Tak, około 1450 obr/min.
Obroty silnika zależą od liczby par biegunów i poślizgu.
p to liczba par biegunów, czyli p=1,2,3...
Nawija się uzwojenie w odpowiedni sposób, zależnie od tego ile tych par chce się uzyskać. Ustala się to na etapie projektowania generatora, bo zupełnie inaczej zbudowane są generatory z jedną parą a inaczej z kilkoma parami biegunów.
A jeszcze pytanie odnośnie zmiany biegunów i zmiany częstotliwości. Czy to zdrowe dla silnika? Liczby par biegunów w tym silniku nie zmienisz. Częstotliwość do 60Hz nie jest dla silnika groźna, powyżej mogą być problemy.
www45.zippyshare.com/v/uTZofrhP/file.htm... 6) mogę się mylić . gwizda : In:5800/(sqrt(3)*220)=15.2 ; iroz=In*7 trójkąt : In:5800/(sqrt(3)*380)=8.8 ; iroz=In*7
Witam. Liczbą par biegunów zmieniasz prędkość wirowania, czyli przełącznik kupiłeś dobry. Przełączasz z trójkąta na podwójną gwiazdę (silnik musi mieć sześć wyprowadzeń). Poniżej masz rysunek poglądowy.
Czesiu mógłbyś bardziej rozwinąć temat. Fajnie by było jak by mi to ktoś narysował na przykładzie silnika z 2 liczba par biegunów. Do mnie grafika bardziej przemawia niż opis. Wiem że jak się liczba par biegunów (której nie mogę sobie wyobrazić) zwiększa to prędkość maleje. Ale czy to ma też jakieś inne skutki, czy tylko służy do określenie konkretnej...
Dobra to już rozumiem ale skąd mam wiedzieć ile jest par biegunów O liczbie biegunów można się dowiedzieć z oznaczenia silnika. Mówi o tym bodajże 2 cyfra z oznaczenia (ta cyfra podaje liczbę biegunów a nie par - wynik trzeba podzielić przez 2). BTW. Możesz odczytać oznaczenie silnika z zadania?
Witam ! Poprzedni silnik nie miał opisanej prędkości obrotowej, ten ma zatarte dane. Są trzy sposoby na poznanie tych danych: 1. Poszukać w internecie producenta tych silników. 2. Zmierzenie tachometrem. 3. Rozkręcenie silników, po typie uzwojenia ( liczba par biegunów ) można oszacować ilość obrotów na minutę. Pozdrawiam. Stefan
W załączniku zdjęcia jaki włącznik mam do obrotów lewo prawo :) jak go podłączyć i pod które miejsca na listwie? I jeszcze on off to on będzie os głównego zasilania:) Teraz pytania co do Ustawiania parametrów silnika... Tabliczka znamionowa w załaczniku:) Częstotliwość bazowa silnika 60 Hz Napięcie znamionowe? Jak mam zapięte kable w trójkąt to wybieram...
Może linki coś pomogą http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL... http://www.falowniki.edu.pl/nauka,4,sche... Z jednego z tych linków w dokumencie pdf jest taka oto fotka dotycząca silników dwubiegowych http://obrazki.elektroda.pl/6228319500_1... Chciałem zwrócić uwagę na inne oznaczenia uzwojeń...
Tak to silnik trójfazowy :). W Googlach znalazłem takie fajne odpowiedzi ale nie wiem cy są prawdziwe ? Jak obliczyć obroty w silniku elektrycznym? Ogólna zasada obliczania wygląda następująco: prędkość obrotowa silnika = 6000 ÷ liczba biegunów. Tak więc w przypadku 4-biegunowego silnika będzie to: 6000 ÷ 4 = 1500 obr./min. Jakie obroty ma silnik elektryczny...
A prawidłowo ustawiłeś parametry silnikowe na falowniku? - "F801" - moc znamionowa, - "F802" - znamionowe napięcie zasilania, - "F803" - znamionowy prąd silnika, - "F804" - liczba biegunów silnika, - "F805" - znamionowa prędkość obrotowa, - "F810" - znamionowa częstotliwość pracy silnika. I jaki masz tryb sterowania napędem - paramter "F106" - wartość...
Może zle te pytanie zadałem,ale chciałem się dowiedzieć coś więcej o biegunach, co jest początkiem bieguna,a co końcem.
Witam! Chcę wymienić kontroler w skuterze elektrycznym napędzanym trójfazowym silnikiem BLDC umieszczonym w kole. Aby zaprogramować nowy kontroler, potrzebuję podać liczbę par biegunów. Nie znalazłem informacji na temat tego konkretnego silnika w internecie. Czy jest jakiś sposób określenia liczby par biegunów bez otwierania silnika? A jeśli muszę otworzyć...
Marek_rr5 napisał: Chciałbym sie dowiedzieć jak obliczyć obroty silnika po uzwojeniu przykładowo 24 żłobku 2w grupie 4 wolne czyli 2 bieguny a wzór 60*50/p czy tak ? Zaczęliście od uzwojenia o czterech biegunach, a skończyliście na dwóch. :D A tak dla jasności p-ilość par biegunów , a ilość biegunów to jest- 2p romoo napisał: Licz bieguny czyli grupy...
zrozumialam, ze z biegunowosci i przy znanej predkosci jestem w stanie policzyc napiecie przy jakim bedzie dzialac moj silnik, Co ma piernik do wiatraka, liczba par biegunów determinuje prędkość obrotową silnika. Jeżeli zależy nam na niskiej prędkości obrotowej to buduje się silnik wielobiegunowy, jeżeli na wysokich obrotach silnik dwubiegunowy. Klasyczny...
elektromechanik napisał: Bzdura jakich mało. Wzrost mocy o 50 max.60% mocy znamionowej. Przy prawidłowym przeliczeniu uzwojenia. Mgr inż. Jan Zembrzuski – Poradnik przezwajania silników indukcyjnych: Przezwajanie na inną liczbę biegunów Niżej podane są ogólne wskazówki postępowania oraz wzory do przeliczania silnika na inną liczbę par biegunów....
Silnik progresywny jest to silnik o zwiększonej mocy w małej obudowie. Model 230/400 V podłączysz tylko w gwiazdę a 400/690 V możesz już poprzez 0 - Gwiazda - Trójkąt. Silnik 2-biegunowy czyli z jedną parą biegunów w silniku z dwoma parami biegunów zasilanym z sieci 50 Hz, pole wiruje z prędkością 1500 obrotów na minutę a wirnik np. tylko 1450-1480...
Witam, ... A ponadto prędkość obrotowa silnika indukcyjnego klatkowego asynchronicznego wynika ze wzoru 60 * częstotliwość sieci podzielone przez liczbę par biegunów. ( minus oczywiście tzw poślizg zależny min od szczeliny magnetycznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.) Prawda, ale prędkość obrotowa silnika asynchronicznego (w obr./min) nie jest daną rożnicą...
230V zmieni sie liczba jego obrotów na minutę Obroty silnika zależą od ilości par biegunów uzwojenia - i jeżeli po przezwojeniu nie ulegną zmianie to obrotów też nie zmienisz. po przerobieniu silnika 380V na 230V obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg).
Witaj. Z tego co widzę to jest to silnik serii SZJe. A jaka jest długość rdzenia ? Liczbę biegunów poznajemy po uzwojeniu,tzn. patrzymy ile przypada grup na fazę, jakie są poskoki zezwojów. Kto nie wie o co chodzi nie za bardzo rozpozna. A z tymi kolorami wyprowadzeń to nieprawda. Nie raz widziałem tego typu silniki z jednakowymi kolorami wyprowadzeń.
Witam Wzór dla idealnego silnika (bez poślizgu) n=częstotliwość/liczba par biegunów. Ponieważ ten "trybik" ma cztery zęby to automatycznie częstotliwość impulsowania wyniesie czterokrotną wartość częstotliwości zasilania stojana. Pozdrawiam Jeżeli chcesz uzyskać obroty/min to wzór wygląda tak n=60f/p, a w Twoim konkretnym przypadku n=(4*60*częstotliwość...
Witam, Jaka zależność łączy częstotliwość komutacji z częstotliwością obrotów silnika BLDC. Znalazłem taką - fkom=fobr*6*p, gdzie p to liczba par biegunów. I tu zasadnicza część pytania - skąd ta szóstka? Czy jest to liczba stanów komutatora? I dodatkowe pytanie. Jak można określić liczbę par biegunów? Czy tylko rozbierając silnik? I czym się różni...
Należy ustawić prawidłowo wszystkie parametry "silnikowe": P209 do P215 Mogę prosić jakie wartości wprowadzić do falownika dla parametrów P209-P215 ja myślę że takie ale proszę mnie poprawić (Napięcie znamionowe silnika) P209-220V (Prąd znamionowy silnika)P210-8A (Współczynnik dla silnika bez obciążenia) P211-? (Znamionowa prędkość obrotowa silnika...
Witam z tegom co tu piszecie to mi wynika że to silnik z prząłczalną liczbą biegunów(układ Dahlandera) http://obrazki.elektroda.net/14_12280485...
Wróć- źle napisałem to nie pary tylko LICZBA biegunów :) Podziel przez dwa :) Liczba obrotów silnika (synchroniczna) to n=(60 x f)/p, gdzie: n- liczba obrotów 60- stała f- częstotliwość napięcia zasilania p- liczba par biegunów Wynikowa liczba obrotów dla silnika asynchronicznego musi być pomniejszona o poślizg, ale w tym przypadku nie ma to znaczenia,...
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
Cewki są nawinięte kilkoma przewodami równolegle, żeby wytrzymały większy prąd. Oni na filmach istniejące cewki łączą w sposób szeregowy, bądź szeregowo-równoległy, żeby zwiększyć SEM co skutkuje przystosowaniem maszyny do niższych obrotów, moment silnika się nie zmieni, liczba biegunów i praca halli sie nie zmieni. Link do filmiku, który pokazuje,...
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
Witam Jeżeli silniki są identyczne (najlepszy układ) oraz suma arytmetyczna mocy tych silników jest mniejsza od mocy znamionowej softstartu to jak najbardziej można uruchamiać . Sprawa zaczyna się komplikować przy różnych silnikach (inne cosφ, liczba par biegunów). Pozdrawiam
Witam. Obroty silnika asynchronicznego zwartego prądu (~) wzór n=(60 x f):p. Obroty można zmieniać tylko częstotliwością, za pomocą falownika. Gdzie (n-obroty silnika, 60-liczba stała, f-częstotliwość, p-liczba par biegunów silnika.
Te kilka odczepów to właśnie specjalny sposób nawinięcia, a regulacja obrotów jest realizowana poprzez zmianę liczby biegunów. Obniżenie napięcia nie zmniejszy obrotów a jedynie zmniejszy moc silnika, co przy stałym oporze powietrza da efekt obniżenia obrotów. Najlepiej zastosować falownik tak by można było zmieniać częstotliwość napięcia 230V
Falownik musi być zaprogramowany, nie może być na nastawach fabrycznych gdyz to serwo ma odmienne parametry w stosunku do silnika typowego. Szególnie ważne; częstotliwość, prąd, liczba biegunów, napięcie wyjściowe.
W grupie parametrów silnika oprócz prądu znamionowego czy liczby biegunów (ta liczba to akurat kosmetyka) należy wpisać częstotliwość bazową (znamionową)silnika (base frequency). I jest to parametr silnika, ściśle określony, a nie widzimisię użytkownika, że dam sobie mniej albo więcej. Nie ma ona też wiele wspólnego z fmax ani fmin.
Widać, że często 120 stpni(elektryczne) to nie to samo co 120 stopni (mechaniczne) Pomyśl co się dzieje, gdy silnik ma większą niż 1 liczbę par biegunów. Albert
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Ilość zębów musi być podzielna przez 3, natomiast magnesów przez 2. [url=http://i.caendle.de/dev/test2/]Tu jest prosty kalkulator do tematu. Pozdrawiam
Duża liczba biegunów daje wystarczająco duże napięcie od BEMF aby określić położenie kątowe wirnika względem stojana i odpowiednio przełączać zasilanie faz nawet przy małych RPM. Silniki modelarskie nie mają przecież dużej liczby biegunów, i dają się kręcić w szerokich granicach obrotów. BEMF jest wystarczające.
P.S. Regulacja prędkości w silnikach indukcyjnych odbywa się poprzez zmianę jednego ze składników wzoru n=60f/p n-obroty silnika f-częstotliwość sieci p-liczba par biegunów w silniku Dodam tylko: ściemniaczem tego nie zrobisz . Pozdrawiam Adam
(at)krzysztofkamienski Teoria słuszna, niemniej ten silnik magnesów nie ma xD PS. Można go nawet uruchomić na stole - autotransformator z napięciem wyjściowym 195V + kondensator rozruchowy i działa. Prędkość obrotową w takim wypadku można policzyć ze wzoru 60*f / p - gdzie f jest częstotliwością (sieciowa 50Hz), a p liczbą par biegunów.
silniki dwubiegowe bez względu na liczbę par biegunów stosuję we wciągarkach, suwnicach, dzwigach...... proszę poczytać trochę o urządzeniach transportu bliskiego pozdrawiam
Nie możesz regulować obrotów silnika indukcyjnego regulując napięcie(czyli prąd przez niego płynący), jego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego i liczby par biegunów czyli sposobu nawinięcia uzwojeń. Generalnie możesz regulować moc wszystkich urządzeń rezystancyjnych. Ogranicza cię tylko moc zastosowanego tyrystora. Możesz reulować obroty...
Obroty są zależne od częstotliwości. n =60 * f/p gdzie: n - prędkość synchroniczna, f - częstotliwość p - liczba par biegunów.
Rzeczywiście, to może być problem łożysk, ponieważ nie zostały zmienione. Niestety nie mam możliwości podłączenia silnika do falownika, a wtedy można by było sprawdzić jak zachowuje się przy zwiększeniu obrotów nie zmieniając liczby par biegunów.
Witam. Ano dlatego że częstotliwość wirowania wału tego silnika jest inna niż częstotliwość pola wirującego (tzw. poślizg). Np. asynchron nie kręci 3000 obr/min tylko 2850 Dla odmiany silnik synchroniczny (jego wał) wiruje z częstotliwością pola magnetycznego (dla uproszczenia pomijam liczbę par biegunów). Pozdro
Różnica 4A między pracą jałową a z obciążeniem to nie jest "praktycznie to samo". Silnik obciążony pobiera więcej prądu a prędkość obrotowa zależy od liczby par biegunów w stojanie. Wzór na prędkość obrotową to n = 60*f/p gdzie f - częstotliwość, p - liczba par biegunów. W rzeczywistości silnik indukcyjny nie osiąga nigdy prędkości n - prędkość ta...
Silnik bez szczotek, wirnik aluminium. Prędkość obrotową można ustalić na etapie konstruowania silnika zmieniając liczbę par biegunów. Istnieją także rozwiązania silników z większą ilością uzwojeń na jednym stojanie, aczkolwiek są one niepopularne zarówno ze względu na znacznie większe koszty, jak i znacznie większe gabaryty maszyny z kilkoma uzwojeniami....
1. Silnik Lervii jest silnikiem synchronicznym i warto o tym pamiętać przy przewijaniu (liczba biegunów) 2. Która wersja termostatu ? 3. By rzetelnie odpowiedzieć na pytanie który rezystor wymienić i na jaki trzeba znać odpowiedź na pkt.2 i warto zrealizować pkt.3 Dane dotyczące termistora są dla Kolegów, którym ów szlag trafił. Pozdrawiam ! :D
Co do falownika LS: F22 50,0 H31 liczba biegunów silnika H32 poślizg z wyliczenia (1 - H31 * rated_rpm / 6000) * 50 Hz H34 prąd na biegu jałowym czyli 1/3 prądu znamionowego ( czyli w trójkącie 0,33*8,2 )
Aaaaa. Załapałem. Chodzi o to, że ten silnik directdraw można by wykorzystać jako materiał do przerobienia na prądnicę typu Outrunner wtedy magnesy oczywiście na obudowie. Tak czy siak, na pewno zawsze da się przerobić. Interesujące jest jednak co taka konstrukcja wniosła by do przemysłu MEW. Tak Wikipedia tłumaczy angielski tekst o zasadzie działania:...
Prędkość silnika indukcyjnego nie zależy od napięcia . Jest proporcjonalna do prędkości pola wirującego ( czyli f) a odwrotnie proporcjonalna do liczby par biegunów To teraz przeczytaj czym jest poślizg silnika indukcyjnego i od czego zależy.
Zapomniałem. Co oznacza na tabliczce znamionowej ? Bauf. V 18/19 Oraz w typie silnika G90 L/4. L/4 oznacz liczbę biegunów silnika, co przy 50Hz daje mam tutaj prędkość znamionową 1420obr/min 90 - to prawdopodobnie wznios wału liczony od podstawy do środka osi wyrażany w mm
Jeśli to silnik szczotkowy, to istotne jest odpowiednie usytuowanie biegunów N i S magnesów względem szczotek. Liczba biegunów magnesów musi być równa liczbie biegunów elektromagnesu wirnika (trzeba włączyć prąd i sprawdzić, gdzie pojawiają się bieguny). Niewielkie przesunięcie magnesów względem szczotek powoduje zwiększone iskrzenie na szczotkach;...
liczby par biegunów Dokładnie tak, obroty zależą od liczby par biegunów (sposób nawinięcia) i częstotliwości przyłożonego napięcia. Częstotliwość można zmieniać falownikiem, tylko nie za bardzo rozumiem jak zmieniać liczbę par biegunów skoro silnik jest już nawinięty, a poszczególne uzwojenia połączone.
Robi się to wedłóg par biegunów,jeżeli dobrze pamiętam to wzór przypomina coś takiego: 3000 dzielone przez liczbę par biegunów
Zwiększanie ilości biegunów idzie na korzyść momentu i na niekorzyść mocy. Mówię o przykładowym silniku który będziemy przezwajać żeby uzyskać inną liczbę par biegunów. Z własnych obserwacji mniejszy moment to łagodniejszy start przy takiej samej mocy.
Dość proste, jeśli narysujesz sobie schemat silnika BLDC o minimalnej liczbie biegunów i silnika o znacznie większej liczbie biegunów i przeanalizujesz ich działanie. A konkretnie, co się dzieje po podaniu napięcia na fazę uzwojenia. I w którym momencie kończy się ten cykl pracy. Im mniej biegunów, tym na jeden cykl pracy uzwojeń, silnik obraca się...
Prędkość jest powiązana z ilością par biegunów w silniku. 60*f/p Czyli dajmy na to 60*50/2=3000/2=1500 obr/min p-liczba par biegunów:) f-częstotliwość Czyli jak widać im więcej biegunów tym mniejsza prędkość obrotowa.
Czujniki Halla będą już zamontowane w silniku. Ich położenie może być zależne od liczby biegunów silnika i mogą być przesunięte względem siebie w fazie o 120 lub 60 stopni, zatem możliwości jest kilka, ale nie jest to kryterium którym należy się kierować pod względem wyboru silnika. Jeżeli będzie to silnk z czujnikami halla to masz gotowy enkoder, którego...
To, że silnik nazywa się synchronicznym oznacza tylko, że w tym silniku wirnik obraca się synchronicznie z polem magnetycznym stojana (czyli bez poślizgu). Dlatego silnik krokowy jest szczególną odmianą silnika synchronicznego - jedynie pole magnetyczne nie wiruje ze stałą prędkością (chociaż może). Wytłumaczenie, że silnik jest synchroniczny bo ma...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Dzięki za zainteresowanie, link który podałeś nie otwiera się" hot link is not allowed" , będę się trzymać budowy silniczka z cd romu, i postudiuje sterowanie BDLC, spróbuje załatwić stojan z jak największą liczbą biegunów, właśnie odkryłem że pierścien jest namagnesowany poprzecznie i ma trzy pary biegunów, podejrzewam że liczba jego par biegunów musi...
A więc jeśli ma obrotów: - 3000obr/min to ma moc 4kW - 1500obr/min to ma moc 4kW - 1000obr/min to ma moc 2.2kW - 750obr/min to ma moc 1,5kW Co do określenia liczby par biegunów(obrotów) to albo tachometr lub niech na uzwojenia spojrzy ktoś kto przezwaja silniki. Ale na moje oko po użebrowaniu obudowy uważam, że to albo 2 lub 4 biegunowy, silniki o niższych...
Prąd rozruchowy na początku sięgnie 15,3A × około 6.7 silnika 2p=4 czyli ~102A Wytłumacz proszę jak wyliczyłeś, że to 6,7 In? Oraz co ma do tego liczba par biegunów.
Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie. Silnik wielobiegowy asynchroniczny podczas próby biegu jałowego ma znacznie większą wartość prądów na biegu pierwszym i drugim, niż jest to wypisane na tabliczce znamionowej silnika. Z czego wynika takie zachowanie silników? Jaki ma to związek z liczbą par biegunów na danych biegach? Pozdrawiam
Cześć. Próbuje rozgryźć odrobinę silniki BLDC. Szukam takiej informacji: Czy w takim silniku liczba pół magnetycznych (a raczej liczba par biegunów określana jako p) musi być taka sama w wirniku jak i w statorze? Pytam bo jak to się ma do takiego klasycznego silnika synchronicznego PMSM?
Oczywiście można, zwiększając liczbę par biegunów.
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
A mam jeszcze pytanie co do działania tego silnika. A mianowicie jak regulowana jest prędkość obrotów, pytam ze względu, że są trzy kable czyli jakby dwa silniki w jednej obudowie tak? Jeśli tak czy to jest silnik klatkowy a regulacja obrotów odbywa się poprzez zmianę liczby par biegunów?
bolo2703 n=60f/p n-obroty f-częstotliwość p-liczba par biegunów prądnicy lub silnika
Znalazłem w książce wzór na indukcyjność obwodu twornika: L=(ka•60•U)/(p•I•... gdzie: ka - stała, która dla silnika z magnesami trwałymi wynosi 6•10-³ p - liczba par biegunów Mogę w taki sposób wyznaczyć indukcyjność i dzięki temu obliczyć stałą Te?
57 to być może pozostałość po numerze fabrycznym silnika. W typach tych silników, druga cyfra nigdy nie może być nieparzysta, bo oznacza ona liczbę biegunów. Seria d nie miała silników o mocy 1,1 kW, były 1 kW i następne 1,7 kW.
To jest liczba par biegunów danego uzwojenia w silniku, od tego zależy prędkość obrotów. Uzwojenie wirowania jest dwufazowe i ma 2 pary biegunów, co daje prędkość obrotową 3000/2=1500 obr/min (odejmując poślizg będzie około 1450). Na tym uzwojeniu silnik może obracać się tylko w jedną stronę (w przeciwną będzie się przegrzewał). Uzwojenie prania jest...
Liczba biegunów ma znaczenie jedynie formalne - z jej użyciem falownik przelicza częstotliwość na wyświetlane obroty.
Pomysł z silnikiem krokowym będzie trudny do zrealizowania. Ilość kroków silnika przypadajcych na jeden obrót jest ściśle związana z budową silnika. Jeżeli byś chciał robić koła o różnej ilości zębów, to do każdego rodzaju koła musiał byś mieć osobny silnik, lub jeden z jak najwiekszą liczbą kroków i sterowany elektronicznie. Wtedy przed zmianą ilości...
Przy bardzo cienkim drucie, to tym bardziej wolałbym zrobić łączenie niż operować warkoczem cewek, które mogą się splątać. Wyobraź sobie teraz silnik 3-fazowy i wsypywanie pierwszej cewki z trzeciej fazy, a połowa cewek pierwszej i drugiej fazy leżą na stole i się plączą gdy musisz przekręcić stojan. Nie wyobrażam sobie takiej pracy. Wykonanie tych...
==> Jekaterina nietety jak f w góre to i napięcie w góre. ==>chester8 jak mając do dyspozycji 6 zacisków można znienić liczbę biegunów?
(paro-dziesięcio-letnia) Szlifierka taśmowa do krawędzi nart. operator mówi, że po dłuższej pracy maszyny- silnik się mocno grzeje. Kiedyś silnik był przezwajany, przed przezwajaniem silnik podobno się nie przegrzewał. Nie stwierdziłem problemów mechanicznych: -brak bicia - wał silnika obraca się lekko Mimo, że maszyna/ silnik normalnie są włączone...
Zdziwicie się Koledzy, ale jeszcze zdarza się, że użytkownik życzy sobie suwnicę z układami tradycyjnymi z silnikami pierścieniowymi. Są to już wyjątki ale są. Najczęściej jednak są to układy dwubiegowe z silnikami z przełączaną liczbą par biegunów, lub z silnikami zasilanymi poprzez falowniki. Jeśli chodzi o hamulce, a w zasadzie zwalniaki hamulcowe,...
W silniku klatkowym regulować obroty można przez zmianę częstotliwości napięcia lub liczby par biegunów. Ta druga opcja odpada bo do tego musi być odpowiedni silnik (wielobiegowy) więc pozostaje przemiennik częstotliwości, który jest dość kosztowny.
Spróbuję na razie bez przewijania Liczba biegunów wirnika powinna być taka sama jak stojana.
Witam! P = Ms • ωs gdzie: Ms - moment na wale silnika (mechaniczny) ωs - prędkość kątowa silnika wyrażona wzorem: ωs = par biegunów. Założyłem, że mówimy o silnikach indukcyjnych. Przy regulacji częstotliwości mówimy raczej o momencie silnika a nie o mocy. Jeżeli Cię to zagadnienie interesuje, to napisz a postaram się odpowiedzieć....
Nie mam doświadczenia z falownikami ale mogę podpowiedzieć: 2) możesz spróbować bo silnik w gwiazdę pracuję przy 400V(380) a w trójkącie przy 230V(220). 3) Zabezpieczenie termiczne chroni silnik przed przeciążeniem i go rozłącza gdy ma za duże obciążenie. 3A mogą być 4) 200 Hz dla trójkąta a 300 Hz dla gwiazdy, falownikiem można regulować częstotliwość...
Witam Odpowiem jako praktyk, część teoretyczną ładnie opisał Kolega Wider. Na tabliczce znamionowej ciężko znaleźć liczbę par biegunów oraz poślizg, ale bardzo łatwo można go wyliczyć. Jeżeli na tab. znam. podano obroty nom. równe 2950/min, to oznacza że silnik posiada jedną parę biegunów, a jego prędkość synchroniczna wynosi 3000 obr/min. Poślizg takiego...
Poślizg mierzy się przyrządem do pomiaru prędkości obrotowej wału chyba? Znając prędkość synchroniczną silnika (do tego trzeba znać liczbę par biegunów, częstotliwość zasilania stojana) można wyznaczyć poślizg ze wzoru: s=(n1-n)/n1 s-poślizg, n1-prędkość synchroniczna, n-prędkość obrotowa.
:arrow: POLO2 Faktycznie, może trochę zaciemniłem temat zbyt dużą dawką teorii :? Jeśli chodzi o układ połączeń, to nie miałem na myśli liczby biegunów silnika, tylko ilość przepływów żlobkowych. Nawet silnik z jedną parą biegunów zasilany trzema fazami może mieć (przy odpowiednim nawinięciu uzwojeń) dwunastofazowy rozkład pola w stojanie czyli efekt...
Za trud włożony w wyjaśnienie tematu Przy niskich obrotach (trójkąt) dołącza się tylko zasilanie do U1, V1, W1, pozostałe zaciski zostają wolne. Przy wyższych obrotach (podwójna gwiazda) zasilanie dołącza się na U2, V2, W2, a zaciski U1, V1, W1 mostkuje się pomiędzy sobą. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku pracuje całe uzwojenie tylko inaczej...
A co myślicie na przerobieniu silnika indukcyjnego tak jak to robią inni np: w temacie elektrowni wiatrowych, kleją magnesy na wirnik i w ten sposób powstaje tak jakby silnik BLDC tylko sterowanie trzeba by dorobić, plus jest taki że charakterystyka pracy takiego silnika bardziej przypomina tradycyjny silnik szczotkowy DC, ponadto wpadłem na taki pomysł...
Oczywiście , że nie musi być z "najwyższej półki" , można cewkę stycznika dla układu "trójkąt" zasilić poprzez styk pomocniczy ( NC = normalnie zamknięty) stycznika "gwiazdy" a wtedy uniknie się załączenia obu gdyby stycznik się skleił lub układ czasowy źle zadziałał. Czas można ustalić na kilka sekund a potem zmniejszać go "na słuch" , ponieważ słychać...
Parametr 71 typ silnika Parametr 359 kierunek obrotu enkodera Parametr 369 liczba impulsów enkodera Parametr 80 moc silnia Parametr 81 liczba biegunów silnika Parametr 800 tryb sterowania(regulacja pozycji) Parametr 465 wielkosc pierwsza zmiana pozycji 4 dolne cyfry Parametr 466 wielkosc pierwsza zmiana pozycji 4 górne cyfry Parametr 9 elektroniczne...
W silniku indukcyjnym prędkość obrotową można regulować przez zmianę częstotliwości i zmianę liczby par biegunów i w żadnym wypadku przez obniżenie napięcia zasilającego.
Hmm nasuwa mi się tylko jedno rozwiązanie. W celu zmniejszenia obrotów silnika należałoby przezwoić stojan w taki sposób by on miał większą liczbę par biegunów wtedy obroty z pewnością zostaną obniżone.
Od kiedy w trójfazowym silniku asynchronicznym indukcyjnym można sterować prędkością obrotową za pomocą zmiany napięcia? Z tego co mi wiadomo prędkość takowego silnika zależy tylko i wyłącznie od poślizgu, liczby par biegunów oraz częstotliwości. Napięcie ma w zasadzie wpływ na prąd i moment.
w grupie S151 motor power S151 to liczba par biegunów a nie moc. A podkreślony S152 to współczynnik mocy silnika. Gdzieś w pracy mam stary falownik (chyba Altistar) coś ok 4kW i nie ma tam możliwości ustawienia mocy silnika. Podobnie jest chyba tutaj.
Pytasz czy obrotami silnika od pralek łatwo sterować , hmm zależy o jakich silnikach będziemy tutaj myśleć. Pralki starszego typu były dawniej napędzane silnikami asynchronicznymi o różnej konstrukcji ,i w zależności od konstrukcji trzeba rozpatrywać sterowanie obrotami. Zazwyczaj silniki starsze miały jedną prędkość obrotową redukowaną na przekładni...
To silnik, który jest fabrycznie połączony w gwiazdę (punkt wspólny niewyprowadzony, jest gdzieś w środku), a styki oznaczone jako 1 to końce uzwojeń, a 2 to ich powiedzmy środki. Podłączając do 1 masz uzwojenia o większej ilości zwojów, płynie mniejszy prąd i silnik kręci się wolniej. Podłączając do 2 masz krótsze uzwojenia, większy prąd i silnik...
Najpierw dane katalogowe aktualnego fabrycznego silnika: Model silnika: Sg160 M4 Liczba biegunów: 4 Moc znamionowa: 11 kW Znamionowy prąd dla silnika przy 230 V w układzie Y : 36 A Znamionowy prąd dla silnika przy 400 V w układzie D :21 A Coś mi się wydaje że powinno być: 230V połączenie D prąd 36A 400V połączenie Y prąd 21A 21A to jest faktyczny prąd...
Do regulacji obrotów silnika indukcyjnego wykonaj falownik. Falownik inaczej przemiennik częstotliwości służy do regulacji obrotów silnika prądu przemiennego. Prędkość silnika = 60f/p , zależy od częstotliwości i liczby par biegunów. Przy stałej liczbie par biegunów zmieniać możemy tylko częstotliwość. Falownik pozwala na płynną regulację obrotów przez...
1) Ok, wiem,że pytanie jest trywialne ale budzi moje wątpliwości. Skoro prędkość obrotową silnika synchronicznego obliczmy ze wzoru n=60*f/P Gdzie f-częstotliwość [Hz] a P- liczba par biegunów silnika [-]. To tu moje pytanie, a jak się ma napięcie zasilania takiego silnika? proszę o konkretną odpowiedz. I jeszcze jedno: 2) Skoro jak już wyżej napisano...
silnik biegunów obroty silnika liczba biegunów silnik zmiana biegunów
schemat automat schodowy projekty skrzyń przetwornica xenon działać
Uszkodzone tranzystory K30H603 w spawarce Welder Fantasy: diagnostyka i naprawa Ekspres Zelmer ZCM11X nie działa po podłączeniu