2003-2008 r - silniki Morini. Tłok może spuchnąć i po 50 km , nie ma różnicy ile przejedziesz , jeśli był źle dopasowany lub przegrzałeś skuter a masz chłodzony powietrzem to mógł oczywiście spuchnąć.
Ja tu widzę kombinacje z przekładaniem silników. Minarelli ma zapłon AC-CDI, natomiast Morini zapłon DC-CDI. Nie ma opcji podłączyć zapłonu z silnika Morini z modułem zapłonowym od Minarelli.
Bez jaj, 34 Nm to chyba na śrubę M12. Tam jest gwint M6 lub M7, więc moment 10-13 Nm max. Brak serwisówek dla silników morini LC, więc nie ma czym się sugerować.
Witam mam coś takiego Dodano po 17 Nie wysyła schematu przepraszam i anuluj p. Dodano po 4 Dodalo się Post nie na temat. Mowa o silniku Morini a nie silniku Minarelli. W tym modelu moduł Kokusan jest typu DC-CDI, czyli zasilany z akumulatora. Muszę sprawdzić czy mam gdzieś zapiski z pinoutem, później odpiszę.
(...) er i po około 20 minutach zapaliłem, ale nie świeciły się żadne światła, tylko kierunkowskazy i dioda od oleju. Wróciłem do domu, sprawdziłem co jest i wszystko było podpięte, oprócz jednego kabla od masy. Podłączyłem go i światła zaczęły działać, ale reflektor przedni nadal nie. W czym może być problem? Witaj użytkowniku! Na początek, dobrze...
Witam. Mam problem (zepsuł się) moduł zapłonowy w silniku Morini FM-128 (na module nie ma oznaczenia). Jak lub czym można go zastąpić?
Przedstaw zdjęcia instalacji elektrycznej i ich podzespołów. Z katalogu wynika że tam są typowe rozwiązania dla silnika Morini, zapłon IDM, cewkomoduł dla zapłonu bez impulsatora, typowy regulator napięcia.
Davvvi - może pierścienie, trudno powiedzieć. Sawe89 - pytaj kolege SaYruS1 ,przedstawiał swój rower z silnikiem od komara na stronie 118 8-) P.S. sądze że ten silnik KTM50 który przedstawiłeś na foto to też chinol - chiński klon silnika Morini, kosztujący około 225 dolców. DeNardis oferuje te silniki po 700 dolców :wink:
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
czyszczenie wtrysku powinno, ale jak nie to moze pompa... jaki masz silnik ?/////// morini czy piaggio... najlepiej jest na gaznik przerobic - bardzo latwo
Witam. W tych skuterach jest montowany silnik morini i do tego silnika musisz szukać części. Co do tuningu to wszystko zależy ile chcesz na niego wydać, bo można wymienić tylko sam wydech i on sam już doda mocy ale to też zależy w jakim stanie jest silnik.
Przecież to oryginalny Keihin, stosowany w silnikach Morini. Jeśli chodzi o dozownik oleju, to w tym silniku olej płynie bezpośrednio do łożysk wału korbowego. W wersji chłodzonej powietrzem były dwa zaworki zwrotne na króćcu dolotowym (aluminiowym z membraną). W wersji chłodzonej powietrzem powinny być dwa zaworki zwrotne umieszczone w karterach obok...
Jedna rzecz tu nie pasuje. W tym roczniku stosowano wyłącznie silniki Morini chłodzone cieczą. Miały one inny układ zapłonowy, typu DC-CDI oraz stacyjkę nieposiadającą obwodu gaszenia silnika.
Silnik Morini, pompka oleju o stałym wydatku. W tym silniku olej dozowany jest w pierwszej kolejności do łożysk wału korbowego, robienie mieszanki będzie skutkować przyśpieszonym zużyciem łożysk, ponieważ w karterach nie ma kanałów cyrkulacyjnych do smarowania łożysk z mieszanki.
Skuter jest wyposażony w silnik Morini Franco Motori. W Simsonie stosowane były prawdopodobnie gaźniki Dellorto, ale te silniki u innych producentów uzbrajano również w niezbyt udane gaźniki Mikuni. http://www.akf-shop.de/shop/product_info... http://www.akf-shop.de/shop/product_info...
Napisz dokładnie jaki to motorower, czy skuter. To bardzo ważne gdyż w skuterach z silnikiem Morini AC (Suzuki Adres itp.) były stosowane moduły zapłonowe "bezimpulsatorowe" a to nie o samo co cewka z quada.
Jest to silnik Morini na gaźniku Dodano po 3 Lecz nie wydaje mi sie że to zależy w tym przypadku od zasilania, ponieważ po wykręceniu świecy i zmasowaniu jej w dalszym ciągu nie ma iskry.. Pojawia sie ona dopiero gdy parę minut skuter stoi bez próby odpalenia.
Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu. Niestety, ale silnik Morini stosowany w tym skuterze wcale nie ma stałego punktu zapłonu. Zapłon "bezimpulsatorowy".
Czyli raczej silnik Morini. Dla pewności zrób zdjęcie wtyczki regulatora, tak aby można było rozróżnić kolory przewodów. Dostęp po odkręceniu czarnej osłony która znajduje się zaraz przed kolanami (do wykręcenia kilkanaście wkrętów). Według katalogów zdaje się że stosowano dwa rodzaje regulatorów: SH671-12 - normalny pinout - stosowany przy gaźniku....
W habanie jest chyba silnik morini więc nie powinno być problemu z częściami,poszukam po sklepach internetowych i jak coś znajdę dam znać.a jak by co możesz pokombinować z tą przekładką ale to się może znowu rozsypać.
Silnik przypomina raczej kopię silnika Morini stosowanego przez TGB. Najlepszym rozwiązaniem byłoby rozebranie modułu i zrysowanie schematu, oraz ewentualna próba jego naprawienia. Skutery Bajaj mają podobne rozwiązanie układowe, ale cewkę "starego typu" i moduł na cztery piny. Ciężko byłoby pomóc w przeróbce.
silnik Morini FM 50 D Zmieniłem też tłumik na inny Wiesz, jaka jest rola układu wydechowego w silnikach dwusuwowych? To nie takie proste wziąć i wymienić na inny! Przecież możesz sprawdzić, kiedy iskra występuje. Potrzebujesz stroboskop.
To też mi niewiele pomaga. Madison wychodził w kilku wersjach pojemności. Miałem styczność z 400 na gaźniku, silnik Morini do którego teraz nie ma części (fabryka upadła), ale swoją drogą bardzo ładny skuter. W pozostałych jest silnik Piaggio i system wtrysku też od niego (MIU komp na przepustnicy). Chyba że ktoś zrobił przekładkę na 500, bo tam w starszych...
a tak z innej beczki-jak zdiagnozowac awarie zaplonu w skuterze, np. Atala Hacker z silnikiem Morini? Nie ma iskry ale jak podlaczylem woltomierz pod przewody idace do cewki i zakrecilem walem to wskazowka skacze-czyli jakies impulsy są, a jak podlaczylem cewke z MZ to nadal nie ma iskry.. Jak to sprawdzic?
Tak sądziłem, silnik Morini chłodzony cieczą jak w Italjet Formula 50LC, ale wolałem się upewnić. Motor-land miał zapłony (stator+magneto) produkcji Langfang Kokusan. Z nimi nie byłoby problemu, lecz aktualnie są niedostępne. Wilmat ma coś identycznego, ale sądzę że może to być typowa chińska podróba a nie oryginał chiński z Langfang Kokusan. W TGB...
Witam. Mam pewien problem ponieważ moja aprilia sr 50 racing ,silnik morini na gaźniku słabo paliła więc postanowiłem coś z tym zrobić .Więc stwierdziłem ,że wymienię zawór membranowy i elektrozawór ssania no i wymieniłem . Myślałem ,że w końcu będzie git ,a tu niespodzianka nie chce zapalić .Dlaczego ? Coś źle złożyłem? Raczej nie. Jest jakaś reguła...
Silnik w Jetforce posiada łożyska wału korbowego smarowane olejem z dozownika. Od króćca (zaworka) idzie kanał w płaszczyźnie styku karterów z cylindrem, dalej kanałami wierconymi do łożysk wału korbowego. Takie rozwiązanie stosowało m.in. Suzuki w silnikach Morini do skuterów. Nie należy więc usuwać dozownika i przechodzić na mieszankę gdyż doprowadzi...
Szukaj modułu firmy Kokusan Denki, do Aprili SR z silnikiem Morini gaźnik. Wygląda identycznie jak moduł numer 29 z poniższego zdjęcia: http://www.kokusandenki.co.jp/english/pr... PS. Przygotuj się na niemały wydatek. Takie moduły na Allegro kiedyś widziałem za kwotę 300 - 400 zł. Nie spotkałem się z takimi modułami w innych...
Musiałbyś podłączyć cewkomoduł od Suzuki, ponieważ na pewno nie będzie się zgadzała charakterystyka uzwojenia zasilającego do pojemności kondensatora w module. Tylko uważam że zapłon od Morini niezbyt nadaje się do silnika kręcącego 10000 RPM, gdyż charakterystyka zapłonu bardzo mocno się opóźnia wraz z obrotami. Nie było możliwości zastosowania zapłonu...
Takie rzeczy były możliwe tylko na starych, pierwszych Ditechcach z silnikiem Morini, one mogły startować z 4000 RPM i nic się nie działo. W nowszych modelach już niekoniecznie. Po pierwsze mapa wtrysku jest dopasowana na stałe, nie ma żadnej pętli zwrotnej w regulacji na podstawie sondy lambda czy przepływomierza. Tak więc silnik musi być zgodny ze...
Jaki to element? Dam wam odpowiedź jak i co dalej z skuterem jak znajdę więcej czasu żeby to wszystko ogarnąć związane z nim ;) Edit: Żeby nie zakładać tematu nowego. Skuter Suzuki ap 50, 1997r Cylinder 65ccm Rolki 4,6g ale jeszcze sprawdzę Filtr stożkowy Top Racing Wydech Rhemus. Chciałbym pomocy w dobraniu przełożeń ponieważ oryginalne są zablokowane....
Z tego co pamiętam, koło magnesowe od AM6 czy Derbi nie za bardzo się nadaje ze względu na różnicę rozmiaru stożka. Lepiej by się nadawało koło magnesowe ze silników Morini (Malaguti Fifty). Ludzie na takie trafiali, okazywały się że miały za małe stożki aby je zamontować w Simsonie. Reszta to standardowo, dorabianie podstawki itp. Romety były robione...
Witam , posiadam Aprillie SR 50 z 2003 roku , jest ona na silniku morini , obecnie została przeprowadzona przeróbka na gaźnik , wymieniona głowica , taka decyzja została podjęta ze względu na to iż po 4,5 tys przebiegu zatarł się kompresor powietrza i bałem się , że wał może również się uszkodzić oraz był uszkodzony wtrysk . Skuter chodzi i śmiga bardzo...
Po co Ci stuningowany skuter do lasu? Tym bardziej, że Sfera nie nadaje się do żadnego sportu... Generalnie to praktycznie w każdym skuterze są problemy z filtrem powietrza na zapylonych drogach. W niektórych skuterach są przedłużone doloty w postaci np. rury ssącej pod podłogą (np. starsze Piaggio NRG, Aprilia SR50 od czasów silnika Morini) albo bardziej...
Patrzcie na daty napisania postów. SR to jest skuter, obok komory korbowej nie ma oleju przekładniowego i skrzyni biegów. Tylko w silnikach Piaggio pompa wody znajduje się pomiędzy karterami. W silnikach Minarelli i Morini znajdują się na pokrywie iskrownika.
Jaki model :Factory ,Racing? Jaki silnik Piaggio , Pure jet,Morini?(wtrysk, gaźnik)? Albo podaj 8 pierwszych znaków z VIN
Witam Mam taki problem........... Podczas jazdy moto Gilera gsm 2003 silnik morini 50cc moto spadło raptownie z obrotów zredukowałem do zera nie zgasł ale nie chciał już wejść ponownie na obroty Co zrobiłem........? 1. wyczysciłem wydech kretem 3 razy aż buzowało z niego 2. wyczysciłem gaznik, aż sie błyszczy jakie ma objawy? 1. zalewa cały czas świece,...
Witam Chciałem się dowiedzieć jaki silnik podejdzie do ramy AY50 LC z możliwie najmniej przeróbek czy od aprilii sr 50 morini spasuje bez problemu? czy podejdzie silnik AC pod elektryke? A jeśli 125cc to jaki? i co trzeba wymienić? Pozdrawiam
Żeby skuter chodził to 500zł starczy ale żeby jeżdził i i miał osiągi to nie. Sprawa nie jest taka prosta. Trzeba mieć trochę wiedzy i doświadzenia żeby skuter chciał dobrze jezdzić po przeróbce. Generalnie wszyscy odpychają się od tego tematu. Często przy przeróbce wychodzi ,że sam silnik ( z reguły powyżej 15tys. km) wymaga remontu i wtedy pieniądze...
Pytanie czy warto. Taki skuter w PL jest warty 1000-2000 zł. Nie wyróżnia się niczym szczególnym poza wyglądem gixxera w wersji R. Posiada niezbyt popularny silnik Suzuki-Morini poblokowany na kilka sposobów, trzy wersje przełożeń przekładni końcowej, niezbyt przyjazny gaźnik Keihin PWS 12 z blokowaną iglicą i psującymi się automatami ssania, nietypowy...
Silnik Morini FM101, pojemność 95 cm³, vmax 87 km lub uwaga... 45 km/h :D Niestety nie mam serwisówki do tego modelu silnika, mogę się posłużyć katalogiem części. Według niego króciec ssący i dozownik oleju są podobne jak w silniku 50 cm³, więc olej jest podawany bezpośrednio do łożysk wału korbowego. Przejście na smarowanie mieszankowe w...
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
Sprawdziłem, przy pedale znalazłem przełącznik. Dodam, że na moim schemacie jeszcze czegoś brakuje mi przy regulatorze, po przekręceniu stacyjki w pozycję odpalania w regulatorze słychać załączanie się jednego z dwóch przekaźników. Jeśli chodzi o dokumentacje to znalazłem wraz z całymi instalacjami elektrycznymi, ale do modeli z większym silnikiem i...
Pewnie niefachowo ściągałeś koło magnesowe (bez ściągacza) i magnesy oderwałeś lub zahaczają one o stator. Sprawdź działanie impulsatora tj. jego oporność (ok. 130 -140 ) i prawidłowość zamocowania tj. w odległości ok. 0,3 mm od "wypustu" na kole magnesowym chyba, że masz inny typ silnika.
Witam . Chciałbym przerobić zapłon w APRILI SR 50 LC RANCING silnik Franco Morini 2003 rok. Mianowicie spaliły mi się 2 moduły CD CDI. Pierwszy spalił się po umyciu skuterka, drugi spalił się po przejechaniu około 900 km czyli po 5 miesiącach jeżdżenia do pracy. Za drugi moduł zapłaciłem 506 zł - orginalny moduł aprilia nr. 16.754.128 / CB 1106 / 0A31....
Z góry przepraszam za MEGA odkop. ;) Posiadam schemat modułu firmy "idm - italy patent" do skutera Italjet Formula 50 z silnikiem Motori Franco Morini. To jest moduł "bezimpulsatorowy", podłącza się tylko do cewki zasilającej. Iskra wyzwalana jest ujemną połówką napięcia zasilającego, wytwarza dwie iskry na obrót wału. Wysłałem już schemat do www.motelek.net...
Nie pamiętam już dokładnie, ale czujniki temperatury silnika różniły się pomiędzy producentami, tj. pomiędzy np. Morini Ditech a Peugeot TSDI. Nowe czujniki pochodziły od modelu Factory (na silniku PureJet)? Druga sprawa to temperatura z tego czujnika jest odczytywana bezpośrednio przez ECU, a temperatura na liczniku odczytywana z ECU po linii K, natomiast...
Mam problem z Aprilią SR50 DiTech z 2001 r. Silnik to Morini na wtrysku bezpośrednim. Problem polega na tym, że przerywa powyżej 1/4 manetki gazu. Jest to niezależne od świecy. Pali bez problemu. Zaraz po zapaleniu chodzi normalnie, dopiero po chwili zaczyna przerywać. Domyślam się, że jest to związane z dawką paliwa, która na ssaniu jest prawidłowa,...
Witam, od kilku tygodni w aprili sr 50 nie ma ładowania, do świateł dochodzi 4v, do ssania takze 4 v w nastepstwie elektrozawor ssania wysuwa sie po paru minutach mocnego gazowania i spowrotem wlacza sie gdy obroty sa niskie. Dziś dobrałem się do regulatora napięcia i zmierzoną wartością napięcia dochądzącego do niego ze statora to 4-5 v czyli coś jest...
Witam Kończę remont tego samochodu, silnik franco morini (benzyna), zostało mi ładowanie zastawiam się jak ma działać ten układ mi kontrolka gaśnie ale napicie ładowania jest za wysokie. Wiem układ ma wspomagać jazdę. Z góry dziękuje za pomoc.
Silniki stosowane w SR to: - Minarelli Horizontal - Minarelii Vertical - Franco Morini gaźnik - Franco Morini wtrysk (Ditech; do 07/2003) - Piaggio/Gilera gaźnik - Piaggio/Gilera wtrysk (PureJet, inaczej New Ditech; od 07/2003) polecam wtrysk ditech puki co bezawaryjny, sam taki posiadam. Spalanie w zakresie 2.5-3l/100km do tego przyzwoite osiągi około...
Żeby cokolwiek modyfikować przy silniku na wtrysku, trzeba mieć interfejs diagnostyczny + mapy do niego. Zmiana wydechu powoduje zmianę przepływów przez silnik co przy starej mapie zmienia skład mieszanki. Podobnie zmiana cylindra na 65 (Morini) lub 70 cm³. Malossi dawało do zestawu swoje ECU z oprogramowaniem pozbawionym wielu systemów kontroli...
Witam! Mam problem z ligierkiem zakupilem uszkodzonego, brak mocy, silnik słabo sie w kreca. Okazało sie ze było wymieniane magneto kpl i jest podłaczone bezposrednio do cewki bez modulu cdi. Na aucie nie moge zlokalizowac modułu zapłonowego. Z góry dzieki. Pozdrawiam
Do Ditecha (pierwszej generacji) firma Malossi przygotowała specjalny zestaw zawierający dedykowany moduł ECU, o bardziej bogatszej mapie paliwa, pozbawiony systemu diagnostyki i paru funkcji które były upierdliwe w oryginalnym rozwiązaniu, dzięki czemu wtryskowiec na ECU Malossi chodził lepiej. Wymiana samego cylindra (swoją drogą nie 70 a tylko 65...
Ten motorower wazy az 121 kg..? I ma do tej masy wlasnej 'moc 3,3 KM' - to jak taki silnik ma 'ciagnac' w ogole ciezar samego motorka..? Jezdzilem 40 lat temu na przedwojennym motorku NSU 201 OS / 1935-36r. i tez wazyl prawie tyle samo - bo 122 kg, ale mial moc silnika 8 - 8,5 KM. Przy mojej 'masie' wowczas, 54/55 kg - rozpedzal sie do 110 - 115 km/h...
Przerwę na świecy ustawiłem 0.60 Daje mocniejszą iskrę można by żec. Zmieniłem dyszę główną na 72 i lepiej się zbiera . Pewnie go zalewało na dyszy 80. Kiedy dałem Dyszę 71 to go muliło więc za mała. Wróciłem do 72 z tym że trochę kopci. Dawka paliwa 1,5 obrotu przerywał na wyższych obrotach, brakowało mu paliwa. 2 obroty tak samo, zrobiłem 2,5 obrotu...
zapłon morini aprilia morini silnik dyson silnik
tkanina szklana renault megane bezpiecznik wycieraczka tranzystory mutujące
radio internetowe radio internetowe
Dodatkowe oddzwanianie w lodówce Siemens KG39NA91 Jak odszronić chłodziarko-zamrażarkę Siemens KG39NA91?