Do sterowania MOSFET-ów wystarcza 4-5 V, coś Kolega źle doczytał.
To wypada, żebyś poczytał opis... jest tam może taki skrót "PWM"?
Dzieje się tak dlatego, że w przeciwieństwie do S1UP i S2UP wejścia S1DN i S2DN są zanegowane. Dla przykładu, podanie na wejście S1UP napięcia wysokiego powoduje, że Q8 przewodzi i Q5 jest wysterowany, natomiast podanie wysokiego napięcia na wejście S1DN powoduje, że Q14 przewodzi i zwiera napięcie na bramce Q11, wyłączając go (jednocześnie wyłączany...
A jak to chcesz sterować z COM-a lub LPT bez mikrokontrolera? Przecież ramps to tylko 3 MOSFET-y i ponad 50 pinów które wymagają podłączenia do mikrokontrolera aby odczytywać krańcówki, temperaturę lub sterować silnikami, MOSFET-ami itp. Pozdrawiam
Potryebujesy tranzystora NMMOS, dwóch rezystorów i diody wstecznej - to wszystko. Tranzystor musi być "logic level", czyli np. IRLML6344. Rezystor pomiędzy bramką i masą jest niezbędny do tego, żeby po włączeniu zasilania silnik nie ruszał. rezystor szeregowy pomiędzy wyjściem uC i bramką od biedy można pominąć, zwłaszcza, jeśli nie przeszkadzają Ci...
http://obrazki.elektroda.net/20_12605265... http://obrazki.elektroda.net/20_12605265...
Rezystor rzędu kilkudziesięciu Ω powinien być. Oczywiście dioda odwrotnie równolegle do silnika też.
Nadal próbuję zrozumieć to jak obliczać poziom "zero" przy określaniu miejsca przełączenia faz z napięcia back EMF. Jeśli macie jakieś informacje na ten temat to proszę o naprowadzenie mnie na jakieś porządne pdf-y bo znalazłem trochę gotowych schematów i kodów ale chciałbym to sam zrozumieć. Może ten cykl pomoże: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Brak kondensatorów odsprzęgająych zasilanie 5V, a do tego zasilanie przez rezystor 2ohm - stąd przepięcia na szynie zasilającej (które przedostają się na bramki mosfetów) i uszkodzenia tranzystorów.
Możesz zastosować AOT480L np. z https://www.tme.eu/pl/details/aot480l/tr... Może być też CSD19505KCS od tego samego dostawcy. Wymień przynajmniej jeszcze jeden z tej gałęzi i sprawdź czy driver bramki nie ma zwartego wyjścia, nie jest uszkodzony? Jeżeli sterowanie i driver przetrwał uszkodzenie to po...
Zapomniałeś dodać ze stosuje się tam odpowiednie układy podwyższające napięcie aby te Mosfet-N'y miały szanse się chociaż otworzyć. Masz problemy z czytaniem ? ...No właśnie, jakich elementów, czy mógłbym prosić o schemat lub wskazówkę... A proszę bardzo . C1 i C2 można pominąć , nie są niezbędne do poprawnej pracu układu .
To jest kondensator smd o znacznej pojemności i napięciu.
Spróbuj tego, co prawda jest na 500V/18.4A ale jest w miarę tani i wiem, że na pewno jest zdolny do pracy nawet powyżej 200KHz i przy dużych mocach. http://www.semiconductors.com.pl/web/pli... jest dostępny http://www.semiconductors.com.pl/
Układ może wymagać dobrania rezystora 820k dla uzyskania odpowiedniej czułości, potencjometrem bym go nie zastępował (chyba że montażowym), bo powyżej położenia maksymalnej czułości układ przestanie działać. http://obrazki.elektroda.pl/1645312000_1... Nie ma tu MOSFET-a ale jeśli to silnik małej mocy nie będzie różnicy, brakuje diody...
Nie podałeś typu obudowy. AO4403 https://www.tme.eu/pl/details/ao4403/tra... przy Vgs=2,5V ma Rdson<80mOhm, co da spadek napięcia <100mV. Tu masz różne typy w małych obudowach, dostępne w TME: https://www.tme.eu/pl/katalog/tranzystor...
BYV42E na tej tez dziala ok
Zakładając że silnik ma pobiera 500W płynie 42A tranzystory sie nagrzeją powiedzmy do 100°C Rdson zestawu wzrośnie do 6mΩ? straty statyczne będą do 10W. Jak do tego mają sie straty przełączania? Kolega pisze że 170ns to duzo, ja założę że 12x więcej - 2µs to nadal mało, załóżmy w uprosczeniu że przez te 2us wydziela sie 500W, uwzględniając...
Witam hall jest potrzebny żeby sterownik wiedział jak załączać kolejne fazy silnika natomiast gdy jest potrzeba dokładnego badania pozycji wału wykorzystujemy np enkoder optyczny np taki jak w myszce 2 kanały przesunięte o 90 stopni http://www.fpga4fun.com/QuadratureDecode... oczywiście enkodery przemysłowe mają zdecydowanie większą rozdzielczość...
Kupiłeś nowe więc reklamuj że nie działa. Jaki prąd pobiera ten silnik bezpośrednio z tego zasilacza? Obawiam się że padł mosfet w tym regulatorze.
No właśnie nie masz bo jeśli górny jest włączony to napięcie na źródle masz bliskie zasilaniu a na bramce masz mieć te 9V więcej niż na źródle. Tu jest podobny temat : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... A tu moja realizacja :) http://obrazki.elektroda.net/90_12527897...
Silnik podłączył bym pod Mosfet IRLZ44N, ale czytałem, że nie jest to do końca dobre rozwiązanie, ponieważ może dojść do odkładania ładunków na bramce, co w dalszym etapie może spowodować spalenie kontrolera. Odkładanie ładunków na bramce? coś pokręciłeś, albo odkryłeś zakamarki internetu z największymi bzdurami. Obwód bramki zachowuje się jak kondensator...
Witam! W zasadzie można by podkładać jeden za drugiego czyli dać 7833 zamiast 2203 bo jak nota mówi 7833 ma RDSon 3.8mOhma a ten drugi ma aż 7mOhm co w aplikacji niskonapięciowej ma znaczenie. Jesteś pewien, że reszta elektroniki jest sprawna po wymianie tegoż tranzystora (domniemam, że został uszkodzony, i po wymianie na inny stwierdzasz owe efekty,...
Witam ponownie, To już całkiem nieźle ;] , ale kolega musi przestudiować dokładnie datasheet'a zanim weźmie się do pracy ;p. Jest tam taki wzorek : ITRIPmax = VREF/8RS Z niego trzeba policzyć VREF Podają też że wartość RS powinna być 0.5/ITRIPmax. Oprócz tego jest zapis który mówi że napięcie na pinie SENS1 i SENS2 nie powinno przekroczyć 0,5V (o ile...
Do ogniwa przylutuj podwójne terminale i pociągnij osobne przewody plus i minus dla Atmegi i osobne plus dla silniczka i minus dla Mosfet`a Silnik najwięcej prądu bierze "gdy stoi" czyli przy starcie. Możesz mu za pomocą tego Mosfet`a zrobić "soft start"
Tranzystor ze zdjęcia to HGQ022N03A
To teraz trzeba przeanalizować sterowanie mosfetm, (T5, T6, T7). Na bramce mosfeta powinny być impulsy PWM. Na próbę można zewrzeć kolektor i emiter tranzystora T5, jeżeli tranzystor mosfet jest sprawny silnik powinien ruszyć na 100% prędkości.
w zależności od modelu siła to ok 0,5 do kilku N , a więc dość sporo tylko od razu trzeba pomyśleć o odpowiednim mostku H , bo prądy są dość duże , a scalone mostki o takim prądzie są dość drogie , dla tego pozostaje budowa mostka samodzielnie najlepiej na tranzystorach Mosfet
Nie możesz sobie tego rozwiązać na przekaźnikach? Będzie dużo prościej.
Witam Mozę ten kurs naprowadzi i przybliży pewne rzeczy z silnikami Kurs Arduino – #8 – Sterowanie silnikami DC, pętla for
Również nie mam doświadczenia przy takich mocnych silnikach jednakże wydaje mi się, że zbudowanie mostka H na tranzystorach MOSFET nawet po dwa równolegle powinno rozwiązać problem.
Do takiego sterowania silnikiem należy użyć tranzystorów MOSFET. IGBT są stosowane do wysokich napięć i niskich częstotliwości. Za 2 zł można kupić tranzystory MOSFET o małej rezystancji. np IRFZ44. Co do sterowania to można je wykonać samemu poprzez pary komplementarne tranzystorów bipolarnych, lub wykorzystując gotowe sterowniki z separacją galwaniczną...
Wstawiasz pomiędzy silnik i zasilacz Mosfeta i sterujesz go PWM'em.
Witam. Z analizy schematu wynika, że po pierwsze - tranzystor Q2 pracuje na granicy mocy. Moc łączona to ok. 10 A x 24V =240W, a w nocie katalogowej ma 200W i druga sprawa czy dobór MCP14E5 był właściwy? (może E4)- bo kreska pionowa nad wyjściem outA oznacza negacje, czyli odwrotne działanie. Wygląda na to, że układy pracy i hamowania pracuja razem.
Witam Bardzo proszę o identyfikację elementu SMD o oznaczeniu 2320 obudowa SOT 23, prawdopodobnie jest to tranzystor MOSFET. Tranzystor pracuje w sterowaniu silnikiem drona
Czy oferta na silnik i mosfety jeszcze aktualna? Mam robot Hkoenig z błędem L002, a po zamianie silników z błędem L003. Jeden silnik się obraca z oporem. Jeśli do obsługi jednego silnika potrzebne są dwa mosfety, to potrzebuje 4 sztuki. pozdrawiam mars45
To najprawdopodobniej 2SK2046 albo coś w tym stylu. We wkrętarce jest raczej małe napięcie za to duży prąd silnika i mosfet musi to wytrzymać. Jak nie znajdziesz to spróbuj podmienić go na np. IRF4104, STP55NE06, IRFZ44N albo inny tranzystor N-MOS o prądzie rzędu 50A i napięciu 50V lub trochę więcej. Jak masz pod ręką tranzystor 30A/50V to możesz spróbować....
Czy to że zastosowałem ogromny bezpiecznik (30A) nie spowodowało też innych uszkodzeń? Może nie, bo ten zwarty mostek swoim zwarciem zabezpieczył resztę. Ale, przy przeciążeniu MOSFET silnika tez jest podejrzany.
A czego chcesz ten mostek robić na mosfetach? Przy tym prądzie i napięciu spokojnie wystarczy jakiś gotowy scalaczek, np. L293D...
Cewki są nie potrzebne, ewentualnie możesz dać na zewnątrz jakąś szeregowo z silnikiem, jeśli Ci w testach wyjdzie, że takiej potrzeba. Zamiast diód D5, D6 daj lepiej transil dwukierunkowy na zaciskach silnika. Dolne mosfety wymień na logic level(np. seria IRLxxxx) - te otwierają się przy 5V i są właśnie do takiego zastosowania.
Wymienione diody Zenera 15V 2W, wymieniony sterownik MOSFETów IR.
W tym układzie napięcie mało zależy od wartości opornika (i w zasadzie nie mamy na nie wpływu), natomiast zależy od niej prąd i trzeba dobrać opornik tak, by prąd był w granicach 40-50mA (taki prąd zapewni pełne włączenie BC639, a jeszcze nie grozi przegrzaniem BC548), taki prąd na oporniku 22Ω da napięcie około 1V. Jeśli podłączysz opornik i stwierdzisz,...
Witam - przy wyjściu na silnik znajduje się mosfet , to może być; ST2300 ,AM2300 lub SI2300 . Odpowiednikiem może być AP2306 ,IRLML6244. http://www.tme.eu/pl/details/irlml6244tr...
Witam Co do kompatybilności elektromagnetycznej to proponowałbym ten wątek pozostawić. Jeśli chodzi o dobór tranzystorów to wielkiego wyboru nie masz. Jak pójdziesz do sklepu to na dzień dobry dostaniesz za śmiesznie małe pieniądze tranzystory, które mają prądy rzędu kilkunastu, kilkudziesięciu amper i napięcia około 100V - to wystarczy.Sugestia jest...
Regulowana przetwornika / regulowany zasilacz. Pewną prostą formą tego pierwszego jest mosfet sterowany PWM.
Pali bo nie ma diody od drenu do +12V. Dioda ma być od drenu do +12V a nie tak jak narysowałeś. Dioda ma być Schottky'ego na duży prąd. Np. MBR1545.
Czyli na zasilaniu drivera TLP dam 100nF i 10uF a na zasilaniu silnika (mosfet) 470uF/35V? r
Witam ponownie, silnik stoi w miejscu, jak zamiast niego podłączę diodę z rezystorem to dioda się świeci, nie wiem czemu to nie działa:( Są do tego dwa powody. Na pierwszy częściową odpwiedź dał ci janbernat, która wymaga uzupełnienia, które przyda ci się w przyszłości. W maxymalnym skrócie: - jeżeli masz MOSFET typu N to stoi on na schemacie po stronie...
Wybrałem układ BSC009NE2LS ponieważ wydał mi się lepszy w tym przypadku. Trochę lepszy Rds(on).
Niestety nie mogę pomierzyć żadnych napięć sterowania mosfetami w układzie. Jakiekolwiek miarodajne pomiary w tym układzie mogą być wykonane jedynie oscyloskopem. Co do testowania tranzystorów. Piszesz, że mają 220... Czego 220, przy jakim napięciu bramki? Pobierz notę katalogową IRF-a i przyjrzyj się charakterystykom, wstaw w obwód drenu obciążenie...
Witam Zadziała, ale mogą być problemy z tym 1kHz i musisz też uważać na czas martwy. Dorzuciłbym diodę Schottky na każdy mosfet.
Zakładając, że: częstotliwość PWM jest duża, to średni prąd tranzystora można obliczyć: http://obrazki.elektroda.pl/8197803200_1... a średni prąd diody: http://obrazki.elektroda.pl/5578023600_1... gdzie: Imax - max prąd obciążenia (np. przy rozruchu), g - współczynnik wypełnienia impulsów PWM, pi = 3.14.
W tych kierownicach często padają silniki. Należałoby rozebrać kierownicę i sprawdzić pobór prądu dla silników. Jeżeli kierownica nie obraca się w ogóle to być może spalony jest również mosfet który uległ uszkodzeniu przez źle działający silnik.
No niestety układ nie działa poprawnie;/ silnik działa bez względu czy jest podłączony układ czy nie, tak jakby był cały czas otwarty:( Zastanawiam się czy przypadkiem nie powinien być połączony mój mosfet Gate z Source przez rezystor?? A czy zaglądnąłeś chociaż do linku który ci podałem.? Tam masz dokładnie te sam przykład - wysterowanie silnika DC...
Witam, Chyba coś takiego (u Farnell) : IRL1404PBF http://www.irf.com/product-info/datashee... IRL7833PBF http://www.irf.com/product-info/datashee... U TME tak samo IRL1404PBF No na 140-150A lepiej coś w innej obudowie, np TO-247 - IRFP4368PBF albo SOT-227B - STE250NS10 H.
irlz44 wg datasheetu otwiera się w pełni przy 2V Nie, przy Vgsth=1V-2V tranzystor jest jeszcze zatkany. Tak naprawdę każdy egz. tego tranzystora na pewno jest całkowicie otwarty przy Vgs=5V, przy 4V jest prawie całkowicie otwarty, a typowo jest otwarty dla Vgs=2,5V. uC zasilany jest z 5V? Jeśli temp. rośnie do ok. 80stC, t.zn. że ΛT=55stC=Rth...
Kolega McRancor nieco przesadza. Jak nie wymagasz przebiegu PWM rzędu 100kHz to spokojnie można podłączyć jako driver atmege do N-mosfetów(jeżeli wystarczy im 5V do pełnego otwarcia) i tranzystor npn do P-mosfetów i będzie działać dobrze. Kwestia jest tylko taka, że przy normalnym podejściu potrzebujesz minimum duży kondensator, 4 mosfety, 4 diody schottky...
Tym samym sygnałem nie wysterujesz P-mosfet i N-mosfet. przedewszystkim irf540 to N-mosfet i steruje się go potencjałem bramka-źródło a punkt S1A nie wygląda mi by leżał na GND. Tak samo z P-mosfet, steruje się go potencjałem między dren-bramka http://i.stack.imgur.com/Ywvbc.png
0,1 uF to 100nF :) Spróbuj tak jak na obrazku, dioda likwiduje przepięcia na silniku, a dwójnik RC z MOSFETA.
E2 - błąd MOS, zwarcie linii fazowej silnika, zwarcie MOSFET-a. E8 - uszkodzenie wzmacniacza operacyjnego kontrolera
Witam ! A może chodzi o kondensator w silniku ?
Jak zastosujesz scalony "low and high side driver" to będziesz miał prawie tą samą zasadę działania, nieco szybsze sterowanie tranzystorami i o kilka elementów mniej. Jako przykład obejrzyj IR2110. Stąd niedawno zakupiłem MOSFETy IRF530 (dedykowane m.in. do sterowników silników), "dedykowane" - bełkot marketingowy, każdy MOSFET nadaje się do sterowania...
Ważny jest prąd - czy nie przekracza dopuszczalnego dla diody MOSFET-a. Duże napięcie indukuje się, jeśli układ jest źle zrobiony. Znam dwa poprawne układy: (1) układ push-pull z 2 MOSFET-ów i wtedy diody w MOSFET-ach zapewniają zabezpieczenie (o ile wytrzymują taki prąd, jaki masz); (2) sterować jednym MOSFET-em i stosować diodę zabezpieczającą równoległą...
Prawdopodobnie BMS jest w trybie lock, plus zwarcie na silniku, pewnie szczotki. W tych odkurzaczach padają nagminnie te silniki i uszkadzają mosfety w baterii. Sprawdź te mosfety Q7 i Q8. Jeżeli są ok i nie ma zwarcia na linii zasilania, to proponuję odpiąć silnik w szczotce i zewrzeć ten bezpiecznik. Jak bateria pójdzie na ładowaniu, to ok. Nowa bateria...
Na zamiennikach i na identycznych z Ali mosfetach problem pojawia się w momencie podpięcia silnika więc tak jak piszesz pewnie uzwojenia uwalone najgorsze w tym wszystkim że ciężko jest znaleść ten rozmiar nie mniej dzięki bardzo
Przy niskich napięciach (12V) lepszym tranzystorem w roli klucza był by MOSFET .
G8ND-2 - symbol przekaźnika do kupienia na znanym portalu aukcyjnym - on pada i daje blad zasilania silnika (wypalone styki) tutaj jeszcze rezystor bocznikowy pomiaru prądu do wymiany oraz mosfet i dioda zabezpieczająca - jutro moge podać symbole elementów
Jeśli to mostek H od zasilania silnika to pewnie jakiś MOSFET. Dodano po 1 Elektronike w Cobi projektuje firma ELMAK, pytaj w biurze konstrukcyjnym.
A czemu nie użyć w takim razie sterownika MCP1406 o wydajności prądowej 6A? Powinien sobie poradzić z dwoma MOSFETAMI o QG=61nC. Oczywiście bramkę każdego tranzystora podłączamy przez osobny rezystor np 12Ω jak w DATASHIET. Koszt to 5,99PLN + VAT (w Łodzi).
Bootstrap dostarcza napięcia zasilania do sterownia górnymi MOSFETami.
Niewiele wiem o specyfice ASG, ale schematy w internecie wskazują na to że używa się drugiego MOSFETa tyle że z kanałem P, który zwiera silnik powodując hamowanie. Google znajduje schematy montażowe takie jak ten https://obrazki.elektroda.pl/9119119600_...
Witam - jeżeli po podłączeniu zasilania załącza sie silnik ,to znaczy że tranzystor sterujący pracą tego silnika jest uszkodzony . Ten tranzystor to Mosfet .
no mierzymy SEM i na osobnym dzielniku baterię. Teraz jak to połączyć ;) Dodano po 4 ej, to jest genialne ... teraz myślę. Przecież silnik jest jak pradnica, gdy zmierzymy jego V gdy mosfet jest rozłączony to uzyskamy +/- jego obroty Dodano po 1 tylko teraz +30v jest podłączone prosto do silnika, a mosfet to Nka i zwiera do GND, jak to zmierzyć żeby...
Pamiętaj , że "mocniejszy" MOS to też przeważnie większa pojemność wejścia co się przekłada na straty komutacyjne - przy danym sterowniku tranzystor dłużej się załącza . Sprawdź to proszę aby się nie okazało , że będzie się grzać . Rezystancja kanału podawana jest dla w pełni załączonego tranzystora . Podaj jaki masz prąd silnika .
Kłopot w tym że masz silniki które nie wiadomo jaką maja moc i ile prądu pobierają na rozruchu, oraz masz regulator który nie wiadomo ile wytrzyma. Parametry podane przez chińczyka to czysty marketing. Elektrotechnika jest łatwa kiedy znamy parametry, ale tu ktoś zadbał żebyśmy nic nie wiedzieli. Pomagałem koledze w naprawie takiego samochodziku, w...
Na pewno warto, nawet jeżeli nie jest to absolutnie konieczne.
Poprawiam się - uściślam: - "logic level" to musi być N-MOSFET (jak podał kolega wyżej - np. IRLZ44) - od strony masy, sterowany wprost z uC (a wtedy silnik z drenu do +12V). Oczywiście równolegle do silnika dioda np. 1N400x. Jeśli P-MOSFET - to nie musi być "logic level", gdyż musi być poprzedzony pojedynczym stopniem na BJT (np. BC547) w ukł. OE i...
Pod aluminiową blaszką nie ma żadnych tranzystorów MOSFET. Jest to sterownik najprawdopodobniej z czujnikami Halla. Na początek można odlutować trzy przewody silnika, sprawdzić oporność uzwojeń. A same tranzystory MOSFET, po rozszyfrowaniu wyprowadzeń G, D, S pomierzyć miernikiem na teście diody. A wyniki poszczególnych par porównać. Te złącze 6 pin,...
Witam. Zastanawiam się nad sterowaniem silnikiem prądu stałego dużej mocy (2-5kW) . Można by skorzystać tu z mostka H i tranzystorów mosfet typu n i p . Sterowanie mocą można realizować za pomocą PWM to dość jasne dla silników małej mocy. A jak to jest dla silników dużej mocy ? Jak sterować mocą silnika z wykorzystaniem tranzystorów mosfet i nie zmniejszać...
http://obrazki.elektroda.net/52_11895433... Źródło obrazka: http://www.service.dp.ua/images/user/log... Mogło być tak, że tylko transile zaznaczone na czerwono. Ale bardziej prawdopodobne w tych okolicznościach jest, że sterownik silnika i VCM + mosfet + komutator. Sterownik i mosfet zaznaczony na niebiesko. Zanim nie obejrzysz i nie pomierzysz...
Witam mam pytanie czy sterując silnikiem za pomocą MOSFET-a należy na silniku dać diodę w kierunku zaporowym tak jak w przypadku sterowania przekaźnikiem? pozdro
Jest to silnik jednofazowy, falowniki do nich to rzadkość. Sporo ludzi [url=www.serwis.avt.pl/manuals/AVT5360.p... się bawi i nie narzekają. Do silnika 0.75kW może być konieczne wstawienie mocniejszych MOSFET-ów niż przychodzą w komplecie i dodanie wentylatorka.
I dlatego powstały IGBT IGBT stosuje się tam, gdzie mamy wysokie napięcia, bo wtedy rezystancja otwartego kanału MOSFETów jest na tyle wysoka*, że straty na nich są wielokrotnie większe niż np. na napięciu kolektor-emiter otwartego IGBT. Zależność między mocą traconą na elementach przełączających jest prosta: P = I^2 * RDSon (dla MOSFET) P = UCEsat...
Też mam wrażenie, że coś jest odwrotnie. Jak prądnica nie da napięcia, to wzmacniacz poda 0 na bramkę, MOSFET się nie otworzy, silnik nie ruszy. Może trzeba zamienić wejścia pierwszego wzmacniacza, wtedy powinien działać prawidłowo.
Cześć. Mam takie pytanie czy układ ten może sterować silnikiem zmieniając polaryzację . Czyli: -sterując nogą 2 i 3 uzyskam zasterowanie 2 mosfetów -sterując nogi 4 i 7 uzyskam zasterowanie 2 mosfetów (przeciwnie niż poprzednio odwracając za razem biegunowość na silniku) Nigdzie nie znalazłem zastosowania tego układu a przedstawione w pdf-ie są nie...
wewnetrzne diody nie sa szotkiego ale maja bardzo duzy prad wlasnie taki jak sam mosfet. Ja jednak mysle ze tu chodzi o przebicie napieciowe i potrzebna jest zwykla dioda ale rownolegle z silnikiem.
I to może być przyczyna. Czy gdy mierzyłeś napięcie na wyjściu 555 według wskazówek kolegi LEDówki silnik pracował, czy było bez obciążenia?
Powinien. Przemyśl takze wartosc 330k, ale kondensator C1 i tak w kazdym przypadku powinieneś zmniejszyć. A gdzie jest dioda zwrotna na silniku ?? Nie widzę jej tutaj. MOSFETami handlujesz, czy jak ?? Najprostsza droga do ich zniszczenia.
np przepięcie. Ważną sprawą jest to, czy linie zasilające silnik nie są za długie, ideałem by było, aby regulator był zamontowany zaraz na silniku.
Ogniwo to namierzyły miernikiem po odcięciu akumulatora . Ale skoro mamy ciągle wg mnie błąd 8 i silnik szarpie . To może mamy problem z samym silnikiem , lub MOSFET - ani w sterowniku , lub z czujnikami hala.
Pytanie czy ten driver ma być tani czy porządny? Osobiście uważam że tani i porządny nie występuje w naturze ;). Fakt że pracuję z "nieco" większymi prądami przełączanymi i bramkowymi ale część problemów pozostaje ta sama. Oscyloskop przy takiej zabawie to niestety podstawa. Co do proponowanego tu sterownika - moim zdaniem jest on całkowicie błędny...
Mosfety to tranzystory które steruja pracą silnika pompy w ABS np.
Tak, pomyliłem się:) z tym mostkiem H do silników AC. Mostek H służy do sterowania silników DC. Wiele informacji mozna znaleźć na sieci, co do driverów to miałem do czynienia z driverami firmy IRF np. IR2104 to driver półmostkowy do sterowania półmostka. Wszystko jest opisane w dokumentacji, ściągnij sobie datasheeta i poczytaj. Możesz także zastosować...
Program ze strony jest prawidłowy i przygotowany na przygotowany na ATmega8. Efekty jego pracy w wersji z obrotomierzem: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Jeśli masz więc ATmega8 możesz bezpośrednio, go wykorzystać podłączając zgodnie ze schematem. Przy silniku z dysku z pięcioma talerzami i 5500rpm były zimne. Do większych...
To Mosfet AON6284 od silnika. Obok masz 3 piny do wlutowania zwykłego Mosfeta THT jak ten się spali.
W załaczniku masz schemat starego SNA2. Nie ma tu mostków H tylko sterowanie obrotów silnika przez MOSFeta IRF a kierunek obrotów odwraca przekaźnik.
Takie sterowanie może wymagać dość złożonych przebiegów - jakie podajesz? I jakie parametry (w tym wszystkie indukcyjności!) ma ten silnik?
Jeszcze nurtuje mnie to co się stanie jak bym zostawił jak jest tylko założył chłodzenie buzów? popłynie taki duży prąd ok. 8A (bo póki co doszedł do 2.3A)? pytam już tak z ciekawości :D Ugs ma ujemny współczynnik temperaturowy, a to oznacza, że MOSFET załącza się przy niższym napięciu na bramce, gdy jest gorący. W tym wypadku trudno powiedzieć do...
IRFP064 60V 70A http://www.vishay.com/docs/91201/91201.p...
Za mało danych, by udzielić sensownej odpowiedzi. MOSFET nie piszczy. Najpierw należy wyjaśnic, co piszczy. Pokazać schemat i napisać coś o typie i parametrach obciążenia - silnik, żarówka?
Silnik, lub przekaźnik , lub mosfet, lub opornik amperometryki, lub wzmacniacz amperometryki..... czyli podejrzany jest każdy element będący w obwodzie mocy silnika M2.
mosfet silnik klucz mosfet silnik mosfet silnik krokowy
instrukcja projektora sprawdzić magnetron parametry lm358
rezonator ceramiczny moode audio
Automatyczne włączanie CO przy ciepłej wodzie - przyczyny i rozwiązania Zmywarka wolnostojąca 45 cm - jaką wybrać?