Do sterowania MOSFET-ów wystarcza 4-5 V, coś Kolega źle doczytał.
Brak kondensatorów odsprzęgająych zasilanie 5V, a do tego zasilanie przez rezystor 2ohm - stąd przepięcia na szynie zasilającej (które przedostają się na bramki mosfetów) i uszkodzenia tranzystorów.
Nadal próbuję zrozumieć to jak obliczać poziom "zero" przy określaniu miejsca przełączenia faz z napięcia back EMF. Jeśli macie jakieś informacje na ten temat to proszę o naprowadzenie mnie na jakieś porządne pdf-y bo znalazłem trochę gotowych schematów i kodów ale chciałbym to sam zrozumieć. Może ten cykl pomoże: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Możesz zastosować AOT480L np. z https://www.tme.eu/pl/details/aot480l/tr... Może być też CSD19505KCS od tego samego dostawcy. Wymień przynajmniej jeszcze jeden z tej gałęzi i sprawdź czy driver bramki nie ma zwartego wyjścia, nie jest uszkodzony? Jeżeli sterowanie i driver przetrwał uszkodzenie to po...
Zapomniałeś dodać ze stosuje się tam odpowiednie układy podwyższające napięcie aby te Mosfet-N'y miały szanse się chociaż otworzyć. Masz problemy z czytaniem ? ...No właśnie, jakich elementów, czy mógłbym prosić o schemat lub wskazówkę... A proszę bardzo . C1 i C2 można pominąć , nie są niezbędne do poprawnej pracu układu .
Czy to że zastosowałem ogromny bezpiecznik (30A) nie spowodowało też innych uszkodzeń? Może nie, bo ten zwarty mostek swoim zwarciem zabezpieczył resztę. Ale, przy przeciążeniu MOSFET silnika tez jest podejrzany.
Nie podałeś typu obudowy. AO4403 https://www.tme.eu/pl/details/ao4403/tra... przy Vgs=2,5V ma Rdson<80mOhm, co da spadek napięcia <100mV. Tu masz różne typy w małych obudowach, dostępne w TME: https://www.tme.eu/pl/katalog/tranzystor...
Spróbuj tego, co prawda jest na 500V/18.4A ale jest w miarę tani i wiem, że na pewno jest zdolny do pracy nawet powyżej 200KHz i przy dużych mocach. http://www.semiconductors.com.pl/web/pli... jest dostępny http://www.semiconductors.com.pl/
Zakładając że silnik ma pobiera 500W płynie 42A tranzystory sie nagrzeją powiedzmy do 100°C Rdson zestawu wzrośnie do 6mΩ? straty statyczne będą do 10W. Jak do tego mają sie straty przełączania? Kolega pisze że 170ns to duzo, ja założę że 12x więcej - 2µs to nadal mało, załóżmy w uprosczeniu że przez te 2us wydziela sie 500W, uwzględniając...
Witam hall jest potrzebny żeby sterownik wiedział jak załączać kolejne fazy silnika natomiast gdy jest potrzeba dokładnego badania pozycji wału wykorzystujemy np enkoder optyczny np taki jak w myszce 2 kanały przesunięte o 90 stopni http://www.fpga4fun.com/QuadratureDecode... oczywiście enkodery przemysłowe mają zdecydowanie większą rozdzielczość...
To teraz trzeba przeanalizować sterowanie mosfetm, (T5, T6, T7). Na bramce mosfeta powinny być impulsy PWM. Na próbę można zewrzeć kolektor i emiter tranzystora T5, jeżeli tranzystor mosfet jest sprawny silnik powinien ruszyć na 100% prędkości.
Dzieje się tak dlatego, że w przeciwieństwie do S1UP i S2UP wejścia S1DN i S2DN są zanegowane. Dla przykładu, podanie na wejście S1UP napięcia wysokiego powoduje, że Q8 przewodzi i Q5 jest wysterowany, natomiast podanie wysokiego napięcia na wejście S1DN powoduje, że Q14 przewodzi i zwiera napięcie na bramce Q11, wyłączając go (jednocześnie wyłączany...
Proszę o pomoc, zupełnie nie wiem co to za element, taka zwykła kostka bez żadnych oznaczeń. To wygląda dokładnie na kondensator, jak już kolega wyżej zauważył. Ale jest to specyficzny typ kondensatorów. Konkretnie są to kondensatory foliowe, czyli z dielektrykiem z tworzywa sztucznego. Tyle że w odróżnieniu od innych pospolitych foliowych , które...
w zależności od modelu siła to ok 0,5 do kilku N , a więc dość sporo tylko od razu trzeba pomyśleć o odpowiednim mostku H , bo prądy są dość duże , a scalone mostki o takim prądzie są dość drogie , dla tego pozostaje budowa mostka samodzielnie najlepiej na tranzystorach Mosfet
Do ogniwa przylutuj podwójne terminale i pociągnij osobne przewody plus i minus dla Atmegi i osobne plus dla silniczka i minus dla Mosfet`a Silnik najwięcej prądu bierze "gdy stoi" czyli przy starcie. Możesz mu za pomocą tego Mosfet`a zrobić "soft start"
Rezystor rzędu kilkudziesięciu Ω powinien być. Oczywiście dioda odwrotnie równolegle do silnika też.
To wypada, żebyś poczytał opis... jest tam może taki skrót "PWM"?
Kupiłeś nowe więc reklamuj że nie działa. Jaki prąd pobiera ten silnik bezpośrednio z tego zasilacza? Obawiam się że padł mosfet w tym regulatorze.
Potryebujesy tranzystora NMMOS, dwóch rezystorów i diody wstecznej - to wszystko. Tranzystor musi być "logic level", czyli np. IRLML6344. Rezystor pomiędzy bramką i masą jest niezbędny do tego, żeby po włączeniu zasilania silnik nie ruszał. rezystor szeregowy pomiędzy wyjściem uC i bramką od biedy można pominąć, zwłaszcza, jeśli nie przeszkadzają Ci...
Tranzystor ze zdjęcia to HGQ022N03A
http://obrazki.elektroda.net/20_12605265... http://obrazki.elektroda.net/20_12605265...
Witam. Z analizy schematu wynika, że po pierwsze - tranzystor Q2 pracuje na granicy mocy. Moc łączona to ok. 10 A x 24V =240W, a w nocie katalogowej ma 200W i druga sprawa czy dobór MCP14E5 był właściwy? (może E4)- bo kreska pionowa nad wyjściem outA oznacza negacje, czyli odwrotne działanie. Wygląda na to, że układy pracy i hamowania pracuja razem.
Zakładając, że: częstotliwość PWM jest duża, to średni prąd tranzystora można obliczyć: http://obrazki.elektroda.pl/8197803200_1... a średni prąd diody: http://obrazki.elektroda.pl/5578023600_1... gdzie: Imax - max prąd obciążenia (np. przy rozruchu), g - współczynnik wypełnienia impulsów PWM, pi = 3.14.
irlz44 wg datasheetu otwiera się w pełni przy 2V Nie, przy Vgsth=1V-2V tranzystor jest jeszcze zatkany. Tak naprawdę każdy egz. tego tranzystora na pewno jest całkowicie otwarty przy Vgs=5V, przy 4V jest prawie całkowicie otwarty, a typowo jest otwarty dla Vgs=2,5V. uC zasilany jest z 5V? Jeśli temp. rośnie do ok. 80stC, t.zn. że ΛT=55stC=Rth...
Bootstrap dostarcza napięcia zasilania do sterownia górnymi MOSFETami.
Witam! Przyjrzyj się wycieraczkom samochodowym do szyb, lub napędom elektrycznym do otwierania i zamykania okien, taka moc Ci wystarczy. Do tego może będzie trzeba dodać jeszcze 1 stopień redukcji obrotów - np. przekładnia łańcuchowa z trybikami od roweru. Materiał do budowy takiego napędu znajdziesz na szrocie, w cenie 1 czteropaka żywca. Regulacja...
Tak dobrze , dodaj jeszcze kondensatory na zasilaniu .
Witam Co do kompatybilności elektromagnetycznej to proponowałbym ten wątek pozostawić. Jeśli chodzi o dobór tranzystorów to wielkiego wyboru nie masz. Jak pójdziesz do sklepu to na dzień dobry dostaniesz za śmiesznie małe pieniądze tranzystory, które mają prądy rzędu kilkunastu, kilkudziesięciu amper i napięcia około 100V - to wystarczy.Sugestia jest...
Witam Zadziała, ale mogą być problemy z tym 1kHz i musisz też uważać na czas martwy. Dorzuciłbym diodę Schottky na każdy mosfet.
Pali bo nie ma diody od drenu do +12V. Dioda ma być od drenu do +12V a nie tak jak narysowałeś. Dioda ma być Schottky'ego na duży prąd. Np. MBR1545.
Witam Bardzo proszę o identyfikację elementu SMD o oznaczeniu 2320 obudowa SOT 23, prawdopodobnie jest to tranzystor MOSFET. Tranzystor pracuje w sterowaniu silnikiem drona
BYV42E na tej tez dziala ok
Witam Nie ma sprawy, zaraz coś się wymyśli. Silnik będzie sterowany przez mosfeta i można pomiar robić na rezystorze podłączonym do masy? Jakie napięcie referencyjne masz w uP? Najlepiej aby było około 2,56V, bo jak będzie 5V to układ elektroniczny skomplikuje się z powodu zabezpieczeń.
Regulowana przetwornika / regulowany zasilacz. Pewną prostą formą tego pierwszego jest mosfet sterowany PWM.
Kłopot w tym że masz silniki które nie wiadomo jaką maja moc i ile prądu pobierają na rozruchu, oraz masz regulator który nie wiadomo ile wytrzyma. Parametry podane przez chińczyka to czysty marketing. Elektrotechnika jest łatwa kiedy znamy parametry, ale tu ktoś zadbał żebyśmy nic nie wiedzieli. Pomagałem koledze w naprawie takiego samochodziku, w...
A jak to chcesz sterować z COM-a lub LPT bez mikrokontrolera? Przecież ramps to tylko 3 MOSFET-y i ponad 50 pinów które wymagają podłączenia do mikrokontrolera aby odczytywać krańcówki, temperaturę lub sterować silnikami, MOSFET-ami itp. Pozdrawiam
Niestety nie mogę pomierzyć żadnych napięć sterowania mosfetami w układzie. Jakiekolwiek miarodajne pomiary w tym układzie mogą być wykonane jedynie oscyloskopem. Co do testowania tranzystorów. Piszesz, że mają 220... Czego 220, przy jakim napięciu bramki? Pobierz notę katalogową IRF-a i przyjrzyj się charakterystykom, wstaw w obwód drenu obciążenie...
No właśnie nie masz bo jeśli górny jest włączony to napięcie na źródle masz bliskie zasilaniu a na bramce masz mieć te 9V więcej niż na źródle. Tu jest podobny temat : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... A tu moja realizacja :) http://obrazki.elektroda.net/90_12527897...
Witam, Chyba coś takiego (u Farnell) : IRL1404PBF http://www.irf.com/product-info/datashee... IRL7833PBF http://www.irf.com/product-info/datashee... U TME tak samo IRL1404PBF No na 140-150A lepiej coś w innej obudowie, np TO-247 - IRFP4368PBF albo SOT-227B - STE250NS10 H.
Wybrałem układ BSC009NE2LS ponieważ wydał mi się lepszy w tym przypadku. Trochę lepszy Rds(on).
Układ może wymagać dobrania rezystora 820k dla uzyskania odpowiedniej czułości, potencjometrem bym go nie zastępował (chyba że montażowym), bo powyżej położenia maksymalnej czułości układ przestanie działać. http://obrazki.elektroda.pl/1645312000_1... Nie ma tu MOSFET-a ale jeśli to silnik małej mocy nie będzie różnicy, brakuje diody...
Witam ponownie, To już całkiem nieźle ;] , ale kolega musi przestudiować dokładnie datasheet'a zanim weźmie się do pracy ;p. Jest tam taki wzorek : ITRIPmax = VREF/8RS Z niego trzeba policzyć VREF Podają też że wartość RS powinna być 0.5/ITRIPmax. Oprócz tego jest zapis który mówi że napięcie na pinie SENS1 i SENS2 nie powinno przekroczyć 0,5V (o ile...
Również nie mam doświadczenia przy takich mocnych silnikach jednakże wydaje mi się, że zbudowanie mostka H na tranzystorach MOSFET nawet po dwa równolegle powinno rozwiązać problem.
Silnik ogólnie ma się kręcić w prawo lub w lewo (więc potrezebne będą 4 elementy), sterowanie będzie szło z mikrokontrolera (5V DC) Czyli mostek H. Cztery Darlingtony typu http://www.farnell.com/datasheets/296716... Lub MOSFETy.
Nie możesz sobie tego rozwiązać na przekaźnikach? Będzie dużo prościej.
Przy niskich napięciach (12V) lepszym tranzystorem w roli klucza był by MOSFET .
Kolega McRancor nieco przesadza. Jak nie wymagasz przebiegu PWM rzędu 100kHz to spokojnie można podłączyć jako driver atmege do N-mosfetów(jeżeli wystarczy im 5V do pełnego otwarcia) i tranzystor npn do P-mosfetów i będzie działać dobrze. Kwestia jest tylko taka, że przy normalnym podejściu potrzebujesz minimum duży kondensator, 4 mosfety, 4 diody schottky...
Silnik podłączył bym pod Mosfet IRLZ44N, ale czytałem, że nie jest to do końca dobre rozwiązanie, ponieważ może dojść do odkładania ładunków na bramce, co w dalszym etapie może spowodować spalenie kontrolera. Odkładanie ładunków na bramce? coś pokręciłeś, albo odkryłeś zakamarki internetu z największymi bzdurami. Obwód bramki zachowuje się jak kondensator...
W tych kierownicach często padają silniki. Należałoby rozebrać kierownicę i sprawdzić pobór prądu dla silników. Jeżeli kierownica nie obraca się w ogóle to być może spalony jest również mosfet który uległ uszkodzeniu przez źle działający silnik.
Też mam wrażenie, że coś jest odwrotnie. Jak prądnica nie da napięcia, to wzmacniacz poda 0 na bramkę, MOSFET się nie otworzy, silnik nie ruszy. Może trzeba zamienić wejścia pierwszego wzmacniacza, wtedy powinien działać prawidłowo.
Na pewno warto, nawet jeżeli nie jest to absolutnie konieczne.
A czemu nie użyć w takim razie sterownika MCP1406 o wydajności prądowej 6A? Powinien sobie poradzić z dwoma MOSFETAMI o QG=61nC. Oczywiście bramkę każdego tranzystora podłączamy przez osobny rezystor np 12Ω jak w DATASHIET. Koszt to 5,99PLN + VAT (w Łodzi).
Wstawiasz pomiędzy silnik i zasilacz Mosfeta i sterujesz go PWM'em.
Witam! W zasadzie można by podkładać jeden za drugiego czyli dać 7833 zamiast 2203 bo jak nota mówi 7833 ma RDSon 3.8mOhma a ten drugi ma aż 7mOhm co w aplikacji niskonapięciowej ma znaczenie. Jesteś pewien, że reszta elektroniki jest sprawna po wymianie tegoż tranzystora (domniemam, że został uszkodzony, i po wymianie na inny stwierdzasz owe efekty,...
Jak zastosujesz scalony "low and high side driver" to będziesz miał prawie tą samą zasadę działania, nieco szybsze sterowanie tranzystorami i o kilka elementów mniej. Jako przykład obejrzyj IR2110. Stąd niedawno zakupiłem MOSFETy IRF530 (dedykowane m.in. do sterowników silników), "dedykowane" - bełkot marketingowy, każdy MOSFET nadaje się do sterowania...
Tym samym sygnałem nie wysterujesz P-mosfet i N-mosfet. przedewszystkim irf540 to N-mosfet i steruje się go potencjałem bramka-źródło a punkt S1A nie wygląda mi by leżał na GND. Tak samo z P-mosfet, steruje się go potencjałem między dren-bramka http://i.stack.imgur.com/Ywvbc.png
Czy oferta na silnik i mosfety jeszcze aktualna? Mam robot Hkoenig z błędem L002, a po zamianie silników z błędem L003. Jeden silnik się obraca z oporem. Jeśli do obsługi jednego silnika potrzebne są dwa mosfety, to potrzebuje 4 sztuki. pozdrawiam mars45 Tak aktualne. Ogólnie podmiana silnika zapewne będzie potrzebna, co do mosfetów niekoniecznie na...
To Mosfet AON6284 od silnika. Obok masz 3 piny do wlutowania zwykłego Mosfeta THT jak ten się spali.
W tym układzie napięcie mało zależy od wartości opornika (i w zasadzie nie mamy na nie wpływu), natomiast zależy od niej prąd i trzeba dobrać opornik tak, by prąd był w granicach 40-50mA (taki prąd zapewni pełne włączenie BC639, a jeszcze nie grozi przegrzaniem BC548), taki prąd na oporniku 22Ω da napięcie około 1V. Jeśli podłączysz opornik i stwierdzisz,...
Do takiego sterowania silnikiem należy użyć tranzystorów MOSFET. IGBT są stosowane do wysokich napięć i niskich częstotliwości. Za 2 zł można kupić tranzystory MOSFET o małej rezystancji. np IRFZ44. Co do sterowania to można je wykonać samemu poprzez pary komplementarne tranzystorów bipolarnych, lub wykorzystując gotowe sterowniki z separacją galwaniczną...
czy takie podłączenie do nóżek uc będących jako masa możę ograniczać prąd silnika?? dla mnie to totalna bzdura , max prąd portu to ok 20mA aż dziwne że uC jest jeszcze sprawne ! , aby ograniczyć prąd trzeba go najpierw zmierzyć dlatego stosuje się rezystory wpięte od strony masy zasilające mostek H ( stopień mocy ) , spadek napięcia na tych rezystorach...
tak ale jak tyrystorem wyłaczysz silnik ?? Chyba że chodzi tylko o jego włączanie. Wtedy tyrystor jest ok. Poprawka..... MOSy wysoko prądowe sa BARDZO drogie. ciężko dostać takiego powyżej 100W, a jak już sie znajdzie to grogi jak szlak :? A nie taniej na przekaźniku ??
Pytanie czy ten driver ma być tani czy porządny? Osobiście uważam że tani i porządny nie występuje w naturze ;). Fakt że pracuję z "nieco" większymi prądami przełączanymi i bramkowymi ale część problemów pozostaje ta sama. Oscyloskop przy takiej zabawie to niestety podstawa. Co do proponowanego tu sterownika - moim zdaniem jest on całkowicie błędny...
Niewiele wiem o specyfice ASG, ale schematy w internecie wskazują na to że używa się drugiego MOSFETa tyle że z kanałem P, który zwiera silnik powodując hamowanie. Google znajduje schematy montażowe takie jak ten https://obrazki.elektroda.pl/9119119600_...
Rzeczywiśćie, ten mosfet załącza silnik elektryczny. Sciezka była ukryta. Ale w takim razie czemu ten mosfet ulega uszkodzeniu, mimo, że silnik nie jest podlączony? Na dren nic nie jest podłaczone, bo silnik jest odpięty, na brankę idzie 5V i źródło do masy. Chyba nie powinien się palić
Tak, pomyliłem się:) z tym mostkiem H do silników AC. Mostek H służy do sterowania silników DC. Wiele informacji mozna znaleźć na sieci, co do driverów to miałem do czynienia z driverami firmy IRF np. IR2104 to driver półmostkowy do sterowania półmostka. Wszystko jest opisane w dokumentacji, ściągnij sobie datasheeta i poczytaj. Możesz także zastosować...
Witam. Od pewnego czasu zmagam się ze sterownikiem silnika BLDC i ciągle coś... Podpowiedzcie jakie układy scalone są do tego typu zadania. Chodzi o sterowanie 6 tranzystorami lud zespołem tranzystorów MOSFET, kontrolą deadtime. Próbowałem na 3x IR21844 ale to chybiony pomysł. Chciałbym sterować silnikiem metodą C120Q+ Czyli dolne tranzystory pełnią...
G8ND-2 - symbol przekaźnika do kupienia na znanym portalu aukcyjnym - on pada i daje blad zasilania silnika (wypalone styki) tutaj jeszcze rezystor bocznikowy pomiaru prądu do wymiany oraz mosfet i dioda zabezpieczająca - jutro moge podać symbole elementów
Problem jak na załączonym obrazku. Dlaczego przy sterowaniu PWM mosfeta (niebieska linia) dostaje zakłócenia na linii zasilania 5V na uC (żółta linia)? Mosfet steruje silnikiem prądu stałego 24V. Kierunek pracy silnika jest sterowany przez przekaźnik. Czy są to jakieś zakłócenia z silnika? Jak takie coś wyeliminować. Zasilanie uC mam zbudowane w oparciu...
Kolega pyta o tak podstawowe sprawy?? Na bazie T1 napięcie wynosi tyle, co na jego emiterze plus ok. 0,7V - itd. Natomiast parametr Uc-e dla T1 (jak i T2) musi mieć spory zapas w porównaniu do napięcia zasilania.
Mosfety to tranzystory które steruja pracą silnika pompy w ABS np.
Parametry http://www.si-tech-semi.com/data/DownLoa... Zamiennik IRFZ 44n. Do sprawdzenia bo to na szybko.
1) Z czego będzie pochodził sygnał sterujący 3) Dlaczego chcesz użyć tranzystorów z kanałem P 2) Ten schemat to chyba jakaś pomyłka
Mam jeszcze jedno pytanie, znalazłem taki schemat http://obrazki.elektroda.pl/2669663900_1... Czy układ w takiej postaci będzie funkcjonował poprawnie, skoro sterownik MOSFET jest zasilany napięciem 5V a źródło tranzystorów MOSFET-P podłączone jest do napięcia 12V ? Nie, Problem ten jest dostatecznie wyjaśniony tu: https://www.youtube.com/watch?v=qSMkR7En...
podwójnym mosfetem od spodu płytki To jest raczej mostek H. Podwójny Mosfet nie dałby rady obracać silnikiem w obie strony. Idą nawet dwie ścieżki do kontrolera.
I dlatego powstały IGBT IGBT stosuje się tam, gdzie mamy wysokie napięcia, bo wtedy rezystancja otwartego kanału MOSFETów jest na tyle wysoka*, że straty na nich są wielokrotnie większe niż np. na napięciu kolektor-emiter otwartego IGBT. Zależność między mocą traconą na elementach przełączających jest prosta: P = I^2 * RDSon (dla MOSFET) P = UCEsat...
No to chyba tylko oglądałeś, nie czytałeś, jest tam nawet sterowanie opisane. Ważne by nigdy nie podać stanu wysokiego na oba wejścia (ALI i BLI).. Układ jest do sterowania silnikami, ale jest schemat, można przejrzeć tylko część. Układ będzie działał, w datasheecie HIP'a jest podane, jak dobierać tranzystory. Ale tak, będzie działał, tylko te dwa kondensatory...
Cewki są nie potrzebne, ewentualnie możesz dać na zewnątrz jakąś szeregowo z silnikiem, jeśli Ci w testach wyjdzie, że takiej potrzeba. Zamiast diód D5, D6 daj lepiej transil dwukierunkowy na zaciskach silnika. Dolne mosfety wymień na logic level(np. seria IRLxxxx) - te otwierają się przy 5V i są właśnie do takiego zastosowania.
IRFP064 60V 70A http://www.vishay.com/docs/91201/91201.p...
Tam powinny być tranzystory (lub jeden) mosfety do "kluczowania" silnika sygnałem pwm z napięcia stałego za mostkiem - czyli ok. 320 V. Tak swobodnie na Twoim miejscu bym nie dotykał tego radiatora, chociaż tranzystory chyba widzę izolowane? ;) Może te tranzystory padły?
Naprawa silnika Panasonic NUA 028RA 26V czy ktoś próbował naprawiać wymieniać mosfety
Używasz D-Mosfet czy E-Mosfet?
Chodzi o rozłączenia a dokładnie o awaryjny stop. A wiadomo jak awaryjnego stopa używa się często. A co do zeznań: sterownik AVR z obsługą klawiatury i sterownik scalony (MOSFET) dla silnika. Są więc dwa sterowniki a mi chodzi o ten drugi.
Poprawiam się - uściślam: - "logic level" to musi być N-MOSFET (jak podał kolega wyżej - np. IRLZ44) - od strony masy, sterowany wprost z uC (a wtedy silnik z drenu do +12V). Oczywiście równolegle do silnika dioda np. 1N400x. Jeśli P-MOSFET - to nie musi być "logic level", gdyż musi być poprzedzony pojedynczym stopniem na BJT (np. BC547) w ukł. OE i...
Witam mam pytanie czy sterując silnikiem za pomocą MOSFET-a należy na silniku dać diodę w kierunku zaporowym tak jak w przypadku sterowania przekaźnikiem? pozdro
Witam . Jestem początkujący wiec proszę się nie złościć jeżeli umieściłem ten topic w złym temacie . Mam taki mały problem , mam schemat to sterowania silnikiem DC na 6 V , moje pytanie jest takie , jakie tranzystory mosfet to tego schematu użyć żeby układ zadziałał . Pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.net/31_12440183...
I to może być przyczyna. Czy gdy mierzyłeś napięcie na wyjściu 555 według wskazówek kolegi LEDówki silnik pracował, czy było bez obciążenia?
0,1 uF to 100nF :) Spróbuj tak jak na obrazku, dioda likwiduje przepięcia na silniku, a dwójnik RC z MOSFETA.
Jest to silnik jednofazowy, falowniki do nich to rzadkość. Sporo ludzi [url=www.serwis.avt.pl/manuals/AVT5360.p... się bawi i nie narzekają. Do silnika 0.75kW może być konieczne wstawienie mocniejszych MOSFET-ów niż przychodzą w komplecie i dodanie wentylatorka.
czyli wystrczy np. dac 7812 ? nie będzie za dużych strat na ciepło ? a jako mosfet wystarczy buz10 ?
No niestety układ nie działa poprawnie;/ silnik działa bez względu czy jest podłączony układ czy nie, tak jakby był cały czas otwarty:( Zastanawiam się czy przypadkiem nie powinien być połączony mój mosfet Gate z Source przez rezystor?? A czy zaglądnąłeś chociaż do linku który ci podałem.? Tam masz dokładnie te sam przykład - wysterowanie silnika DC...
Witam, Chciałem odpalić poprzez atmege8 unipolarny (6przewodowy) silnik krokowy 1,5Nm, 2A. Zdecydowałem się na użycie mosfetów i próbe odpalenia z tymi tranzystorami, co mi sie udało ale mosfety grzeją się aż topią plastik płytki stykowej. Nie ogarniam za bardzo mosfetów stąd też je wybrałem, aby je zrozumieć ale coś mi chyba nie idzie. Myślałem aby...
Pod aluminiową blaszką nie ma żadnych tranzystorów MOSFET. Jest to sterownik najprawdopodobniej z czujnikami Halla. Na początek można odlutować trzy przewody silnika, sprawdzić oporność uzwojeń. A same tranzystory MOSFET, po rozszyfrowaniu wyprowadzeń G, D, S pomierzyć miernikiem na teście diody. A wyniki poszczególnych par porównać. Te złącze 6 pin,...
Muszą być wszystkie mosfety żeby silnik pracował poprawnie. Podejrzewam że padły oba mosfety na jednym kanale to teraz na silnik nie jest podawana jedna faza.
przypuszczam że to mosfet sterujący silnikiem bezszczotkowym to zobacz czy szczotki na silniku nie są wyłamane Ty w ogóle czytasz to co piszesz, czy tylko piszesz według zasady: "nie wiem, nie mam pojęcia ale się wypowiem"?
Witam. Zastanawiam się nad sterowaniem silnikiem prądu stałego dużej mocy (2-5kW) . Można by skorzystać tu z mostka H i tranzystorów mosfet typu n i p . Sterowanie mocą można realizować za pomocą PWM to dość jasne dla silników małej mocy. A jak to jest dla silników dużej mocy ? Jak sterować mocą silnika z wykorzystaniem tranzystorów mosfet i nie zmniejszać...
Wymienione diody Zenera 15V 2W, wymieniony sterownik MOSFETów IR.
Prawdopodobnie BMS jest w trybie lock, plus zwarcie na silniku, pewnie szczotki. W tych odkurzaczach padają nagminnie te silniki i uszkadzają mosfety w baterii. Sprawdź te mosfety Q7 i Q8. Jeżeli są ok i nie ma zwarcia na linii zasilania, to proponuję odpiąć silnik w szczotce i zewrzeć ten bezpiecznik. Jak bateria pójdzie na ładowaniu, to ok. Nowa bateria...
Wygląda jak Avidsen https://www.seltex.pl/sklep/plytka-steru... Najszybciej będzie prześledzić co jest na poszczególnych wyprowadzeniach, może to być mosfet sterujący silnikiem, jeśli na trzecim wyprowadzeniu masz minus zasilania, to będzie N-FET.
Ja chce sterować 2 silniki a nie 4. Skoro i tak będę musiał iść do sklepu to bardzo bym prosił o sprawdzony schemat, spełniający w/w funkcje. Może być z tymi dodatkowymi Mosfetami z kanałem P.
silnik mosfet klucz mosfet silnik mosfet silnik krokowy
bosch gwarancji nagrzewnica pompa macro excel kopiowanie
VARTA AGM – oznaczenie 22 11 na klemie minusowej, rok produkcji akumulatora Technics SL-MC7 – wymiana pasków napędowych, belt kit, objawy zużycia, rozmiary