zielono-żółty - uziemienie czarny - faza niebieski - neutrealny Jeśli nie ruszy to potrzeba będzie jeszcze kondensator rozruchowy pomiędzy kablem fazowym a kablem koloru szarego. Na zdjęciu wyraźnie widać ze jest to silnik komutatorowy gdzie kondensator jest zbędny.Kondensator stosowany jest tylko przy silnikach klatkowych.
Kupiłem silnik komutatorowy 230V 250 W 50-60 Hz . Ma osobne wyprowadzenia ze stojana i wirnika . Jeden kabel stojana jest podłączony do szczotki . Wychodzą z niego 3 kable . Czerwony i biały do wirnika i niebieski do stojana . Stojan jest połączony z białym . Problem jest z rozruchem . Gdzie mam podłączyc kondensator rozruchowy i jaki . Od szlifierki...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Witam. Tzn. miękki start silnika bardzo prosto, czarny podpinamy z przewodem zasilającym silnik czerwony na włącznik razem z 2 przewodem zasilającym silnik z włącznikiem i niebieski również do włącznika prądu. A kondensator wpinamy razem z czerwonym i niebieskim.
Nie jedno a dwufazowym (a właściwie dwuuzwojeniowym). To jest silnik indukcyjny a nie komutatorowy i szczotek nie posiada. O tym, że to motorek 230V świadczy obecność sporego białego kondensatora. Z silnika powinny iść 3 przewody - przeważnie jeden z nich jest siwy lub niebieski, pozostałe różnie. Ten jeden jest tzw. wspólny, dwa pozostałe kierunkowe....
Może być dokładnie tak jak piszesz...termik uległ przepaleniu. Nie pozostaje nic innego jak tylko go odszukać(za pomocą obcinaczek), sprawdzić czy nie przewodzi, zewrzeć na próbę i zamówić nowy. Oczywiście kondensator też można sprawdzić ale jeżeli to silnik komutatorowy to stanowi on raczej filtr przeciwzakłóceniowy aniżeli jest elementem niezbędnym...
Masz rację kondensator powinien mieć dwa zaciski. Ale przypatrz się dokładnie czy czasem te zaciski nie są zdublowane, tzn. czy między jakimiś zaciskami nie ma połączenia elektrycznego.
A co do tego kondensatora, jakbyś dokładniej określił miejsce gdzie go znaję to zrobiłbym fotkę i Ci podesłał. bylibyśmy pewni na 100% czy to o to chodzi. nie ma takowego tam jest silnik komutatorowy wina prawdopodobnie jest w sterowniku umieszczonym pod programatorem w tym co napisałem wcześniej jeśli nie jesteś elektronikiem to oddaj ten sterownik...
ok - przejściówkę chyba znalazłem allegro. pl/oferta/adapter-do-polaczenia-kranzle-... przy czym zauważyłem 1 dziwny objaw - nie wiem czy mam się martwić czy ten typ tak ma... raz na kilka razy (~2x na 10) po przełączeniu włącznika słychać buczenie ale silnik się nie załącza - za to jeśli nacisnę spust lancy i z naciśniętym...
Czy to nie jest silnik komutatorowy , a kondensator jest jedynie przeciwzakłóceniowy . Pozdrawiam . To nie jest silnik komutatorowy.
Tak w silnikach komutatorowych kondensator ma chronić przed zakłóceniami.
Jeśli silnik indukcyjny, to kondensator - jeżeli komutatorowy to szczotki.
Pralka z pewnością będzie miała silnik komutatorowy czyli kondensatora rozruchowego już nie znajdziesz w tej konstrukcji. Wszystko wskazuje na to, że model nie był oferowany na rynek polski bo nie za wiele części można odnaleźć. Numer 914517283/... powinien mieć ciąg dalszy.
Witam wszystkich w Nowym Roku . Poszukuje schematu podłaczenia silnika jednofazowego z dwoma kondensatorami i przełacznikiem rozruch-praca.
Witam poszukuję schematu działania silnika jednofazowego 230V z dwoma kondensatorami rozruchowymi(sterowanie lewo i prawo stronne) wie ktoś może gdzie znajdę coś takiego?? proszę o szybką odpwiedz
potrzebne mi sa materialy na etn temat bede baaardzo wdzeczny za okazana mi pomoc z gory dziekuje wszystkim ktorzy pomoga mi w tym problemie
Witam. Był poruszany już kilka razy temat podłączania silników 3f pod jedną fazę, wszystko ok tylko silniki fabrycznie zbudowane pod 230V mają 2 kondensatory i wyłącznik odśrodkowy przez co nie mają problemu z startem pod obciążeniem. U mnie silnik ma 1,1 kW 220/380V, połączony w trójkąt, na stałe wpięty jest kondensator 80uF/450V oraz 2 kondensatory...
Witajcie, Mam pytanie raczej teoretyczne: jakie są typowe objawy uszkodzenia kondensatora przy silniku w pralkach? Czy można bez ryzyka uszkodzenia silnika odłączyć kondensator (do celów testowych)? pzdr, Piotr
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy z uruchomieniem silnika pompy. Dostałem do serwisu pompę, która jest częścią jakiegoś urządzenia. Pompa ma silnik jednofazowy, wyjście na przewód sterowniczy oraz przełącznik. Silnik jednofazowy ma dwa kondensatory, oba tej samej pojemności. Czy ktoś może powiedzieć, jak uruchomić tę pompę, podpinając ją bezpośrednio...
Cześć wszystkim. Piszę z prośba o poradę. Mam taki silnik (2,2 kW) jak poniżej, który wykorzystałem do napędzania kompresora. Silnik oryginalnie ma tylko jeden kondensator pracy. Do wystartowania pod obciążeniem kompresora silnik wymaga kondensatora rozruchowego, takowy też został zainstalowany. Ponieważ nie ma miejsca na montaż przełącznika odśrodkowego,...
silnik 380/220 podłączenie w trójkąt kondensator ma 125 uF plus 14uF razem 139, po podłączeniu silnik sie uruchamia bez problemu przy zasilaniu z 220 ale po wyłaczeniu trzeba zamienić styki podłaczenia kondensatora z U na V żeby ponownie wystartował, obroty są zawsze w tę samą stronę, o co chodzi czy za mało jest na rozruch? czty 14uF wystarczy jako...
Witam.Nabyłem używany silnik jednofazowy używany w zwiąku z tym mam pytanie:czy silnik ten może pracować po podaniu napięcia na zaciski czy wymaga kondensatora rozruchowego?.W załączeniu przesyłam fotki tego silnika i tabliczki znamionowej.Z góry dziękuje za okazaną pomoc .Pozdrawiam.
Witam Zakupiłem niedawno silnik elektryczny zasilany 230V/380V i chcę go podłączyć na 230V. Moc silnika to 2,2kW. Z pomocą forum obliczyłem że do rozruchu potrzebny będzie mi kondensator 132-154µF Znalazłem także schemat podłączenia zarówno z kondensatorem rozruchowym jak i pracy (ale do innego silnika), wg jednego schematu z odłączeniem kondensatora...
Witam Kupiłem silnik jedno fazowy 2,2kW ( nie mam dostępu do siły) silnik który kupiłem chciałem wykorzystać do krajzegi ( sprzedawca zapewnił mnie że ten silnik nadaje się w zupełności ) sam osobiście posiadałem wcześniej silnik 1,1kW i dawał rade . Wracając do tematu silnik na sucho chodzi pięknie ale gdy tylko założę pasek nie mówiąc już o tarczy...
Mam w posiadaniu silnik wentylatora od szafy chłodniczej. Chcialbym go podłaczyć do sieci 220 V i wykorzystać . Silnik oryginalnie był zamontowany w szafie chłodniczej zasilanej z "siły". Wychodzi z niego 6 przewodów. Trzy z nich były zlutowane ze sobą (oznaczone C4, C5, C6) a pozostałe trzy (nie oznaczone) podłączone do instalacji elektrycznej szafy....
Dzień dobry, posiadam silnik 1f 1,3kW z pilotem góra dół i chcę się pozbyć pilota na rzecz sterowania modułem rolet z wyłącznikiem czasowym i przyciskami żaluzjowymi. Nie zagłębiając się w szczegóły, zrobiłem instalację, w której z modułu rolet idzie napięcie przez krańcówkę na jeden z dwóch przekaźników 25A i dalej już na silnik (żyła kierunku lewo,...
Posiadam silnik 1.7 KW 2780 obr/min producent ATB symbol BNBF-71/2-C70.Silnik ten nie posiada kondensatora pracy który na tabliczce znamionowej podana jest wartośc 20 µF/450 V/VDB.Z silnika tego wyprowadzone jest złącze którego fotki załączam do postu.Problem tkwi w tym iż nie orięntuje się jak podłączyć ten kondensator do tego złącza.Czy ktość...
Wiem już jak to zrobić , nie wiem tylko jaki dać kondensator. Silnik 220/380 gwiazda trójkąt 1,5 KW. Z góry dzięki za pomoc JK.
jaki dobrac kondensator do silnika i jak podłaczyc przesyłam zdjecia tabliczki i przewodów wychodzacych z silnika zaznaczam ze jestem laik w tym temacie i prosze wytlumaczyc jak prostemu chłopu .
Witam dostałem silnik ele. 0,8kw kopiłem kondensator 60uF 450v i mam pytanie czy silnik przy ciągłej pracy z kondensatorem się grzeje jeżeli tak to w jaki sposób omeg go odłączać automatycznie od silnika potrzebuje takie informacje bo to ma być kompresor a za każdym razem nie będę klikał przycisku start czy pod nóżkę 87a i 30 mam podliczywszy kondensator...
Witam. Silnik jednofazowy z hamulcem. Uzwojenie robocze R=3,2Ω, uzwojenie rozruchowe R=3,5Ω, kondensator 120µF nie startuje. Po zakręceniu wałem pracuje w wybranym kierunku. Prąd uzw. rob. I=10A. Co może być nie tak? Hamulec jest zwalniany polem uzwojeń. Brak tabliczki znamionowej. Uzwojenia w stanie fabrycznym można powiedzieć, nie widać śladów przegrzania.
Witam mam taki problem posiadam kompresor do którego mam już silnik lecz jest on na siłę 3-Fazowy. Niestety i pomieszczeniu w którym znajduje sie ten silnik z kompresorem posiadam dostęp tylko do 220V. Facet który Sprzedawał silnik dał mi coś takiego jak "Motor strartong capicator" parametry: CAP. 430MFD i W.V. 125 i condensator 220 WV AC 30 mikro Faradów...
Kondensator nie jest tu powodem, że silnik nie działa. Zazwyczaj dołączaniu jest kondensator lub filtr PZ w celu eliminacji zakłóceń. Bywa, że go nie ma i silnik działa, bo silnik szeregowy komutatorowy nie potrzebuje kondensatora by działał. Jak masz miernik, to zmierz silnik czy ma przejście.
Sądząc po podłączeniu kondensatora to silnik komutatorowy a kondensator ma za zadanie likwidować zakłócenia. Możliwe że udałoby się zmienić kierunek obrotów. Wydaje mi się że aby zmienić kierunek obrotów trzeba by zmienić połączenie stojana z wirnikiem. Nie zmienia to faktu że konieczne byłoby rozebranie silnika. Faktycznie obroty wskazują że to silnik...
Nie znam tego modelu pralki. Czy posiada silnik indukcyjny czy komutatorowy ? Jeśli indukcyjny sprawdź kondensator rozruchowy. Pozdrawiam.
Kondensator jest z racji że jest to silnik 1-fazowy indukcyjny (nie komutatorowy jak w wiertarkach i nie tylko).Jednak bywały takie silniki (małej mocy stara FRANIA) ,który nie miał kondensatora lecz uzwojenie wzbudzenia było połączone przez t.z.w wyłącznik odśrodkowy.Kostka z dwoma przewodami to jest termik ,który zabezpiecza silnik przed przegrzaniem...
Skoro silnik komutatorowy to po co kondensator 2,2µ ? Przedstaw jakąś tabliczkę znamionową, albo wygląd ogólny, jakie oznaczenia mają zaciski?
To jest silnik nowszego typu komutatorowy który pracuje bez kondensatora.
No i wszystko wiadomo. Silnik komutatorowy z osobnymi przewodami wirnika i stojana. Tak wiec na wirnik masz włączony kondensator przeciwzakłóceniowy i dławik bifilarny. Kolory brązowy i niebieski z silnika. Dwa pozostałe - niebieski i czarny to stojan. Wobec tego że jest to silnik szeregowy czarny stojana łączymy z czarnym po dławiku a drugi bezpośredni...
jaki tam jest silnik klatkowy czy komutatorowy?Jeśli silnik jest klatkowy to współpracuje z nim kondensator znajdziesz go napewno duży przyczepiony gdzieś do obudowy,jeśli zaś jest to silnik komutatorowy to steruje nim moduł Na początek napisz jaki to silnik (czy ma szczotki czy nie).
Silnik najrawdopodobniej jest szeregowy. Na 1. zdjęciu widać uszkodzone uzwojenie stojana, nie podłączaj silnika w takim stanie. Ten kondensator to filtr, zmniejsza zakłócenia w sieci.
Model 085 nic mi nie mówi ale programator jest na góże więc nie bardzo wiem jak mogłeś go zalać co do silnika to jeżeli jest to silnik komutatorowy małe koło pasowe z ząbkami to sprawdź szczotki czy dolegają do komutatora ,jeżeli jest to silnik indukcyjny sprawdź kondensator ewentualnie samo podłaczenie sillnika
jak silnik komutatorowy to pozamieniaj kable na szczotkach, jak indukcyjny (chyba tak sie nazywa) to najczesciej ma kondensator i nalezy go podlaczyc do innego kabla tzn jeden zostawic jak byl a 2 do miejsca gdzie sie go podlacza do pradu, a ten kabel co wczesniej yl podlaczony do kondensatora to do pradu. Heh zamotalem ale moze zrozumiesz
sprawdź szczotki w silniku jeżeli jest tam silnik komutatorowy w drugim przypadku to może być kondensator rozruchowy
Dzięki ;) a kondensator ( 16uF ) jak podłączyć ?
Czy są obroty rewersyjne na praniu? Jaki jest silnik komutatorowy czy klatkowy? Jeśli brak obrotów rewersyjnych i jest to silnik klatkowy sprawdź kondensator
"jednofazowy silnik komutatorowy" - widziałem takie dziwadło w rosyjskiej maszynce do golenia - i w niczym więcej, zasilało się to prądem zmiennym poprzez kondensator ograniczający prąd. Rozrusznik jest silnikiem o mocy paru kW na prąd stały, nie nadaje się do zasilania prądem zmiennym (a w każdym razie wymagałoby to znacznego zmniejszenia mocy). Przy...
mnie bardziej interesowało czy to silnik klatkowy lub komutatorowy , ale o ile pamiętam to klatkowy . najpierw sprawdź kondensator jak jest pusty to będzie taki objaw .
Niestety nie znam jeśli jest silnik klatkowy to mało prawdopodobne by spaliły się 2 uzwojenia(pranie jedno uzwojenie wirowanie inne)w tym przypadku może być uszkodzony kondensator Jeśli jest silnik komutatorowy to zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
silnik wygląda na sprawny Silnika nie sprawdza się "na wygląd" tylko podłącza poza pralką, szczotki do wymiany? Po przejrzeniu elektrody wskazówki są na kondensator jaki kondensator? masz przecież silnik komutatorowy ;)
Witam zbudowałem taki oto sterownik PWM Który zasila silnik 12V około 80W http://obrazki.elektroda.pl/7723187100_1... Gdy multiwibrator astabilny generował przebieg około 5Khz wszystko ładnie pięknie działało, ale niestety zakres słyszalny to nie jest dobry pomysł. Zmieniłem kondensator tak by częstotliwość wynosiła około 22Khz. w ciągu...
Witam, Posiadam pralkę Amica PA 5560A410. Problem jest taki, że pralka po włączeniu i nabraniu wody nie chce obrócić bębnem. Bęben jest wypełniony do połowy rzeczami. Konkretnie objaw jest taki, że słychać brzęczenie tak jakby próbował ruszyć, ale było mu za ciężko. Lekko się ruszy, może 10% obrotu i koniec. Potem próbuje to samo, ale w drugą stronę....
Witaj jeżeli jest to silnik komutatorowy to w pierwszej kolejnosci sprawdz szczotki a jeżeli jest to silnik indukcyjny to sprawdz kondensator pozdrawiam
Silnik ten jest komutatorowy a zmiana prędkości jest realizowana przez zmianę podłączenia uzwojeń na stojanie, kondensator ten jest jako element przeciwzakłóceniowy. Sprawdź czy w trakcie pracy silnika znacząco iskrzą szczotki na komutatorze bardzo możliwe że jest zwarcie na wirniku.
Jeżeli szlifierka ma silnik komutatorowy - jak pisałeś jest to kondensator przeciwzakłóceniowy . To żółte to kondensator filtrujący żeby babcia mogła spokojnie posłuchać "radia Maryja", a z kierunkiem obrotów to nie ma nic wspólnego Uprzedziłeś mnie, przepraszam nie widziałem, że to już napisałeś.
Jeszcze jedno pytanie. Jaki to silnik? Jeżeli klatkowy z kondensatorem przesuwającym fazę (rozruchowym lub pracy) to należy w szereg z tym kondensatorem włączyć rezystor dużej mocy o rezystancji ok. 10 Ω. Silnik komutatorowy wymaga układu przeciwzakłóceniowego dedykowanego do tego silnika. Proponuję poniższy układ pdłączyć do triaka. Kondensator...
Nie. Pralka posiada silnik komutatorowy sterowany przez moduł elektroniczny. A co się pralce dzieje? Jak nie kręci to najpierw sprawdź długość szczotek na silniku.
Czy to jest silnik indukcyjny ? Bo jeżeli tak to najprawdopodobniej masz uszkodzony kondensator rozruchowy (odczytaj jego warośc ile ma mikro) ! Ale jeżeli masz silnik komutatorowy (szeregowy) to raczej uszkodzony jest moduł sterujący pracą silnika !
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
A to zależy czy silnik indukcyjny z kondensatorem ( lub zwojem zwartym) czy komutatorowy (szeregowy bądź równoległy).
Ty kpisz, czy o droge pytasz ? Np. tutaj : miejsce bezpiecznika wrzuciłem śrubkę !! Czy zrobienie czegoś takiego tzn. odłączenie silnika od płytki bez odbiornika prądu (w tym przypadku silnika) nie spowoduje jakiegoś zwarcia? Nie Co by się stało jakby połączyć jakimś mostkiem/drutem te dwa końce po zdjęciu silnika? Idiotyzm, bo przy sprawnym mostku...
ok. Będę wiedział od czego zacząć. Zastosowałem przekaźnik FINDER o obciążalności styków 8A przy 250V byłem pewny że ponad 50% zapas wystarczy i zapewni nie wypalacie styków przekaźnika. Projektując płytkę sterownika, zadbałem o dużej pojemności kondensatory filtrujące , naczytałem się że attmegi8 są strasznie czułe na zakłócenia , co w przemyśle jest...
Witam moim skromnym zdaniem kolega posiada silnik klatkowy jednofazowy . Posiada on dwa uzwojenia jedno bezpośrednio pod wyłacznik a drugie podłaczone jest przez kondensator który cofa faze o 90' względem pierwszego uzwojenia...A co do regulacji to tylko falowniki
Witam Jaki to silnik ? Jeśli komutatorowy to lekko obciąż palcem i sprawdź czy regulacja działa, jeśli silnik ma komutację elektroniczną to nie bardzo poregulujesz......, jest szansa że na zasilaniu ma kondensator i nawet przy małym wypełnieniu PWM zdąży się naładować do pełnego napięcia. Piotr
Witam, proszę o pomoc, mam następujący problem: Pilarka łańcuchowa, elektryczna firmowa, silnik jednofazowy komutatorowy 1800 W, bez soft startu. Po jej załączeniu albo w trakcie pracy (dokładnie nie wiem) psują się inne urządzenia podłączone pod tą sama fazę. Zdążyłem popsuć dwie "żarówki LED" i jedną ładowarkę na układzie VIPER22A. Żarówki LED proste...
Kondensator jest zbędny bo tętnienia nie mają wpływu na pracę silnika, jego obecność może wręcz "rozwalić" regulację. Regulator obetnie część sinusoidy a kondensator w krótszym czasie pobierze dużą część energii którą potem odda. Co się stanie jak żarówkę włączymy przez mostek i kondensator? Szybko ją spalimy. Ze względu na 180V zasilanie wybrałbym...
w mojej pralce silnik wchodzi na obroty wirowania tylko wtedy jak zdejme pasek klinowy , obroty wolne sa ok. cewka tacho ma opornosc okolo 168 ohm szczotki sa ok silnik jest komutatorowy co moze byc popsute???????? jakby to byl silnik indukcyjny to bym wiedzial kondensator a jezeli chodzi o silnik ze szczotkami to nie bardzo prosze o pomoc Treść tematu...
Zastanawiam się, czy podłączenie równolegle do silnika kondensatora nie poprawiłoby warunków pracy. Obecnie silnik otrzymuje ciągi ostrych szpilek prądowych, przez co na indukcyjności uzwojenia indukują się szpilki napięciowe (dodatnie i ujemne) z których jedne z nich są zwierane przez diodę. Czyli część energii pobranej z akumulatora ucieka bezproduktywnie,...
Mam problem z kosiarką elektryczną. Silnik nie startuje. Jest to silnik bez komutatorowy (nie ma szczotek), zasilany oczywiście jedną fazą, posiada kondensator 10 µF/400V. Kondensator sprawdziłem- miernik pokazuje 10 µF, naładowany do 30 V, trzyma napięcie. Łożyska wirnika są dobre- wyjęty wirnik kręci się bez oporu na nich. Silnik posiada...
silnik stałego komutatorowy kondensator silnik komutatorowy silnik komutatorowy kosiarki
głośnik creative inspire t3100 tl431 mosfet opróżnianie butli
używana karta graficzna używana karta graficzna
Wybór anteny do telewizji naziemnej: porady i rekomendacje Brzęczący wiatrak procesora w komputerze - co robić?