Pardon, ale wygląda na to, że nie masz zielonego pojęcia o budowie i zasadzie działania suszarki z pompą ciepła. Rozważ usługe fachowca. Urządzenie ma swoje lata, może być wszystko, zapchanie ukłądu wymiennika, brak czynnika, uszkodzenie sprężarki, kondzia rozruchwego sprężarki, zatarcie silnika wentylatora obiegu powietrza (choć to już powinno wygenerować...
Kolego zacznijmy ,że to co masz na naklejce,a co w rzeczywistości w przypadku chińskich silników klatkowych to dwie różne sprawy. Wstawisz coś taniego i dostępnego i również będziesz miał sprawny piec jak obecnie,przy uszkodzonym silniku. Warto spróbować ,bo w sumie 20-25 pln ,to nie 100-120 euro. Jeżeli się upierasz nad oryginalnym ,to zawsze możesz...
silnik nastawczy obiegu klapy świeżego powietrza obiegu zamkniętego (v154) kod błędu 01596
1. Zamknij samochód i poczekaj 10min (wyłączenie wszystkich sterowników) 2. Otwórz samochód i uruchom silnik 3. W ciągu 5s od uruchomienia silnika wciśnij jednocześnie przycisk AC i wewnętrznego obiegu powietrza
Zapewne zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ powietrza z dmuchawy. Na próbę gdy nawiew osłabnie kliknij econ. Przyczyna to czujnik temperatury parownika zły odczyt lub wypadł z swojego miejsca. Drugą opcja to problem z silnikiem nawiewu obiegu wewnątrz - czasem tak się ustawia że blokuje przepływ powietrza.
Widzę tu dwa problemy, które chyba można jednak rozwiązać: Pierwszym wyzwaniem przy tej koncepcji może się okazać chłodzenie silnika (wymaga on obiegu powietrza). Być może na wałku trzeba więc zaprojektować odpowiedni wentylator i kierownicę jako układ chłodzenia silnika. Kolejną kwestią jest hałas generowany przez silnik. Jeśli nie będzie przeszkadzał,...
nad silnikiem dmuchawy, do wymiany filtr pyłkowy i naprawy układ sterowania klapą
Witam. Panowie czy jest jakaś opcja wyłączenia silnika klapki obiegu wewnętrznego? Na postoju włącza się co 15 minut i rozładowuje akumulator. A może czujnik jakości powietrza steruje tą klapką?
jeśli to jest benzynowy silnik może to być dmuchawa wtórnego obiegu powietrza
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
W prosty sposób możesz sobie sprawdzić termostat wymontowując go i po prostu wrzucić go do wody i zagotować wodę do temperatury wrzenia dobrze mieć tez termometr i sprawdzić w jakiej temperaturze się on otwiera, a jeżdżąc poza miastem silnik chłodzony jest obiegiem powietrza, przy okazji może faktycznie znajdziesz coś co mogło go przytkać lub przyblokować....
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Dzień dobry Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu uszkodzenia wyświetlanego na panelu wyświetlacza, jako awaria B1 czujnika. Wydawałoby się podmienić czujnik i powinno działać. Zanim zamówiłem sprawdziłem napięcie na czujniku. Napięcie 4,94 V (5V) Zamówiłem od producenta czujnik po podstawieniu nadal ten sam komunikat. Zadzwoniłem do serwisu, aby się...
Temat do zamknięcia, zrobiłem głupi błąd bo nie założyłem plastikowej osłony na cylinder, przez co nie było wymuszonego obiegu powietrza. Silnik po prostu się przegrzewał i dlatego gasł. Czasem przez własną głupotę człowiek sobie sam szkodzi :-)
Mogę tylko przypuszczać. Silnik z kondensatorem odpowiada tylko za obrót bębna i obieg powietrza. Sprężarka ma własny silnik. Więc bez wentylatorów, bez paska i bębna silnik nie ma ciężkiego rozruchu, a 12 uF to jest kondensator do faktycznie ciężkiego rozruchu. Spodziewałem się wartości rzędu 7 uF lub 8 uF. Sam kondensator może mieć różną budowę. W...
Przewody na wtyczkach sprawne, ruszając nimi nic nie przerywa. Silnik na obiegu sprawny bo jeśli zadziała przycisk to słychać uruchamiający się silnik pod schowkiem od strony pasażera.
Producentem jest chyba: EDA S.A. 24-320 Poniatowa ul. Fabryczna 16 tel. (081) 820 32 92 fax. (081) 820 93 93 e-mail: eda(at)exe.pl internet: www.eda.exe.pl tu też mogą coś powiedzieć: ++48/61 833-94-72 -dla takiej pracy dla której chcesz go zastosować może być silnik z S1 A przewietrznik jest zabudowany? czy powietrze krąży sobie jak w wentylatorze...
to test byl z allegro za 30zl wiec nie wiem ale z opini kupujacych bylo to w 100% sprawne wiec tez stawiam na uszczelke tym bardziej ze kupilem ten silnik i nie wiem co z nim bylo wczesniej robi sie cisnienie w ukladzie powietrza i nie ma obiegu w zbiorniczku wyrownawczym
Zielony-G89;czujnik temperatury świeżego powietrza Zielony z białym i fioletowy z żółtym-Potencjometr silnika klapy obiegu wewnętrznego zielony z białym-potencjometr silnika klapy obiegu wew.
Halo! Jest tu ktoś ? Znalazłem taki link: https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/... Jes tu co nieco o sterowanu dolotem powietrza silników doładowanych. Myślę w moim przypadku kluczem do rozwiązania obniżonej mocy na niskich obrotach może być nieprawidłowy sygnał z jakiegoś czujnika...
Masz tam dwa silniki od obiegu zamkniętego?
Witam. Panowie mam ten sam problem silnik 2.0 AZM. U mnie wyświetla błąd 17831 (obiegu wtórnego powietrza - zbyt mały przepływ). Zdemontowałem pompę powietrza wtórnego, sprawdziłem na krótko (działa), przewody powietrzne ok. Analogicznie jak u strazak73 zaworek stuka po ok pół minuty po odpaleniu na zimny silniku.
Witam Z moich doświadczeń z 126p w podobnego rocznika (1991) pamiętam iż takie objawy, to właśnie źle wyregulowany gaźnik, a dokładnie obroty biegu jałowego. Napiszę krótko: uruchamiasz silnik po nocnym postoju, po 10 sekundach pracy wyłączasz ssanie, czy bez ssania silnik choć kulawo, ale pracuje nadal? Jeśli pracuje, bo bez ssania nie powinien, to...
nie ma siłownika elektrycznego jest na linke sprawdzilem linka chodzi. tesz dziwi mnie to że jesli przewody od nagrzewnicy so ciepłe nadmuch działa to powinno być chociaż letnie powietrze. jesli nagrzewnica jest przydkana , to czy byłby obieg plynu chłodniczego i temperatura silnika w normie ?
Silnik nie będzie się nagrzewał mocniej jeżeli dodatkowe maty wygłuszające nie spowodują zmniejszenia przepływu powietrza przez silnik. A to ciekawe stwierdzenie. Czyli powiadasz, że chłodzenie poprzez obieg powietrza po zewnętrznej stronie silnika wynosi zero? Trochę pochopny wniosek jak dla mnie. Zresztą sam piszesz że samo wypchanie obudowy watą...
A do wstecznego biegu zatrudnisz pomocnika? Jeżeli miałeś automat na pewno NIE spodoba ci się ciągłe zmienianie biegów. Kolejny problem to dokładne umiejscowienie zębatki z silnika, jeżeli będzie w złym położeniu to albo będzie ci urywało łańcuch, albo będzie notorycznie spadał. Później wydech.... to jest 2t do poprawnej pracy potrzebuje dyfuzora, co...
Stan płynu rozumiem że prawidłowy? Wygląda na brak obiegu albo zapowietrzony. Uszkodzona np pompa albo napęd.
Jeżeli chodzi o wyłączanie całego piekarnika to u mnie tez się wyłączał przy 180C i przyczyna była nie działający lewy wentylator - łożysko wytarte na obudowie silnika i za bardzo osiadło w dół wystarczyło dać cięka blaszkę o dołu w kształcie półkola pod łożysko i wiatrak się obracał , o dziwo silnik się nie spalił mimo ze wiatrak się nie obracał przez...
Witam. Aleksander 01 co to znaczy przez klapkę obiegu zamkniętego? W którym miejscu się on znajduje? Dzięki za odpowiedź Klapa jest zamontowana na tunelu powietrza dolotowego. Szukaj nad nogami pasażera.
Witam. silnik od zakupu chodził prawie przez 6 lat bezawaryjnie do czasu aż zatarły się łożyska i silnik się spalił. Czy pomieszczenie silnika zanim spalił się pierwszy raz nie było przebudowywane? Jaki jest obieg powietrza w silniku; czy przy pierwszym remoncie nie "pokombinowano coś" z wentylacją silnika? Jaką klasę izolacji stosuje firma remontowa,...
Witam jak w temacie, mam problem z moim autem który ciągnie się od kiedy je posiadam (teraz będzie trzecie lato) Klima nabita tyle co powinno być, instalacja szczelna, wentylator działa. Problem jest taki że po odpaleniu auta klima działa tak jak powinna ale nigdy nie wiadomo kiedy się wyłączy. Może działać 5 minut 10 minut i stop. Guzik AC się nie...
Jeśli piła startuje normalnie, lecz przez pewien czas gasnie należy zwiększyć przedstawienie powietrza przez powietrzny filtr .Jednocześnie z regulacją filtru należy wyregulować przedstawienie paliwa karburatorem. Obiegiem wkrętów regulacji karburatora do obu stron otrzymać maksymalną moc silnika jak z obciążeniem tak i bez obciążenia . Należy znaleźć...
Nie ma chetnych, no wiec sam sobie odpowiem :). Za nawiew odpowiadaja dwa silniki: jeden do wlaczania/wylaczania wewnetrznego obiegu powietrza, drugi do zmiany kierunku nawiewu - i ten wlasnie byl uszkodzony. Panel sterowania nadmuchem to tylko wylaczniczki z diodkami, zadnej elektroniki.
Ja z tego zdjęcia prawie nic nie mogę wywnioskować. Nie napisano w jakim pojeździ dokonana modernizacja. Mianowicie nie wiemy jak pracuje układ chłodzenia w tym przypadku. Tzn, czy nagrzewnica na małym obiegu (pewnie tak), czy na dużym. Następna sprawa to sposób załączania obiegu ogrzewania (zawór, kierownice powietrza). I wreszcie możliwa automatyzacja/sprzężenie...
Jeśli trzymasz się zalecanych parametrów to nic się nie powinno stać. Co do ciepła to nieznacznie wzrasta rezystancja uzwojeń i przy stałym prądzie zasilania trochu wzrośnie ilość mocy wydzielającej się w postaci ciepła ale nieznacznie. Jak masz taką możliwość to pozwól silnikowi czasem odsapnąć. A radiator i wymuszony obieg powietrza mu nie zaszkodzi.
Witam mam problem z ogrzewaniem i temperatura silnika. Gdy włączę ogrzewanie leci zimne powietrze zaczyna lecieć ciepłe dopiero gdy przekroczę 2500 obrotów gdy silnik chodzi na wolnych obrotach leci zimne. Nie mogę włączyć na pulpicie obiegu wewnętrznego powietrza jedynie zewnętrzny. Gdy naciskam przycisk nie reaguje. Temperatura silnika dochodzi max...
Silnik od Jawki (50cm3) ma moc nominalną 1,4 kW przy 4500 obrotów na minutę. Na tej stronie wypisane są parametry standardowych alternatorów http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/... . Czyli przy tych obrotach można uzyskać bez przekładni wystarczającą moc. Lecz lepiej ją zastosować ze względu na wytrzymałość silnika. Warto również pomyśleć...
Tak jak napisał kolega arek.m falownik dobiera się wg napięcia zasilania silnika i prądu znamionowego, moc jest parametrem wtórnym w stosunku do tych pierwszych. Obce chłodzenie to wymuszony obieg powietrza nie zależny od obrotów regulowanego silnika, zwykle dodatkowy wentylator stale włączony.
Pierwsze czy chłodnica ma przepływ powietrza tzn czy nie zabita błotem czy pyłem. Dwa czy jest obieg płynu. Czy wentylator jest i działa.
Moim zdaniem nie ma się, czego bać jest wymuszony obieg powietrza, producent na pewno go przetestował odpowiednio.
Zależy od temperatury zewnetrznej u mnie przy silniku 1.8 ( ogrzewam cały mały obieg wody w silniku + nadmuch powietrza wewnątrz pojazdu 2 bieg) Opel Vectra A. To przecietnie czas pełnego cyklu to 25 - 45 min ( -10 stopni) moje webasto ma 5 kW mocy grzewczej. ponar z tym czasem 5 min to masz wyraznie cos nie tak najprawdopodobniej webasto ci się nie...
Witam serdecznie. Zakupiłem SUBARU Legacy 2.0 z roku 2007 po jakimś czasie zaświecił się błąd. Po odczycie okazało się że zawór obiegu powietrza wtórnego rząd 1 jest na stałe zacięty. Z tego co się orientowałem są dwa zawory powietrza doprowadzonego do kolektorów wydechowych w momencie odpalania zimnego silnika, powietrze tłoczy pompa która umieszczona...
Ja moze uzupełnie wypowiedź fabi7 . Turbosprężarki to maszyny składające sie z dwóch wirnków połączonych współną osią ułożyskowaną na łożyskach ślizgowych smarowanych z obiegu olejowego silnika. Wylatujące spaliny napędzają jeden wirnik (i wylatują do układu wydechowego) a ten poprzez oś napędza drugi wirnik który zasysa powietrze (poprzez rure dolotową...
Na foto xxx274.jpg, czyli pierwszej fotce, masz dwa wkręty do wykręcenia. Po odchyleniu tego plastiku od góry, co czasem nie jest łatwe, jest dojście do modułu. Oczywiście, jeżeli chcesz sprawdzić moduł tak jak w cytowanych postach, a warto to zrobić. Na foto xxx833.jpg widać obejmy na gumowym łączniku pomiędzy pompą obiegową a zaworem sterującym. Te...
Opowiedz wszystkim jak to zauważyłeś ? Byłem przed chwilą w garażu, patrzę i oczom nie wierzę, jest LO, jest i HI Nie piszę o nastawach tylko czy zauważyłęś że chociaż dasz HI to ukałd nie daje cała na przód, czyli cały obieg powietrza idzie przez nagrzewnicę i wali żarem.
Gratuluję, gratuluję dwóch, a w zasadzie trzech rzeczy. Złotej łopaty za wygrzebane tego tematu z czeluści forum. Wspaniałej ortografii. No i wiedzy. A raczej jej totalnego braku. Podkładkami to regulujesz kąt wtrysku a dawkę paliwa obracając pompkę. Diesel jest silnikiem który pracuje z nadmiarem powietrza. Mniej paliwa to mniejsza temperatura a nie...
Niedawno naprawiłem swój piekarnik Jeżeli chodzi o wyłączanie całego piekarnika to u mnie tez się wyłączał przy 180C i przyczyna była nie działający lewy wentylator - łożysko wytarte na obudowie silnika i za bardzo osiadło w dół wystarczyło dać cienką blaszkę od dołu w kształcie półkola pod łożysko i wiatrak się obracał , o dziwo silnik się nie spalił...
Sprawdź (od wszelkiego) czy ci płynu chłodniczego nie ubywa. Z miesiąc temu spotkało to mojego sąsiada - wyciek na nagrzewnicy był minimalny, a po nagrzaniu silnika jechać się nie dało bez otwarcia szyb.
Ogółnie można stwierdzić, że wszystkie kosiarki, czy to traktorki, czy te mniejsze "popychane", albo z napędem, są przewidziane do takiej, a nie innej pracy i w zasadzie to chodzenie, jakie jest zaprojektowane ma wystarczać. Jeśli zrobisz dodatkowy wentylator, to i wymusisz inny obieg powietrza, który dodatkowo będzie opływał silnik, a że to ma miejsce...
Niestety, mam tylko tyle. Kiedy kolo od klimy walczył z nią w Sharanie, okazało się, że coś ze sterowaniem sprzęgła magnetycznego na sprężarce nie tak i wyciągnął ten schemat od jakiegoś znajomego... Z rzeczy interesujących mam jeszcze instrukcję do forda galaxy po polsku. Wstawię ją na jednym z postów "VW Sharan. Potrzebuję instrukcji.", w którym ktoś...
Gdybys bardzo szukał to mam firmę, która demontuje na części tylko auta forda. Ma wszystkie podzespoły z demontażu (no prawie wszystkie). Tobie oprócz intercoolera będzi potrzeny całkiem inny system obiegu powietrza wokół silnika - te wszystkie plastikowe rury. I kolektor chyba też. sm mam ecorta zeteca 1.6 16 więc w dieslu wiel;e ci nie pomoge ale...
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
EGR sprawił że nie było powietrza (silnik pompował spaliny przez EGR w dolot w obiegu zamkniętym) a wtryskiwacze podawały paliwo normalnie. Jak było wiele prób odpalania bez skutku to tego paliwo trochę się mogło nazbierać. Cześć pewnie poszła w wydech i tam się dopali jak uzyska odpowiednią temperaturę ,na razie potęguje dym. A część przez pierścienie...
Zgodnie ze sztuką to należy najpierw doprowadzić do porządku silnik działający na benzynie. Czyli te zbyt wysokie obroty na biegu jałowym. Może zabrudzona przepustnica i/lub przełącznik biegu jałowego. To że zdejmiesz nogę z gazu oznacza jedynie, że linka cięgna gazu powinna się cofnąć zamykając przepustnicę i włączając mikrostyk biegu jałowego. Jeżeli...
Ten silnik nie był projektowany do pracy ciągłej. Owe 30 min to chyba nominalny czas pracy. Potem musi trochę odpocząć.Można mu zrobić wytłumienie w kształcie rury wytłumionej od wewnątrz ( ale z wolna przestrzenią między wytłumieniem a silnikiem ) w której dodatkowo na jednym końcu zamontować wentylator wymuszający obieg powietrza. Rozbudowuje to konstrukcję...
To wygląda na problem z obiegiem płynu. Na postoju silnik generuje niewiele energii cieplnej i nie ma pędu powietrz który by odbierał ciepło z chłodnicy więc wydaje sięże wszystko jest ok. Podczas jazdy autostradowej generowane jest sporo ciepła, a pęd powietrza odbiera całe ciepło z chłodnicy. Zimny dolny wąż oznacza brak obiegu przez chłodnicę. Albo...
Może przy opornicy 2 przewody które idą do silnika zamienione miejscami. Klimę ma?
Procedura sprawdzenia którą opisałeś jest bardzo dobra, tylko nie odpalaj silnika a odkręć przewód powietrza a w jego miejsce podaj ciśnienie ze stacjonarnej sprężarki.
Klapę napewno zamyka,tylko filtr kabinowy jest za silnikiem i nie slychać zmian w pracy dmuchawy.Filtr pewnie zapchany.
To może rozwiń swoją wypowiedź i powiedz czemu każdy pojazd pokazany na tamtym forum który przy małym silniku bez żadnej regulowanej przekładni palił uzwojenia, sterowniki i wszystko co stawało na drodze dużym prądom. Masz rację silnik elektryczny można wysilać na starcie ale z umiarem i przez odpowiedni czas. Jakoś twój przykład z tokarką nie wiele...
Foto nie mam ale zasilanie idzie od przewodu podciśnienia z komory silnika a drugi wężyk powinien byc podpiety do takiej gruszki przy komorze ogrzewania
Może komuś się przyda takie rozwiązanie: 1. Przyczyna pierwsza- zacięty termostat na "dużym obiegu"- po odpaleniu auta sprawdzamy grubą rurę biegnącą z termostatu do chłodnicy. Jeśli robi się ciepła od razu, to jest problem. Samochód wolniej się nagrzewa i zalewa świece na 2 i 3 cylindrze. Pomaga wymiana termostatu. Może być też uszkodzony czujnik temperatury...
Dobra.. wiem.. mea culpa... Stało się... Dzwoniłem do dwóch mechaników przed wyjazdem - auto zapakowane - rodzina siedzi... NIEDZIELA... - obaj powiedzieli, że "jedź.. nic nie będzie". Już teraz nie wiem.. może mnie nie lubią..? Rano odpalił dopiero za trzecim razem !!!! Po raz pierwszy! Chwilę telepał i dymił, potem znów ładnie pracował ale coś gwizdało...
Powiedz to inżynierom z Opla, serwo sterujące wewnętrznym obiegiem powietrza to zwykły silniczek z przekładnią i jak "dojedzie" do końca to wcale się nie wyłącza (jak siłowiniki od szyb), po paru godzinach jest gorący ale się nie uszkadza (no, jeden się zepsuł po 5 latach).
Jak zmieniam na cyrkulację w obiegu o słychać trzask a tak to nic nie słychać
Witam, użytkuję od niedawna samochód Opel Astra G 2.0 DTL, 2000r. W tym czasie pojawiło się kilka usterek: 1. podczas wyprzedzania po redukcji i trzymaniu obrotów w okolicy 3000, zapala sie kontrolka silnika, samochód zacztna pracować bez sprężarki - staje się "mułowaty". Po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu, problem mija. 2. fiksuje...
Szukam schematu sterowania silnika dmuchawy (nawiewu powietrza) w RENAULT MEGANE 1,6 96r. (klima,obieg zamknięty).
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
Witam. Mam problem z ustaleniem podzespołu który zakłóca pracę chłodziarko - zamrażalki 85 86 177 01001 S20E RAA1VAH. Nieraz kilka razy w dniu załącza się alarm dźwiękowy i na czytniku temperatury w zamrażalniku pulsują 00 - dwa zera na czerwono. Dyfuzor wymieniłem na nowy w tamtym roku i po sprawdzeniu działa poprawnie, silnik wentylatora obiegu zimnego...
podłączyłem żarówkę halogenowa mocy 500WAT i działa nic się nie grzeje poza halogenem Grzeje, grzeje. Ale też to raptem nieco ponad 2A, więc wydziela się niecałe 2W. Na takim radiatorze, w warunkach swobodnego obiegu powietrza, dużego wzrostu temperatury nie zauważysz.
Panel klimatronica z GolfaV i Touran ma taki sam układ wtyczek jak Leon 1P, więc sądzę że sygnały są takie same: 20-stykowe złącze, T20c na schemacie przepływu prądu wtyk A : 1 - Fotosensor penetracji światła słonecznego 2 -G134- lub fotosensor penetracji światła słonecznego -G107-, sygnał2 - Nadajnik wysokiego ciśnienia -G65- 3 - Fotosensor penetracji...
Odłącz odcinek rury, który robi się "wklęsły". Po prostu poluzuj klipsy, zdejm rurę, ponownie zapal silnik i gazuj na postoju. Jeżeli przestaje dymić, a przedtem tak oraz przewód nie robi się wklęsły, oznacza, że gdzieś przed rurą jest zatkany swobodny przelot powietrza. Odłączaj i złączaj poszczególne segmenty rur aż zlokalizujesz miejsce zatkania....
Żeby nie było za łatwo to w Puncie jest obieg płynu chłodzącego przez korpus przepustnicy... ciężko ze zdjęcia poznać czy to płyn czy olej. Płyn w dotyku jest raczej lepki niż śliski. Jednak ze zdjęcia widać, że zabrudzony cieczą jest także parownik, który jest nad korpusem przepustnicy, więc skłaniałbym się ku olejowi z odmy doprowadzonej do obudowy...
A nie jest to filtr do gazu???? (jego wkład). Może on stanowić bardzo duży opór przepływu (pompa i cały układ grzewczy jest zalany prawidłowo) a pompa mieli tylko wodę a nie przepycha (przepompowuje). To że woda jest gorąca w naczyniu zbiorczym i wylewa się z niego jak piszesz ok. 1 litra to normalne , gdyż podczas ogrzewania w wężownicy powiększa...
Ta dziurką to pewnie do odpowietrzenia obiegu termostatu. Wyobraź sobie pęcherz powietrza przy termostatcie , nie otworzy się i ugotujesz silnik. Ale wszystko zależy od konkretnego układu. W fabrycznym termostatcie Hondy jest taki dzyndzel w tym otworze , który opada i otwiera przepływ przez ten otwór w momencie pojawienia się powietrza.
Jestem po pomiarach podaje wartości: Oporność: grzałka termo obieg góra 43Ω, dół 43.5Ω grzałka dolna pod silnikiem dolnego termo obiegu 43Ω grzałka górna ma cztery króćce patrząc od lewej za załączonej fotce i mierząc dwa pierwsze z lewej 79Ω, a następne dwa obok zero wskazania, Termostat górnego termo obiegu - zero wskazań Termostat...
Wiem, że to dziwna teoria, ale czasami cyrkulacja powietrza jest bardzo ważna. Np. odchylenie klapy w maluchu aż tak dobrze nie wpływa na jego chłodzenie, a nawet spotykałem przypadki, że się bardziej grzał... Być może po odsłonięciu połowy wlotu masz takie zawirowania powietrza, że akurat silnik szybciej się nagrzewa... Sprawdź obieg płynu chłodzącego....
Witam. Pytanie jak w temacie, czy w Escorcie 96 TD jest zaworek odcinający dopływ cieczy chłodzącej do nagrzewnicy. Po kilku sekundach po włączeniu nawiewu ogrzewania powietrze początkowo ciepłe zamienia się w zimne, tak jakby nagrzewnica nie była zasilana rozgrzanym płynem z obiegu chłodzenia silnika. Dzięki za wszystkie sugestie.
Termostat się otwiera? Chłodnica czysta, kratki przelotowe powietrza? Dół chłodnicy gorący? Może tworzy się korek powietrzny i nie ma obiegu. Pompa pracuje?
Gdzieś dzwonią, ale nie wiesz gdzie... To chyba Ty. Dziwny sposób prowadzenia dyskusji, poprzez zarzucanie interlokutorowi ignorancji i maskowanie własnej niewiedzy, poprzez posługiwanie się ogólnikami. Taką miałem na myśli, pisząc o silniku w jednej obudowie z kompresorem - https://obrazki.elektroda.pl/2384050500_... czy szczelne...
trudno by ci było wyczyścić tam krokowego. Powodem jest brak takowego urządzenia w w/w silniku. A problemem w twoim przypadku może być lewe powietrze lub zasyfiałe kanały dla obiegu powietrza dodatkowego lub nastawnik tegoż powietrza....
Witam koledzy, mam auto po przejściach i kilku dłubaczach. Więc auto kiedyś miało problem z ABS, ktoś grzebał i zlikwidował ikonę ABS z licznika w niewiadomy mi sposób i tak samo przestały działać sygnały dźwiękowe emitowane przez zegary. Po jakimś czasie postanowiono wymienić pompę na identyczną i nr się zgadzają, jednak ABS nie działa i ciągły błąd...
Witam po długim czasie Wymieniłem tak jak pisałem wcześniej czujnik, ponownie udałem się na sprawdzenie klimy. Gaz jest ale mimo to sprężarka nie chce się załączyć. Pomieszczenie ogrzewane. Czy winą nie działającej klimy może być silniczek V154 gdyż na vagu mam błąd : 01596 041 Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu zamknietego - V154 zablokowany...
możesz też mieć zaciętą klapę powietrza obiegu wewnętrznego lub włączony przycisk. Wyciągnij silnik dmuchawy i na włączonym zapłonie w pozycji nawiewu INNYM niż na szybę czołową naciskaj i zwalniaj przycisk obiegu wewnętrznego i patrz co się dzieje czy będziesz widział klapę obiegu wewnętrznego. A swoją drogą filtr kabinowy kiedy był wymieniany? Znajduje...
Witam. Trapi mnie od pewnego czasu pewna kwestia. Nic podobnego nie znalazłem na forum. Mianowicie chodzi o obieg dodatkowego powietrza sterowanego przez tzw. silniczek krokowy. Silnik pracujacy na benzynie aby utrzymać odpowiednie wolne obroty potrzebuje urządzenia które będzie na bieżąco "poprawiać" skład mieszanki paliwo-powietrze. Zajmuje się tym...
czemu gdy włączę samochód(silnik) z klimatyzacją i wyłącze(z klimatyzacja) brzydkiego zapachu nie ma Jeśli nie wyłączysz klimatyzacji przed wyłączeniem silnika, to wyłączy się również wentylator nawiewu i wydzieli się mniej skroplin, poza tym nie będzie obiegu powietrza i nieprzyjemny zapach się nie rozniesie po kabinie. Ostatnio jechałem w samochodzie...
Jak nie ma termostatu to pompa pompuje 90% przez mały obieg a tylko 10% przez chłodnicę. W obudowie termostatu musisz zatkać otwór małego obiegu tak aby 100% płyny było pompowane przez chłodnicę. wentylator musi pracować w obudowie, która jest przykręcona do chłodnicy. Bez tej obudowy wentylator nie przedmuchuje powietrza przez chłodnicę. Jak silnik...
wentylator z klima wlancza sie jak wzrosnie cisnienie czynnika , a cisnienie czynnika wzrosnie gdy czynnik sie nagrzeje .podczas pracy na postoju gdy nie ma obiegu powietrza .Gdy sie jedzie wenytlator nie ma potrzeby sie wlanczac poniewaz ped powietrza schladza czynnik
Na razie zaliczyłem: ASO, polecany na forum A6 warsztat na Okęciu, polecany na forum A6 warsztat w Centrum (w sumie najbardziej kompetentny). Niestety, żaden z tych warsztatów nie potrafi rozwiązać problemu. Który to problem jest z gatunku tych złośliwych: pojawia się raz na kilka odpaleń, po czym znika. Ponowne odpalenie sinika ZAWSZE jest ok. A potem...
obieg jest duży i auto się długo nagrzewa,nie wspomnę już o tym ,że diesel musi mieć odpowiednią temp silnika
Moja wina :( Sprawdziłem jeszcze raz podciśnienie do zaworków prawie nie dochodziło :( Ale to wszystko przez jeden przewód na trójniku.(albo jest dziurawy albo idzie do nikąd) Od idzie w listwie przy szybie od lewej strony ( patrząc na silnik z przodu i gdzieś tam jak jest zaworek do (obiegu powietrza zamkniętego Climatronic) I tam gdzieś chyba wchodzi...
Ale kombinujesz, to od pompy na łopatki które wymuszają obieg powietrza do chłodzenia, wydajność tej pompy to 300L na wydmuchu przy obr nominalnych czyli 1200 jeżeli dasz 800 to zmniejszysz wydajność o 1/3 czyli pozostanie 200L a z tym silnik 2.2 da sobie radę bez problemu.
Moja wina :( Sprawdziłem jeszcze raz podciśnienie do zaworków prawie nie dochodziło :( Ale to wszystko przez jeden przewód na trójniku.(albo jest dziurawy albo idzie do nikąd) Od idzie w listwie przy szybie od lewej strony ( patrząc na silnik z przodu i gdzieś tam jak jest zaworek do (obiegu powietrza zamkniętego Climatronic) I tam gdzieś chyba wchodzi...
Obieg cieczy jest cały czas. Regulacja polega na przestawianiu przesłony powietrza. Jest możliwość, że niedomaga silniczek do jej przestawiania, albo przesłona o coś ociera. Np u mnie sporadycznie muszę przestawić pokrętło temp. z max na minimum i z powrotem, żeby się właściwie ustawiła. Pewno coś tam haczy, ale nie chce mi się na razie tam grzebać....
No trochę wysoka patrząc że przy 130 zaleca się zwolnić jazdę. Nie pozasłaniałeś zbytnio wlotów powietrza na silnik? Wymikennik przy filtrze wymień i sprawdź, czy dobry obieg cieczy przez niego jest, czy podstawa filtra jest "przelotowa" dla oleju.
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
Teraz na szybko wydaje mi się, że zastosowano ten trik aby utrzymać obieg chłodnego paliwa aby przeciwdziałać tworzeniu się korków parowych. W maluchu w komorze silnika mogło być bardzo gorąco - w końcu tam jest wylot powietrza chłodzącego cylindry i głowicę. Niewiele osób wie, że maluch miał także chłodzenie misy olejowej.
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
Polemizowałbym z stwierdzeniem "tym bardziej" akurat woda ma bardzo wysokie ciepło parowania - w przybliżeniu 3 - 4 razy większe niż alkohole. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ciep%C5%82... parowania Poza tym woda w dolocie raczej nie paruje (temperatury dolotów są raczej niskie) - parowanie zachodzi w komorze spalania. Toteż dla tego tym bardziej alkohol,...
obiegu powietrza silnik obiegu klapa obiegu powietrza
komputer pokładowy automapa windows wymuszenie sinusoidalne
dloadx konfiguracja garmin ładowanie
Problem z instalacją libdevice-serialport-perl w Linux Bezpiecznik rozrusznika Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - lokalizacja i numer