Silnik z magnesami stałymi może być szczotkowy albo bezszczotkowy. Niemniej w obu przypadkach google powinny pomóc :)
Zacznij od przestudiowania lektury książkowej.W internecie też trochę znajdziesz o silnikach prądu stałego.Najłatwiej będzie zbudować silnik z magnesami stałymi.
Poczytałem o tej Twojej pompie: ma silnik z magnesami stałymi i przetwornicą - teoretycznie bardzo dobre rozwiązanie ale "elektronika" potrafi się psuć. U konkurencji - o podobnych parametrach użytkowych, np. OMNIGENA 3" SKM 100 0,75kw/230V jest prosty silnik z kondensatorem... no i cena 5 razy...mniejsza.
To silnik z magnesami stałymi, wymaga źródła zasilania o zmiennym napięciu i częstotliwości. Na zwykłym regulatorze nie podziała, a koszt falownika raczej przekreśla sens jego zastosowania, taniej wyjdzie poszukanie silnika od czegoś innego. Widzę po zdjęciach takich silników, ze mają falownik dokręcony z tyłu do obudowy. Jeśli też masz to sprawne to...
Poszukuję w miarę prostego sterownika do tego silnika. Gubi mnie napięcie 314V. Silnik trójfazowy z magnesami stałymi.
Pytając Czy co jakiś czas przeprowadza się proces "rewitalizacji" silników z magnesami stałymi i wymienia się im magnesy na nowe? ośmieszasz się po raz kolejny bo te silniki nie działają na zasadzie wysysania energii z magnesu a na zasadzie wysysania prądu ze źródła prądu. To moje pyt. było raczej retoryczne, gdyż podejrzewałem, że nie robi się takich...
Czy da się podłączyć regulator bezszczotkowy do helikoptera do silnika szczotkowego czy coś się zepsuje. Nie da się. Silnik bezszczotkowy to w zasadzie silnik trójfazowy, do którego musimy doprowadzić 3 napięcia przemienne przesunięte względem siebie o 120*. Silnik szczotkowy to zwykły silnik prądu stałego, z magnesami stałymi w stojanie, komutatorem...
czy jest to serwosilnik czy zwykły trójfazowy asynchroniczny Ani jedno ani drugie. Jest to silnik synchroniczny z magnesami stałymi. I falownik obsługującego taki musisz szukać.
Witam Ale jak włączysz, to wszystko działa właściwie. To prawdopodobnie silnik 3 fazowy z magnesami stałymi i dlatego tak to się dziwnie obraca. PozdrawiaM.
kolega tolo ma racje silniki AC z magnesami stałymi mają niezły moment ale co ze sterowaniem? Ja jak na razie spotkałem tylko serwonapędy do tych silników na najniższe napięcie 230V (oczywiście dla małych mocy) jeżeli wchodzimy w kilowaty to niestety mamy 3x400V a tyle z akumulatora nie wydusisz. Można budować przetwornicę DC/DC. Nie wiem ile mam MELEX...
Podaję sprawdzony schemat Ten schemat nadaje się tylko do silników z magnesami stałymi.
Silnik z magnesami trwałymi będzie pracował tylko z prądem stałym, silnik szeregowy (uniwersalny) i przy stałym i zmiennym/przemiennym. Wyjście: 110 V=/1 A. Miałbym co do prądu pewne wątpliwości, każdy silnik ma wielokrotnie większy prąd rozruchowy niż podczas pracy. Nie znam budowy tego silnika Wstaw jakieś zdjęcia. Będzie prościej. silnik znalazłem...
Dławiki na rdzeniach i kondensator to filtr przeciwzakłóceniowy. Kondensator z reguły o pojemności ok 10 nF. Jest to silnik prądu stałego z magnesami trwałymi i komutatorem. Na czym masz to oznaczenie ?
Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Nosz a ja mam parę silników z magnesami stałymi. Zarówno DC jak i BLDC.
Czy to jest na pewno silnik szczotkowy ze stałymi magnesami na stojanie, czy może silnik z wirnikiem PM?
JESIOTR1 taka ciekawostka dla rozprężenia atmosfery, nie tylko my kombinujemy jak wycisnąć maks możliwości . Co do wielu faz to ostatnio męczę 6 faz, bardziej z musu jak z potrzeby ( oryginalny silnik z magnesami stałymi połączony w podwójną gwiazdę, taki japoński wynalazek ) efekty w miarę ciekawe, szkoda że na tak wysokie obroty 1400 . http://www2.ar-kari.put.poznan.pl/~psaue...
Witaj - to jest schemat blokowy sterownika BLDC, (trójfazowego, do silników bezszczotkowych), ja zaś potrzebuję schemat najlepiej IDEOWY sterownika DC (prądu stałego) do silników szczotkowych z magnesami stałymi
Ale silnik z mikrofalówki to silnik z magnesami stałymi zasilany prądem zmiennym. Jeden nawet rozbierałem.
Nie napisałeś, jakiego typu jest silnik, ale myślę, że przy tak małej mocy mało sensowne wydaje się dokładanie specjalnego układu ze wzgledu na trwałość silnika, chyba że: Zależy Ci wyjatkowo na niezawodności, lub moment obciążenia w czasie startu jest duży, lub mechanizm z jakiegoś powodu powinien mieć zwiększony czas przyspieszania, lub chcesz ograniczyć...
Jaki będzie w takim przypadku lepszy układ? Tak to silnik z magnesami stałymi.
No nie żartuj przecież to silnik z magnesami stałymi więc wystarczy zamienić zasilanie z masą.P
A tu dwa filmy. Pokazałem rozrusznik z magnesami trwałymi. Który jak widać kręci się w ta samą stronę. Mimo zmiany biegunowości. To jest właśnie silnik szeregowy. W całej okazałości. Wychodzę z założenia, że każdemu wolno być nieukiem i ignorantem, tylko zawsze się zastanawiam, po co się z tym obnosić? Suzuki ma rozrusznik z magnesami stałymi, bez...
Modulacja mocy kotła kondensacyjnego też wnosi straty, a jednak innych się prawie nie produkuje... Będę korzystać z taryfy całodziennej. Nie chcę się "wymądrzać", ale podam kilka argumentów za inwerterem: Spadek sprawności (na inwerter i na niższy COP przy wyższych obrotach sprężarki) jest równoważony z nawiązką przez lepszą wymianę - tzn. stałe pobieranie...
Nie rozwinie pełnej _swojej_ mocy, co nie znaczy, że nie będzie mieć mocy większej, niż ten oryginalny. Niestety właściwości silników to dość złożone zagadnienie. Silnik z magnesami stałymi i komutatorem ma obroty proporcjonalne do napięcia (pomniejszonego o iloczyn prądu i oporu uzwojeń). Silnik prądu stałego, który ma uzwojenia w wirniku i w stojanie...
Nie na rękę jest mi kupować przetwornice i silnik z magnesami stałymi -wysokie koszta https://www.youtube.com/watch?v=hET0idZq... Od 7:33 facet mówi o silniku indykcyjnym asynchronicznym jako prądnicy
a na wyjściach drugiego podałbym (za pomocą sterownika i Arduino) dwa bieguny dodatnie, to czy ten drugi silnik będzie na tzw. ręcznym, czy zostanie uszkodzony. Jeśli silnik z magnesami stałymi to w ten sposób włączasz hamowanie.
Jeżeli silnik ma osobne uzwojenia wzbudzenia dla dwu kierunków rotacji, to tak. Łączysz go podobnie jak silnik 230V - uzwojenia "kierunkowe" do przełączników krańcowych, zaś wspólny biegun twornika - tam gdzie na rysunku jest "N". Jeżeli natomiast jest to silnik z magnesami stałymi, musisz mu przełączać biegunowość. Poprzednia wersja nie uwzględnia...
Jaki to silnik ; z magnesami stałymi, szeregowy czy równoległy? Na czym polega hamowanie tego silnika? Jeżeli na odłączeniu zasilacza od sieci to w celu polepszenia skuteczności hamowania powinieneś zewrzeć wyprowadzenia silnika przez opornik, dioda nie jest konieczna.
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
Rozrusznik to silnik szeregowy prądu stałego Otóż nie każdy a ostatnio coraz mniej takich konstrukcji. Obecnie większość rozruszników w osobówkach to silniki z magnesami stałymi, czyli o charakterystyce bocznikowej.
Witam, możesz też zastosować przełącznik zamiast przekaźnika w układzie jaki podał kol. _TIGER_(mówimy o silniku wzbudzanym magnesami stałymi oczywiście). Co do napięcia to najlepiej było by zrobić odczep na połowie uzwojenia wtórnego transformatora.
A całość. Jak maszyna ma plus na masie to jest sterowana minusem. Jak ma minus na masie jest sterowana plusem. Teraz już widzisz bezsens wypowiedzi? Wiesz prądnica ma to do siebie że nie ma znaczenie czy będzie plus czy minus na masie. Działa tak samo. Możesz to sobie zmieniać sam wystarczy zmienić biegunowość na akumulatorze. W przeciwieństwie do alternatora...
wiem przecież że wirnik silnika będzie się obracał bez stojana W jakim silniku? Będzie się obracał jak ręką będziesz kręcił. Stojan ma wytworzyć pole magnetyczne. Są silniki z magnesami stałymi ( przeważnie niewielkiej mocy), i silniki z elektromagnesami ( prądu stałego, lub przemiennego) jako stojanami. I tylko reakcja między polem magnetycznym stojana...
zadam może głupie pytanie ale czy każdy silnik z magnesami stałymi w stojanie może pracować bez przeróbki jako prądnica? proszę o wyrozumiałość.
Silniki wielobiegowe w układzie Dahlandera są stosowane od 1897r. Tyle, że są to silniki indukcyjne na prąd przemienny a nie stały. Silniki DC kilkubiegowe mają przeważnie zmienny kąt szczotek (silniki z magnesami trwałymi), przyjrzyj się budowie dawniejszych silników napędzających wycieraczki w autach. silnikiem elektrycznym szeregowym zasilanym prądem...
Pacio8000, przede wszystkim wszyscy odpowiadający w tm wątku założyli że Twój silnik to najczęściej spotykany - silnik prądu stałego, szczotkowy, wzbudzany magnesami. Jeśli naprawdę o taki silnik chodzi to proszę to potwierdzić. Wtedy możemy coś o nim powiedzieć. Jeśli to jednak inny rodzaj silnika to już zupełnie inna bajka i odpowiedzi będą zupełnie...
A moment siły silnika DC z magnesem stałym w stojanie jest proporcjonalny do prądu Tylko czy na pewno jest to silnik z magnesem stałym? Jeżeli to bocznikowy a moim zdaniem na 99 % bocznikowy, to regulacja obrotów może odbywać się tam na dwa sposoby albo nawet ich kombinacją. Trzeba poczekać na informację od forumowicza co to za silnik.
Widziałem podobny projekt wykonany na prądnicy samochodowej. Nie wiem, jak on działa (widziałem tylko projekt), ale prądnica jest samoprzewietrzalna, więc odpada raczej problem nagrzewania się (chłodzenie wentylatorem na wale). Trzeba przy tym raczej zapomnieć o rozrusznikach, gdyż one bardzo krótko wytrzymują przepływ prądu. Co do tych silników z magnesami...
Witam Nie bardzo rozumiem sposobu sterownia poprzez silnik i przetwornicę? cyt. Chciałbym zapytac grupowiczów o pomoc przy sterowaniu silników prądu stałego poprzez silnik i przetwornicę ?? Proszę wyjaśnić sposób sterowania tego silnika. Czy jest to napęd czyli tyrystorowy regulator napięcia ?? Jaka firma, jaka moc silnika i typ silnika (obcowzbudny,...
Witam! Silnik komutatorowy prądu stałego z magnesami trwałymi ma obroty wprost proporcjonalne do napięcia, zatem silnik zasilany połową napięcia bedzie miał połowę obrotów. Przeróbka z 12V na 6V wymagała by przewinięcia wirnika drutem o średnicy 1,4 razy grubszej. Można silników nie przerabiać, tylko przerobić napięcie: dać prostą przetwornicę z 6V...
Na jakie napięcie jest ten silnik i jakiego typu: szeregowy czy bocznikowy, a może z magnesami stałymi?
Jak zatem jest z tą biegunowością? To jest silnik bez magnesów stałych, dlatego biegunowość nie zmienia kierunku obrotów.
Pragnę zauważyć, że to nie jest maszynka 110-120VAC na rynek USA, tylko sprzęt budowlany na rynek GB, gdzie obowiązuje separowane 110VAC. Ale to tak na marginesie. Z pewnością najlepszym rozwiązaniem będzie transformator, aczkolwiek zdarzyło mi się robić regulator fazowy do młynka zlewozmywakowego z USA zasilanego prądem stałym (wbudowany mostek prostowniczy)....
Co prawda nie odpowiem na pytanie autora, ale... To silnik indukcyjny z magnesami neodymowymi. W silniku indukcyjnym pole magnetyczne jest wytwarzane przez indukowany w rotorze prąd elektryczny. A skoro przez magnesy, to nie przez indukowany prąd :) Powinno być: silnik prądu przemiennego z magnesami stałymi :) Silniki tego typu są powszechnie stosowane...
Oczywiście, że za mało. W zależności od silnika 6,3A dla silnika z magnesem stałym lub 8A - z uzwojeniem wzbudzenia.
Zrobiłem do roweru przystawkę z alternatorem 12V. Trzeba być dobrze wytrenowanym, aby oprócz mocy potrzebnej na wzbudzenie uzyskać jeszcze 30 wat na świecenie żarówki. Szukam prądnicy lub silnika z magnesami stałymi. One mają dużo większą sprawność. Pomysł dobry dla kolarzy, można trenować w domu i zasilać laptopa.
Uzwojony jest tylko wirnik. Ale włączenie takiego silnika pod napięcie przemienne, spowoduje jego zniszczenie (w urządzeniu jest podawane napięcie stałe).
A co do tego sterownika to na twoim miejscu porozmawiałbym z promotorem pracy dyplomowej. Bo temat jest trochę nieoptymalny. Probponuję albo zmienić tyrystory na tranzystory albo prąt stały na zmienny.[/quote] No i chyba zaczynasz dobrze kombinować, bo kolega ma zasilać silnik prądu stałego ,ale nie pisze że prądem stałym :) I tu może tkwić rozwiązanie...
To mi wygląda na prądnicę tachometryczną, albo aktuator a nie silnik DC. Sądząc po układzie magnesów to będzie aktuator. Przy pokręcaniu daje impuls napięcia o polaryzacji zależnej od kierunku obrotów dwa razy na obrót. Tabliczka z drugiego zdjęcia to jest silnik i nie będzie to samo. Prądnica tachometryczna ma taki sam układ jak silnik DC z magnesami...
Nie jest to przypadkiem silnik komutatorowy jeśli tak to ten falownik...chyba bezużyteczny Przypadkiem nie xD Na naklejce jest podane zasilanie dla prądu zmiennego 230-240v i stałego do PWM 315V. Wszystko się zgadza - falownik zasilany jest napięciem przemiennym 230 - 240V, a silnik trójfazowym napięciem stałym - PMSM lub BLDC (z magnesami wewnątrz).
Witam Mam następujące pytanie. Co kryje się pod pojęciem "praca przy stałym momencie" przy pracy silnika prądu stałego z magnesami trwałymi? Czy można prosić o wyjaśnienie tego pojęcia na jakimś przykładzie? z góry dziękuję Wojtek
Na silniku jest napis po "chińgielsku", o treści "forever magnetism direct current motive", co w "wolnym" tłumaczeniu (z odrobiną wyobraźni) oznacza "silnik prądu stałego z magnesami stałymi". Żeby nie tworzyć złych nawyków językowych, poprawnie, po angielsku powinno być napisane "permanent magnet magnet direct current motor" ;)
Jest tylko jeden mały problem: silnik z magnesami stałymi będzie miał częstotliwośc / napięcia/ prądy silnie zależne od obrotów. Do takiej prądnicy będzie potrzebny mostek prostowniczy i falownik, by układ był stabilny. Dlatego w prawie każdym agregacie wirnik ma uzwojenie, a dzięki niemu można regulować wzbudzenie/ strumień i napięcie wyjściowe, wyjątkiem...
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Witam! Parametry silnika są do policzenia z prostych wzorów! Moment obciążenia to połowa momentu nominalengo! Odnosnie tych stałych to też są do wyliczenia z indukcyjności i rezystancji! PS: Na któym roku studiów jestes i na jakiej uczelni? Pozdro
ja jako mini prądnice używam silnika od starego odtwarzacza video z magnesami stałymi. czy napiecie z tego silnika zostanie podwojone??
Falowniki DEYE mają wejścia do współpracy z generatorami wiatrowymi. Wedy wystarczył by dopaść prądnice z agregatu czy w silniku 3f zmienić wirnik na taki z magnesami stałymi. Ale to w przypadku on grida. Przy off grid trzeba by konstruować alternator na 48 V. Może by dopasował zestaw silnik plus prądnica jakiejś miękkiej hybrydy plug in. Ale to wymagało...
Rzeczywiście, definicja dlaczego prędkość wzrasta gdy zwiększa się moment obrotowy Jedno z drugim wcale nie musi być powiązane. Moment siły zależy od prądu twornika (dla maszyny z magnesami stałymi; dla maszyny ze wzbudzeniem iloczynu prądu twornika i prądu wzbudzenia). Dla silnika z magnesami stałymi są wzory: M=K*I, U=R*I+K*Ω; M to moment siły, K...
Danthe ma rację, jest to na pewno silnik prądu stałego szeregowy albo z magnesami stałymi, sterowany tyrystorem albo triakiem.
Osobiście raczej spotykałem się z uszkodzonym wirnikiem ale na wykładach słyszałem że silniki z magnesami trwałymi mogą ulec rozmagnesowaniu. Zalecali wkładanie stalowego walca w miejsce wyjmowanego wirnika.
Witam,silnik jest trójfazowy, asynchroniczny ze stałymi magnesami,podobno odzyskuje energie podczas hamowania ,w odróżnieniu od silnika na prąd stały, czego nie ja stwierdziłem:D
Moc silnika (ta, którą on przetwarza z elektrycznej na mechaniczną) jest równa iloczynowi SEM i prądu, i jednocześnie iloczynowi obrotów i momentu siły, bo SEM = K*Ω (K to stała silnika, Ω to obroty), a moment siły = K*I (I to prąd). K jest proporcjonalne do ilości zwojów uzwojeń wirnika, do pola magnetycznego, w którym się poruszają, i do powierzchni...
Czy na talerzu ten czarny pasek jest namagnesowany? Czy jego bieguny magnetyczne odpowiadają wielkością/ilością biegunom stojana (po 8 sztuk)? Czy te wycięcia obok paska magnetycznego nie współpracowały z czujnikiem optycznym? Jeżeli pasek jest namagnesowany to silnik jest raczej synchroniczny i podnoszenia nic nie zmieni, może wyłączało silnik albo...
Witam :) Jak wykonuje się magnesy stałe w zasadzie z grubsza każdy wie. Ale kto obliczył ile energii magnetycznej można otrzymać z magnesu stałego ?? Problem z magnesami poruszam też na elektrodzie w temacie "Magnetyczne silniki". W jednym z postów zaznaczyłem, że każdy silnik elektryczny z magnesami stałymi złużyje bardzo dużo baterii czy akumulatorów,...
Natrafiłem na taki pomysł na odzysk części energii elektrycznej http://www.theverylastpageoftheinternet.... . Brzmi to trochę bajkowo, ale może ma bardzo proste wytłumaczenie. Proszę o sugestie co do sensowności takiego rozwiązania przy zastosowaniu go w układzie napędowym roweru elektrycznego - zasilanie z...
1. silnik DC z magnesami stałymi (tylko cuś palenie się dwóch diód przy ruchu zgodznie z wskazówkami zegara nie pasuje) 2. dwa pręty (wytrawiona płytka??) ustawione pionowo na ziemi w niewielkiej odległości
A nie uważasz, że odległości pomiędzy ramką i magnesami są zbyt duże? Ich ukształtowanie też jest kiepskie. W realnych silnikach nabiegunniki są tak ukształtowane, że obrót ramki nie powoduje wzrostu odległości ramki i nabiegunników. U Ciebie ramka od razu wychodzi w strefę zaniku pola magnetycznego. Poza tym, jeden zezwój to za mało. Zastosuj mniejszy...
Dzielnik rezystorowy ma niską wydajność prądową a Tobie potrzeba na pewno coś w okolicach "setek" mA. Podłącz w szereg odpowiednią ilość diod 1n4001, na każdej stracisz ok 0,6V. Prościej już się nie da. Nie wiem czy cały ten pomysł nie jest poroniony, moment obrotowy spadnie, to silnik z magnesami stałymi a nie silnik szeregowy i takie numery nie koniecznie...
Kolego (at)Maciej Raniś nie wprowadzaj tutaj niepotrzebnych nikomu zmiennych i założeń bo nie o to chodzi. Moc zależy nie tylko od obciążenia na wale ale również od wielu innych czynników których nie włączajmy do tego prostego pytania bo nie są tutaj potrzebne, i nie utrudniajmy na siłę sobie życia. Za chwilę ktoś wymyśli, że są to silniki z magnesami...
Poszukuję prostego w budowie regulatora obrotów silnika prądu stałego z magnesami stałymi do regulacji prędkości podawania drutu w półautomacie spawalniczym MIG 125. Jeżeli ktoś mógłby pomóc byłbym bardzo wdzięczny[/youtube]
Moja propozycja sterowania silnikiem: http://obrazki.elektroda.net/91_12261387... Napisz, czy ten silnik ma magnesy stałe czy osobne uzwojenie wzbudzenia (od tego zależy układ sterowania).
Są hamulce proszkowe , ciche i wydajne. Hamulec magnetyczny w zależności od wielkości mógłby być wykonany z silnika prądu stałego z magnesami stałymi. Wyjście zwierane przez dobrany rezystor do uzyskania odpowiedniej siły hamowania.
To jest wirnik z zalaną klatką aluminiową umieszczoną w pakiecie odizolowanych od siebie blach. Magnesy można wstawić (wkleić), trzeba w tym celu wyfrezować kanały na frezarce z podzielnicą. Uzwojenia we wszelkich silnikach, cewkach itp. są wykonywane z izolowanych drutów. Bez warstwy izolacyjnej prąd płynął by z pominięciem zwojów, najkrótszą drogą...
Tylko, że Robercie tu potrzebny jest silnik AC. https://www.alibaba.com/product-detail/2... No ok, nie wlezie miniaturowy mostek? W linku niżej jest ramka z wymiarami i resztą specyfikacji. Silnik komutatorowy z magnesami stałymi AC? Trochę kłóci się to z logiką. Pewnie ten ori Denon ma prostownik w sobie jeszcze.
Dzień dobry to napęd Sinamics S120. To samo oprogramowanie, rekomendował bym wyposażyć się w to software i na dzień dobry wykonać backup parametrów. Fabryczne nastawy dla sinamicsa to coś okolo 120 stopni dla pracy ciagłej, i skoki cos pod 135 stopni ale nie dłużej niż 2 min. Generalnie 100 stopni nie stanowi problemu, oczywiście im mniej tym lepiej...
Są to silniki z magnesami trwałymi.
Są podwójne przekaźniki. Wymiarowo podobne do pojedynczych, może trochę szersze. Stosuje się je np. w samochodach do sterowania oknami, zamkami itp. elementami, gdzie silnik ze stałymi magnesami ma zmieniać kierunek obrotów względnie siłownik elektryczmy, kierunek przesuwu. Mają dwie niezależne cewki i kotwice, a styki NC i NO obu przekaźników, zazwyczaj...
głośniki, słuchawki z magnesami stałymi pracują latami i mają się dobrze Tylko oprócz magnesów mają jeszcze cewkę. Silniki mają uzwojenie a przedmiotem tematu są rozważania o silniku tylko na magnesy stałe.
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
To zależy jaki silnik. Silniki komutatorowe bez magnesów stałych, a z uzwojonym stojanem pracują tak samo przy prądzie stałym jak i zmiennym. Inne silniki ulegną uszkodzeniu.
Witam. Silnika prądu stałego szczególnie z magnesami stałymi nie trzeba przerabiać. Wystarczy go napędzić i powinien działać jako prądnica. Jeśli chodzi o moc rzędu 80W to silnik wentylatora chłodnicy od poloneza ma taką moc. Małe maszyny elektryczne mają niestety stosunkowo małą sprawność. Pozdrawiam.
eP - z wyglądy identyczny z tym sprzedawanym przez ekonapędy tylko "chromowany". Na pewno z magnesami stałymi - bezszczotkowy.
Masz typowy silnik prądu stałego z magnesami w stojanie. Wystarczy mostek prostowniczy i najtańszy regulator fazowy z Allegro.
Odnośnie silników mogę napisać bo rozbierałem sterownik. Co prawda w lodówce samsunga, ale jest to silnik PMSM, czyli maszyna synchroniczna z magnesami stałymi w tym przypadku neodymowymi. Sprawność 93 %, 10 lat gwarancji. Przykładowe noty na temat silników i aplikacji podaję w załączniku.
Mam podobne silniki Siemensa ale to są typowe z magnesami stałymi i podłączony jest tylko twornik. Zdaje się że kiedyś nie było mocnych magnesów i robiło się oba pola cewkami. Zresztą coś podobnego jak silnik od diaxa. Niektóre takie sprzęty (sterowniki) miały osobne wyjścia na stojan, osobne na wirnik i wejście na tacho. Tego rysunku z dekla nie rozumiem,...
Wiązką dlatego żeby więcej drutu weszło i wogóle żeby dało się go ułożyć.Ciężko by było ułożyć w małym silniku płaskownik 4x4 mm. Silnik nie musi mieć ferrytowego rdzenia ewentualnie ferrytowego stojana. Trudno coś powiedzieć jeżeli nie wiadomo co to ma być za silnik. Mi chodzi o to żeby energię cieplną zamienić na ruch obrotowy. Mógłby to być zwykły...
Silnik powinien być zanużony możliwie płytko, byle tylko nie robił wirów i nie wciągał powietrza z powierzchni, oś wirnika powinna być w miarę równolegle do powierzchni wody. Najsłabszy z silników MinnKota ma moc ok 0,4kW i nadaje się do pontonu lub małej łódki (<3m). Do takiego silknika robię właśnie elektroniczny regulator obrotów (oryginalny był...
Jeśli rzeczywiście potrzebne jest regulowanie momentu siły, to w silniku z magnesami stałymi jest on proporcjonalny do prądu. Czyli obojętnie w jaki sposób robisz regulację prądu. Ale jeśli chcesz uzyskać stabilizację obrotów, to musisz stabilizować SEM = napięcie - prąd * opór. 200 obrotów na minutę nie ma sensu, zastosuj gwint jako przekładnię - wtedy...
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
stojany niczym się nie różnią Chyba w silniku indukcyjnym. Nic nie wiemy o silniku oprócz mocy i napięcia. Aczkolwiek można podejrzewać że to silnik prądu stałego z magnesami trwałymi.
To silnik prądu stałego z magnesami trwałymi (widoczne na stojanie).
Z Twojej wypowiedzi wynika, że magnesy stałe odpadają - przemyśle to! Od dawna zajmuje mnie silnik Adamsa - wirnik(koło zamachowe) z magnesami stałymi popędzane impulsowo elektromagnesami. Gdybym wykorzystał pole magnetyczne Ziemi, igły kompasów jak proponuje (at)jta i ogniwa z lamp ogrodowych ładujących akumulator, to byłoby to PM? [/quote] Porzuć...
To sa dane do silnika 3F z magnesami stałymi na wirniku http://obrazki.elektroda.net/18_12432623... http://obrazki.elektroda.net/5_124326249... taka samo tyczy się prądnicy
Polski Fiat 126 p: Dmuchawy - brak, Rozrusznik - silnik szeregowy, polaryzacja nieistotna, Wycieraczki - martwy punkt w tym samym miejscu, ramie mimośrodowe-kierunek obrotów nieistotny Prądnica - Silnik równoległy, polaryzacja nieistotna, regulator mechaniczny ( elektroniczny dymił ) Zegary - poza kontrolkami nie dopatrzyłem się żadnej elektroniki (...
Wiedząc że istnieją braki literatury fachowej na temat urządzeń które próbujemy budować polecam zapoznać się z tą książką pomimo że tytuł mówi co innego . Szczególnie zwolennikom " Amerykanek " i nie tylko . Jest kilka rozdziałów szczegółowo opisujących budowę silników z magnesami stałymi i ich zasadę działania . Która rzuca nowe światło na podstawę...
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
Co do napędu to nie potrzeba Ci żadnego serwa tylko mocny silnik z stałymi magnesami z przekładnią ślimakową.Mnóstwo jest tego na aukcjach.Co do automatyki to możesz zrobić ze sterowaniem zdalnym na piloty bezprzewodowo(np bramster lub każda centralka do sterowania bram, rolet, drzwi garażowych). Jeśli przewodowo to dwie krańcówki i przełącznik np.schodowy....
Dwukierunkowy układ regulacji prędkości silnika DC z magnesami stałymi z użyciem układu H i analogowych układów regulacji: -dobrać silnik DC~50W z pomiarem prędkości=napięciu na silniku, -zasilanie 24V - bateryjne, -dobrać tranzystory układu H lub wybrać układ scalony z oferty TI, allegro-mikro, thomson, -zaprojektować układ regulacji prędkości i prądu...
a do tego zwykły regulator PWM , na jednym tranzystorze IGBT włączonym w szereg z silnikiem . . I po tranzystorze IGBT. Zajmij się kolego serwisami telefonów. Dlaczego od razu po tranzystorze ? Na razie podałem koncepcję bez szczegółów , robiąc to zgodnie ze sztuką można połączyć kilka tranzystorów równolegle , dać sterownik z zabezpieczeniem typu...
Po co ci tu indukcja ? Dodano po 1 To nie jest silnik elektryczny.
prądnica magnesami stałymi alternator magnesami stałymi silnik magnes stałymi
akyga zasilacz czyszczenie mechanizmu lasera słaby dźwięk słuchawka philips
keysight 34465a renault dionis
DEFRO – podłączenie regulatora pokojowego w kotle, zaciski RT, RS, modele Sigma, APC, EkoPELL iBOX Swanky MP4 – komputer nie widzi odtwarzacza, sterowniki, tryb USB, naprawa połączenia