Po odkręceniu śrubek trzeba chyba przekręcić w prawo....i powinien wyjść...a może w lewo
Miałem podobny przypadek. W sterowniku silnika powinno być widać czy widzi włączenie klimatyzacji. Pomogło czyszczenie styków w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
juz wszystko działa okazało sie ze wypaliła sie wtyczka do silnika nawiewu
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Masz na czerwonym kablu przy rezystorze dmuchawy prąd po odpaleniu silnika?
Nie na panelu sterującym nawiewem lecz przy silniku dmuchawy.
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Jak się schylisz to powinieneś widzieć dmuchawę z wtyczką opornica jest przykręcana do niej jak dobrze pamiętam bo już dawno nie mam Kangoo. Błąd - dostęp do silnika nawiewu i opornicy dmuchawy jest od strony silnika - przez podszybie - nawet jest panel dostępu :D
Albo masz nawiewy ustawione na "twarz" i wszystkie kratki pozamykane, ewentualnie kompletnie zapchany filtr, albo silnik ma opory na łożyskach pobiera zbyt duży prąd.
BSI jest w grupie, PSA i nie siedzi pod maską, w Renault to się nazywa UPC albo w polifcie USM. Usterki pasują do zaniku zasilania wymienionych obwodów, możesz normalnie uruchomić silnik?
Też myślę że bez schematu się nie obejdzie. Silnik pracuje na pełnych obrotach tylko na pozycji nr 6 i gdy wciśnięty jest przycisk klimy. Napięcie na żółto pomarańczowym jest 12.6V przy włączonym zapłonie. Podejrzewam że problem jest z modułem bo steruje on silnikiem po przez zmianę napięcia z tranzystorów mocy a rozbierałem przełącznik i badałem napięcia...
Dostęp nie taki zły,gorzej z samym silnikiem.
Witam DO MODERATORA Proszę nie zamykać tematu, bo przejrzałem fora i z tym problemem się nie spotkałem. Brak nawiewu renault laguna rocznik 94. Silnik nawiewu działa - sprawdzałem pod akumulatorem (wymieniłem tylko szczotki bo były zużyte i teraz się trochę grzeją do ok 70 st. C) Napięcie na wtyczce jest ok. 12V przy zgaszonym silniku (wymieniłem konektory...
Zużyty silnik dmuchawy, wymiana na nowy.
Hmmm dziwne:/ skoro silnik nawiewu działa, a jak dajesz większe obroty to on też reaguje????
witam mam identyczny problem z megane'ka. mianowicie panel od nawiewu jest sprawny, silnik i bezpieczniki rowniez. Wiecie w ktorym dokladnie miejscu jest ten tranzystor o ktorym pisaliscie?
To jest ten silnik nawiewu co na nim są te 4 tranzystory ? (silnik bezszczotkowy)
Regulator firmy Valeo czy inna firma ? Jaki jest pobór prądu przez silnik włożony w nagrzewnicy ?
od strony silnika, na podszybiu. Silnik ma pewnie wyłamany ząb, można sobie dorobić, czasem się bawie, ale lepiej szukać inny silnik.
W kanale powietrza, na obudowie silnika nadmuchu, a silnik jest gdzie?
Witam Nie pomoge bo sam mam ten problem lecz moze ty kolego powiesz jak sie dobrac do opornic i silnika nawiewu w e4 . Opisz jesli mozesz gdzie ich szukac i gdzie są zamontowane i jak je wyciągnąc . Pozdrawiam
Silnik chodzi -czy też powietrza słaby strumień leci.
Wszystkie 4 tranzystory były spalone? Idzie sygnał zwrotny z elektroniki silnika nawiewu do panelu klimatyzacji?
Sprawdź czy na silniku dmuchawy ) przecież było wyrażnie napisane , że chodzi o sterowanie nawiewem a nie o dmuchawę
Witam. Mam pytanie odnośnie Renault Megane 1.6e 1998r. Hatchback. Mam problem z ogrzewaniem. Nawiewy są rozkręcone na maksa, silnik nagrzany, ale nawiewy nie grzeją. Wersja z klimatyzacją, klima sprawdzona, nabita.
Witam, mam renault clio II 1.2 1998r i mam tak problem, a mianowicie po odpaleniu nie działa nawiew i gniazdko zapalniczki, a przy wyłączonym silniku działają. Proszę o pomoc.
Jeśli chodzi o nawiew: na 99% wypalona kostka przy silniku nawiewu "przed kolanami pasażera" albo sam silnik BEHR
Witam. Mam problem z zlokalizowaniem modułu regulującego pracę silnika nawiewu. Czytałem na forum renault iż ten moduł znajduje się pod akumulatorem w komorze silnika, lecz u mnie akumulator jest w kabinie pod siedzeniem pasażera. Czy ktoś wie gdzie znajduje się ten moduł? Podobno uszkadza się tam bezpiecznik termiczny i daje właśnie taki objaw.
O ile dobre kojarzę to może rezystor nagrzewnicy padł . Jeżeli nie pomyliłem rocznika to znajduje się on w kanale nawiewu w pobliżu silnika . A na największych obrotach też nie ma nawiewu?
Może przepala się, bo silnik wentylatora jest zatarty? Na początek to sprawdź.
Szukam schematu sterowania silnika dmuchawy (nawiewu powietrza) w RENAULT MEGANE 1,6 96r. (klima,obieg zamknięty).
Cewki Denso są bezawaryjne,chyba ,że ktoś przejedzie po nich walcem. Według producenta nie są dawane do silników 1.4 16V , choć bez żadnych skutków ubocznych mogą w nich pracować. Cewki Sagem są zamieniane przez producenta pojazdu na cewki Beru. Posiadaczom silników 16V z cewkami Sagem radzę mieć w zapasie 1szt. Jazda kilkadziesiąt km. z nawet jedną...
Nie od silnika a od bezpiecznika, z bezpiecznika idzie na przełącznik, nastepnie idzie na drabinkę rezystorową i silnik.
rok auta silnik i nr pinu kostki
Renault Scenic I lift 2002. Mam problem z przełączaniem temperatury (climatronic). Nie mogę zmienić temperatury nawiewu, gdy mam włączony silnik. Muszę ustawić temp na jaką chcę. Wyłączyć silnik i dopiero po załączeniu silnika temp. się zmienia. Z załącz/wyłącz klimę jest tak samo. Zmienia się dopiero po ponownym załączeniu silnika.
Witaj, w instalację zasilania i sterowania nawiewem było wpięta jakaś dodatkowa instalacja od dogrzewacza lub od jakiegoś Webasto firmy Eberspacher, usunąłem to, poprawiłem wszystkie połączenia bo we francuzach to wszystkie kable i połączenia to żółto-brazowe i przegrzane, ale nadal nie chciał pracować. Dopięto po kilku uruchomieniach zapłonu moduł...
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Pomocy..po odpaleniu silnika mając ustawiony zakres nawiewu na 1,2,3 lub 4 nawiew,nie zalacza się.dopiero po jakiś 2 lub 10 min się zalaczy lub wcale.hmmmm od czego zacząć.
Przeszukałem forum i nie znalazłem informacji jak zdemontować silnik nawiewu, proszę o informacje
Kolego poczytaj tu o naprawie nawiewu może wystarczy usprawnić twój a nie kombinować i to z kiepskim skutkiem (zakładaj swój a angol jako dawca ) http://renaultlaguna.pl/forum/L1Ph1-Went... Daj znak jak się uporasz
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Tam jest silnik bezszczotkowy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Radio wyjmuje sie narzedziami do tego przeznaczonymi. Jezeli sie nie myle, to polowa deski wychodzi do gory (wygooglaj sobie). Czy silnik nawiewu zwieksza obroty ze zmiana pokretla czy nie?
Tranzystor sterownika dmuchawy uszkodzony.
Renault Kadjar 1,5 DCI 2018 rok, klimatyzacja klimatronik 2 strefowy. Problem polega na tym, że czasami - raczej po dłuższej, przynajmniej kilkudziesięciominutowej jeździe - zanika nawiew ciepłego powietrza z nawiewów (dmucha, ale zimnym). Przed wystąpieniem usterki nic nie zmieniam na panelu klimatyzacji/ogrzewania, cały czas jest w AUTO. Po chwili,...
Na silniku masz masę i +12v?
Hm jak przypominam sobie to w środku w komorze jest popielata taka jakby strumienica żeby właśnie nie wiało na ten regulator i kieruje strumień powietrza właśnie w dół do komory kabiny ale ok sprawdzę jutro ale mówię jak cała komora była rozkręcona to silnik dmuchał także nie wiem o co kaman
No to pozostaje grzanie na postoju tak jak Gruby1 pisze, obserwować wskazówkę oraz moment otwarcia termostatu, i moment załączenia wentylatora. Na upartego można stwierdzić że nagrzewnica jest na tyle wydajna że silnik nie daje rady się nagrzać, ubierz się ciepło i jedź bez nawiewu, a regulację ustaw na zimne.
Tanio!? Co do rezystorów to są w różnych cenach nawet po kilkaset złotych. Ten twój to najprawdopodobniej sterownik elektroniczny wentylatora, często ulegają uszkodzeniu. Naprawa polega na wymianie na świeży lub wymianie tranzystorów w uszkodzonym (temat wielokrotnie omawiany). Nie wiem który rocznik ale w tych modelach były dwa rodzaje silników zwykły...
Witam ponownie. Nastąpił nowy temat problem z grzaniem;(. Temp. silnika w granicach 85*C a 90*C a ciepło z nawiewu w granicach 15*C a 25*C przy temp. na zewnątrz 0*C. Nagrzewnica sprawdzona jest przepływ płynu. Jaki możne być tego powód?? Jaka temp. powinno mieć powietrze z nawiewu przy takiej temp. silnika?? Pozdrawiam.
Pracuje silnik dmuchawy czy silniczki przesłon
Klimatronic migające 3-diody na panelu .Proszę o wskazówki i pomoc . MARIO. Dodano po 1 Renault 2002r, silnik 2,2DCI , brak nawiewu i sterowania klapami wnętrza.Co może być . Brak błędów (LUNCH CLIP . Prosze o pomoc.
Czy zdajesz sobie sprawę z niedorzeczności swojej porady? Piszę serio, bo silnik nadmuchu pobiera nawet i 15A.
z nawiewów nie leci nic Czyli wentylator nawiewu pomimo ustawienia na max, lub na wysokie obroty nie pracuje ? Jeśli tak, to problem leży (w sumie to wisi) pod samochodem, albo sam silnik wentylatora, albo jeden z dwóch elektronicznych regulatorów jego obrotów
Od grodzi silnika w podszybiu jest silniczek nawiewu. Sprawdź czy dochodzi prąd na kostkę. Od tego należy zacząć a tak naprawdę to przegląd bezpieczników :-))
Witam Kolego skrzynki są cztery jedna w schowku tym małum nad kierownicą , kolejna w małym schowku przy liczniku po stronie pasazera ( wszystko pod denkami z szarą wykładziną . kolejna skrzynka jest w komorze silnika i jeszcze jedna w kabinie pod lewym głośnikiem wysokotonowym po stronie kierowcy - lecz tam jest tylko jeden bezpiecznik od nawiewu. Pozdrawiam
Na zółtych ma być zasilanie, i teraz- 90% usterek to złącze na ucebiku 5% silnik 5% inne. Więc sprawdź zasilane z ucebika.
Jesli bezpiecznik sprawny to szukaj rezystora silnika nawiewu. Kiedy silnik ma większe opory to te rezystory lubia padac jak muchy. Z pobieznych rzutów oka na Internet wygląda, że ten rezystoj jest bardzo podobny do mojego, który wymieniałem w Sceniu2.
Robiłem ostatnio nadmuch w Master i też warkotał na każdej pozycji, jak ciągłemza kable ożywał. okazało się jedna ze szczoetk silnika miała słaby docisk i dlatego warkotał. Dodam że reno master ma taki sam wentylator jak megan. W meganach często też za niedziałanie wentylatorana pozycjach 1-6 odpowiadają zgnite lub przegrzane przewody w okolicy regulatora...
Witam. Nie mogę rozwiązać problemu z regulacją nawiewu i grzania, Laguna 2 przedlift. Od jakichś dwóch lat już mam problem z regulacją nawiewu i grzania, do tej pory pomagała bateria 9V lub zmiana panelu. Od niedawna klimatyzacja przestawała pracować powyżej 2 tys. obrotów i totalnie przestała działać regulacja kierunku nawiewu i temperatury. Tylko...
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
Przecież prościej już nie można. :D Masz opisane większość warunków, jakie powinny być spełnione, aby system włączył kompresor. :D Opisane wszystkie numery stanów i parametrów. Nic nie musisz szukać. Włączasz CLIP, wchodzisz w odczyt stanów i parametrów w UCH, odpalasz silnik, włączasz nawiew np. na 2, wciskasz guzik klimatyzacji i patrzysz czy wszystkie...
"od czasu do czasu" może szczotki w silniku się skończyły :D
romoo czy wiesz którędy idzie wiązka kabli od silnika do bezpieczników i gdzie dalej idzie?
Problem pewnie z samym silnikiem, skończyły się szczotki. ;)
Moduł kosztuje 50zł, ale problem jest z zaprogramowaniem tego modułu w samochodzie, ponieważ potrzebna jest wiedza i sprzęt - bez tego silnik nie odpali. Tymczasem doraźnie ratuj się wymianą filtru nawiewu tzw. kabinowego.
Jest dużo postów na ten temat, ale żaden nie pasuje do mojego przypadku I w żadnym temacie nie przeczytałeś aby metodą macajewa sprawdzić temperaturę węży do nagrzewnicy, oraz jaką temperaturę osiągają przewody do chłodnicy podczas porannego rozruchu i nagrzewania silnika.
Wymontować silnik dmuchawy (za schowkiem) i będzie widać usterkę
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Silnik wytwarza obciążenie dla opornicy a multimetr nie. Idea: - jesli jest miejsce w kostce tej od silnika lub tej z przewodami co ida od opornika, to wsun koncowki miernika w kostke od strony przewodów i reguluj predkosc nawiewu. Dzieki temu zmierzysz jaka jest wartośc napiecia przy podłączonym nawiewie. Bywa tak, że używane rzeczy sa uszkodzone....
U mnie bez względu na prędkość jest bez zmian, więc to raczej nie to samo... Co do temperatury wnętrza, to przy ustawionej temp. na "auto" po jakimś czasie zmienia się moc dmuchawy, więc raczej "czuje", jaka jest temp. na bieżąco. Dla pewności mogę się podłączyć. A może bardziej w kierunku silników klap nawiewu? Ktoś umie się wypowiedzieć na ten temat?
Silnik ustawiający przepustnicę powietrza,więcej opcja "szukaj"
Gdy włączę klime ( bez silnika, na pierwszym połozeniu stacyjki ) ruszają dmchawy nawiewów( klima jestdwustrefowa). I wtedy słychać zakłócenia.... Pozdr.J.
Witam.Poszukuję schematu regulatora obrotów silnika nawiewu,na tranzystorach T1829.
Wykonałem sterownik obrotów wiertarki 12 V, (schemat z praktycznej elektroniki) , wstawiłem szeregowo z silnikiem i klient pojechał do Belgii , zobaczymy jak wróci.
Pozostało sprawdzić silnik dmuchawy. Jak sprawdzałeś opornice skoro tam nie ma oporników tylko elektronika, to jest sterownik obrotów?
Witam. Do sprawdzenia układ na obecność wycieków, w tym modelu zdarzało się też, że przeciekało łożysko na pompie wody lub nawet potrafiło urwać wirnik na pompie. Odpowietrz dokładnie układ chłodzenia i jeśli się nic nie poprawi to do wymiany uszczelka pod głowicą lecz przed wymianą sprawdź kompresję aby wiedzieć czy opłaca ci się to robić gdyż silnik...
Podaj zasilanie bezpośrednio na silnik i sprawdź czy dmuchawa pracuje. Jeśli tak to sprawdzaj po kolei układ zasilania.
Opornica znajduje się pod maską na podszybiu. Trzeba zdjąć wycieraczki, osłonę z tworzywa i najlepiej wymontować silnik dmuchawy razem z obudową. Dalej będzie wszystko jasne.
A tak spada z obrotów gdy włańcza sie światła i nawiew
Witam, nie działa mi silnik nawiewu, wymieniłem regulator wzmocnienia obrotów tzw. opornicę, ale bez skutku. w serwisie Renault powiedzieli, żeby wymienić panel sterowania climatronic , też wymieniłem i dalej żadnych efektów. Jeżeli podłączy się laptopa do złącza diagnostycznego, to można sterować silnikiem zwiększając i zmniejszając jego obroty. Bardzo...
Zacznij od sprawdzenia silnika. Ten Element z tranzystorami o którym mówisz jest w klimatroniku. W zwykłym jest tylko kilka kabli i opornica
(at)ElektrodaBot wszystko zostało sprawdzone jeszcze raz. Zauważyłem, że nie słychać po przekręceniu kluczyka, żeby załączała się pompa i wskazówka pokazująca obroty silnika lekko drga przy próbie odpalenia (at)ElektrodaBot Dodano po 3 I klimatyzacja się załącza, pomimo tego że nawiew jest na 0
W silniku nie ma nic poza szczotkami. Po zrobieniu opornicy sprawdz, czy masz zasilanie na kablach do dmuchawy.
Sprawa beznadziejnie prosta, nagrzej silnik do 90'C i włącz nawiew, podczas pracy silnika dotknij rurki aluminiowe nad pedałem gazu. Jak będą obydwie gorące, a tak będzie to masz nagrzewnice do wymiany.
Witam Posiadam auto jak w opisie. Problem polega na tym, iż najwięcej ile się grzeje to 1/4 wskazówki temp. W zime praktycznie wskazówke nie podnosi się wcale. Po włączeniu nawiewu temp. drastycznie pada. Wymieniłem termostat, co to może być? Pozdrawiam
Nagrałem dźwięk silnika w samochodzie, niestety nie mogę go nigdzie wrzucić, np. na YouTube, czy tutaj dodać film, bo po prostu nie przechodzi to i musiałem dodać jako załącznik do posta. Co się może dziać z tym silnikiem? Dodam kilka wskazówek: 1. Jest ranek i -10 stopni, jak zawsze odpalam silnik około 10 minut wcześniej przed wyjazdem. 2. Odpalenie...
wszystko wyrywasz pod maską Mały problem pod maską nie ma dojścia są jakieś śruby w rynience dwie od mechanizmu wycieraczek i cztery chyba od podszybia,obudowa nawiewu jest stała od strony silnika co dalej???
Nie, klasyczna manualna. Auto w normalnej wersji bez żadnych wodotrysków, a że radio było proste dlatego padłą decyzja na wymianę na Android Auto. Tutaj wybór padł na Isudar T72S. Chińczyk ale porządny i obsługę mają dobrą. Zainstalowałem już 2 takie i nie było problemu (jedno w BMW E46 i drugie w Hyundai) Dodano po 7 Dla mnie to się kupy nie trzyma....
Szczerze mówiąc to zauważyłem, że wskaźnik temperatury silnika podczas jazdy na np. autostradzie nie dochodzi do polowy. Zatrzymuje się poniżej kreski. Ale jak jeżdżę po mieście to jest ok. Czy to może mieć jakiś związek?
1 Nie nie był więc zapewne było powietrze w układnie. 2 Do całkowicie pustego układu wchodzi 615-685 gram czynnika R134a, wg sprzedawcy lub bardziej opisu aukcji puszka 170 g stanowi odpowiednik 453 g gazu R134a, więc powinna wejść cała puszka i połowa drugiej puszki. 3 Oczywiście, że silnik był uruchomiony, włączona klima, i nawiew na 4.
renault laguna 2.0 8v climatronic. witam ponownie sprawdziłem wszystko tak jak i silnik wentylatora i nic dalej niechodzi ma ktoś może schemat instalacji układu nawiewu włącznie ze schematem panela climatronica dodam że bezpieczniki i wszystkie styki na kostkach są jak nowe nie wypalone proszę o radę bo już mi ręce opadają
Witam!! Jak w temacie. Nie działa mi wentylator. Bezpieczniki sprawdzone, sam silnik wentylatora działa. Jest od tego jakiś przekaźnik? Gdzie go szukać?
Wymiana filtra i sprawdzenie czy dywaniki nie są wilgotne lub mokre. Podczas rozgrzanego silnika sprawdzić czy nie wycieka płyn chłodniczy z nagrzewnicy?
Pomoże ci tylko folia i do warsztatu. Usterki usuwaj na bieżąco. Możesz wysterowac silnik na krotko po wyjęciu przełącznika lub zdjeciu tapicerki
Zmień mechanika. A tak poważnie co Ty zrobisz/sprawdzisz skoro auto stoi u mechanika? Jaki wentylator działa, a jaka dmuchawa nie działa? Czy chodzi o wentylator nawiewów w kabinie? Jest tam klasyczny silnik ze szczotkami czy z modułem elektronicznym (bezszczotkowy)? Okablowanie sprawdzone? Panel manual czy "climatronic"?
Wszystkie czujniki są w obudowie , jeden po ściągnięciu klapki od recyrkulacji koło filtra gąbkowego, drug od strony silnika koło elektrozaworu ogrzewania i trzeci na rurce za zaworem rozprężnym przy parowniku
Dzień Dobry ! W moim samochodzie mam problem z nawiewem : po włączeniu zapłonu, na panelu wyświetla się temperatura i skala nawiewu - po uruchomieniu silnika po chwili włącza się napis "serwis" - temperatura zostaje bez możliwości sterowania - znika skala nawiewu. Przy sprawdzeniu na wyjściu kostki do silnika wentylatora brak napięcia - bezpieczniki...
jak wlejesz płyn to czekasz aż się obieg na chłodnicę włączy , odkręcasz odpowietrznik i walisz aż się przeleje , zakręcasz i za x czasu sprawdzasz na zimnym stan: uzupełniasz braki i tyle. Pamiętaj żeby włączyć ogrzewanie bez nawiewu: ogrzewanie: ponieważ nagrzewnica musi też się odpowietrzyć , bez nawiewu: ponieważ nie zagrzałbyś silnika a nagrzewnica...
renault silnik nawiewu nawiewu renault silnik nawiewu
zmiana zakresu miernika lasery panasonic amica pralka różnicówka
zabezpieczenie silnika trójfazowego mastech ms6818
Panele fotowoltaiczne XTG420 PMB7-44SC - dane techniczne i karta katalogowa Gasik RC i warystor do transformatora 200W 230V