Jak chcesz budować samemu, rozważ ten układ: SG2525 https://www.tme.eu/pl/details/sg2525an/r... Stary jak świat, dobrze opisany, ma wyjście push-pull więc mosfety steruje bezpośrednio, wszystko da się w nim ustawić / jest wyprowadzone (częstotliwość, wzm. napięciowy, zabezpieczenie prądowe). Pracuje 8-35V...
Przepraszam ale czy wiesz co piszesz ?
Panowie, serial Wam się robi... Nie powiem, żeby był pasjonujący. Moim zdaniem trzeba przyspieszyć nieco akcję i zaprzestać szukania pożerania prądu. Skupić się ponownie na pytaniu, czego zaczyna brakować, masy czy zasilania na samych zegarach i sterowniku silnika. Oscyloskop zapiąć na linie komunikacji. Porównać odczyty z czasu prawidłowej pracy i...
Nie wygląda na to, żeby diody miały co obcinać. Jakby występowały piki sięgające ponad 0.5V dalej, niż są potem te płaskie odcinki, to co innego.
Jednakże przy odłączonym silniku, oscyloskop na zaciskach +/- zasilacza pokazuje szumy własne (tj. dokładnie to samo co na zwartych do gnd zaciskach sondy). Rewelacyjnie by było to skorelować z położeniem wału. Pewnie można by zobaczyć kiedy następuje komutacja.
Nie musisz regulować , a sprawdzanie czujników na pracującym silniku , tylko czy masz oscyloskop?
Podłączanie jednego kondensatora, to ekstremalne minimum-minimorum. Zazwyczaj stosuje się bardziej rozbudowane filtry z 2 lub 3 kondensatorami lub wykorzystującymi dławiki i kondensatory. Jak optymalnie dobierać parametry filtra przeciwzakłóceniowego do konkretnego silnika DC? Oscyloskop i pomiar skuteczności tłumienia generowanych zakłóceń. Polecam...
Wszystko jasne . Zgadza się wszystko i bezpiecznik i wartość i to że ten schemat pasuje ( w moim przypadku ) do silnika AZQ, Sonda pracuje , błędu nie wywala , silnik pracuje równo . Oscyloskopu nie podłączałem , bo właściwie to po co . Okazyjnie wymyłem EGR . Dziękuję za wskazania .
Pin1 czujnika powinien dochodzić do pinu68 ECU. Sprawność tego czujnika do sprawdzenia tylko oscyloskopem. A silnik masz raczej ADY.
Może być coś takiego : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... wartało by ten sygnał obejrzeć na oscyloskopie podpinając się najpierw przy sterowniku silnika.
Witam ja podłączałem 2 silniki pod oscyloskop PMSM I BLDC i różnicę w kształcie było widać ale tylko na niskich obrotach PMSM miał ładna sinusoidę a BLDC splaszczoną pozdrawiam
Masz problem z wiązką silnika - na zagięciu pomiędzy silnikiem a budą. Zerknij też oscyloskopem na CAN przy samym kalkulatorze. Z wsadami chyba się zagalopowałeś.
Dlaczego 13V a nie 12V - bo mierzysz na pracującym silniku więc napięcie jest wyższe. Dlaczego na oscyloskopie jest 13V a miernik pokazuje 9,1V ? Popatrz na wykres tego napięcia - masz tam amplitudę ok 13V, masz 5V/div czyli wychodzi 13V. Okres to jakieś 17ms z czego stan wysoki to jakieś 12ms - daje nam to wypełnienie ok 70%. Napięcie jakie pokazuje...
Sprawdz, co sie dzieje przy wypelnieniu 100%, czyli jeden z dolnych tranzystorow caly czas przewodzacy (zakladajac, ze silnik to zniesie ;) ). A jesli masz dostep do oscyloskopu wstaw maly (rzedu 0.1 Ohm) oporniczek w obwod pradu grzejacego sie tranzystora i oscyloskopem sprawdz przebieg napiecia na tym oporniku.
Dziękuję za odpowiedź. Tylko chodzi mi o to czy urządzenie tego typu jest w pełni przydatne w diagnostyce silnika.
Po pierwsze, zbadać te zakłócenia - masz jakiś oscyloskop 2-kanałowy?
Poczytaj trochę i zrezygnuj z pojedynczych tranzystorów. Jaką masz częstotliwość sterowania i czy sprawdzałeś dokładność wyłączania mosfeta /oscyloskop/?
Jasniej-kontrolka LED do pinu 3 i podczas krecenia silnikiem powinna mrugac,dokladniej to juz trza oscyloskop
Jak sprawdziłeś tę sondę - jedyna słuszna metoda to porównanie odczytu z analizatora spalin, z odczytem z diagnoskopu podpiętego do ECU silnika, ew. z oscyloskopem wpiętym do sondy. Modyfikując KWZ na wolnych obrotach ECU utrzymuje zadaną wartość tych obrotów przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego AFR. Sprawdzałeś ciśnienie paliwa i stan wtrysków?...
Zapewne powie to samo co silnik (oczywiście jeśli dobrze przewinięty). :) Rozbłyśnie i zgaśnie. ;) Jak napięcie przed tranzystorami poprawne (zakładam, że to jest zaraz za mostkiem gretza - czyli ok 320 V DC) to zostają tranzystory (z jakiegoś powodu w końcu ten silnik trzeba było przewinąć). Ewentualnie jeszcze można podejrzeć oscyloskopem ten sygnał...
wiec powinien on mieć czujnik o rezystancji 300-500 ohmów. Tym niemniej potwierdziłbym jego sprawność przez pomiar sygnału oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem. Albo co najmniej miernikiem na zakresie AC kilka Volt
Napisz do Fnirsi, opisz problem, może się odezwą. Ostatnio miałem bardzo przyjemny kontakt z "majn frendami" z Chin, kupiłem wiertarkę stołową ALLSOME BG-516809 (którą mogę z czystym sumieniem baaardzo polecić), w wiertarce delikatnie postukiwało łożysko w silniku, można z tym żyć, ale napisałem z prośbą o nowy silnik, bardzo szybko, pocztą lotniczą...
Podłącze jutro drugi silnik oscyloskopu nie posiadam. A czy są jakieś firmy które sprawdzają i naprawiają takie soft-starty? Może rzeczywiście w domowym zaciszu lepiej się za to nie brać.
Przebiegi można obejrzeć klikając na oscyloskopy (Scope), zaznaczone na schemacie kolorem zielonym.
Masz schematy podłączen, wiadomo że zdemolowane PCB to pewnego rodzaju termik (zabezpieczenie termiczne silnika), bo ja sam dałem sie zwieść teoriom (at)Jarek_inx i (at)jta o jakimś tam kontaktronie, magnesach jak u Antoniego itp. herezjach. Teraz sobie silnik uruchom, a oscyloskop raczej zbędny do tego.
Kondensatory robią jako obciążenie. Co prawda potrzebują głównie mocy biernej ale ta nie bierze się z niczego. Kiedy jest połączenie z siecią on dostarcza tej mocy. Proponuję na każdą fazę założyć przekładnik prądowy i oscyloskopem obserwować wartość i kształt prądu.
Kiedyś kolega, przewijał mi podobne trafo (do DT-525), robił to w domu, za pierwszym razem działo 2 godziny, za drugim już nie było problemów. Powodem niepowodzenia było przebicie izolacji za drugim razem do zaizolowania oddaliśmy do zakładu przewijającego silniki.
Schematu kolega nie ma? Jeśli to do mnie pytanie to nie mam schematu. Ale radzę wziąć czarny cienki mazak, długopis , kartkę papieru i przerysować sobie z płytki schemat począwszy od strony silnika lub włącznika posuwu drutu. To co już przerysujesz na papier to zaznacz mazakiem na płytce drukowanej żeby się nie pogubić potem. Zlokalizuj sterowanie...
Jak mam możliwość sprawdzania tego i owego diagnoskopem w danym aucie to nie latam z miernikami i oscyloskopami, ale jak nie mam czym grzebnąć merca czy fiaciora to trza na piechotę
Najłatwiej podłączyć pod linię code przy sterowniku silnika oscyloskop i wtedy widać czy immo "gada" z ECU. Ale ja bym nie upierał się, że to wina immo, to może być błędny trop. Trzeba zrobić dokładną diagnostykę.
Jak sprawdzić czujnik halla w tym silniku bez oscyloskopu. . Saly, czasami mnie zaskakujesz niemiło.
Jak kluczyk bedziesz miał w pozycji zapłon musisz miec na jednym przewodzie +12V(mozesz sprawdzic zaróweczka,miernikiem,itd) a na drugim -12V bezposrednio ze sterownika silnika(oscyloskop)
Sondę lambda najlepiej sprawdza się na chodzącym i nagrzanym silniku oscyloskopem. Jeżeli napięcie będzie chodziło (tak jak napisał jeden z przedmówców) od 0,2 do 0,8 V to jest OK. Podchodzenie z miernikiem wychyłowym lub cyfrowym nic nie da.
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
Dlaczego zaczynasz od tej strony? Nie słuchaj starych elektryków bo szybko pojdziesz do piachu. TAK NIE WOLNO ROBIĆ!!!! Udzieliłem Ci konkretnej podpowiedzi, napisz czy masz te napięcia. Jak samochód "nie zapala" to zaczynasz od blacharki? Trzeba zacząć od silnika.
Wiązka od czujnika, prześwietlona? Co podpowiada oscyloskop?
Podłącz oscyloskop pod czujnik i poobserwuj przebieg np w czasie jazdy, na malej prędkości i wysokim biegu gdy silnik charakterystycznie dzwoni. Łatwo odrożnić od tła. Poz tym zabawa z przestrajaniem silnika i przystawka pod RS232??? Ty sobie dobry oscyloskop kup, pod RS to podłącz dobry sprzęt do diagnostyki, chyba że nowszy to pod USB.
Jeśli wiesz jak są sterowane silniki BLDC, to możesz pobawić się oscyloskopem i sprawdzić, czemu nie działa (przebiegi na wyjściu mostka, przebiegi sterujące mostkiem). Bez schematu będzie trudniej, ale da się. Jeśli nie czujesz się mocny - wymiana modułu...
https://obrazki.elektroda.pl/3181246700_... https://ep.com.pl/kursy/notatnik-konstru... Możesz zapiąć oscyloskop 3 kanałowy na 3 grube kable i zobaczyć czy sterownik w ogóle próbuje zakręcić silnikiem. Jak nie masz 3 kanałów to dwu lub jedno też coś zobaczysz choćby po jednej fazie sprawdzać....
Wszystko jest dobrze podłączone przewody nie są pourywane itd. zaczepy klikają. Jak sprawdzić czujnik halla? Miernikiem czy daje na moduł 12v? czy jakoś inaczej ? Przez komputer nie moge bo się nie łączy z silnikiem, oscyloskopu nie posiadam.
Przy błędzie wałka regulacja VVT jest racze wyłączona. Jak czujnik " nadaje" poprawnie a ECM nie pasuje sygnał ,to inaczej jak na oscyloskopie nie podejrzysz w czym problem. W linku który podałem masz tez przebieg dla tego silnika w chevrolet.
Diody zabezpieczające tranzystory (zwane zaporowo-równoległe, ralaksacyjne itd.) potrzebne są jeśli mostek pracuje asynchronicznie tzn. wszystkie klucze są wyłączane jednocześnie. W Twoim projekcie mostek jest synchroniczny i możesz zrezygnować z diod. Gasik powinien wystarczyć w najprostszej postaci z ostatniego rysunku. Niestety wartości elementów...
Tak. co kolwiek na wyjsciu silnika, sam silniczek, Masz jakis oscyloskop? Czy testujesz mechanizm z włożona płytą.?
Ciężko mi się na to patrzy, ale jeśli RL1 zawsze przełącza pierwszy (tzn pod obciążeniem) to wystarczy na nim. Jak masz tam silnik 1 fazowy, to pewnie ma kondensator, zastanów się czy one się sklejają od przepięć indukowanych przy wyłączaniu, czy od prądu ładowania kondensatora silnika przy włączaniu? Masz oscyloskop? Jak tak, to sprawdź działanie swojego...
Kolego - twój pomysł doprowadzi na 100% do wybuchu. I nie chodzi tu o falownik - szkoda oscyloskopu. Przecież masę oscyloskopu musisz przypiąć do falownika do (-) szyny DC. Na schemacie tego nie narysowałeś. Więc pętla zwarcia zamyka sie przez N lub L --> mostek prostow niczy w falowniku ---> masa oscyloskopu ---> ziemia Napisz co masz zamiar zmierzyć....
Masa masą ale są jeszcze zasilania. Pomyśl co tam jest, masa, chyba dwie linie 5v, zasilanie 12v i PWM dla silnika przepustnicy. Oscyloskop od bidy miernik w dłoń i sprawdzaj co się dzieje na tych liniach. Albo przepustnica leży albo wiązka gdzieś zwarta.
Tylko oscyloskop.
Mam prośbę. Czy mógłby mi ktoś przesłać schemat interferejsu i program obsługujący oscyloskop, który mógłbym wykorzystać przy swoim compie do diagnostyki silnika samochodowego
Oczywiscie ze jest. Sprawdź napiecie, opornosc silnika i oscyloskopem napiecie czujnika połozenia.
W takim razie wykład o zasadzie działania silnika DC (szczotkowego) sobie pominę. Najprawdopodobniej indukcyjność o której mówisz ma działać jako spowalniacz narastania prądu, i identycznie radziłbym to zmierzyć. Chodzi o to że jeżeli do cewki podłaczysz napięcie stałe to prąd będzie rósł liniowo w czasie, i o szybkość narastania prądu się rozchodzi....
Jak włączasz drukarkę z otwartą pokrywą to na 100% powinien odparkować się mechanizm service station... jeśli silnik nie rusza to albo silnik albo elektronika... w obu przypadkach żeby naprawić potrzebny jest szrot z podobnymi drukarkami (choćby po to żeby diagnozować... jak chcesz mozęsz oscyloskopem ewentualnie miernikiem zbadać stan napięć złącza...
dzięki! już sobie sprawdzę na oscyloskopie, pozdrawiam
Tak to są dane dla czujnika temp chłodziwa żeby sprawdzić czujnik wałka rozrządu trzeba posiadać oscyloskop.
niepokoi mnie jadna sprawa Zasilanie na czujniku wałka,12v,5v i masa , te 5 volt to sygnał, który powinien pojawiać się przy pracy silnika ale jest to sygnał prostokątny (na oscyloskopie), czyli przy mierniku powinno pokazać mniej.
Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku. Tak ,ten kabel leci do sterownika silnika,możliwe że zgnity gdzie.
Witam. Ustaw wartosc pradu (w zabezpieczniu termicznym) na wartosc pradu znaminowego silnika. Miernik ktorym sie poslugujesz mierzy wartos skuteczna. Chyba ze masz oscyloskop to masz obraz wartosci chwilowej. Przyominam ze wartosc srednia przebiegow sinusoidalncyh = 0 (za okres).
Pompą steruje? Cewkę można wyzwolić ręcznie? Ciśnienie paliwa na listwie jest? Zasilanie i masa komputera w porządku? Podłączaj przez jakiś bezpiecznik! Przydałby ci się oscyloskop, żeby pooglądać sobie sygnał z czujnika halla i inne...
Teraz program się wgrywa ale działa tylko wyjście 7 Wyjście 8 brak na oscyloskopie
Co jest elementem wykonawczym dla silników/siłownika? Pokaż schemat. Masz oscyloskop? Czy gdy ardułajno się wiesza silniki pracują?
Witam, Spotkałem się z następującym problemem: wszystkie schematy jakie znalazłem (wszystkie rzekomo działające) pełnego mostka H do sterowania silnikiem DC zakładają, że tranzystory (w moim przypadku MOS) są bocznikowane diodami - w rzeczywistości diody znajdują się w tranzystorach (ale podobno są wolne)...ale w czym problem? Otóż...mierząc przebieg...
(at)balcerowicz79 Może troche, ale to wskazuje na to, że jest sprawny. Zmierz prąd tego silnika. Zrób sobie sam amperomierz do tego. Pierścień ferrytowy i dwa uzwojenia na nim, czyli przekładnik prądowy do multimetru. :D Można zresztą takowe kupić za 30 złotych. Używam do oscyloskopu.
To zależy, jak masz czujnik hallotronowy to masz zasilanie 5V lub około 12V. Jak masz czujnik indukcyjny to może być jakieś napięcie wstępne. Generalnie zależy od producenta sterownika silnika. Wstępnie można sprawdzić miernikiem, kontrolką Led a najlepiej oscyloskopem. Sposób sprawdzenia zależy od rodzaju czujnika. Przy indukcyjnych masz podaną oporność.
Z tyłu silnika na wysokości prawej półosi. Dostęp raczej z kanału. Możesz go sprawdzić oscyloskopem.
Potrzebny Ci sygnał trigger (wyzwalanie). I nie podłączaj silnika do oscyloskopu bo sobie uszkodzisz ten drugi. Z silnika przy wyłączeniu możesz mieć nawet kilkaset woltów napięcia. Trzeba stosować diodę zabezpieczającą która jest podłaczona szeregowo z silnikiem (ale zaporowo).
nie trzeba napedzac silnika wystarczy mieć oscyloskop. W napędach Siemens'a Mc można to również zrobić programowo.
To ja jeszcze dodam kolejnego podejrzanego. Ze schematu widać że silnik pompy DC. Jakiego typu? Może komutator iskrzy? Sieje po zasilaniu, i wokół? Skoro nie masz oscyloskopu, to zacznij od testów bez udziału silnika. Puszczaj wodę grawitacyjnie, ewentualnie z wodociągu. Sprawdzaj czy sam pomiar właściwie zlicza. Potem zrobisz włącz/wyłącz pompowanie....
dane pozyskać i wprowadzać do komputera w czasie rzeczywistym Można by spróbować z oscyloskopem podłączanym do pc. http://www.cyfronika.com.pl/kityavt3/avt...
ale co to sa za wykresy, do czego to wszystko? nie mozesz ich po prostu tutaj umiescic i opisac dokladnie o co Tobie chodzi?
Uszkodzenie Czujnk położenia wałka rozrządu jest sygnalizowane przez sterownik i w razie jego awari zapali się kontrolka. Dochodzą do niego przewodyzasilające i wychodzi sygnałowy ten środkowy ( na pracującym silniku podłączyć oscyloskop lub LEDa powinna mrugać ). Przy uszkodzeniu tego czujnika silnik wchodzi w tryb awaryjny (brak wtrysku sekwencyjnego)
Witam, panowie mam pytanie odnośnie załączonego poniżej przebiegu z oscyloskopu: Zarejestrowany przebieg nawrotu silnika indukcyjnego, mam pytanie odnośnie dolnej czesci odczytu, chciałbym się upewnić że jest to przebieg prędkości obrotowej silnika ? moze mnie ktoś upewnić ? http://obrazki.elektroda.pl/8688529300_1...
Sprawdzić oscyloskopem czy po uruchomieniu silnika występuje sygnał PWM. Jeśli tak to wymienić moduł na inny np. na wersję CAN lub oryginał. Jeżeli PWM nie występuje to sprawdzić instalację przyczepy.
Jeśli to silnik c14nz sprawdz na oscyloskopie czunik halla.
po Ci oscyloskop skoro nie masz generatora funkcji? To w zasadzie nierozłączna para. Ja np. długo funkcjonowałem posiadając jedynie oscyloskop bez generatora-nie był mi on do niczego potrzebny. Oscyloskop służy do obserwacji przebiegów nie tylko tych które pochodzą od pobudzenia wywołanego przez generator funkcyjny. Oscyloskop z powodzeniem stosuje...
Na 99% czujnik halla, niestety nie kojarzę jaki tam masz układ czy czujnik jest może w aparacie czy jest na wałkach rozrządu. Do sprawdzenia tylko oscyloskopem, ewentualnie LED ale nie wiem czy zobaczysz impulsy.
Filmy z oscyloskopu?
moze tak byc, tymbardziej ze to silnik i sterownik od toyoty xD wtedy oscyloskop i wymuszanie usterki/grzanie silnika/czujnika itp
Napięcie na mostach to 78V i 18V, pomierzyłem też napięcia na trafie bez obciążenia: 3,2V (powinno być 6,3) 88V (powinno być 120V) 46V (powinno być ok 300V) 2*9,6V (symetryczne,powinno być 2*17V ) pozostaje przewinąć trafo. Jak najprościej zrobić nawijarkę ? Skąd wziąść drut? Dodano po 2 Wyjełem trafo i w poniedziałek zaniosę do firmy która przewija...
Nie mam oscyloskopu
W blokach pomiarowych w kanałach około 128 masz status komunikacji can z innymi modułami . Niestety te sygnały weryfikuje się oscyloskopem. Ja np miałem problem w Octavii 1fl z komunikacją z modułem haldex winnym okazał się filtr can w sterowniku haldex wylutowalem to i zastąpiłem dwoma mostkami z przewodów. Działa od 3 lat bez zarzutu. Zresztą poszukaj...
Nie mam oscyloskopu. Tak czujnik halka.
Masz problem z CAN. Zostaw te czujniki w spokoju. Sam piszesz, że ABS działa. Wiec nie sluchaj bzdur, tylko sprawdzaj oscyloskopem CAN. Gdzieś jest problem na linii ABS- sterownik silnika.
W związku z treścią raportu: po wymianie czujnika należy sie przejechać samochodem żeby stwierdzić poprawne działanie ABS czy nie są uszkodzone pierścienie szczytujące Sygnał abs zaniża poziom informuję szanownego raportującego, że to oczywista nieprawda. Nie ma tam żadnych pierscieni, które by szczytowały - są pierścienie impulsowe, czy foniczne. Określić...
Sterownik, nie działa regulator dawki, po prostu elektromagnes nie ma wysterowania impulsu w całym zakresie. Jak masz oscyloskop to możesz oglądnąć wypełnienie impulsu.
Ja te dane znam ale tak jak napisałeś spróbuję to dopracować ..... niestety część szczegółów zostawię dla siebie i nie będę podawał na forum. Pierwotny schemat przedstawiłem w temacie o silniku Adamsa , dane z oscyloskopu podobnego silnika też tam zamieściłem.
Mnie ciekawi fakt, że dawniej magnetrony (i inne urządzenia) działające w GHz, potrafiły robić na sprzęcie gorszym niż dzisiejszy tani oscyloskop, dzisiaj do podpięcia QSPI chcą oscyloskopu o paśmie GHz bo nic nie widać na mniejszym paśmie... Po prostu jest wygodniej. Ja zaczynałem pracę jako programista na terminalu alfanumerycznym, a teraz bez 3-4k...
sprawdzalem tez iskre w momencie jak wcisne gaz do oporu i sie dławi iskra jest normalna Pytam z ciekawosci, jak Kolega sprawdzal iskre w czasie pracy silnika? Sonda + oscyloskop?
To sprawdź Jeszcze raz to co napisałem rozrząd czy na pewno na znakach. Dolot powietrza od filtra do przepustnicy zawor par paliwa i jego przewód, czasem podczas roboty się wypinal z tyłu. Czujnik wałka ale to tylko oscyloskop.
Silnik krokowy nie ma komutatora takiego jak mialy pradnice, weic napiecie na pewno bedzie zmiene i z powodeniem mozna go wykorzystac do generacji impulsow proporcjonalnych do predkosciwalu. Tylko pamietaj ze silnik krokowy ne stworzono do tego celu i niekonieczni dlugo Ci posciagnie z duzymi predkosciami obrotowymi. Wydaje mi sie ze napiecia tez moze...
Moim zdaniem falownik zasilający ten silnik jest uszkodzony skoro silnik jest nowy i poprzedni się spalił w wyniku zasilania tym samym falownikiem. Trzeba podłączyć drugi falownik albo sprawdzić oscyloskopem poprzez dzielniki napięcia lub transformator zmniejszający napięcie mierzone i boczniki lub przekładniki prądowe kształt oraz wartości prądów i...
Tak, masa jest z silnika. Czujnik można sprawdzić oscyloskopem i .... małym młotkiem ;) Sterownik w kabinie.
Trzeba na tej cewce napięcie w czasie pracy silnika obejrzeć oscyloskopem poprzez dzielnik rezystorowy złożony z rezystora około 1kΩ i 6 rezystorów około 4.7kΩ. Znaczy dzielnik 1:30. Może dostaje się na nią wysokie napięcie rzędu 500V w jakiś sposób niszcząc ją po krótkim czasie.
Witam!! Jeśli dobrze zrozumiałe pytanie kolegi to chodzi o zwykły silnik jednofazowy z przyczepionym do niego kondensatorem. Moim zdaniem wszystko zależy od falownika jesli przyzwoicie kształtuje napięcie to może to działać. Radziłbym obejrzeć na oscyloskopie pzebieg prądu i napiecia tego silnika. Jesli będą się pojawiać jazkies dziwne 'piki" pradu...
Woltomierzem nie ma szans, laser bada się oscyloskopem, sonda w punkcie RF i pomiar tzw eye patern, albo przyrządem optycznym bada się moc emisji lasera. Na wstępie sprawdź silniki spindle i sleed czy masz dobre. Pozdrawiam. Michał
Ta dioda Zenera (minimum na napięcie 12V) powinna być między gate a source tranzystora mosfet, jeśli tak masz to dodaj rezystor 4,3 albo 4,7 KOhma (kilo) też miedzy G i S (Source jest jednocześnie minusem) i napisz czy coś się zmieniło? Jeśli dalej będzie się nagrzewać to bez oscyloskopu ani rusz... Jestem załamany, dziś rano dołączyłem na złączce silnika...
No i? Teraz podmieniasz wtrysk albo oscyloskop w dłoń.
Czujnik tez dobrze pokazuje. Pokazuje, tylko co? Odczyt wielokanałowym oscyloskopem , wtedy zobaczysz czy synchronizacja jest prawidłowa.
Nie jeż się, tak po prostu nikt tak tego nie mierzy, Ty masz swojego Mercedesika, my mamy dziennie po kilka różnych aut i każde inne. Sprawdzasz, jak kolega wyżej napisał, żarówką, czy dochodzi zasilanie do jeża. Potem sprawdzasz silnik dmuchawy "na krótko", potem zapinasz żarówkę zamiast silnika, potem oscyloskopem albo kontrolką diodową sprawdzasz,...
Program ze strony jest prawidłowy i przygotowany na przygotowany na ATmega8. Efekty jego pracy w wersji z obrotomierzem: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Jeśli masz więc ATmega8 możesz bezpośrednio, go wykorzystać podłączając zgodnie ze schematem. Przy silniku z dysku z pięcioma talerzami i 5500rpm były zimne. Do większych...
Nie mam kolego oscyloskopu
Co do sterownika skrzyni to trochę droga zabawka żeby w ciemno wymieniać, dlatego chcę się upewnić. No to oscyloskop i pomiar CAN.
sterować silnik oscyloskop oscyloskop oscyloskop ogłoszenia oscyloskop oscyloskop ogłosić
sterownikiem carv2 wolumen żarówki dmuchawa wtyczka
Peugeot 5008 2011: Bagażnik otwiera się przy otwieraniu drzwi Sterownik do drukarki HP Deskjet D1460 - jak pobrać i zainstalować?