Witam, ja bym stawial - na wypalajace sie paliwo z komory plywakowej, a swieze 'nie nadaza' doplywac - bo przytkany jest doplyw benzyny, do wyboru : benzyna 'ledwo cieknie' z kranika [ np. zatkany otworek / odpowietrzenie zbiornika - w korku paliwa ], lub rozne 'paprochy' utkwily w kraniku lub w kroccu doplywowym benzyny na gazniku [ tym, na ktory jest...
chcę mieć, że jak daję ssanie to obroty idą w górę i nie gaśnie Zapomnij. W MZ na ssaniu gaźnik ciągnie samo paliwo, w Simsonie jest mieszane z powietrzem, ale i tak ogromna pojemność komory ssania w pokrywce komory pływakowej sprawia że silnik prędzej się zaleje niż zacznie normalnie pracować na włączonym ssaniu. Musiałbyś zamontować gaźnik Dellorto/Keihin/Mikuni...
witam Serdecznie zakupiłem niedawno nie dopracowany traktorek z silnikiem MZ 150 + skrzynia od żuka i chciał bym go przerobić tylko nie wiem jeszcze jak proszę o porady i sugestie : układ kierowniczy, praktycznie nie działający , hamulce tylko jedno prawe kolo hamuje i czy dość dobrze jest zrobione przełożenie ?? jeśli coś z tego jeszcze można zrobić...
Będzie pasował w 100%.
Uszczelniacze wymień na nowe! Jak były nowe wyrzuć je za siebie i szukaj takich które są TWARDE, ale elastyczne. Uważaj przy montażu aby nie zrzucić sprężynki. Nie wypowiadaj się tak autorytatywnie na temat lewego powietrza. Na 100% nie masz przyrządów aby to sprawdzić. To trudne do sprawdzenia, a miejsc nieszczelności może być sporo.
aha dzieki za odpowiedzi.
Klaksony są zawieszone na pakiecie blaszek,sprawdź czy ktoś tego nie przerobił,bo blaszki lubią pękać. Kolejna rzecz to korozja,jeśli jest orośniete czoło to nie będzie głośniej,trzeba to wyczyścić. Nie pamiętam jak ma IFA,ale komunistyczne klaksony zawsze były zaopatrzone w śrubkę regulujacą rezonans. Popatrz czy takiej tam nie ma i spróbuj doregulować....
Popuść linke na gażniku.
Witam Silnik od MZ 150 będzie OK ,chyba że ważysz więcej niż 90 kilo. Wtedy warto pomyśleć nad przeróbką MZ 250 Ja też zacząłem przerabiać silnik MZ 150 na PPG, mam już gotowe kartery przygotowane do spawania uchwytów.
Witam. Czy może ktoś zmieniał wszystkie uszczelniacze silnika w MZ Etz 150. Potrzebuję wymiary gdyż nie mogę ich znaleźć w internecie może ktoś z was to kiedyś robił i czy by mógł mi pomóc. Bardzo bym prosił o pomoc. Ile ich jest i wymiary bo w sklepie powiedzieli żebym podał wymiary to będzie wiadomo o jakie chodzi
Patrząc na wielkość silnika może być zrywny i mocny? Jak na 11KM - to trochę lepiej niż WSK 125, a sporo gorzej niż MZ 150.
Miałem to samo z MZ 250 - wymień sprężynke na przerywaczu, lub przerywacz i powinno być dobrze. Dla sprawdzenia odkręć i podegnij tą sprężynke ( tak aby mocno dociskała do krzywki ), ustaw zapłon i zobacz jak będzie chodzić. U mnie pomogło od razu .
0.7 litra ETZ 150 , 0.9 ETZ 250 po spuszczeniu oleju. O 0.2 wiecej na suchy silnik. Hipol 80 nie 85.
Tłoki od innych silników zazwyczaj mają mniejszą odległość od środka sworznia do górnej krawędzi tłoka, tzw. compression height. Cylinder wymaga stoczenia od dołu (o ile na to pozwala kanał ssący). Tłok trzeba dokładnie przebadać pod kątem możliwości użycia w cylindrze MZ, czy np. zamki pierścieni są w dobrym miejscu, czy nie zahaczą o okno ssące itp....
Zacznij od wysłania zdjęć tej wiązki kabli . Dodano po 3 A za nim mi wyślesz to proszę tu masz schemat . http://obrazki.elektroda.pl/1217328400_1...
Coś małe te napięcia. Gdzie mierzyłeś? Wygląda na zwarcie. Odłącz kabel prądnicy od skrzyneczki bezpiecznikowej. Zaizoluj i zapal silnik. Opisz co się dzieje.
Na mój gust to wygląda na zbyt przyspieszony zapłon. Sprubój opóźnić zapłon o jakieś 3 mmm a następnie metodą prób i błędów przyspieszając go osiągnąć właściwe wyprzedzenie. Ja w takich wypadkach regulując zapłon na oko opaźniałem zapłon na tyle żeby silnik zapalił a następnie na rogrzanym silniku delikatnie przyspieszając go, następuje znaczące zwiększanie...
Problem jest typowy dla tego motorada,wymień regulator na nowy i dodaj dodatkowy przewód masowy pomiędzy silnikiem a akumulatorem.
Troszkę liznąłem tematu, ale nadal to mi nic nie mówi, pytam kolegi co za platyny Platynki to po prostu przerywacz. Jest on w silnikach spalinowych napędzany wałem. Zasugerowałem sie tym, że silnik od MZ 150, ale jak ma zapłon od kosiarki, to platynek już tam nie, a kondensator nic nie pomoże.
Albo silnik już zjechany
Witam Posiadam MZ TS 150 Motor nie posiada ładowania i instalacja jest pomieszana , silnik nie pali z wzgląd na instalacje . Potrzebuje schemat instalacji elektrycznej i jeśli ktoś by mógł pomóc jestem ciekawy jak odpalić silnik na krótko .
Zdecydowałem zakładam silnik od mz 150 znalazłem parę ofert na tablicy tylko że tam są same silniki z gaźnikami co mi jeszcze będzie do takiego silnika niezbędne żeby chodził prócz cewki i regulatora napięcia Może ktoś ma kompletny silnik gotowy do założenia i jazdy
Widziałem i jeździłem na MZ 150 z silnikiem od 251 to był diabeł
Z gaźnika się leje paliwo i był zasniedzialy w środku wyczyscilem go założyłem i dalej się z niego leje Więc prawdopodobnie zaworek uszkodzony lub pływak dziurawy i przez to zalewa silnik.
Padnięty akumulator. Napisz jakie masz bezpieczniki- ile A. Tak wogóle to proponuję zmienić oryg. skrzynkę na inną.
siema mam zamiar zbudować gokarta i mam pytanie z czego wziąłeś zacisk hamulca ?? z auta był by dobry?? zamierzasz zrobić jakieś chłodzenie silnika bo przy katowaniu może się przegrać silnik z mz 150 etz był by dobry bo słyszałem ze można go przegrzać
Ten impulsator oznacza że tan silnik ma założony elektroniczny zapłon? Są co najmniej 3 rodzaje i niezwykle rzadko się psują - raczej wymagają regulacji. O wiele częściej winna jest cewka zapłonowa - łatwo ja przegrzać jeśli włączony jest zapłon bez pracy silnika.
Dzień dobry, mam motocykl MZ ETZ 150 nie chce odpalić i przy odpalaniu kicha. Gaźnik był już czyszczony i zapłon także ustawiany.
Paręnaście lat temu moja Mz250 też nie paliła, uszkodzony był krociec ssący pomiędzy cylindrem a gaźnikiem. Krociec był pęknięty, przez co połączenie pomiędzy gaźnikiem i cylindrem było nieszczelne i zasysane było fałszywe powietrze. Po wymianie kroćca problemy znikły. Sprawdź czy połączenie gaźnika i cylindra jest szczelne, może masz identyczny problem.
No to Super.
Witam powiedział by mi ktoś gdzie mam potpiąć i jaki kolor z czego jest?? Mówie o kablach z silnika w mz,etz 150 12V. Z góry dziekuje za podpowiedź.
jak widzę takie schematy to nóż w kieszeni się otwiera, ja bym na twoim miejscu rozebrał te twoja instalacje i zrobił ją od nowa według opisu. ja to stosowałem w jawie i wszystko działa ok. moduł ma cyfry od 1 do 7 a zatem po kolei 1-minus z cewki 2-minus modułu 3-minus czujnika Halla 4-plus modułu 5-plus czujnika Halla 6-sygnał z czujnika Halla 7-...
Dziękuję za pomoc Po tak krótkiej i konkretnej odpowiedzi na pewno zagada silnik,biorę się do pracy. Pozdrawiam
Jeśli nie uda się Ci wyjąć cylinder pomimo zalania różnymi preparatami i uderzania młotkiem poprzez twarde drewno, to sugeruję rozebrać silnik (rozdzielić na połówki), następnie wyjąć z połówek wał wraz z korbowodem i cylindrem. Mając już tylko wał z cylindrem łatwiej będzie Ci namoczyć w odpowiednim płynie. Następnie po pewnym czasie zamocować je ostrożnie...
Zgadza się te zapłony na kole zamachowym do wsk m21w2 nazywały się SEM. a teraz trochę polityki, jak już ktoś wspomniał, ja też nie polecam tego silnika do motolotni ponieważ sporo waży, a sam iem z doświadczenia że jak zainstalujesz zwykły zapłon to w warunki jakie mogą zapanować na wysokości może on zawieść. grzebie w tych silnikach już dobre ponad...
Albo gaźnik nie zapewnia odpowiedniego składu mieszanki, czy zatkany/rozregulowany/zużyty itp. Albo silnik dalej ssie lewe powietrze.
ale mi chodzi o to czy da się rady zamontować,,do gaznika 250,średnica dyszy może być mniejsza Dodano po 1 ten gaznik ma być montowany do mniejszego silnika,150-175
Oto schemat, jest czytelny to powinieneś sobie poradzić. http://obrazki.elektroda.pl/8727039200_1...
Zgadza się, jeśli zapłon się przyspiesza ze wzrostem obrotów to lepiej dla silnika. Kiedyś sam kombinowałem z zapłonem do MZ ETZ 150 żeby go przyspieszyć i silnik był mocniejszy i lepiej pracował na wolnych obrotach.
Witam!! Otóż tak jak w temacie chciałbym polepszyć osiągi mojej MZ ETZ 150... słyszałem o module elektronicznym że można go złożyć..dużo on daje..??Macie inne pomysły na podniesienie mocy silnika..??Pozdr
Tak jak w temacie chciałbym wiedzieć ile obrotów wykręci zapłon platynkowy w MZ ETZ 150 (platynki i krzywka)... Jest mi to bardzo potrzebne... proszę o pomoc... chcę tylko wiedzieć ile wykręci w waszych mz etz 150 (zapłon platynkowy)
Jeżeli jest możliwość dostania się do środka przerywacza to poszukałbym zamiennika tego tranzystora. Elektroniczny zapłon ma większą sprawność niż przerywacz, co pozwala co prawda nie wiele , ale na lepsze osiągi silnika (obroty, rozwijany moment)
Witam po długiej przerwie. Kupiłem w koncu Polski regulator typ RP-15t dedykowany do MZ niestety nadal nie ładuje czy może być uszkodzona prądnica ? jeżeli tak to jak sprawdzić pomiar z góry dziękuje
Nie znam silnika ale może być zbliżony do MF-70 Ikova, i tam kombinowano z gaźnikiem z mz 150.
Po jakim czasie silnik wraca do normy? Czy problem jest zależny od temperatury? Sprawdziłeś, czy to problem z paliwem, czy z zapłonem?
Na allegro jest aukcja Króciec gaźnik SHL WSK ( poszukaj jej). Piszą, że dzieki niemu da się zastosować gaźnik BING 53 (gaźniki te były stosowane w MZ ETZ 150) do silnika S32. Do S06 podejdzie? ( ta sama pojemność co w MZ ( jeśli taki króciec będzie pasował)). Osobiście jestem zwolennikiem oryginałów ( jest pod Poznaniem dobry fachowiec od regeneracji...
chyba mam gdzie nieszczelność w silniku bo jakby na większych obrotach reaguje odkręcam śrubę to spadają obroty
Gdzieś czytałem, że tranzystor T2 zastosowany został w tym układzie dla zabezpieczenia cewki zapłonowej przed spaleniem w przypadku unieruchomienia silnika. Aha i do MZ ETZ 150 na 100% podejdzie.I do większości "starszych" 50ccm.
Cześć Kilka pytań odnośnie silnika. MZ TS 150 1. Mam 2 kartery odlew 12-41 numery to 5 i 7 czy będzie to działało jak należy? Chodzi o skrzynie i wał. 2. W skrzyni korbowej znajduje się wcięcie. Co ono ma na celu? 3. Czy pod głowicę szła podkładka? 4. Zauważyłem również że na wał w jednym karterze jest większe miejsce na łożysko niż w drugim. Czy tak...
Tu poszukaj http://mz-etz.manifo.com/schemat-silnika... Jak nie pasuje ten co tam jest, to zapytaj google i zobaczysz to : https://www.google.pl/search?q=MZ+ETZ+15... Potem sobie wybierz jaki chcesz!Jest tego sporo.
Heh :D mapa zapłonu to raczej w nowych silnikach ze wtryskiem. Też posiadam MZ ETZ 150 i bardzo dobrze działa na przerywaczu. A zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym.
Po przejechaniu 1 kilometra dławi się, zalewa świece i gaśnie (cały czas chodzi na ssaniu, bo bez ssania nawet nie odpali). Po wymianie świecy tak samo. Co może być przyczyną? Gaźnik 24N2-2
Witam. Zamierzam kupic Honde MTX 80 z 1985 r. Miałem już chińskiego crossa 125. I teraz pytam sie jak w porównaniu z chińczykiem i mz etz 150 przyśpiesza te moto? Daje radę? I jeszcze jedno to jest silnik 125 czy 80? Koleś zapewnia mnie ze 125 ale moim zdaniem nie. Pilne. Pozdrawiam
Po pierwsze musisz wyregulować sprzęgło a po drugie przeczyścić cały gaźnik.
To jednocylindrowy silnik z ciężkim wałem korbowym - chwila się schodzi, zanim wirująca masa wytraci prędkość,
Witam Posiadam SHL M11 bez silnika, mocno zdekompletowaną. Chciałem się poradzić jaki silnik nadawałby się do mojego motoru. W pierwszej chwili chciałem doprowadzić motocykl do oryginału czyli S32 lub W2. A może MZ TS/ETZ 250 , ETZ 150? Chciałbym aby motocykl nadawał się do jazdy na co dzień (lepsze osiągi i niezawodność) Czy ktoś próbował podobnego...
Witam Mam problem z moją MZ 150, przekręcając manetkę do końca na luzie silnik nie chodzi równo tylko skacze po obrotach 6-5-7 tys. Jadąc robi tak samo, przy mniejszych obrotach dzieje się dokładnie to samo. To wszystko dzieje się po wymianie oleju.
Witam Posiadam crossa w którym zamontowałem silnik od MZ ETZ 150 (z racji złomowej ceny części :lol: ). Kupiłem do niej nowy kompletny zapłon z wirnikiem. Ale znalazł się problem... Nie wiem jak podłączyć kable, ponieważ nie posiadam w tym motorku stacyjki, świateł, migaczy, a chce mieć w tym motorku jedynie ładowanie akumulatora. Mam elektroniczny...
Sprawdź instalację pod kontem zwarć. Jakie napięcie jest po uruchomieniu silnika, a jakie po wyłączeniu ? (mierz na klemach akumulatora).
O ile te obroty spadają? Albo masz zarżnięty silnik, albo tak zasyfiałą instalację że brakuje prądu
Ten moduł potrafi samodzielnie zmieniać kąt zapłonu lecz nie da się tego wykorzystać do silnika 1 cylindrowego.
Jak w temacie kupię lewą kapę silnika mz etz 150 od strony sprzęgła najlepiej czarną, ale może też być w innym kolorze, prostą bez pęknięć. Proszę o kontakt via gg 1079169
Jak to 0.3V zmierzyłeś? Co sprawdzałeś w drugim motocyklu? Po kolei. Sprawdziłeś, co się dzieje na szczotkach alternatora podczas pracy? Pojawia się tam prąd wzbudzenia? Może masz dość częstą usterkę w tych alternatorach, czyli wyrwało drucik z pierścienia ślizgowego i jak silnik zacznie kręcić, to przerywa.
Witam Na wstępie chce przeprosić jeśli temat umieściłem w złym dziale ale ten wydawał mi się najbardziej odpowiedni. A więc tak, posiadam silnik od MZ ETZ 150 który mam wstawiony w ramie od suzuki, lecz nie mam tam miejsca na akumulator i wożenie go jest dość problematyczne i niewygodne. Poza tym zawsze jest obawa że akumulator może się zgubić (i wtedy...
Witam miewam się z zamiarem zreobienia gokarta. Czytałem chyba większość tematów o tym, ale dalej mam kilka pytań: 1. Czy można z tyłu zrobić coś takeigo, iż da się po 2ch stronach ramy gokarta łożyska w obejmach, przymocuje do ramy, w to rurke fi np. 30mm, na tą rurke na końcach koła od taczki - jak je zamocować? Jak połączyć tą rurkę (która będzie...
witam dla zainteresowanych zamieszczam mapę zapłonów do silnika mz etz to jest do wszystkich MZ-ek(150, ETZ250...)?? czy do jednego typu??. zamierzam zbudować taki regulator z kilkoma funkcjami więcej. pozdrawiam
kierunki i stop to nic w porownaniu do elektronicznego zapłonu......do MZ kompletny elektroniczny zapłon nowy kosztuje 470zł....;/;/;/;/ a niech Ci sie w charcie popsuje takie cos i szukaj wiatru w polu nikt nie wyłozy takiej kasy w takiego złoma........ SIMSON to jest TO albo MZ 150....
Gaźnik może i ten sam, ale średnice dyszy chyba niekoniecznie, więc myślę, że to wina zbyt dużej średnicy dysz w gaźniku, pojemność silnika jest o wiele mniejsza, więc i zapotrzebowanie na dawkę paliwa też. Nieprawda! Pojemność silnika wcale aż tak bardzo się nie różni. Po prostu w jawie mamy 2 cylindry ale pracują na przemian co daje nam 175cm3. Można...
Ok więc zrobiłem tak. Do DF przy alternatorze połączyłem + z akumulatora łączac żarówkę szeregowo 12 V 5 W. Przewody d+ z 51 połączyłem ze sobą przed regulatorem i zaczęło ładować, więc prądnica sprawna. Podejrzewam regulator. Sprawdziłem jeszcze czy na styku 61 jest napięcie z kontrolki ładowania i jest 0,8 V na włączonym zapłonie, a 2 V na pracującym...
Witam Luki tego typu strzelanie i i problemy powoduje układ zapłonowy trzeba sprawdzić układ elektryczny na trasie aku,przerywacz,kondensator, cewka(luźne przewody ,złączki uszkodzone izolacje)drgania silnika mogą powodować przerwy w dostawie prądu.
sprawdza rezystancję obwodu... Omomierzem. Rezystancja między złączką wypietą z regulatora a masą SILNIKA. Zmierz w różnych pozycjach wału. Podaj wyniki.
Witam, mam zamiar kupić sobie ramę od Hondy CR 125, i chciałbym tam włożyć jakiś silnik który dał by sobie radę w terenie, był w miarę tani i oszczędny w użytkowaniu. Myślałem o silniku od MZ 250 lub 150, bo myślę że spełniły bo moje wymagania, co myślicie o tych silnikach, na co trzeba uważać w ich użytkowaniu i na co zwracać uwagę przy kupnie takiego...
W obecnych czasach standardem są uszczelniacze z wargą przeciwpyłową, zwykłych raczej trudniej znaleźć. Jeśli to silnik z łożyskami smarowanymi ze skrzyni przekładniowej, ze względu na konieczność rozpołowienia do wymiany należy wybrać uszczelniacze markowe.
Jeszcze pojeżdżę na tym, zobaczę, może się trochę zużyje i będzie dobry, a jak nie to kupię, ale chyba zostawię tak, bo w tygodniu będzie sprzedana. Dzięki panowie za pomoc, pozdrawiam. Typowe myślenie polaka i wielu serwisów motocyklowych pojeżdżę może się zużyje i zobaczymy "nie szkoda wam pieniędzy na nowe skrzynie??"Pierdoły wy[pisujecie ludzie,...
Witam potrzebuje założyć alternator od etz 150 do mojej mz ts 150. Karter w moim silniku różni się i nie wiem czy wirnik alternatora pasuje na mój wał ale ponoć da się to zrobić. Ktoś nawet coś takiego zamontował w ts 250 za pomocą dotoczonego pierścienia. Chodzi mi tylko o pomoc w zamontowaniu alternatora w moim silniku tak żeby można było swobodnie...
Witam... Zrobilem to co na zdjęciach :) Motor nie jest jeszcze wykończony ale mechanicznie sprawny w 100%, jeździ i ma naprawde niezłego kopa... :) Teraz trochę o samej konstrukcji. Motor zacząłęm robić kiedy miałem 18 lat i właściwie wtedy powstał w takiej postaci ze dało się nim już jeździć a było to we wrześniu 2001 (pamiętna data :) ) Silnik pochodzi...
Witaj,nie znam tego silnika,ale inne się naprawiało-możesz podrzucić jakieś fotki.Ta krzywka jest montowana na klinie czy jakoś inaczej?
Silnik bez ciśnienia, albo rozregulowany na max-a. Mieszanka zamiast prawidłowo się spalać, oblepia błotem świece.
Nie jestem do końca pewny ale to chyba tak: szcz to D- , 6V to D+ , DF to wzb, tak podłązałem przy silniku SW 400 to tutaj będzie podobnie. Regulator powinien mieć zabezpieczenie przed błędnym podłączeniem krótkotrwałym . Tak więc podłącz tak jak podałem zapal motor i jak nie świeci się kontolka od ładowania i na akumulatorze jest około 7V to jest OK...
Ciekawe jak mogłeś nie rozbierać skrzyni, kiedy do wymiany kosy potrzebne jest wyjęcie wałka krzywkowego, a w tym silniku skrzynia nie wychodzi w całości, trzeba wyjmować poszczególne koła zębate po kolei.
Kopniak hamsko przeskakuje. Gdy wolno nim poruszam, zazębia, a gdy szybciej, to przeskakuje. Gdy ciągnę do siebie starter, to ładnie zazębia, a gdy dopchnę z całej siły do silnika, to często przeskakuje. Wymieniłem ten tryb, co zazębia kosz, wał kopniaka, no i półksiężyc. Jak kopię, to jest to taki dźwięk, jakby półksiężyc nie zgrywał się z tą zębatką....
Moc silnika jest zalezna od pojemnosci silnika i nic tego nie zmieni Porownaj Simsona z Rometem... Mam dalej pisać? Ta sama pojemność, ze dwa razy większa moc, ze trzy-cztery razy mniejsze zużycie paliwa. Enerdowskie silniki dwusuwowe należały kiedyś do najlepszych na świecie, dlatego w tym samym czasie miały 2 razy większą moc niż nasze. Ale już silnik...
wymieniłem uszczelniacze wału Raczej wątpię aby puściła oryginalna uszczelka a raczej uszkodziłeś simering lub jakieś tanie założyłeś. Te silniki mają cienkie simeringi, które bardzo łatwo uszkodzić przy montażu. Zamienniki uszczelniaczy wału zdają egzamin w niskoobrotowych silników. Kiedyś kolega podobnie męczył temat w MZ 150 aż założył oryginał...
Witam, Kupiłem nieopatrznie "niebieski" regulator pracy prądnicy 6V. Wygląd w załączniku. Nie przepracował nawet 10 sekund- lampka kontrolna nie gaśnie. Przy podłączeniu nie było iskrzenia czy cech jakiegokolwiek zwarcia. Pytanie: Czy ktoś na schemat takiego regulatora i w ogóle czy jest sens się takim wyrobem zajmować (czy jest to wyrób naprawialny...
Mam pytanko mam silnik od starej pompy wodnej o mocy 1000w i kilka od mz 150 działa od odkurzacza czy jako naped do brykietownicy wystarczy Dodano po 15 mam jeszcze prase działającą odstawiłem do szopy bo mam drugą tamta jest działająca i ma przeglad jak ja PRZERPODZIC NA BRYKIECIARE
no ok poszukam na tamtym ale chodzi mi oto ze to np ma być do ogara np do innych motorów w tym mz 150 albo inne motorki chodzi mi poprostu jak i jaki modół
Dobra panowie spokojnie... mówicie, że silnik 125 jest za słaby, a 175 jest strasznie wadliwy... to chyba silniczek od MZ ETZ 150 będzie dobry ;). Dodano po 7 Jeszcze jedno. Nie chcę zaśmiecać forum i zakładać nowy temat...Znalazłem suuper mz etz 251(po prostu zakochałem się w tym motocyklu jak tylko go zobaczyłem). Mógłbym uzyskać jakieś opinie o tym...
wkręć śrubę do końca i wykręć dwa obroty, iglice na środkowy rowek, odpal i dobrze rozgrzej silnik, powoli wkręcaj śrubę najlepiej co 1/4 obrotu i sprawdzaj jak pracuje silnik czy wkreca sie od niskich obrotów i czy trzyma wolne obroty jeżeli przy wkręcani pogarsza się praca silnika to wykręcaj aż znajdziesz położenie przy którym silnik pracuje najlepiej....
no to żle słyszałeś. A wracając do tematu to polecam mz 150 250 tez moze byc o ile kierowca ma troche oleju w głowie i znajdzie sposób by go tam zmieścić :D
Witam. Mam problem z moją MZ ETZ 150... Mianowicie... Pali na kopa lecz przy maksymalnym przekręceniu manetki kręci tylko 5- 5,5 tyś... po czym słychać strzały i takie buu buu buu buu... Jest to platynkowiec... Zapłon jest dobrze ustawiony gdyż kopnik nie oddaje, pali na kopa tylko przy tych 5,5 tyś zaczyna go dławić i strzelać... W silniku były wymienione:...
Temat do zamknięcia. Mz chodzi bardzo ładnie z prawidłowym ładowaniem. Rozebrałem i przejrzałem jeszcze raz wirnik i stojan, poprawiłem luty, wymieniłem szczotki sprężyny które je dociskają, wymieniłem regulator napięcia na stary tzn oryginalny. Czerwona kontrolka zgasła a wskazania miernika na stykach akumulatora przy zapalonym silniku wskazują ok...
Witajcie, pytanie jest następujące, czy silnik mz ts 125 dużo straci na wymianie wydechu na starszy, wzorowany na SHL m04, czy MZ RT 125? Czy między tymi silnikami jest aż tak duży skok technologiczny, że tłumik typu rybka od dwusuwowej 125ki, albo 100ki zdusi jednostkę, albo spowoduje niekontrolowany wzrost spalania? Zanim zaczniecie mnie odsyłać,...
Iskra ma kolor niebieski świeca bez przebicia rozumie. Wyreguluj poziom paliwa w gaźniku (opis w necie) Dlatego zacznij od sprawdzenia i regulacji poziomu paliwa. Tego nie robi się na zapalonym silniku. Sprawdź zapłon bo bez dobrego ustawienia też nie zapali , kolor iskry ma znaczenie może padła cewka lub kondensator.
Nie chodzi mi o włącznik zapłonu bo to chyba każdy potrafi założyć, tylko zabezpieczenie przed przekroczeniem dopuszczalnych obrotów silnika. Chodzi mo o to aby jakieś urządzenie(które zamierzam wykonać) odcinało zasilanie cewki przy obrotach np.7 000 obr../min, i nie chodzi mi o podanie wszystkiego na tacy ponieważ szukałem i użyłem tego magicznego...
Również odradzam skuter. Ma małe koła, twarde zawieszenie i zerową zwrotność. Ogara 200 polecić mogę z czystym sumieniem. Za 700zł kupisz w stanie "wsiądź i jedź". Na MZ ETZ 150 potrzebne jest prawo jazdy A - a to wydatek rzędu 1kPLN. 90km/h Ogarem z oryginalnym silnikiem? Kogoś tu chyba ten teges... :D
Witam... Mam problem z wykonaniem zapłonu tyrystorowego, a dokładniej to nie potrafię go nawet odczytać z schematu... Link do schematu: http://marcek20.ovh.org/zaplon.html Nigdy nie miałem do czynienia z elektroniką a dowiedziałem się, że jest to bardzo prosty do wykonania schemat lecz nawet odczytanie go sprawia mi problemy... Czy mógł by mi ktoś napisać...
Witam. W mojej MZ Etz 150 ciągle pękają pierścienie... mianowicie przez jakieś pół roku był problem że mz kręciła tylko 5,5 tyś obr/min zmieniłem wał i wszystko wróciło do normy a teraz jest taki kłopot że co chwilę pękają pierścienie... silnik nie dostaje mocno w du*e... jeżdżę na mieszance HP+ 1/50... czy ktoś wie co może powodować pękanie pierścieni?...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Witam. Jakieś dwa tyg. temu zamontowałem do mz regulator napięcia od poloneza bo z oryginalnym regulatorem na włączonych światłach motor po 5 min już gasł. Z regulatorem od poloneza napięcie dochodziło max. 14vi było ok. Pojeździłem około 2 tyg. po czym motor zaczął przerywać na wysokich obrotach. Chciałem sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze...
robokop - Da się dużo zmienić ale trzeba kombinować pisze o tym bo sobie tego z palca nie wyssałem, zapłon elektroniczny w 4 WSC to podst. i bez problemu da sie go założyć pełno Wsk na tym zapłonie oczywiście w dzisiejszych czasach Bo 20 lat temu było to nie osiągalne, dopiero ost wypusty mz 250 miały elektroniki i 251 juz wszystkie ale mniejsza o to....
silnik dyson silnik dogrzewać silnik silnik przezwajać silnik silnik
przesunięcie liniowe zalanie procesora wymiana symetryzator
sklepik elektroda gadżety manta opinie
Opis pinów licznika Citroën C4 Picasso 2009 Suwak w okapie kuchennym: funkcje i zastosowanie