Wystarczy poszukać - https://i.electricianexp.com/pl/main/sek...
Nie patrz na kolory powinno pomóc jak nie to pisz na pw
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Sprawdź szczotki silnika.
Czy prądniczka tachometryczna na silniku ok?
Aby zmienić musisz kolego w pierwszej kolejności na prasce zdjąć pierścień (kolo pasowe), w domowych warunkach jeżeli nie posiadasz praski do wyciskania łożysk jest nie do wykonania.
Sprawdź kostkę i szczotki silnika.
Najprostsze co przychodzi do głowy to ściąć ząbki i włożyć odwrotnie wtyczkę. Ale jakbyś chciał się upewnić że nie zrobisz "bum", to tu masz sposób na rozpisanie sobie który pin do czego, więc będziesz mógł porównać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... PS. Typ pralki powinien być w tytule.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik.
Witam. Nie masz kondensatora rozruchowego w tej pralce, sprawdź silnik poza pralką czy jest sprawny.
Trzeba sprawdzić grzałkę i silnik napędowy.
Jeżeli brak pracy silnika napędowego to sprawdź stan szczotek węglowych: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Sprawdź turbinkę pompy, jeśli czysta a pralka nie wylewa wody, wymień silnik pompy.
jeszcze jest kondensator. Jaki kondensator? To filtr przeciwzakłóceniowy.
No to wyszło tak jak uprzedzałem. Komutator się uniósł do nieba a z nim cały silnik. Tylko jeszcze pytanie czy moduł pralki ocalał. Pewnie wiązka przewodów z silnika do modułu też przegrzana. Silnik powinien pasować .
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Witam Podłączyć należy tak: http://obrazki.elektroda.pl/8753116000_1... Żółte niepodłączone. Silnik ten może być także zasilany z prądu stałego. Pozdrawiam, Karol
Chętnie bym sprawdził, tylko jak? Nie mam schematu wyprowadzeń gniazda silnika więc trudno mi cokolwiek sprawdzić. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz opisane jak sprawdzić silnik.
witam opis błędu ( dwie migające diody) ,,Brak sygnału tacho podczas sterowania tyrystora silnika Blokada wirnika lub bębna, tachometr lub podłączenia silnika uszkodzone ,,
Witam f08- błąd związany z silnikiem
Czołem! Niektóre firmy stosują wygłuszenie obudowy i silnika pozdrawiam TFX
Silnik pompy do wymiany.Pozdrawiam.
W tej pralce tak jest.Z wiązki wychodzi 7 przewodów a z silnika 6. Jeden zostaje nie podłączony.Łączysz po kolorach.
Witam. Prawdopodobnie silnik pompy do wymiany.
kod 07-wymien szczotki silnika
Jeżeli nie wypompowuje wszystkiej wody trzeba sprawdzić układ odpływowy. Musi być przytkany odpływ, pompa lub uszkodzony (zużyty) silnik pompy.
Sprawdź w takim razie kostkę silnika i zrób pomiary motoru.
Witam. opisz coś więcej ,czy grzeje wodę czy silnik kręci? czy wiruje?
Sygnalizacja niewłaściwej pracy silnika. Sprawdź szczotki, połączenia, kostki, tachogenerator.
Sprawdz przede wszystkim pradniczke taho na silniku, mogla sie obluzowac i nie podaje sygnalu do modulu.
Sprawdź silnik a szczególnie stan szczotek węglowych.
A sprawdzałeś sam silnik? Czy ma dobre szczotki? Jak nie będzie obwodu zamkniętego to nie pojawi się żadne napięcie.
Do sprawdzenia szczotki silnika .
Błąd C03 oznacz, że pralka ma problem równomiernie rozłożyć pranie do wirowania, trwa to kilka kilkanaście minut na najniższych obrotach. Potem załącza ten błąd. Spróbuj pranie lżejsze bez typu buty co może zakłócać równowagę, jeżeli błąd sie pojawi to komutator silnika do przeczyszczenia.
Te rezystory wyglądają na nieuszkodzone Rezystory do sprawdzenia, a co najważniejsze, złącze przy silniku do naprawy po zalaniu.
Jeżeli mostki z kabli są zrobione tak jak trzeba to nic nie kombinuj. Pralka ma prać a nie mieć ładną elektronikę. Cieszę się iż pomogłem parę złotych oszczędzić. Pozdrawiam
Szczotki :5x12.5 x 35
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
Może spróbuj najpierw sprawdzić okolice tachometru na silniku ,kostki silnika.
To możliwości jest wiele: grzałka, silnik, elektrozawory,blokada. Tylko pomiary i obserwacja wyjaśni sprawę.
Panie Szymon7507 od kiedy pralka Mastercook pf2-400 ma silnik szczotkowy ? W tej pralce jest silnik bez szczotkowy, do sprawdzenia kondensator od silnika.
Sprawdź silnik poza pralką, instrukcję masz na górze forum.
Witam Witam Karolu nigdy tego nie robilem czy dobrze rozumiem ze lewy kabelek od szczotki łącze z lewym kabelkiem stojana i podłączam pod minus a prawy kabelek od szczotki łącze z prawym kabelkiem od stojana i podłączam plus czyli lewy+lewy a prawy + prawy i to pod 230 V Znowu błąd. Mówiłem, że jedno wyprowadzenie szczotki łączysz z jednym wyprowadzeniem...
Nie wytrzymałem i kupiłem moduł od PFE 1040, więc taki sam. Jak silnik kręci to pralka pobiera z sieci 100W, więc chyba jest to normalny pobór dla takiego silnika.
Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Musi być taki jak oryginalny przy większej pojemności silnik będzie pobierał większy prąd i będzie się grzał.
Uszkodzona elektronika po zwarciu kostki silnika, konkretnie tor tachometru. Było o tym na forum nie raz, szukajka pomoże. Szukaj również jako pralki Mastercook, Brandth, Fagor, bo to samo.
Silnik główny.
To jest kondensator silnika, przy przewodzie zasilającym jest jeszcze filtr przeciwzakłóceniowy.
Kończą się szczotki ( lub zawieszone) i dlatego występuje to iskrzenie i nagrzewanie silnika a co z tym związane to zapach przypalanej izolacji. Sprawdź te szczotki i wymień. Oczywiście nie zapomnij przy okazji oczyścić komutator. Dalsze użytkowanie tej pralki w takim stanie może spowodować przegrzanie wirnika i jego spalenie. Koszt silnika ( nawet...
Sprawdź silnik , tachoprądnice.
sprawdż prądniczkę tachometryczną na silniku
Sprawdź dokładnie silnik > cewkę tacho i przewody na wtyczce silnika.
Podmień triaka sterującego,wymień przekażnik,sprawdż czy ścieżki nie są powypalane(pod lupą), przewody zasilające silnik(ciągłość).
Jeśli silnik pompy dobry to może być niedrożny odpływ - guzik, nitki z prania przytkały syfon. Lecz moim zdaniem pralka 8 letnia to silnik pompy do wymiany.
Hydrostat możesz sprawdzić dmuchając w niego i sprawdzając miernikiem zwieranie styków. Najpierw wszystko dokładnie posprawdzaj zanim zabierzesz się do rozbierania na części pierwsze. Programator podejrzewam, że był dobry tylko zanim włączył wirowanie "czekał" aż pralka wyleje wodę. Nie było sygnalu - czekał dalej. Przedmuchaj wężyk od hydrostatu i...
Szczotki silnika, przewody łączące silnik- moduł.
Silnik z rozruchowym z pralki Mastercook pf-53 pod obciążeniem traci moc. Czy może to być wina kondensatora? Może być, ale nie musi :D
Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika.
Problemem były szczotki w silniku
Sprawdź silnik programatora.
Czarno to widzę. Najlepiej najpierw sprawdź silnik.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Nie wiem na ile Ci to pomoże. W związku z tym, że mam na półkach m.in. silnik od pralki Mastercook (niestety modelu pralki b.d.b.) zmierzyłem rezystancję cewki tacho w tym silniku i wynosi ona 100Ω.
sprawdz uzwojenie silnika czy nie ma przerwy
Do sprawdzenia na początek prądniczka tacho silnika.
Sprawdź na module triaka sterującego silnikiem
Do wymiany silnik pompki.
Witam. Sprawdz i wymień kondensator od silnika.
Sprawdź złącze silnika.
Podłącz miernik do przyłącza pompy - jeśli jest napięcie podczas pracy pralki np. wirowanie, to wymień silnik pompy.
Sprawdż jeszcze szczotki w silniku.
Sprawdź wiązkę przewodów zasilających silnik - często w tych modelach dochodzi do przetarcia izolacji i zwarcia do obudowy lub amortyzatora.
Też stawiam na filtr lub silnik pompki.
Magnes w tacho lub triak silnika.
Moduł chwilami "nie widzi" pompy. Wtedy pojawia się f07. Musisz sprawdzić wszystkie złącza od pompy jak i samą pompę - możliwe, że przerywa w niej termik silnika. Sprawdź na module triak pompy i jego sterowanie.
Zobacz ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Musisz rozebrać pompę, którą widać z tyłu pralki w lewym dolnym rogu i wszystko porządnie wyczyścić bo pewnie przez lata uzbierało się sporo zanieczyszczeń, które zablokowały odpływ. Pralka nie posiada typowego filtra pompy odpływowej tylko taki oto odstojnik: https://north.pl/karta/filtr-pompy-odply...
Zacznij od sprawdzenia szczotek w silniku.
Witam. Zacząłbym od sprawdzenia silnika pompy .
Do wymiany kondensator rozruchowy silnika.
Przyczyna znaleziona , mianowicie ułamany kabelek na kostce przy silniku. Pralka włączna i zasówa .... Dziekujemy za pomoc :-)
Szukać zasilania silnika pewnie go nie dostaje.
sprawdz moj temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... mysle ze to moze byc przyczyna, u mnie sie to odnowilo pewnie klej popuscil i obecnie pralka pierze tylko nieodwirowuje, czesci tej praktycznie nie mozna kupic, przynajmniej sie nie spotkalem, trzeba wymienic silnik albo wziac ta czesc z innego silnika
zimne luty na module sterującym lutownica w rękę i do dzieła , sprawdz jeszcze szczotki silnika .
prawdopodobnie usterka modułu, jeżeli na programach prania obraca normalnie, sprawdź na razie szczotki silnika
Grzałka albo silnik ma przebicie.
A przed nagrzaniem wody silnik na rewersach obraca w obie strony?
Proszę: https://expertagd.pl/pompa-odplywowa-do-... Oryginał: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-k... Dodaj zdjęcia silnika pompy po jej demontażu to może uda się znaleźć sam silnik za połowę ceny pompy.
Zdemontuj bok pralki i sprawdź stan szczotek silnika napędowego: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Do sprawdzenia silnik uzwojenie prania.
Witam.Trzeba sprawdzić,czy do silnika dochodzi napięcie.
to moze zmienic silnik?
a nie ciekniena kostkę silnika
Sprawdź dokładnie tachometr,może coś sie dzieje z magnesem (poluzowany,pęknięty), sprawdź jakość połączeń przewodów z tacho w kostce silnika
Witam, cewka tachometra zmierzona?ma prawidłową oporność,jeżeli wiruje gdy ma mieć wolne obroty rewersyjne,uszkodzenie w obwodzie tacho,zakładając że silnik prawidłowo podłączony, pozdrawiam
Sprawdź drzwiczki i bolec, który wchodzi w blokadę, czy nie jest uszkodzony. Jeśli jest dobry - wymień blokadę drzwiczek. podłączyłem 230V do tych szczotek na 2 sek.silnik zabuczał ,ale nie zakręcił Sprawdzenie silnika komutatorowego masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Silnik napędowy pralki rozpoczyna pracę czy nie?
Na wtyczce silnika połącz czarny z niebieskim (2 żółte pozostają nie podłączone) a pod czerwony i biały podłącz 230V, uwaga silnik wystartuje z pełna szybkością ,jeżeli będzie mocno iskrzył to tak jak napisali poprzednicy uszkodzony wirnik silnika .Pozdrawiam.
silnik pralka mastercook pralka mastercook silnik mastercook pralka silnik
pralki electrolux warto aceton nitro symbol silnika
victron multiplus victron multiplus
Jakie klucze nasadowe kupić? Poradnik wyboru Centrala Nice MC424L - Brama nie reaguje na pilota