Witam, Mam silnik do łodzi, mianowicie Mercury 30KM 2T Zabrałem się za czynności konserwacyjne, wyczyściłem gaźnik, i teraz pozostaje mi jego prawidłowa regulacja, są dwie śruby od obrotów oraz od powietrza, może któryś z kolegów podpowie jak prawidłowo wyregulować pracę tego silnika. Pytanie drugie, na kablach WN mam przebicie rozumie że muszę najpierw...
Szanowni Forumowicze, Witam, postaram się krótko, zwięźle i wyczerpująco opisać problem i jego historię. ( Model silnika: Mercury 40HP Thunderbolt (402) dwusuw Rok: Lata 70-80 (daty na silniku nie ma) Problem: Brak iskry. Wstępna diagnoza: Uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator. Opis zdarzenia Pod domem silnik odpalał i normalnie wkręcał się na obroty....
Heloł, Posiadam silniczek zaburtowy 30KM, dwusuw na szarpankę. Silnik pod kołem zamachowym posiada cewkę bezmasową na 2 przewody, której do tej pory nie wykorzystywałem. Na jałowych obrotach jest ok 6V na wysokich obrotach ok. 55-60V oczywiście zmienne. Jako że doposażyłem pływadło w trochę "elektryki"( światła nawigacyjne LED, radyjko) postanowiłem...
Silnik zaburtowy Mercury 10KM dwutakt, dwa cylindry na jednej cewce brak iskry, uszkodzony moduł zapłonowy - po usunięciu żelu z płytki znalazłem uszkodzony element. Wygląda jak tranzystorek ale nie mogę dokładnie odczytać napisów, widoczne oznaczenia to G308 lub 6308. Reszta elementów to diody, rezystory, kondensatory oraz kolejny tranzystor lub tyrystor...
~ takie fale podłączamy do wyjścia cewki z magneta, powinny być dwie i nie ma znaczenia jak to zrobimy a + i - to chyba wiadomo.
Witam Mam pytanko,czy może ktoś pomóc doradzić:) Posiadam silnik jak w temacie Mercury 4,5 2 t niestety jedna cewka padła(czerwona)chcę ją oddać do przewinięcia tylko teraz nie wiem jaką ona powinna posiadać wartość,na drugiej dobrej(zielona)miernik pokazuje wartośc 699 ohm.Czy nie jest tak że jedna jest od wolnych obrotów i wartości powinny być inne?...
Nigdy nie rozbierałem ale spodziewam się, że silnik zaburtowy nie może mieć złożonej instalacji elektrycznej. Czyli przypuszczam, że posiada cewkę zapłonową i cewkę ładowania zamkniete w kole magnesowym. A więc zastosowałbym komletny mostek prostowniczy (np 100 V/ 10 A) i sprawa rozwiązana. Wydajność cewki prądowej zapewne nie przekroczy 2 A a więc...
Wg mnie ewidentnie tu nawala zapłon. Skoro przestawienie zapłonu odpada, świeca też, to zostaje moduł i cewka WN Chyba że to platyna. Jaki jest kolor iskry? Rozumniem że mieszaka z olejem jest ok.
Wielkie Dzięki! :) Dodano po 5 Kurcze, zapomniałem dodać, że chodzi o schemat do silnika z lat mniej wiecej 1982-1985 na jednej cewce. Jeszcze raz proszę o pomoc.
Silnik zaburtowy Mercury 50HP 2takt, 4cylindry, zapłon bezstykowy realizowany za pomocą aparatu zapłonowego. Oryginalny moduł jest uszkodzony, poszukuję czegoś na podmiankę. Moduł jest zasilany prądem przemiennym z cewki zasilającej, ale mogę zastosować moduł z zasilaniem prądem stałym 12v. Następnie z aparatu dochodzi jeden przewód z cewki wyzwalającej....
Silnik zdjęty. Mógłbyś mi podpowiedzieć co mam pokolei sprawdzać i jak mogę sprawdzić czy cewki są dobre i czy muszę rozbierać koło zębate aby dostać się do zapłonu Dodano po 3 Iskra się znalazla. Wyłącznik kapotażwy ją zabral. Ale silnik dalej nie odpala przy kręcenia rozrusznika paliwo przelewa się przez gaźnik. Przyczyną może być zawieszony pływak...
to jest schemat modułu od silnika zaburtowego Mercury 9,9 KM 2 cyl. 2T Energia elektryczna wytworzona w cewce magneta jest gromadzona w kondensatorze w module potem trzeba ją wyzwolić w cewce WN we właściwym momencie.
Witam. Mam prośbę mianowicie poszukuje jakiegoś dokładnego schematu podłączenia modułu zapłonowego CDI do silnika od łodzi Mercury 80hp Oil Injected 2-suw, 3 tłoki, 87 rocznik produkcji. Chodzi mi o dokładne podłączenie gdzie plus gdzie minus, potrzebuje sprawdzić czy dostaje plusy na odpowiednie piny, ponieważ nie daje napięcia na cewki. Jest to dokładnie...
Vitaycie. W moim silniku Mercury 6HP nie ma iskry. Chciałbym się dowiedzieć jak działa ta konstrukcja. Nie ma tam klasycznego przerywacza, nie ma akumulatora, jest magneto i cewka z 2 kabelkami. Jeden do czujnika, drugi do wygaszania. Najważniejszy element wygląda tak jak na foto, co kryje się w jego wnętrzu?
Witam Na wstepie Witam wszystkich - choc forum czytam od dawna jest to jeden z moich pierwszych postow od dobrych 3 lat... przepraszam rowniez jesli pisze nie tam gdzie trzeba ale uznalem ze ten dzial chyba bedzie najbardziej zblizony do mojego problemu, ale pozwolcie ze przejde do rzeczy: wstep: jakies 1/2 roku temu kupilem w Londynie łódź wyposażoną...
To, że cewka daje iskrę nie znaczy, że jest do końca sprawna. Dlatego też obie cewki należy przemierzyć i porównać. Niestety mierniki za kilkanaście - kilkadziesiąt złotych się do tego nie nadają. Nie uruchamiaj tych modułów bez obciążenia! Wrzuć zdjęcia koła magnesowego i cewek.
Musi być regulator do cewki bezmasowej.
Ten obrotomierz z ostatniego linka musi miec zasilanie DC 12/24 V a pobiera sygnał pomiarowy z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Sprzedawcy do głowy nie wpadło, ze może byc łódz/silnik bez akumulatora :cry: (at)kkknc Po co piszesz o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia? I po co to? Do silników zaburtowych nie posiadających alternatora...
Zapłon na pewno nie będzie działał. Do nowego koła trzeba mieć do kompletu uzwojenia ze środka magneta i moduł zapłonowy. Cewki mogą być stare jeżeli w tym silniku też jest zapłon elektroniczny a nie na przerywaczach.
Problem rozwiązany, zamontowałem regulator używany w silnikach briggs&stratton w traktorkach i agregatach. Na wolnych obrotach nie ładuje ale wystarczy dodać lekko gazu i pojawia się 13V przy średnich 13,6V. Orientujesz się może czy w silnikach Johson jest taka sama cewka do ładowania czy coś bardziej zaawansowanego? Czy na zwykłej cewce da się uzyskać...
Tą żywicę dłubać to masakra jest, ale się da. Jak nie chcesz to zapłon bateryjny i tu przychodzi mi na myśl moduł z poloneza oczywiście z cewką w komplecie. Wykorzystasz tylko czujnik. Na próbę możesz zmutować tylko jeden cylinder. Jeśli będzie działało to docelowo potrzebujesz dwa takie moduły i dwie cewki. Cewki nie muszą być od "poldka", mogą być...
powiedzcie to silnikowi Z18XE z mojej (żonki) Zafiry na sekwencji i w automacie więc miał wg Was "jak w raju" pół roku temu wymieniłem silnik bo dymił już tak że zarzucało jedną świecę. to są po prostu gówniane silniki i tyle (gówniane w porównaniu z ich odpowiednikami 8 zaworowymi - C18NE, które były niezniszczalne) jeżdziłem 5 lat Mercury Villagerem...