Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę Witam. Mylisz się i to bardzo, jest to przewód nawojowy, emaliowany. Pozdrawiam.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Witam Proszę o radę jak powinny być połączone uzwojenia w silniku komutatorowym od wiertarki. I czy złe podłączenie może powodować iskrzenie i zużywanie się szczotek? http://obrazki.elektroda.pl/8738028200_1...
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
Silnik komutatorowy, silnik skręcony w obudowie plastikowej, uzwojenie aluminiowe, w dodatku wersje wyciszone gąbkami przez co silnik nie ma w ogóle chłodzenia. Jak się przegrzeje to silnik do wyrzucenia. W zasadzie cały rębak do wyrzucenia, bo części zamiennych do silnika brak.
Silnik o ile się nie mylę to komutatorowy. Jeśli tak, to masz zwarcie na silniku lub przebicie do masy silnika. tak, silnik komutatorowy. \sprawdzilem uzwojenie i jest ok, Przebicia tez nie ma.
Witam, jeśli nie znasz się na silnikach to proponuje poszukać w necie używki i zamienić. Uzwojenie stojanu nie powinno być czarne lecz miedziane, może być przegrzane. Czy to silnik komutatorowy?
Wrzuć jakieś zdjęcia. Może się coś wykombinuje. Jeżeli jest to jednofazowy silnik to jak mniemam szlag zaczął trafiać uzwojenie pomocnicze. W szeregowym silniku komutatorowym nie ma uzwojenia pomocniczego.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze, a...
Posiadam piłę stołową TOOLS N41-30, wyposażoną w silnik komutatorowy 230V, 2200 W. Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze - mają wspólny początek. Jak one względem siebie pracują? Do czego służy to uzwojenie pomocnicze? Z silnika wychodzą 3 końce i podłączone są do wyłącznika DKLD dz-6-4 pięć pin. Proszę o wyjaśnienie sprawy i jeśli to możliwe...
Wedłóg mnie to zwarcie międzyzwojowe,sprawdź omomierzem poszczególne uzwojenia.
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Witam koledzy mam taki dziwny silnik z przodu jest silnik komutatorowy a w tyle wygląda ze ma uzwojenie klatkowe od obydwu części wychodzą oddzielne przewody. Czy ktoś spotkał sie z takim silnikiem i mógłby mi pomóc w uruchomieniu tego silnika,bo za bardzo nie wiem jak to ustrojstwo podłączyć. http://obrazki.elektroda.net/25_12804292... http://obrazki.elektroda.net/27_12804292...
Może za mało pralek widziałem ale dotychczas w pralkach spotykałem tylko silniki indukcyjne a nie komutatorowe i były to silniki z kondensatorową fazą rozruchową lub z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia fazy rozruchowej
Wystarczy, że w styczniku wykorzystasz złacze NC do zwierania stykow silnika. Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia.
Nie wiem kai tam jest silnik.Z Twojej wypowiedzi mogę sugerować się, ze jest to silnik indukcyjny z kondensatorem rozruchowym, lub kondensatorem pracy. Dym z pudełka może sugerować uszkodzone uzwojenie, ale jeśli to silnik komutatorowy, to inne możliwości.
Witam. Zamiana początków z kończmi uzwojenia faktycznie daje zmianę kierunku obrotów ale pod jednym warunkiem.że nie są przesunieęte zezwoje uzwojenia wirnika z strefy obojetnej.Jeżeli są przesunięte to przełączenie obrotów w druga stronę spowoduje złą pracę - iskrzenie pod szczotkami. Zmiane kierunku obrotów w silnikach komutatorowych tzw. uniwersalnych...
To jest silnik komutatorowy. Może pracować jako silnik prądu zmiennego do 230V, albo silnik prądu stałego. Aby pracował jako prądnica trzeba rozdzielić szczotki od uzwojenia stojana ( jeśli były połączone szeregowo ) i podać na nie prąd. Na uzwojeniu stojana otrzymasz generowany prąd o napięciu i częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej. Na szczotki...
Przedstawiony w temacie silnik f-my "GROSCHOPP", jest szeregowym silnikiem komutatorowym uniwersalnym. Oddzielne wyprowadzone szeregowe uzwojenia wzbudzenia, umożliwiają przełączenie i zmianę kierunku przepływu prądu, a więc umożliwiają zmianę kierunku obrotów. Napędy z rewersją obrotów nie są stosowane w AGD wymienionych w #2. Natomiast np. połączone...
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Mam do podłączenia silnik jednofazowy 800w od przecinarki do glazury Rozumiem że piszesz o silniku komutatorowym. Jaka to przecinarka
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
Mniej więcej się zgadza, natomiast istnieją i są powszechne dla wiekszych mocy silniki komutatorowe szeregowo równoległe, gdzie podstawowe uzwojenie wzbudzenia zasilane jest napieciem o stałej wartości, a silnik posiada także dodatkowe uzwojenie stojana szeregowe z wirnikiem. To akurat służy do samoczynnego zwiekszania momentu obrotowego przy wzroście...
Tylko znając rezystancję danego obwodu, porównując ją z bliźniaczymi urządzeniami lub przy badaniu w pracy na stanowisku pomiarowym porównując znamionowe wartości parametrów z rzeczywistymi.
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
Jedynym rodzajem silnika jakim możesz sterować to silnik komutatorowy, szczotkowy w silniku indukcyjnym spali się uzwojenie.
Silnik najrawdopodobniej jest szeregowy. Na 1. zdjęciu widać uszkodzone uzwojenie stojana, nie podłączaj silnika w takim stanie. Ten kondensator to filtr, zmniejsza zakłócenia w sieci.
Witam. To nie jest silnik komutatorowy. Tak jak zaznaczyłeś te dwa czerwony przewody są od prądniczki tachometrycznej. 5 przewodów jest on uzwojeń silnika a pozostałe 2 są od bezpiecznika termicznego (chyba). Daję pomocną rozpiskę wyprowadzeń: http://obrazki.elektroda.net/58_12752317... http://obrazki.elektroda.net/54_12752318... Tylko...
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Komutatorowy silnik jeżeli posiada uzwojenie stojana a nie magnesy stałe, pracuje zarówno na prąd stały jak i zmienny.
Najpierw napisz jakiego typu masz silnik, a najlepiej załącz zdjęcia. Bo jeżeli masz niewielki silnik jednofazowy, to albo indukcyjny ale on nie ma uzwojeń wirnika jako takich, albo komutatorowy i nie wiem jak Ty w ogóle zamierzasz tam 3 fazy podłączyć.
W silniku sa trzy uzwojenia polaczone szeregowo uzwojenie stojana jedna cewka potem wirnik zasilany poprzez szczotki i drugie uzwojenie stojana .Podlanczasz na te uzwojenia stojana które nie sa połaczone z uzwojeniami wirnika.Albo inaczej tam gdzie jes kondensator przeciwzakluceniowy rownolegle do niego
Ta pralka ma włoski silnik komutatorowy. Uszkodzenie uzwojenia wirnika objawiło się brakiem mocy tzn beben z praniem nie mógł się obrócić. Po przezwojeniu wirnika okazało się, że silnik jest aż "za mocny" tzn wchodzi od razu na wysokie obroty powodując wylewnie wody z pralki, również poprzez wąż odpływowy oraz "rzucanie" pralką. Co jest tego przyczyną...
może napiszesz jaki to silnik w domowych warunkach możesz jedynie sprawdzić omomierzem ciągłość połączenia uzwojeń i to właściwie wszystko w zależności co to za silnik wypada sprawdzić stan izolacji uzwojenia oraz prąd silnika , są również przyrządy do pomiaru zwarć między zwojowych możesz wizualnie sprawdzić stan uzwojenia , w silnikach komutatorowych...
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
Koledzy, mam pytanie odnośnie podobnego silnika komutatorowefgo jednofazowego. Ogólnie obwód wygląda tak że prąd najpierw przepływa przez jedno uzwojenie stojana później idzie na wirniki (komutator) następnie przechodzi przez drugie uzwojenie stojana. (Silnik chyba od odkurzacza). Chcę podpiąć sam stojan do 230 żeby stowrzyć elektromagnes. Czy można...
przy zasilaniu 230 DC możesz uszkodzić ten silnik z powodu większego prądu płynącego przez uzwojenia,obroty oczywiście także wzrosną
cóż tu pisać... każda prądnica samochodowa, alternator i wszystkie które mają uzwojenie wzbudzenia... Na zasadzie odwracalności pracy maszyn egzamin zda również każdy silnik komutatorowy z uzwojonym stojanem.
Ta symulacja komputerowa jest zrobiona źle, magnesy A są w złym kierunku namagnesowane, i wokół nich musi być połączone obudową N-S zewnętrzne tak jak w silniku. Układ magnesów ma być taki jak w silniku komutatorowym, i wynik symulacji też wyjdzie podobny, ale to i tak nie będzie działało. Pewnie jak przesuniesz magnes środkowy to wirnik wykona pół...
Większość silników komutatorowych nie ma przełączanych uzwojeń dla zmiany obrotów, to jest typowy komutatorowy silnik z pralki i dla regulacji obrotów musisz się posłużyć regulacją napięcia (autotransformator, PWM itd).
Mea culpa ... Chodzi o silnik komutatorowy prądu przemiennego, z uzwojeniami w stojanie szeregowo połączonymi wraz ze szczotkami - jest to więc silnik szeregowy. Pozdrawiam, M
(silniki komutatorowe sa wysokoobrotowe Silniki szeregowe raczej. W komutatorowych jakie obecnie stosowane są we wkrętarkach stosowane są silniki komutatorowe ze stałymi magnesami. Wielkość obrotów w takim silniku nie zależy od samego faktu istnienia komutatora ale od jego konstrukcji - ilości uzwojeń wirnika. W wypadku silnika szeregowego (też komutatorowy)...
Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
Po silniku nic nie widać , poza tym obroty pralki są regulowane za pomocą elektroniki ,z uwagi na brak schematu nie wiem czy do wirowania w tym silniku komutatorowym jest jeszcze umieszczone dodatkowe uzwojenie wirowania...
jeżeli podłączysz go na krótko pod 220 v ,silnik będzie miał cały czas maksymalne obroty i za długo nie pochodzi . Podłącz uzwojenia szeregowo ze szczotkami.
Jedną z dość leciwych technik w silnikach komutatorowych jest wykorzystanie szpilek napięcia przy przełączaniu uzwojeń wirnika. Wtedy można mieć elegancki regulator obrotów na dodatek z ich stabilizacją.
Bezwzględnie wirnik do wymiany, przezwajanie jedynie w przypadku gdy to jakaś egzotyczna lub super droga maszyna. Dolutowanie tego urwanego drucika co prawda nie zmieni wyważenia wirnika, ale i nie przywróci mu sprawności - to tak jak moderator wspomniał tylko jeden z objawów poważniejszego uszkodzenia uzwojenia.
Witam. Po pierwsze nie wiadomo jaka to jest szlifierka ręczna- kątowa, czy też stacjonarna - stołowa. Jeżeli szlifierka posiada kondensator rozruchowy, to chyba nie posiada silnika komutatorowego,tylko indukcyjny. Z kolei gdyby padło uzwojenie w silniku indukcyjnym, to silnik by się nie obracał. Gdy w silniku komutatorowym jest zwarcie, bądź przerwa...
Inaczej w zabawce masz tylko uzwojenie wirnika w komutatorowym 1f stojan i wirnik ma uzwojenia i jedno z nich trzeba zamienić stronami.
Witam http://www.wobit.pl/ - tu jest nieco teorii - na codzień mam doczynienia z kilkoma conajmniej, ale bardzo rzadko padają w nich inne części niż łożyska, czasem ktoś się postara i przegrzeje uzwojenia- dzieje się tak jesli go przeciążamy i łożyska sa zużyte(jedno z drugim idzie w parze) gorzej jest jak mamy doczynienia z silnikiem komutatorowym...
1.Zużycie szczotek 2.Nadpalenie powierzchni komutatora 3.Brak styku na zaciskanym łączeniu uzwojenia z komutatorem 4.Zatarte łożysko Inne uszkodzenia występują niezmiernie rzadko.
Witam. Małe sprostowanie to nie jest silnik komutatorowy. Najprościej rozetnij czoła uzwojeń i policz zwoje oraz zmierz średnicę przewodu nawojowego. Niezależnie od tego policz poskok uzwojenia. W silniku tym są dwa uzwojenia 2p=2 i 2p=12.
Wiec moze od poczatku: zapewne nie mowisz o silniku komutatorowym tylko zwyklym silniczku na 12V. Sklada sie on z uzwojen i magnesow trwalych. Uzwojenia jak zapewne wiesz stawiaja (jak kazdy przewod) jakis opor przeplywajacemu prodowi. W zaleznosci od tego jaki opor stawiaja, tyle pradu poplynie. Nie mniej jednak ilosc popranego pradu ze zrodla zalezna...
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Witajcie, Każdy silnik komutatorowy z dwoma uzwojeniami, tzn wirnika i stojana będzie pracował zarówno przy stałym jak i zmiennym prądzie
Jeżeli posiada silnik indukcyjny a nie komutatorowy to może być uszkodzone uzwojenie wirówki.
Tak jak obiecałem na priv-ie wrzucam schemat mojego sterowniczka. Sterownik wykombinowałem osobiście jakieś 12 latek temu, ale układ działa niezawodnie. Na schemacie sterownik spawarki ( prostownika - to zależy od trafa ) nie ma obwodu zasilania, ale to chyba każdy potrafi - trafo > mostek > kondensator filtrujący > LM 7812. Ten układ projektowałem...
Silnikiem komutatorowym szeregowym jest np. rozrusznik silnika starszego typu . Te wyższych mocy zawierają większą liczbę szczotek na obwodzie komutatora . Mają grubsze uzwojenia stosownie do mocy . :| Dodano po 51 I różnią się wagą . :D
Silnik BLDC można potraktować jak komutatorowy DC - przełączanie uzwojeń zachodzi przy określonych położeniach kątowych tak aby moment obrotowy był zawsze w tą samą stronę (i w miarę stały). Silnik DC (komutatorowy) nawet bez zasilania daje SEM na wyjściu, proporcjonalną do prędkości obrotowej (cewki poruszają się w polu magnetycznym). Ta SEM nie jest...
Widać na zdjęciu że ma zamianę, czyli łączysz; 1--L1 2--5 3--6 4--N Jak coś źle chodzi to na 95% masz uszkodzone któreś z uzwojeń. Dodano po 2 Bo ten Eibenstock nie ma żadnej elektroniki.
Ten regulator jedynie zmniejszy moc silnika. Raczej spali mu uzwojenia, o ile wcześniej sam nie zakończy żywota. :cry: To jest regulator do WYLACZNIE (!!) silników komutatorowych, a nie asynchronicznych .
To na osi silnika to tachogenerator. Wyprowadzone masz osobno uzwojenie stojanu i szczotek. Poczytaj troszkę o silnikach komutatorowych , sposobach ich połączeń itd. Zmianę prędkości uzyskuje się przy podawaniu różnego napięcia do silnika, a nie wpinaniu regulatora do szczotek.
Chyba jedyną przyczyną 'zablokowania' silnika może być podłączenie obu połówek uzwojenia stojana w przeciwne strony. Spróbuj przełączyć jedną odwrotnie. Kiedyś podłączyłem taki stary, prosty (bez żadnej elektroniki) odkurzacz do transformatora od kolejki elektrycznej (FZ1) i na 12V wyprostowanego napięcia silnik ruszył - było słychać jak chodzi, aczkolwiek...
nie jest to silnik komutatorowy ma wirnik i kupe uzwojeń stojana z którego bezpośrednio wychodzi piec kabli
To zależy jaki silnik. Silniki komutatorowe bez magnesów stałych, a z uzwojonym stojanem pracują tak samo przy prądzie stałym jak i zmiennym. Inne silniki ulegną uszkodzeniu.
Witam - to jest silnik szeregowy komutatorowy ( szczotkowy ) , łączymy ; Uzwojenie stojana ( połowa ) do szczotkotrzymacz następnie ze szczotkotrzymacz po drugiej stronie do uzwojenia stojana ( druga połowa ). Proszę napisać co to jest , czy to jest plecionka ze szczotki i blaszka stykowa ? Dodano po 40 https://obrazki.elektroda.pl/5595513900_...
Ciężki start wynikać może z niedbałego złożenia silnika -przesuniecie promieniowe na łożyskach. Takie silniki niekiedy wymagają ,,ostukania" drewnianym młotkiem po złożeniu. Komutator wyczyszczony ?? Pomiar prędkości obrotowej - Kolega opisał. zlikwidował by to falownik ) w silniku komutatorowym ?? Zastanów się, zanim coś napiszesz!. obracającego się...
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to możesz mieć przerwę na jednym z uzwojeń na wirniku dlatego i efekt jest taki jak opisujesz lekki obrót wirnika i silnik "załapuje". Tak, jest to silnik komutatorowy. Ale jak sprawdzić ciągłość uzwojeń? Podejrzewam, że na bieżni komutatora miernikiem sprawdzić pętle uzwojeń - ale który styk z którym? Ponadto ponawiam...
Czy bardziej chodzi Ci o cenę, czy o wielkość (gabaryty)? Jeśli chodzi o cenę, to silnik indukcyjny powinien być tańszy, bo łatwiejszy w wykonaniu. Nie ma skomplikowanego komutatora i uzwojenia wirnika. Wprawdzie na wirniku silnika indukcyjnego jest też uzwojenie, ale jest znacznie prostsze w wykonaniu .
Praw fizyki nie zmienisz, pamiętaj, że w przypadku zasilania prądem zmiennym mamy również do czynienia z opornością indukcyjną to raz ponadto każdy silnik komutatorowy można zasilić napięciem stałym lub zmiennym z wyjątkiem silnika, który w statorze ma zamiast uzwojenia magnesy trwałe. Pozdrawiam.
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
Silnik komutatorowy ma szczotki. To taki jak w odkurzaczu, robocie , kuchennym, wiertarkach ręcznych i innego rodzaju elektronarzędziach. Silnik indukcyjny( bardzo rozpowszechniony) ma uzwojenia stojana,do którego podłącza się zasilanie . Wirnik stanowi rdzeń stalowy(z pakietu blach) w żłobkach którego jest najczęściej odlane uzwojenie w postaci klatki...
Witam ! Po co robić dynamo ? Z tego co wiem to ono jeszcze pa re tygodni temu nie kosztowało majątku, chyba że sie wszystko zmieniło Prądnica jest zbudowana z rotora magnesu i statora uzwojenia stałego. Poszukaj silnika komutatorowego z magnesem stałem i masz dynamo. Pozdro!
Witaj kolego. Silniki w odkurzaczach, mikserach i innym sprzęcie AGD to tzw. silniki uniwersalne. Tzn. mogą pracować zarówno na napięciu stałym jak i przemiennym. Są to siliniki komutatorowe, posiadają też uzwojenie stojana (wzbudzenia), mają też wirnik (twornik). W maszynach tych prąd wzbudzenia jest równy prądowi twornika, czyli twornik jest szergowo...
Program po uruchomieniu dochodzi do momentu ukazania się błędu na wyswietlaczu"error 9" i na tym koniec Silnik bębna zarówno na praniu jak i na wirowaniu nie uruchamia się. Sprawdziłem silnik, silnik posiada kostkę z takimi 6 wyprowadzeniami /liczac od lewej strony: 1. przewód ochronny na obudowę silnika 2. uzwojenie silnika 3. uzwojenie silnika 4....
Witam, przepraszam że odświeżam temat. Chciałbym się dowiedzieć czy zwarcie zwojowe w uzwojeniu stojana silnika komutatorowego może spowodować uszkodzenie uzwojeń wirnika (zwarcie lub przepalenie drutu uzwojeń http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://ise.pl/index.php?option=com_jfusi... czy te...
Kondensator jest z racji że jest to silnik 1-fazowy indukcyjny (nie komutatorowy jak w wiertarkach i nie tylko).Jednak bywały takie silniki (małej mocy stara FRANIA) ,który nie miał kondensatora lecz uzwojenie wzbudzenia było połączone przez t.z.w wyłącznik odśrodkowy.Kostka z dwoma przewodami to jest termik ,który zabezpiecza silnik przed przegrzaniem...
Witam. ... właśnie, komutator i szczotki - tu może być to źródło problemu. Tak to silnik wygląda jak standartowy asynchron. Zasilane uzwojenia są w obracającym się stojanie. Mój post dotyczy silników pierścieniowych. Z komutatorowymi nie eksperymentowałem.:D
Jeśli to silnik indukcyjny(nie komutatorowy) to może zastosować hamowanie dynamiczne polegające na podłączeniu uzwojenia do małego napięcia DC.
Może niejasno napisałem, przepraszam. Dokładniej: odłączenie końcówek uzwojenia stojana od szczotek i zamiany ich miejscami.
Może to będzie pomocne http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Silnik komutatorowy uniwersalny z dwoma uzwojeniami, tzn wirnika i stojana będzie pracował zarówno przy stałym jak i zmiennym prądzie W wiertarkach są takie właśnie montowane.
Niestety nie. Obroty tego silnika są zależne od częstotliwości napięcia zasilającego. W elektronarzędziach natomiast są silniki komutatorowe.
Witam, Google Twoim przyjacielem, tylko należy nazywać rzeczy po imieniu, zobacz: http://www.google.pl/search?hl=pl&sa=X&o... Jest to silnik komutatorowy prądu przemiennego ze szczotkami na komutatorze zwartymi między sobą i obracanymi względem osi neutralnej. Zasilany jest tylko od strony nieruchomego...
przewijacze raczej przewijają silniki indukcyjne, tam się uzwojenia w obudowie układa, nie trzeba tego wyważać, niema komutatora itd, a taki komutatorowy silnik jest dużo gorszy do przewinięcia bo często trzeba nowy komutator żeby pozagniatać druty w nim (można lutować do starego ale to się prędzej czy później urywa) do tego zwykle szczotkotrzymacz...
W którym miejscu napisałem że bez kondensatora silnik nie będzie działać ? Można spowodować ruch silnika bez żadnego uzwojenia,oprócz roboczego, kiedy ? Dodano po 7 Od kiedy silnik komutatorowy jest silnikiem synchronicznym ? Kto tu plecie bzdury ?
Niestety nie znam jeśli jest silnik klatkowy to mało prawdopodobne by spaliły się 2 uzwojenia(pranie jedno uzwojenie wirowanie inne)w tym przypadku może być uszkodzony kondensator Jeśli jest silnik komutatorowy to zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Jest uzwojenie na wirniku? Jeżeli to jest silnik komutatorowy - szeregowy z szczotkami ( takie coś co idzie z korpusu do wirnika :P ). A jeśli nie ma to silnik klatkowy:) Pozdro Marcin!
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Witam Kolego Dzięki za zainteresowanie. Co masz na myśli mówiąc o "specjalnym przyrządzie" ? Jest to silnik klatkowy, nie komutatorowy. Pytam się oczywiście o opory uzwojeń silnika w 100 % sprawnego. Dodano po 2 Dla pewności dodam że chodzi mi o oporności uzwojeń stojana!
bo jak wynika z trzeciego zdjęcia ten regulator jest zasilany prądem dwufazowym a do zasilania silnika przeznaczono 3 przewody. Skąd taki wniosek? Tam podłączasz zasilanie jednofazowe i silniki są 1-fazowe lub 3-fazowe. 1-fazowe klatkowe ( z uzwojeniem rozruchowym) lub komutatorowe ( bez uzwojenia rozruchowego) i ten ostatni typ silnika to Twój. Potrzebna...
Witam. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że opisujesz silnik komutatorowy z prądnicą tachometryczną. "Kondensator" to najprawdopodobnie filtr. Jeśli mam rację, to uzwojenie stojana ma być połączone szeregowo z komutatorem. Wyprowadzenia prądnicy nie są używane do zasilania silnika. Oczywiście jeśli mam rację :D
Impedancja indukcyjna uzwojeń silnika szeregowego lub równoległego, komutatorowego, dla DC staje się rezystancją, a jest ona dużo mniejsza od impedancji indukcyjnej tych uzwojeń dla 50Hz. Bajki kolego piszesz i nie masz racji.
Witam, mierzyłeś rezystancję uzwojeń?, bo na moje oko to silnik bocznikowy ze wzbudzeniem na 200V i wirnikiem na 160V. Na dekielku tabliczki zaciskowej nie ma schematu uzwojeń?
Witam. Nie napisałeś jaki silnik indukcyjny klatkowy czy komutatorowy. Zmiana kierunku obrotow w silnikach indukcyjnych klatkowych z kondensatorem pracy odbywa sie przez zamianę kierunku prądu w fazie głównej lub pomocniczej.Wykonuj się to przez zamianę początku z końcem uzwojenia fazy głównej lub pomocniczej. Zmiana kierunku obrotów w silnikach komutatorowych...
Sprawa silnika w okapie nie jest prosta bo to nie jest silnik komutatorowy tylko indukcyjny i aby w nim zmienić obroty trzeba by przewinąć jego uzwojenie .Zwykły regulator obrotów silnika się tu nie sprawdzi . Chyba że zmienisz napięcie jego pracy tematów tego typu na forum były dziesiątki trzeba poszukać i poczytać .
Ja bym zaczął od próby z regulatorem na triaku. Silnikowi komutatorowemu nie robi różnicy czy ma 120V czy poucinane 230V. Lakier na drutach ten sam w stanach czy u nas, a w skutek komutacji i tak uzwojenie doznaje większych udarów napięciowych. Co najwyżej słabsze triaki mogą skrócić żywot, ale takie regulatory są tanie.
Nie możesz regulować obrotów silnika indukcyjnego regulując napięcie(czyli prąd przez niego płynący), jego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego i liczby par biegunów czyli sposobu nawinięcia uzwojeń. Generalnie możesz regulować moc wszystkich urządzeń rezystancyjnych. Ogranicza cię tylko moc zastosowanego tyrystora. Możesz reulować obroty...
Najlepszym sposobem bedzie wykorzystanie precyzyjnego regulatora z układem U2008 , ktory był wielokrotnie opisywany w rożnych wariantach na forum . Wystarczy kupić i zmontować n.p. kit AVT 1007 . Zapewnia on miękki start , stabilizację obrotow oraz detektcję obciążenia . Zmiane kierunku obrotów można zrealizować przełącznikiem kierunku uzwojenia w silniku...
silnik pralki komutatorowy uzwojenia silnik komutatorowy silnik komutatorowy kosiarki
zmniejszyć moment obrotowy funkcja pierwiastek mercedes stacyjki sprinter
windows vista 17mb140 panasonic
Zamiennik cylinder tłok Husqvarna 40 – Meteor, Nevada, Proline, AIP – średnica 40 mm, opinie Arduino Uno – obsługa grafiki, OLED, TFT, biblioteki Adafruit GFX, U8g2, ograniczenia RAM