Mierz w warunkach takich, w jakich pracuje silnik, czyli temperatura 80-90 stopni, obroty odpowiednie dla mocy maksymalnej. W instrukcji ciągnika C360 jest podany zakres ciśnień i być może warunki pomiaru. Jeśli dobrze pamiętam jest tam podane od ok. 1 atm na biegu jałowym do 5 czy 6 atm przy obrotach maksymalnej mocy i nagrzanym silniku (oba pomiary).
Witam...Musiałem napisać bo sam już nie wiem.Zrobiłem remont perkinsa 3p silnik bułgar,silnik wcześniej chodził dobrze ale pluł olejem zrobiłem wał, tłoki,pierścienie wszystko według zasad .Przed zdemontowaniem wszystkiego koło pompy wtryskowej zamocowałem na sztywno bo nie byłem pewny czy obrót o 360 stopni może być problemem potem wszystko zmontowałem...
Układ może się zapowietrzać, lub nie trzyma zaworek paliwa. Masz czym zmierzyć obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem? Nie są za wolne?
napęd pompy od kół przydatny jest przy podnoszeniu rozsiewacza z nawozem. Niewygoda z takim napędem jest taka, że nie powinno się go używać na 5 i wstecznym biegu, oraz nie można za ostro skręcać (informacje z instrukcji obsługi). Jeżdżę C360 i jeśli nie przekracza się 2 tys. obr./min to zużycie paliwa jest akceptowalne. 2 i 3 biegu bez reduktora używa...
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Dzień dobry, Proszę o pomoc: dobór wtryskiwaczy do silnika Linde H35D-03 seria 351 1999 r. Silnik Perkins CP81080*U341362F* Zakupiony z nieuruchomionym silnikiem. Przy wstępnym przeglądzie stwierdziłem prawie podwójny stan oleju w silniku, ale silnik się ładnie uruchamiał, pracował, ale dymił przy szybkim zwiększaniu obrotów. Wtryski poddano regeneracji....
Pompa Lucas jak się zapowietrzy, to nie odpali za chwilę bez odpowietrzania. Czy silnik na wyższych obrotach też zgaśnie po minucie ??
Jednak w oleju nie szukalbym przyczyny, albo przeciek gdzieś przy pompie albo źle wykonany remont. U mnie silnik trzyma po 6 latach 3 bary na gorącym silniku i wolnych obrotach.
Czy aby nie jeździłeś wcześniej C 360? Typowym błędem po takiej zamianie jest to że "60 można jeździć na wolnych obrotach a Perkins potrzebuje przynajmniej 1500 obr/min a przy większym obciążeniu więcej. Mam silnik w ustawieniu z Tarpana- 39 kW, większe obroty i nie ma możliwości dymienia na czarno. No i ma buta. Uwaga- po zamianie silnika na Perkinsa...
Jeżeli zmiany rozrusznika, akumulatora i stacyjki nic nie dają to może być uszkodzona panewka główna na wale korbowym, najczęściej środkowa. Sprawdź czy po odpaleniu silnika są wolne obroty czy trzeba trzymać go na gazie przez kilkadziesiąt sekund.
Witam. W moim MF silnik Perkins 3p jest dość intensywnie odczuwalne drżenie skrzyni biegów. Dzieje się to na wolnych i wysokich obrotach, na wkręcaniu się na obroty ustaje, co to może być za przyczyna?
Mam ten sam problem z silnikiem serii HK , moi młodzi mechanicy go rozbrali do remontu kapitalnego i po złożeniu te same objawy ,ciężko pali i nie reaguje na dzwignie gazu, po wyłączeniu zapłonu zachowuje się normalnie i nie gaśnie wchodzi na obroty i reaguje na dzwignie gazu . Czy regulator jest źle złożony ? Czy inna przyczyna?
Właściwie wszystko jest proste. Obroty WOM znane. Mocy jest na tyle to silnik może chodzić w zakresie 1200 obr. Ekonomicznie i co ważne cicho. Same obroty na wałku łatwe do wyliczenia- obroty na wałku podają do określonych obrotów silnika. W stronę niższych obrotów nie ma co iść- Perkins nie lubi za niskich obrotów- można złamać wał korbowy. To nie...
Jestem ciekawy czy pompa kręci się w dobrą stronę. Wszak perkins ma lewe obroty. Na stronie sklepu napisane jest: Kierunek obrotów: prawy Ale z kolei pompa przeznaczona jest do ciągników C360-3P, MF 255 oraz Ursus 3512 a przecież wszystkie to ciągniki mają silnik perkinsa i lewe obroty i producent pompy chyba ma tego świadomość.
a silnik Perkins 3 P, który przy obrotach 1300/min. ma ok 145 Nm i moc ) podejrzewam miedzy 15 a 20 KW (max 34 KW) to dlaczego nawet nie jest w stanie napędzić do połowy kompresora Bo perkinsy są wysokoobrotowe , każdy to wie i jak nie wejdzie na obroty to jest kicha i w ogóle brak mocy i momentu.
Tarpana akurat miałem i ma 39 kW. We wózku ma mniej bo chodzi na małych obrotach bez osiągania max momentu obrotowego. W ciągniku obroty na małe zużycie paliwa i równocześnie nie łamanie wału korbowego silnik pracuje na 1500 obr.
Kolego- 3 cylindrowy Perkins jest prosty jak metr sznurka w kieszeni. Czy usterka narastała czy "objawiła" się nagle?. To jest silnik lubiący obroty i właściwie powinien chodzić na +1500 obrotach i jak go dusiłeś jak '60 to nie ma się co dziwić.
Mam problem z uruchomieniem silnika perkins 4 cylindrowy 80koni. Jeśli pompuje ręczną pompką silnik przez jakiś czas chodzi. Jeżeli przestanę pompować to silnik gaśnie. Pomimo szczelności filtrów i seperatora. Co jest tego przyczyną ?? Bańkę z paliwem umieszczałem nad pompą. Pewien czas było dobrze lecz potem i to nie pomogło.Trzeba kilka ruchów ręczną...
Ma ktoś może dane do silnika Perkins 4 cylindry bez turbiny moc prawdopodobnie 77 lub 80 koni.Silnik znajduje się w traktorze MF 3060 rok produkcji 1990. Interesuje mnie głównie ciśnienie sprężania, ciśnienie oleju i ewentualnie oznaczenie typu silnika bo nie bardzo mogę coś namierzyć.W poniedziałek będę miał spisany numer silnika bo jest tabliczka...
Dzień dobry. Pacjent to silnik Perkins traktor 4cylindrowy. Pali dobrze, pracuje dobrze ale przez jakieś 30sek i gaśnie. Poziom oleju jest, filtr i i filterek paliwa nowy, temperatura w normie.
Mam problem z silnikiem perkinsa który gaśnie po podobnych odstępach czasowych. Następnie silnik po poluzowaniu jednego z przewodów w wtryskiwaczu zapala bez żadnego odpowietrzania. Cały układ paliwowy sprawdzałem pare razy co do szczelności i nic nie znalazłem.
Witam. Mam problem z silnikiem Perkins. Napędza on prądnice. Ciśnienie oleju ostatnio wariuje, nie jest stale. Wacha się między 4-6, zmiany te są dniówek, nie chwilowe, a dziś idąc wyłączyć agregat, zauważyłem ciśnienie w granicach 9-10. Po wyłączeniu odkręciłem korek wlewu oleju i zobaczyłem coś takiego (jak na zdjęciu) wygląda jakby ten"boleć" wyskoczył...
Witam robię kapitalny remont silnika perkins 3 cylindry. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach
z tego co piszesz to na pewno grzebane było przy pompie ,bo w ciągnikach są silniki z wtryskiem bezpośrednim i maksymalne obroty eksploatacyjne to 1800 obrotów ,przy obrotach 2400 silnik zbyt długo ci nie popracuje ,albo zniszczy ci wał i panewki ,albo poleci uszczelka pod głowicą Na obrotomierzu, przy 1800 obrotów jest znaczek. Ale to w c360 z silnikiem...
I jeszcze odchudzić koło zamachowe - to już chyba w ogóle komentarza nie wymaga. A mi się jednak wydaje że do Ursusa C360 był montowany brytyjski silnik Perkins, lub na licencji Perkins (produkcja chyba British Leyland) - był on również stosowany w Massey-Fergusonie. Z tego co pisze user Pimidor25 to koło zamachowe od angielskiej wersji tego silnika...
Rób jak chcesz jak mam na codzień 3512 i c 360 i powiem że perkinsem jeździ sie troche jak benzyną- szybko wchodzi na obroty i jeszcze szybciej spada a ponad to jak chcesz jechać musisz deptać w podłogę Sześciesiatka po zimowym remoncie na nowym wydechu [stary zapchany] ciśnie jak szalona czuję znaczną moc w agregacie prasie czy przy przyczepie w porównaniu...
Nie dziwne że stuka, skoro rozkrecasz go do 10-12 tysięcy obrotów/minutę.
Atak i koło talezowe zostaw w spokoju wymienisz to bedzie słychać zwolnice. Tylko opłaca się zrobić podłogę lub pół podłogę. Ten typ tak ma. Chcę zauważyć ze masz silnik Perkinsa i tu moja rada dla Ciebie. Perkins potrafi bardzo dużo oj i jeszcze troszkę większość osób twierdzi gaz w podłogę i musi iść bez łaski. Błąd. Perkins w dobrym stanie gaz na...
dżonusławiec . Tak się tym nie pompuj to że 8 tysi to dla takiego silnika tyle co dla normalnego auta 200 tysi przebiegu to większość wie . Schody zaczną się jak Ci skrzynia klęknie wtedy mina Ci zrzędnie :) Każdy z nas normalnych obeznanych ludzi wie że traktory uznanych dobrych marek są lepsze od zetora czy ursusa że o ruskich nie wspomnę. Normalny...
Zerknij do alternatora.
jedrek to nie chodzi ze pompa się zaciera i go blokuje ? tylko po nagrzaniu jej jest zawczesny zapłon i on go blokuje. a zresztą za dużo tłumaczenia weź sobie zobacz zasade działania pompy i jaki daje kąt wtrysku przy jakich obrotach.
koledzy mam ten sam problem w 3p huczy jak łożysko,pompa wtryskowa 500 godzin po remoncie na rozrządzie brak łożyska co może być przyczyną???
Mam od niedawna problem z cisnieniem oleju w silniku Perkins 3-cylindowym produkcji Bułgarskiej zamontowanym w wózku widłowym, Po odpaleniu silnika wszystko jest w porządku tylko jak złapie temperatury od kilku dni na wolnych obrotach zapala się lampka od smarowania Jaka może być przyczyna tego spadku cisnienia oleju.
Prądnica ma trochę nietypowe wykonanie- nie 50hz. Wałek WOM ma za niskie obroty. Silnikowi TD powinno wystarczyć mocy chociaż nie włączy się turbo (1500 obr). Nie jestem pewien czy moja skrzynia od widlaka jest na C330 czy Perkinsa. Jak Perkins to będzie do czego zmierzyć.
Zawór przez żarówke bardzo ładnie cyka. Ale… Podłączyłem żarówke pod przewody idące ze sterownika do tego zaworu i dziwna sprawa, bo sni wlaczajac zapłon, ani kręcąc, żarówka nawet nie mrugnie. Czy on powinien dać tam napięcie mając sygnał z czujnika obrotów silnika? Jeśli tak, to z którego?
Ręczne kręcenie nic nie da bo łopatki dolegają do ścianek zewnętrznych pod wpływem działania siły odśrodkowej. Podłącz ją jak napisał kolega i sprawdz czy w ogóle pompuje. Upewnij się że wszystkie łopatki chodzą luzno, czy nic nie blokuje wloty oleju, czy wlot to faktycznie wlot a nie odwrotnie. Żeby działała musi mieć obroty... niestety.
Perkins ma tłoki 3, 4 lub 5 pierścieniowe, te 4 i 5 są bardzo wrażliwe na samostart tak że uważaj z samostartem. Dodam jedynie że samostart nie wszystkich producentów jest taki sam. Niektóre są łagodne i delikatnie wspomagają odpalanie. Inne natomiast dają taką mieszankę wybuchową że mało co się silnik nie chce rozlecieć po pierwszym obrocie wału.
Dzień dobry. Mam problem z moim Ursusem 3502 z silnikiem Perkinsa 3P. Problem pojawia się po kilku minutach od uruchomienia silnika (na zimnym nie występuje). Słychać grzechotanie z przodu motoru - okolice wału. Kilka rzeczy sprawdziłem i mogę wyeliminować, mianowicie: - pompa wody - alternator - sprężarka powietrza - pompa wspomagania kierownicy Motor...
Trak GKT 60 napędzany jest pasem płaskim 12 cm z silnikiem benzynowym Star 660 mocy 105 kM. Ropole są 2 zakresowe- ustawia się obroty min (żeby silnik nie zgasł na wolnych obrotach) i max (żeby korba nie wyszła bokiem przez zbyt duże obroty). Pomiędzy jest zakres roboczy silnika. Trochę dziwne ale tak jest we wszystkich silnikach z rzędową pompą wtryskową...
Popatrz na panewki główne (obudowy) cięższego silnika: Star, Żuk, SW 400. Mogą mieć na częściach do wózków widłowych do masztu- na zakładzie remontowym za parę złotych, silniki Perkins, Ostrówek.
Można ale czy wato? Do spawania na gorąco to trzeba wszystkie bebechy wyciągnąć i grzać palnikiem, żeliwo robi się kruche po spawaniu i trzeba odpuścić cały blok a i tak silnik stanowi ramę ciągnika i może się złamać w połowie. Lepszym rozwiązaniem Perkins- mniej pali, kulturalniejsza praca a sam silnik można kupić za rozsądne pieniądze. Uwaga- Perkins...
Ustawanie silnika po nagrzaniu to często objaw zacierania się. Jaki filtr wymieniłeś? Zapchany filtr powietrza lub paliwa to kłopoty przy wyższych obrotach niezależnie od temperatury silnika.
Odkręć śruby przelewowe z wtryskiwaczy, zatkaj przewód powrotu i odpal. Sprawdź, ile paliwa z wtryskiwaczy idzie na powrót, przy różnych obrotach silnika. Paliwo nie ma prawa iść na powrót.
Od samochodu silnik wydaję mi się nie zbyt dobrym rozwiązaniem lubi "wysokie obroty" To w niczym nie przeszkadza. Osobiście wziąłbym starego 2.5TD od Merca.
Może być niedomykający się zawór przelewowy w rozdzielaczu. Przy wyższym wydatku sytuacja wraca do normy, a na wolnych obrotach kiszka...
Musisz sprawdzić czy do pompy wtryskowej dochodzi paliwo, mógł też zapchać się filtr pod króćcem zasilającym pompę, lub tez uszkodzona jest pompa przetłaczająca. Ale tez możliwe ze opuściłeś obroty na dźwigni służącej do gaszenia. Zamieść zdjęcie pompy wtryskowej.
Jak już koledzy pisali konstrukcyjnie identyczne, różnica silników polega na innych końcówkach wtryskiwaczy oraz innym ciśnieniu roboczym pompy wtryskowej co za tym idzie różnica w mocy, momencie obrotowym i obrotach silnika. UR był w MF255/3512 a drugi w MF235/2812.
Sam generator A1610 M7 Leroy Somer masz tu (między innymi): http://www.leroy-somer.com/documentation... Inna sprawa to połączenie sterowania generatora i silnika. Co steruje obrotami? Zdjęcia przedstawiają właśnie raczej sterowanie silnikiem.
Witam Zakupiłem MF 275 z silnikiem Perkins A4.236 popularnym w MF4 oraz Ursus 4 cylindry 4512/14 i następne. Odpala ładnie, równo, nie dymi z komina ani z odmy, ciśnienie oleju OK. Jest jeden problem coś wyje, jęczy wraz ze wzrostem obrotów silnika Zdjąłem pasek więc to nie alternator, pompa płynu, wykluczona pompa wspomagania. Pozostaje rozrząd lub...
W masseyu 6455 rok 2006 perkins dyna6 nie wiem tylko czy autotronic 3 czy 5, wyskoczył błąd D141 i nie dział obrotościomierz, czujnik TR10 obrotów silnika działa gdyż pokazuje obroty w dotmatrix oporność na książkową 450 omów, czujnik TR23 oporność ma miedzy 420 a 430. Zgupiałem proszę o pomoc.
Dzień dobry, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w kombajnie John Deere 1177/H4. Po 1-dniowym postoju trzeba "podgazować" silnik do maksymalnych obrotów. Jeśli akumulator jest dobrze naładowany wystarczy lekko podnieść obroty. Alternator i kontrolka od ładowania są oryginalne. Wymieniany był regulator napięcia. Na jednym z filmików na yt widziałem...
Witam zrobiłem remont silnika perkins silnik pracuje w kombajnie claas Comet i kopci na szaro robione była głowica, tuleje pierścienie i wał na szlif po remoncie pracuje już 10 godzin czy to normalnie żeby tak kopcil na szaro a na wolnych obrotach bardzo mało prawie nic nie kopci proszę o radę?
kolego aleszek mam pytanie jak zachowuje się silnik w twoim ciągniku pod dużym obciążeniem dymi jak c-360 czy zchodzi bezdymowo z obrotów jak perkins?Kurcze wrzuciłby kolega jakiś filmik ;)
Z tego co wiem to mój powinien utrzymywać około 5 bar (~0,5 MPa) przy obrotach maksymalnych i minimum 1,5 bar na jałowych. W twoim powinno być tak samo. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie :-)
Witam. Jesli chodzi Ci o to jaki jest luz zaworowy to na zimnym silniku 0,30 mm a na gorącym 0,25 mm. Oba zawory .ssące i wydechowe mają te same wartości ! Wał korbowy na znaki czyli tak że pierwszy tłok na górze i oba zawory zamkniete.I regulujesz pierwsze zawory.(na 1-szym cylindrze. Okręcasz wał o pół obrotu i regulujesz 3 cylinder,znów pół obrotu...
Kupiłem kombajn Fortschritt E514 z silnikiem perkinsa, zauważyłem że linka obrotów silnika nie jest podłączona do silnika, kupiłem nową linkę bo stara uszkodzona była, teraz nie wiem w którym miejscu mam ją podłączyć do silnika. Już wiem, te silniki nie miały linki obrotów. Temat do zamknięcia.
perkins silnik silnik perkins zawory silnik perkins
radio renowacja zmiana natężenie prąd fortron jakość
sygnalizacja otwartych drzwi radmor 5102te
Zaczep kompletny drzwiczek pralki Polar 865 - wymiana i zakup Elektronika prawych przednich drzwi Passat B5 1.9 TDI nie działa