instalację oryginalną Forda jest wpinany dodatkowy przekaźnik K3.1, który ma (jakoś) pracować z klapą rozprowadzania powietrza...
Faktycznie, przy uszkodzonej/ych świecach kopciłby tylko chwilę po odpaleniu ale skoro kopci przez 2 kilometry to jest to dość ciekawy przypadek - zwłaszcza, że sterownik silnika nie pokazał żadnych błędów - można byłoby przypuszczać, że silnikowi brakuje powietrza do spalenia ropy z powodu zacinającej się klapy gaszącej ale u Ciebie jest ona sterowana...
Ten mój "zasilacz" to transformator (dość przypadkowej mocy w tym przypadku 63VA, bo taki miałem pod ręką) z odczepami plus mostek 10A i tyle. "Regulacja" też przypadkowa- dobierałem napięcie zasilania takie, by wentylator nie wywalał popiołu w komin :D Akurat na którymś odczepie uzyskałem obroty, które mi spasowały, napięcie na silniku podczas pracy...
ESP 8.0 war. 1 D208 - Szyna-CAN, sterownik silnika - Błąd Diesel CR/EDC 16C34 CAN V2 P0405 - Czujnik położ. odprowadzania spali - Błąd sygnału P1728 - Kontrola momentu / żądany moment obrotowy silnika - nieprawidłowy P2143 - Sterowanie dla klapy mieszania cyrkulacją spalin - Przerwa/masa/zwarcie do plusa P1351 - Przekaźnik żarzenia - Błąd
Kolego migolc Mam to samo u siebie. Też mi śmierdzi spalinami i mam okopconą osłonę turbiny i silnik klapy dolotu. Muszę wydrzeć u siebie cały ten EGR razem z chłodniczką i zobaczyć. Jak się za to zabrać? Co tam tak trzyma? Z czym miałeś największy problem? Każda rada się przyda.
W uch żadnych błędów, w komorze silnika żadnych uszkodzeń. Wymieniłem chłodnice spalin uszkodzona była klapa może zatkany dpf, clip po teście kalkulatorów wywala że znaleziono nieskonfigurowany kalkulator czy coś w tym stylu. Sprawdziłem wszystkie viny się zgadzają.
W dafie 105 jest hamulec wydechowy zwykła klapa która tłumi spaliny pomiędzy turbo a wydechem i hamulec MX w 95 był deb. Co do działania i montażu MX był przeważnie montowany do sam bez retardera ale także to było opcja. Do MX muszą być zachowane pewne warunki aby on działał tzn obroty silnika oraz prędkość na danym biegu. Jeżeli myślisz lub czujesz...
witam mam problem z passat b5 1.8t silnik aeb 96r.Brak napięcia na zaworze n75 powoduje że ciśnienie z turbiny otwiera klapę i spaliny idą bokiem przez co jest słabe doładowanie auto zmulone na maksa.Dodam logi może ktoś byłby w stanie mi pomóc.DZIĘKI
Uciekanie płynu oczywiście należy usunąć, ale co do niedogrzania, niestety silniki 2.0 tdi mają z tym wielki problem. Układ jest dość skomplikowany, nie masz zwykłgo termostatu za 50 zł tylko zawór 4/2 drożny, który w sumie jest termostatem ale w jakiejś chorej obudowie, kosztuje 220 zł a jego wymiana to zemsta hitlera zza grobu. Oprócz tego masz prawdopodobnie...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
CZYM JEST BLOS ?? To nowatorskie rozwiązanie w dziedzinie mikserów LPG i CNG służących do zasilania samochodów gazem LPG lub ziemnym. System BLOS - lub po prostu BLOS - jest opatentowany w całym świecie. BLOS jest rezultatem kilkuletnich badań a do jego wytwarzania używane są najbardziej zaawansowane technologie. DLACZEGO BLOS ZAMIAST TRADYCYJNEGO MIKSERA?...
Witam. A czy hamulec silnikowy działa prawidłowo? Wypada sprawdzić klapę spalin hamulca silnikowego bo jeśli będzie uszkodzona to może ograniczyć przepływ spalin. Kiedy były regulowane zawory? (jak wyglądają krzywki wałka rozrządu?) Jak wyglądają korekcje wtrysku na poszczególnych cylindrach? Ile wynosi wartość ciśnienia szyny paliwowej na wyłączonym...
20488 Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Usterka może mieć następujące przyczyny: Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym. Zawór proporcjonalny...
Jazda z odłączonym przepływomierzem nie przynosi praktycznie żadnych zmian. I tutaj prawdopodobnie tkwi usterka, ponieważ nie została sprawdzona w 100% zależność przepływomierza od EGR i odwrotnie. Jeżeli bowiem po odłączeniu wtyku elektrycznego przepływomierza nic się nie zmienia, tzn. w dalszym ciągu "muł", oznacza uszkodzenie recyrkulacji spalin...
Tak, to hamulec silnikowy. Może to być dźwignia pod kierownicą a może być awaria. W każdym razie nie powinno syczeć przy dodaniu gazu (zamknięta klapa na wydechu i syczą spaliny przelatujące przez małą dziurkę w klapie). Można jeździć pod warunkiem odłączenia cięgna od klapy i zablokowaniu jej w pozycji otwartej. Oczuwiście nie jest to naprawa tylko...
Muszę Cię chyba zmartwić. Niektóre wersje silników Opla mają dokładnie takie objawy jakie opisałeś. Wynika to przede wszystkim z dbałości producenta o czystość spalin. Sam jeżdżę Asterką 1,6 i na paliwie jest tak samo. Po przełączeniu na gaz tego efektu nie ma. Jeżeli efekt jest bardzo głęboki to sprawdź filtr powietrza i sterowanie klapą zimne-ciepłe...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Takie przepustnice zwykle idą w parze z EGR'em niskociśnieniowym, dodatkiem mocznika (Ad-blue), i nie służą z reguły do wypalania FAP'a, a do zwiększania lub zmniejszania przepływu spalin, zaworem EGR, z racji tego że pobór spalin następuje za FAP'em, nie ma tam ciśnienia, które może pokonać nadciśnienie panujące w kolektorze ssącym, co za tym idzie,...
Jeśli chodzi o blacharkę to najszybciej lecą progi, przednia i tylna klapa. Tylna belka też potrafi przerdzewieć na wylot. Skrzynie M32 były tylko z silnikami T-Jet, gdzieś do roku 2010 (teoretycznie egzemplarze poliftowe z normą spalin Euro 5 powinny już mieć skrzynię Fiatowską C635, ale zdarzają się wyjątki.) Silniki benzynowe, to zależy czego oczekujesz....
Odebrałem sterownik od elektronika. Poprawił ten mój lut i kilka innych, ale tak jak mówił nic to nie dało. Tzn na samym początku jak się coś nagle stało i silnik zaczął niedomagać (nie działała klapa gasząca, zawór egr, zawór podciśnienia, a po dodawaniu gazu silnik się dusił i bardzo kopcił na siwo) to zestaw błędów nie dał się wykasować, wskakiwały...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Słaby gdy zapala się check engineSaab 93 z silnikiem opla 2.2 DTL, 98 rok, objawy: normalnie jechał, w momencie zatrzymania np na przejeździe kolejowym lub światłach, zapalała sie kontrolka pracy silnika i samochód poruszał sie jak bez turbo, silnik nie kręciłn się szybciej niż 3500obr/min (normalnie ok. 4200). Po dłuższej jeździe czasem kontrolka gasła,...
witam, Jedną z głównych funkcji klapy dławiącej poza tym, iż wspópracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, jest również zapobieganie szarpaniu silnika podczas jego wyłączania. Chodzi o to,że w pewnych warunkach pracy silnika,przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia między układem dolotowym a wydechowym i ta właśnie różnica, niezbędna jest do...
Witam, Próbuję zebrać informacje na temat usterki w nissan qashqai 1,6 diesel (silnik R9M). Usterka polega na tym ,że swieci się w sposób ciągły kontrolka "Check_engine" na desce rozdzielczej, poza tym nie odczuwam innych dolegliwości w użytkowaniu, chociaż dzisiaj chciałem ostro wystartować na skrzyżowaniu i samochód wydawał mi się jakiś mułowaty Z...
Jak to bywa w życiu - nikt nic nie daje za darmo. Podstawowa funkcją rodziny jest zapewnienie ciepła w domu. Wiele lat temu stanąłem przed wyzwaniem sprostania temu zagadnieniu. Po zdobyciu nowego mieszkania zakupiłem kocioł węglowy, który miał zapewnić ciepło naszej rodzince. Kocioł pochodził z firmy Krzeczyn Wielki. Standardowy dolniak wykonany z...
Tu nie chodzi o quiz i klasówki.W tym silniku jest wiele pułapek,które potrafią wykończyć dpf. Odpowiedz koledze Bartolek "Tak, zaślepiaj, będzie ok" i nie twórz pobocznych dywagacji.Ja zalecam ostrożność z doświadczenia na kolektorze,klapie gaszącej i egr. I nie uczestniczę w egzaminach na spalinach.
Śruba stopu ogranicza przymknięcie kierownic. I teraz trzeba znaleźć złoty środek czyli takie przymknięcie kierownic by spaliny zwiększyły prędkość i dzięki temu szybciej napędziły wirnik gorący turbo który to przez oś napędzi drugi zimny wirnik i turbo szybciej osiągnie RPM efektywnej pracy ,ale z drugiej strony nie zamnknął sie na tyle by za bardzo...
Trochę nie rozumiem, co ten post wnosi. Nic. A co ciekawego można w tym temacie napisać. Możesz zamontować woltomierz i przy każdym spadku napięcia o 0,1 V odpalać silnik. W ten sposób dojdziesz do napięcia przy ,którym jeszcze da się go odpalić. Itd i tp. W zależności od parametrów fabrycznych aku, jego zużycia, temperatury zewnętrznej i tolerancji...
Nie chodzi mi o sondę lambda/nie sądzisz chyba że jakaś ciemna masa udziela Ci porad/ w niemieckich autach jest dodatkowa rurka przed katalizatorem do sprawdzenia spalin i w tym miejscu jeżeli to jest miałeś zmierzyć skład spalin.przy dobrym katalizatorze wynik pomiaru jak wyżej. Nie mogę się z Tobą dogadać.Diagnoza wstępna wtryskiwacze do wymiany.Na...
zamykając temat udało mi sie zdiagnozowac ten samochodzik dzieki waszej pomocy :) a zeby ten post byl uzyteczny" - ten samochud nie diagnozuje sie przez bezpieczniki... -da sie zdjagnozowac przez kody migowe przy pedale sprzegla instrukcja: Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej...
Do wtyku 3 podpinamy multimetr ustawiony na wypełnienie impulsu (dwell),silnik na b.jałowym,wkrętem CO na klapie regulować tak aby wypełnienie impulsu oscylowało przy 50% lub ustawić według analizatora spalin.
Zakres mocy jest ograniczony wielkością dyszy.Zmianę mocy robię ręcznie zmieniając ciśnienie oleju na dyszy,oraz przestawiam klapę powietrza wentylatora. Powietrze rozpylania pozostawiam bez zmian dla całego zakresu założonej dyszy.Regulacje kończę po uzyskaniu bez dymnych spalin. :D Sawek czy na prądnice nadaje się silnik 0,7KW ,24 żłobki,wirnik Φ84mm.Czy...
Rocznik 2001, 118 KM z LPG. Silnik pracuje jak na moje ucho normalnie i równo. W środku niemal nie słychać pracy silnika, tylko mruczenie. Żadnych też rolek nie słychać, natomiast pasek osprzętu będzie do wymiany. Jest jednak obryzgany jakąś mazią. Sprzedawca tego nie maskował, żeby nie było że oszukuje. Niestety - wyciek jest na tyle mały, że nie kapie...
według kilku osób powinien mieć 1350 Są w błędzie.Daf E6 tak odcina,chyba że ktoś kto konfigurował pojazd zażyczył sobie innego przełożenia.Według mnie jest problem z ciśnieniem spalin. Witam kolego, czy mógłbyś rozwinąć temat odnośnie tego ciśnienia? Wymieniłem ostatnio czujnik wilgotności i czujnik delta (ciśnienia zwrotnego EGR)bez zmian, dzisiaj...
Samochód jak w opisie. Przebieg powiedzmy ze 300tys ale dość zadbany itd... Kupiłem niedrogo zimą, ale "niedrogo" to pojecie względne bo dla mnie to i tak była fortuna... :| Auto wyposażone w klimatronik z którym od dnia zakupu były jaja. Zimą grzeje jak piec, latem chłodzi jak lodówa. Niestety nie da się ustawić temperatur pośrednich. Ustawiam temp...
Witam! Auto jak w tytule. (169tyś. km) Otóż pierwszy problem wyglda tak: Podczas normalnego użytkowania czuć brak mocy gdzie do 2700obr. Potem jest lepiej. Ale ogólnie jak na silnik 110km w aucie ważącym 1000kg uważam że jest słabo - bardziej na 70km. Drugim problemem jest stukot podczas zapalania...
Na logach z pierwszego posta EGR jest fabryczny, nic nie kombinowane wydaje mi się że EGR jest sprawny. Dziś dla testów zaślepiłem egr zaślepką przy klapie gaszącej. Moje subiektywne odczucie jest takie że silnik minimalnie lepiej wkręca się z dolnych obrotów(co zresztą potwierdzają logi dynamiczne z gr. 003 i 011. Turbo pompuje więcej w zakresie do...
Już 5-ty raz wymieniam okap kuchenny firmy AKPO, producent MADE IN POLAND, zakład gdzieś w Polsce ale siedziba w mazowieckim, stąd wszystko jasne. Potrzebowałem taniego okapu do wyciągania nikotyny z piwnicy, serio, zrobiłem sobie w piwnicy norę ze starych mebli kuchennych itp. i tam działam z majsterokowaniem. Potrzebowałem lekkiego przeciągu aby wybić...
Masz dwa przewody, na jednym względem masy ( na przykład klemy akumulatora) ma być napięcie zbliżone do napięcia akumulatora czyli 13,5 do 14,4 wolt na pracującym silniku. Co może być przyczyną, że u mnie na wtyczkach od N18, N239 i N75 jest ok 3,5 V na pracującym silniku? Są takie błędy -17946 Zawór odcinający paliwo - przerwa/zwarcie do masy, brak...
1111 - Defekt sterownika 1231 - Czujnik szybkościomierza 1232 - Silnik biegu jałowego 2111 - Obrotomierz 2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu 2113 - Czujnik halla 2114 - Czujnik punktu zapłonu 2121 - Włącznik biegu jałowego 2122 - Brak sygnału obrotów 2123 - Włącznik pełnego obciążenia 2124 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy 2132 - Brak połączenia...
Nie będę się już rozwodził co do przeznaczenia zaworu EGR - ogólnie służy on tylko dla ochrony środowiska, jego montaż w silniku jest podyktowany ciągle rosnącymi normami czystości spalin a jego zadanie to powtórne wpuszczenie części gazów wydechowych do dolotu celem ich ponownego przepalenia by wyeliminować ze spalin szkodliwe dla środowiska tlenki...
Kolega nie napisał o jaki silnik konkretnie chodzi ale w nowszych TDI EGR jak i klapa gasząca są sterowane elektrycznie. Napiszę tak : nigdy takiej podmianki jeszcze nie robiłem tj. N75 na N239 lub ten od chłodnicy spalin czyli N345. Te dwa ostatnie pracują w dwóch stanach : zamknięty lub otwarty i szczerze powiem, że jeśli podepnie się je pod wtyczkę...
Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;) Mam układ ogrzewania postojowego silnika. Po tym jak miałem 1,5 cm warstwę nagaru w dolocie i zaklejone klapy wirowe nie otworze tego egr nigdy.
Co do wtryskiwaczy były one sprawdzane man catsem parametry w normie ponadto silnik odpala na dotyk - jeżeli to nie wystarczy to może się mylę ale czy to był by problem CAŁKOWITEGO braku doładowania... nie sadze. co do odłączonego wydechu to został odłączony wraz z klapa hamującą - sama klapa działa prawidłowo po zdemontowaniu została sprawdzona. Czujnik...
Witam. Odpowiadam na posta ponieważ mam podobny problem, od jakiegoś czasu, a po wizycie w serwisie aktualnie jest tragedia. Opis pacjenta MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km. Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione: czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy:...
Witam. Panowie od jakiegoś czasu mam problem który opisuje poniżej. Aktualnie po wizycie w serwisie jest tragedia. Opis pacjenta MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km. Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione: czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy: późno załączająca...
Widze cieżko, bo na wielu forach pytałem i na grupach FB :D no cóż będe próbował dalej, jak sie czegoś dowiem to dam znać Dodano po 2 jak by ktoś potrzebował z Ibizy pinout: Złącze wtykowe, 32-kierunkowe, niebieski 1 - zacisk 15, dodatni 2 - lampka kontrolna prawego kierunkowskazu 3 - sygnał wyjściowy 1 z elektronicznego prędkościomierza 4 - lampka...
Witam. Sytuacja z autem wygląda następująco, jakieś 1,5 roku temu został zrobiony chiptuning, wyprogramowany został EGR, klapy wirowe i DPF, ale DPF-u nikt fizycznie nie wyciął i auto przejeździło tak z ponad rok czasu, aż DPF tak się zatkał że auto zgasło w czasie jazdy. W związku z tą sytuacją DPF został wyprany, turbina zregenerowana bo dostała po...
Korek ma stabilizować to ciśnienie i je regulować w pewnym zakresie. Inaczej trzeba będzie przeprowadzić test na co2. Sprawdzić czy są spaliny w chłodzeniu....rozbieramy motor :( Dodano po 4 Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Oczko jak oczko :), nie wiem co może być bardziej oszczędnego od wytworzenia najpierw holzgazu do bezpośredniego zasilania kuchenki gazowej, równoległe przetworzenie go w generatorze spalinowym na prąd elektryczny - oba problemy z TEMATU mamy rozwiązane po koszcie drewna i instalacji. A co do wątpliwości - końskie kupska naprawdę są dobrym filtrem,...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
... więc dla świętego spokoju poprosiłam o wymianę płynu. I JEST OK. Ale pojawił się inny problem - leci mi z rury wydechowej gigantyczna ilość białego dymu, który śmierdzi spalinami, okrutnie śmierdzi spalinami! nie zauważyłam spadku mocy... Joasiu, nie wiem jak tam u Ciebie ze spadkiem mocy - piszesz, że nie zauważyłaś, wnioskuję również, że płynu...
Witam temat następujący Auto Mercedes 124 2.0 K-Jet oczywiście zagazowany (wiem że temat rzeka i był wałkowany ,lecz problem dość dziwny. Mianowicie Auta nie można wyregulować na wolnych obrotach,układ pozornie szczelny wymyty nie jest po wielu wybuchach LPG ,klapa spiętrzająca prosta,srebrny przekaźnik sprawny + dodatkowo przylutowany na wszelki wypadek....
Witam. Na temat sterowania CO z Atmegi i programów w bascomie jest w sieci dużo. Opisów i problemów różnych też. Ja mam może trochę bardziej nietypowy problem. Otóż po pierwsze chcę opracować skuteczny algorytm sterowania według (może przesadzonych0 ale według mnie ważnych parametrów. Prosty odręczny schemat w Pdf-ie. oto założenia: 1. Dwa tryby pracy...
No bo ja nie wiem co ten szymitsu pisze. Zablokowany całkowicie katalizator powoduje jeden charakterystyczny objaw- samochód odpala na kilka sekund po czym gaśnie. Próba rozruchu powoduje objaw dokładnie taki, jak by silnik nie sprężał; całkiem podobnie jak by miał wmontowane świece albo....zerwany napęd rozrządu. Bądź też uszkodzony bendiks. Zupełnie...
Tyle wiem jak się odcina paliwo awaryjnie. Ale nie spotkałem klap odcinających dopływ powietrza. Agregatów widziałem i instalowałem oraz serwisowałem już sporo. W lokomotywach spalinowo-elektrycznych tez nie spotkałem a oglądałem już też troszkę, nie wszystkie oczywiście. Pięciokrotnie byłem świadkiem rozbiegnięcia się silnika wysokoprężnego, dwa razy...
Mazawada... celowo chciałem niektóre fakty pominąć ale skoro poświęciliście mi czas by nauczyć mnie z Jacu626 od początku o hd , hds'ie to "opowiadam" Rozdział I Wymarzony HDS 895 Odwiedzając X(nie dopytujcie) w celu nabycia 895 trafiłem do zakładu naprawiającego myjki. na placu stał wyróżniający się od innych estetyką model w "bananie". Okazało się,...
Miałem to samo ,jeżeli to piec z zamknięta komora, to polecam otworzyć klapę zdemontować silnik wylotu spalin do to tego wylotu sa dołączone 2 rurki ,które tez demontujemy i w rurze wylotu spalin te plastikowe rurki wyczyścić zamontować i będzie dobrze
(at)Mela098 w tym silniku nie ma przepustnicy, to jest klapa dławiąca. Dławi dolot do 2200 obr żeby wymusić zasysanie przez silnik spalin z egr. Jeśli egr jest nie sprawny, brudny lub zaślepiony, silnik nie ma powietrza i tym to może być spowodowane. Klapa powyżej 2200 obrotów dopiero się otwiera w całości i silnik może zasysać czyste powietrze w pełni....
Witam. Posiadam Opla Astrę z silnikiem 1,6 Z16XE1 w którym zamontowana jest instalacja gazowa. Samochód posiada kolektor dolotowy z tworzywa, wyposażony w system twinport. Przy okazji czyszczenia kanałów recylkulacji spalin zdemontowałem kolektor dolotowy i okazało się, że gazownik podczas montażu instalacji wkręcił dwie wkrętki gazowe w kanały kolektora...
Witam. Pacjent to Mercedes E klasa 5,5l 4matic z Lpg. Po zatankowaniu trefnego (w mojej ocenie) gazu wyskoczył check engine na kontrolce gazu a później na głównych zegarach. Po zczytaniu błędów wykryło zaniki zapłonu 1/6 (P0300) , 2/6 zaniki zapłonu w 8 cylindrze, itp. 3/6 zaniki zapłonu w cylindrze 6: uszkadzaja lkatalizator(P0308) itp w nastepnych...
Wiadomo żeby łatwo ściągnąć i szybko ja też rozlanczam klapy kolektor i dwa laczniki spalin to że odkreciles ta nakrętek e ze srodka motoru nic nie wnosi też tak robie ponownie podlanczam i jest ok ! Może to blache ale czy sztanga jest porawnie porowadzona mozna ją obrócić l! Zamontowac tak jakby od dołu - ten sam błąd brak regulacji klap mozliwosc...
Witam wszystkich. Jeśli był taki temat to proszę o usunięcie. Oczytalelem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Zacznę od początku, posiadam Passata b6 2tdi CR 2008r, silnik cbab, skrzynia dsg kqc. Przebieg 219tys,. Problem zaczął się przy przebiegu 209tys, co się stało? Auto wrzuciło tryb awaryjny, i tak osiołkiem zjechałem 200km...
Chciałbym abyście napisali najważniejsze rzeczy jakie należy sprawdzić w trakcie kupna używanego samochodu. Napiszcie co można łatwo samemu sprawdzić aby wykryć ważne usterki. Krytykujcie również metody którymi nie da się sprawdzić danej usterki. Chciałbym aby z tego tematu mogli kożystać wszyscy którzy chcą kupić używany samochód. Podam przykłady:...
nowy nabytek brata; troszeczkę historii autka - kupił auto sprowadzone po naprawie (dzwonku) - akurat pechowo bo został uszkodzony sterownik silnika, sterownik był ewidentnie klejony czerwonym silikonem by wszyscy widzieli że coś było robione, w m-cu sierpniu diagnozowałem to autko miało kilka błędów lecz dały sie usunąć z wyjątkiem jednego; 18027 -...
Witam, kupiłem samocchód po wypadku, miał rozwalona m.in. klapę regulacyjną (przykręcana zaworu recylkuracji spalin) czy po wymianie na drugą trzeba zaadoptować ją i jak to dokłądnie zrobić, oraz przepływomierz, nie wiem czy był oryginalny czy też nie trzeba będzie go adoptować czy nie (można to jakość sprawdzić czy jest zaadoptowany)? Na silniku nie...
witam mam problem z odpaleniem mojej asterki II dti 101 km z przebiegiem 140 km otoz problem zaczoł sie tej zimy im wiecej na minusie tym gozej na ciepłym silniku jest ok odpala bez zastrzezen swieci sie przy tym kontrolka silnika gdy juz odpale i zwieksze obroty do 1,8 gasnie i wszystko jest ok np wczoraj przy -5 c po dłuzszym kreceniu odpala przy...
Jeśli zapach tych białych spalin ma zapach niespalonego paliwa to po dłuższym postoju, zanim uruchomisz silnik, zdejmij wąż powietrza doładowanego z wlotu obudowy zaworu EGR i zobacz w jakiej pozycji jest ustawiona klapa gasząca - prawdopodobnie nagar wewnątrz obudowy EGR ją przycina i nie otwiera się całkowicie, tak jak w tej pozycji na tym foto :...
Problem jest taki: wywołując kody błędów w moim autku cały czas pokazuje ten kod 1-2-3-2 wydaje mi się że chodzi tutaj o nastawnik przepustnicy. Kupiłem nowy (zamiennik) zresetowałem , zrobiłem adaptacje a kod błędu pozostał. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić. Oczywiście punkt oporu przepustnicy o nastawnik ustawiłem. Ponownie wywołałem kody,...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
Ten szrot 2,0TDI przebił nawet słynną 2,5V6 Ale tak z innej beczki: kiedyś dwusuw miał być tani, prosty i niezawodny, problem polegał na emisji spalin i kulturze pracy, zaczęto więc wymyślać sposoby na poprawienie tych bolączek, pompa oleju, mechaniczna pompa powietrza dolotowego itd. Próbowano obudować prosty jak budowa cepa silnik setką psującego...
Witam przymierzam się do kupna forda cougara i mam parę pytań co do niego ponieważ jest bardzo mało o nim informacji a dowiedzieć się chce mianowicie 1. Jaki silnik 2.0 16v czy 2.5 v6 24v (Ja dowiedziałem się tylko to że silniki 2.0 są bardziej awaryjne)? 2. Jakie jest spalanie przy 2.0 a jakie przy 2.5? 3. Cz klapę bagażnika można otworzyć z pilota?...
Są zestawy pomijające EGR, plusy to: - czystszy kolektor dolotowy - nieco lepsza dynamika Minusy: - brak klapy gaszącej (telepanie silnika po zgaszeniu) - bardziej zanieczyszczone spaliny (zapach wyraźnie ostrzejszy).
Chyba wykorzystam zużytą świecę , aby zrobić adapter do wkręcenia do głowicy. Ta uszkodzona klapa długości dolotu mogła jakimiś fragmentami utknąć w gnieździe zaworowym.. Odezwę się za jakiś czas. Dzisiaj rozprawiłem się chyba definitywnie z tym autem. Silnik pracuje bardzo kulturalnie, przepustnica wolnych obr. ustawia raz wolne i kończy prace, nie...
Witam. Jestem posiadaczem Leona 1.9 tdi asv 110. Kupiłem go 4 miesiące temu i od tej pory zrobiłem ok 10 000 km. Auto spisywało się bez zarzutu, komputer podpinałem do niego dość regularnie bo mam w pracy, zero błędów, ostatnie śmigałem po górach i też było ok. Jakieś 2 tysiące km temu dostawiłem tempomat, działa on prawidłowo we wszystkich pozycjach...
Pozyskanie energii elektrycznej z biogazu ma również miejsce na wysypisku śmieci w Radomiu gdzie pracują dwa agregaty prądotwórcze których wolnoobrotowe silniki produkcji WOLA napędzają prądnice.Gażniki tych silników są przystosowane do ręcznej nastawy w zależności od rodzaju paliwa czy jest to gaz wysypiskowy metan czy też gaz ziemny.Spaliny posiadają...
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
witam mam problem rozłącza mi tachograf komunikat brak zasilania dodatkowo wyskakuje seria błędów silnik spaliny hamulce EBS przy okazji wyskakuje błąd na Tollcolekcie na D. Ostatnio przy przepalaniu by doładować akumulator to samo błąd silnika + rusza się wskazówka prędkościomierza a na tachografie pływa prędkość od kilku do kilkunastu km a auto stoi....