Witam, jeśli nie znasz się na silnikach to proponuje poszukać w necie używki i zamienić. Uzwojenie stojanu nie powinno być czarne lecz miedziane, może być przegrzane. Czy to silnik komutatorowy?
Może za mało pralek widziałem ale dotychczas w pralkach spotykałem tylko silniki indukcyjne a nie komutatorowe i były to silniki z kondensatorową fazą rozruchową lub z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia fazy rozruchowej
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
jeżeli podłączysz go na krótko pod 220 v ,silnik będzie miał cały czas maksymalne obroty i za długo nie pochodzi . Podłącz uzwojenia szeregowo ze szczotkami.
Po silniku nic nie widać , poza tym obroty pralki są regulowane za pomocą elektroniki ,z uwagi na brak schematu nie wiem czy do wirowania w tym silniku komutatorowym jest jeszcze umieszczone dodatkowe uzwojenie wirowania...
Silnik o ile się nie mylę to komutatorowy. Jeśli tak, to masz zwarcie na silniku lub przebicie do masy silnika. tak, silnik komutatorowy. \sprawdzilem uzwojenie i jest ok, Przebicia tez nie ma.
To jest silnik komutatorowy. Może pracować jako silnik prądu zmiennego do 230V, albo silnik prądu stałego. Aby pracował jako prądnica trzeba rozdzielić szczotki od uzwojenia stojana ( jeśli były połączone szeregowo ) i podać na nie prąd. Na uzwojeniu stojana otrzymasz generowany prąd o napięciu i częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej. Na szczotki...
Większość silników komutatorowych nie ma przełączanych uzwojeń dla zmiany obrotów, to jest typowy komutatorowy silnik z pralki i dla regulacji obrotów musisz się posłużyć regulacją napięcia (autotransformator, PWM itd).
Jeżeli posiada silnik indukcyjny a nie komutatorowy to może być uszkodzone uzwojenie wirówki.
Ta pralka ma włoski silnik komutatorowy. Uszkodzenie uzwojenia wirnika objawiło się brakiem mocy tzn beben z praniem nie mógł się obrócić. Po przezwojeniu wirnika okazało się, że silnik jest aż "za mocny" tzn wchodzi od razu na wysokie obroty powodując wylewnie wody z pralki, również poprzez wąż odpływowy oraz "rzucanie" pralką. Co jest tego przyczyną...
Chodzi ci o bieguny utajnione w silnikach indukcyjnych czy o bieguny jawne? Kolega Madrik odniósł cię chyba do biegunów jawnych często spotykanych w maszynach prądu stałego lub silnikach szeregowych uniwersalnych, bo w zwykłych indukcyjnych ilość par biegunów raczej nie wpływa na cenę maszyny (chyba ze mamy silnik z przełączaną liczbą par biegunów)....
Witam serdecznie. Gdy sprawdzałem czy silnik od pralki jest sprawny podłączając go na krótko do sieci,poucinałem przewody od programatora i nie podpisałem ich.Przewody wszystkie są w kolorze białym. Problem w tym że nie mogę znaleźć opisu wyjść z programatora na silnik. Pralka to Amica Comfort Plus 1000 Silnik pralki to standardowy silnik komutatorowy...
Hello Mam pytanie dotyczące silnika komutatorowego od pralki automatycznej o parametrach n=14000 RPM P=300 W H=50 Hz U=230-240 montowany im. w pralkach Amica. Konkretnie chodzi mi o szczotki dlaczego one nie są w osi względem siebie i dlaczego są pod skosem do komutatora. Może ma ktoś z was jakieś materiały na temat tych silników ja mam tylko 2 książki...
silnik samowzbudny To silnik szeregowy prądu zmiennego. Przy prądzie stałym zadziała, ale nie zasilaj go (silnika) napięciem sieciowym wyprostowanym. Rezystancja uzwojeń stojana, i wirnika dla prądu stałego jest rzędu pojedyńczych omów. Co innego dla prądu zmiennego. Tu jest obciążenie indukcyjne, i impedancja zależy od częstotliwości sieci. Jeżeli...
P.S. Czy są jeszcze pralki z silnikami indukcyjnymi lun "nie" komutatorowymi? Nie ma. Odkąd producenci odkryli, że sterowanie takim silnikiem komutatorowym jest tańsze do wykonania, nie zamierzją już powracać do starodawnych rozwiązań. Są pralki, które mają silniki trójfazowe bezszczotkowe -rozpędzają się do takich prędkości jak komutatorowe i nie...
Niestety nie znam jeśli jest silnik klatkowy to mało prawdopodobne by spaliły się 2 uzwojenia(pranie jedno uzwojenie wirowanie inne)w tym przypadku może być uszkodzony kondensator Jeśli jest silnik komutatorowy to zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
To jest silnik szeregowy, szczotki połączyć trzeba w szereg ze stojanem i zasilić przez regulator. Szacowny Kolego, problem tu widze i to poważny. To jest silnik komutatorowy szeregowy o dość znacznej mocy. Jego cechą charakterystyczną jest, jak każdego tego typu silnika dążenie do predkości obrotowej NIESKONCZONEJ (!) przy braku obciążenia mechanicznego....
Na forach czytałem o zamontowaniu blachy na stojanie ( pomiędzy stojanem a wirnikiem). Czy to ma sens i pomoże? Nic dobrego w ten sposób nie zyskasz. Zmniejszysz przeskoki magnetyczne, bo część strumienia zamknie się przez tą blachę (jeśli będzie ferromagnetykiem), ale zmniejszysz strumień magnetyczny płynący przez rdzeń, co wpłynie na zmniejszenie...
Trzeba by było sprawdzić uzwojenie silnika na wirówce, skoro czuć było, to może być przepalone. Przecież to jest silnik komutatorowy.
sprawdź przełączalność styków hydrostatu i drożnoość jego układu, jeśli tam wszystko będzie sprawne to szukaj przyczyn w dopływie prądu do silnika, jeśli tam wszystko będzie jak należy to szukaj w układzie elektronicznym, programator to ostateczność, a silnik raczej nie bo to jest komutatorowy i on ma jedno uzwojenie do wszystkiego
Silnik posiada 8 szt przewodów . Chciałbym go uruchomić, ale nie wiem jak podłączyć go. Nie wiem, które uzwojenia są główne, które rozruchowe. Proszę o informacje oraz jakiś schemat podłączenia tego silnika, żeby można było wykorzystać jego możliwości - różne prędkości obrotowe oraz kierunek . Silnik był stosowany w pralce np. Siemens Siwamat Plus...
Wymontować silnik z pralki i skontrolować: - szczotki czy nie są za krótkie i czy przypadkiem lice już nie jadą po komutatorze - czy łożyska nie mają wyczuwalnych luzów ( raczej nie powinno ich być - czy uzwojenie czujnika prędkości i kierunku obrotów nie ma przerwy Aj ! Faktycznie gapa ze mnie ! To nie jest silnik komutatorowy, powinienem to zauważyć...
Pytanie jaki silnik w pralkach były najpier zwykłe indykcyjne z przełączanymi uzwojeniami. Potem komutatorowe ze szczotkami ,a obecnie indukcyjne przstosowane pod falownik , w miedzyczasie lg mial i ma jeszcze bldc tzw directdrive.
Proszę o pomoc w znalezieniu schematu podłączenia uzwojeń silnika od pralki Zanussi FLS 823 C.Silnik jest komutatorowy i ma wyprowadzone osiem końcówek.Chciałbym go sprawdzić ponieważ wolno się kręci i nie wiruje. Z góry serdecznie dziękuję. Przeniosłem z AGD.
Witam.Wyślij zdjęcia modułu z dwóch stron może te przypalenia to tak na prawdę pył szczotkowy.Ja stawiam na silnik,po podłączeniu do akumulatora powinien kręcić jak jest dobrze podłączony ,uzwojenia łączymy szeregowo.Warto też przyjrzeć się komutatorowi możesz też podesłać jego zdjęcia.Pozdrawiam
A dokładniej przebudowuję ręczną - na napęd elektryczny. I potrzebny silnik większy niż moc oddawana przez człowieka? Obawiam się, ze ręcznie nie oddasz więcej niż 100w - po co silnik 10x większy? Silnik jednofazowy 1430obr/min.50Hr-1,1Kw-7,1A. To jest silnik indukcyjny i najlepiej jego prędkością obrotową sterować przy pomocy falownika ale jest jednofazowy...
Ten silnik jest zasilany jednofazowo ma cztery rodzaje uzwojeń 1. uzwojenie rozruchu 2. Uzwojenie pracy w lewo 3. Uzwojenie pracy w prawo 4. Uzwojenie wirowania Ponadto wymagany jest kondensator wzbudzenia w przedziale od 10 do 22µF. Nie wiem do czego chcesz użyć tego silnika ale może lepiej poszukać gdzieś na złomie silnika komutatorowego.
Witam. Małe sprostowanie to nie jest silnik komutatorowy. Najprościej rozetnij czoła uzwojeń i policz zwoje oraz zmierz średnicę przewodu nawojowego. Niezależnie od tego policz poskok uzwojenia. W silniku tym są dwa uzwojenia 2p=2 i 2p=12.
Cześć, Jestem początkujący stąd może i pytanie banalne ale nie daje mi spokoju a mianowicie: podłączyłem zasilanie do szczotek silnika od pralki - silnik komutatorowy jednofazowy. Wiem, że jest to złe podłączenie powinienem podłączyć fazĘ od jednej szczotki aż do jednego z końców uzwojeń stojana przy zmostkowaniu drugiej szczotki do pozostałego końca...
Witam. Sprawdz w pierwszej kolejności silnik.Nie wiem jaki jest czy komutatorowy czy indukcyjny z kondensatorem. Jeżeli komutatyorowy to sprawdz szczotki. jak indukcyjny to obwody uzwojeń. Sprawdz połączenia wiązki przewodów z silnikiem.
To silnik komutatorowy. Żadnego kondensatora rozruchowego nie potrzebuje. Podstawowo ma 6 wyprowadzeń: 2 rotor (wirnik), 2 stator (stojan), 2 tacho (prądnica tachometryczna) - ona informuje elektronikę sterującą jakie silnik ma obroty, a elektronika reguluje obroty napięciem. Przeważnie łączy się stator z rotorem szeregowo. Kierunek obrotów zmieniamy...
Potrzebuję uruchomić silnik od starej pralki, A może by tak podać od jakiej pralki. Jaki silnik? Zdjęcie tabliczki znamionowej. Neutral raczej niebieski, chociaż nie musi być. bo uziemienie idzie do obudowy oddzielnie. Zaczynam się obawiać o twoje życie - bez podstawowej wiedzy, że N to nie jest PE to chyba o instalacjach niewiele wiesz a napięcia...
Ja jakoś słabo widzę te silniki w twoim zastosowaniu . Uzwojenia nie osłonięte, musiałbyś zrobić jakieś dobre osłony. Silniki z pralki nie są przeznaczone do pracy ciągłej, a sądzę że ten twój bęben będzie nieraz pracował godzinami. Nie lepiej zastosować inny typ silnika?
Na tej stronie podane jest jakie wartości rezystancji mają uzwojenia. Silnik można także podłączyć do sieci z pominięciem modułu pralki i sprawdzić czy wtedy działa na wszystkich "biegach". Jeśli silnik działa to pozostaje wina modułu. Oglądnąć czy nie ma gdzieś spalonych elementów albo zimnych lutów. Ewentualnie poprawić je. Ale dokładnej przyczyny...
Uzwojenia silnika zostały podłączone równolegle ( silnik jest prądu stało-zmiennego i nie mam do niego elektroniki z pralki ) i do akumulatora przewodami . Akumulator samochodowy 12V. W szeregu z uzwojeniem stojana silnika jest podłączona żarówka 21W 12V żeby zmniejszyć pobór prądu silnika Silnik od tej pralki jest komutatorowy, więc przy napięciu...
bo jak wynika z trzeciego zdjęcia ten regulator jest zasilany prądem dwufazowym a do zasilania silnika przeznaczono 3 przewody. Skąd taki wniosek? Tam podłączasz zasilanie jednofazowe i silniki są 1-fazowe lub 3-fazowe. 1-fazowe klatkowe ( z uzwojeniem rozruchowym) lub komutatorowe ( bez uzwojenia rozruchowego) i ten ostatni typ silnika to Twój. Potrzebna...
To na osi silnika to tachogenerator. Wyprowadzone masz osobno uzwojenie stojanu i szczotek. Poczytaj troszkę o silnikach komutatorowych , sposobach ich połączeń itd. Zmianę prędkości uzyskuje się przy podawaniu różnego napięcia do silnika, a nie wpinaniu regulatora do szczotek.
Witam Wirnik takiego silnika jest łączony szeregowo z uzwojeniem stojana.
Prawdopodobnie jest to silnik wysokoobrotowy/ok.14000 obr/a uzwojenia stojana łączysz szeregowo z uzwojeniem twornika/wirnika/Czyli jeden początek uzwojenia stojana do sieci i jedna ze szczotek do sieci.Cewki stojana łączysz na krzyż/to połączenie jest często już w silniku/,a koniec drugiej cewki do drugiej szczotki.Najlepiej jednak, abyś zrobił jakieś...
Witam. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że opisujesz silnik komutatorowy z prądnicą tachometryczną. "Kondensator" to najprawdopodobnie filtr. Jeśli mam rację, to uzwojenie stojana ma być połączone szeregowo z komutatorem. Wyprowadzenia prądnicy nie są używane do zasilania silnika. Oczywiście jeśli mam rację :D
Komutatorowy silnik możesz podłączyć w następujący sposób sprawdź które przewody wychodzą z stojana (uzwojeń) a które idą od szczotek, następnie obojętnie który kabel z stojana łączysz z dowolną szczotką, na pozostałe 2 podajesz napięcie,jeśli będziesz chciał zamienić obroty to zamień miejscami przewody z stojana ww.połączeniu, prościej nie potrafię...
Do silnika 1-fazowego trzeba podłączyć kondensator równolegle do zasilania aby wytworzyć eliptyczne pole magnetycze (tego nie jestem pewien bo zawsze mi się myli z 3-fazowym ale to z kondensatorem na 100%). Jeżeli nie podłączysz kondensatora to silnik ruszy dopiero jak go ręcznie rozkręcisz. Tak bo w silniku jednofazowym pole magnetyczne pulsuje a...
co to znaczy prawo lewo wirówka może chodzi o zmianę kierunku obrotów iregulację prędkości silnik komutatorowy nie ma osobnych uzwojeń praca i wirówka czy to ma być regulacja prędkości bez sprzężenia zwrotnego/prędkość regulujemy ręcznie w zależności od obciążenia /,czy musi automatycznie utrzymywać prędkość zadaną niezależnie od obciążenia czy silnik...
Witam Prlka pobiera wode i w momencie gdy ma zacząć obracać beben słychać 3 cykniecia przekażnika i zaczyna migac dioda gotowa 7 razy. Doczytałem sie ze to problem z silnikim, tacho-prądniczką,triakiem btb12/600 lub wiazką . wiązka jest ok brak przetarć, szczotki tez jeszcze długie,triaka przelutowałem na nowego, nadal nie kręci silnik. Prądniczka wygląda...
W silnikach asynchronicznych z elektronicznym regulatorem obrotów silnik ma oddzielne uzwojenie wolnych i szybkich obrotów a więc 5 połączeń plus tachometr 2 poł.. Silniki komutatorowe bardzo różnie ale przeważnie uzw.stojana,szczotki i tacho razem 6.Tak w uproszczeniu- kondensator w silnikach powoduje wzrost momentu rozruchowego. W pierwszej kolejności...
Pomierz rezystancje uzwojeń to po pierwsze. Zobaczymy, czy bedzie to silnik szeregowy, czy też równoległy. Co do regulatora, to może zostać użyty bez problemu do tego silnika. Foto naklejki ze schematem beznadziejne, gdzie są szczotki podłączone ? Sprawdź to i opisz. A silnik to raczej od odkurzacza lub suszarki, sądząc po jego znamionowej prędkości...
zaciekawił mnie temat regulatora obrotów, pod które dokładnie przewody się go podpina? Nie wiem. Generalnie kilka (dosłownie kilka) pralek naprawiałem (domowe, czasem u znajomych) ale to nie jest mój fach i spotkałem następujące rozwiązania (kolejność zgodna pojawianiem historią pralek) : - klasyczne - silnik indukcyjny z takim zestawem uzwojeń jak...
AI: Czy pralka wyświetla jakieś kody błędów lub specyficzne sygnały świetlne, które mogą wskazywać na problem? Nie . AI: Czy sprawdziłeś inne komponenty, takie jak płyta sterująca lub połączenia przewodów, które mogą wpływać na działanie pralki? Tak. Wstępna ocena dostępnych informacji Szanowny Użytkowniku forum elektroda.pl (ID: 1384692), Rozumiem,...
I mało wydajne/sprawne jako generatory. Niestety generacja z racji ze indukcja prądu wymaga zmiany pola magnetycznego w którym jest dana cewka to też z tego powodu generujemy prąd zmienny. Można go mechanicznie zmienić na prąd jednokierunkowy ( wahania napięcia i tak zostaną np stosując komutator) lub elektronicznie np stosując układ Greatza. Najlepiej...
Owszem są za nawet 289zł, ale spotkałem się z bardzo negatywnymi opiniami na ich temat. Jednym chodzą bardzo dobrze, innym psują się po ok 1 tygodniu użytku. Silniki są też bardzo marnej jakości. Ale po co wyważać wirnik?? Jest to mega ważne przy szybkich obrotach. Ja myślałem że wyjdzie wolnoobrotowa prądnica i się poda obroty przez b. dużą przekładnie...
Program po uruchomieniu dochodzi do momentu ukazania się błędu na wyswietlaczu"error 9" i na tym koniec Silnik bębna zarówno na praniu jak i na wirowaniu nie uruchamia się. Sprawdziłem silnik, silnik posiada kostkę z takimi 6 wyprowadzeniami /liczac od lewej strony: 1. przewód ochronny na obudowę silnika 2. uzwojenie silnika 3. uzwojenie silnika 4....
Witam Rozumiem, że cały czas byłem wprowadzany w błąd: Przejście na silnik komutatorowy jest możliwe ale należy wykonać zmiany zgodnie z układem aplikacyjnym TDA1085. Kup sobie jakikolwiek regulator od pralki, na przykład Polar. RMA130, RMA131 na pewno mają ten układ - używane kosztują grosze, trzeba lekko przerobić (zmiana charakterystyki na układzie...
ale jak go obciążysz to aby utrzymać moc i obroty będzie płynął znacznie większy prąd niż nominalny Oj, to chyba nie tak. Wraz ze wzrostem częstotliwości, pobierany prąd zmaleje. Wzrośnie gdy częstotliwość spadnie (dla takiego samego napięcia zasilania). Jest to wpływ indukcyjności silnika, dodatkowo, wraz z częstotliwością wzrosną straty magnetyczne...
Przed wymianą silnika możesz go przecież sprawdzić.Nie wiem dokładnie jaki tam idzie silnik ale z tego co sie oriętuje to jest to silnik indukcyjny komutatorowy i spokojnie możesz mu podać zewnętrzne napiecie230v.Przed taką próbą należy zdjąć najlepiej pasek ponieważ silnik ruszy na pełnych obrotach.Możesz też sprawdzić ten silnik bez napięcia miernikiem...
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
odgrzebie temat bo mam podobny silnik i podobne objawy, a szukajka na pytanie "sprawdzanie silnikow komutatorowych pralek" nie daje jednoznacznej odpowiedzi :cry: Silnik (HXGN21.02) ma osiem przewodów: dwa do szczotek, dwa do czegos na osi (pewnie prądniczka lub inny czujnik prędkosci) i sześć cztery do uzwojeń stojana. Silnik mam na stole, pralka u...
W przypadku szlifierki moja "bzdura" pozostaje w 100% prawdziwa. Sorry Ciebie, ale bzdura nadal pozostanie bzdurą. W odkurzaczu masz silnik szeregowy i tylko opór turbinki wystarczy, żeby się nie rozbiegał - podobnie będzie w innych zastosowaniach. Silnik Kaso 74/35 włączony bez przekładni ustabilizował sobie obroty na poziomie niewiele większym niż...
Witam. Kolego ssr kondensator w silniku to nie Prima Aprilis (napisałeś sporo bzdur). Trochę teorii. W pralkach automatycznych stosowane są w zasadzie dwa typy silników: 1. Silniki indukcyjne klatkowe z kondensatorem pracy, 2. Silniki komutatorowe szeregowe prądu przemiennego (tzw.uniwersalne) Silniki wg.1 zbudowane są z dwóch uzwojeń,fazy głównwj...
Electronically Commutated Motors.. Ale nie wiem w jakim stopniu mogło by to przeważyć fale glownej teorii .. Niestety nie posiadam póki co żadnych danych ani modelu pralki, nie udało mi się też niestety pozyskać innych podzespołów, które mógłby jakoś poprawić moja sytuację. Posiadam tylko silnik z 3 przewodami ... Czyż to nie po polsku "silnik komutowany...
Super dzięki że się interesujecie tym zabytkiem, którego próbuję uruchomić. Triaka zmostkować - no tak właśnie mi sie wydawało, że najlepiej go zmostkowac nie bawiąc się w przepinanie silnika. Tak jak pisałem wcześniej - komutator wygląda na dobry, dokładnie go wyczyściłem, wyrównałem powierzchnie, szczotki nowe... Do tego wirnik jak i uzwojenia stojana...
Skos to jest jedyne rozwiązanie w silnikach - nawet wirnik klatkowy ma ramki pod skosem, komutatorowe też - to jest powszechnie stosowane.To dzięki temu sinusoida jest piękna.Wydajności nie zaszkodzi tylko pomoże - szerokość jednego bieguna jest = trzem nadbiegunnikom z trzema przerwami. W trójfazowej maszynie zawsze pracuje tylko jedna faza (jedna...
Po czterech latach ponownie przyszło mi borykać się z ww."tematem". 1. Wymieniłem łożyska, wstawione FAG 6505-C-2HRS i FAG 6203 2ZR, simering nowy firmy ORING. Po założeniu wszystko idealnie, zero luzu na bębnie z każdej strony sprawdzane. Po paru godzinach pracy zauważyłem już mikro wyczuwalny luz w pionie na bębnie! Czy to normalne? Na forum czytałem,...
Zostawmy na chwilę temat tego silnika, a zajmijmy się tym drugim. Na chwilę obecną postanowiłem, że dorobię dłuższy wał, który wystawię z tyłu obudowy tego silnika 3F i założę koło pasowe, a napęd będzie silnikiem komutatorowym 1 fazowym, który wymontowałem z uszkodzonej pralki Indesit. Poniżej kilka zdjęć + pomiary rezystancji na stykach. Proszę o...
Nie wiem jaki jest silnik w takiej pralce ale wydaje mi się że to silnik komutatorowy. Jeżeli tak to jest to silnik tzw. szeregowy czyli uzwojenie stojana łączy się szeregowo z obwodem wirnika i podaje napięcie 220V~. Tylko UWAGA !!! na luzie silnik ten może osiągać takie obroty że może dojść do jego uszkodzenia. Pozdro MAGIR
Czy ktoś z Was nie wie jaki silnik zastosowano w pralce Gorenje WA122 posiada dwa uzwojenia jedno z dwoma wyprowadzeniami drugie z trzema (być może lewo/prawo) silnik jest komutatorowy na wale zainstalowano prądnice tacho. w układzie zasilania silnika występuje mostek prostowniczy KBPC oraz triak BTB24 i jakiś tranzystor TOP223 Mostek prostowniczy znajduje...
Witam Najpierw ustal jaki masz silnik w swojej pralce,jest on zamocowany do zbiornika,na dole.Jeśli jest klatkowy,a więc z kondensatorem,to wirnik nie będzie uzwojony,a jeśli jest komutatorowy,a więc ze szczotkami,wirnik będzie uzwojony drutem miedzianym przeważnie kolor ciemnobrązowy-szczotki są po drugiej stronie silnika patrząc od strony paska napędowego.Pozdrawiam
Pralka z roku 1994, silnik komutatorowy z dynamem tachometrycznym i regulacją elektroniczną. Był ślad przeskoku iskry na kostce połączeniowej silnika pomiędzy obwodem rotora i uzwojeniem tachometycznym. Silnik pralki nie pracuje, pomiędzy konektorami prądowymi regulatora (pracującego w szereg z silnikiem) jest pełne napięcie sieci. Spalone są oporniki...
Witam Dzięki za pomoc.Po pobieżnym przejrzeniu schematów pralki PMG865 Kropla i modułu RMA 130 doszedłem do wniosku że moduł RMA130 jest przeznaczony dla pralek z silnikiem komutatorowym 1-faz.Natomiast w tym typie pralki jest moduł RMA131 z przekaźnikiem DC 24V do slinika klatkowego 1-faz.z przełączalnym uzwojeniem dla prędkości 400/800obr/min.Mam...
Stan uzwojenia stojana silnika prania sprawdzony ? To nie jest silnik indukcyjny tylko komutatorowy.Nie posiada dwóch uzwojeń. Zastanów się jak udzielasz odpowiedzi. Wszystko sprawdziłem. Chyba nie. Nie sprawdziłeś czujnika temperatury - jaka rezystancja. Nie sprawdziłeś upływów do masy silnika,grzałki,czujnika temperatury - jaka rezystancja.
A co siadło w tym niesprawnym programatorze bo może można go przesterować jego dany etap pracy przez dodatkowe wstawienie przekażnika ewentualnie wymienić programator na inny typ.Jeśli chodzi o sterowanie elektroniczne całej pralki to najpierw trzeba wiedzieć jaki jest to typ silnika głównego tzn. jego połączenie uzwojeń (w lewo, w prawo, wirowanie...
BahosFKrzak z tym wiatromierzem do roweru to faktycznie poroniony pomysł. Nie wiem tylko co cie dziwi w tych 5 voltach? Wolty nie zależą od predkości wiatru, ale od ilości zwojów cewek prądnicy, oraz indukcji magnetycznej, a konkretnie szybkości jej zmian. Na chłopski rozumu, ilość swojów i obroty. Moc dla odmiany będzie to iloraz tego napięcia i natężenia....
Ja parę uwag praktycznych: silniki od wycieraczek nawet 24V są za słabe - mają ok. 150W (no i zębatka odbiorcza przeważnie plastikowa) - za konkretne silniki z metalowymi przekładniami - nawet ze szrotu (Wolumen) czy to 220, czy 24V trzeba dać ok. 200-400 zł (chyba, że autor tematu już jakiś ma). Niezłe są (ktoś na forum już na tym robił) silniki elektrycznego...
W pralce jak wyżej wymieniono spalony silnik komutatorowy z kostką 9-pinową z oznakowaniem od M1 do M9,na inny z kostką 6-pinową.Niestety stary silnik oddano na złom wraz z kostką.Może ktoś z kolegów ma schemat kostki łączeniowej od modułu do silnika PDP1000.Wyjścia z modułu do uzwojeń ustalono z pomocą multimetru.Pozostają trzy przewody - dwa białe...
silnik komutatorowy uzwojenia komutatorowy silnik pralki silnik pralki komutatorowy
regulacja silniczków usterka telewizor philips kolory gniazdo zapalniczki mondeo
Zasilanie wentylatora lodówki Samsung - diagnostyka i naprawa Kasacja kontrolki DPF w Subaru Forester - co zrobić?