Tak w silnikach komutatorowych kondensator ma chronić przed zakłóceniami.
To jest silnik nowszego typu komutatorowy który pracuje bez kondensatora.
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
zielono-żółty - uziemienie czarny - faza niebieski - neutrealny Jeśli nie ruszy to potrzeba będzie jeszcze kondensator rozruchowy pomiędzy kablem fazowym a kablem koloru szarego. Na zdjęciu wyraźnie widać ze jest to silnik komutatorowy gdzie kondensator jest zbędny.Kondensator stosowany jest tylko przy silnikach klatkowych.
w SL były silniki komutatorowe nie było kondensatora Sprawdź szczotki silnika jeśli ok to moduł
Podłącz 230 V do czerwonego i niebieskiego. W tym silniku niema kondensatora rozruchowego jedynie przeciwzakłóceniowy. Możesz go podłączyć równolegle do zasilania.
Do zmniejszenia zakłóceń radioelektrycznych szczególnie wytwarzanych przez silniki komutatorowe.
A to zależy czy silnik indukcyjny z kondensatorem ( lub zwojem zwartym) czy komutatorowy (szeregowy bądź równoległy).
myslę zę tak
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
Podłączyć przed kondensatorem- przeciwzakłóceniowym.
Do czego chcesz podłączyć ten kondensator?
Ok dzięki czyli istnieje możliwość podpięcia do tego silnika komutatorowego. Kondensator był stosowany do silnika odkurzacza jak rozumiem, w silniku komutatorowym do rozruchu nie potrzeba kondensatora z tego co wyczytałem tak?
Czy to nie jest silnik komutatorowy , a kondensator jest jedynie przeciwzakłóceniowy . Pozdrawiam . To nie jest silnik komutatorowy.
Z opisu kolega ma silnik komutatorowy z kondensatorem przeciwzakłóceniowym. Regulator jest ok ale zależy ile ma zbić obroty. Przy minimalnych jest dość niestabilny. Nie można użyć silniczka od wkrętarki z oryginalnym regulatorem?.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
A jaki to jest silnik? (komutatorowy, z kondensatorem)
Sprawdź jeszcze kondensator silnika. Jeśli nie on to tylko ten moduł. Zanim coś napiszesz zastanów się i nie pisz bzdur. Model tej pralki nie ma kondensatora to jest silnik komutatorowy. Jak na wirowaniu kręci to moduł zostawił bym w spokoju. A wodę nabiera? Piszesz,że na początku kręci raz w lewo raz w prawo. Czy z wodą czy bez?
Jak go wyrzucisz to będziesz se ręcznie rozkręcał tą wiertarkę. Główną rolą tego kondensatora jest rozruch, filtracja zakłóceń to przy okazji. Podłącz jakikolwiek kondensator i zobaczysz, że wszystko będzie działało. Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Kondensator służy do rozruchu silników klatkowych jednofazowych. Spójrz na schemat jaki autor zamieścił....
Co to za kondensator przy silniku komutatorowym?
Jeżeli prawidłowo napisałeś model to ta pralka nie ma szczotek ani silnika komutatorowego. Ma silnik klatkowy uruchamiany kondensatorem rozruchowym oraz programator elektryczno-mechaniczny czyli triaków nie ma. Twoje problemy mogą być spowodowane zabrudzeniem kubka hydrostatu, który mocowany jest do węża łączącego zbiornik z pompą spustową. Ta pralka...
W tym modelu nie ma kondensatora , w ogule silnik komutatorowy nie ma kondensatora . Możliwe sš 4 przyczyny , szczotki , wirnik , triak silnika lub cały moduł .
Tak , nowszy silnik jest komutatorowego i takiego kondensatory nie posiada.
Jeśli silnik indukcyjny, to kondensator - jeżeli komutatorowy to szczotki.
Z tym, że w tej pralce jest silnik komutatorowy... i kondensator jest zbędny.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Pralka z pewnością będzie miała silnik komutatorowy czyli kondensatora rozruchowego już nie znajdziesz w tej konstrukcji. Wszystko wskazuje na to, że model nie był oferowany na rynek polski bo nie za wiele części można odnaleźć. Numer 914517283/... powinien mieć ciąg dalszy.
Nie wiem kai tam jest silnik.Z Twojej wypowiedzi mogę sugerować się, ze jest to silnik indukcyjny z kondensatorem rozruchowym, lub kondensatorem pracy. Dym z pudełka może sugerować uszkodzone uzwojenie, ale jeśli to silnik komutatorowy, to inne możliwości.
Oczywiście że zadziała, bo to tzw. silnik szeregowy- komutatorowy. Temat wielokrotnie omawiany. Zwracam również uwagę na sposób wstawienia zdjęcia- zapoznaj się z ogłoszeniami w dziale!
To nie jest silnik komutatorowy,a kondensator jest elementem niezbędnym do jego pracy.Trzeba zacząć właśnie od sprawdzenia kondensatora.
Sądząc po podłączeniu kondensatora to silnik komutatorowy a kondensator ma za zadanie likwidować zakłócenia. Możliwe że udałoby się zmienić kierunek obrotów. Wydaje mi się że aby zmienić kierunek obrotów trzeba by zmienić połączenie stojana z wirnikiem. Nie zmienia to faktu że konieczne byłoby rozebranie silnika. Faktycznie obroty wskazują że to silnik...
Silnik jest komutatorowy więc to raczej wirnik jest powodem awarii ,po za tym on kosztuje 50-60 zł .
Witam. Może jakieś zdjęcie silnika i kostki? Jeśli silnik komutatorowy, to bez kondensatora 16uF, a jak chcesz ustawić obroty? na max?
Witam. Kolego ssr kondensator w silniku to nie Prima Aprilis (napisałeś sporo bzdur). Trochę teorii. W pralkach automatycznych stosowane są w zasadzie dwa typy silników: 1. Silniki indukcyjne klatkowe z kondensatorem pracy, 2. Silniki komutatorowe szeregowe prądu przemiennego (tzw.uniwersalne) Silniki wg.1 zbudowane są z dwóch uzwojeń,fazy głównwj i...
Silniki asynchroniczne są podkategorią silników indukcyjnych. W wentylatorach 1 fazowych stoswano przeważnie silniki z tzw zwojem zwartym lub przy większych mocach kondensatory. Silnik komutatorowy czyli jak sama nazwa wskazuje posiada komutator a więc i szczotki.
Wymieniłem już kondensator który odpowiada za rozruch urządzenia. Jedsteś pewien,że to konensator rozruchowy silnika indukcujnego klatkowego? Znane mi podkaszarki miały silniki komutatorowe, ten kondensator to był przeciwzakłóceniowy tylko. Daj zdjęcia sinika.
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Witam serdecznie.Kondensator w odkurzaczu i innych togo typu sprzętach gdzie są silniki komutatorowe i służy do likwidowania zakłóceń powstających podczas delikatnego iskrzenia pomiędzy szczotkami a komutatorem.Brak kondensatora może objawiać się trzaskami w włączonych radioodbiornikach.Pojemność kondensatora dobierana jest do mocy silnika .Silnik może...
W tej pralce jest silnik komutatorowy, który nie posiada kondensatora elektrolitycznego :) Problemem może być silnik albo jego sterowanie w module :)
Skoro silnik komutatorowy to po co kondensator 2,2µ ? Przedstaw jakąś tabliczkę znamionową, albo wygląd ogólny, jakie oznaczenia mają zaciski?
Kondensator nie jest tu powodem, że silnik nie działa. Zazwyczaj dołączaniu jest kondensator lub filtr PZ w celu eliminacji zakłóceń. Bywa, że go nie ma i silnik działa, bo silnik szeregowy komutatorowy nie potrzebuje kondensatora by działał. Jak masz miernik, to zmierz silnik czy ma przejście.
KOMUTATOROWY - wciąż najpopularniejszy w pralkach - CZYŻBY ??? Tu: http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_silni... tabliczka znamionowa typowego silnika do pralki: asynchroniczny , z pomocnicą fazą z KONDENSATOREM (silniki komutatorowe takiego nie mają, mają tylko filtr przeciwzakłóceniowy). Sposób podłączenia: http://obrazki.elektroda.net/80_12766298...
Silnik przedstawiony wyżej to silnik komutatorowy, a ten "kondensator" jak kol jdubowski napisał to filtr przeciwzakłóceniowy.
musze zaprojektowac wzmacniacz wspólpracujacy z glowica magn. zasilany 3 woltami. Przeliczylem juz chyba z 10 ukladow z 2 tranzysorami w tym dwojki z bootstrapem, globalnym sprzezeniem, i albo pasmo jest za niskie albo wzmocnienie zbyt male. Co byscie poradzili? I jeszcze jedno? Jak sie pozbyc w torze przedwzmacniacza zaklocen od silnika komutatorowego,...
Dziękuję za zainteresowanie. Ale czy taki silnik posiada kondensator rozruchowy?Nie jest to silnik komutatorowy?Jeżeli jest takowy kondensator to gdzie on się znajduje?Poza silnikiem? Tutaj link do aukcji na której jest dokładnie taki silnik jak w mojej pralce: Regulamin 10.11
Może być dokładnie tak jak piszesz...termik uległ przepaleniu. Nie pozostaje nic innego jak tylko go odszukać(za pomocą obcinaczek), sprawdzić czy nie przewodzi, zewrzeć na próbę i zamówić nowy. Oczywiście kondensator też można sprawdzić ale jeżeli to silnik komutatorowy to stanowi on raczej filtr przeciwzakłóceniowy aniżeli jest elementem niezbędnym...
Witam To masz silnik nowszej generacji ,czyli komutatorowy ,i do tego silnika nie podpinasz kondensatora.
Witam. To nie jest silnik komutatorowy. Tak jak zaznaczyłeś te dwa czerwony przewody są od prądniczki tachometrycznej. 5 przewodów jest on uzwojeń silnika a pozostałe 2 są od bezpiecznika termicznego (chyba). Daję pomocną rozpiskę wyprowadzeń: http://obrazki.elektroda.net/58_12752317... http://obrazki.elektroda.net/54_12752318... Tylko...
Nie. Nie mozesz podać zasilania na płytę sterująca z tej strony Dodano po 6 Sprawa silnika komutatorowego i z kondensatorem była poruszona.
Sprawdź szczotki silnika, powinny być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika-jakość połączeń, prądniczkę tacho. To jest silnik komutatorowy, nie ma kondensatora rozruchowego.
witaj , a takie pytanko czy jest to silnik komutatorowy czy indukcyjny krotko zwarty bo jezeli masz ten pierwszy to mozesz sobie szukac kondensatora i tak go nie znajdziesz bo go poprostu nie ma , sprawdz czy nie zawiesily sie szczotki na komutatorze czesto podczas transportu takie rzeczy sie przytrafiaja
Ja uważam że, jest kondensator rozruchowy W silniku komutatorowym- szeregowym? Większej bzdury nie słyszałem. Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy.
Nie jest to przypadkiem silnik komutatorowy jeśli tak to ten falownik...chyba bezużyteczny Ten silnik nie widział nigdy szczotek, kondensatora też nie widział. Tylko falownik.
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
To silnik komutatorowy. Żadnego kondensatora rozruchowego nie potrzebuje. Podstawowo ma 6 wyprowadzeń: 2 rotor (wirnik), 2 stator (stojan), 2 tacho (prądnica tachometryczna) - ona informuje elektronikę sterującą jakie silnik ma obroty, a elektronika reguluje obroty napięciem. Przeważnie łączy się stator z rotorem szeregowo. Kierunek obrotów zmieniamy...
Ale taki regulator chyba jest tylko do silników komutatorowych ? witam...silniki indukcyjne z kondensatorem do przesuwania fazy w drugim uzwojeniu są generalnie słabo wyregulowane.....nie masz sprzężenia zwrotnego z silnika jak ustawisz prędkość i może się wtedy zmieniać i będziesz trzeba monitorować czy ustawienie jest nadal optymalne......silnik...
Nie znam tego modelu pralki. Czy posiada silnik indukcyjny czy komutatorowy ? Jeśli indukcyjny sprawdź kondensator rozruchowy. Pozdrawiam.
W kilku publikacjach, które przejrzałem, parametry gasika dla triaka na 230VAC były przeważnie podobne. Kondensator 10nF 630V. Opornik 39 Omów i co najmniej 2W. Ale znalazłem i taką uwagę: "For highly inductive loads (power factor < 0,5) , change this value to 360 ohms." Na jednym schemacie z silnikiem, wprawdzie komutatorowym, był kondensator 220nF...
A czy można jakoś wytłumaczyć działanie takiego kondensatora w tym własnie przypadku. Kiedy stwierdzić, że kolejny też może zostać zniszczony, a kiedy że będzie działał prawidłowo, jakie warunki w takim obwodzie z silnikiem komutatorowym i równolegle wpiętym kondensatorem muszą zaistnieć do ryzyka uszkodzenia kondensatora. Chodzi mi o informacje, która...
To grzanie silnika to efekty prądów wirowych. Silniki z rdzeniami z blach stalowych nie nadają się do szybkich zmian prądu właśnie ze względu na powyższe efekty. Jednak ja pytałem o coś trochę innego. Przydał by się oscylogram ale PRĄDU obciążonego silnikiem regulatora. Natomiast gdy na wyjściu z regulatora znajdzie się jakiś element inercyjny (kondensator...
Gdy uszkodzeniu ulegnie silnik to iskrzenie jest silne a czasem wręcz silnik sypie snopami iskier a dźwięk jego pracy jest też dosyć głośny i wręcz słychać, że jego praca jest nienaturalna. Lekkie iskrzenie natomiast występuje w każdym silniku komutatorowym. To, że koledze pralka wyłącza się może oznaczać, że któryś z kondensatorów elektrolitycznych...
jaki tam jest silnik klatkowy czy komutatorowy?Jeśli silnik jest klatkowy to współpracuje z nim kondensator znajdziesz go napewno duży przyczepiony gdzieś do obudowy,jeśli zaś jest to silnik komutatorowy to steruje nim moduł Na początek napisz jaki to silnik (czy ma szczotki czy nie).
Przecież wyraźnie pisze "do silników komutatorowych " więc tu nie pasuje.
Witam. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że opisujesz silnik komutatorowy z prądnicą tachometryczną. "Kondensator" to najprawdopodobnie filtr. Jeśli mam rację, to uzwojenie stojana ma być połączone szeregowo z komutatorem. Wyprowadzenia prądnicy nie są używane do zasilania silnika. Oczywiście jeśli mam rację :D
znalazłem podobny model i jestem tym mocno zaskoczony ponieważ przy silniku komutatorowym posiada ona kondensator 22mikrofarada sprawdź to u siebie powinna mieć dwie tubki jede to filtr a drugi to właśnie kondensator, jeżeli taki jest to do wymiany pozdrawiam
Jeżeli to jest typowy silnik komutatorowy, to nie trzeba jakiegokolwiek kondensatora. Chyba, że masz na myśli odkłócający, to ten wpina się równolegle do zasilania, może to być 0,22nF na 275V AC
Witam, Zakupiłem nowy wyłącznik, zainstalowałem i... niespodzianka. Silnik nie działa, ani na nowym ani na starym wyłączniku. podejrzewam, że coś pomyliłem z podłączeniem. Silnik jest komutatorowy z kondensatorem. Niestety nie zaznaczyłem sobie przewodów przed demontażem. Jak podpiąć ten kondensator? Nawet nie wiem czy to jest przeciwzakłóceniowy czy...
''efekt świetlny'' to nic innego jak łuk elektryczny. Zapala się przy mniejszej odległości styków a gaśnie przy większej lub po zetknięciu styków, dlatego jest bardziej widoczny podczas rozłączania. Chcesz napisać, że załączenie styków przekaźnika jest pozbawione drgań a przebieg prądu silnika komutatorowego to linia prosta?
No to może ktoś usunął kondensator, każdy silnik komutatorowy bez filtra przeciwzakłuceniowego generuje zakłucenia.
Od szczotek? Dobrze wiedzieć, chyba nie trzeba żadnego kondensatora, jeżeli to silnik komutatorowy.
Jaka to pralka :?: Były dwie. Z silnikiem komutatorowym i klatkowym :? Jeśli silnik jest klatkowy to na początek kondensator :wink:
ok - przejściówkę chyba znalazłem allegro. pl/oferta/adapter-do-polaczenia-kranzle-... przy czym zauważyłem 1 dziwny objaw - nie wiem czy mam się martwić czy ten typ tak ma... raz na kilka razy (~2x na 10) po przełączeniu włącznika słychać buczenie ale silnik się nie załącza - za to jeśli nacisnę spust lancy i z naciśniętym...
Sprawdziłem kondesator jest .Ale to prawdopodobnie nie jest rozruchowy tak jak twierdzisz CEZET - jak pamiętam ze szkolnej ławki silnik komutatorowy nie posiada kondensatora rozruchowego. Natomiast co do grzałki to jest sprawna bo grzeje wodę. Więc co jest problemem co boli moją pralkę.co sądzisz o wymianie triaka czy to może pomóc ???? Pozdro
Cześć. Potrzebuję regulować prędkość obrotową silnika klatkowego 230V/1f/300W. Na allegro znalazłem taki oto regulator: 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens. Na aukcji jednak pisze, że nadaje się jedynie do silników komutatorowych. Jaka jest różnica w regulacji komutatorowego...
Powtórzyłeś to co jest napisane w pierwszym poście! Mnie chodzi o dokładny TYP silnika (klatkowy, komutatorowy, z kondensatorem rozruchowym itp.). Rodzaj regulatora będzie zależał głównie od jego typu. Jeśli nie wiesz to przynajmniej opisz jego wewnętrzną budowę! Jeśli jest to silnik komutatorowy (ze szczotkami) taki podobny do tego co w wiertarce lub...
Witam. Ta pilarka ma zapewne silnik komutatorowy. Zrób zdjęcie silnika (ile przewodów), jak wygląda wyłącznik, ile ma końcówek.
Jest to filtr przeciwzakłóceniowy/kondensator. Jak sama nazwa głosi zwalcza on zakłócenia które powstają przy pracy silnika komutatorowego w młynku. Do samej pracy młynka nie jest on potrzebny ale gdy go nie ma może się okazać, że podczas mielenie może np. radio w bliskiej okolicy źle odbierać lub występować problem w odbiorem TV.
Większość silniczków o małym poborze prądu wyposaża się w kondensator ceramiczny rzędu 10 do 100 nF. Nie mający nic wspólnego z rozruchem, to kondensator przeciwzakłóceniowy stosowany w silnikach komutatorowych DC... a tu chodzi o bypass rezystora ograniczającego moc silnika.
o tuz taki mostek H jak na rys, powyrzej zdaje egzamin tylko w przyapdku malych prądów i malych silników, kiedy doczynienia mamy z wiekszymi do glosu dochodzą zakłocenia produkowane przez szczotki silnikow komutatorowych w momentach przełączania uzwojen powstają (wielokrotnie wieksze od napiecia zasilania, czy wydajnosci pradowej zastosowanej barterii),...
Nikt nie wspomniał o żywotności silnika komutatorowego a w zasadzie samego wirnika, dużo gorsza od silnika indukcyjnego klatkowego gdzie praktycznie nie ma co się zepsuć. Po za kondensatorem w silniku 1fazowym
Urządzenia napędzane ręcznie, żeby dało się używać, musi być zamocowane - to moja teza. Zaproponowane przez autora wzorcowe latarki przeczą tej tezie - to raczej przyrząd gimnastyczny go ściskania jak specjalna piłeczka czy taki ring gumowy. Ta radziecka ma klasyczna żarówkę więc przy oświetleniu LED powinna dać dużo więcej światła albo wymagać mniej...
Zamknij zawór wody, odkręć całkiem węża dopływowego z pralki - jest przykręcony bezpośrednio do elektrozaworu więc zerknij do niego - jest tam takie sitko, sprawdź czy nie jest zatkane. W tych pralkach jest stosowany tylko silnik komutatorowy więc bez kondensatora rozruchowego. Nie ruszaj tego hydrostatu na razie! Jeśli sitko jest czyste to sprawdź...
Witam szukam potwierdzenia że tym układem http://serwis.avt.pl/manuals/AVT1613.pdf mogę sterować prędkością tego silnika http://promotorpolska.com/sklep/silniki-... W kicie tym napisali że nie nadaje sie do sterowania silnikow komutatorowych i indukcyjnych 3-fazy wiec 1 fazowe spokojnie może obsługiwać...
Tak, silniki komutatorowe nie wymagają kondensatora rozruchowego. Jednakże z uszkodzoną jedną cewką stojana NIE BĘDZIE działać. Ten silnik w ogóle nie może pracować bez kompletnego zespołu ssącego (turbin) bo dostanie dzikich obrotów i może się rozpaść. Dodano po 2 Tak to wygląda mniej więcej rozrysowane. Przepraszam za jakość i staranność rysunku,...
nie mam garażu więc nie mam silnika. Wydaje mi się,ze rozważania należy zacząć od tego jakie silniki w tym wypadku się stosuje. Napewno prądu zmiennego ale czy komutatorowe czy inne?
Ta pralka ma silnik szczotkowy, nie potrzebny jest kondensator rozruchowy silnika.
Witam ja taki silnik chciałbym sterować obrotami. da rade. Kupiłem taki zestaw na allegro http://www.allegro.pl/item164613794_regu... Tyle że steruje to obrotami silnika komutatorowego. Czy nada się do silnika z kondensatorem czyli asynchronicznego.
Zgadzam się z tobą z wyjątkiem kondensatorów, owszem, przy silnikach komutatorowych mają znaczenie przeciwzakłóceniowe a czy w oprawach do rtęciówek też?
W jakiejś pralce spotkałem się z podobnym problemem. Winny był zimny lut na oporniku mocy w module. Tylko że tam był silnik komutatorowy. Może przekaźnik zmieniający obroty (zmienia połączenie kondensatora)?
Czytałeś ale nie doczytałeś że autor na maszynie ma zabudowany silnik jednofazowy To nie jest jednofazowy silnik komutatorowy tylko indukcyjny i na dodatek z dodatkowym kondensatorem rozruchowym! A czy ja coś pisałem w odniesieniu do silnika komutatorowego ?
Na schematach i w instrukcji jest podany sposób podłączenia silnika indukcyjnego (z uzwojeniem pomocniczym z kondensatorem). Przedstawiony przez Ciebie silnik to silnik komutatorowy, Nie spełni on Twoich oczekiwań.
sprawdź szczotki w silniku jeżeli jest tam silnik komutatorowy w drugim przypadku to może być kondensator rozruchowy
Cześć. Zwykle jest to silnik indukcyjny 1 -fazowy z kondensatorem. Ale można też spotkać w kosiarkach, silniki komutatorowe. Z poważaniem.
Niestety nie znam jeśli jest silnik klatkowy to mało prawdopodobne by spaliły się 2 uzwojenia(pranie jedno uzwojenie wirowanie inne)w tym przypadku może być uszkodzony kondensator Jeśli jest silnik komutatorowy to zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Kondensator jest z racji że jest to silnik 1-fazowy indukcyjny (nie komutatorowy jak w wiertarkach i nie tylko).Jednak bywały takie silniki (małej mocy stara FRANIA) ,który nie miał kondensatora lecz uzwojenie wzbudzenia było połączone przez t.z.w wyłącznik odśrodkowy.Kostka z dwoma przewodami to jest termik ,który zabezpiecza silnik przed przegrzaniem...
Silniki 1fazowe w przeciwieństwie do 3fazowych mogą być ciężki do regulacji.Jeden z przykładów to silnik 1fazowy z wyłącznikiem odśrodkowym.D o wyłączenia uzwojenia rozruchowego potrzebuje prawie pełnych obrotów w krótkim czasie .Trochę lepiej jest z silnikami w których rozruch odłączany jest pozystorem lub zasilany przez kondensator,tu też są ograniczone...
Ten element służy do eliminowana zakłóceń radiowo telewizyjnych, podobnie jak ten żółty kondensator. Zauważ, że jest to silnik komutatorowy a takie generują całkiem sporo zakłóceń.
Podłącz silnik przy użyciu kondensatora 10uF/450V, bez niego nie ruszy, a opis masz w linku, który podałeś http://www.elektroinstalacje.info/articl... . Czy w tym silniku są szczotki? Przecież jest napisane, że potrzeba kondensatora 10uF, więc nie jest to silnik komutatorowy a indukcjny.
Eeee! Tam jest silnik komutatorowy. Nie ma kondensatora rozruchowego. Podejrzewam potencjometr regulacji obrotów. Ma mieć 100koM, a ma 125 koM. Ale w jednym miejscu jakby wypalony, bo oporność skacze ponad 200 koM. ... Ale chyba nie potencjometr. dałem opór stały 86 kom i bez problemu da się ręką zatrzymać beben i nim szarpie. Prąd pobierany przy zatrzymanym...
ZEMELKA! b. dziękuję podłączyłem jak mi podpowiwdziałeś, prądnica się wzbudziła,przy podłączeniu takich odbiorników jak żarówki, wiertarki 600W, szlifierki 1800W chodzi dobrze ale jak podłącze silniczek 180W z pralki,napięcie zanika. podłączyłem inny silnik 1100W też naoięcie zanika. Czyli chodzi tylko z silnikami komutatorowymi. Dlaczego?
silnik stałego komutatorowy kondensator silnik komutatorowy silnik komutatorowy kosiarki
amilo instrukcja inspekcja samochodzie hamulec skrzynia
wentylator zasilacza manta napięcia zasilania
Citroën Xsara 2.0 HDi 90KM 2001 – lokalizacja czujnika wentylatora chłodnicy Skoda Superb Climatronic błąd B109E F0 – adaptacja sprężarki, czujnik G65, brak chłodzenia