Ja tu widzę kombinacje z przekładaniem silników. Minarelli ma zapłon AC-CDI, natomiast Morini zapłon DC-CDI. Nie ma opcji podłączyć zapłonu z silnika Morini z modułem zapłonowym od Minarelli.
Musiałbyś podłączyć cewkomoduł od Suzuki, ponieważ na pewno nie będzie się zgadzała charakterystyka uzwojenia zasilającego do pojemności kondensatora w module. Tylko uważam że zapłon od Morini niezbyt nadaje się do silnika kręcącego 10000 RPM, gdyż charakterystyka zapłonu bardzo mocno się opóźnia wraz z obrotami. Nie było możliwości zastosowania zapłonu...
Ściągnij schemat do swojego sprzętu (jest w sieci) i samemu rozrysuj instalację zapłonową. Masz kolorowe przewody, schemat+skuter i do dzieła. Najprostsza i najszybsza metoda.
Przedstaw zdjęcia instalacji elektrycznej i ich podzespołów. Z katalogu wynika że tam są typowe rozwiązania dla silnika Morini, zapłon IDM, cewkomoduł dla zapłonu bez impulsatora, typowy regulator napięcia.
Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu. Niestety, ale silnik Morini stosowany w tym skuterze wcale nie ma stałego punktu zapłonu. Zapłon "bezimpulsatorowy".
mi mechaniki podłączyli chinski moduł cd-cd odpalil skuter cd-cdi ale po 2 minutach pracy wystrzeliła uszczelka pod głowicą i plyn zalal swiecę . prawdopodobnie zapłon występuję wcześniej lub później i kompresja wydmuchuje uszczelkę , automatycznie zbiorniczek wyrównawczy puszcza zabezpieczeniem w korku nadmiar ciśnienia , a po odkręceniu korka w zbiorniczku...
Z tego co pamiętam, koło magnesowe od AM6 czy Derbi nie za bardzo się nadaje ze względu na różnicę rozmiaru stożka. Lepiej by się nadawało koło magnesowe ze silników Morini (Malaguti Fifty). Ludzie na takie trafiali, okazywały się że miały za małe stożki aby je zamontować w Simsonie. Reszta to standardowo, dorabianie podstawki itp. Romety były robione...
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Jaki moduł zapłonu moge podłaczy magneto jest takie same jak w aprili suzuki katana
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
Podaj więcej informacji na temat konstrukcji zapłonu. Najlepiej zdjęcie modułu i zapłonu.
Nie można zastosować innego regulatora. Dostępny jest zamiennik WM Motor. Jedyna opcja przeróbki to zastosowanie alternatora od Aprilii SR50 (Morini gaźnik) i zapłonu DC-CDI. Nie daje gwarancji niezawodności i też trochę kosztuje...
Przepraszam, niestety nie posiadam pinoutu do tego modułu.
Tak sądziłem, silnik Morini chłodzony cieczą jak w Italjet Formula 50LC, ale wolałem się upewnić. Motor-land miał zapłony (stator+magneto) produkcji Langfang Kokusan. Z nimi nie byłoby problemu, lecz aktualnie są niedostępne. Wilmat ma coś identycznego, ale sądzę że może to być typowa chińska podróba a nie oryginał chiński z Langfang Kokusan. W TGB...
Witam , posiadam Aprillie SR 50 z 2003 roku , jest ona na silniku morini , obecnie została przeprowadzona przeróbka na gaźnik , wymieniona głowica , taka decyzja została podjęta ze względu na to iż po 4,5 tys przebiegu zatarł się kompresor powietrza i bałem się , że wał może również się uszkodzić oraz był uszkodzony wtrysk . Skuter chodzi i śmiga bardzo...
a tak z innej beczki-jak zdiagnozowac awarie zaplonu w skuterze, np. Atala Hacker z silnikiem Morini? Nie ma iskry ale jak podlaczylem woltomierz pod przewody idace do cewki i zakrecilem walem to wskazowka skacze-czyli jakies impulsy są, a jak podlaczylem cewke z MZ to nadal nie ma iskry.. Jak to sprawdzic?
Ogólnie na chwilę obecną skupiłem się na samym iskrowniku i kole magnesowym - dalsze wyjscie czyli z modółu czy cewki to już nie będzie większy problem. Gdy mam założone na wał magneto i pod spodem iskrownik, to podczas kręcenia rozrusznikiem najpierw prąd wskakuje na 2-3V a potem spada na 0,02-0,03 i jest to na przewodach zapłonowych - czerwono czarny...
Przerwę na świecy ustawiłem 0.60 Daje mocniejszą iskrę można by żec. Zmieniłem dyszę główną na 72 i lepiej się zbiera . Pewnie go zalewało na dyszy 80. Kiedy dałem Dyszę 71 to go muliło więc za mała. Wróciłem do 72 z tym że trochę kopci. Dawka paliwa 1,5 obrotu przerywał na wyższych obrotach, brakowało mu paliwa. 2 obroty tak samo, zrobiłem 2,5 obrotu...
Jest to silnik Morini na gaźniku Dodano po 3 Lecz nie wydaje mi sie że to zależy w tym przypadku od zasilania, ponieważ po wykręceniu świecy i zmasowaniu jej w dalszym ciągu nie ma iskry.. Pojawia sie ona dopiero gdy parę minut skuter stoi bez próby odpalenia.
Szukaj modułu firmy Kokusan Denki, do Aprili SR z silnikiem Morini gaźnik. Wygląda identycznie jak moduł numer 29 z poniższego zdjęcia: http://www.kokusandenki.co.jp/english/pr... PS. Przygotuj się na niemały wydatek. Takie moduły na Allegro kiedyś widziałem za kwotę 300 - 400 zł. Nie spotkałem się z takimi modułami w innych...
Z góry przepraszam za MEGA odkop. ;) Posiadam schemat modułu firmy "idm - italy patent" do skutera Italjet Formula 50 z silnikiem Motori Franco Morini. To jest moduł "bezimpulsatorowy", podłącza się tylko do cewki zasilającej. Iskra wyzwalana jest ujemną połówką napięcia zasilającego, wytwarza dwie iskry na obrót wału. Wysłałem już schemat do www.motelek.net...
Silnik przypomina raczej kopię silnika Morini stosowanego przez TGB. Najlepszym rozwiązaniem byłoby rozebranie modułu i zrysowanie schematu, oraz ewentualna próba jego naprawienia. Skutery Bajaj mają podobne rozwiązanie układowe, ale cewkę "starego typu" i moduł na cztery piny. Ciężko byłoby pomóc w przeróbce.
Jedna rzecz tu nie pasuje. W tym roczniku stosowano wyłącznie silniki Morini chłodzone cieczą. Miały one inny układ zapłonowy, typu DC-CDI oraz stacyjkę nieposiadającą obwodu gaszenia silnika.
Napisz dokładnie jaki to motorower, czy skuter. To bardzo ważne gdyż w skuterach z silnikiem Morini AC (Suzuki Adres itp.) były stosowane moduły zapłonowe "bezimpulsatorowe" a to nie o samo co cewka z quada.
Pytanie czy warto. Taki skuter w PL jest warty 1000-2000 zł. Nie wyróżnia się niczym szczególnym poza wyglądem gixxera w wersji R. Posiada niezbyt popularny silnik Suzuki-Morini poblokowany na kilka sposobów, trzy wersje przełożeń przekładni końcowej, niezbyt przyjazny gaźnik Keihin PWS 12 z blokowaną iglicą i psującymi się automatami ssania, nietypowy...
Cześć jestem nowy na forum i mam następujący problem. obecnie zamieniam DiTech na Gaźnika. Usunąłem wszystkie części DiTech i podłączone Malossi Ecu(specjalny do zmiany na Gaźnika), włączony zapłon, bezpiecznik przepali. oryginały DiTech Ecu podłączony, bezpiecznik przepali. bez Ecu to samo. i wtedy demontowałem drut czerwony do reley od startera i...
silnik morini aprilia morini lampa ustawiać zapłon zapłon
zawór regeneracji bosch testy akumulatorów giełda katowicach
myjka ćisnieniowa zapłon morini
Niedziałające głośniki z lewej strony Ford Galaxy - przyczyny i rozwiązania Renault Laguna II 2005 - Hamulec elektryczny nie zwalnia po wstecznym