po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
To zmierz na silniku rozrusznika.
Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
Sądząc po stanie komutatora, to silnik jest do wymiany.
Wymień mostek i kondensator,dolutuj równolegle z kondensatorem warystor 275V zabezpieczający ,nawiń od nowa cewki lub zastosuj podobne.Kosztuje to tylko pare złoty. Zmierz cewke silnika prądu stałego (ok.200 Ω),może komutator ma zwarcie.
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
WIdać że komutator ma zwarcie .
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
Jeżeli się do tego grzeje wirnik i komutator to masz zwarcie.
Przepraszam że się wtrącę, ale jakiej firmy były te miksery? Bo tak się składa, ze im mniejsza cena tym dopuszczalna długość bezawaryjnej pracy mniejsza. Iskrzenie silnika występuje najczęściej w momencie gdy wirnik ma zwarcie lub jakiś problem ze stykami uzwojeń w komutatorze (są zaciskane). Z kolei planetarny - może mieć problem z wyłącznikiem bezpieczeństwa...
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
Rozbierz tył silnika (i tak złom ) i zobacz czy blaszki ze szczotkami się nie pourywały (to typowa usterka - może jedna od drugą robi zwarcie) wtedy wystarczy znaleźć dawcę (podobny silnik ,średnica ośki) i przełożyć tył z blaszko-szczotkami ,oczywiście jak komutator jest cały. Zdjęcie plastikowego impulsatora nie powinno być tak dużym problemem.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Przeczytaj wątek. Od tego rozpocznij. Możliwe, że masz zwarcie na silniku. Żarówka to zwarcie początkowo przyjmuje ( rozumiem, że podłączyłeś prawidłowo - czyli szeregowo). Potem opto odcina triaka. Jednak tak nie musi być. Silnik do sprawdzenia. Komurator i szczotki. Brudny od węgla komutator może...
Sprawa rozwiązana - komutator miał zwarcie, iskrzył i palił się.
Niekoniecznie sterownik silnika.Trzeba sprawdzić rezystancję silnika nastawczego przepustnicy ( zwarcie w komutatorze).
Podczas włączania silnika masz wyłączony napęd kosy? Możliwe, że rozrusznik ma zwarcie lub wytarte tulejki. W jakim stanie jest komutator, sprawdź czy przekładki izolacyjne nie wystają.
Dlaczego połączenie rezystorów na bramkach jest błędne? Nie jest błędne. Może te rezystory nie muszą być aż tak małe (500Ω). W tym układzie nie ma złej kombinacji łączników, układ jest maksymalnie uproszczony ale poprawny. Powodów takiego zachowania doszukiwałbym się raczej w zakłóceniach generowanych przez komutator silnika.
Obejrzyj dokładnie silnik, komutator silnika może są nadpalenia na powierzchni komutatora, możliwe zwarcia.
Witam wszystkich Mój problem polega na tym że padł mi wirnik w silniku chyba zwarcie na komutatorze. Przezwoiłem w zakładzie montuje go podłaczam i cisza wodępobiera wypompowuje a silnik stoi. Czy coś więcej się nie sknociło po tym spaleniu wirnika?
Sprawdzałeś diody 522 i 533? Ten rezystor w ich układzie też. Wygląda na to, ze hamowanie silnika jest realizowane poprzez zwarcie jego komutatora - wytworzona siła elektromotoryczna jest tym większa im większe są obroty silnika, a więc im mniej taśmy na talerzyku odwijanym.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Sprawdz dopasowanie szczotek do powierzchni komutatora. Moim zdanie masz zwarcie w uzwojeniach komutatora. Możesz spróbować sprawdzić wirnik w zakładzie gdzie przewijają silnik. Powinni mieć przyrząd do sprawdzania wirników.
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Stawiam że masz gdzieś skrót w uzwojeniu lub zwarcie na komutatorze.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Musisz złożyć silnik razem z osłoną turbin i doprowadzić zasilanie do niego zasilanie, możesz pożądnie prztrzymać nogą i też nic się nie stanie. To najskuteczniejsza metoda. Jeżeli na szczotkach pojawi sie duże iskrzenie to silnik jest spalony(ma zwarcie), jeżeli jest sprawny to iskrzenie będzie minimalne. pzdr Dodano po 1 Zrób foto komutatora, prawdopodobnie...
Próbowałem jeszcze ratować silnik - przetoczyłem i wyczyściłem dosyć cienki już komutator. Niestety po założeniu do pralki nie przeżył testowego wirowania. Prawdopodobnie złapał gdzieś zwarcie w komutatorze. Założyłem inny silnik - używany, upolowany na olx. Komutator ma jeszcze sporo grubości, jest dosyć ciemny w kolorze. Silnik miał krótkie szczotki...
Ja bym sprawdził na początek silnik pralki czy nie ma czasem przebicia do masy , szczotki ( przeczyścić komutator ) a na końcu silnik pompy
Proponuję obejrzeć komutator silnika, czy nie jest wypalony. Dokładnie obejrzyj rowki między płatkami, bo może się okazać, że wirnik ma zwarcie. Jeżeli powierzchnia komutator jest gładka prawdopodobnie silnik będzie ok. Jakość silników szczotkowych jest kiepska, szczególnie w sprzętach nisko budżetowych. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
To 300mA toż to prawie dym z tego motora😕 Ps. Nawet "zdechły" by ruszył.. W 90% przypadków robi się zwarcie na komutatorze silnika od zeskrobanych tlenków i innego brudu jaki się tam dostanie (polskie silniki pod tym względem były jeszcze lepsze). W efekcie na uzwojenia nie dostaje się praktycznie żadne napięcie więc albo zwalnia obroty albo...
Ten model ma często problem z silnikiem (zwarcie). Opis usterki z pierwszego postu sugeruje, że nastąpiła ona po, lub w czasie wypompowania wody np wirowania. Sprawdził bym stan komutatora, szczotek. Nie można wykluczyć również zwarcia w grzałce, blokadzie drzwi lub filtrze sieciowym. Pomiar i wizualizacja tych elementów może coś wyjaśnić. Ważne jest...
ALE gdy silnik się kręci a ja palcem go spowalniam to i napięcie spada.. Ewidentnie - albo zapaskudzony komutator silnika (robi częściowe zwarcie), albo "padnięty" zasilacz. Silnik powinien pobierać nie na tyle wielki prąd, żeby miało to aż tak istotny wpływ na "siadanie" zasilania.
Tylko jaki jest cel tak skomplikowanego połączenia wyłącznika . Ze zdjęć nie da się stwierdzić że uzwojenia stojana są połączone szeregowo . Dla mnie to klasyczny silnik jaki występuje w odkurzaczach albo elektronarzędziach . I według mnie zasilanie powinno być podłączone pod przewody które idą do cewek stojana . A przewody ze szczotkotrzymaczy były...
Można zmierzyć prąd jaki pobiera gdy silnik jest podłączony do baterii 2,4V, następnie tak dobrać rezystor, żeby prąd przy zasilaniu układu szeregowego opornik-silnik był zbliżony. Szacunkowo rezystancje wyznaczysz zakładając że silnik stanowi zwarcie (prąd płynie tylko przez rezystor). Silnik może i wytrzyma 12V ale bardzo krótko. Nie jest przewidziany...
Są przebarwienia ciemno czerwone na 3 cześciach komutatora. A tak jeszcze dla mojej wiadomości jak można zmierzyć sprawny wirnik. Które klatki mają mieć zwarcie a które nie. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam Temat uważam za zamknięty
Jezeli kontrolki podczas krecenia rozrusznikiem przygasaja to najprawdopodobniej trzeba rozebrac rozrusznik i oczyscic i porozdzielac styki komutatora wirnika. Zwarcie na komutatorze zabiera duzo pradu i elektronika silnika wariuje.
Najłatwiej wtedy dotknąć driver - jeżeli źle kręci bo ma zwarcie na komutatorze to zwykle driver parzy. Ale w CD to bardzo sporadycznie się zdarza (raz tylko w CD Denona musiałem wymieniać silnik ale po prostu nie był w stanie rozkręcić płyty - jak się pomogło to nawet czytał ale bardzo topornie mu to szło).
(at)maciej30 Im niższe napięcie znamionowe silnika DC, tym trudniej wykryć zwarcie miedzyzwojowe wirnika. Jest to efekt różnicy impedancji indukcyjnej pomiędzy elektromagnesem ,,zwarciownicy" a badanymi cewkami wirnika.
Jeśli moduł się wypina przy wchodzeniu na wyższe obroty silnika , to na ogół jest to uszkodzenie ( zwarcie w uzwojeniu wirnika lub w komutatorze ) silnika , ciężko to sprawdzić , dobrze byłoby podstawić inny , sprawny silnik .
sprawdź silnik bo często robi się zwarcie na komutatorze więc przeczyść rowki bo najprawdopodobniej to jest główną przyczyną uszkodzenia bezpiecznika
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Padają silniki w tych złomowatych napędach. Byc może, że juz masz jakieś zwarcie na jednej lub wiecej sekcjach komutatora tego silnika. Pomierz prądy w obu i porównaj.
Sprawdź długość szczotek na silniku-jak krótkie, wymień: no i czy się nie zawieszają.Jeśli będą dobre to masz zwarcie na wirniku - czyli uszkodzony silnik :) Pozdrawiam
Wygląda na typowe dla silników w tych pralkach zwarcie ( niewielkie , ale wystarczające ) w komutatorze silnika , komutator wirnika do wymiany . Dodano po 11 Przejrzyj jeszcze ten temat i poszukaj innych dotyczących AWO/D na forum przez wyszukiwarkę . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
(at)^ToM^ Niestety jest. W przypadku uszkodzenia rozrusznika (np. tuleje, komutator, częściowe zwarcie uzwojeń), przy ciepłym silniku i po zaraz skończonym procesie ładowania akumulatora (jazda), potrafi on jeszcze dostarczyć odpowiedniego momentu obrotowego do rozruchu. Przy zimnym silniku (gęsty olej, skasowane luzy temperaturowe i po dwóch dniach...
Mocne iskrzenie powoduje najczesciej przerwa w uzwojeniu wirnika, tam gdzie jest przerwa mocno nadpala sie wycinek komutatora, obejrzyj czy nie masz takiego miejsca na komutatorze. Zwarcie tez moze byc przyczyna.
Panowie (at)Piotr2608 i (at)falo22 zapomnieli, co powiedział (at)siwy737. Jeżeli wybiło zabezpieczenia i to aż na zewnątrz budynku, to w pralce doszło do wysokoprądowego zwarcia. Jeżeli mówimy o silniku z komutatorem i szczotkami to takie silniki są sterowane za pomocą triaka, poprzez mostek. Jeżeli nastąpiło tak silne zwarcie to logicznym by było uszkodzenie...
Zwarcie zwojowe uzwojeń kondensatora, lub zwarcie między wycinkami komutatora. Ten ślad, to tarcie zużytą szczotką (linką).
sprawdzić trzeba komutator silnika. Przerwy między wyprowadzeniem uzwojeń. Mogło tam powstać zwarcie. Trzeba przeczyścić szczeliny
Silnik ten jest komutatorowy a zmiana prędkości jest realizowana przez zmianę podłączenia uzwojeń na stojanie, kondensator ten jest jako element przeciwzakłóceniowy. Sprawdź czy w trakcie pracy silnika znacząco iskrzą szczotki na komutatorze bardzo możliwe że jest zwarcie na wirniku.
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Jeśli silnik już praktycznie nowy, to pozostało jeszcze do sprawdzenia: - komutator (brudny, albo zużyty, zwarcie), - uchwyt szczotek (zawieszanie się szczotek, słaby docisk).
Wypalone ścieżki to ewidentne zwarcie. Komutator trzeba sprawdzić na zwarcie, poszukaj na forum jak to się robi, był opis.
Nie znam tego urządzenia, ale ze zdjęcia wnioskuję, ze ten kondensator słuzy tylko do zmniejszenia iskrzenia komutatora i zakłóceń tym powodowanym. Nie powinien unieruchamiać silnika. Chyba że ma zwarcie? No ale wtedy wystarczy go na próbę odłączyc.
Weż kawałek suchego pumeksu /okulary/ i wyczyść komutator -silnik pracuje więc ostrożnie.Omomierzem sprawdz czy nie ma przerw w połączeniu uzw. z komutatorem jeżeli nic nie stwierdzisz to daj spokój wirnik zapewne ma zwarcie a naprawa nieopłacalna-jaki to typszlif?
To jednak nie grzałka czy blokada drzwi. Zwarcie było na silniku, a dokładnie trzymacz szczotek się poluzował czy zgiął i wten sposb robił zwarcie na komutatorze.
Skoro szczotki są ok to padnięty jest stojan albo wirnik ma zwarcie - jednoznaczne z wymianą lub przewojeniem silnika. pozdrawiam
Moim zdaniem w domowych warunkach to może być trudne do wykonania, a już prawie na pewno nie da się tego zmieścić na Twoim silniku. Wybór szczotek jest trudny, jest wiele odmian materiałów na szczotki, dobiera się je do napięcia i prądu. Trzeba spełnić sprzeczne wymagania, z jednej strony potrzebujemy żeby szczotki miały małą rezystancję żeby ich nie...
Ciężka praca silnika mimo że bęben i silnik lekko się obracają wskazują na awarię silnika.Masz prawdopdobnie zwarcie zwojowe na silniku i stąd te efekty-smród, ciężka praca silnika ( nie wchodzenie w obroty) szczotki ciągną iskrę ( jak warkocz komety) słychać terkotanie szczotek ( podniesiony wycinek komutatora). Zazwyczaj tak kończy żywot silnik gdy...
Wszystkie wyglądają jeszcze lepiej niż te na zdjęciu chodzi o słabą izolację między zwojową dlatego po nagrzaniu następuje zwarcie. Ten typ rozrusznika jest stosowany w fordach i usterka jest bardzo częstą.P
W zasilaniu uC kondensator o sporej pojemności i do niego zasilanie doprowadzone przez diodę Schottky - chodzi o to, żeby nagły pobór sporego prądu przez silnik (np. zwarcie w komutatorze) nie zabrał całego napięcia zasilania z uC. A poza tym, czy kable zasilające silnik nie są za blisko układów uC? A zwłaszcza, czy prąd zasilania silnika (łącznie z...
Proszę o pomoc przy doborze szczotek. Reszta jest nieważna. To jest odkurzacz roboczy. Jeżeli wymiana szczotek go nie uruchomi, to trafi na śmieci. Ten sznureczek od szczotki trzeba przylutować? Przykleić? Do tej blaszki. Przyznam, że nie rozumiem. Jeżeli komutator w silniku jest czarny a niektóre jego działki mają nadpalone krawędzie, co można zobaczyć...
Witam, Mam cztery a w niedalekiej przyszłości 16 maszyn do polerowania szkła. Największą bolączką są tam usterki silników. Silniki są przeciążone z winy producenta i często (raz na dwa - trzy miesiące) się psują. Najczęstszą usterką jest zwarcie lub przepięcie co wymusza ich przezwajanie. Silniki są mocy 1500W, 230V, 25000 RPM. Gabarytami przypominają...
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Silniki które rozebrałem -komutator mocno wytarty- rowki od szczotek- W przegrodach, znajdowały sie ubytki z komutatora i robiły niekiedy zwarcie -układ zasilania silniczka gorący .Po takiej regeneracji pracuje, jednak nie uważam to za naprawę . Najlepiej byłoby wymienić na nowy-(komutator) Nie znam firmy która handluje silniczkami -dlatego pytałem...
mam na obu dławikach czyste zwarcie bez oporu, więc nie wiem czy to jest ok Jest. Przecież to zaledwie kilkanaście cm drutu... Bez dławików opalarka nie działa. Bo dławiki są włączone szeregowo z zasilaniem silnika! strasznie iskrzy mi silnik Zapewne zwarcie na jednym z uzwojeń wirnika, lub zasyfiony strasznie komutator.
Można spróbować z mocniejszym MOSFETem, np IRFZ48N, ma mniejszą rezystancję Rdson i większy prąd drenu (64A) ale nadal to obudowa TO-220. Można jeszcze wymienić IRFP3710, IRFP2410, IRFP260N, IRFP064/046N, IRFP054/054N/054V, IRFP048/048N, IRFP044/044N - wszystkie są w większej obudowie, wytrzymują większe prądy i energie wydzielane w złączu. Ten Twój...
Masz przerwę na komutatorze między polami ,a nie zwarcie.
do POLO2 i co dalej z tym sprawdzaniem czy nalezy miezyc napiecia na komutatorze ??????? jesli ktores zanizone to znaczy ze ma zwarcie czy tak to jest ????
Witam wydaje mi się że ta część wirnika stanowi całość jednolitą a nie jest tuleją może uda się to ustalić pod dużym powiększeniem ! czy usterka wypalenia jednego złącza przy komutatorze jest możliwa do naprawy? tak . Z nie ostrego zdjęcia nie widzę wypalenia tylko jakby już ktoś sztukował to połączenie. Jeżeli przy dużym powiększeniu uda się delikatnie...
gumisie napisał: silnik główny napędzający płytę Na pewno nie. A ja nie byłbym taki pewien. Podobny objaw występował w kilku radiomagnetofonach z CD jakie do mnie trafiły - silnik kiepskiej jakości miał na komutatorze taki nagar, że dla drivera stanowił zwarcie. Coś tam próbował kręcić, ale do odpowiednich obrotów nie miał szans płyty rozkręcić - siadało...
Może najpierw zmierzę na wtyczce silnika po zatrzymaniu się pralki i wyświetleniu F06 czy jest zwarcie stojana i czy szczotki maja połączenie z komutatorem na wtyczce w sposób jaki opisałeś, żeby upewnić się ze bezpiecznik rozwiera połączenie? Wypadało by sprawdzić czy do silnika dociera te 230V aby mógł pracować mogę to zmierzyć na wtyczce?
zwarcie na samym silniku. Pył ze szczotek w szczelinach pomiedzy działkami komutatora
W silnikach komutatorowych najczęściej uszkodzeniu ulega wirnik.Chociaż zdarza się że uzwojenie stojana też może się spalić .Wszystko możemy sprawdzić omomierzem na niskim zakresie.Mierzymy opór na przeciwległych wycinkach komutatora przesuwając się co jedną działkę na całym obwodzie.Wskazania powinny być jednakowe - gdy niektóre wskazania będą znacznie...
Mam problem z odkurzaczem centralnym. Uszkodzeniu ulega cały czas triak - po jego wymianie jakiś czas jest dobrze i problem się ponawia. Zastanawiam się czy powodem uszkodzeń nie jest nadmiernie zużyty silnik. Komutator przeżył już dwie szczotki. Zastosowałem dodatkowy gasik, aby wyeliminować szpilki napięcia, ale nie pomogło. Jak się dowiedziałem całkowicie...
W temacie z linku jest opisany sposób sprawdzania silników CD. Sprawdzałeś je? Kilkukrotnie trafiła mi się taka usterka; silnik miał tak zasyfiony komutator, że po podaniu nań zasilania robił zwarcie i radyjko się resetowało.
Z paskiem mogę spróbować ale jest inny problem. Dziś wyjąłem silnik do głębszej analizy i wyszło że mam zwarcie gdzieś w obrębie jednego żłobka na komutatorze. Co prawda silnik chodzi i nawet zbytnio nie iskrzy ale jak podłączyłem go pod zasilacz regulowany to wyszło że w jednym miejscu wirnik zwiera. Nie wiem czy to akurat powodowało brak wirowania....
Tranzystory rozdzieliłem - nie mogłem dojść jak fabrycznie tranzystory były izolowane. Złożyłem i mam teraz problem ze startem silnika. Pomogę, kręci się ale nie ma stabilnych obrotów. Przeraża mnie naprawa silnika (czyszczenie komutatora, delikatnych drucików). Co poradzicie?
Witam, dziś spotkała mnie ta sama przypadłość (zwarcie w obwodzie silnika) z taką rozlutownicą. Spalił się jeden z dławików, po wymianie dławika na inny, spalił się drugi i nastąpiło uszkodzenie rezystora R11 (nie miałem oryginalnego rezystora, lecz założony MŁT 27Ω 2W, więc nie mogę potwierdzić "oryginalnej" wartości). Przyczyną zwarcia w silniku...
Prawdopodobnie moduł nie widzi obrotów silnika i go rozpędza do wyższych obrotów lub triak ma zwarcie i wtedy następuje szarpanie. Czy po wymianie szczotek przytarles komutator?
Sprawdź ręką czy bez założonej podstawy wirnik kręci się bez żadnych oporów. Czy jeśli włączysz silnik bez podstawy nie występuje nadmierne iskrzenie na komutatorze ? Może wirnik ma zwarcie stąd obniżona moc urządzenia. Sprawdź czy łożyska nie są pozacierane zwłaszcza dolne (28) co jest normą w tego typu sprzęcie.
Gdy wszystko jest dobrze to szczotki są na lata. Gdy podejrzanie szybko się kończą a komutator robi się czarny to znak, że wirnik ma zwarcie. https://obrazki.elektroda.pl/5047665500_...
Być może przeciążenie silnika (kiedy zostanie na siłę zatrzymany) obniża napięcie zasilania na tyle, że układ sterujący przestaje działać? Używane silniki szczotkowe często w jakimś położeniu wirnika robią zwarcie i pobierają bardzo duży prąd - żeby je naprawić, trzeba oczyścić szczeliny komutatora.
Zwarcie międzyzwojowe uzwojeń wirnika. Objawy: potężne iskrzenie szczotek, obniżenie prędkości, obrotowej spadek mocy.
Wirnik możesz sprawdzić omomierzem, robiąc pomiar między klatkami komutatora. Po kolei mierzysz opór między klatkami. Każda sekcja pokazuje podobną oporność, jeśli jest przerwa lub zwarcie na zero, wirnik do wymiany. Szybciej widać to na pracującym silniku, jak ciągnie po obwodzie komutatora snop iskier a szczotki są dobre to ewidentnie wirnik do wymiany....
Witam, Posiadam pralkę jak w temacie Electrolux EWS 1021. Uszkodził się silnik (zwarcie na komutatorze). Prawdopodobnie spowodowało to też uszkodzenie sterownika, ponieważ nie podaje żadnego napięcia do silnika. Pralka się uruchamia. Na każdym programie załącza pompę spuszczania wody ale nie kręci bębnem. Ponadto słychać załączanie przekaźnika silnika,...
Silnik odkurzacza [jak w tytule] "rzyga ogniem". Łożyska ok, szczotki całe, natomiast komutator osmolony. Podejrzewam zwarcie wirnika... Zatem mam pytanie, czy warto szukać samego wirnika, czy tez kupić nowy silnik..Nie znam cen takich podzespołów...A może najlepiej cały odkurzacz...? :) Jesli ceny niewiele bedą się rózniły....
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
zwarcie silnik komutator wirnik komutator zwarcie zwarcie komutator stojan
pilot pioneer wzmacniacza odbicie obrazu matrycy katalizator emulator
ue46f6640 przekaznik krups ea897
Czerwone kropki na czarnym tle w telewizorze - przyczyny Jak uruchomić skuter Piaggio X8 125 bez startera?