A moment siły silnika DC z magnesem stałym w stojanie jest proporcjonalny do prądu Tylko czy na pewno jest to silnik z magnesem stałym? Jeżeli to bocznikowy a moim zdaniem na 99 % bocznikowy, to regulacja obrotów może odbywać się tam na dwa sposoby albo nawet ich kombinacją. Trzeba poczekać na informację od forumowicza co to za silnik.
Jak zatem jest z tą biegunowością? To jest silnik bez magnesów stałych, dlatego biegunowość nie zmienia kierunku obrotów.
Oczywiście, że za mało. W zależności od silnika 6,3A dla silnika z magnesem stałym lub 8A - z uzwojeniem wzbudzenia.
Czy na talerzu ten czarny pasek jest namagnesowany? Czy jego bieguny magnetyczne odpowiadają wielkością/ilością biegunom stojana (po 8 sztuk)? Czy te wycięcia obok paska magnetycznego nie współpracowały z czujnikiem optycznym? Jeżeli pasek jest namagnesowany to silnik jest raczej synchroniczny i podnoszenia nic nie zmieni, może wyłączało silnik albo...
Na czym ma polegać sterowanie, jakie funkcje ma spełniać układ? No i problem w tym, że powiedział żebym wyszukał sobie jakiś schemat w sieci, ale nie trafiłem na żadne konkrety Czy wiesz co masz szukać poza hasłem "znajdź schemat układu sterowania" Jest dużo konkretnych schematów ale prawdopodobnie nie wiesz czego masz szukać. My tym bardziej.
To zależy jaki silnik. Silniki komutatorowe bez magnesów stałych, a z uzwojonym stojanem pracują tak samo przy prądzie stałym jak i zmiennym. Inne silniki ulegną uszkodzeniu.
aimants permanents demontage interdit - zabroniony demontaż magnesów trwałych
Cześć Na forum zegarkiclub.pl temat był poruszany kilkanaście razy i wniosek był jeden-zdala magnesy, silniki DC od zegarka mechanicznego (kwarcowego z resztą też). Najlepiej zrób to na silniku AC z dużą przekładnią lub małym silnikiem oddalonym o jakieś 25cm. To tak na pi razy oko, jak chcesz to dokładniej policzyć odsyłam do lektury chociażby na wikipedii....
1. Jaki silnik, z magnesem stałym czy z uzwojeniem stojana. 2. Zmieniać obroty - kierunek czy prędkość ?
Oba silniki są na prąd stały (stojan to magnes stały). Silniki ze stojanem nawijanym (uzwojenia z drutu) są bardziej uniwersalne, bo mogą pracować jak przy AC lub DC w zależności od zaprojektowania (odpowiedniego nawinięcia). To jakiś Clatronic / Provileg?
Może jakiś silnik?:> Najprostszy z dwóch korków po winie, dwóch magnesów stałych, 4 gwoździ i druta do robótek ręcznych:>
Chodzi ci o silnik liniowy czy o krokowy bo jest spora różnica. Jeżeli o liniowy to była kiedyś taka książka do technikum "Maszyny Elektryczne" z tak zwanej czerwonej serii. Będziesz tam miał rozwinięte schematy uzwojeń silników indukcyjnych 3-fazowych oraz wzory na obliczenia takich silników. Do tego jakiś rdzeń - widziałem taki silnik zrobiony z rdzeni...
Zacznij od przestudiowania lektury książkowej.W internecie też trochę znajdziesz o silnikach prądu stałego.Najłatwiej będzie zbudować silnik z magnesami stałymi.
Pytając Czy co jakiś czas przeprowadza się proces "rewitalizacji" silników z magnesami stałymi i wymienia się im magnesy na nowe? ośmieszasz się po raz kolejny bo te silniki nie działają na zasadzie wysysania energii z magnesu a na zasadzie wysysania prądu ze źródła prądu. To moje pyt. było raczej retoryczne, gdyż podejrzewałem, że nie robi się takich...
Jest to silnik bldc z magnesem w środku. Vdc- 310v napięcie stałe. Gnd- masa Vcc- napięcie zasilania elektroniki +12V FG- sygnał dla elektroniki z klimatyzatora że silnik pracuje poprawnie. Vsp- napięcie sterowania od 0 do +12 V większe napięcie = większa prędkość.
Zwykły silnik komutatorowy prądu stałego z magnesem stałym.
Nada sie każdy silnik z magnesem stałym .
W ferromagnetykach też płynie pełno mikroprądów - gdy poustawiasz te prądy zgodnie, wtedy masz magnes.
Jak jest wzbudzany ten silnik-od magnesów stałych? Jeżeli ma wzbudzenie elektromagnetyczne to jaki układ-szeregowy, bocznikowy, szeregowo-bocznikowy? Generalnie większość silników prądu stałego może pracować jako prądnica.
Silnik komutowany Ale czy na pewno .... Gdzie tam komutatorowy... To silnik z magnesem stałym jako wirnik. Tam cewki w środku są umieszczone. Nie w wirniku oczywiście.
Nie myślał kolega o podczepieniu do śmigła zestawu cewek a do korpusu silnika kilku magnesów stałych tworząc prostą prądnicę.
Silnik na magnesach stałych nie spełni warunku ,,perpetum mobile", bo: 1) Trzeba użyć energii do namagnesowania materiału z którego będzie magnes. 2) Będzie następowało powolne rozmagnesowywanie magnesów podczas pracy silnika.
Stawiał bym raczej na to, że jest to silnik z magnesem stałym, a w szereg z wirnikiem ma włączone dławiki przeciwzakłóceniowe. Cała reszta - jak kolega powyżej napisał.
Ale to zwykły silnik - robią takie od stu lat. Nikt tu nie wątpi że za pomocą magnesów i elektromagnesów da się zbudować silnik - wątpią za to w sens silnika zbudowanego z samych magnesów stałych.
Witam! Ja powiedziałem KOMUTATOROWY silnik a nie komputerowy. Silniki komutatorowe mają szczotki to jedna cecha które je wyróżnia nie wszystkie nadają się na prądnicę niektóre za miast magnesu stałego mają elektromagnes musisz znaleź taki z magnesem stałym. taki od samochodów morze być tylko jest trochę mały.
Silnik indukcyjny działa przecież bez magnesów stałych...
(at)meetglass Na Święta Elektrodę !! :cry: Nie porównuj silnika BLDC z wirnikiem z magnesem stałym z silnikiem asynchronicznym z wirnikiem klatkowym :!:
Poszukuję w miarę prostego sterownika do tego silnika. Gubi mnie napięcie 314V. Silnik trójfazowy z magnesami stałymi.
Praktycznie każdy silnik z magnesem stałym może ci robić za prądnice. Do tego co ty chcesz uzyskać sugerowałbym wykorzystać jakiś silnik krokowy. Albo po prostu kupić prądnice rowerową bo zazwyczaj mają one około 6V i 3W czyli jakieś 500mA.
Różnych typów silników jest wiele. Klasyczny silnik DC ma stojan z magnesów stałych i wirnik z komutatorem; albo także stojan z elektromagnesem. Silnik asynchroniczny AC ma stojan z cewkami i wirnik klatkowy (zwarte uzwojenie tworzące "klatkę"). Silnik synchroniczny AC ma wirnik z magnesem stałym i stojan z cewkami - i ten silnik dziś często ma nazwę...
Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania A motocykle z magnesem stałym w rotorze?
Do napędów bezreduktorowych, nowoczesnych dźwigów ze sterowaniem falownikowym używa się obecnie silników synchronicznych z wirnikami posiadającymi magnesy stałe. Silnik tego typu jest odmianą silnika krokowego. Tak więc weź kajecik i sobie to zanotuj. Nie ma co notować, bo napisałeś bzdurę. Silniki synchroniczne z wirnikami z magnesów trwałych (a nie...
To silnik z magnesami stałymi, wymaga źródła zasilania o zmiennym napięciu i częstotliwości. Na zwykłym regulatorze nie podziała, a koszt falownika raczej przekreśla sens jego zastosowania, taniej wyjdzie poszukanie silnika od czegoś innego. Widzę po zdjęciach takich silników, ze mają falownik dokręcony z tyłu do obudowy. Jeśli też masz to sprawne to...
Jak ten silnik podłączyłeś? Słuszne pytanie. Jest to silnik z magnesem stałym. Po podłączeniu przez mostek wyszło jednak, że dobry ( w pierwszej chwili nie zwróciłem na ten fakt uwagi - jak napisałem na co dzień serwisuję nieco inne sprzęty i raczej bez silników...)
Poczytałem o tej Twojej pompie: ma silnik z magnesami stałymi i przetwornicą - teoretycznie bardzo dobre rozwiązanie ale "elektronika" potrafi się psuć. U konkurencji - o podobnych parametrach użytkowych, np. OMNIGENA 3" SKM 100 0,75kw/230V jest prosty silnik z kondensatorem... no i cena 5 razy...mniejsza.
Szukam pomocy do naprawy silników z magnesem stałym typu Brushless Motor posiadające synchronizację z czujnikami Halla. Silnik ma moc w granicach 2-3kW i bardzo szybki możliwy ruch rewersyjny. Napięcie 220V, firmy Lafert, pracujący z inwerterem firmy Deimo.
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
głośniki, słuchawki z magnesami stałymi pracują latami i mają się dobrze Tylko oprócz magnesów mają jeszcze cewkę. Silniki mają uzwojenie a przedmiotem tematu są rozważania o silniku tylko na magnesy stałe.
strikexp :arrow: Nie kumutatorowy , lecz komutatorowy ! Faktycznie z tym prostownikiem to bzdura bo kierunek prądu i pola magnetycznego się zmienia ale kierunek siły pozostaje ten sam. Prostownik jest zbędny. Co jednak nie zmienia faktu że silnik jednofazowy kumutatorowy to w właściwie silnik DC. Kolejne bzdury, skończ wreszcie kolego się ośmieszać!...
Bardziej prawdopodobne, że to faktycznie silnik prądu stałego. Silnik prądu stałego z elektromagnesem (uzwojenie stojana) a nie magnesem stałym jest silnikiem uniwersalnym (post#14) Może być zasilany odpowiednim napięciem AC lub DC.
Witam silniki na prąd (zmienny) - Przemienny to wszystkie tzw silniki indukcyjne synchroniczne lub asynchroniczne trój-fazowe lub jedno-fazowe z uzw rozruchowym i kondensatorem rozruchowym (przesuwnikiem fazy) wirnik przeważnie klatkowy krótko-zwarty uzw wirnika to pręty miedziane zwarte z obu stron pierscieniem, stad nazwa krótko-zwarty. wszystkie...
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Moja propozycja sterowania silnikiem: http://obrazki.elektroda.net/91_12261387... Napisz, czy ten silnik ma magnesy stałe czy osobne uzwojenie wzbudzenia (od tego zależy układ sterowania).
A w jakim silniku DC prędkość obrotowa nie zależy od napięcia? To bezszczotkowy silnik napięcia stałego z magnesem stałym. Silnik zawiera zintegrowany sterownik, przełączający zasilanie cewek (elektroniczny komutator). Co te tematy mają ze sobą wspólnego, to jakiś konkurs/zadanie? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64...
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
To jest wirnik z zalaną klatką aluminiową umieszczoną w pakiecie odizolowanych od siebie blach. Magnesy można wstawić (wkleić), trzeba w tym celu wyfrezować kanały na frezarce z podzielnicą. Uzwojenia we wszelkich silnikach, cewkach itp. są wykonywane z izolowanych drutów. Bez warstwy izolacyjnej prąd płynął by z pominięciem zwojów, najkrótszą drogą...
Jeśli to jest silnik szczotkowy DC z magnesem stałym, to zmiana kierunku obrotów następuje poprzez zmianę znaku zasilania, ale należy zahamować silnik zanim włączy się napięcie w przeciwną stronę, a to (takie mam wrażenie) wymaga przełączania końcówek silnika między '+' i '-' zasilania, z odstępem czasu między przełączaniem końcówek (np. silnik ma końcówki...
Czy ktoś ma doświadczenia z nieregularnym rozkładem magnesów na wirniku vs stojana w celu uniknięcia zaskoków? Nieregularny rozkład magnesów w prądnicy to zbędne czary, można tak zrobić na złość Sobie.W silnikach na magnesy stałe jest to stosowane by pozbyć się Momentów Zaczepowych - niektórzy nie rozróżniają od ZASKOKÓW. Magnesów w maszynie synchronicznej...
Jeżeli ma być tanio i na balkonie zbuduj model o rozpiętości łopat 40-50 cm zamiast 1,5 m a jako prądnicy użyj silnika z magnesem stałym. Moc będzie symboliczna ale kilka/kilkanaście LED zasilisz i naładujesz akumulatorek na bezwietrzne dni. Widziałem u kolegi na działce model czteromotorowego Lancastera (cztery prądnice) z podświetleniem kabiny, samoczynnie...
Ten po prawej został zakupiony na allegro. Ma problem z uruchomieniem silnika spalinowego - miał działać. Przez pewien moment myślałem że jest winą jest ilość magnesów. Ale tak dla mojej wiedzy, przypuścimy że mamy dwa silnika prądu stałego które różnią się tylko ilością magnesów - to który silnik ma większy moment?
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
Zwykle silnik przy zmianie obrotów wymaga dostosowywania i częstotliwości, i napięcia - i może w różny sposób, zależnie od rodzaju silnika. Silnik asynchroniczny klatkowy: prąd indukowany w wirniku jest proporcjonalny do prądu stojana i do poślizgu; oba te prądy trzeba ograniczać, i przy zmniejszaniu obrotów oba muszą maleć, bo pogarsza się chłodzenie...
Albo napięciem stałym albo kawałkiem magnesu. To jest właśnie ten problem z prądnicami samowzbudnymi, szczególnie asynchroniczymi, powstałymi na bazie silników indukcyjnych klatkowych. :cry:
Nie, nie szkodzi, aczkolwiek silnik prądu stałego ze wzbudzeniem od magnesów trwałych zasilany takim przebiegiem może wytwarzać różne nieprzyjemne dźwięki, wszystko zależy od częstotliwości przebiegu (ale nie wypełnienia impulsu). Ta dioda ogólnie poprawia sprawność układu przez odzysk mocy. A co do ograniczeń prądowych to praktycznie liczą się tylko...
Rozmagnesowanie się magnesów nastąpiłoby po przekroczeniu przez magnesy temperatury Curie. Dla magnesów ferrytowych wynosi ona 450C, a dla neodymowych 420C. Chcę zobaczyć jak silnik w bieżni przekracza 400 stopni nie paląc uzwojeń, nie topiąc pasa po drodze i obudowy.
Podaję sprawdzony schemat Ten schemat nadaje się tylko do silników z magnesami stałymi.
czy jest to serwosilnik czy zwykły trójfazowy asynchroniczny Ani jedno ani drugie. Jest to silnik synchroniczny z magnesami stałymi. I falownik obsługującego taki musisz szukać.
Ja mam tylko 1 typ: Komuś uda się w końcu zbudować działający silnik magnetyczny, który do działania będzie wykorzystywał tylko i wyłącznie oddziaływanie magnesów stałych.
Silnik (350-500w) przy dwóch przekładaniach, na 1 i 2 biegu poradzi sobie ze sporymi wzniesieniami. Mniejsza moc, większy zasięg. Czy zwykłą 3 biegową piastę rowerową da się przerobić by pracowała po lewej stronie? Znalazłem z około 1900r inny motocykl z podobnym rozwiązaniem biegów w piaście. Silnik szeregowy bez magnesów trwałych pobiera dużo więcej...
Silniki synchroniczne, a zwłaszcza silniki krokowe i silniki z magnesem stałym, coraz częściej stosuje się do sterowania w systemach, w których wymagana jest nie tylko precyzja, ale też wysoka wydajność i wyjątkowa sprawność energetyczna. Obecna technologia sterowania silnikiem obejmuje zastosowanie mikroprocesorów w celu poprawy kontroli prędkości,...
Tylko silniki komutatorowe bez magnesów stałych mogą pracować na prądzie przemiennym, bo mimo zmian polaryzacji biegunów głównych w tym samym momencie zmienia się namagnesowanie w wirniku i wirnik jest popychany zawsze w tą sama stronę. Szkoda dyskusji. Nie ma modelu nie ma wynalazku a narysować można różne rzeczy.
Silników krokowych ja i DC jest kilka rodzajów. W budowie jak i sterowaniu jest dość duża róznica. Silnik krokowy posiada uzwojenie stojana złożone z kilku cewek a wirnik jest magnesem stałym. W silniku DC obcowzbudnym (taki jest w walkmanie) na stojanie jest magnes stały (w dużych elektromagnes) a na wirniku jest nawinięte uzwojenie. Silnik DC wystarczy...
Jest to silnik bezszczotkowy... Tzn. uzwojenie pozostaje na stojanie nieruchome a komutacja jest elektroniczna... Nie obraca się cały silnik ale wirnik kubełkowy... Tzn. "obudowa" jest wirnikiem i ma stały magnes... Wewnątrz jest stojan z uzwojeniami... Silnik ma tyle kabli bo poza uzwojeniami są czujniki (hallotrony) których sygnał jest potrzebny do...
Nie ma większego znaczenia, jaki modulator zastosujesz. Ważne jest to, żeby mógł uzyskać wypełnienie bliskie 100% Z serii UC3842-5 ten warunek spełniają UC3842 (min napięcie zasilania 16V) i UC3843 (min napięcie zasilania 8.5V). Aplikacja jest banalnie prosta - podłączasz MOSFETa, pomiędzy dren a + szeregowo dławik i silnik, i również pomiędzy dren...
Taki silniczek równie dobrze może zasilany być prądem zmiennym i też będzie działał, a to z tego powodu że nie wiemy co to za silnik, może bez magnesów stałych i będzie hulał. Musi być nadajnik i to mocny, bo baterii tam niema, a z tym miernikiem to czysta ściema, stoi jak wryty.
Chodzi mi o to, że od strony wirnika stojan może mieć 3 bieguny - jeśli będzie miał 3 cewki (zewnętrzne końce rdzeni w tych cewkach, które są biegunami "do pary" dla tych "widocznych" będą "magnetycznie połączone" obudową silnika). A jeśli chodzi o silnik prądu stałego z magnesem stałym, to w nim zwykle wirnik ma 3 bieguny i komutator ma 3 sektory,...
Klatkowe - posiadają wirnik w postaci klatki zamkniętej. Na wirniku lub z wirnika odczytywane jest położenie wału. Silniki bardzo podobne do zwykłych asynchronów, dołożone są tylko czujnika Hala plus sterowanie. Silniki te mogą być robione na duże moce oraz duże prędkości obrotowe (ponad 50 000 obr/min). Bezklatkowe - wirnik wykonany z magnesów stałych...
Jako prądnicę możesz zastosować silnik z magnesem stałym np. od gramofonu czy magnetofonu kasetowego lub zbudować małą amerykankę (poszukaj na forum) o mocy kilku/kilkunastu watów. Jeżeli silnik to to zalecana prosta przekładnia pasowa zwiększająca obroty silnika w stosunku do obrotów wiatraka aby uzyskać odpowiednie napięcie już przy słabym wietrze....
Ten silnik ma w stojanie uzwojenia czy magnes stały?
Co do silnika indukcyjnego, to wiem, jak działa. Stwierdzenie "w silniku magnetycznym układ magnesów stałych tworzy pole zmiennego strumienia działający na wirnik popychając go w ruchu obrotowym" pasuje do licznika wody, i do prędkościomierza w samochodzie - więc nie wyjaśnia, czy to jest to samo, czy czymś (czym?) się różni. O silniku Minato czytałem....
Witam Jak stojan silnika posiada magnes stały ,to wystarczy na zasilaniu zmienić przewody . Jednak gdy stojan posiada uzwojenie, to zamień przewody na szczotkach. Powodzenia.
Ogólnie nie wiem jak to się nazywa fachowo. Ludzie mówią na to silniczek. Chodź budowa przypomina tylko silnik ( wirnik z magnesem stałym, a stojan to uzwojenie dwufazowe ) ogółem wskaźnik wychyłowy około 300st obrotu. http://obrazki.elektroda.pl/3117264500_1...
Ta tokarka posiada silnik z magnesem trwałym zasilany stałym napięciem i należy go sprawdzić, potrafiły się palić i wrazie czego dać do przewinięcia do dobrego warsztatu!! Tak samo mostek i mosfet do sprawdzenia.
kolega tolo ma racje silniki AC z magnesami stałymi mają niezły moment ale co ze sterowaniem? Ja jak na razie spotkałem tylko serwonapędy do tych silników na najniższe napięcie 230V (oczywiście dla małych mocy) jeżeli wchodzimy w kilowaty to niestety mamy 3x400V a tyle z akumulatora nie wydusisz. Można budować przetwornicę DC/DC. Nie wiem ile mam MELEX...
Mam takie pytanko do bardziej rozeznanych w temacie magnesów stałych. Jak wpływa użytkowanie silnika BLCD na żywotność jego magnesów? Chodzi mi o to czy taki silnik przetrwa lata o ile będą zmieniane łożyska. Czy jednak magnesy tracą swoje właściwości magnetyczne i z tego powodu silnik BLCD ma żywotność X godzin?
Mam nadzieję ,że mój projekt kogoś zainspiruje. Co do głośności to mam strasznie głośny silnik - hałasują szczotki na komutatorze,poza tym wentylator silnika,a jeszcze do tego wszystkiego dochodzi piszczenie uzwojeń silnika sterowanych sterownikiem PWM (efekt podobny jak przy używaniu wiertarki akumulatorowej.Mój silnik nie ma magnesów stałych na stojanie...
Witam :) Jak wykonuje się magnesy stałe w zasadzie z grubsza każdy wie. Ale kto obliczył ile energii magnetycznej można otrzymać z magnesu stałego ?? Problem z magnesami poruszam też na elektrodzie w temacie "Magnetyczne silniki". W jednym z postów zaznaczyłem, że każdy silnik elektryczny z magnesami stałymi złużyje bardzo dużo baterii czy akumulatorów,...
W końcu udało mi się ustalić że jest to silnik ze wzbudzeniem od magnesów stałych,sprzężenia prędkościowego nie ma,a napięciowe -nie umiem określić.Myślę jednak,że bez sprzężeń się obejdzie,bo w tym układzie nie jest wymagana specjalna stabilizacja obrotów.
Witam - we wkrętarkach akumulatorowych silnik posiada stojan z magnesu stałego ( niema cewek stojanu ) . Zasilany jest tylko wirnik poprzez szczotki i komutator .
To mi wygląda na prądnicę tachometryczną, albo aktuator a nie silnik DC. Sądząc po układzie magnesów to będzie aktuator. Przy pokręcaniu daje impuls napięcia o polaryzacji zależnej od kierunku obrotów dwa razy na obrót. Tabliczka z drugiego zdjęcia to jest silnik i nie będzie to samo. Prądnica tachometryczna ma taki sam układ jak silnik DC z magnesami...
No to by była słabizna :| to tego celu bym wziął zwykły silnik klatkowy albo lepiej od dużego serwo na magnesach stałych. Sterowanie załatwia falownik.
Witam. W elektronarzędziach stosuje się komutatorowy silnik szeregowy.Ten silnik może być zasilany prądem stałym lub przemiennym i z tego powodu nazywany jest silnikiem uniwersalnym. W akumulatorowych czasami stosuje się silniki prądu stałego o wzbudzeniu magnesem trwałym. Pzdr.
Witam Co sądzicie o działaniu tego urządzenia? http://www.epartia.pl/index.php?page=dis... http://sjc-static1.sjc.youtube.com/vi/ff... Silnik P.M.M - silnik na magnesy stałe (ang. permanent magnet motor), hipotetyczne urządzenie typu perpetuum mobile lub samonapędzający się silnik lub generator tzw. darmowej energii, w których jedynym...
Witam Ale jak włączysz, to wszystko działa właściwie. To prawdopodobnie silnik 3 fazowy z magnesami stałymi i dlatego tak to się dziwnie obraca. PozdrawiaM.
Silnik szeregowy to np rozrusznik samochodowy... Silnik który nie ma stałych magnesów tylko uzwojenia na stojanie i wirniku można połączyć jako szeregowy... no i żeby kombinować nie trzeba było, komutator mechaniczny...
Wyjołem silniczek z zepsutej szczoteczki elektrycznej i chciałem zrobić z niego napęd do autka własnej roboty. Nominalne napięcie zasilania masz więc podane w danych szczoteczki. W silnikach komutatorowych z magnesem stałym co najwyżej możesz nieznacznie zwiększyć napięcie zasilania do 1,5 raza. Należy sprawdzić jak bardzo przy zwiększonym zasilaniu...
Mam podobne silniki Siemensa ale to są typowe z magnesami stałymi i podłączony jest tylko twornik. Zdaje się że kiedyś nie było mocnych magnesów i robiło się oba pola cewkami. Zresztą coś podobnego jak silnik od diaxa. Niektóre takie sprzęty (sterowniki) miały osobne wyjścia na stojan, osobne na wirnik i wejście na tacho. Tego rysunku z dekla nie rozumiem,...
Po pierwsze, skąd wziąłeś że mam jakieś wielkie luzy? Luz na wirniku to około 1,5 mm, sprawdzany na czuja palcem. po drugie luz już był zanim pompa zobaczyła oczko po trzecie żaba nic nie uszkodziła pompa jak pompowała przed zmieleniem żaby tak samo pompuje teraz żaby to ja pobudziłem jak robiłem z oczkiem cała woda była spuszczona były cztery a skoro...
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
Jest tylko jeden mały problem: silnik z magnesami stałymi będzie miał częstotliwośc / napięcia/ prądy silnie zależne od obrotów. Do takiej prądnicy będzie potrzebny mostek prostowniczy i falownik, by układ był stabilny. Dlatego w prawie każdym agregacie wirnik ma uzwojenie, a dzięki niemu można regulować wzbudzenie/ strumień i napięcie wyjściowe, wyjątkiem...
Adam-zw - w jakiej wersji malucha były prądnice z magnesem stałym???
Czy magnes neodymowy może spowodować w zegarku trwałe uszkodzenie lub zachwianie odmierzanego czasu? Zegarek jest ze wskazówkami czy tylko z wyświetlaczem? Zegarek z wyswietlaczem raczej będzie działał poprawnie w silnym stałym polu magnetycznym, natomiast jesli idzie o zegarek ze wskazówkami (napędzanymi silnikiem krokowym lub innym podobnym) może...
Sądzę, że bez wiedzy nt konstrukcji wkrętarki i układu elektronicznego pośredniczącego pomiędzy akumulatorem a silnikiem trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie autora. Jeśli jednak założyć, że to klasyczny silnik komutatorowy z magnesem stałym w stojanie, oraz układ regulatora obrotów wykorzystujący zmianę wypełnienia impulsu, to w ogólnym zarysie...
Czy da się podłączyć regulator bezszczotkowy do helikoptera do silnika szczotkowego czy coś się zepsuje. Nie da się. Silnik bezszczotkowy to w zasadzie silnik trójfazowy, do którego musimy doprowadzić 3 napięcia przemienne przesunięte względem siebie o 120*. Silnik szczotkowy to zwykły silnik prądu stałego, z magnesami stałymi w stojanie, komutatorem...
Fakt, podczas wykonywania konstrukcji, cechy podane w symulacji komputerowej mogły ulec nieznacznej zmianie lecz nie oznacza to że program kłamał. Na jednym ze zdjęć symulacji widać szczegółowe dane stanu idealnego: prąd 150A, napięcie 242,9V, moc wejściową elektryczną 36440W i moc wyjściową mechaniczną 35450W przy sprawności 97,29%. Czas trwania symulacji...
Witam. Z tego co wiem to silnik trój fazowy jest na napięcie zmienne. Nie ma magnesu stałego więc prądnicy na nim nie zrobisz. A na filmiku jest na pewno przerobiony silnik.
Mnie chodzi o to jaki rodzaj komutacji zastosować oraz w jaki sposób mogę wykorzystać te dane o położeniu wirnika do procesu komutacji. Dość dziwne pytania. Przecież rodzaj komutacji jest jeden i sposób wykorzystania danych z enkodera też jest jeden (w komutacji). Ogólnie ma to być sterownik gimbala To w ogóle mnie dziwi. Bo w gimbalach stosuje się...
A ten alternator to jak wygląda? Klasyczne magneto z wzbudzeniem od magnesów stałych czy prądnica prądu przemiennego z wirującą wzbudnicą?
napęd bezpośredni znaczy się że nie ma tradycyjnego silnika napędzającego po przez pasek talerz tylko talerz stanowi cześć obrotową silnika ma naklejone magnesy stałe a sterowanie jest po przez elektromagnesy sterowanie elektronicznie tak zwany silnik liniowy . na pewno da się podnieść obroty ale sprzęt jest dość rzadko spotykany dlatego nikt nie wie...
Witam! To dość uniwersalna zabawka, ale wymaga coś na wzór wirującego magnesu, aby wytworzyć impulsy. Dlatego hallotrony (HED - Hall Effect Device) w szczególności nadają się do zliczania obrotów silników z magnesem stałym (Permanant Magnet Motor) oraz w układach servo etc. PM Motors są dziś dość powszechne w elektronice komercyjnej. Podłączenie HED...
prądnica magnes stałymi silnik magnesami stałymi silnik wiertarki magnes
zwrotnica 1000hz licznik energia elektryczny odczyt kuchenka amica palnik
arcam avr300 kalibracja hydrostatu
Cichy sygnał zakończenia suszenia w suszarce - przyczyny i rozwiązania Podkręcanie procesora AMD E1-1200: Możliwości i ryzyko