Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Najczesciej zwarcie w wirniku, ale tez zabrudzenia komutatora. Sprawdz to.
Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór, może zostać potraktowany jako zwarcie. Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora) w zakładzie przezwajającym silniki. Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika). Jeśli jest- "kaput"
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Witam Uszkodzenia elektryczne elektronarzędzi zasilanych sieciowo są to zwykle zużycie szczotek, komutatora, uszkodzenie wirnika (zwarcie międzyzwojowe), uszkodzenie wyłączników, uszkodzenia przewodów zasilających. W przypadku urządzeń bateryjnych jest to zużycie się ogniw baterii akumulatorów (spada wydajność prądowa i pojemność) i uszkodzenia ładowarek....
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Wirnik ma zwarcie, wszystkie objawy "książkowe". Lekarstwem będzie nowy.
Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Jeżeli się do tego grzeje wirnik i komutator to masz zwarcie.
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Iskrzenie na komutatorze wskazuje na zwarcie w wirniku. Omomierzem tego nie wyłapiesz.
Jezeli kontrolki podczas krecenia rozrusznikiem przygasaja to najprawdopodobniej trzeba rozebrac rozrusznik i oczyscic i porozdzielac styki komutatora wirnika. Zwarcie na komutatorze zabiera duzo pradu i elektronika silnika wariuje.
Sprawdz wirnik na zwarcie miedzyzwojowe.
Czy istnieje możliwość przezwojenia wirnika wiertarki PRC-a 15 prawdopodobnie rosyjska z roku 1966 odziedziczyłem po dziadku ale po podłączeniu do prądu po chwili spalił się wirnik ma zwarcie pomiędzy wycinkami komutatora czy mogę liczyć na państwa pomoc
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Sprawdż czy lamelki komutatora są przebarwione jeżeli tak to wirnik ma zwarcie jeżeli nie są nadpalone to komutator jest niecetryczny w stosunku do osi wirnika inależy go przetoczyć na tokarce.
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
Z tego co piszesz wszystko wskazuje na uszkodzenie wirnika ( możliwe zwarcie między zwojowe- silne iskrzenie na komutatorze ). Należało by sprawdzić wirnik pod tym kontem. Ja do tego mam proste urządzonko wykonane z części pierwotnej transformatora. Rdzeń w kształcie litery U i nawinięte uzwojenie kładę na to wirnik i jeżeli cienka blaszka jest przyciągana...
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Sprawdz dopasowanie szczotek do powierzchni komutatora. Moim zdanie masz zwarcie w uzwojeniach komutatora. Możesz spróbować sprawdzić wirnik w zakładzie gdzie przewijają silnik. Powinni mieć przyrząd do sprawdzania wirników.
Przepraszam że się wtrącę, ale jakiej firmy były te miksery? Bo tak się składa, ze im mniejsza cena tym dopuszczalna długość bezawaryjnej pracy mniejsza. Iskrzenie silnika występuje najczęściej w momencie gdy wirnik ma zwarcie lub jakiś problem ze stykami uzwojeń w komutatorze (są zaciskane). Z kolei planetarny - może mieć problem z wyłącznikiem bezpieczeństwa...
Po pomiarze okazało się że między obojętnie którym wycinkiem jest około 5 om Czym to mierzyłeś? Pewnie multimetrem, multimetr ma za małą dokładność by wykazać zwarcie międzyzwojowe. Nawet pomiar mostkiem Thomsona nie da pewności. By to sprawdzić trzeba użyć przyrządu do sprawdzania wirników (rozciętego transformatora).
takie iskrzenie jak na filmiku to objaw zerwanego drutu na wycinku komutatora (przerwa w uzwojeniu),może być to również zwarcie na jednej z cewek stojana,
Już mi się podoba. Zamiast wziąć do ręki choćby kontrolkę i poobserwowaćź wskaźniki człowiek 21 wieku zasiada do komputera i prowadzi korespondencję. Prawdopodobnie dojdzie do wniosku, że brakuje mu takż ełądowania akumulatora ale to na odrębną dyskusję. I jeszcze ciekawe jak doszedł do wniosku, że wirnik (komutator) ma zwarcie. Właściwie nic pewnego...
Płomień dookoła komutatora, to zwarcie w cewkach stojana.
Jeśli iskrzenie jest tak duże że kita ciągnie się prawie do drugiej szczotki to masz przerwę na uzwojeniu, zerwany jeden drut lub puściło połączenie na komutatorze. Jeżeli dalej będziesz używał szlifierkę to będzie zmiana koloru dwóch lamelek na wirniku. Druga możliwość zwarcie cewek na stojanie.
Drżąca żyletka oznacza zwarcie zwojowe wirnika na cewce lub komutatorze. przydałby się jeszcze moduł do pomiaru zwarć z komutatora (cewki). Pomysł dobry :) . Taki brzęczyk służy głównie do wykrywania zwarć zwojowych w układzie wirnikowym, Również w wirnikach klatkowych (zwartych)- ich objaw jest drżenie umieszczonej pomiędzy biegunami elektromagnetycznymi...
Tak jak pisze wector. Miernik ma piszczeć w pozycji włącznika ON, a nie ma piszczeć na OFF. Jeżeli tak jest to odkurzacz jest sprawny. Bolce wtyczki dostarzcają napięcie do stojana, który przekazuje je na szczotki, a co za tym idzie łączy się na komutatorze wirnika. pozdrawiam
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale ja to robie w ten sposób. Ze starego trafnsformatora zrobiłem przyrząd do sprawdzania wirników. Wyciąłem w rdzeniu szczeline ( tak żeby miesciły się w niej wirniki z urzadzeń powszechnego użytku), w której umieszczam wirnik. Załanczam zasilanie trafa i diagnozuje wirnik, biorę ostre narzedzie np: nóż i rysuje...
przyczyną iskrzenia jest też brak połączenia uzwojenia z komutatorem na wirniku nawet na jednym wycinku komutatora,co do grzania to jeśli grzeje się wirnik to stojan ma zwarcie zwojowe,a jeżeli stojan ma zwarcie to będzie grzał się wirnik.
Gdy wszystko jest dobrze to szczotki są na lata. Gdy podejrzanie szybko się kończą a komutator robi się czarny to znak, że wirnik ma zwarcie. https://obrazki.elektroda.pl/5047665500_...
Witam. Te lamelki to pewnie wycinki komutatora (czarny wycinek - zwarcie w wirniku lub uszkodzony komutator).W takim przypadku to wymiana wirnika na nowy lub przewiniecie (nowe uzwojenie). Powinno byc taniej niż wymiana całego silnika.
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Wydaje mi się, że wirnik ma zwarcie, Dwie przeciwległe działki komutatora są wyraźnie wypalone..
Sprawdź ręką czy bez założonej podstawy wirnik kręci się bez żadnych oporów. Czy jeśli włączysz silnik bez podstawy nie występuje nadmierne iskrzenie na komutatorze ? Może wirnik ma zwarcie stąd obniżona moc urządzenia. Sprawdź czy łożyska nie są pozacierane zwłaszcza dolne (28) co jest normą w tego typu sprzęcie.
Uszkodzony wirnik,czyli uzwojenie ma zwarcie międzyprzewodowe lub do blach wirnika.Proponuje po domowemu zmierzyć miernikiem ustawionym na zakres OHM,każde przejscie plytek komutatora(od plytki do plytki),i tak w kolo.Lub czy co gorsze czy niema zwarcia do blach wirnika.Wymiana lożysk,szczotek i wirnika bo tak to się robi aby można bylo na nim polegać...
Proponuję obejrzeć komutator silnika, czy nie jest wypalony. Dokładnie obejrzyj rowki między płatkami, bo może się okazać, że wirnik ma zwarcie. Jeżeli powierzchnia komutator jest gładka prawdopodobnie silnik będzie ok. Jakość silników szczotkowych jest kiepska, szczególnie w sprzętach nisko budżetowych. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
(at)maciej30 Im niższe napięcie znamionowe silnika DC, tym trudniej wykryć zwarcie miedzyzwojowe wirnika. Jest to efekt różnicy impedancji indukcyjnej pomiędzy elektromagnesem ,,zwarciownicy" a badanymi cewkami wirnika.
Wirnika nie sprawdzisz czy ma zwarcie jedynie pomiar na komutatorze powie czy niema przerwy. Stojan sprawdzisz też tylko czy niema przerwy.
Są przebarwienia ciemno czerwone na 3 cześciach komutatora. A tak jeszcze dla mojej wiadomości jak można zmierzyć sprawny wirnik. Które klatki mają mieć zwarcie a które nie. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam Temat uważam za zamknięty
Akumulator jest podłączony prawidłowo wg książki, 3 elektryków sprawdzało. Czy akumulator może robić zwarcie?
Witajcie, dawno temu na praktykach używałem podobnego elektromagnesu, nie było tam żadnych cudów, wystarczyło go podłączyć do prądu i położyć na nim badany wirnik. Następnie do lamelek komutatora przykładało się małą żaróweczkę i patrzyło czy świeci i jak. Można było wykryć przerwę i zwarcie za jednym zamachem. Badało się przykładając żaróweczkę do...
Weż kawałek suchego pumeksu /okulary/ i wyczyść komutator -silnik pracuje więc ostrożnie.Omomierzem sprawdz czy nie ma przerw w połączeniu uzw. z komutatorem jeżeli nic nie stwierdzisz to daj spokój wirnik zapewne ma zwarcie a naprawa nieopłacalna-jaki to typszlif?
Połącz wszystko z powrotem, nie zakładając stojana tzn. - przewód z wyłącznikiem i ze stojanem, zamiast wirnika podłącz żarówkę 40W do zacisków szczotek i pomierz napięcia. Jeśli wszystko jest sprawne, to żarówka powinna zaświecić. Jak by było zwarcie, to by szczotki mocno iskrzyły.
Witam. Po przetoczeniu komutatora, należy bardzo dokładnie wyczyścić szczelinki, pomiędzy poszczególnymi elementmi komutatora na wirniku,opiłki powodują zwarcie i iskrzenie.Można to zrobić lekko zeszlifowanym brzeszczotem.
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Witm kolegow wirnik zelmer kosztuj ok 50-75zl.zalezy od typu kazde ciagniecie ognia przez wirnik tzn.[podczas pracy komutator oplata ogien od punktu gdzie styka sie z szczotkami] oznacz zwarcie wirnika miedzyzwojowe!!Wirnik nie moze wejsc w pelne obroty!Pozdrawiam
Iskrzenie o którym polega napisał może świadczyć o zwarciu na stojanie lub wirniku. Chcąc wykonać pomiar wirnika należy wyjąć szczotki i sprawdzać kolejno działki komutatora jedna obok drugiej i tak kolejno następne, porównując wyniki pomiarów można prawie 100% wskazać gdzie jest zwarcie. Druga usterka może się objawiać przerwą na wirniku ona też może...
Witam wszystkich Mój problem polega na tym że padł mi wirnik w silniku chyba zwarcie na komutatorze. Przezwoiłem w zakładzie montuje go podłaczam i cisza wodępobiera wypompowuje a silnik stoi. Czy coś więcej się nie sknociło po tym spaleniu wirnika?
Można jeszcze przetoczyć komutator wirnika nieraz się udaje ale raczej podejrzewam zwarcie na uzwojeniach wirnika.Pozdrawiam
Najczęściej zużywa się miejsce styku szczotek z komutatorem. Zdarzają się też przypadki obluzowania elementów komutatora, po wykruszeniu się izolacji. Znane mi są też usterki rozruszników np. uszkodzenie (zwarcie) uzwojeń wirnika, bądź brak połączenia z poszczególnymi "wycinkami" komutatora.
1. Zwarcie uzwojenia wirnika lub działek komutatora. 2. Zbyt duży luz na łożyskach powodujący "przyklejanie się" wirnika do stojana po podaniu napięcia. Bardziej prawdopodobny pkt 1.
był za wielki luz ośiowy na wirniku zwarcie robilo siępomiędzy szczotkotrzymaczem a komutatorem
Przyznam, że aż tak zniszczonego komutatora dawno nie widziałem... Najczęstszą przyczyną uszkodzenia wirników jest zwarcie zwojowe, a wzrost prądu powoduje wygrzanie/wytopienie wycinków komutatora wklejonych na wirniku. Wg mnie, tylko kupno nowego wirnika daje gwarancję, że to urządzenie będzie pracować właściwie, o ile uzwojenie stojana nie uległo...
Ok, spróbuję to dobić lekko młoteczkiem. Najprawdopodobniej poszło najpierw łożysko a potem opiłki dokończyły wirnik :D Między wszystkimi sąsiednimi lamelkami komutatora jest zwarcie. Zwarcia nie ma jedynie (jeśli byśmy ułożyli wirnik prostopadle do podłożą i popatrzyli z góry na cały komutator) jak gdyby na końcach średnicy komutatora, czyli jak gdyby...
Witam, dostałem wiertarkę która przy starcie buczy, nie wiem czy tak powinno być, sprawdzałem n połączenie lamelek na komutatorze i wszystkie mają ze sobą zwarcie, ale wirnik się kręci. Wrzucę filmik czy tak powinno być ?
Najczęstsze przyczyny to zużyte szczotki, które nie dotykają całą powierzchnią , szczotki zacinające się w prowadnicach, wypalenie wycinka komutatora, zwarcie zwojowe uzwojenia. I może jeszcze kilka innych.
Silnik odkurzacza [jak w tytule] "rzyga ogniem". Łożyska ok, szczotki całe, natomiast komutator osmolony. Podejrzewam zwarcie wirnika... Zatem mam pytanie, czy warto szukać samego wirnika, czy tez kupić nowy silnik..Nie znam cen takich podzespołów...A może najlepiej cały odkurzacz...? :) Jesli ceny niewiele bedą się rózniły....
Wyciągnąłem wirnik. Jak go zmierzyć? Omomierz pokazuje przejście pomiędzy wszystkimi wycinkami komutatora, to chyba jest przyczyna skoro szczotki robią na nim zwarcie?
Wirnik możesz sprawdzić omomierzem, robiąc pomiar między klatkami komutatora. Po kolei mierzysz opór między klatkami. Każda sekcja pokazuje podobną oporność, jeśli jest przerwa lub zwarcie na zero, wirnik do wymiany. Szybciej widać to na pracującym silniku, jak ciągnie po obwodzie komutatora snop iskier a szczotki są dobre to ewidentnie wirnik do wymiany....
Jeszcze inna metoda. Do szczotek podlączamy napięcie stale,takie aby prąd byl bliski znamionowemu. Wtedy miernikiem prądu stalego mierzymy napięcie między kolejnymi sąsiednimi dzialkami komutatora. Gdy wirnik jest dobry napięcie to jest zawsze takie same. Gdy jest zwarcie , napięcie będzie mniejsze, gdy jest przerwa napięcie będzie bardzo duże Metoda...
W mikserze strasznie iskrzy komutator ze szczotkami Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, tylko czy dostępny i jak się ma ewentualna cena wirnika do ceny całego miksera ?
Zapewne zwarcie na jednym z uzwojeń wirnika, lub zasyfiony strasznie komutator. Raczej to pierwsze.
Skoro iskrzy i śmierdzi to płytka nie ma nic do rzeczy. Jeżeli iskra jest niebieska i ciągnie się, a wręcz opala caly komutator to na 99% uszkodzony wirnik. Zwarcie między zwojowe=silnik do wymiany.
najprostrzą metodą o ile ma sie brzęczyk jestzwarcie komutatora drutem miedzianymalbo też podgrzanie dmuchawka elektryczną.
W plastykowych korpusach cięzko było ustalić poprawnie stojan, może faktycznie tarł wirnik. Stojan można też sprawdzić na zwarcie. Co to jest czytnik?
Proszę o pomoc przy doborze szczotek. Reszta jest nieważna. To jest odkurzacz roboczy. Jeżeli wymiana szczotek go nie uruchomi, to trafi na śmieci. Ten sznureczek od szczotki trzeba przylutować? Przykleić? Do tej blaszki. Przyznam, że nie rozumiem. Jeżeli komutator w silniku jest czarny a niektóre jego działki mają nadpalone krawędzie, co można zobaczyć...
Witam, obecnie uczę się przezwajać wirniki elektryczne komutatorowe opanowałem już przezwajanie do takiego stopnia ze 5 na 9 chodzi bez problemu, przezwojenie, zabezpieczenie, zalanie żywica z utwardzaczem, wyważenie, przetoczenie i sprawdzenie komutatora itd myślę że mam już opanowane, ale niestety mam jeden mały problem, ponieważ przezwajam je bez...
Witam. Jeżeli po wymianie dwóch szczotek problem nie zniknie, to przyczyną iskrzenia może być zużyty komutator, lub zwarcie, przerwa, skrót uzwojeń wirnika.
Witam wydaje mi się że ta część wirnika stanowi całość jednolitą a nie jest tuleją może uda się to ustalić pod dużym powiększeniem ! czy usterka wypalenia jednego złącza przy komutatorze jest możliwa do naprawy? tak . Z nie ostrego zdjęcia nie widzę wypalenia tylko jakby już ktoś sztukował to połączenie. Jeżeli przy dużym powiększeniu uda się delikatnie...
Skoro szczotki są ok to padnięty jest stojan albo wirnik ma zwarcie - jednoznaczne z wymianą lub przewojeniem silnika. pozdrawiam
Witam! Problem z ładowaniem zaczął się po wymianie komutatora i łożysk. Diody po rozlutowaniu od stojana przewodziły w jedną stronę w drugą 571ohm każda Po złożeniu i założeniu alternatora auto odpaliło wszytko było ok ładowanie bez obciążenia 14,1V po włączeniu wszystkich możliwych odbiorników spadało do 13,6V. Niestety po paru minutach licznik i oświetlenia...
W pierwszej prawdopodobnie skończył się wirnik (ma zwarcie). Możesz jeszcze spróbować sprawdzić komutator. Czasem wpada coś między miedziane lamelki. Jeśli wirnik jest spory, to się bierze brzeszczot, obszlifowuje pofalowane brzegi na jego początku, tak aby uzyskać w miarę płaski, zębaty nóż. Tym nożykiem czyścisz przestrzeń pomiędzy lamelami komutatora....
Prawdopodobnie mam cóś z wirnikiem (spalony albo ma jakieś zwarcie ) ponieważ szlifierka pracuje za głośno , ma małe obroty , iskrzą szczotki (ale nie ma pierścienia świetlnego wokół komutatora), szybko się bardzo mocno nagrzała i zaczęło wydobywać się z niej trochę dymu
Jeśli moduł się wypina przy wchodzeniu na wyższe obroty silnika , to na ogół jest to uszkodzenie ( zwarcie w uzwojeniu wirnika lub w komutatorze ) silnika , ciężko to sprawdzić , dobrze byłoby podstawić inny , sprawny silnik .
Witam. Masz zwarcie w wirniku. W miejscach petli zwarciowej wycinki komutatora powinny mieć inny kolor od pozostałych.Jeżelli chcesz sprawdzać wirnik to w następujący sposób.Musisz mieć elektromgnes dwubiegunowy np wykonany ze starej pmmpki (cewka z rdzeniem).Bieguny elektromagnesu powinny obejmoać conajmniej 2/5 obwodu wirnik (złobków). A oto jak wygląda...
Sprawdź długość szczotek na silniku-jak krótkie, wymień: no i czy się nie zawieszają.Jeśli będą dobre to masz zwarcie na wirniku - czyli uszkodzony silnik :) Pozdrawiam
Właśnie tego się najbardziej obawiam że może to być silnik. Tylko pytanie czy nastąpiło uszkodzenie izolacji w uzwojeniu stojana czy może zwarcie w samym wirniku (stąd iskrzenie na komutatorze i wybijanie zabezpieczeń), może da się dokupić sam wirnik. Na początku jednak sprawdzę szczotki. Dziękuję
Bez pomiarów powiedziałbym, że jest zwarcie zwojowe. Nie analizuję pomiarów, ale znając ogólnie sposób nawijania wirników, zakładam, że wszystkie przejścia(1-13, 2-14 3,15 itd). powinny mieć podobną, jeśli nie taką samą oporność.
Jak wyżej, szybko sprawdzisz przerwę zwykłym omomierzem- na komutatorze. W zasadzie, to nawet zwarcie w zwojach.
Moim skromnym zdaniem wirnik nadaje się do wymiany (prawdopodobnie ma zwarcie).Pozdrawiam.
Najczęstszą przyczyną uszkodzenia wirników jest zwarcie zwojowe. Wzrost prądu mógł spowodować "wygrzanie", czyli wytopienie wycinków komutatora wklejonych na wirniku. A co powiesz o uszkodzeniach uzwojenia? Zdecydowanie uszkodzenie mechaniczne, raczej nic innego niż resztki szczotek nie mogło tego spowodować. Wychodzące resztki szczotek (sprężyna,...
Tam się obrywał taki kawałek blaszki ze szczotkotrzymacza i wlatywał do środka blokując wirnik o magnes, albo robił wręcz zwarcie na komutatorze, czasami szło go wytrzepać albo wydmuchać kompresowem. Działki też trzeba wydrapac igłą.
Mocne iskrzenie powoduje najczesciej przerwa w uzwojeniu wirnika, tam gdzie jest przerwa mocno nadpala sie wycinek komutatora, obejrzyj czy nie masz takiego miejsca na komutatorze. Zwarcie tez moze byc przyczyna.
Witam podłączyłem silnik, przy rozpędzaniu mocy strasznie iskrzy wirnik. Szczotki są dobre bo sprawdzilem czy to wina nie podłączonego kondensatora? Jak go podłączyć? Przyczyny iskrzenia to: 1. źle przylegające szczotki. 2. Uszkodzony uzwojenie wirnika. Ad.1 - Wyrównaj płytki komutatora (papierem ściernym obracając wirnikiem) - Oczyść szczeliny na...
Panowie, mam problem z ładowaniem w Uralu M67-36. Szczotki sprawdzone, połączenia przewodów wyczyszczone. Stator sprawdziłem, przejście jest. Test wirnika na zwarcie komutatora do masy oraz przejście pomiędzy szczotką górną i dolną. Po złożeniu podłączyłem "-" na obudowę alternatora, "+" do zacisku III alternatora oraz żarówkę do masy i zacisku "~"...
Niekonieczne, ale dobrze byłoby obejrzeć komutator i sprawdzić na krótko czy nie iskrzy na wirniku.
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
Sam komutator robota głupiego w tym przypadku nigdy w życiu tego nie wymienisz !! W wypadku ściągania komutatora pourywasz przewody które są przyklejone żywica do niego (nie na hakach jak już je odczepi). Wycinek wyleciał z jakiegoś powodu. Albo od zwarcia na stojanie przez co komutator się nagrzał i najsłabsze ogniwo pościło albo z wirnikiem coś się...
Nie ruszy go i to na 100%. Co do zwarcia sprawdzi, ale każdy element z osobna. Nie mam żadnych urządzę do sprawdzania czy wirnik ma zwarcie. Zazwyczaj biorę prostownik na 24V żabkę ujemna do osi wirnika, a dodatnia do komutatora. I tak kilka razy w koło niego i jak ma zwarcie zaiskrzy. Nie zdarzyło mi się żebym w ten sposób nie wykrył żadnego przebicia....
Witam Co masz na myśli zwarcie. Wybija bezpieczniki ,nie idzie wcale ,mocno iskrzy na szczotkach ?. Co do wirnika weź miernik i sprawdź oporność wirnika.Pomiar robisz na dwóch działkach (lamelach)komutatora ,tak na okrągło po całym obwodzie.Jeżeli wcale nie idzie ,to zrób pomiar stojana (możliwa przerwa).
wirnik komutator zwarcie wirnik wirnik komutator zewrzeć
system rozpoznawania tablic głośniki przerywają laptop generator obrotomierza
philips senseo licznik geigera
Kody błędów w Iveco Stralis 2011 460 km ECO Kod błędu P2293 w silniku 2.0 FSI - przyczyny i diagnostyka