Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Zasilanie modułu dmuchawy miałeś w E36. W E46 nie ma przekaźnika jest moduł tylko.
Dokładnie jest to zabezpieczenie termiczne(prawdopodobnie 4A). Powinno chronić obwód w zasadzie tyko w przypadku zatarcia silnika lub zwarcia międzyzwojowego, ale częściej sam się psuje. Myślę że tymczasowo można go obejść,ale poszukaj takiego i wymień bo bezpiecznik może nie zadziałać w przypadku zwarcia i dojdzie do niebezpiecznego wzrostu temperatury...
Od zewnątrz kabiny się do niego dostaniesz.
Po odkręceniu śrubek trzeba chyba przekręcić w prawo....i powinien wyjść...a może w lewo
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
Z układem u6811b będziesz miał problem bo nie jest raczej dostępny w Polsce (jak Ci się uda znaleźć to daj znać) . Sporo tych dmuchaw naprawiłem i kiedyś też miałem taki problem. Powód-jakieś "lewe" tranzystory. Kup w TME. A z samą płytką i ukrytym u6811b raczej uważaj bo to "skarb" jeśli oczywiście do tej pory nic nie uszkodziłeś. Zakładam oczywiście...
Wystarczy poprosic...
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
W astrze 1 nie ma silnka sterującego nawiewem. Są linki, krzywki itp mechanika napędzna pokrętłem. Czyli "wajchotronik". A że zimnym wieje ze środkowego nawiewu to Ten Typ Tak Ma (TTTM). Polecam wywlec kratki i na zimę zapakować tam gąbkę / szmatę / styropian.
Zakładam że bezpieczniki sprawdziłeś.Jeśli dalej nie działa to poszukaj złącza pod konsolą po stronie pasażera .Rozpoznasz je po dwóch grubszych przewodach.Najczęsciej przepala się samo złącze.Jeśli jest ono w porządku, to masz uszkodzenie w module regulacyjnym -pozdrawiam
Witam, gdzie znajduje się silnik nawiewu powietrza w Mercedesie Atego 1218?
Jak dobrze pamietam to znajduje się on na podszybiu. Jeśli jest klima to masz akumulator z tyłu pod siedzeniem a jesli nie ma to znajduje się on własnie obok obudowy silnika nadmuchu. Jeśli jesteś "kumatym" człowiekiem to dasz sobie radę wyciągnąć.
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
W tym mechano-elektrycznym defroście jest kondensator typu MKP.
Prawdopodobnie poszedł Tobie kolego rezystor. Najprawdopodobniej znajduje się on przy silniku nawiewu.
Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki. ewentualnie przewód do silnika.
Przeciez to proste, jest nad kolanami pasażera. Akurat silniki nawiewu wnętrza w pojazdach VW są łatwo demontowalne, i życzył bym sobie aby tak było w każdej marce.
Musisz sie dostac do silnika nawiewu. A dokladnie do modułu lub rezystora. Sprawdz czy masz zasilanie.
Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
Zapewne zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ powietrza z dmuchawy. Na próbę gdy nawiew osłabnie kliknij econ. Przyczyna to czujnik temperatury parownika zły odczyt lub wypadł z swojego miejsca. Drugą opcja to problem z silnikiem nawiewu obiegu wewnątrz - czasem tak się ustawia że blokuje przepływ powietrza.
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Najprościej -moc = prąd x napięcie (P=U x I).Zmierzyć prąd pobierany przez silnik.
Jesli bezpiecznik sprawny to szukaj rezystora silnika nawiewu. Kiedy silnik ma większe opory to te rezystory lubia padac jak muchy. Z pobieznych rzutów oka na Internet wygląda, że ten rezystoj jest bardzo podobny do mojego, który wymieniałem w Sceniu2.
To proste - wentylator z lewej strony zdjęcia, powinien się kręcić w lewo (patrząc na niego od przodu), a ten z prawej, w prawo. Wtedy wentylatory będą miały największą wydajność i sprawność. To wynika z kształtu i ułożenia łopatek wirnika.
Jeżeli silnik nawiewu jest sprawny a po prostu nie dochodzi zasilanie to łatwo można taka usterkę naprawić. Wystarczy pociągnąć przez bezpiecznik zasilanie bezpośrednio do przewodu doprowadzającego prąd, do panelu nawiewu. Tu masz opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
Tak. Zauważ, że silnik nawiewu pobiera prąd rzędu kilkunastu amperów. Teraz popodstawiaj sobie stosowne wartości do prawa Ohma i zobaczysz o co chodzi. Dla przykładu: przy prądzie 10A płynacym przez rezystor 0,5Ω uzyskasz na nim 5V spadku napięcia.
Do silnika nawiewu dostajesz sie bez problemu 3-śruby , dostęp od dołu kokpitu . Do opornicy 2- wkręty pod maskownicami głosników (reszta to zatrzaski) i góra kokpitu zdjęta. Potem należy wyciągnąć rurę od prawej kratki nawiewowej i opornica na wierzchu.
Jak się schylisz to powinieneś widzieć dmuchawę z wtyczką opornica jest przykręcana do niej jak dobrze pamiętam bo już dawno nie mam Kangoo. Błąd - dostęp do silnika nawiewu i opornicy dmuchawy jest od strony silnika - przez podszybie - nawet jest panel dostępu :D
Wina sterownika silnika lub uzwojenie silnika. A wcześniej bylo dobrze?
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Musisz się dobrać do silnika, rezystor jest zintegrowany razem z nim. Ściągasz wycieraczki, plastik, wyciągasz silnik wycieraczek. Zobaczysz dwie śruby, które trzymają silnik nawiewu. Z tego co pamiętam wyciągasz go od strony kierowcy, zobaczysz go nad pedałami. Będziesz musiał chyba jeszcze zdemontować jedną z rur nawiewu. Później już z górki. Powodzenia
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Tu masz budowę całego ukladu: http://obrazki.elektroda.pl/2407361900_1...
No straszne! Silniczek się przytarł... Wsadź głowę pod kokpit i zlokalizuj źródło dźwięku. Silnik nawiewu jest w środkowym panelu od strony nóg kierowcy. Jest trochę zabawy z wydostaniem. A potem dostać się do silniczka, przeczyścić i nasmarować panewki. Zakładając, że to to piszczy.
Czy może któryś z kolegów orientuje się jaki rozmiar mają szczotki w silniku nawiewu? Niestety przestał działać nawiew, ale jak mu się pomoże ręką to śmiga, czyli mam szczoty do wymiany. Zanim się zabiorę za demontaż trzeba zakupić, tylko jaki wymiar? 7x8x18 takie same jak przy wentylatorze od klimy?
Silnik nawiewu znajduje się z prawej strony, nad nogami pasażera. Zajrzyj tam, a sam zobaczysz. Otwierasz drzwi i patrząc w stronę nadkola (tak jakby pod schowkiem) ujrzysz kawałek wykładziny który da się "otworzyć". CO do podświetlenia to nad pokrętłem temperatury ( od środka biały plastik na zatrzaskach) znajduje się 1 żarówka za to odpowiadająca.
W VW golf jest tak:(dziś sprawdzałem,opornik opisany) 2R2 1R5 0R82 No ale VW ma silnik o większej mocy (8A przepływ swobodny,13 A przy zamknietych wylotach) ----------------------------------------... VW Passat,silnik nawiewu tak na oko 100-120 W-drabinka z oporników 0,4 oma 0,8 oma 1,7 oma.
Termostat za 40 zł? Badziewie...
Witam Nie pomoge bo sam mam ten problem lecz moze ty kolego powiesz jak sie dobrac do opornic i silnika nawiewu w e4 . Opisz jesli mozesz gdzie ich szukac i gdzie są zamontowane i jak je wyciągnąc . Pozdrawiam
Za schowkiem nad nogami pasażera czarna płytka plastikowa przykręcana 2 śrubami (strzałki na zdjęciu) od góry wentylatora. Oporności: 1 opornik 0,5 Ohm, 2-gi 1Ohm, 3-ci 0,5 Ohm. Wykorzystać drut oporowy z prodiża lub suszarki. http://obrazki.elektroda.net/97_12283204...
Prawdopodobnie silnik przegrody nawiewów nagrzewnicy nie może znaleść pozycji krańcowej i przeskakuje na blokadzie. Potwierdzić to można tylko diagnostycznie reszta to zgadywanie.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
To jest krokowiec, jedno wycięcie potrzebuje do zorientowania się gdzie jest, dalej już ma po krokach zapamiętanych w sterowniku poszczególne pozycje.
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
Kurde a będzie dało sie go wyciągnąć? Da się, ja u siebie odkręcałem nawet przegrodę, ale ja musiałem wyciągać całą nagrzewnicę a nie tylko silnik.
Tak się zastanawiam czy większe silniki wentylatorów chłodnicy lub nawiewu nie są lepszą alternatywą dla prądnicy.
Znalazłem silnik ze sterowaniem, jest po prawej stronie podszybia. Ale żeby go wyjąć trzeba zdemontować część klimy, oczywiście wcześniej odessać czynnik chłodzący. Temat można zamknąć.
tak tylko to dalej jest sterowane potencjometrem a ja potrzebuje sterowane napięciem od 2-5V,więc jak to zrobić aby PWM był sterowany napięciem nie potencjometrem? Co może się stać jeżeli Dam sam tranzystor dużej mocy z rezystorem i podam napięcie np. 3V na nóżkę Bazy(oczywiście przez rezystor ograniczający prąd), Minus na Emiter ,a wentylator podłącze...
To może pęknięty wentylator nawiewu , silnik nawiewu obraca się a turbinka stoi w miejscu i nie podaje powietrza .
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
Równie dobrze bulbulator albo kondensator strumienia.😂 A z bardziej realnych wróżb to np moduł silnika nawiewu,moduł klimy,no dobra niech będzie ten słaby styk,korozja na połączeniu.
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Dziękuję za wyjaśnienie. Udało mi się upolować zamiennik niemalże z identycznymi parametrami - temperatura różniła się o 1 stopień. Przelutowałem go i podłączyłem z powrotem układ do silnika nawiewu w samochodzie i pochodził z 2 minuty. Czy to oznacza, że silnik nawiewu się zużył? Jeśli tak to co może powodować przegrzewanie się bezpiecznika?
Może być uszkodzony silnik nawiewu skoro ciągle upala regulator.
Potrzebuje zrobić regulator do silnika nawiewu w samochodzie. Sterownik w aucie daje napiecie 1,3V-7,5V co mozna by tu zastosowac bo fabryczny regulator jest bardzo drogi.
W którym miejscu znajduje się silnik nawiewu i jak się o niego dostać? ( I czy ten rezystor w tej wersji auta też jest na podszybiu? Pod którą osłoną? Pod tą obejmującą zegary i wyłączniki (u mnie udająca drewno)? Ad. 1 http://www.fordescort.org/content/view/1... Chociaż w wersji z klimą chyba przeszkadza parownik. Ad. 2 Mylisz podszybie z deską...
A w jakim to samochodzie siedzi ? Bo może ktoś rozbierał i zmierzył wartość tego potencjometru.
http://obrazki.elektroda.pl/1983282900_1... 8007 jest to presostat. 8025 - sterowanie wentylatorem 8035 - moduł klimatyzacji. Akurat w tej wersji panelu, nie ma w nim wbudowanego. W tym "automatycznym" jest w środku. Przeszukuję swoją dokumentację gdzie się znajduje. Dodano po 4 Zobacz to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Czyli można domniemywać, że silnik nawiewu się kończy i trzeba go naprawić lub wymienić. Wiesz może ile może naprawa kosztować, czy nie rozważałeś tego i od razu kupiłeś na zamianę?
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
Elektrit- jest dokładnie tak jak piszesz >>>Czy to napewno BUK 45G czy też chodzi o BUK 456? obudowa TO 220 (3 V-MOS'y połączone równolegle?)<<<<< Buk 456 połaczone równolegle A usterka polega na tym ze silnik pracuje na maxa i mozna ździebko go zwolnic ale nie da się wyłączyć taka połowiczna regulacja . Pozdrawiam i dzięki za...
Luzy osiowe na wirniku silnika nawiewu!
sprawdz zabezpieczenia i sam wentylator
To jest filtr przeciwzakłóceniowy, jeżeli go pominiesz możesz słyszeć w głośnikach pracę silników: wentylatora, wycieraczek, nawiewu i również układu zapłonowego.
Witam, gdzie znajduje się regulator silnika nawiewu kabiny, działa tylko na maksymalnej prędkości. Jak jest jego budowa czy to rezystory czy elektronika. Dziękuje i pozdrawiam.
Jeżeli na wybojach włącza się wentylator nawiewu to szczotki mogą się zawieszać, kończyć w silniku nawiewu. Jeżeli tłuste szyby to nagrzewnica może puszczać.
W moim Polo 86C 2F silnik dmuchawy po włączeniu działa tylko do 2 minut, potem wyłącza się niespodziewanie. Trzeba odczekać jakiś czas (kilka minut) by mozna go znów włączyć, podziała chwile i znów się wyłącza.Wyczysciłem go, spiłowałem szczotki i nadal jest to samo. Przykładanie napięcia zasilającego bezpośrednio na połączenia do szczotek nic nie daje....
Kolego poczytaj tu o naprawie nawiewu może wystarczy usprawnić twój a nie kombinować i to z kiepskim skutkiem (zakładaj swój a angol jako dawca ) http://renaultlaguna.pl/forum/L1Ph1-Went... Daj znak jak się uporasz
Dzisiaj skanowałem innym programem i wyskoczyły mi błędy takie jak Silnik klapy nawiewu wentylacji, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu odmrażanie, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu na nogi, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu lewego, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu prawego, przerwa w obwodzie...
Mam pytanie. czy ktoś wie gdzie się znajduje silnik nawiewu powietrza we Fiacie Siena 1.4 HL bo nie moge go zlokalizowac?
... nie działa nawiew w kabinie, chyba coś z silnikiem nawiewu... http://obrazki.elektroda.pl/8325295500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7220895800_1...
Jednak uszkodzenie jeża.
Na postoju odpalić webasto (nie uruchamiając silnika) i włączyć nawiew na ciepło , powinno grzać :)
OK co nie działa? Który rok jaki silnik. Dodano po 4 Zobacz czy na silniku nawiewu masz zasilanie. Stwierdź to żarówką. Bezpieczniki f1 f12.
Elektrocarbon: http://www.elektrocarbon.pl/ Ale nie wiem, czy robią o takiej średnicy.
czy da sie usunąć ten obiaw po przez nasmarowanie łożyskowań silnika nawiewu czy to nic nie pomoże?? a najważniesze pytanie które mnie męczy to jak dostać się do tego silnika po zdjęciu schowka u pasażera mam obudowę silnika na wierzchu ale jak to rozebrać aby dostać się do środka czy można to wymontować w jakiś prosty sposób aby wyjąć czy tylko rozebrać...
tu masz wszystko czarno na białym :) http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p...
W mondeo do pokrętła od rodzaju nawiewu dochodzi podciśnienie, albo źle jest podłączone w komorze silnika albo w ogóle nie podłączone, sprawdź przy silniku czy podciśnienia są ok a jeśli będą ok to musisz odkręcić panel sterowania nadmuchem i sprawdzić czy tam dochodzi podciśnienie, bo w mondeo zdarza się że się to pokrętło się rozszczelnia i wtedy...
Silnik jest nad stopami pasażera. Przykręcony chyba 3 śrubami.
Witam Mam problem z nawiewem z przodu wogule przestał działać a z tyłu działa . Przeszukałem wiele forów i nie znalazłem rozwiązania . Rozebrałem silnik nawiewu szczotki w porządku jak podpinam go do akumulatora bez rezystora regulującego obroty , za każdym razem działa. Na kostce zasilającej jest 12 V po włączeniu silnika 14 V . Jak podłączyłem pod...
jakie jest napięcie akumulatora na wyłączonym silniku i jakie podczas pracy silnika nawiewu , świateł ? na innym akumulatorze problem występuje ?
Witam, chciałem dopytać autorów czy mieli problem typu niedziałająca dmuchawa i 2 błędy w klimatroniku o numerach 2C6 i 4F9, prawdopodobnie 2C6 - Defrost flap motor - silniczek klapy chłodzenia, 4F9 - Air turbine motor - silnik nawiewu.
Mam Vw Vento z 1992 r . 1,9TD , zamontowane jest w samochodzie Thermotronic , podczas włąćzenia zapłonu słysze jakby chodził silnik nawiewu w samochodzie a nawiew jest wyłączony . Moje pytanie jest takie czy to Therotronic tak chodzi i wydaje pogłos jakby był włączony nawiew w aucie . Dzięki
Napięcia sprawdzaj po uruchomieniu silnika!
Problem może leżeć w samym silniku nawiewu, bezpieczniku F28 rezystorze dmuchawy. Do sprawdzenia równierz przełącznik pozycyjny.
sie ma jestem nowy ja robie sterowanie doplywem oleju na patelnie przez pompke ze starego palnika napedzana wkretarka odcinke oleju elektrozaworem sterowanym przez sterownik od termy elektrycznej umeszczony w wylocie spalin i wentylatorem regulowanym przez regulacje obrotow od odkurzacza podlaczona przed transformatorem 12 v z mostkiem wentylatorem...
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Wybić żadna filozofia tylko po co są tam odważniki centrujące
A na konsoli kluczyk ci gaśnie - taka lampka Co to znaczy - po wybudowaniu silnika?
koło silnika nawiewu , musisz odkręcic filcową osłone na grodzi czołowej
Scorpio z automatyczną klimą nie działa silnik nawiewu prawy wyświetlacz pokazuje kod 08 naprzemian z zadaną temperaturą. Czy ktoś wie co to za kod. W czsie awarii spalił się bezpiecznik. Po założeniu nowego reszta działa oprócz wiatraka nawiewu.
Witam. Chciałem zapytać czy jest jak wgl jest bezpiecznik od ogrzewania. Itak obsatwiam że coś padło i mechanik ale nie zaszkodzi zobaczyć. Mianowicie. Nic nie grzeje na moje. Tyle co lekkie ciepło z silnika. Nawiew działa normlanie. W lato klima działała coś. Nie na maxa bo trza spełnić ale działała. Seat Toledo 3 2006 Benz/gaz
Mam to samo - podczas pracy na klimie na 4-rtym biegu silnik nawiewu przestał działać. (at)pwired - dałeś rady?
tych opornikow to szukaj pod maską w poblizu silnika nawiewu
Witam Od czterech tygodni borykam się z brakiem nawiewu kabiny! Początkowo nawiew wyłączał się na chwilę - po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, nawiew działał. Czytając fora wskazywano na rezystor dmuchawy! Ok, wymieniłem - usterka nadal jest! Kolejnym wskazaniem był silnik nawiewu, uszkodzona wtyczka zarówno w rezystorze jak i silniku nawiewy!...
Pierwsza najlepsza rada to warsztat. A jak chcesz coś robić samemu to tester i diagnoza. Multimetr i diagnoza poboru prądu. A ze zgadywanek to np moduł silnika nawiewu.
tak
silnik dmuchawy nawiewu silnik nawiewu honda megane silnik nawiewu
przetwornik termopary huawei gniazdo naprawa indukcyjność łuku
wybór zmywarki delta media player
Peugeot 208 1.6 Allure - problemy z kontrolkami po nagrzaniu Jak wykręcić pęknięty rdzeń ferrytowy - Poradnik