http://pdf.elenota.pl/pdf/CEMI/ul1901.pd... Zaś zasada działania opisana jest tu: http://we.pb.edu.pl/~solbut/pdf/SPS_STER...
Jak silnik był zasilany przez ten opornik (silnik zapewne na 6V) i napięcie przez opornikiem jest w granicach 6-7V to daj 1Ω.
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
NE555 i naładuje, i rozładuje bramkę. I sam ograniczy prąd. Więc chyba chodzi o zakłócenia - żeby włączanie i wyłączanie było bardziej płynne i generowało ich mniej. W pewnych układach opornik może chronić MOSFET-a przed uszkodzeniem, ale to jest istotne, jeśli nie ma diody równoległej do silnika - szybkie rozładowanie bramki powoduje wtedy szybkie...
Witam, pralka nie obraca silnikiem, stwierdziłem ze moduł bo nie słychać nawet przekaźników, bo wszystko robi prawidłowo po za obracaniem silnika, czy to wirowanie czy pranie prawo/lewo. W sterowniku znalazłem brak przejścia przez opornik w sterowaniu przekaźników od silnika, czy na coś jeszcze zwrócić uwagę szczególną bo żadnych innych uszkodzeń nie...
Schemacik..... A bardzo prosze... http://www.pubus.neostrada.pl/sterownik.... Schemat nie jest do końca poprawny... Brakuje 4 oporników na bazy tranzystorów i jednego pomiędzy Vdd a silnik... Opornik będzie się grzał więc trzeba dać taki ~10W... Co do wartości to nie pamiętam dokładanie ale liczony był ze względu na max prąd na kolektorze tranzystora......
Ja daje na silnik szeregowo opornik 1ohm i niemam problemow z zebatkami chyba ze stacja sie mocno zasyfi to wtedy szybko padają.
No to myślę że Matlab jest takim uniwersalnym środowiskiem. Można zamodelować tam praktycznie wyszystko, silnik, zbiornik, opornik, jak i farmę wiatraków lub oczyszczalnie. Może istnieje coś bardziej specjalizowanego ale nie spotkałem się z tym jeszcze.
Silniczki w golarkach Philipsa sa na 3V i prad w granicach 100mA. Wydaje mi sie, ze ten opornik mial mala wartosc, rzedu 1-5Ω. Pelnil on funkcje bezpiecznika, w razie uszkodzenia, oraz ograniczal prad startowy. Najlepiej jak bys zrysowal schemat, bo nie jest dosc skomplikowany to by ulatwilo postawienie diagnozy. Zdjecia nie sa wyrazne ( zamazane...
6,2k 5W
jak wyzej, sprawdz opornik duzego wentylatora
W uproszczeniu silnik pracuje, jak pracował, ale od strony sieci silnik + kondensator jest widziany prawie jak opornik. Dobrze to zrozumiałeś.
Jakiej odpowiedzi oczekujesz, skoro podłączyłeś przypadkowy silnik (sam nie wiesz jaki) do modułu od innego silnika i coś nie gra? W dodatku nie wiadomo, jak podłączyłeś.
Połącz dwa kabelki "środkowe" i daj w szereg z nimi opornik kilka Ohm tak aby prąd nie przekroczył 0.45A. Całość podłącz do 5V albo ile tam masz. Opornik kilkuwatowy. W przypadku silnika krokowego trudno mówić o mocy. Liczy się moment- będzie on zmniejszony ale raczej taki jak dla mniejszego silnika. Taki sposób z opornikiem kiedyś się stosowało żeby...
Nie wiem jak tam ale opornik ma jeszcze bezpiecznik termiczny - sprawny? Bezpiecznik wentylatora, przełącznik? Przekaźnik? Miernik/żarówka/próbnik do reki i tak coś od siebie bo od początku zawijasy.
Wyczytałem, że odpowiednie opornik dla każdego z nich załatwią ten problem (jeśli się nie mylę). Oporniki szeregowo z silnikami nie są w praktyce dobrym rozwiązaniem. Chodzi o to że jeśli nawet wyliczysz wartość opornika dla jakiś warunków pracy silnika (choć pewnie nie znasz nawet potrzebnych do wyliczeń parametrów silników), tak by na oporniku wytracić...
No, a obciążyłeś układ silnikiem? Daj jakiś opornik pomiędzy dren a mase albo zasilanie, w zależności w jakiej konfiguracji to tam masz, i dopiero patrz. Inaczej na drenie nie pojawi ci się przebieg, bo nie ma skąd. Bramka w mosfetach jest izolowana.
Umknęły mi twoje oscylogramy. Nie wiem w końcu z czym walczysz, czy z przepięciami cewki przekaźnika 24V czy też silnika 230V. Jak chcesz złapać przepięcia, to albo dajesz tryb single i ustawiasz poziom (trigger) powyżej normalnego napięcia, albo wykorzystujesz drugie styki przekaźnika, dajesz tam bateryjkę i wyzwalasz drugim kanałem lub zewnętrznym...
Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
_jta_ :arrow: Wydaje mi się że niezbyt zrozumiały schemat wysłałem, u mnie masa to jest "-" zasilania. Czyli między minus zasilania a silnik wstawić ten opornik? Między silnik, a połączenie anody diody, kondensatora, i minusa zasilania. Wtedy pomiar napięcia na boczniku będzie mierzył czysty prąd silnika - dość oczywiste, chyba jak metoda oceny pogody...
Powodem problemów bym sam sterownik silnika. Nie ustaliłem czy opornik był oryginalnie czy nie.
Poczytaj o silnikach pierścieniowych.
To jest silnik
Mam wątpliwości co do paska trzeciego gdyż biorę pod uwagę kolor czerwony i brązowy 4.7Kom/ 470R? Zatem proszę wszystko na foto :D https://obrazki.elektroda.pl/1769829700_...
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Opornik szeregową miedzy Silnikiem a Masą + Wzmacniacz operacyjny -> wejście analogowe Atmegi i wyjście jak wykryję zwarcie to wyłączy przekaźnik.
No bo nie ma wówczas regulacji i dostaje (prawie) pełne 12V zasilania. Możesz spróbować, otworzyć delikatnie ten dekielek z tyłu, tak żeby nie uszkodzić płytki drukowanej i dostać się do stabilizatora, ale nie wróżę sukcesu. Raczej jest mechaniczny problem (zużyte panewki lub komutator silniczka). Natomiast pytanie, czy na pewno w czasie normalnej pracy...
Ciężka sprawa, bo mocno zniszczony ten opornik. Spróbuj znaleźć w sieci schemat, albo przynajmniej zdjęcie identycznego regulatora i ze zdjęcia odczytać, jaki tam jest opornik. Może na alledrogo ktoś sprzedaje taki regulator, wtedy można by poprosić sprzedającego o dokładne, wyraźne zdjęcie.
Witam - napewno rezystor ( opornik ) z odczepem do regulacji obrotów silnika . Opornik w obudowie ceramicznej .
Można zmierzyć prąd jaki pobiera gdy silnik jest podłączony do baterii 2,4V, następnie tak dobrać rezystor, żeby prąd przy zasilaniu układu szeregowego opornik-silnik był zbliżony. Szacunkowo rezystancje wyznaczysz zakładając że silnik stanowi zwarcie (prąd płynie tylko przez rezystor). Silnik może i wytrzyma 12V ale bardzo krótko. Nie jest przewidziany...
Wstaw ten opornik z anglika i podłącz z powrotem, tylko tak aby go powietrze z dmuchawy studziło, wyprowadzenia na silnik masz...a z wersji europejskiej wyprowadź kable silnika (czerwony i niebieski na ostatnim zdjęciu i podepnij pod dwu pinową kostkę angielską:) Pamiętaj o kierunku obrotów:)
1)Napięcie na silniku będzie sie zmieniało w zależności od prędkości obrotowej silnika. 2)Prąd 50mA to bardzo mało i przy takim prądzie silnik najprawdopodobniej nie ruszy. 3)Spróbuj podłączyć jakiś opornik o rezystancji od 5 do 10 omów.
Jakiś opornik 70 Ω załatwiłby sprawę? Weź omomierz - zmierz rezystancję tej cewki. Następnie policz moc traconą na tej rezystancji przy 12V i będziesz wiedział jaki opornik zastosować.
Jeżeli sokowirówka ma dwa biegi, to wolniejszy bieg uzyskano włączając szeregowo z silnikiem ten opornik(rezystor)
Sprawdziłeś czy jak ten silnik się rozpędzi pod obciążeniem to nie przekracza tych 5,5A ? Możesz spróbować prostej opcji, tj opornik mocy i przekaźnik. Bez zasilania silnik idzie szeregowo przez opornik, dajesz dodatkowo mostek Greca i z tego przez jakieś opóźnienie zasilasz cewkę przekaźnika. Po chwili przekaźnik zwiera opornik i centrala widzi "goły"...
Na wyjściu końcówek do silnika niema prądu
Witam Opornik dmuchawy w sprinterze znajduje się pod maską z lewej strony pod filtrem pyłkowym. Tam jest silnik dmuchawy musisz tam dobrze popatrzec. Pozdrawiam
W takich układach nie stosuje się oporników,tzn obniżająych prąd płynący do wentylatora.Zamieść tutaj schemat i pokaż co to za "opornik" bo być może się pomyliłeś.
Układ nie działa poprawnie gdyż LM358 nie pracuje liniowo dla napięć wejściowych bliskich GND lub szyny zasilającej 12V. Zastosuj dodatkowe napięcie np. -5V, szeregowo do wyjścia dołącz diodę małej mocy (katodą w stronę przetwornika), opornik i dopiero diodę Zenera 4V7. Wzmocnienie ustal około 11,5V/V, wówczas przy 4A prądu silnika do przetwornika trafi...
Witam Mam zadanie w szkole. Zbudować jakieś urządzenie ze starej wkrętarki akumulatorowej. Zadanie obejmuje też zmianę obrotów, ale nie możemy używać oryginalnych podzespołów oprócz akumulatorów i silnika. Pytanie jak dobrać opornik do tego silnika? Zwykły opornik spali się po chwilowej pracy. Jaki w takim razie rodzaj opornika zastosować? Dziękuję...
Brak sterownika ABS i nie odpala? Może w nim znajduje sie opornik 120Ω i ECU silnika widzi uszkodzony CAN i to jest powodem ze nie odpala. Prawidłowo CAN ma 60 Ω dwa oporniki po 120.
Wadą takich prostych regulacji jest to, że ograniczają nie napięcie, a prąd silnika - a przez to prawie nie zmieniają obrotów, a tylko zmniejszają siłę. Kiedyś były takie scalone regulatory 3-pinowe, podłączało się silnik, opornik, potencjometr, i to już działało - np. TDA1151 (jest opis na EleNota.PL). W starych magnetofonach kasetowych (MK122, MK125...
Witam, potrzebuje wykonać regulator silnika 12V, sterowanie mam z odbiornika od helikoptera na wyjściu jest 2.3V do 4V, wykonałem prosty układ na IRF530, przy testach na żarówce ładnie działa, ale gdy podpinam silnik to tylko buczy/piszczy, zmieniłem opornik na mniejszy aż doszedłem do 10ohm to silnik się tylko lekko kręci a mosfet grzeje, o co z tym...
Problem się rozwiązał sam kombinowałem zmieniałem silnik opornik i dalej to samo było założyłem znów wszystko stare jak było i dmuchawa pracuje jak trzeba nie mam pojęcia o co tu chodzi 😀
Sprawdź czy rezystor jest podłączony do triakia. Jeśli tak jest ( i steruje bramką ) to proponuję wstawić 300 ohm i zobaczyć efekt. Naprawiałem ostatnio sterownik silnika dmuchawy do pieca CO i tam był też walnięty opornik. Miał 150 ohm.
Można to zrobić np. tak: - w obwód wpinasz szeregowo jakiś mały opornik (mały co do wartości, ale o dużej mocy), nie podałeś mocy silnika, ale jeśli jest ona ok. 200W to opornik może być ok. 0,33ohm/10W. Pod opornik podpinasz także mostek greatza i jakiś mały kondensator filtrujący i na kondensatorze możesz mierzyć napięcie. Gdy obawiasz się podpięcia...
Jeśli jest to układ nawiewny podobny do Polo.tzn.Jest tylko opornica z odczepami i silnik,bez żadnej elektroniki to moim zdaniem musisz odnaleźć ten opornik.Najczęściej znajduje się on w tej samej wspólnej obudowie wentylatora.Jeśli jakaś część tego oprnika będzie przepalona a zdarza sie tak np.wtedy,gdy panewki silnika nie mają smaru,to silnik będzie...
w wiekszosci samochodów opornik jest w obudowie wentylatora dmuchawy Dodano po 2 poszukaj kostki która zasila wentylator dmuchawy i gdzieś w jej okolicy jest opornik.opornik ten jest chłodzony tym wentylatorem Dodano po 4 w okolicy nóg pasażera jest ten silnik wentylatora,trzeba poswiecic sobie latarką i tam wszystko znajdziesz POWODZENIA
Witam. Miałem podobny problem z typem 255. Też zasilany z akumulatora i prostownika jednocześnie. Po dłuższej pracy zaczął kopcić i ledwo grzał. Kocioł cały był w sadzy a rozrzutnik ropy cały zaklejony. Okazało się że padał akumulator i obroty spadły na takie małe że nie miał siły wydmuchiwać spalin. W moim typie też brak jakiejkolwiek regulacji. Wszystko...
Spalił się silnik, opornik regulujący obroty, kabel i wiele innych przyczyn. Najlepiej rozbierz okap i zobacz czy nie ma przerwy w przewodach
Zobacz czy w obwodzie silnika jest opornik pomiarowy, zmierz.
Madrik, wyjaśnij fałszowanie poboru prądu silnika przez opornik włączony szeregowo ?
Rozrusznik – to Kolega kojarzy, prawda? Natomiast cewka zapłonowa: 15 do plusa a 1 do aparatu zapłonowego, na kondensator. Cewkę zapłonową dobrze przymocować do silnika lub jej masę doprowadzić dodatkowym przewodem do kadłuba silnika. N6 to opornik dodatkowy, powinien być na przewodzie z samochodu; na tą chwilę pracy nie jest wymagany. N to cewka,...
Odejmij wtyczkę z przycisku i sprawdź stan hamulca.Sprawdź opornik dla hamulca silnika tj 61122 W schemacie z literą U jest to górny rząd żółtych przekaźników, czwarty od lewej.Może masz tam przekaźnik zamiast opornikow, wyglądają podobnie.Numery przewodów do niego to brązowe 0019,0158 i chyba 0045
problem z brakiem małych obrotów związany jest z przerwą lub korozją opornika . opornik ten można znależć w pobliżu silnika dmuchawy ,opornik ten jest chłodzony powietrzem z dmuchawy
Witam. Pewnie można znaleźć, ale można też sobie zrobić. Aby to zaprojektować, trzeba by wiedzieć, jakie jest napięcie zasilacza do regulatora prądu DC. Które sterowanie wybierasz? Czy ma być izolowane wejście? Czy to ma zasilać silnik, opornik czy jeszcze coś innego?
Witam serdecznie, w bieżni York na płytce DCMD66 (na dole przy silnikach) spalił się opornik R47. Jest on w górnym lewym rogu przy gnieździe com (wyjście na silnik pionowy). Opornik jest między kondensatorem, a przekaźnikiem 982-1C-24DS. Może ktoś ma możliwość sprawdzenia kodów kreskowych opornika byłbym bardzo wdzięczny. W wyszukiwarce znalazłem kilka...
Dla wentylatora o prądzie 0,4A opornik 10 omów zmniejszy napięcię na silniku do 9V. Opornik musi mieć moc 0,9W, więc 1-watowy będzie pracować na granicy obciążalności. Pozdrawiam wszystkich jjanek
Diody zabezpieczające tranzystory (zwane zaporowo-równoległe, ralaksacyjne itd.) potrzebne są jeśli mostek pracuje asynchronicznie tzn. wszystkie klucze są wyłączane jednocześnie. W Twoim projekcie mostek jest synchroniczny i możesz zrezygnować z diod. Gasik powinien wystarczyć w najprostszej postaci z ostatniego rysunku. Niestety wartości elementów...
Sam sterownik można zasilić np. przy użyciu stabilizatora 7806. Natomiast silnik - za mało informacji. Jaki silnik? Zmienić źródło zasilania na 6V/7A, można również zasilić silnik przez opornik 0,91 Ohm/40W.
Przez opornik zewrzyj te z 1 kablem do masy.
Witam pralka ma spalony rezystor R7 ( nie znam jego wartości). Nie pracuje silnik . Na próbę założyłem 2k lekko silnik próbował ruszyć i spalił się R7, zwiększyłem na 20k padł opornik silnik nie startował. Oczywiście R7 to opornik na płycie drukowanej blisko silnika . Jest tam BTB15 i TDA 1085C . Opornik R7 wchodzi na nóżkę TDA, BTB wygląda na dobry...
Jest pod filltrem powietrza od dmuchawy , pod szybą przednią , dojście z komory silnika.
Do sensownego działania silnik musi być w kolektorze (między +12V, a kolektorem), emiter do masy, baza podłączona do Arduino poprzez opornik. I jeszcze jedna ważna sprawa: dioda zabezpieczająca tranzystor (równoległa do silnika). Bo bez niej przy odrobinie pecha możesz spalić nie tylko tranzystor, ale i Arduino.
Musisz wiedzieć mierzysz. Tako gwoli ścisłości są ukłądy w których jest 1 opornik stały sterowany mostkiem tyrystorowym 3 fazowym i wtedy korzysta sie z punktu gwiazdowego dla eliminacji harmonicznych .
Sprawdź stan i pracę silnika.
Witam, w ściemniaczu ze zdjęcia spalił się opornik. Czy ktoś z was może kojaży taką konstrukcję i wie jaki opornik należy tutaj zastosować? Dodam, że nie znam przyczyny gdyż ściemniacz nie jest mój, ale miał sterować silnikiem komutatorowym AC. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/2745383700_1...
Czy udało się zastąpić ten że opornik?
A trzeba odkrecac czy sciagac jakąs osłone żeby dostac sie do niego i czy dostep do tej kostki jest bez wykrecania silnika, tam jest opornik to silnik jest obok ?
Opis "regulator 1,8 V - 15 V" mówi o tym, że przy takich napięciach zasilających będzie ten regulator działał. Regulatory są impulsowe, więc cały czas dołączają obciążenie do zasilania (w Twoim wypadku do akumulatora, czyli ogniwa wtórnego). Im dłużej silnik będzie dołączony do zasilania, tym większe obroty osiągnie. W połowie zakresu regulacji powinna...
uszkodzony opornik wentylatora i chodzi tylko z jedna predkoscia jedz po kablu od silnika wentylatora a znajdziesz opornik
Sprawdź włącznik, sam silnik i opornik dmuchawy.
Kilkanaście lat temu zrobiłem napęd do bramy przesuwnej na silniku od wycieraczek 24V chyba od Jelcza (kupiony nowy silnik w sklepie). Obserwowałem pracę napędu przy zatrzymywaniu bramy na krańcówkach. Bałem się, że uszkodzi się zębatka, jak silnik się zatrzymuje to brama jeszcze trochę jedzie i cała siła idzie na zębatkę ślimakową w drugą stronę. Wymyśliłem...
Przy uszkodzeniu rezystora dmuchawy czwarty bieg będzie działał zawsze, bo prąd idzie bezpośrednio do silnika dmuchawy omijając opornik. Piny 1,2,3 to miny do których jest podawany prąd (zależnie który bieg to na ten pin idzie prąd). Pin 4 jest wyjściem, z niego idzie prąd na dmuchawę. Wewnątrz połączone są trzy oporniki szeregowo plus czwarty termiczny....
Może spróbuj jeszcze usunąć adaptacje, ale z tego co pamiętam te pompy były awaryjne. I chyba były dwa rodzaje w stosunku do mocy, ale tu pewności nie mam. Teraz rzadko przychodzi taki temat na warsztat. Co do opornika, wiadomo od kiedy jest problem? Czy z tym oporem jeździło i padło, czy padło po dołożeniu opornika. (Opornik mógł być założony żeby...
w niektórych kenwwodach w szeregu z silnikiem jest opornik kilka ohm jest to forma zabezpiczenia poszukaj może on padł
Dokładnie tak, zmieniając wzbudzenie alternatora przy stałym obciążeniu (opornik) zmieniasz sile potrzebna do kręcenia.
Na 1 kiloomie to silnik by ani nie drgnął. Zreszta poczytaj sobie na ten temat tutaj : http://traviz.ys.pl/ktk/forum/viewtopic.... oraz http://traviz.ys.pl/ktk/forum/viewtopic....
Silnik, lub przekaźnik , lub mosfet, lub opornik amperometryki, lub wzmacniacz amperometryki..... czyli podejrzany jest każdy element będący w obwodzie mocy silnika M2.
Jeżeli wersja angielska,od strony pasażera .Jeżeli do wentylatora dochodzą 2 wtyki 2 i 3 przewodowe masz moduł w obudowie silnika
Witam. Jaką wartość ma ten duży opornik przy silniku. Wypalił się prawie cały i nie da się zmierzyć.
Przyczyną na pewno jest zbyt duży prąd jeśli chcesz wymienić je na dłużej to możesz zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu
Warto przy okazji przejrzeć filtr kabiny i silnik nadmuchu.Opornica się sama z siebie nie spaliła.
http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/pwm5... Za pomoca potencjometru można płynnie regulować prędkość obrotową. Tranzystyor mozesz dac jakis bipolarny zamiast tamtego MOSFET'a, np. BD139 (wytrzyma do 1,5A i odpowednio zwiększyc opornik wchodzący na bazę). Jednak kilkanaście obrotów to dość mało jak dla silnika DC, cięzko jest wtedy uzyskać stabilną...
Czy kabel od ładowarki jest dwu, czy czterożyłowy? Jeżeli cztero, to może na pinach danych coś się dzieje i następuje restart? Standard kabel to dwie żyły i opornik we wtyczce USB mikro.
Sprawdź dmuchawę na krótko, podłącz bezpośrednio pod akumulator. Przeważnie pada silnik. Opornik regulujący obroty znajduje się na obudowie dmuchawy. Dmuchawa zamontowana jest na podszybiu samochodu, łatwy dostęp. Jak na krótko działa to szukaj na zasilaniu, jakby co wszystkie bebechy mam, czyli opornicę, dmuchawę(podwójny wentylator) oraz włącznik...
Jaki to silnik ; z magnesami stałymi, szeregowy czy równoległy? Na czym polega hamowanie tego silnika? Jeżeli na odłączeniu zasilacza od sieci to w celu polepszenia skuteczności hamowania powinieneś zewrzeć wyprowadzenia silnika przez opornik, dioda nie jest konieczna.
Musisz na nim zrzucić niewiele, 3-4V, do silnika poprzez opornik powinno dojść nie więcej jak 10V
Sprawidzić ? Wszystko po kolei... Zdejmuj obie pokrywy napędów i podepnij silnik bezpośrednio pod mostek prostowniczy - ale bez wypinania centrali (na niej są kondensatory wygładzające napięcie zasilania silnika). Jeśli silnik ruszy pełną mocą - winna centrala - np tranzystor mocy kluczujący silnik do minusa, przypalone styki przekaźników kierunkowych...
Oj, widzę że się nie dogadamy! :| Masz to połączyć tak: +5 V -> opornik 100 omów -> czujnik temperatury -> masa (na śrubie czujnika). Wyjście do komparatora wyprowadzasz z połączenia miedzy opornikiem 100 omów a czujnikiem.
Albo wentylator ma 2 biegi w silniku albo opornik zewnętrzny w cugu wiatru wentylatora. Po drugie co to za samochód i dlaczego wywaliłeś wiskozę która jest dobra opcją.
Witam, zawsze wydawało mi się że właśnie falowniki załączają tak tranzystory aby zmieniać polaryzację napięcia na obciążeniu i związku z tym zmienia się kierunek prądu- przykład to mostek 6T i silnik 3-fazowy. Przetwornik prądowy ( LEM) mierzy prąd w obu kierunkach .Jeżeli prąd płynie zgodnie z oznaczonym kierunkiem to napięcie wyjściowe zawiera sie...
Nie wiem :/ do tej pory spotkalem sie jedynie tak jak Ty mowisz z DTC (direct torque control) i wiem na czym ono polega, ale to jest jak dla mnie zagadnienie sterowania z silnikow indukcyjnych. W DC o kotrym mowisz w pierwszym poscie nic nie slyszalem, a powinienem :/. PS przekladnik pradowy jednak odpada - LEM zdecydowanie lepszy, a reszta mojej idei...
Masz na myśli, że do wiatraka pod + i - bezposrednio ? Tak. Hmm ale wtedy bym szeregowo podłączył Szeregowo dioda i opornik, i ten dwójnik równolegle do silnika wentylatora.
https://obrazki.elektroda.pl/7772210400_... To był czujnik indukcyjny - element sprzężenia zwrotnego stabilizacji momentu obrotowego silnika, a nie opornik. Na osi wirnika, ponad komutatorem, jest pierścień z zatopionymi magnesami indukującymi impulsy stabilizacji obrotów, zależnie od obciążenia.
Temat już poruszany.Albo wstawić przekaźnik stałogrzejny albo wstawić w szereg z czujnikiem temperatury opornik 300Ω.P
Z drutem emaliowanym nie powinien być żaden problem bo sprzedaje się głównie druty miedziane w emalii (ile dokładnie to nie wiem ale na tak mały odcinek to niewiele). Poza tym taki drut można znaleźć w wielu starych urządzeniach np. transformatory, cewki czy silniki. Opornik ma ostatecznie 330 omów a W to wat czyli jednostka mocy. Moc tradycyjnych oporników...
sanwa tu nie ma opisywać dwie dowolne diody LED połączone równolegle przeciwnie do siebie plus opornik 470 - 1 kΩ to można sobie wyliczyć , wartość zależna jest od napięcia zasilania silników ten układ a właściwie dwa identyczne włączasz zamiast silników w L293D i masz bardzo prostą sygnalizację prawidłowej pracy mostków H jak również programu...
Jaki system klimy? Behr czy delphi? Dodano po 9 Zasilanie silnika chłodnicy M6 ze schematu klimatyzacji : czerwony z białym, czerwony z żółtym. Masy: brązowy i brazowy z białym. Opornik silnika dmuchawy skraplacza R61 przewody czerwony z żółtym. Czerwony z białym na schemacie zasila opornik wbudowany w silnik.
Oporniki w jakim są celu? Jeśli są to 1kΩ to kolega co najwyżej poświeci diodą 3 lub 5mm o prądzie do 20mA. Silniki potrzebują znacznie więcej prądu i jakiekolwiek oporniki w szeregu z silnikami są niemile widziane (wyjątek - pomiar prądu silnika). Płytka stykowa to też lipa przy dużych prądach. Kolega upewni się gdzie występują napięcia a gdzie...
opornik silnik kontrolka silnik opornik opornik silnik dmuchawa
koszt ogrzewania gazem ziemnym światła mijania panda zasilacz przegrzanie
harmonogram dahua harmonogram dahua
Krups ekspres do kawy - migające lampki, co robić? Brak kodu PIN z numeru 8090 do aktywacji MMS