Obroty silnika zależą od liczby par biegunów i poślizgu.
Czyli około 1500 obr/min wychodzi? Zależy mi na dobraniu silnika z podobną liczbą obrotów.
Chodzi o liczbę par biegunów / fazę. Na rysunku przedstawiony jest silnik 3-fazowy z jedną parą biegunów, czyli jego prędkość synchroniczna przy częstotliwości 50Hz = 50 obrotów/sekundę (3000obr/min).
Te kilka odczepów to właśnie specjalny sposób nawinięcia, a regulacja obrotów jest realizowana poprzez zmianę liczby biegunów. Obniżenie napięcia nie zmniejszy obrotów a jedynie zmniejszy moc silnika, co przy stałym oporze powietrza da efekt obniżenia obrotów. Najlepiej zastosować falownik tak by można było zmieniać częstotliwość napięcia 230V
Witam ! Poprzedni silnik nie miał opisanej prędkości obrotowej, ten ma zatarte dane. Są trzy sposoby na poznanie tych danych: 1. Poszukać w internecie producenta tych silników. 2. Zmierzenie tachometrem. 3. Rozkręcenie silników, po typie uzwojenia ( liczba par biegunów ) można oszacować ilość obrotów na minutę. Pozdrawiam. Stefan
Nie możesz regulować obrotów silnika indukcyjnego regulując napięcie(czyli prąd przez niego płynący), jego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego i liczby par biegunów czyli sposobu nawinięcia uzwojeń. Generalnie możesz regulować moc wszystkich urządzeń rezystancyjnych. Ogranicza cię tylko moc zastosowanego tyrystora. Możesz reulować obroty...
Wróć- źle napisałem to nie pary tylko LICZBA biegunów :) Podziel przez dwa :) Liczba obrotów silnika (synchroniczna) to n=(60 x f)/p, gdzie: n- liczba obrotów 60- stała f- częstotliwość napięcia zasilania p- liczba par biegunów Wynikowa liczba obrotów dla silnika asynchronicznego musi być pomniejszona o poślizg, ale w tym przypadku nie ma to znaczenia,...
230V zmieni sie liczba jego obrotów na minutę Obroty silnika zależą od ilości par biegunów uzwojenia - i jeżeli po przezwojeniu nie ulegną zmianie to obrotów też nie zmienisz. po przerobieniu silnika 380V na 230V obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg).
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
Cewki są nawinięte kilkoma przewodami równolegle, żeby wytrzymały większy prąd. Oni na filmach istniejące cewki łączą w sposób szeregowy, bądź szeregowo-równoległy, żeby zwiększyć SEM co skutkuje przystosowaniem maszyny do niższych obrotów, moment silnika się nie zmieni, liczba biegunów i praca halli sie nie zmieni. Link do filmiku, który pokazuje,...
Tak to silnik trójfazowy :). W Googlach znalazłem takie fajne odpowiedzi ale nie wiem cy są prawdziwe ? Jak obliczyć obroty w silniku elektrycznym? Ogólna zasada obliczania wygląda następująco: prędkość obrotowa silnika = 6000 ÷ liczba biegunów. Tak więc w przypadku 4-biegunowego silnika będzie to: 6000 ÷ 4 = 1500 obr./min. Jakie obroty ma silnik elektryczny...
Do regulacji obrotów silnika indukcyjnego wykonaj falownik. Falownik inaczej przemiennik częstotliwości służy do regulacji obrotów silnika prądu przemiennego. Prędkość silnika = 60f/p , zależy od częstotliwości i liczby par biegunów. Przy stałej liczbie par biegunów zmieniać możemy tylko częstotliwość. Falownik pozwala na płynną regulację obrotów przez...
A mam jeszcze pytanie co do działania tego silnika. A mianowicie jak regulowana jest prędkość obrotów, pytam ze względu, że są trzy kable czyli jakby dwa silniki w jednej obudowie tak? Jeśli tak czy to jest silnik klatkowy a regulacja obrotów odbywa się poprzez zmianę liczby par biegunów?
A więc jeśli ma obrotów: - 3000obr/min to ma moc 4kW - 1500obr/min to ma moc 4kW - 1000obr/min to ma moc 2.2kW - 750obr/min to ma moc 1,5kW Co do określenia liczby par biegunów(obrotów) to albo tachometr lub niech na uzwojenia spojrzy ktoś kto przezwaja silniki. Ale na moje oko po użebrowaniu obudowy uważam, że to albo 2 lub 4 biegunowy, silniki o niższych...
Rzeczywiście, to może być problem łożysk, ponieważ nie zostały zmienione. Niestety nie mam możliwości podłączenia silnika do falownika, a wtedy można by było sprawdzić jak zachowuje się przy zwiększeniu obrotów nie zmieniając liczby par biegunów.
P.S. Regulacja prędkości w silnikach indukcyjnych odbywa się poprzez zmianę jednego ze składników wzoru n=60f/p n-obroty silnika f-częstotliwość sieci p-liczba par biegunów w silniku Dodam tylko: ściemniaczem tego nie zrobisz . Pozdrawiam Adam
Hmm nasuwa mi się tylko jedno rozwiązanie. W celu zmniejszenia obrotów silnika należałoby przezwoić stojan w taki sposób by on miał większą liczbę par biegunów wtedy obroty z pewnością zostaną obniżone.
Witam. Obroty silnika asynchronicznego zwartego prądu (~) wzór n=(60 x f):p. Obroty można zmieniać tylko częstotliwością, za pomocą falownika. Gdzie (n-obroty silnika, 60-liczba stała, f-częstotliwość, p-liczba par biegunów silnika.
Żłobki nie są ważne ważna jest liczba biegunów.
Witam, Jaka zależność łączy częstotliwość komutacji z częstotliwością obrotów silnika BLDC. Znalazłem taką - fkom=fobr*6*p, gdzie p to liczba par biegunów. I tu zasadnicza część pytania - skąd ta szóstka? Czy jest to liczba stanów komutatora? I dodatkowe pytanie. Jak można określić liczbę par biegunów? Czy tylko rozbierając silnik? I czym się różni...
Oczywiście można, zwiększając liczbę par biegunów.
Oczywiście , że nie musi być z "najwyższej półki" , można cewkę stycznika dla układu "trójkąt" zasilić poprzez styk pomocniczy ( NC = normalnie zamknięty) stycznika "gwiazdy" a wtedy uniknie się załączenia obu gdyby stycznik się skleił lub układ czasowy źle zadziałał. Czas można ustalić na kilka sekund a potem zmniejszać go "na słuch" , ponieważ słychać...
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
==> Jekaterina nietety jak f w góre to i napięcie w góre. ==>chester8 jak mając do dyspozycji 6 zacisków można znienić liczbę biegunów?
Witam Odpowiem jako praktyk, część teoretyczną ładnie opisał Kolega Wider. Na tabliczce znamionowej ciężko znaleźć liczbę par biegunów oraz poślizg, ale bardzo łatwo można go wyliczyć. Jeżeli na tab. znam. podano obroty nom. równe 2950/min, to oznacza że silnik posiada jedną parę biegunów, a jego prędkość synchroniczna wynosi 3000 obr/min. Poślizg takiego...
bolo2703 n=60f/p n-obroty f-częstotliwość p-liczba par biegunów prądnicy lub silnika
W silniku klatkowym regulować obroty można przez zmianę częstotliwości napięcia lub liczby par biegunów. Ta druga opcja odpada bo do tego musi być odpowiedni silnik (wielobiegowy) więc pozostaje przemiennik częstotliwości, który jest dość kosztowny.
Obroty są zależne od częstotliwości. n =60 * f/p gdzie: n - prędkość synchroniczna, f - częstotliwość p - liczba par biegunów.
Robi się to wedłóg par biegunów,jeżeli dobrze pamiętam to wzór przypomina coś takiego: 3000 dzielone przez liczbę par biegunów
Witam Wzór dla idealnego silnika (bez poślizgu) n=częstotliwość/liczba par biegunów. Ponieważ ten "trybik" ma cztery zęby to automatycznie częstotliwość impulsowania wyniesie czterokrotną wartość częstotliwości zasilania stojana. Pozdrawiam Jeżeli chcesz uzyskać obroty/min to wzór wygląda tak n=60f/p, a w Twoim konkretnym przypadku n=(4*60*częstotliwość...
Pytasz czy obrotami silnika od pralek łatwo sterować , hmm zależy o jakich silnikach będziemy tutaj myśleć. Pralki starszego typu były dawniej napędzane silnikami asynchronicznymi o różnej konstrukcji ,i w zależności od konstrukcji trzeba rozpatrywać sterowanie obrotami. Zazwyczaj silniki starsze miały jedną prędkość obrotową redukowaną na przekładni...
Dziękuje za schemat. Ale to dla mnie jest jak czarna magia, szybciej i łatwiej zrozumie, jeśli Ktoś narysuje mi to na zdjęciu które później dołącze (zdjęcie puszki silnika) PS Jak się powinien fachowo nazywać ten przełącznik do tego silnika i czy da się tak zrobić aby np. obroty 10/min były w prawą strone i obroty 20/min były też w prawo?
Nie ma możliwości zwiększyć moc przez przewinięcie silnika. Nieprawda. Zwiększając obroty silnika ELEKTRYCZNEGO poprzez przezwojenie na mniejszą liczbę par biegunów da się zwiększyć moc. Silnik jest wolnoobrotowy (900 obr/min) i dość duży gabarytowo (48 kg), więc można znacznie zwiększyć. Inna sprawa, że zwiększą się obroty na świderku, a to nie jest...
zrozumialam, ze z biegunowosci i przy znanej predkosci jestem w stanie policzyc napiecie przy jakim bedzie dzialac moj silnik, Co ma piernik do wiatraka, liczba par biegunów determinuje prędkość obrotową silnika. Jeżeli zależy nam na niskiej prędkości obrotowej to buduje się silnik wielobiegunowy, jeżeli na wysokich obrotach silnik dwubiegunowy. Klasyczny...
Duża liczba biegunów daje wystarczająco duże napięcie od BEMF aby określić położenie kątowe wirnika względem stojana i odpowiednio przełączać zasilanie faz nawet przy małych RPM. Silniki modelarskie nie mają przecież dużej liczby biegunów, i dają się kręcić w szerokich granicach obrotów. BEMF jest wystarczające.
Liczba biegunów ma znaczenie jedynie formalne - z jej użyciem falownik przelicza częstotliwość na wyświetlane obroty.
Silnik progresywny jest to silnik o zwiększonej mocy w małej obudowie. Model 230/400 V podłączysz tylko w gwiazdę a 400/690 V możesz już poprzez 0 - Gwiazda - Trójkąt. Silnik 2-biegunowy czyli z jedną parą biegunów w silniku z dwoma parami biegunów zasilanym z sieci 50 Hz, pole wiruje z prędkością 1500 obrotów na minutę a wirnik np. tylko 1450-1480...
Nie zasilanie musi być na (2U,2V,2W)dla wysokich obrotów. Wchodzimy z zasilaniem w innym miejscu w uzwojenie i następuje zmiana liczby biegunów w silniku. A więc 1 stycznik dla wolnych obrotów. Dwa styczniki dla wysokich obrotów (chyba że ze styków pomocniczych zrobisz zwieranie gwiazdy ,ale najczęściej te styki będą potrzebne do sterowania).
To jest liczba par biegunów danego uzwojenia w silniku, od tego zależy prędkość obrotów. Uzwojenie wirowania jest dwufazowe i ma 2 pary biegunów, co daje prędkość obrotową 3000/2=1500 obr/min (odejmując poślizg będzie około 1450). Na tym uzwojeniu silnik może obracać się tylko w jedną stronę (w przeciwną będzie się przegrzewał). Uzwojenie prania jest...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Chodzi ci o bieguny utajnione w silnikach indukcyjnych czy o bieguny jawne? Kolega Madrik odniósł cię chyba do biegunów jawnych często spotykanych w maszynach prądu stałego lub silnikach szeregowych uniwersalnych, bo w zwykłych indukcyjnych ilość par biegunów raczej nie wpływa na cenę maszyny (chyba ze mamy silnik z przełączaną liczbą par biegunów)....
Dane techniczne silnika SZJe 32a Znalazłem w necie tabele i skany dla SZJd z 1958r. Nie zgadza się to wcale z danymi na tabliczce znamionowej mojego silnika z serii e No nie zgadza się bo twój silnik jest nowszej generacji. Mam go podłączonego po3f w gwiazdę. A jakie napięcia są na tabliczce? Potrzebuję prąd pod obciążeniem Masz na tabliczce znamionowej....
Nie jestem pewny; może zwykły ściemniacz do światła:?: oj niebardzo poczytaj literaturę na temat regulacji silników indukcyjnych sciemniacz reguluje napięcie a dla tych silników jedynym sposobem na regulację obrotów jest częstotliwość (lub zmiana liczby par biegunów :))
Z "zerowymi obrotami" to taki marketingowy chwyt. Nie widzę zastosowań dla bardzo niskich prędkości. A są poważne problemy techniczne z wykonaniem takiego silnika (niskie momenty, szarpanie, duże impulsy prądu, nasycanie, liczba biegunów). Być może chodzi o regulację wydajności od zera do 100%. Zerową wydajnośc można uzyskać, nawet przy pewnych obrotach...
Szukam i szukam od dawna, ciągle jedne i te same artykuły dla laików "czym jest moment, jak wpływa na moc" itp. Zaczniemy od matematyki czyli moment jest równy mocy silnika podzielonej przez obroty. Jak to rozumieć ? Przy stałej mocy jeżeli zwiększysz obroty to moment silnika zmaleje, czyli łatwiej go zatrzymasz lub zmniejszysz jego obroty. Teraz praktyka....
Za trud włożony w wyjaśnienie tematu Przy niskich obrotach (trójkąt) dołącza się tylko zasilanie do U1, V1, W1, pozostałe zaciski zostają wolne. Przy wyższych obrotach (podwójna gwiazda) zasilanie dołącza się na U2, V2, W2, a zaciski U1, V1, W1 mostkuje się pomiędzy sobą. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku pracuje całe uzwojenie tylko inaczej...
Postawiłem EOT, ale czytając ten coraz bardziej odbiegający od rzeczywistości coraz śmieszniejszy wątek, zastanawia się, czy gdybym był jego autorem to nie wnioskowałbym do moderatora o przeniesienie go do Hyde Parku: Nie do końca jest tak jak myślisz. Zawsze silnik 2800 obr/min będzie miał mniejszy moment obrotowy od silnika 1450 obr/min. Bo 2800 jest...
Kondensatory pracy mają dłuższą trwałość niż rozruchowe. Liczba bezawaryjnych godzin pracy kondensatora deklarowana przez producenta jest nadrukowana na jego obudowie. Dodano po 39 Nie znalazłem nigdzie danych, ale mierząc obroty mogę przypuszczać ze 500, 800, 1300RPM to są nominalnej prędkości Chyba spodziewsz się zbyt dużej zmiany obrotów. Ten wentylator...
Moc można zwiększyć o ile silnik nie jest już dwubiegunowy, gdyby przezwoić silnik np. czterobiegunowy na dwubiegunowy, wtedy uzyskalibyśmy mniejszą częstotliwość napięcia przy tych samych obrotach, bo silnik nawinięty by był grubszym drutem i posiadał w sumie mniej zwojów z racji mniejszej liczby biegunów. Poza tym w takiej prądnicy waha się częstotliwość...
Dość dziwna teoria, mechanicznie silniki mogą wytrzymać zwykle conajmniej dwa razy tele niż na tabliczce znamionowej, O to należałoby grzecznie zapytać producenta... jeden silnik wytrzyma, a drugi nie... zazwyczaj nie ma problemów z "podgonieniem" silnika do częstotliwości 85Hz, nie jest to jednak reguła, którą można ślepo stosować do wszystkich silników......
W 414 i 740 silniki sa identyczne co do budowy i działania, różna się momentami obrotowymi i ew liczba biegunów- czyli obrotów/min. Są to zwykłe silniki jednofazowe z uzwojeniem rozruchowym , które będąc symetrycznym po zamianie obrotów zmieniają się z roboczego na rozruchowe. Wracając do tematu i pytania do tego rodzaju siłowników dajemy zawsze 4 żyłowe...
A co myślicie na przerobieniu silnika indukcyjnego tak jak to robią inni np: w temacie elektrowni wiatrowych, kleją magnesy na wirnik i w ten sposób powstaje tak jakby silnik BLDC tylko sterowanie trzeba by dorobić, plus jest taki że charakterystyka pracy takiego silnika bardziej przypomina tradycyjny silnik szczotkowy DC, ponadto wpadłem na taki pomysł...
Od kiedy w trójfazowym silniku asynchronicznym indukcyjnym można sterować prędkością obrotową za pomocą zmiany napięcia? Z tego co mi wiadomo prędkość takowego silnika zależy tylko i wyłącznie od poślizgu, liczby par biegunów oraz częstotliwości. Napięcie ma w zasadzie wpływ na prąd i moment.
Witam Silnik na 50 Hz lub 60 Hz. Mówimy o silnikach 1 fazowych indukcyjnych klatkowych z wirującym polem magnetycznym. Obroty silnika zależy od częstotliwości, liczby par biegunów i poślizgu ( mówimy o silnikach asynchronicznych klatkowych.) Uzwojenie wirnika wykonane jest jako klatka z prętów aluminiowych zalanych na blachach stanowiących zamknięcie...
Witam, tu sprawa jest ciekawsza , nie tylko ilość cewek, nie wiadomo ile jest biegunów na wirniku namagnesowane, samo rozebranie nie da Ci jednoznacznej odpowiedzi, chyba że zabawisz się na rozebranym z papierem i pyłem żelaznym , można też inaczej , policzyć ile wygeneruje impulsów na pełen obrót z danego uzwojenia ...masz pełne pole twórcze :)
Witam Zwracam się do kolegów z następującym zapytaniem. Otóż w w/w pompie uszkodzony jest "sterownik" w zasadzie układ przełącznika regulującego obroty silnika. Wyglądem elementy przypominają diody. Układ zasadniczo prosty regulowany liczbą par biegunów i załączany przekaźnikiem trójfazowym z cewką na 400V. Jeden z uszkodzonych elementów był zwarty...
Różnica 4A między pracą jałową a z obciążeniem to nie jest "praktycznie to samo". Silnik obciążony pobiera więcej prądu a prędkość obrotowa zależy od liczby par biegunów w stojanie. Wzór na prędkość obrotową to n = 60*f/p gdzie f - częstotliwość, p - liczba par biegunów. W rzeczywistości silnik indukcyjny nie osiąga nigdy prędkości n - prędkość ta...
Czy zmieniając połączenie silnika z gwiazdy na trójkąt zwiększą się jego obroty? pomijając sprawę prądów, mocy, zabezpieczeń itp. Witam. Wzór na prędkość obrotową;n=f*60/p n>prędkość obrotowa f>częstotliwość prądu 60>stała dla przeliczenia obrotów na minutę p>liczba par biegunów Czyli prędkośc zależy tylko od częstotliwości i liczby par biegunów. Pomijam...
Tu jest odpowiedź. Jak sobie kolega wyobraża 500 obrotów bez chłodzenia . A gdzie falownik ma oczy zeby widzial czy jest chlodzenie? Tutaj jest gdzies blad w parametrach. Na razie tylko zauwazylem parametr H31 (chociaz nie powinien duzo namieszac) i faktycznie, chyba H33 i H34. Jakie ma kolega? Z ustawianej liczby par biegunów wynika ze silnika z obrotami...
... A jak ma się nazywać silnik licznika ?? Jest jeszcze inna popularna nazwa-Indukcyjny... Kuchenka też jest indukcyjna. :D Są podobieństwa, ale różnice są tak duże, że licznik indukcyjny to z pewnością nie silnik asynchroniczny. Kolega chyba nigdy nie widział falownika do regulacji obrotów silnika asynchronicznego, więc nie wie jak częstotliwość...
liczby par biegunów Dokładnie tak, obroty zależą od liczby par biegunów (sposób nawinięcia) i częstotliwości przyłożonego napięcia. Częstotliwość można zmieniać falownikiem, tylko nie za bardzo rozumiem jak zmieniać liczbę par biegunów skoro silnik jest już nawinięty, a poszczególne uzwojenia połączone.
No nareszcie widzę ładne zdjęcia od środka. Ten generator w tym wiatraku ma taki przyrost napięcia zależnie od obrotów aby śmigło miało szanse to napędzić obroty ciut jak w alternatorze ale że tak powiem ten typ tak ma.Jakby miał niższe obroty byłby sporo większy ten generator przy tej mocy.Uzwojenie typu falistego mniej drutu na niego wychodzi przy...
Parametr 71 typ silnika Parametr 359 kierunek obrotu enkodera Parametr 369 liczba impulsów enkodera Parametr 80 moc silnia Parametr 81 liczba biegunów silnika Parametr 800 tryb sterowania(regulacja pozycji) Parametr 465 wielkosc pierwsza zmiana pozycji 4 dolne cyfry Parametr 466 wielkosc pierwsza zmiana pozycji 4 górne cyfry Parametr 9 elektroniczne...
Witam. Silnik można rozpoznać po następujących ( podawanych w danych katalogowych) parametrach: 1. wznios wałka 2. średnica wałka 3. wymiary pakietu blach - długość, rozstaw otworów mocujących 4. liczba żłobków w stojanie odpowiednia do liczby biegunów( do określenia obrotów) Dane które podałeś - nie wystarczą. To obrazek: "jak mały Jasio wyobraża sobie...
Witam, Już drugi raz z rzędu pojawił mi się problem z falownikiem iG5A firmy LSIS. Ciekawe objawy. Generalnie sprawa totyczy wentylatorów z silnikami które mają niekiedy niekompletne tabliczki znamionowe, niby logo Celma choć być może to jakieś chińskie podróby no bo braki z danych znamionowych na tabliczkach silnika..... Pierwszy wcześniejszy przypadek....
Znam się troche na akwarystyce i tam są urzywane takie pompki i z pewnością jest to silnik synchroniczny a więc triak nie wchodzi w grę. Najlepszy by był falownik ale są one dość drogie. Może da się się zmienić liczbę par biegunów?
Pomysł z silnikiem krokowym będzie trudny do zrealizowania. Ilość kroków silnika przypadajcych na jeden obrót jest ściśle związana z budową silnika. Jeżeli byś chciał robić koła o różnej ilości zębów, to do każdego rodzaju koła musiał byś mieć osobny silnik, lub jeden z jak najwiekszą liczbą kroków i sterowany elektronicznie. Wtedy przed zmianą ilości...
Obroty w silniku indukcyjnym klatkowym można regulować przez zmianę napięcia (kilka procent- nie warto-obniża się moment max), zmianę liczby par biegunów(p)- mała sprawność dla jednej z prędkości( wsilnikach dwubiegowych), zmianę częstotliwości ze wzoru: n=(60xf)/p, gdzie p- l.par biegunów, f- częstotliwość; przez przemiennik częstotliwości(falownik)-...
Drogi kolego niejest to taka prosta sprawa z tymi wyprowadzeniami do komutatora,zależy to od bardzo wielu parametrów tej maszyny elektrycznej. Silnik wiertarki ma okreslone obroty[obr/min] kierunek wirowania moment okreslona moc ,ewentualna mozliwosć zmiany kierunku wirowania .A więc musi być tez odpowiednio skonstruowane:liczba biegunów w tym silniku...
Tytułem ciekawostki- silnik dźwignicowy z hamulcem i przekładnią, dwubiegowy, liczba par biegunów 12/2- dozwolona praca na wolnych obrotach max. 3min. z obciążeniem znamionowym, klasa temperaturowa F (155 °C), termobimetalowe czujniki temperatury reagują przy 155 °C, o ile zdążą, bo bywa, że nie zdążą... Po kilkudziesięciu minutach pracy motoreduktora...
A ja podejrzewam, że obniżono mu moc. Małe opory czynne czy też impedancję wpięto równolegle do silnika. To spowodowało zwrócenie większości prądu do sieci, a więc bardzo małe zużycie energii czynnej przez silnik. W końcu w tym silniku obroty nie zależą od napięcia czy prądu, a od częstotliwości i liczby par biegunów. Jeśli jest już rozpędzony, to można...
Można spróbować rozebrać taki: https://discotech.pl/2017/01/15/seria-42... To jest wersja z przekładnia ale pracującą w dwóch kierunkach. Z opisu wynika, że w środku jest silnik 375 obr/min + przekładnia to odpowiedniej prędkości. Nie wiadomo jednak jakie są wymiary silnika w środku i jaka ma zębatkę oraz średnice osi więc może być trochę rzeźby i...
Witam Moment bezwładności J=mr2 [kgm2], dla dowolnych brył monolitycznych, gdzie m -masa w [kg], r - promień bezwładności [m]. Moment można wyznaczyć doświadczalnie po wyjęciu wirnika ze stojana, opis jest trochę przydługi. Strumień można obliczyć, ale trzeba dysponować kilkoma danymi i po podstawieniu do wzoru, Ф=E × a × 60 / N×p×n [Wb]. Niestety...
Częstotliwość pracy od 8 Hz do 16 kHz wg tabliczki znamionowej. Aż trudno uwierzyć. Jeśli to silnik z jedną parą biegunów - a taka jest większość wrzecion - to osiągał by prawie milion obrotów na minutę! A to moim zdaniem oczywiście niemożliwe. Przyjmując rozsądną wartość maksymalnych obrotów jako 48000/min., liczba par biegunów wynosi dwadzieścia....
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
1oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min 2oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08 3 oblicz obroty synchroniczne (prędkość minimalna pola magnetycznego) gdy ilość parbiegów p=2 a częstotliwość f=90Hz Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twoich pytań wynika, że potrzebujesz...
Kolego, zamiast przyznać się do błędu, udowadniasz na siłę ze masz rację . Silnik klatkowy w wersji wymyślonej, przez N. Teslę nie ma regulacji obrotów. Falowniki wtedy nie istniały - kolega zresztą też. Najpowszechniej stosowane są silniki o stałej liczbie biegunów. żeby zabić gwoździk to dorzucę silnik synchroniczny.Ten to dopiero ma stałe obroty...
Kolega mi tutaj opowiada (pisze) jakieś baje, a to nie czas i miejsce ^^ Podobnie z resztą "majster" od falownika (skoro wziął dwa klocki, to niech myśli co jest uszkodzone, a nie wymienia losowo elementy - na **). Liczba par biegunów (bo tak to się właściwie nazywa) ma wpływ na prędkość obrotową, a nie na możliwość przezwojenia, uruchomienia silnika...
Porada nie na temat, a nac dodatek szkodliwa - patrz moj tu post wyzej. Tam jest silnik indukcyjny (malej mocy, czyli mikrosilnik), ale ze zwarta faza rozruchowa - widac masz o tym mniej jak mdle pojecie. Proszę wytłumaczyć co z tego że silnik ma zwartą fazę rozruchową i jest mikrosilnikiem . Jak to się ma do teorii pracy silnika indukcyjnego jednofazowego....
Proszę o potwierdzenie poprawności/korekty błędów moich wniosków dotyczących silnika z załącznika: Wniosek 1. Silnik konstrukcji radzieckiej zaprojektowany na 60 Hz (patrz załącznik), a pracujący w Polsce (czyli przy 50 Hz), ma mniejsze obroty niż to, co widać na tabliczce znamionowej (powinien mieć troszkę poniżej 3000 obr./min przy 50 Hz). Wniosek...
Po prędkości obrotowej. Witam Tak. Dotykając palcem witujący wał. (żarcik) Kolega Saja ma rację, a prędkość obrotową znajdziesz na tabliczce znamionowej silnika. Jeżeli podana prędkość (obroty) jest "ciut" mniejsza od : 3000 - to silnik posiada jedną parę biegunów 1500 - ------------------- dwie pary---------- 1000 - -------------------- trzy pary...
Chciałem skromnie zauważyć, że tak jak już napomknąłem w poprzednim poście napięcie wygenerowane na danym rdzeniu przy danej indukcji w szczelinie powietrznej, danej ilości zwojów i przy tej samej liczbie obrotów nie zależy od liczby biegunów na którą nazwojono stojan. Zwiększając liczbę biegunów przy tych samych obrotach nie zwiększamy uzysku napięcia...
"Amerykanka" jest maszyną synchroniczną i obroty przy zasilaniu z 50Hz będą równe 3000/p, (gdzie p oznacza liczbę par biegunów maszyny) i żadne inne. Przy eksperymencie nie zapomnij o wstępnym rozpędzeniu wirnika do liczby obrotów wynikającej z powyższego wzoru - maszyna synchroniczna nie ma bowiem własnego momentu rozruchowego.
po czym tylko jeszcze określic ile on ma obrotów Albo policzyć liczbę par biegunów, albo podłaczyć i wzrokowo ocenić szybkość obrotów wału. To proste, jeżeli weźmiesz pod uwagę małą liczbę synchronicznych. Stawiam na synchroniczną 1500 lub 3000, mniejsze raczej nie.
W załączniku zdjęcia jaki włącznik mam do obrotów lewo prawo :) jak go podłączyć i pod które miejsca na listwie? I jeszcze on off to on będzie os głównego zasilania:) Teraz pytania co do Ustawiania parametrów silnika... Tabliczka znamionowa w załaczniku:) Częstotliwość bazowa silnika 60 Hz Napięcie znamionowe? Jak mam zapięte kable w trójkąt to wybieram...
A po co to przerabiać? to prawie taki sam silnik, BLDC normalnie pracuje z czujnikami i sprzężeniem zwrotnym, ale zawsze możesz zastosować prymitywną metodę sterowania czyli pominąć sprzężenie zwrotne i użyć go jako krokowego. Silniki te często różnią się liczbą faz, ale zawsze możesz zbudować sterownik na tyle faz ile ma silnik. Silnik krokowy zazwyczaj...
Twoje pomiary totalnie się nie zgadzają! chodzi o średnicę wałka i rozstaw otworów w łapach. Chyba, że jest to jakiś bardzo stary silnik sprzed standaryzacji. Do określenia mocy wystarczy: - przy zmontowanym silniku i postawionym silniku na łapach zmierz wysokość od podłogi do środka wału napędowego, ewentualnie rozstaw łap. - zrób zdjęcie uzwojeń dla...
Domyślam się, że chodzi Ci o maszyny asynchroniczne. Silnik połączony w trójkąt będzie miał 3 razy większy pobór mocy ( napięcie większe o pierwiastek z 3 niż w gwieździe i rezystancja tak samo). Żeby wyznaczyć obroty, potrzebujesz znać poślizg. Jeżli chodzi o samą prędkość pola wirującego, to n=60*f/p (f- częstotliwość, p- liczba par biegunów). Co...
Jeśli autorowi wyższe napięcie przeszkadza to dla spokoju ducha może je obniżyć. Ot mały transformator 230/12 V o mocy 12V* prąd znamionowy silnika + 20% zapasu. Szeregowe łączymy w przeciwfazie z siecią przed silnikiem, pierwotne prosto do sieci i zamiast 230V będzie 218V. Oczywiście można kupić transformator 10V ale 12V są znacznie popularniejsze,...
Kolega Rzuuf ma rację - nie wspomniał jeszcze tylko o jednej ważnej rzeczy. A mianowicie o masie wirnika generatora. To właśnie przez nią czujemy znaczny opór przy próbie ruszenia nie obciążonego generatora z przekładnią. Masa ta powinna być jak najniższa. Sprawdzałem to ostatnio na tradycyjnym silniku 0,37kW z przekładnią 1/20 i asynchronicznym silniku...
Poszukaj coś o silnikach z wirnikiem w postaci magnesu Ewentualnie silniki krokowe Przecież szukasz zasady działania silnika a nie pompy. Silnik posiada stały magnes jako wirnik i stojan z dwoma lub czterema uzwojeniami. Przy każdej zmianie fazy prądu płynącego w uzwojeniach, wirnik przesuwa się o pewien stały kąt, określony przez liczbę biegunów wirnika...
Żłobki i łozyska nie mają specjalnego znaczenia, co do wyważenia wirnika to faktycznie, moze to być mały problem, ale jeśli silnik będzie bardzo drgał, to dam wirnik do wyważenia. Teraz musze zidentyfikować fabryczne dane tego silnika, i przewinąc do odpowiednich wartości. Ciągle byłbym wdzięczny za dane odnosnie parametrów tego silnika Podaj dokładne...
Podążając Twoim tokiem myślenia wykonałem jeszcze raz pomiar, gdyż wcześniej nie zaznaczyłem w jakim miejscu zaczynam obrót. Na cały obrót przypadają 2 okresy. Z obliczeń w sumie wyszło podobnie. T= 55ms - odpowiada 1/2 obrotu. 360 st -> 110ms f = 18Hz Upeak = 30V Liczba par biegunów (N S): 3 RPM = 60*f / p = 60*18 / 3 = 360 obr/min (Zakładając stałą...
Z jakiego powodu √3? Co oznacza 'p'? p miałem na myśli liczbę par biegunów nie w obr/min tylko w rad/s i nie prędkość obrotową synchroniczną tylko zmniejszoną o poślizg, czyli tę prędkość która jest namalowana na tabliczce znamionowej Ta prędkość jest na biegu jałowym czy pod znamionowym obciążeniem? Poszukałem informacji i znalazłem coś podobnego...
Obawiam się że w tym wentylatorku będzie silnik indukcyjny, takie zwykle są ale sprawdź. Czyli, regulacja poprzez potencjometr odpada. Najlepsza regulacja poprzez zmianę częstotliwości, ale to ze wględu na koszt też odpada. Zmiana liczby biegunów - przebudowa - też raczej nie wchodzi w grę. :(
Witam, Mam uszkodzony silnik trójfazowy prawdopodobnie 1,5kW 1450obr/min (z pompy hydroforowej grudziądz typu SM). Chciałbym go przezwoić tak żeby jak najwięcej z niego wycisnąć przy podłączeniu do jednej fazy. Przezwajanie na silnik jednofazowy odpada moim zdaniem bo nie ma żadnej bazy jeśli chodzi o uzwojenia i cieżko było by upchnąć cewki bo wydaje...
Mam w pracy oscyloskop KR7010 ale ostatni raz używałem oscyloskopu w technikum z 20 lat temu także już nic nie pamiętam ;) Znalazłem chyba jeszcze inne wyjście by dowiedzieć się jaka jest częstotliwość. Wychodzi na to, że da się wyliczyć częstotliwość wyjściową alternatora korzystając ze wzoru: f = P*N / 120 gdzie: P - liczba biegunów N - prędkość obrotowa...
Grubosc mogego stojana a jego.... po 2 jest to pokaz inteligencji amerykanina,,czyli napęd wiertarka ( wiertrki srednio maja 2500RPM ) Ja tez moge pokazać znacznie wiecej z takim napędem ( tylko co na to powiedza uzwojenia ? ) Jakie jest napiecie w USA ? 110V a on na swoich filmikach pokazuje ponad 290V ( bez obciazenia) czyli ile przeciąża motor 3...
Witam. Posiadam silnik firmy Besel SEh71-4B i chce go podlaczyc tak aby mozna bylo zmieniac kierunke orotow tego silnika czyli lewo/prawo, oraz pracowac na obnizoeych obrotach ok.800-1000 obr/min. Dane silnika: klasa izolacjiF wielkość mechaniczna71 rodzaj pracyS1 stopień ochronyIP 54\IP 55 parametry eksploatacyjne moc znamionowa [kW]0,37 moc znamionowa...
A co rozumies przez stan pracy mikrokrokowej ? Silnik krokowy ma krok w stopniach kątowych stały zależny od konstrukcji (ilości biegunów) .Żeby zwiększyć precyzję (skok o mniej stopni kątowych) stosuje się przekładnię. Podanie zwielokrotnionej częstotliwości impulsów przyśpieszy tylko pracę silnika. stosuje się również modulację impulsów kluczujących...
silnik liczba biegunów biegunów silnika zmiana biegunów silnika
tranzystor a1266 podłączyć domofon tabela slican admin
stable diffusion nissan quasquai
Wymiana immobilizera w Volkswagen Polo 1.4 na 1.0 Radio Manta RS5501 Toronto - samoczynne włączanie