tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Bezpośrednio do stopki przychodzi czujnik który rozłącza zapłon?
W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
Koło magnesowe w WSK oraz to ze skuterów w większości jest nitowane więc przeszczep stożka nie powinien być zbyt trudnym wyczynem wystarczy znaleźć stare magneto od wsk jako dawcę. Wcześniej należy jednak sprawdzić sam stożek oraz rowek na wpust aby nasza praca nie poszła na marne. Nitować lepiej na prasie aniżeli młotkiem aby zbytni nie zwichrować...
Ok. Dzięki za schemat. Jak coś podziałam i będzie dobrze to dam znać. Dodano po 14 Dzisiaj podłączyłem kable tak jak w schemacie i dalej nie ma iskry. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Zielono-biały to drugi koniec cewki zasilającej CDI. Podaj kod modelu tej Yamahy oraz zapłonu i modułu oryginalnego. Wszystko wskazuje że próbujesz podłączyć zwykły moduł od skutera, natomiast zapłon w tej DT125 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.
Bo to nie jest zapłon do skuterów z silnikiem Minarelli, tylko zapłon do chińskich skuterów z klonem silnika Yamahy Jog, dlatego przewody w złączu są zamienione.
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Czy silnik się rozgrzał kiedy gasiłeś do sprawdzenia świecy? Silnik powinien pracować równo bez jaichś przygazówek, jeżeli tak dalej będzie wyglądać świeca, należałoby zubożyć mieszankę przez obniżenie iglicy. Warto jeszcze sprawdzić zapłon, może być za późny
ale ja nie chce przekładać tylko cewek ale cały zapłon ... chodzi mi czy ewka butelkowa sie zużni czyms od cewki od skutera...
Widocznie masz zapłon DC-CDI. Niestety nie znam tego modelu. Niby jest to samo co Keeway, a tam jest zapłon AC-CDI. Należałoby więc sprawdzić jakie zasilanie jest do CDI. W kwestii ładowania, światła są zasilane z akumulatora czy ze silnika? Czy nie ma zamontowanych zbyt mocnych żarówek jak np. samochodowe H4 zamiast motocyklowych HS1?
Nie kupuj żadnych kondensatorów bo to nie ma sensu ustaw 11,2V (15,8V) lub 11,7V (16,5V) i ładuj, jeśli w nocy to radzę 11,2V. Którą "ładowaczką" ładowałeś akumulator w zimie, tym dużym czy tym zasilaczem? Jeśli tym dużym to jakim prądem przez ile czasu i jakie miał akumulator napięcie po naładowaniu? I jak wygląda pierwszy wyjazd w sezonie? Odpalasz...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Cewki od skuterów to w większości zapłon CDI, a tu masz chyba zwykłe. Poznać można po wielkości. Jakieś zdjęcia?
Jaki skuter , jakie magneto, jaki zapłon.
Przecież to nie skuter, zapłon to całkowicie oddzielny układ i nie jest w żaden sposób połączony z zasilaniem ładowania. Czego to w ogóle jest schemat? Na pewno nie instalacji w silniku Briggsa.
I co może być przyczyną że jak skuter ma przekręcony zapłon to kierunki migają a jak włączę skuter to kierunki nie migają tylko cały czas świecą?
Najpierw powiedz ile on jedzie i czy rzeczywiście słychać ze moduł tnie zapłon
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Kable żółty i biały są do instalacji świateł, regulatora napięcia i ładowania akumulatora (ewentualnie) https://obrazki.elektroda.pl/2799457400_... Stacyjkę musisz sobie sprawdzić miernikiem, które styki są zwarte w pozycji wyłączonego zapłonu i rozwarte gdy kluczyk jest przekręcony, zapewne kabel czarny z białym paskiem i czarny obok...
Nie wiem bardzo dokładnie ale chyba ok 0.7V
quote="krzesniakkarol5"]Problem jest taki, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce na wyłączony zapłon skuter wciąż kręci rozrusznikiem, lecz nie odpala a jak kluczyk przekręcę na włączony zapłon skuter odpala i jest wszystko OK do momentu, gdy go nie zgaszę dalej ale obieg prądu po wyłączeniu stacyjki jakby był cały czas. Dobrze, nie będę się rozpisywał....
Zapłon nie przestawiony? To jest ten o pojemności 49 ccm .
zapłon dobrze ustawiony ?
Patrząc na świecę to ma za bogato. Iglica n środek i doprowadzić do tego by dał się wyregulować. Nowy wał a zapłon w dobrym punkcie?
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Kolego - zapłon jest przeróbką oryginału, zastosowałem zapłon od skutera, żeby pozbyć się przerywacza, kondensatora .. Oryginalny zapłon nie ma nic wspólnego !
A zdjąłeś blokady? Motorowery są dławione aby nie osiągały więcej niż 45km/h. Może ci np odcinać zapłon.
Nie. Diodą led czerwoną. Powinna mrugać przy próbie odpalania. Moduł od 4T teoretycznie powinien dać iskrę pod warunkiem że rozkład wyprowadzeń jest taki sam i sam zapłon jest też typu CDI.
Zobacz czy iskra jest na świecy tej w cylindrze. A jest jakaś inna ? Może w Kosciele? :D skutery trzeba mierzyć kŕótka sztycą. To prawda, samochody dłuższa, a traktory najdłuższą. Znowu zaczynasz? Co jest z toba do KN ? :cry: Ciekaw jestem tylko sprawdzenia punktu występowania iskry. Można to zrobić dowolna neonówką, zresztą trzeba ocenić wysokość...
Jeżeli strzela w gaźnik to może zapłon
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Bezpiecznik nie ma nic do zapłonu. Stacyjka w skuterach ma dwa styki - jeden załączany w pozycji zapłon, a drugi w niej rozłączany. Do stacyjki dochodzą przewody: czerwony - zasilanie z akumulatora czarny - zasilanie po stacyjce, wyjście na odbiorniki zielony - masa czarno biały - blokowanie modułu. Jak wyciągasz kluczyk ze stacyjki, to zwierasz zielony...
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Od skutera Kymco agility
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Witam!!! Gdzie znajduje sie zapłon w skuterach?Posiadam skuter marki honda lead 80.Za pomoc będę wdzięczny.
bardzo fajna konstrukcja niewiecie czy to będzie się nadawać do skutera? W skuterze jest już zapłon elektryczny.
To co nie działa: rozrusznik, czy nie ma iskry? Jeśli z tego elementu słychać cykanie, to nie jest to moduł zapłonowy, tylko przekaźnik rozrusznika. Idą do niego cztery przewody: dwa grube - jeden z akumulatora, drugi do rozrusznika i dwa cienkie - jeden do masy, drugi do przycisku rozrusznika na kierownicy (lub jeden do stacyjki, a drugi do przycisku...
Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Kolego, z tego co się orientuję, to obecnie, niezależnie od producenta w dwusuwach stosowany jest zapłon elektroniczny. Taki zapłon nie wymaga ustawiania chyba, że z jakiegoś powodu zostanie ścięty klin na wale silnika przez koło magnesowe, to wówczas przestawi się zapłon.
Jaki model? Zapłon pewnie DC-CDI?
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
Kabel znaleziony tylko problem w tym że kabel jednocześnie zasila światła i zapłon.
Cześć. Nie widzę sensu zakładania nowego tematu i zaśmiecania forum, skoro identyczny już istnieje. Chcę zrobić taki elektroniczny ogranicznik prędkości obrotowej w skuterze. Zapłon to typowy CDI http://obrazki.elektroda.pl/2460033200_1... Wiem jak zrobić część pomiarową ale nie wiem do końca jak część wykonawcza ma to realizować. Mam...
Bo w tych skuterach jest stosowany zapłon typu DC-CDI. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego (typu AC-CDI) zamiast oryginalnego modułu zapłonowego DC-CDI, skutkuje tym, że przy próbie uruchomienia silnika (wyzwolenia iskry) dochodzi do zwarcia linii zasilającej 12V i uszkodzenia modułu. Spalił się bezpiecznik główny przy akumulatorze.
No to juz jest 'prawie dobrze' [ cienka uszczelka pod glowice z wyzarzonej blachy miedzianej 0,5 mm powinna pomoc jeszcze ], ale i tak trzeba stosowac do niego wyprzedzenie zaplonu ok. 4 - 4,5 mm / przed GMP - zreszta to wychodzi samo, jesli daje sie zapalic silnik bez 'odkopywania rozrusznika', to wyprzedza sie zaplon coraz bardziej - az do mocnego...
Nie chcę niszczyć karterów i iskrownika , będzie przerabiany iskrownik od skutera do karterów charta . O to ten zapłon który chcę zamontować.
Mam problem z licznikiem w skuterze Piaggio Medley 125. Jak ustawie godzinę to tak długo jak jest włączony zapłon lub gdy wyłączę tylko na chwilkę to zegar wskazuje godzinę prawidłowo. Natomiast gdy wyłącze zapłon na dłużej to już zegarek pokazuje 00:00. Rozebrałam licznik licząc, że znajdę tam jakąś bateryjkę ale niestety nic takiego nie znalazłem....
Mógłby dać mi ktoś jakiś Schemat obrotomierza led ale żeby był w miarę prosty ! Mój skuter to Zipp Vapor zapłon elektryczny,4 suw, 1 cyl, napięcie 12 v
kabel czerwono-czarny z zielonym (lub masą silnika) nie ma przejścia, rezystencja nieskończoność!! To jak masz jakąkolwiek iskrę??? Przecież to zasilanie cewki CDI. Skąd zapłon ma brać energię? COś źle mierzysz lub schemat nieadekwatny. mierząc napięcie idące na cewkę jak próbuję uruchomić skuter skacząć na kopce na kablu czerwono-czarnym i masie waha...
Jak dla mnie To sie z tym strasznie pieprzycie ;] Immo w skuterach odcina zapłon ;] Zapłon jest CDIwiec dowiera jeden ze styków do masy ;] Znajdź moduł zapłonowy i sprawdź czy dochodzi do niego kabel czarno-biały, jesli tak to go wypnij i sprawdź czy jest iskra.
Witam! Nie wie ktoś może czy cały zapłon + instalacja z chińskiego skutera będzie pasować do quada 150-250? W moim quadzie z nieznanej przyczyny pali moduły, które swoje kosztują. Ogólny burdel i chaos w instalacji, dlatego chcę tam zamontować nowy zapłon i instalacje z chińskiego skutera. Jest to wykonalne?
A pomyślałeś że problem może być w samej świecy? Przede wszystkim popraw wszystkie złącza elektryczne. Stator nie powinien ulec zniszczeniu od samego stania. Prędzej cewka WN. Akumulator jest świeży? Nie wiem jak tutaj, ale spora ilość skuterów ma zapłon AC CDI i wymaga sprawnego akumulatora. Bo taki stary akumulator, naładuje się na maks w 30min i...
Tak to jest, kiedy w Keewayu wymienisz części na nieoryginalne. W skuterach tej firmy blokady konstrukcyjne tkwią w niemal każdej części. Wrażliwe podzespoły to filtr powietrza, gaźnik, cylinder, wydech, zapłon. Skuter ma jeździć 45 km/h. Jeżeli zaczniesz coś grzebać w tej blokowanej konstrukcji, zacznie się dusić i przestanie jeździć.
Tylko kto teraz ustawia zapłon w samochodzie? Są jeszcze motory, skutery i masę innych silników które nie posiadają ECU.
Witam, dostałem zadanie-zrobienie odpalania skutera z pilota. Do dyspozycji posiadam alarm LEGENFORD 100- z jego podłączeniem nie ma problemu, ale jak "zorganizować" odpalanie z pilota? Alarm posiada wyjście dodatkowego kanału. Aby odpalić skutera trzeba "zapłon" i plus na elektromagnes, przy czym zapłon na stałe a prąd na elektro na chwile odpalania,...
Teoretycznie w starszych modelach wystarczało wypiąć stacyjkę ale było to zbyt łatwe dla złodziei wiec tutaj pewnie należy spiąć kable z pozycje zapłon. Skuter nie ma jakiegoś zabezpieczenia typu wciśniej hamulec żeby odpalić? Jakie kolory przewodów w wiązce stacyjki?
Moim zdaniem na zaworze wydechowym jest za duży luz.Powinien wynosić 0,06mm.pozdrawiam
kupiłem oryginalny zapłon i wsadziłem oryginalny moduł ,skuter chodzi ,można wsadzać zapłon od keway-a ale razem z modułem od kewaya.
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
No dobrze, w takim razie ustawie oby dwa zawory na 0.05mm. Powiedzcie mi czy jednym z objawów może być to, że skuter odpala tylko po dodaniu gazu na full?
Alternator który posiadasz jednak pochodzi od Aeroxa (i innych skuterów Yamahy z silnikiem Minarelli), tylko że z nowszych wersji z zapłonem DC-CDI. Alternator od TZR konstrukcyjnie jest bardzo podobny, stąd pomyłka. Moduł DC-CDI do skuterów jest nieco tańszy, tylko że są też dostępne chińskie podróbki których nie warto polecać. Większy kłopot będzie...
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
https://pl.scribd.com/doc/118413852/BLAD... Według schematu (na końcu serwisówki) wynika że jest tam zamontowany zapłon DC-CDI, więc istnieje duże prawdopodobieństwo że moduł jest uszkodzony (zwarcie) i przepala bezpiecznik, chyba że próbujesz podłączyć zwykły moduł AC-CDI od typowego (chińskiego) skutera. Nie przeglądałem całej...
jak mnie denerwuj☺a takie typy z tekstami sprawdz swiece i fajke kurde nie ma prądu na kablu WN takiego jakiego potrzeba. co do cewki w stojanie jest założona nówka sztuka bo udało mi sie kupić. ostatnio wpadłem na pomysł rozebrania tego modułu i kupienia czesci jakie tam sa i zrobienia takowego układu tylko niewiem jak go wybebeszyć jest zalany...
Do odpalania i użytkowania skutera należało by podpiąć akumulator ( choćby nie fabryczny byle 12V) ma on wpływ na zapłon ,a brak jego może spowodować uszkodzenie regulatora i modułu zapłonowego
Nie napisałeś z jakim skuterem walczysz? Więc trudno znaleźć schemat. Ty pewnie nie szukałeś bo pewnie nie umiesz go czytać. Tylko te informacje mogą dać jednoznaczną odpowiedź na zadane pytanie. Jeżeli skuter ma zapłon CDI (duża szansa) to nie wpływa on na resztę instalacji. Dlaczego nie stosujesz się do propozycji diagnostycznych moich i kolegów?...
Jak to już odpali, to i tak nic nie zmierzy, bo cdi tak sieje, że miernik pokazuje głupoty 30 cm od skutera (do niczego nie podłączony) :)
Kompresja, ciśnienie w skrzyni korbowej, gaźnik, i jego ustawienie, paliwo. Zapłon instalacja. Więc wszystko do sprawdzenia. Zwłaszcza jak nie masz słuch, węchu i doświadczenia. AFR też się przydaje jak się nie znasz.
Witam!! To mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Wczoraj kolega przez przypadek pociągnął puchę od alarmu w moim skuterze (yamaha aerox), przez co skuterowi odcina zapłon w najmniej oczekiwanych momentach. Dodam, że alarm był już założony, kiedy go kupowałem. Nie mam do niego pilota. Teraz moje pytanie: Jak odłączyć to ustrojstwo?...
Iskra praktycznie wyparowała, wczoraj moment pojeździłem i praktycznie motor "umarł" Odpalić nie da rady. Zmieniać już nic nie będę bo już z pół nowego zapłonu oryginalnego by było. Albo zamontuje nowy zapłon lub wejdzie zapłon CDI ze skutera i tyle. To chyba tyle by było w temacie ,dzięki za sugestie, ale żadne zmiany nie przynoszą efektów.
nikt mi nie zrobi otworu idealnego na 2 klin a koło magnesowe , a jakby zrobił to po jakimś czasie klin myślę , że by się zerwał. Zrobi, tylko trzeba mieć nieżle wyposażony warsztat mechaniczny. A dlaczego nie mógł bym np. dać tak jak napisałem wyżej np. jakiegoś potencjometra albo coś w tym stylu? Można od zera zaprojektować zapłon cyfrowy...
Zapłon od starych skuterów Yamahy 50 2T. W zasadzie to samo co obecnie stosowane kopie tego zapłonu w chińczykach 2T, znane jako "zapłon CDI" które ludzie handlują pasujące do wszystkiego, nawet do Diesla. Wydajność tego zapłonu to dobry argument. Akurat alternator Yamahy ma wydajność max 90W, jednak rozdzielone na prąd przemienny i prąd stały. W praktyce...
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Czy tak ciezko jest uzyc google ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witam posiadam skuter 2t honda bali. Mam problem z odpaleniem skutera od jakiegoś czasu, zaczęło się od tego jak któregoś dnia wróciłem do domu i odstawiłem skiter do garażu od tamtego momentu nie mogę go odpalić. Po dłuższym sprawdzaniu co może być przyczyną, było brak iskry. W skuterze został wymieniony zapłon cdi wraz z modułem i cewka, oczywiście...
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Witam mam pytanie jaki powinien być zapłon z iloma cewkami w skuterze kingway kolliber RHON50 z 2008 roku pozdrawiam
Dużo pisania, mało rzeczowych informacji. :cry: Narysuj, nawet odręczny, schemat co z czym masz połączone. Potem możesz na nowo podać wyniki pomiarów zaznaczając na schemacie punkty pomiarowe. Czy w zestawie zakupowym (prądnica + moduł +cewka WN ) nie było schematu połączeń? Wygląda, że moduł zapłonowy jest w jednej obudowie z regulatorem napięcia ???
Kolego jeśli nie dysponujesz schematem, to musisz intuicyjnie dochodzić do celu tj. porównywać wtyczki tzw. "męskie i żeńskie" oraz po kolorach kabli. Zwróć uwagę na wtyczki reflektora oraz podłączenie włącznika świateł na kierownicy oraz wyłącznika odcinającego zapłon przy bocznej stopce. Ponadto masz jeszcze wtyczki od włącznika sygnału i od uruchomienia...
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
Skoro rozrusznik nie może odpalić silnika, to znaczy, że nie porusza tłokiem. Bzdura najczęściej rozrusznik kręci silnikiem a ten po prostu nie odpala. Być może zapłon jest zasilany z akumulatora na którym za bardzo spada napięcie i dlatego nie pali na rozrusznik.
Wystarczy użyć wyszukiwarki Google, jest tego mnóstwo (schematów, tematów itp.). Szukaj, szukaj... i jeszcze raz szukaj. Dodano po 1 http://zaplon.pl.tl/SCHEMATY-CDI.htm Dodano po 1 Tego zbudowałem i działa. http://imageshack.us/photo/my-images/51/...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Od jednego człowieka . Użytkownik na Allegro nick naprawskuter
może mi ktoś zrobić schemat do Simsona skutera rs50 6V tylko zapłon i prostowanie (stacyjka pozycja 2)
Czy skuter ma krańcówkę w stopce? Spotkałem się z przypadkiem, gdzie wyłącznik w stopce się uszkodził i zapłon był odcinany. Na próbę można odłączyć kostkę i zakręcić rozrusznikiem, lub w odłączonej kostce zrobić zworkę i zakręcić rozrusznikiem. Ten prosty test pozwala na wykluczenie awarii wyłącznika.
Witam. W tych Chinolach są bardzo słabej jakości kable w instalacji elektrycznej. Żółtki dają tak mało drucików w kabelkach, że często bez powodu taki kabelek w środku się przerywa, a izolacja jest w idealnym stanie. Wiem bo temat przerabiałem osobiście. Radzę więc sprawdzić przewodność wszystkich kabelków mających cokolwiek wspólnego z instalacją zapłonową,...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Witam, Szukałem na forum, jest parę tematów, ale nie ma odpowiedzi :( Może w tym temacie uda się uzyskać odpowiedz, postaram się pozbierać wszystko do kupy. 1. Wyjście z alarmu +12 (napięcie podawane przez 3 sekundy po wciśnięciu przycisku na pilocie) 2. Żeby odpalić skuter trzeba włączyć zapłon, wcisnąć hamulec i starter domyślam się że te +12 trzeba...
Nie wiem jak jest w Twoim skuterze, ale wydaje mi się, że masz tzw. "cewkomoduł ". Szukaj go przy kablu WN (chyba, że ktoś go podp...., ale wówczas powinny pozostać kabelki z konektorkami). Zwykle jest on montowany na ramie pojazdu, w pobliżu silnika.
To spr. instalacje, zasilanie do modułu i czujnik. Jak tu bęzie ok. to siadł moduł.
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Niestety nie da się przerobić zapłonu z fiata. Swoją drogą, co to za skuter, który ma jeszcze zapłon na przerywaczu? Zdjęcia przerywacza i jego zabudowy mile widziane... Możesz się pokusić o zastosowanie zapłonu CDI z jakiegoś innego skutera, tyle tylko, że wiąże się to z założeniem nowej prądnicy wraz z potrzebnymi dodatkowymi cewkami. Bo niestety...
Dobrze prawi kolega ''mactronic'' to jest typowy układ, ajak się klin zetnie to zapłon jest losowy. Tylko czasami cewka wn jest zintegrowana z cewką zasilającą typu: kosiarki, piły, skutery spalinowe.
zapłon skuter schemat zapłon skuter przeróbka zapłon skuter
electrolux odkurzacz schemat enkodery myszki balast projektora
Hulajnoga Frugal nie rusza po włączeniu gazu - sygnały świetlne i dźwiękowe Schemat podłączenia licznika Beta RR50 2010 bez akumulatora