Na silniku jest nalepka i jest tam napisane 230-50/60, co sugeruje, że silnik jest zasilany napięciem zmiennym 230V. Tak więc uszkodzony jest raczej moduł sterownika. Po podłączeniu odkurzacza do zasilania, napięcie na silnik nie jest podawane, a po włączeniu przyciskiem (lub zworkami) idzie właśnie na silnik napięcie zmienne 7V. Jeżeli jest informacja...
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Panie i Panowie. Kupiłem traktorek Honda 2622 z silniky GXV660 który odpalał i pracował, ale tylko gdy kluczyk był w pozycji "trzeciej", czyli prąd na rozrusznik. Do czasu, gdy prąd szedł na rozrusznik i się kręcił razem z kołem, wszystko bylo ok. Gdy kluczyk wraca na pozycję "druga" pracy, silnik gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia - silnik odpala...
Tak bardzo nie będzie :) Jednak prościej skrzyżować wirnik. Stosowane jest to np. w wiertarkach, które mają prawe i lewe obroty.
Ale tu nie ma co rysować. Kupujesz transformator sieciowy około 100W i napięciu znamionowym około 10V. Wytrzyma on pobór prądu około 10A. w szereg z przewodem sieciowym włącz koniecznie bezpiecznik 0,6A. Do strony wtórnej włącz mostek prostowniczy lub zlutuj taki mostek z 4 diod 10-amperowych. Włączony na wyjściu takiego zasilacza kondensator elektrolityczny...
Z transformatora 12V/4A możesz uzyskać stabilizowane napięcie 10V/2,5A. Dlaczego tak - doczytaj sam. Ale jak napisano wyżej - to rozwiązanie bez sensu, znacznie lepsze jest sterowanie PWM. Tym bardziej, że nie podałeś (nie znasz?) poboru prądu przy obciążonym silniku. Jeśli go nie znasz to należy bezpiecznie założyć prąd nawet 10-krotnie większy (start...
Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
Bez podłączania napięcia sprawdź na samych zaciskach szczotek, czy masz jakieś przejście. Powinna to być wartość w omach. Wykluczy to winę samych szczotek i przy okazji sprawdzi uzwojenia silnika. Jak jest przerwa to silnik nie ruszy. Jak będzie przejście, to znaczy, że napięcie zmienne 230V nie dociera do silnika. Wtedy szybko będzie można określić...
Też sądzę, że uszkodzony jest jeden z optotriaków. Jeszcze jedno; jeśli ten układ ma sterować kierunkiem obrotów, to na schemacie w lewym, dolnym rogu powinno być: +5V µP µP - bez GND. Podanie na stałe GND i +5V na transoptor ISO5 spowoduje zasilanie silnika napięciem stałym, tętniącym, w efekcie silnik kręci się w jedną stronę (z równoczesnym...
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Właśnie jestem po próbie zasilenia tego silnika napięciem zmiennym. Tylko buczy i drga. Żadnych obrotów. Więc napięcie musi być wyprostowane, a nie zmienne 50Hz.
w takich bzykach za ładowanie odpowiada prądniczka; zacznij od tego, że na wejście regulatora napięcia, dostarczane jest napięcie zmienne, po odpaleniu silnika zmierz to napięcie; będzie wiadomo czy z prądnicy wychodzi zmienne napięcie; nie ma też twojej odpowiedzi jakie jest napięcie na aku przed odpaleniem skutera i po jego uruchomieniu i odczekaniu...
Taki silnik podłączasz pod zmienne napięcie znamionowe, takie jakie jest napisane na tabliczce znamionowej. Zasilasz tylko główną cewkę. Piszesz że silnik ma trzy wyprowadzenia, a na foto widać tylko dwa. Być może cewki są dwie nawinięte szeregowo (coś a la dwa biegi, podobnie jak w okapach kuchennych). Te silniczki mają bardzo mały moment rozruchowy,...
\ rysunek jest w Autokadzie.
Buczenie znacznie nasila się gdy gramofon jest włączony i gdy ramię z wkładką kierowane jest bliżej środka płyty czyli bliżej silnika. Gdy odsunę ramię na wieszak a nawet do tyłu kawałek poza wieszak to buczenie maleje i dopuszczalne by było do słuchania. Wskazywałby ten objaw na to, że używasz wkładki dynamicznej nieprzystosowanej do pracy w gramofonie...
Napięcie na silniku można zmierzyć, jako różnicę napięcia baterii i napięcia na drenie. Tylko które napięcie chcesz mierzyć, bo można na silniku zmierzyć SEM w czasie kiedy tranzystor jest wyłączony Z punktu widzenia obserwatora na silnik podawane jest napięcie zmienne wynikające z kluczowania PWM. Ale z punktu widzenia silnika dostarczana jest do...
To co to jest przykręcone po lewej stronie przepustnicy , patrząc od przodu? A czy może na takie objawy mieć czujnik powietrza dolotowego umieszczony pomiędzy filtrem a przepływką. Na nim jest napięcie 1,75v przy rozgrzanym silniku- zimny ma rezystancję 1,75ohm. Mierzyłem też napięcia na przepływomierzu . Może to coś da. Piny:1-2----0,75v 1-3----14v...
Witam, Czy to jakaś zmowa ? Mnie się zrobiło to samo i to chyba dokładnie w tym samym dniu. Tez Nice Spido. Efekt taki sam, nie reaguje na piloty i na przycisk. Ale sterownik działa OK. Włącza się programowanie, mruga żarówa. Jak się wyjmie odbiornik i nacisnie przycisk to załącza się przekaźnik i widzę że lekko rusza silnikiem. Napięcia zmienne 24Vpp...
a czemu przyczepiles sie do tego regulatora biegu jałowego? jest jakis problem z pracą silnika?
Kolego nie wiem, czy to w Twoim przypadku zda egzamin, ale przemyśl moją propozycję. Jeśli np. wcześniej miałeś na wolnych obrotach silnika napięcie zmienne w okolicy 14 V, to spróbuj wydzielić część instalacji dla kierunków i dodaj mostek prostowniczy. Mostek ten obniży napięcie do ok. 12 V, więc może będzie wystarczające do uruchamiania "nowych kierunków".
Dokładnie tam będzie napięcie zmienne. Sprawdź też napięcie stałe na wzbudzania te dwa niżej na schemacie przewody.
Dla mnie to wszystko jest jasne - silnik uniwersalny to szeregowy silnik komutatorowy AC/DC i to powinno działać przy regulowanym napięciu stałym albo zmiennym bez dodatkowych elementów. A jak jest autotransformator, to ewentualny prostownik przed silnikiem to grosze i parę minut roboty.
Jest to silnik zasilany napięciem zmiennym . Do sterowania jego obrotami ,potrzebna jest elektronika.Napięcie zasilające silnik, w magnetofonie KONCERT wynosi 85v~.
Tam żadnego filtra być nie powinno. Jak coś jest na instalacji to ktoś już łapy pchał. Tak jak tzok napisał, zasilanie żarówką 21W równolegle z miernikiem sprawdzić. Ma być pełne napięcie akumulatora. Oczywiście na pracującym silniku.
Jak nie chcesz mieć takich szpilek, to spróbuj równolegle do uzwojenia (czyli między wyjścia TB6600) wstawić szeregowo opornik (równy oporności uzwojenia - 22R?) i kondensator (trzeba dobrać, może zacznij od 1uF, albo nieco mniejszego; nie może być elektrolityczny, dobrze żeby był na napięcie zmienne ze 30VAC).
aby wszystko było jasne , układ zasilasz napięciem stałym z pewnością na początek zastosujesz prostą sekwencję sterowania : 1000 0100 0010 0001 pomiędzy zmianą każdej sekwencją występuje przerwa czasowa tak wiec silnik zasilasz przebiegiem zmiennym w czasie dlatego była mowa o napięciu zmiennym w układzie i odpowiednich wzorach na obliczenie prądu
Silniki szczotkowe małej mocy rzeczywiście działają w drugą stronę, t.j. jak prądnica. Ale obracający się silnik BLDC wytwarza napięcie zmienne. Sterownik tego silnika działa tylko w jedną stronę, energię z baterii przetwarza tak, by napędzać silnik. Mało prawdopodobne jest, by zmienne napięcie z obracającego się silnika ładowało baterię, chociaż zapewne...
Gruby czerwony i czarny. Tam masz mieć napięcie. A też 3 przewody razem to wyjście na silnik. 3 fazy, napięcie zmienne. A żeby się pojawił to trzeba mieć potwierdzony sygnał z czujników halla. A jeszcze stacyjkę spiętą i hamulce rozlokowane.....
Witam Jestem posiadaczem Skutera TBG Tryton o pojemności 50 cm sześciennych. Chcę się dowiedzieć dlaczego jest inne ładowanie niż powinno być? Krótki opis wykonanego testu miernikiem: - napięcie 12.3V na akumulatorze przy wyłączonym silniku - napięcie zmienne od 12V do 16,5V przy włączonym silniku i zapalonych światłach Według mnie powinno być na wyłączonym...
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
No to jest akurat normalne, Stereo jest tylko część m.cz., więc przycisk łączy gniazdo gramofonu stereo i odłącza zasilanie od części radiowej. Wymieniłbym (albo sprawdził) na początek diodę w obwodzie siatki EABC80 - tej odpowiedzialnej za załączenie magnesu. Normalnie lampa polaryzowana jest ujemnym napięciem do odcięcia, jeśli pracuje silnik, napięcie...
Witam. Z tego co wiem to silnik trój fazowy jest na napięcie zmienne. Nie ma magnesu stałego więc prądnicy na nim nie zrobisz. A na filmiku jest na pewno przerobiony silnik.
Dobry pomysł, i z referencyjną jaskrawością świecenia nie będzie problemu... Jak sobie zbudujesz prosty filtr przeciwzakłóceniowy (dwa kondensatory np. 1000µF/25V i 100nF połączone równolegle) i włączysz go bezpośrednio w gniazda przewodów pomiarowych miernika to powinno się udać zmierzyć napięcie przy pracującym silniku Do pomiaru napięcia stałego?...
To silnik z magnesami stałymi, wymaga źródła zasilania o zmiennym napięciu i częstotliwości. Na zwykłym regulatorze nie podziała, a koszt falownika raczej przekreśla sens jego zastosowania, taniej wyjdzie poszukanie silnika od czegoś innego. Widzę po zdjęciach takich silników, ze mają falownik dokręcony z tyłu do obudowy. Jeśli też masz to sprawne to...
Do jakiego napięcia masz zamiar owy silnik podłączyć ? Jeżeli do sieci 230V to żaden kondensator Ci nie pomoże. Jeżeli już to transformator 230V/24V oczywiście napięcie trzeba "wyprostować" i odfiltrować. Nie napisałeś jaki to silnik czy na napięcie zmienne czy stałe. Jeżeli możesz podaj parametry tego silnika.
Może się mylę ale 3 fazowy silnik nie może być prądu stałego. Albo napięcie stałe albo zmienne 3 fazowe. Jeżeli chodzi o silnik zasilany napięciem zmiennym to wystarczy zrobić tzw. blokadę przełączającą na stycznikach, która będzie zamieniać między sobą dwie fazy, powodują zmianę kierunku obrotu silnika. http://obrazki.elektroda.net/9_126547795...
W magnetofonie kasetowym stosowano stabilizację obrotów silnika, wykorzystującą wzór: K*Ω=U-I*R, gdzie Ω to obroty, U napięcie, I prąd, R opór uzwojeń, K stała silnika. Przy zmniejszonych obrotach poprzez zasilanie obniżonym napięciem (a tym bardziej z szeregowym opornikiem) silnik mógłby nie ruszyć, ale przy regulowaniu napięcia według tego wzoru ruszy.
Szukam schematu regulatora obrotów silnika prądu stałego 230V zasilanego napięciem zmiennym 230V.
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Witam. W takiej sytuacji musiał byś zastosować dodatkowo dwa styczniki z cewkami na 24V DC. A one dopiero włączały by napięcie 380V na silnik. Ale niestety, wskazane przez Ciebie urządzenie posiada funkcje łagodnego startu i zatrzymania silnika oraz zabezpieczenie przeciążeniowe. Przy takim rozwiązaniu funkcje te nie będą działały, ponadto styczniki...
Od czego ta pompa? I przede wszystkim to silnik na stałe czy zmienne napięcie?
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
To ile zapłacisz to zależy jeszcze jaką mocą obciążysz ten silnik.
Silnik bldc da się uruchomić bez sterownika prądem zmiennym tylko po włączeniu musisz nim zakręcić i wejdzie w obroty synchroniczne, zbyt duże obciążenie go wytrąca i staje. Oczywiście patrz na napięcie zasilania.
standardowo stosuje się bezpieczniki termiczne, ale nimi nic nie zmierzysz. Odłączają napięcie gdy temperatura przekroczy zadaną. Jak potrzebujesz zmierzyć możesz użyć KTY10-6
Mam pewien problem, a mianowicie zrobiłem PCB pod zasilacz na LM317, jednak zastosowałem inne elementy niż w nocie aplikacyjnej, problem tkwi w tym, że stabilizator bardzo się grzeje, jest jakiś problem z tranzystorami (i opornik 33Ohm się pali), ponieważ zastosowałem inne niż w nocie, jest jakaś możliwość dopasowania elementów, tak aby to współgrało?...
No to najpierw trzeba wybrać formę sterowania. Czy to ma być zmienna częstotliwość, czy zmienne napięcie, albo sterowanie fazowe. Takie małe wentylatory to zazwyczaj silniki ze zwartą fazą i tam można zjechać czasami z zasilaniem do 90V i będą działały. Tylko teraz trzeba wybrać formę zmiany napięcia w sieci, najlepiej to żeby wciąż to był sinus, więc...
...chce sterowac silnik odkurzacza na PWM... Ale silnik z odkurzacza jest na napięcie zmienne . To jak ma działać na prądzie stałym ?
Witam ,trochę pogrzebałem i znalazłem to: Ccentrana lampka ostrzegawcza STOP świeci przy postoju na żółto.Przyczyna błędu:czujnik indukcyjny obrotów wejściowych przekładni przekazuje błędny sygnał . Wartość obrotów jest ustawiana na" sygnał niedostępny".Rozpoznanie stanu split jest już nie możliwe. Tym samym zablokowana jest funkcja Comfort shift.Usunięcie...
podejrzewam, że indukuje się w silniku wysokie napięcie i przebija tranzystory. Spróbuj dołączyć do kabelków silnika jakiś kondensator na zmienne napięcie(około 0,1uf - 1uf 400v). Takie jak są w odkurzaczach lub wiertarkach takie małe prostokątne. I nie podłączaj aku bezpośrednio na początek do mostka H. Daj żarówkę 50w 12v. Zobaczysz co będzie. Pozdrawiam
Witam. Naprawiałem taki przypadek-cewka tacho-prądnicy od drgań dostawała przerwę.Sprawdz czy przy obracaniu ręką bębna na wyjsciu z prądnicy/na wtyczce silnika/pojawia się napięcie zmienne,zależne od prędkości osi silnika.
PS. Jakie napiecie daje tacho?? Zmienne, stałe...1 V = 1000 obr/min?? Tacho generuje zmienne napięcie. Lecz ile vol/obr nie wiem. Natomiast przy podaniu 230V na silnik generuje około 16V17V~. Przed chwilą sprawdzone.÷
Dzięki. A skąd się tego dowiedziałeś? Pisało to na jakiejś stronie? Jak dam mniej niż 11 V to nie pójdzie? Sam podałeś linka do strony z opisem silnika i tam jest napisane: Liczba ogniw: 6-9 NiHM 2-3 LiPol Czyli 6-9 akumulatorów NiHM (po 1.2V) lub 2-3 akumulatory LiPol (po 3.7V). Pójdzie od 7.2V. Ale zasilanie musi być w stanie dać 9-13A, pod byle...
To jest racze kwestia zakłóceń, generowanych w momencie w(y)łączania silnika. Duży ten silnik? Napięcie stałe czy zmienne? Czy jest jakaś przerwa przy zmianie kierunku?
Witam! Odpowiedź jest prosta. Uszkodzony kondesator wymień na nowy o tych samych wartościach. Przy kupnie powiedz sprzedawcy żeby sprzedał kondesator do silnika/pracujący na zmiennym napięciu/. Kondesator w twoim silniku zastosowano tylko do rozruchu. Pozdrawiam Miro.Nasz
moze troche za małe napięcie?? a moze silniczek byl na napięcie zmienne?
Raczej taki był montowany bo na allegro jest. Postanowiłem rozlutować kable z obu końców, na cewkach zwarcie do masy było. rozlutowałem dwa połączenia cewek do tych narożnych "mostków" po czym zacząłem mierzyć... brak przejścia z cewek na masę, "mostki" narożne - brak przejścia do masy... Polutowałem z powrotem całość, skręciłem silnik mierząc co etap...
Witam. Trzy żółte przewody wychodzące z silnika (prądnicy) , mierzysz napięcie zmienne pomiędzy nimi , napięcie około 14 v lub więcej. Jeżeli takie jest to prądnica ok. Teraz akumulator, napięcie stałe około 12 v, a po uruchomieniu silnika około 13 v lub więcej do 14v, jeżeli nie to regulator do wymiany. Pozdrawiam.
czyli jaki to jest typ silnika że aż tyle kabli trzeba podłączyć? czy podłączam kable w zależności od obrotów jakie chce uzyskać? i chyba ten silnik jest zmiennym napięciem napędzany?
OK, jeszcze coś wcześniej było na forum o tym że trzeba do drugiego uzwojenia silnika podać napięcie ze zmiennym rezystorkiem. Więc z tego co widze to na tym schemaciku jest wszystko i nie trzeba już tego stosować, tak ??
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Jak już wiesz do G1 podłączasz napięcie z trafa (zmienne) Gniazdo G2 dostarcza ci napięcia stałego o wartości zbliżonej do wartości napięcia z gniazda G1 czyli mozna to wykozystac do zasilania dodatkowych układów. To samo tyczy sie gniazda G3 , z tą róznicą ze wartość napięcia wynosi 5V Pozdro.
Mam problem z aparatem jak w temacie. Obiektyw nie wysuwa się. Słychać silnik który wysuwa obiektyw. Aparat rozebrałem okazało się, że jest uszkodzony mechanizm w obiektywie. Usterke usunąłem i obiektyw ręcznie już się wysuwa bez blokad. Natomiast silnik nie obraca sie tylko konwulsyjnie drży. Napięcie mierzone na silniku 4,25V zmienne. Podłaczanie...
To jest przetwornica z 230V na 12V 'stałego'. Tak naprawdę to jest to napięcie zmienne o częstotliwości kilku KHz, wyprostowane jedną diodą. Jaki to konkretnie wentylator? Ma silnik typu SAZ, komutatorowy, jaki? Od tego zależy sposób jego zasilania.
Co ma być, gdy będą obydwa WE na 12V? Wymagana dokładność napięć i czy ma to być proste, czy bardziej skomplikowane (dokładniejsze)?
Pytanie tylko na jakie napięcie pracuje silnik, czy na napięcie stałe czy zmienne, jeśli na to 2 (chociaż wątpię) to nie trzeba chyba że potrzebna jest jakaś większa wydajność prądowa, bo wszystko zależy od mocy jakiej potrzebuje silnik, jeśli jest zasilana napięciem stałym to koniecznie mostek + kondensator co najmniej kilkaset uF/16V minimum. :)
Zmiana kierunku prądu w uzwojeniach stojana i wirnika nie następuje 60 razy na sekundę, lecz 50 razy na sekundę dla silników zasilanych z większości sieci energetycznych (nie uwzględniając falownika). Ponieważ te zmiany kierunku prądu w uzwojeniach stojana i wirnika następują równocześnie - nie ma zasadniczej różnicy w działaniu silnika komutatorowego...
Witam Silnik jest sprawny przz trafo działa.Potrzebny schemat. Jak to przez trafo? Przecież to jest silnik na napięcie stałe, a nie zmienne. Pozdrawiam
Sprawdź jakie napięcie (prąd zmienny - ustaw na mierniku) wychodzi ze statora (cewek) na żółtym przewodzie - można sprawdzić na regulatorze napięcia. Jeśli będzie podczas pracy silnika napięcie, to musisz posprawdzać, czy na odbiorniki dochodzi masa. Może odczytasz coś ze schematu typowego chińczyka.
Wskazany schemat ma trzy kanały, reagujące na trzy pasma częstotliwości (akustycznej) wysoką - układ U1B, średnią układ U1C, układu U1C. Napięcie zmienne z wyjść tych wzmacniaczy jest prostowane (dioda i kondensator) na wyjściu tych wzmacniaczy operacyjnych, po czym napięcie to jest wykorzystane do sterowania za pośrednictwem tranzystora i triaka żarówki....
tak to ten silnik.
Można to w jakiś sposób sprawdzić? Tacho znajduje się na silniku z tyłu? Dokładnie. Podepnij na zaciski tacho w kostce przyłączeniowej silnika voltomierz ustawiony na napięcie zmienne, obróć ręką wirnik silnika. Powinno wskazać około 1 do 2 volty.
A w jaki sposób jest realizowany pomiar obrotów?? Przez jakiś sensor magnetyczny na kole zamachowym, może on uległ uszkodzeniu?? Przez pomiar częstotliwości napiecia generowanego przez prądnicę, Profesorze -Generatorze :D . Natomiast alternator silnika podaje napięcie zmienne do obrotomierza, jak w każdym uczciwym Dieslu przystało. Pomagamy czy pytamy...
Jeżeli zastosujesz filtr DP to im lepszy filtr,tym bardziej będziesz się zbliżał do przebiegu sinusoidalnego+składowa stała,jakość regulacji się zmnieszy. Co kolega rozumie przez "jakość regulacji" ? Przy zasilaniu tych silników chodzi o to, by dostarczyć stałe napięcie regulowane - zależnie od potrzeb i im mniej składowych zmiennych, tym lepiej (jakość...
zy taki silnik ma obniżone napięcie czy czysty zmienny prąd 220V? Czysty 230V~ Czy mogę faze dołączyć do przewodu od szczotek a 0 do tego drugiego przewodu? 8-O :not: Chyba wtyczka zółta to silnik :) i pod nią podłacz napiecie. Tylko nie pod moduł, tam jest gniazdo zółte :!:
Praw fizyki nie zmienisz, pamiętaj, że w przypadku zasilania prądem zmiennym mamy również do czynienia z opornością indukcyjną to raz ponadto każdy silnik komutatorowy można zasilić napięciem stałym lub zmiennym z wyjątkiem silnika, który w statorze ma zamiast uzwojenia magnesy trwałe. Pozdrawiam.
Z silnika krokowego można podać napięcie zmienne na mostek gretza i na dalej na kondensator elektrolityczny i dalej na stabilizator np. 78.., jak silnik ma 2 uzwojenia to tak samo z drugiego na drugi mostek , wtedy będzie lepiej wykorzystana moc z silnika
Mostki zazwyczaj jeśli się uszkodzą mają zwarcie lub przerwę na którejś z diod.Zmierz napięcie zmienne przed mostkiem jakie jest podczas pracy silnika.
napięcie jest zmienne silnik po podłączeniu do napięcie buczy i nie może zastartować. Silnik jest w układzie trójkąta ale jedno wyprowadzanie idzie do kondensatora. Silnik jest Papsta stojak jest w środku nieruchomy a wirnik jest to magnes stały i obraca się wokół stojana
Wyczytałem, że odpowiednie opornik dla każdego z nich załatwią ten problem (jeśli się nie mylę). Oporniki szeregowo z silnikami nie są w praktyce dobrym rozwiązaniem. Chodzi o to że jeśli nawet wyliczysz wartość opornika dla jakiś warunków pracy silnika (choć pewnie nie znasz nawet potrzebnych do wyliczeń parametrów silników), tak by na oporniku wytracić...
Hamulec można sprawdzić bez podłączania silnika, tylko trzeba wiedzieć jakie ma być to napięcie zmienne czy stałe. Może to nie ,,oporniki" się popaliły tylko diody prostownicze.
Parametr 008 to nie napięcie na silniku, a napięcie w obwodzie pośrednim - stałe napiecie na kondensatorze, z którego zasilany jest stopień końcowy (triaki). Silnik zasilany jest impulsami o zmiennej szerokości, a więc wartość skuteczna napięcia na silniku może być bardzo różna. Napięcie na silniku może i mogłbym zmierzyć, ale chodzi mi o ciągły pomiar...
Witam. Zakupiłem uszkodzone chłodzenie AiO do komputera za nieduże pieniądze. Ze spalonym sterownikiem jeden układ wypalony. Jednak pompa jest sprawna. chciałbym to uruchomić tylko potrzebuję jakiegoś sterownika do tego silnika. Posiada on dwa wyprowadzenia po podaniu 12v stałego nic się nie dzieje.Jest to silnik bezszczotkowy. Czy są gdzieś do kupienia...
Silnik od pralki był zdemontowany, szczotki sprawdzone. Silnik uruchomiony przez autotransformator, nie iskrzy. Napięcie z tachoprądnicy zmienne ok 30 V. Stan izolacji nieskończoność. Więc wersja z silnikiem odpada. Dzięki za podpowiedź.
Wspomniany silnik od zabawki bywał również podłączony do prymitywnego prostownika 6V przez autotransformator ustawiony na 100-120V, który nie miał nic więcej oprócz transformatora i płyt selenowych. Prąd oczywiście nie był stały, ale mimo to, silnik pracował prawidłowo. Chyba trochę przesadziłeś ze swoją wiedzą Jak zatem nazywa się prąd pobierany ze...
Z punktu widzenia elektronika - tak czy owak należy wiedzieć jakie parametry mają te KONKRETNE silniki. Jeśłi był tam jakiś regulator (a może przełącznik?) to dopiero po tej informacji można podjąć dalsze działania - bo albo w grę będzie wchodzić regulator liniowy (PWM bym raczej nie proponował ze względu na bliskość czułych obwodów instrumentu i możliwość...
Krótkie trasy wyjątkowo nie służą temu akumulatorowi Krótkie trasy nie służą ŻADNEMU akumulatorowi. :cry: To że nie podbija ładowania od razu po rozruchu świadczy o wysokim stopniu naładowania akumulatora. Nie myśl że w czasie jazdy ładowanie będzie się zachowywać tak samo . :| Będzie ładował z pełną mocą przy każdym odjęciu nogi z pedału gazu i napięciem...
To co powiesz na WARUNKI TESTU: a)Temperatura otoczenia 25 C b)Alternator i CM temperatura 25 C c)Alternator napędzany przez dwa paski typu V 13mm d)Obr. Alternatora kontrolowana przez silnik indukcyjny 22kW o zmiennej pręd obr.. e)Napięcie baterii do testu utrzymywane stale dla 12V = 14.1V i dla 24V = 28.2V f)Maksymalne obr. Alternatora = 10000 obr/min...
Witam Silnik, tak w uproszczeniu, ma 2 uzwojenia na jednym rdzeniu. W jednym płynie prąd zmienny, wytwarzając pole magnetyczne, a to pole magnetyczne indukuje w drugim uzwojeniu napięcie. Podobnie jak w transformatorze. A silnik, jak dobrze widzę, to jest taki, co wirnik stoi, a stojan się obraca. Nie wiem, jak takie silniki się nazywają. A na czole...
O co chodzi w punkcie "2. Regulacja przez zmianę rezystancji w obwodzie wirnika"? Chodzi o możliwość regulacji prędkości i rozruchu w specjalnym typie silników zwanych pierścieniowymi. (Spadek cen falowników spowodował, że odchodzi się od tego typu silników). Ile kosztuje falownik do silniczka 20W? Produkuje ktoś takie rzeczy? Bo spotkałem się tylko...
https://sklep.avt.pl/avt5360.html Coś takiego? 0-58Hz jak dobrze widzę. Pewnie trzeba by zjechać nieco z Hz, pewnie wystarczyło by coś koło 40Hz. Moc 150VA, chyba by było na styk. Na uzwojeniu 72ohm silnik osiąga 275W, więc na 130ohm wyszło by blisko połowy. Co do trafo, sam nie wiem, kombinuje, sądziłem, że trochę mocy się na nim odłoży, ale to chyba...
Witam, mam pytanie jak najprościej wykonać regulacje obrotów silnika DC 220V. Jest to napęd ze starej maszyny do wypieku chleba. Napięcie wejściowe jest zmienne, sam silnik na stałe. Projekt to obrotowy stojak na manekina do ubrań. Wykonałem do tego prostą konstrukcje drewnianą. Wszystko działa ale obroty są zbyt duże. Regulator napięcia zmiennego nie...
Witam W moim programie załączany jest silnik. Wykorzystałem cewki set i reset wszystko fajnie działa dopóki ze sterownika nie zniknie napięcie. Gdy przed zniknięciem zasilania sterownika silnik był łączony to po ponownym załączeniu sterownika silnik znów startuje. Czy idzie jakoś zaznaczyć w zmiennych że po zaniku napięcia zmienne się zerują?
Witam, Przeczytałem instrukcje niektórych falowników i już na wstępie włosy mi stają na głowie bo pisze w nich, że "...nie wolno falownika podłączać od strony wyjścia (zasilania urządzenia napędowego) do sieci 3-fazowej..." ...czyli rozumiem, że się zaraz coś w nim spali? To jak to jest, jak falownik zasila silnik 3f i nagle braknie zasilania a rozpędzony...
Napisz coś więcej o tym wentylatorze. Zrób zdjęcie silnika.
Ciekawe czy jest to silnik uniwersalny silnik komutatorowy, jeśli to można go spróbować podłączyć pod napięcie zmienne. Poza tym jak podłączysz pod silnik DC pod AC to nic się nie powinno stać, wkońcu średnia z sinusoidy to "0". Czym jest sterowany silnik? Jakim elementem półprzewodnikowym?
A czy mógłbyś pokazać kondensator elektrolityczny na napięcie zmienne? Bo do tej pory uczyłem się, że elektrolity są na napięcie stałe... Konrad.
W zasadzie każdy silnik szeregowy można zasilać i napięciem zmiennym i stałym. Jednak w tym konkretnym wypadku napięcie może być zbyt małe, żeby uzyskać jakąś sensowną moc (obroty). Autor postu twierdzi że "W zasadzie każdy silnik szeregowy można zasilać i napięciem zmiennym i stałym" i wprowadza w błąd czytelnika. Tymczasem, tylko silniki "szeregowe...
PWM'em mozesz "posiekać" napiecie sieciowe, ale mozesz też zrobić falownik który PWM'em wygeneruje sinys o zmiennej częstotliwości. W pierwszym przypadku silnik indukcyjny zareaguje jak na zmianę napięcia, czyli bardzo spadnie moment a obroty będą zależały od obciążenia (mechanicznego), w drugim przypadku robisz zmianę częstotliwośći i napiecia zachowująć...
cała sprawa polega na tym że na bazie danego modelu podstawowego , producenci zamawiają różne modele które zasadniczo różnią się tylko rodzajem wykonanego uzwojenia , z pewnością jest tak w Twoim przypadku i silnik może być na 12V , najszybciej sprawdzisz to po napięciu zasilacza drukarki druga sprawa to że nie można cewki silnika traktować jako czystej...
kondensator napięcie zmienne niższe napięcie zmienne napięcie zmienne pomiar
karta muzyczna zewnetrzna skuter zapłon pomiar prądu pomiar pradu
40rl939 firmware 40rl939 firmware
Pilot Sony - Przycisk głośności działa tylko w górę Problemy z przełącznikiem świateł w samochodzie - brak świateł mijania i długich