Klapa gasząca to jest przepustnica EGR. Powinna zamykać się przy gaszeniu silnika, a w czasie normalnej pracy "współpracuje" z zaworem EGR (jak EGR się otwiera to przepustnica(klapa) powinna się przymykać aby silnik lepiej zasysał spaliny
Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
Bolec w ograniczniku emisji spalin DAF jest kluczowy dla montażu i kalibracji klapy spalin. Umożliwia precyzyjne ustawienie i stabilizację mechanizmu, co jest niezbędne dla prawidłowego działania systemu.
Witam, Kilka dni temu zapuściłem na forum temat dotyczący problemu ze świecącą w sposób ciągły kontrolką "check engine" w samochodzie nissan qashqai 1,6 diesel z silnikiem R9M. W odpowiedzi dostałem sugestię, że winna tej sytuacji jest klapa spalin w układzie wydechowym. Ponieważ chciałbym się tym tematem zająć samodzielnie muszę ww klapę zlokalizować....
Nie wiem jak w innych ciężarówkach natomiast powiem jak jest w scani, tam pełni to rolę ogranicznika białego dymu jak i hamulca wydechowego(górskiego). W przypadku białego dymu klapka się przymyka i działa tylko przy zaciągniętym postojowym i do 1500 rpm. Natomiast normalny górski może być aktywowany przyciskiem, nożnym lub przez retarder, klapka otwiera...
Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Kolego migolc Mam to samo u siebie. Też mi śmierdzi spalinami i mam okopconą osłonę turbiny i silnik klapy dolotu. Muszę wydrzeć u siebie cały ten EGR razem z chłodniczką i zobaczyć. Jak się za to zabrać? Co tam tak trzyma? Z czym miałeś największy problem? Każda rada się przyda.
Jeżeli chodzi o soft to był przez ASO zmieniany język z DE na PL, czyli tylko DIM był programowany. Możliwe że VIDA się walnęła i źle zinterpretowała kod, bo nią były ściągane kody. Co do nawiewu. Jest jeszcze jakaś opcja, czy na 100% to jest awaria silnika klapy?
Są zestawy pomijające EGR, plusy to: - czystszy kolektor dolotowy - nieco lepsza dynamika Minusy: - brak klapy gaszącej (telepanie silnika po zgaszeniu) - bardziej zanieczyszczone spaliny (zapach wyraźnie ostrzejszy).
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Miałem to samo ,jeżeli to piec z zamknięta komora, to polecam otworzyć klapę zdemontować silnik wylotu spalin do to tego wylotu sa dołączone 2 rurki ,które tez demontujemy i w rurze wylotu spalin te plastikowe rurki wyczyścić zamontować i będzie dobrze http://obrazki.elektroda.pl/4806274200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1206311400_1...
Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego diesla).
(w Fiacie, pozycją spoczynkową klapy jest "otwarta") Jak w każdym innym samochodzie z klapą gaszącą. Co ciekawe z zamkniętą klapą gaszącą (zacięła się w pozycji zamkniętej, po hamowaniu silnikiem) silnik pracował na wolnych obrotach całkiem normalnie, tylko nie było szans ruszyć z miejsca. No i piszesz, sam nie wiesz o czym. Klapa przymknęła się nie...
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
ESP 8.0 war. 1 D208 - Szyna-CAN, sterownik silnika - Błąd Diesel CR/EDC 16C34 CAN V2 P0405 - Czujnik położ. odprowadzania spali - Błąd sygnału P1728 - Kontrola momentu / żądany moment obrotowy silnika - nieprawidłowy P2143 - Sterowanie dla klapy mieszania cyrkulacją spalin - Przerwa/masa/zwarcie do plusa P1351 - Przekaźnik żarzenia - Błąd
W uch żadnych błędów, w komorze silnika żadnych uszkodzeń. Wymieniłem chłodnice spalin uszkodzona była klapa może zatkany dpf, clip po teście kalkulatorów wywala że znaleziono nieskonfigurowany kalkulator czy coś w tym stylu. Sprawdziłem wszystkie viny się zgadzają.
W czasach, gdy w komunikacji miejskiej większości miast w PL królowały Ikarusy 260 i 280 (oraz Jelcze M11) z mechanicznymi skrzyniami biegów, hamowanie silnikiem w nich polegało na odcięciu dawkowania paliwa oraz przestawieniu klapy w wylocie spalin. Był to tzw. "hamulec górski". W ikarusach kierowca miał możliwość wyboru - działa/nie działa, jelcze...
Ten szrot 2,0TDI przebił nawet słynną 2,5V6 Ale tak z innej beczki: kiedyś dwusuw miał być tani, prosty i niezawodny, problem polegał na emisji spalin i kulturze pracy, zaczęto więc wymyślać sposoby na poprawienie tych bolączek, pompa oleju, mechaniczna pompa powietrza dolotowego itd. Próbowano obudować prosty jak budowa cepa silnik setką psującego...
Dodam też, że klapa eflap (hamulca górskiego) domyka się zaraz po odpaleniu silnika(domyka się w 95%),co moim zdaniem nie jest normalne. Chyba, że się mylę. Nawet przy przegazówkach eflap pozostaje zamknięty co tym bardziej mnie dziwi. Natomiast gdy odepnę ten czujnik temperatury, klapa się otwiera. Normalne, próbuje dogrzać kata.
(at)Mela098 w tym silniku nie ma przepustnicy, to jest klapa dławiąca. Dławi dolot do 2200 obr żeby wymusić zasysanie przez silnik spalin z egr. Jeśli egr jest nie sprawny, brudny lub zaślepiony, silnik nie ma powietrza i tym to może być spowodowane. Klapa powyżej 2200 obrotów dopiero się otwiera w całości i silnik może zasysać czyste powietrze w pełni....
Dla potomnych w razie błędu p0401 (ograniczony przepływ spalin ) zignorować działanie klapy gaszącej nawet jeśli zdławia silnik i obroty spadają (pojawia się podciśnienie w kolektorze dolotowym). Po prostu próbuje wymusić określony przepływ świeżego powietrza. U mnie np sztywny przewód podciśnienia (zasilanie na zaworek sterowania EGR) połączony był...
Moim zdaniem powinieneś dokładnie przebadać łącznik od turbo do zaworu EGR, czy tam nie ma przecieku, to może jednocześnie powodować spadek mocy oraz spaliny w komorze silnika. A czy właśnie "przeciek" na łączniku elastycznym nie może powodować tego spadku mocy? Ale za Twoją radą udam się jeszcze pod kanał obejrzeć miedzy EGR a turbo, chociaż no wcześniej...
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Zgadza się, służy ona do dławienia powietrza dolotowego aby zwiększyć stopień recyrkulacji spalin, tak aby silnik spełniał normy emisji NOx.
Zakres mocy jest ograniczony wielkością dyszy.Zmianę mocy robię ręcznie zmieniając ciśnienie oleju na dyszy,oraz przestawiam klapę powietrza wentylatora. Powietrze rozpylania pozostawiam bez zmian dla całego zakresu założonej dyszy.Regulacje kończę po uzyskaniu bez dymnych spalin. :D Sawek czy na prądnice nadaje się silnik 0,7KW ,24 żłobki,wirnik Φ84mm.Czy...
W dafie 105 jest hamulec wydechowy zwykła klapa która tłumi spaliny pomiędzy turbo a wydechem i hamulec MX w 95 był deb. Co do działania i montażu MX był przeważnie montowany do sam bez retardera ale także to było opcja. Do MX muszą być zachowane pewne warunki aby on działał tzn obroty silnika oraz prędkość na danym biegu. Jeżeli myślisz lub czujesz...
witam mam problem z passat b5 1.8t silnik aeb 96r.Brak napięcia na zaworze n75 powoduje że ciśnienie z turbiny otwiera klapę i spaliny idą bokiem przez co jest słabe doładowanie auto zmulone na maksa.Dodam logi może ktoś byłby w stanie mi pomóc.DZIĘKI
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
Panowie mam takie autko, robiłem tam cały dół silnika, po uszkodzeni wału. Auto pracuje, pali, przyśpiesza w jak największym porządku. Ale podczas hamowania silnikiem wywala błędy z przepływu powietrza. Sprawdziłem szczelność za i przed i egr, i klapę, chłodnice spalin podciśnienia gruszkę turbo etc etc... Przepływkę założyłem inną ale nie zrobiłem...
Wrzuć jakieś zdjęcia bo nie bardzo rozumiem co zrobiłeś. Klapa gasząca jest wewnątrz egr, co tam można zaślepic zwłaszcza "u dołu" silnika? Zaślepia się co najwyżej dopływ spalin do egr choć samo zdjęcie rurki podciśnienia "zaślepia" egr o ile jest szczelny.
Witam jeśli z złym dziale proszę o przeniesienie. Mianowicie chcę zamontować sondę z corsy do kotła C.O następnie podłączyć ją do wyświetlacza LCD aby pokazywała mi ile jest tlenu w spalinach plus podłączyć ją do silnika (nwm od wycieraczek, taki mi zalega w garażu), który miałby sterować klapą od powietrza wtórnego. Jak się za to zabrać ? jak to wykonać?
Witam. Mam problem z Polówką, mianowicie zauważyłem dość spory wyciek oleju z silnika. Jak się okazało, olej wycieka przez górny wężyk na głowicy silnika - wężyk od odprowadzania spalin. W aucie były wymieniane zawory (przeskoczył pasek rozrządu) przez mechanika. Po odkręceniu klapy poza zaworami oraz masą oleju nie widać jakiś widocznych uszkodzeń....
Faktycznie, przy uszkodzonej/ych świecach kopciłby tylko chwilę po odpaleniu ale skoro kopci przez 2 kilometry to jest to dość ciekawy przypadek - zwłaszcza, że sterownik silnika nie pokazał żadnych błędów - można byłoby przypuszczać, że silnikowi brakuje powietrza do spalenia ropy z powodu zacinającej się klapy gaszącej ale u Ciebie jest ona sterowana...
ok co z zaworem klapy wirowej? co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? czemu temp cpf jest -40 C Zawory klap wirowych są na pewno OK bo jak już pisałem miesiąc temu wymieniłem kolektor ssący (w którym są te klapy wirowe) wraz ze sterownikiem (silnikiem) klap wirowych. Jeśli chodzi o uszczelkę przy EGR - przy okazji czyszczenia EGR, tak jak pisałem,...
wg. mnie jeżeli auto się zamula jak pisze kolega to cos musi przytrzymać te spaliny - cylinder za kolankiem , gorna klapa AGR- ustawienie za mocno wkrecona - wykrecona, zasygnalizuje błąd ale nie zdławi tak silnika. ---jeżeli jesteś pewien ustawienia cięgna, sprawdź przewody.pozdrawiam.
Szum może być z kiepskiego nowego visko, zobacz czy przy tej przegazówce wentylator nie zapierdziela jak szalony 😀 Oczywiscie im więcej na minus to silnik będzie twardziej pracował ale nic mu się nie stanie to już kwestia gustu, byle by spaliny w gardło nie gryzły. Po logach dziur nie widać może minimalne nieszczelności, egr możesz sprawdzić,...
Napisz, co ustaliłeś z tym dozownikiem. I w ogóle na czym polega problem u Ciebie. Mam Volvo S40 z 1.6d (francuskie HDI) i też mam problem z niewłaściwym składem mieszanki. Zauważyłem, że po rozgrzaniu silnik chodzi zauważalnie gorzej, metaliczne stuki, twarda praca, duszący zapach spalin. Niestety w Volvo diagnostyka jest wykastrowana z większości...
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Witam, dziękuje bardzo za odpowiedz. Nie zauwazylem zadnych wywietrznikow w komorze silnika. Dostep jest przez klape w kokpicie oraz przez schodki w kabinie, nie ma natomiast zadnej nawet kratki wentylacyjnej. Należy taką dorobić, kratkę i wentylator elektryczny. To jest bezpieczeństwo. Skoro wydostają cię się spaliny to jak pójdziesz spać z włączonym...
SPN 4025 Przepływomierz powietrza – odchylenie czujnika Strategia monitoringu Monitorowanie czujników Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i podczas postoju pojazdu • Sygnał akustyczny (brzęczyk) jest aktywny Failure...
... więc dla świętego spokoju poprosiłam o wymianę płynu. I JEST OK. Ale pojawił się inny problem - leci mi z rury wydechowej gigantyczna ilość białego dymu, który śmierdzi spalinami, okrutnie śmierdzi spalinami! nie zauważyłam spadku mocy... Joasiu, nie wiem jak tam u Ciebie ze spadkiem mocy - piszesz, że nie zauważyłaś, wnioskuję również, że płynu...
Takie przepustnice zwykle idą w parze z EGR'em niskociśnieniowym, dodatkiem mocznika (Ad-blue), i nie służą z reguły do wypalania FAP'a, a do zwiększania lub zmniejszania przepływu spalin, zaworem EGR, z racji tego że pobór spalin następuje za FAP'em, nie ma tam ciśnienia, które może pokonać nadciśnienie panujące w kolektorze ssącym, co za tym idzie,...
W sumie sam nie wiem czy to aby na pewno glowica ... 1. Przy odpalaniu silnika po calej nocy dusi sie trzeba 2 razy przekręcić kluczyk 2. Olej czarny szlam w odmie ( wydaje mi nie ze to plan chłodniczy z woda) 3. Kopci niemiłosiernie na biało/niebiesko na gorącym silniku 4. Ubywa w szybkim tempie plyn chłodniczy. ( po przejechaniu 10km ubyło 1cm płynu)...
18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185 19647 - klapa kolektora ssącego 16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247 16706 - czujnik obrotów silnika g28 16788 - system recyrkulacji spalin 16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki ) 16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za...
Klapa gasząca chodzi prawidłowo. Podczas regeneracji wymuszonej na postoju zawartość sadzy przy temperaturze spalin 200-300 stopni spada, a wraz ze wzrostem temperatury spalin zaczyna rosnąć. Wczoraj z 5 g spadło do 3,5 g, a potem urosło do 10 g i tak już zostało. Regeneracja w tym silniku zaczyna od temperatury spalin 240 stopni i powoli idzie w górę...
1111 - Defekt sterownika 1231 - Czujnik szybkościomierza 1232 - Silnik biegu jałowego 2111 - Obrotomierz 2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu 2113 - Czujnik halla 2114 - Czujnik punktu zapłonu 2121 - Włącznik biegu jałowego 2122 - Brak sygnału obrotów 2123 - Włącznik pełnego obciążenia 2124 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy 2132 - Brak połączenia...
Podnies w bagazniku tapicerki i lookaj wszedzie. Ale przede wszystkim jak koledzy moovili dokladnie ogladnij uklad wydechowy ....najprosciej zapal silnik, zatkaj lapką rure i sluchaj gdzie pierdzi :_))... generalnie problem jest znany w polonezach ich idealna aerodynamika zapewnia zasysanie spalin wszelkimi mozliwymi sposobami. I zobacz czy klapa jest...
Na wolnych obrotach powinno być podciśnienie. U ciebie problemem może być jeszcze złe działająca przepustnica/klapą gasząca. W pewnych przypadkach przymyka się zmniejszając tym samym ciśnienie w kolektorze dolotowym tak aby spaliny mogły być zassane do dolotu bez tego przy małych do średnich obciążeniach silnika układ EGR nie może działać prawidłowo.
Nie będę się już rozwodził co do przeznaczenia zaworu EGR - ogólnie służy on tylko dla ochrony środowiska, jego montaż w silniku jest podyktowany ciągle rosnącymi normami czystości spalin a jego zadanie to powtórne wpuszczenie części gazów wydechowych do dolotu celem ich ponownego przepalenia by wyeliminować ze spalin szkodliwe dla środowiska tlenki...
Witam. Posiadam Opla Astrę z silnikiem 1,6 Z16XE1 w którym zamontowana jest instalacja gazowa. Samochód posiada kolektor dolotowy z tworzywa, wyposażony w system twinport. Przy okazji czyszczenia kanałów recylkulacji spalin zdemontowałem kolektor dolotowy i okazało się, że gazownik podczas montażu instalacji wkręcił dwie wkrętki gazowe w kanały kolektora...
Rozumie. Ostatnio zostaly w nim wymienione przewody zaplonowe bo posiadaly przebicie na 1 z swiec. nie znam sie na tym wszystkim, jeste zielony jak trawa wiec poprostu pytam. A co do spalin to zapewne nie sa odpowiednie. Wszystko sadza zawalone, tlumik nastepnie tylna klapa szyba...
wymienił mi jeszcze bączek podciśnieniowy EGR bo było urwane cięgno. Tylko z drugiej strony teraz płyn już nie bombluje. Rozumiem, że masz na myśli siłownik podciśnienia klapy dławiącej przed EGR. Przy uszkodzonej chłodnicy spalin ciśnienie w ukł chłodzenia wypycha płyn do wydechu, wiec nie ma prawa „bąbelkować”.
Problem jest taki: wywołując kody błędów w moim autku cały czas pokazuje ten kod 1-2-3-2 wydaje mi się że chodzi tutaj o nastawnik przepustnicy. Kupiłem nowy (zamiennik) zresetowałem , zrobiłem adaptacje a kod błędu pozostał. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić. Oczywiście punkt oporu przepustnicy o nastawnik ustawiłem. Ponownie wywołałem kody,...
Co do wtryskiwaczy były one sprawdzane man catsem parametry w normie ponadto silnik odpala na dotyk - jeżeli to nie wystarczy to może się mylę ale czy to był by problem CAŁKOWITEGO braku doładowania... nie sadze. co do odłączonego wydechu to został odłączony wraz z klapa hamującą - sama klapa działa prawidłowo po zdemontowaniu została sprawdzona. Czujnik...
Ten mój "zasilacz" to transformator (dość przypadkowej mocy w tym przypadku 63VA, bo taki miałem pod ręką) z odczepami plus mostek 10A i tyle. "Regulacja" też przypadkowa- dobierałem napięcie zasilania takie, by wentylator nie wywalał popiołu w komin :D Akurat na którymś odczepie uzyskałem obroty, które mi spasowały, napięcie na silniku podczas pracy...
Muszę Cię chyba zmartwić. Niektóre wersje silników Opla mają dokładnie takie objawy jakie opisałeś. Wynika to przede wszystkim z dbałości producenta o czystość spalin. Sam jeżdżę Asterką 1,6 i na paliwie jest tak samo. Po przełączeniu na gaz tego efektu nie ma. Jeżeli efekt jest bardzo głęboki to sprawdź filtr powietrza i sterowanie klapą zimne-ciepłe...
A tu się właśnie mylisz gdyż jest to klapa dławiąca, którą reguluje silniczek V157 a ona nie działa na zasadzie wyłącz/załącz tym bardziej, że klapa dławiąca jest non stop sterowana w trakcie pracy silnika i może się zawiesić chociażby z powodu wyłamanych zębów przekładni sterującej. Proponuję spróbować regeneracji tej klapy zgodnie z tym co pisze...
Tak,da się. Analizator spalin,który ci wszystko wyjaśni. Dobrze jest jeszcze podpiąć oscyloskop pod potencjometr ramienia klapy spiętrzającej,i woltomierz pod przewód sygnałowy sondy lambda i czujnika temperatury silnika.Ambitni podpinają też miliamperomierz w obwód regulatora ciśnienia paliwa i vakuometr pod dowolną rurkę która jest za przepustnicą....
witam, Jedną z głównych funkcji klapy dławiącej poza tym, iż wspópracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, jest również zapobieganie szarpaniu silnika podczas jego wyłączania. Chodzi o to,że w pewnych warunkach pracy silnika,przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia między układem dolotowym a wydechowym i ta właśnie różnica, niezbędna jest do...
w tym silniku wtrysk jest dociskany specjalną łapą po odkręceniu jej najlepiej czymś przekręcać wtrysk w prawo i lewo :):) wtedy się obrusza i będzie łatwiej go wyciągnąć :) jeśli niedawno poczułeś spaliny w kabinie to nie powinno być aż tak źle jak na zdjęciu kolegi z serwisu :) ja jeszcze przed wyciągnięciem zalałem wtrysk w koło środkiem do czyszczenia...
Witam. A czy hamulec silnikowy działa prawidłowo? Wypada sprawdzić klapę spalin hamulca silnikowego bo jeśli będzie uszkodzona to może ograniczyć przepływ spalin. Kiedy były regulowane zawory? (jak wyglądają krzywki wałka rozrządu?) Jak wyglądają korekcje wtrysku na poszczególnych cylindrach? Ile wynosi wartość ciśnienia szyny paliwowej na wyłączonym...
Przepustnice w tych silnikach masowo padają więc taka usterka nie jest niczym dziwnym. Jeździć możesz póki gdzieś w polu nie staniesz bo zablokuje się klapa w pozycji zamkniętej. Co do mas - sprawdź dokładnie wszystko od akumulatora aż do masy silnika - odkręć, oczyść, zakonserwuj i solidnie ale z czuciem dokręć.
To nie jest raczej EGR ani klapa gasząca. Ściągnąłem wąż pomiędzy kolektorem ssącym a intercoolerem, (z lewej strony) i jest tam pełno spalin. Tak samo jak w przypadku korka oleju. Wiadomo że to bez filtra powietrza i doładowania ale silnik odpalił. Co to może być? Odpiąłem "odmę'? z pokrywy silnika i dolotu (na wejście do turbiny) i leci bardzo dużo...
Jeśli chodzi o blacharkę to najszybciej lecą progi, przednia i tylna klapa. Tylna belka też potrafi przerdzewieć na wylot. Skrzynie M32 były tylko z silnikami T-Jet, gdzieś do roku 2010 (teoretycznie egzemplarze poliftowe z normą spalin Euro 5 powinny już mieć skrzynię Fiatowską C635, ale zdarzają się wyjątki.) Silniki benzynowe, to zależy czego oczekujesz....
Po kolei: -Jeżeli nie ruszałeś sprężyny powrotnej klapy, to się tym czarnym, zębatym nie baw, lepiej jedź na analizator spalin i ustaw prawidłowy skład śrubą obejściową przepływomierza (od góry, pod zaślepką, imbus 5) -Obok digifanta jest moduł zapłonowy, praktycznie niezniszczalny -Tranzystory w sterowniku są lutowane ręcznie, nie na fali powierzchniowej...
Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;) Mam układ ogrzewania postojowego silnika. Po tym jak miałem 1,5 cm warstwę nagaru w dolocie i zaklejone klapy wirowe nie otworze tego egr nigdy.
Dzien dobry:) prosze o pomoc, mam problem z iveco daily 3.0 170km 2010r bi-turbo, wiec tak -turbina dobrze ładuje -map sensor ok -przeplywomierz ( na biegu jałowym przeplyw 735ml) -dpf ok -sonda lambda ok -dolot cały sprawdzony ok -egr nowy -chłodnica spalin szczelna i czysta -wtryski nowe -kolektor ssący czysty -klapa gasząca nowa -filtr paliwa i grzałaka/...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Witam mam problem który już był opisywany ale z regułu po radach wątki się urywały i nikt nie kończył czy przyniosły efekt a te które były chyba mam sprawdzone.A zatem problem wygląda tak: Opel Insignia 2014r 2.0 cdti Zaczęło się od tego że wyświetlił się check silnika auto traciło moc jechało jakby w trybie awaryjnym ale dało się przemieszczać wynik...
A czy masz klapkę gasząca na dolocie? Powinna się zamykać wraz z zgaszeniem silnika. Sprawdź czy masz elektryczna czy na podciśnienie. Jak elektryczna to daj napięcie z aku i będziesz widział czy coś się rusza a jak na podciśnienie to musisz sprawdzić wężyk i zaworek pod względem szczelności. Jeśli jest ok to zmierz ciśnienie na końcu wężyka przy gaszeniu...
...z braku czasu coś zaczęło się dziać... A więc... W weekend wymieniłem sondę na używkę Ori o takim samym numerze, nowe świece, kilka dni wcześniej gruszkę która struje klapami w kolektorze ssącym ( była nieszczelna i nie działała), przepływomierz na używkę Ori, uszczelkę pomiędzy kolektorem ssącym a przepustnicą ( nie pamiętałem czy wcześniej była...
Wiadomo żeby łatwo ściągnąć i szybko ja też rozlanczam klapy kolektor i dwa laczniki spalin to że odkreciles ta nakrętek e ze srodka motoru nic nie wnosi też tak robie ponownie podlanczam i jest ok ! Może to blache ale czy sztanga jest porawnie porowadzona mozna ją obrócić l! Zamontowac tak jakby od dołu - ten sam błąd brak regulacji klap mozliwosc...
Czujesz spaliny bo masz nieszczelną uszczelkę pod kolektorem, opar zbiera się pod maską w koło silnika. Zwykły filtr kabinowy nie czyści z zapachów, musiał byś wymienić na filtr węglowy. Nie ma się to nic do wyżej wymienionej usterki. Wszystkie tłumki są już stare być może wypalone obluzowane w środku, dodatkowo taki efekt może być przez pokrywę plastikową...
cały ssacy wyczyszczony wraz z klapa , egr itd... silniczka krokowego nie ma:)... to jest 1,9 tdi 130km na pompkach , tylko jedna rzecz mnie martwi szczypie w oczy spalinami może ktos z tym sie spotkał...
20488 Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Usterka może mieć następujące przyczyny: Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym. Zawór proporcjonalny...
Po pierwsze musisz zrozumieć jak Ecu mierzy przepływ przez EGR. Tak naprawdę to go wylicza/zgaduje. Ecu mierzy przepływ świeżego powietrza zaraz za filtrem. Robi to przepływomierz. I teraz Ecu ma ustalony przepływ powietrza dla konkretnych obrotów, ciśnienia atmosferycznego, dawki paliwa oraz ciśnienia w doloci (po turbo). Gdy obciążenie jest niepełne...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Witam ponownie! Oto nowości na polu walki z dławieniem się silnika w moim Golfie: 1). Zaufany mechanik rozebrał cały wtrysk i już wiem, że jest on OK. Nie ma też żadnych pęknięć w uszczelkach, gumach itp., żadnego "lewego powietrza". Fachowcy regulujący na gwarancji instalację gazową (silnik na gazie nie wyciągał więcej niż 3000 obr.) powiedzieli mi...
Witam, Mam problem z x3 e83 n46 b20b 2006rok. Minowicie check pali się praktycznie ciągle po wykasowaniu 15-30 min i wraca, sporadycznie pojawia się EML. Jeśli chodzi o objawy to auto na zimnym silniku po odpaleniu chodzi jakby na 3 gary, dławi się obroty falują. Po kilku minutach jak się rozgrzeje działa bez zarzutu. Stoi 8h kiedy jestem w pracy i...
Hmmm zablokowana klapa EGR znajduje sie przy kolektorze ssacym . Sprawdz sobie to . bula17, nawet jeżeli EGR, by się zablokował i dawał dużo spalin to przy założeniu, że dolot jest drożny i tak powinien odpalić. Co o tym sądzisz?
Coś próbowano z turbosprężarką? Wiadomo już jaka to wersja? Spaliny nie uciekają gdzieś bokiem przed turbiną? Dolot za kompresorem turbosprężarką jest szczelny? W dolocie nie ma nieszczelności? Otwór od silnika rozruchowego, boczna pokrywa na kolektorze ssącym ( byly różne wersje), odpowietrzenie skrzyni korbowej (odmy)( - większość miała w korku wlewu...
Witam Od kupna moja polówka 1.4 TDI silnik BNV model 2007 ma cały czas wysokie obroty. Na biegu jałowym obroty wynoszą 1449 obr/min. Odpala od pierwszego strzała, wszystkie lampki w normalnych czasach gasną prócz jednej. Cały czas pali się lampka sygnalizacji spalin. Po diagnostyce vag w pamięci jest tylko jeden błąd, który jak skasuję lampka gaśnie...
To jest sposób na stwierdzenie obecności przedmuchu, a nie sposób na jego eliminację. oczywiście to miałem na myśli ale jakoś pogłubiłem słowa:) wracając do tematu to złożyłem dziś wszystko do kupy wyłączając z obiegu parownik gdyż nic nigdzie nie znalazłem. wszystko jest absolutnie od strony wizualnej ok wszsyskie weże krućce itp.. chciałem więc wykorzystać...
Kakibara, Darfur5, dziekuje za odp. Odnośnie spalania, w Manie powinno być mniejsze niż w Volvie, wiem ponieważ zawodowo zajmuję się szkoleniem z ekonomicznej jazdy, oraz testami samochodów ciężarowych, jeździłem MANami które spalały 19-20 litrów w dość trudnym terenie. Ładunki te same, trasa ta sama, tydzień w tydzień. U nas jest podobnie. Jak Volvo...
Witam, kupiłem samocchód po wypadku, miał rozwalona m.in. klapę regulacyjną (przykręcana zaworu recylkuracji spalin) czy po wymianie na drugą trzeba zaadoptować ją i jak to dokłądnie zrobić, oraz przepływomierz, nie wiem czy był oryginalny czy też nie trzeba będzie go adoptować czy nie (można to jakość sprawdzić czy jest zaadoptowany)? Na silniku nie...
Kolega nie napisał o jaki silnik konkretnie chodzi ale w nowszych TDI EGR jak i klapa gasząca są sterowane elektrycznie. Napiszę tak : nigdy takiej podmianki jeszcze nie robiłem tj. N75 na N239 lub ten od chłodnicy spalin czyli N345. Te dwa ostatnie pracują w dwóch stanach : zamknięty lub otwarty i szczerze powiem, że jeśli podepnie się je pod wtyczkę...
Jeśli zapach tych białych spalin ma zapach niespalonego paliwa to po dłuższym postoju, zanim uruchomisz silnik, zdejmij wąż powietrza doładowanego z wlotu obudowy zaworu EGR i zobacz w jakiej pozycji jest ustawiona klapa gasząca - prawdopodobnie nagar wewnątrz obudowy EGR ją przycina i nie otwiera się całkowicie, tak jak w tej pozycji na tym foto :...
wojsob, w skrócie, mam wszystkie funkcje sterowania kotłem, nazwijmy to, zmechanizowane, kotłem steruje PLC, a nawet dwa, ale to inna polka, napędem klapy PP za pomocą, dosłownie, sznureczka jest silnik DC od wycieraczek krajowych aut, steruje również klapką PW, przesłoną przepustnicy, chyba to jednak nie jest prawnie zabronione, mierzę sondą lambda...
Jazda z odłączonym przepływomierzem nie przynosi praktycznie żadnych zmian. I tutaj prawdopodobnie tkwi usterka, ponieważ nie została sprawdzona w 100% zależność przepływomierza od EGR i odwrotnie. Jeżeli bowiem po odłączeniu wtyku elektrycznego przepływomierza nic się nie zmienia, tzn. w dalszym ciągu "muł", oznacza uszkodzenie recyrkulacji spalin...
Masz dwa przewody, na jednym względem masy ( na przykład klemy akumulatora) ma być napięcie zbliżone do napięcia akumulatora czyli 13,5 do 14,4 wolt na pracującym silniku. Co może być przyczyną, że u mnie na wtyczkach od N18, N239 i N75 jest ok 3,5 V na pracującym silniku? Są takie błędy -17946 Zawór odcinający paliwo - przerwa/zwarcie do masy, brak...
Korek ma stabilizować to ciśnienie i je regulować w pewnym zakresie. Inaczej trzeba będzie przeprowadzić test na co2. Sprawdzić czy są spaliny w chłodzeniu....rozbieramy motor :( Dodano po 4 Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie...
Witam. Ni stąd ni zowąd coś się stało w mojej Audi A3 8l 2000r 1,9 TDI 90 Km. Silnki ALH. Nagle przy próbie ruszania auto się zadławiło i zgasło. Odpaliłem bez problemu, ale przy mocniejszym wciśnięciu gazu auto się dusiło i bardzo mocno kopciło na siwo. Dojechałem do domu z prędkością max 50 km/h. Zauważyłem, że przy gaszeniu szarpie silnikiem i klapa...
zamykając temat udało mi sie zdiagnozowac ten samochodzik dzieki waszej pomocy :) a zeby ten post byl uzyteczny" - ten samochud nie diagnozuje sie przez bezpieczniki... -da sie zdjagnozowac przez kody migowe przy pedale sprzegla instrukcja: Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej...
Gdybym byl pewien to bym tutaj nie pisal, zreszta wszystkie usterki ktore opisywalem w roznych pstach rozwiazalem sam, tu nikt nigdy nie dal poprawnej odpowiedzi, bo prawdziwi fachowcy nie maja czasu, zeby tutaj siedziec... umiesz czytac ze zrozumieniem??? Nie podalem ci kodu bledu bo od razu zebys nie musial szukac podalem ci jego konkretny opis, co...
Uciekanie płynu oczywiście należy usunąć, ale co do niedogrzania, niestety silniki 2.0 tdi mają z tym wielki problem. Układ jest dość skomplikowany, nie masz zwykłgo termostatu za 50 zł tylko zawór 4/2 drożny, który w sumie jest termostatem ale w jakiejś chorej obudowie, kosztuje 220 zł a jego wymiana to zemsta hitlera zza grobu. Oprócz tego masz prawdopodobnie...
Dwa pierwsze błędy (z małą korektą pierwszego - pewnie się pomyliłeś z ostatnią cyferką zamiast wpisać kod 17562) dotyczą zaworu N18, który steruje uchylaniem zaworu EGR, najpierw proponuję sprawdzić stan złącz przy wtyczce oraz izolację przewodów a jeśli nic się nie zmieni to możesz na chwilę podmienić N18 z elektrozaworem N75 - tym od ograniczania...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
witam mam problem rozłącza mi tachograf komunikat brak zasilania dodatkowo wyskakuje seria błędów silnik spaliny hamulce EBS przy okazji wyskakuje błąd na Tollcolekcie na D. Ostatnio przy przepalaniu by doładować akumulator to samo błąd silnika + rusza się wskazówka prędkościomierza a na tachografie pływa prędkość od kilku do kilkunastu km a auto stoi....
Nie chodzi mi o sondę lambda/nie sądzisz chyba że jakaś ciemna masa udziela Ci porad/ w niemieckich autach jest dodatkowa rurka przed katalizatorem do sprawdzenia spalin i w tym miejscu jeżeli to jest miałeś zmierzyć skład spalin.przy dobrym katalizatorze wynik pomiaru jak wyżej. Nie mogę się z Tobą dogadać.Diagnoza wstępna wtryskiwacze do wymiany.Na...
silnik klapy silnik klapy nagrzewnicy silnik klapy dmuchawie
magnes neodymowy magnetyczny romet kierunkowskazy wspomaganie usterki
sztuka elektroniki odkurzacz xiaomi
Makita wkrętarka - zawieszający się silnik, przyczyny i naprawa Piekarnik sam zmienia temperaturę i włącza się - co robić?