Dla mnie masz wypalone styki w przerywaczu. Nie wiem jak jest w komarze, ale może da się je rozebrać lub odgiąć i szlifnąć cienkim pilniczkiem.
poczytaj o zakłóceniach przewodzonych oraz minimalizowania ich wpływu na obwód zakłócany - szukaj artykułów EMC. Pudełko aluminiowe zabezpiecza przez zakłóceniami promieniowanymi, ale po przewodach będą się dostawały zaklócenia przewodzone. Należy zastosować filtry.
prądnica typu NIRWANA własnej konstrukcji (do której link podałem wcześniej) przy 220 obr/min daje napięcie 3fazowe i około 50 Hz
jak kompresja slaba to naprawa glówna silnika.
masz chopie nowszy silnik niż bude
Witam, podobnie jest w silniczkach "K-O" do rowerów - nie chcą czasem w ogóle zapalić na nowych świecach, a na 'BOSCH W 145 / W 175 T 1' (z gładkim izolatorem), starych, wygrzebanych ze "złomu" pracują wręcz idealnie... Teraz trzeba wypróbować w tym "Komarku" jak już działa regulacje zapłonu do 95 oktan, przyspieszyć o 1 - 1,5 mm i sprawdzić osiągi,...
Witam. Proszę o pomoc w odpaleniu. Jest to stary motorower, kolega odziedziczył po teściu i chce go uruchomić. Motorek stał kilka lat w stodole. Miałem kilka motorynek więc pomyślałem "nie me sprawy, zrobi się" i zaczęły się schody. Może zacznę od tego co zrobiłem: 1. Gaźnik wyczyszczony, pływak sprawdzony, nie przecieka. 2. Kondensator profilaktycznie...
To jakiś ulep z silnikiem Simsona SR2 Bo pierwsze miały właśnie taki silnik.
Sam chyba sobie cos takiego zrobie bo codziennie pokonuję około 15 km minimum... Najważniejsze, żeby to było na kartę moto-rowerową lub najlepiej sam rower:D Czekam aż dokończysz i pokażesz jak to wygląda, bo zapowiada się ciekawie :] a co do gum i amortyzowania silnika... sam komar, lub motorynka nie ma amortyzowanego silnika i jakos idzie wytrzymac...
Co miałeś źle?
Na 99% sprężyna. Jeśli sislnik nie ma dodatkowej osłony na kopniak to trzeba go rozpoławiać.
Sprawdź, czy masz dobre pierścienie założone (czy jest dobre kompresja), bo może nie zasysa mieszanki z gaźnika. Sprawdź też, czy nie padł simmering od strony sprzęgła (czy olej nie wlewa się do komory korbowej). Komar odpala z 1 kopa? Zapłon jest wyregulowany? Przerwa na platynkach, to o,3-0,4 mm, na świecy 0,3 - 0,6 mm, wyprzedzenie zapłonu 3 mm.
1.Łożyska: Na wał 3x 6203 Na wałek główny 6201 Na wałek pośredni 6003 2.Tulejki można kupić w sklepie z takimi motorkami, chyba że chce się z brązu, bo kupne są mosiężne. 3.Simmeringi: Na wał 2x 17x40x10 Przy zębatce zdawczej 19x32x7 Przy dźwigience sprzęgła w deklu 8x16x7 (Mało kto go wymienia, niektórzy nie wiedzą, że tam jest) Silnik na kopkę, czyli...
Zakładamy że żadna.Jak na razie nie wiemy nic.Autor postu też pewnie nie starał się za bardzo szukać,bądż ma znikomą wiedzę naw/w temat. Silnik komara i jego następcy rometa ,jeśli chodzi o zapłon i zasilanie paliwem praktycznie niczym się nie różni.Jest dużo postów -ostatni mielony przez miesiąc ,trzeba tylko przejrzeć tematy na forum.
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
Przerywacz ,kondensator i cewka zapłonowa.
Kolego Jahur chyba nie wiesz co to było Komar-jaki to miało silnik. Nie wiem jak cokolwiek chcesz z tego zbudować.Gdzie w dwusuwie jest olej. Powodzenia.Andrzej.
Witam kupiłem motorynkę ROMET z silnikiem (podobno) z komara,koleś nie dostał jeszcze kasy ze względu że nie była poskładana i nie dał mi wszystkich części,nie miałem wcześniej czegoś takiego więc chce zapytać tutaj,po moich oględzinach wynika że silnik raczej nie podejdzie gdyż gaznik jest zbyt ,,wysoki" i będzie przeszkadzał bak,poza tym twierdzi...
To zielone to jest OGAR 205. Dwusetka miała czeski silnik. Dwieściepiątki powstały bo był popyt ale brak czeskich silników.
Z tego co widzę- silniczek nie wielki. Myślę, że można nawinąć uzwojenie o takich samych parametrach jak są w polskich silnikach typu komar, romet, simson itp. Spróbuję poszukać jakichś materiałów na ten temat.
Ja bym zaproponował silnik od wycieraczek od malucha[śmieszne ceny na złomie]a zamiast ramienia przykręconego do osi przekładni zamontować tam malutkie koło pasowe -podobne do tego od alternatora zrobić w nim otwór z boku i przełożyć przez niego linkę lub koło łańcuchowe np od komar-ka od silnika i na to łańcuch ale to tak pięknie wyglądać nie będzie...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Czy można wlać do silnika KTM-85 SX taki olej, bo zmieniłem olej do benzyny i taki mi został, Ale gdzie do silnika? Jak rozumiem to silnika nie zmieniałeś więc nadal jest to silnik dwusuwowy (2T). Ten olej możesz dalej dodawać do paliwa do to jest olej dedykowany do mieszanki dla 2T albo dedykowanego wtrysku (niektóre silniki taki mają dla podawania...
Witam, mam takie pytanko do osób które jeżdżą komarami itp, a mianowicie jakiego oleju 2T używają, i jak silnik się na nim sprawuje.
Może zapłon jest przestawiony w wyniku uszkodzonego klina koła zamachowego. Przy okazji sprawdź przyrządem kompresję silnika. Czy silnik jest zalewany paliwem a jeśli tak, to sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy. Gaźnik do regulacji.
Witam. Troszeczkę wyjaśnień. " Magneto " nie jest żargonową nazwą prądnicy tylko najprostszym systemem zapłonowym, stosowanym w silnikach z zapłonem iskrowym ( benzynowe ). W takiej instalacji mogą powstawać przepięcia w momencie rozwarcia przerywacza. W celu zabezpieczenia innych odbiorników przed skutkami przepięć zastosowano trzy (zazwyczaj) cewki,...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... post 6 Masz opisany sposób ustawienia zapłonu. Jeżeli będziesz tak postępował, to po ustawieniu koła zaznacz na wale pisakiem kreskę na wprost frezowanego rowka, potem ściągnij koło i wkrętakiem, czy wybijakiem cylindrycznym uderzysz młotkiem na przedłużeniu tej kreski i klin powinien...
Mam komara Rometa Kadeta. Jestem nowy w branży motoryzacyjnej, ale już zdążyłem rozłożyć silnik. Komara kupiłem 3 miesiące temu, wcześniej stał 7 lat. Zanim rozłożyłem silnik, żeby wymienić zimmeringi, Romet chodził, ale po dodaniu gazu gasł i po około 30 sekundach też gasł albo jak się włączało elektrykę pstryczkiem na lampie. Po wymianie zimmeringów...
Witam. Zapoznałem się już z działaniem silników. W przyszłym roku wybieram się na technika pojazdów samochodowych. Niestety nic z mechaniki nie umię. Chciałbym kupić jakiś tani silnik. Może być nawet od jakiegoś motoroweru typu komar czy coś. Z góry dzięki za pomoc.
Poszedłeś daleko nie wiem jak to wyjdzie ale za komuny też miałem agregat zrobiony z silnika komara i przewinięty alternator samochodowy To działało. I by nie było zdziwienia to ten komarek chodził na gazie i miał kropelkowanie oleju by się nie zatarł
To jest koszt renowacji silnika czy całego komara?
Też planowałem kablem wyprowadzić masę. Bezpośrednio z silnika nie jestem wstanie wyprowadzić :|
To teraz ustawiaj zapłon/przyspieszenie doświadczalnie - próbuj, jak silnik pracuje przy wyprzedzeniu 3 mm, później zwiększ do 4-5 mm i sprawdź. Ja tak sprawdzałem z tym silnikiem "Komar - pedałowiec", że jeździłem na każdym ustawieniu kilka minut i sprawdzałem przyspieszenie. Początkowo, na "środku fasolki" - nie chciał sie wkręcać na obroty, osiągał...
Witam mam następujący problem ponieważ rozbierłem silnik od komara i gdy chcę sprawdzić czy wał chodzi to wał rusza się tylko na boki nie zchodzi na dół i na górę jakby coś blokowało.Co to może być?
Nagrzanie aluminium powyżej 500 stopni usuwa utwardzanie dyspersyjne; palnikiem bardzo łatwo uzyskać tyle na powierzchni mimo szybkiego odprowadzania ciepła przez aluminium. Nie trzeba przecież aż tak grzać, wystarczy opalarką podgrzać tak 120 - 150 stopni, lub karter do nagrzanego piekarnika i wystarcza. Takie temperatury (lub nawet większe) silnik...
Rower posiada za delikatną konstrukcję żeby mu ładować silnik od komara.Zauważyłeś jaki Komar miał układ hamulcowy przód - tył?To były hamulce bębnowe przystosowane do konstrukcji Komara.W trakcie jazdy rowerem potrafi kierownica się złamać u wejscia do widelca rowera przy jego normalnej exploatacji.
I wlasnie to odroznia 'rower z silnikiem wspomagajacym' od 'motoroweru', bo owczesne 'motorowery : Rys, Zak, Komar' - mialy naped nozny zamontowany w silniku i fakt, mozna bylo sie nim wspomagac na podjazdach pod wzniesienia, jesli moc silnika byla niewystarczajaca, ale to wlasnie odroznia oba typy pojazdow. Najstarsze polskie 'motorowery' powojenne...
No chwile poprykał i tam próbowałem ustawiać tą śrubkę przy gaźniku, ale nic z tego, zobacze jeszcze raz bez gaźnika tak jak piszesz, ale czy aby napewno 2 mm przed gmp bo znalazłem tam opis wszystkich silników romet komar jawka itp i tam napisane jest że 2,7 mm do 3mm Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3 Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm...
Silnik Komara to raczej nie ta liga. To prawda chyba pomyśle o silniku od wski most może od poloneza.
Oprócz aspektów technicznych zorientuj się w kwestiach prawnych żeby się nie okazało że nie możesz nim legalnie wyjechać na drogę (zmiana rodzaju napędu ze spalinowego na elektryczny).
No wlasnie - ale wlasciciele Junakow i innych zabytkowych motocykli, o bardzo niskim sprezaniu silnikow nieraz - trzymaja sie 'megakurczowo' ustawienia zaplonu z instrukcji [ czesto przedwojennych, dla szybko / krotko spalajacych sie benzyn niskooktanowych 66 - 72/74 Oktan, ktore wowczas spalaly sie w silnikach 'na granicy stukowego', z zaledwie 2 Oktanowym...
Kupie silnik do komara, rometa i motorynki. Moje gg: 17472561 Kupie w Bydgoszczy.
Na przerywaczu jest jak w instrukcji czyli 0.30 mm, kondensator podmieniałem 3 razy Zwiększ przerwę. Świecę podmieniałeś? To jest wręcz nierealne 29 postów wymienione wszystko, zostaje tylko to że popełniłeś jakiś błąd i dalej w nim tkwisz. To jest zbyt prosty silnik żeby nie działał.
Witam Przyczyną może być korozja wewnątrz silnika. Aby to sprawdzić należy zdjąć głowicę cylindra i sprawdzić stan powierzchni po której porusza się tłok z pierścieniami.
Spis części trudno będzie znaleźć tutaj w wersji elektronicznej. Ja kupowałem do Komara części z Allegro, niektóre z nich były tandetne a inne naprawdę dobre. Można zapytać na forum "Chłopcy Rometowcy". Dodano po 6 Znalazłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/katalog-czesci...
zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Witam,mam komara z silnikiem s38. dostałem go od ojca , stal 11 lat w stodole i w końcu postanowiłem go zrobić, ustawiłem na nowo zapłon ( przerwa na rozdzielaczu 0.4 i 3 mm przed GMP ) wyczyściłem gaźnik i wyregulowałem go , wymieniłem pierścienie , oraz świece. Raz pali na pierwszy kop i jeździ a raz moge se kopać cały dzień i nie che odpalić i jest...
Witam, tak mialem Ci wlasnie napisac, jak czytalem po kolei posty, ale widze - ze doszedles sam do tego : ja zawsze zaczynam od przeczyszczenia stykow przerywacza, w starym 'Poradniku Motocyklisty' z lat 50/60-tych pisza nawet, zeby : 'wyrownac powierzchnie stykow jedwabistym pilniczkiem - jesli sa wybite, bez wypalonych kraterow'. Jak sa 'kratery'...
Jeśli oddałeś ją do pseudo mechanika to teraz masz narobione... Trzeba się znać chociaż trochę na tych silnikach, to nie jest komar... Prawdopodobnie źle ma coś złożone. Zacznij od regulacji gaźnika. Tłok ma dobrą selekcje czy kupiłeś taki sam jak poprzednio był ?
http://obrazki.elektroda.pl/1458432100_1... Witam Wszystkich. Chciałbym się pochwalić konstrukcją, która ma już prawie rok. Jest to mini cross z silnikiem Dezamet 023 (Romet ogar 205). Celem było "wyciągnięcie" z mini crossa jak największej mocy. Jako iż każdy zna oryginalne silniki w mini crossach, to wie, że są one przystosowane wyłącznie...
Witam wszystkich. Chciałbym zapytać czy ktoś próbował założyć cylek charta do motorynki i czy daje to duży przyrost mocy czy raczej średni. Przepraszam że zadaje to pytanie ale nie znalazłem takiego tematu. Z góry dzięki :)
Skręcisz kark i na tej co teraz masz Hulajnoga 2kW = obowiązkowa wizyta u psychiatry. Przecież CityCoco to skuter, nazywany też motocyklem i nie wiadomo dlaczego hulajnogą z którą wspólną ma tylko liczbę kół. 2 kW (2,7 KM) to nie jest porażająca moc. Motorower Komar 2350 produkowany w latach 1970-78 miał dwusuwowy silnik benzynowy o mocy 2,5 KM. czy...
DJ Volt co to za link?? Serio komar niezawodny :D
wojtaz132: jak ją trochę odremontujesz żeby jeździła, to sprzedasz za jakieś 1500 zł bez problemu, więc na pewno nie stracisz. :) Za te pieniądze kupisz kosiarkę-traktorka do podremontowania z 4-suwowym silnikiem, którą w dodatku będziesz mógł legalnie jeździć którędy będziesz chciał (po drodze, chodniku, trawniku), bo to kosiarka. :) I nie potrzeba...
Drogie sa ;d pozostańmy przy komarku po wzmocnieniu ramy bezproblemu bede mogl zalozyc silnik? ew rame od rometa zapewnie dostane za flaszke dla sasiada
Poszukaj na forum, było opisywane. Chcesz zmieniać zapłon w silniku a pytasz o takie podstawowe sprawy?.
komar ty to sobie normalnie jaja robisz. Weź chłopie się wysil i chociaż ostatnią stronę tematu przeczytaj.
komarek który ma powiedzmy koło 1 KM pozwalał się wkulać pod górkę. Tu pojemność porównywalna ale obroty zapewne wyższe. Można porównać - komar z silnikiem S38 miał moc 1,4 KM przy 4000 obr/min i pojemność 50 cm^3. Gałęziówka CS-2511 ma 1,5 KM przy około 10000 obr/min, pojemności 25 cm^3 i wadze całej piły tylko 2,5 kg. Z kolei MS 881 ma 8,7 KM przy...
Witam, przyczyna slabych obrotow, 'niewkrecania' sie na obroty - moze byc bardzo opozniony zaplon, czyl za mala przerwa na przerywaczu lub zaplon ustawiony 'neutralnie - na srodek fasolkowego' otworu regulacyjnego do przesuwania plytki przerywacza w 'prawo - lewo'. Sprawdzilem to niedawno osobiscie : odpalilem silniczek 'Komar' z tak ustawionym zaplonem...
jeśli na kopa nie łapie to musisz rozpołowić silnik ... na 100% simeringi do wymiany i zmień gażnik na jakiś pewny by za długo z nim nie biegać.. koszmar to dobry sprzęt...
Tak jak myślałem pomysł wybitnie dziecinny. Anie to się nie wkręca na obroty ani nie ma chłodzenia.. Już silnik komara 49 jest lepszy od tego. Jeśli masz za dużo czasu to zrób coś sensownego.
Witam! Jako że jest zima chciałbym ulepszyć mojego mopeta. Słyszałem o "wzmacniaczach iskry ". Postanowiłem założyć takie coś. Poszukałem na ten temat i znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... tyle że nigdzie nie ma napisane pod jaką cewkę jest ten moduł, elektroniczną czy zwykłą. Mam w gokarcie moduł GL100 produkcji telpod i...
Czy mi się zdaje, czy koło zamachowe jest z polskiej konstrukcji bojowej, samobieżnego pojazdu nośnego "komar" :D (ewentualnie jakiś inny silnik 50ccm marki "romet") ?? Eh traz to już są zabytki ...
Nic z tego nie będzie, wydech w silniku WSK pełni ważną funkcję i musi być odpowiednio dobrany.
Witam, mam problem z motorem Romet Komar Kadet, ma on silnik 2 biegowy, gdy próbuję go odpalić to strzela mu z gaźnika, ostatnio co zmieniłem w nim to cylinder na 60cm3 i nowy gaźnik.
Kolego Larry_088 Wydaje mi się że 5KM to trochę za dużo jak na Twój silnik. Nie wiem jaką ma pojemność Twój silniczek ale porównując go do silnika spalinowego o pojemności 50cm3 od motoroweru "komar", który ma jedynie jakieś 1,6KM to trochę dużo. :) Nie wiem może jestem w błędzie jeśli tak to mnie poprawcie :) i nadal czekam na propozycje co do mego...
Ja jeździłem komarem na estrakcyjnej , szedł jak szalony ,kiedyś mi świece stopiło :)
Otóż chciałbym zakupić kondesnator do prostego układu zapłonowego (przerywacz , kondensator , cewka zapłonowa) do silnika Komara :) chciałbym zakupić to w zwykłym sklepie elektronicznym. Pojemność kondensatora ma mieć 0.22-025 uF , oraz napięcie 600V. O jaki typ kondesatora poprosić ? Jaki będzie najbardziej trwały ? Z kondesnatoram dydekowanymi dokładnie...
Przede wszystkim zapoznaj się z dyrektywą maszynową. Ten żuraw jest elektryczny czy spalinowy? Posiada sterowanie elektroniczne, silniki komutatorowe?
https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zap...
Nie silnik nie jest na dotarciu. Pasuje, tylko że komar nie jest mój i nie mogę jej podmienić. Ok będę się bawił tym gaźnikiem dopiero w sobotę i dam znać jak będzie.
to jest nowa swieca i przerwa na niej jest fabrycznie ustawiona. Jeżeli przerwa na świecy "fabryczna" to napewno jest za duża. Nie wiem dokładnie jak teraz są ustawione te "fabryczne" przerwy na świecach, ale myślę ze za dużo się nie zmieniło i jest jak dawniej. Kiedyś "fabryczna" przerwa na świecy była ustawiana na 0,7 milimetra, teraz jest chyba...
'3,5 - 4 mm przed gora' - to slyszalem juz w 1978r., jak kupowalem motocykl, ktory przed wojna byl na benzyne 74 Oktan., a do tej ktora wowczas juz byla, czyli 78 Okt. - juz trzeba bylo przyspieszyc zaplon wlasnie do tych '3 - 4 mm przed ZZ'. Co ciekawe - to np. do 'Rysia / Zaka' zalecali w 1958r. 4,5mm przed ZZ. Natomiast jak zaczalem odpalac rok temu...
Krzysztof10, a to moja prądnica w trakcie budowy (obecnie już na maszcie). Silnik 36 żłobków, nawinięte trzy fazy po 12 cewek na fazę drutem 2x0,85mm². W stojanie nie ma już miejsca nawet na gram miedzi, nawet komar nic tam nie wciśnie. Bo szkoda nie szanować własnej pracy.
Chodzi o starego komara 2330
Myślałem cały dzień i wymyśliłem, Dlaczego plastikowe się nie nadają? Miałem w poprzednim gokarcie i było super. A dla czego uważacie że plastikowe to szajs? One mają iść na przód. A napędowe z tyłu są metalowe. Napędzane silnikiem komara JAJO. ja 50 kg. pojazd ze 20kg.
O ile dobrze pamiętam do tego silnika zalecana jest świeca F75, Twoje 95 to dużo za ciepła wieca do tego silnika. Pytanie jeszcze czy jak silnik pracuje to "ciągnie równo" czy też gubi zapłony?
Temat chyba powinienem zamknąć bo problem rozwiązany.Dużo się nie namyślając kupiłem silnik od simsona s51 i mam zamiar go tam umieścić. A z tym silnikiem myślę że to wina zapłonu.
Witam Mam pytanie do ogarniętych w temacie elektryki w starszych jednośladach. Mam silnik do komara, kiedyś działał normalnie, teraz nie ma iskry. Dzieciak wygadał się, że bawił się przy nim z akumulatorem, że niby go odpalał. Prawdopodobnie podłączył plus do fajki(dokładnie do kabla, fajka była zdjęta), minus pewnie do obudowy(lub odwrotnie). Czy takie...
A sprawdzałeś jak jest rozwiązany problem zmiany biegów w gokartach z silnikami WSK125 i 175, bo widziałem juz kilka takich konstrukcji w czasie jazdy,ale nie miałem okazji nigdy tego sprawdzić. Wracając do silnika komara, to moim zdaniem jest lepszy niż ten pozniejszy rometowski, i ma duze możliwości tuningowania. I duża dostępnośc materiałów na ten...
2. Jak ustawić biegi, czy rączkę od biegów? Ponieważ ciągle rączka chce się wbić na 2 i trzeba trzymać żeby było na 0, może linka za krótka? Zużyty/"wyślizgany" grzebień, blokujący klamkę sprzęgła. 3. Na wale jest luz osiowy, po wciśnięciu sprzęgła widać jak magneto wysuwa się z 0,5 cm i komar gaśnie, podkładka dystansowa między łożyskami była zakładana,...
a gdzie teraz dostanę platynkę która nie będzie chińska? Na przykład tu https://gmoto.pl/platynki,55887.html albo https://www.moto-shark.pl/moto/6472486/p...
Zrobienie takiego motoru to niesamowita sprawa. Przez moje ręce przewinęło się już duuużo motorów ale jednak nie jeździłem czymś takim. Co prawda była motoryna z silnikiem WSK125 ale jednak niczym mocniejszym od MZ ETZ251 nie śmigałem... Myślałem o wpakowaniu do komara silnika od simsona ale stwierdziłem że za dużo roboty. Myliłem się. Ten motorek kosztował...
Nie, klin nic nie da nowy, jeśli tamten nie był ścięty. To nie milimetr różnicy, to około 30° przesunięcia i tego nie potrafię zrozumieć. Pisałem o 1/3 obrotu przesunięcia płytki, bo w silniku Komara S38ZB4 płytka była na trzech śrubkach i tam można było się pomylić.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Tu masz link do dyskusji: http://www.forum.ogar200.pl/wa-silnika-s... Racja, różnią się kątem nacięcia wpustu na wale. Czyli wał z S-38 (pot. jajko) do 023 (pot, kwadratowy) nie pasuje i vice versa. Nie kupuj wału chińskiego ! Tylko produkcja w kraju, http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...
A jak kolega( pawel komar 3 plus) przerobi silnik jednofazowy aby chodził w prawo i w lewo ? To już prostrzym sposobem jest zastosowanie dwóch silników jednofazowych w układzie lustrzanym (z jednej i drugiej strony bramy przesuwnej) Chociaż jestem zwolennikiem 24 V to pomysł z reduktorem od pieca z podajnikiem jest rozwojowy.
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
Tak, ale braknie materiału - skończy się płytka.
200W to ok 0,3KM przy masie hulajnogi to ona taka bardziej odrzutowa będzie :) Motorower "komar" miał ok 1KM ważył ok 50 kg i można było jechać 50km/h
policz ile calosc bedzie wazyc plus obciazenie i przeloz to na moc silnika od komara wyjdzie ci ze albo zrobisz olbrzymie przelozenie tzn bedziesz poruszal sie jak slimak lub nie ruszysz wcale. musisz miec wiekszy silnik 50 cm3 to zbyt malo !!!!!!!!!
A do jazd nocnych zamontować w pociągach silniki od komara :)
Testy pokazały zdecydowaną wyższość Gieza nad seryjnym Komarem. Wybacz, testy miałyby jakiś sens gbybyś porównywał pojazdy z silnikami o podobnej łącznej mocy
Ja się zastanawiałem nad wykorzystaniem turystycznego agregatu (~800W) który zamontowałbym na bagażniku, do napędu silnika 230v w rowerze. Tylko skąd wziąść taki wolnoobrotowy silnik? najlepszy byłby wplatany w koło, ale widziałem tylko na 48V Witam No to sobie to odpuść bo jak zaczniesz szukać źródeł strat to dojdziesz do tego że najlepiej będzie...
ja mam simsona z silnikiem od komara dziadek mi dał,silnik po tuningu i leci ze 120km/h odlot na 98 to ze 200km/h , wszystko sie chowa nawet kolega ma hayabuse i biore go :) buehehehehehe :lol: :lol:
Swego czasu miałem takiego 3 biegowego Rometa. Największą wadą był chyba zmieniacz biegów. Ogólnie te silniki były wadliwe i szybko zrezygnowano z ich produkcji. Co do silnika z Rysia, to jest on inny niż w Komarze.
Ale ładowanie miało by sens tylko podczas jazdy z odsprzeglonym silnikiem. Każda prądnica ma swoją sprawność, a komar jak pamiętam miał prądnice na 6V. Więc w czasie jazdy na silniku elektrycznym było by to tylko niepotrzebne marnowanie energii elektrycznej, ale np podczas jazdy z górki trochę się da odzyskać. Tylko nie wiem czy prądnica motorowerowa...
A czy przypadkiem w jawie nie jest zapłon bateryjny??? Nie wiem o jakim ogarze mówisz, ale w tym z silnikiem od komara był zwykły iskrownik.
Jakis aparat co miał wcześniej ten sprzęt przykręcił mase do silnika o.O a ten kabel od masy rozłącza zapłon i dlatego nei było.. teraz nstępnę pytanie czy ten silnik 3.5hp uciągnie gokarta jeśli zastosuje odpowiednie przełożenia komar ma około 2 km i pociska ?? teraz jakie przełożenia skrzynia od malucha ?
Witam wszystkich! Zacznę od początku. Nie dawno wyciągnąłem starego komara z garażu. Stał tam... długooo. No ale mniejsza z tym. No więc na początek zająłem się silnikiem. Zrobiłem szlif cylindra (cylinder tego wymagał - był zardzewiały w środku), kupiłem dużo nowych części, złożyłem wszystko ale brakuje iskry. Nie rozpisując się, kupiłem nową cewkę...
Gaźnik otrzymałem już bez blaszki ssania. Przecież to tylko komar, który bez problemu na zimnym silniku na strzała pali. Tak, świeca jest sucha po zamuleniu, a jeżeli chodzi o pracę tego bolca to on zostaje w dziurce tylko i wyłącznie wtedy gdy motor jest porządnie rozgrzany i zostanie zgaszony i stoi z jeden dzień, tak jakby bolec tam zastygał, tak...
komar silnik komar komar schemat silnik komar
ściemniacz oświetlenie schemat instrukcja serwisowa ariston coding ibiza
pomiary oscyloskopem okiem praktyka kolektor słoneczny ciśnieniowy
Philips 55PFL6008S/12 TV Dead - Need Schematics Pulsacyjna praca nawiewu w Renault Captur II - przyczyny i diagnostyka