Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia. Dodano po 0 Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia.
A co ci dadzą pomiary prądu bez obciążenia? To jakbyś wyznaczał moc silnika w samochodzie w oparciu o spalanie gdy stoi na parkingu. Skoro masz możliwość założenia tarczy, załóż i coś potnij, a pomiar przeprowadź na zasilaniu w czasie obciążenia pracą. Jeżeli pod obciążeniem siada, to jest błąd w uzwojeniu.
Witam . Należy zrobić pomiar uzwojeń silnika ,gdyż może być przerwa na uzwojeniu rozruchowym . Czyli zrób pomiar między poszczególnymi przewodami.
Powinno być nie mniej jak 1KΩ na 1V. Czyli minimum 230KΩ. W praktyce są to GΩ. Pomiaru dokonujemy pomiędzy uzwojeniach i pomiędzy uzwojeniach i obudowa. Nie możemy wykonać takiego pomiaru jeśli urządzenie jest wyposażone w elektronikę.
Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Coś nie jasne te Twoje pomiary. Ile masz wyprowadzeń z silnika, 3 czy 4? Jeszcze raz pomiar rezystancji na wyprowadzeniach, każde z każdym. Podwójne druty w uzwojeniu niech Cię tu nie interesują.
Pisałem-to są dwa uzwojenia połączone z jednej strony,masz trzy kable z silnika.Miedzy każdym z nich musisz mieć pomiar na omomierzu. Jeśli pomiar jest tylko między dwoma kablami ,przerwa na uzwojeniach stojana silnika[być może termik]
Witam, od tego bym zaczął jakim miernikiem to mierzysz i o jakiej dokładności? Średnia z pomiarów wynosi dokładnie 56Ω Czy pomiar dokonywałeś na zimnym silniku, czy zaraz po jakimś jego uruchomieniu i wyłączeniu. Ps. 1 lub 2Ω różnicy to można uzyskać na samych zaciskach uzwojeń.
W jaki sposób sterujesz załączaniem uzwojenia? nie widzę czujnika, ani żadnej elektroniki tylko przekaźnik. Podajesz jedną polaryzację? lepsza była by zmiana polaryzacji. Zastosowałem kontaktron magnetyczny, który załączany jest przez mniejszy magnes neodymowy zamontowany na wale poza uzwojeniem silnika.
Rezystancje są identyczne, zarówno na wyjściu, na uzwojeniach silnika, jak i na rezystorach pomiaru prądu w poszczególnych fazach. Była to pierwsza rzecz, od której zacząłem aby wykluczyć uszkodzenie stopnia wyjściowego IPM.
Tak na "oko" to silnik szedł bez jednej fazy . Teraz pomiar może wyjść dobry , czy silnik popracuje długo wątpię.
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Witam! Genario napisał: ...będzie duża różnica jeśli dojdą szczotki? Z matematycznego punktu widzenia oba modele są sobie równoważne, zamienione są tylko role stojana i wirnika. Napisałem w poprzednim poście, gdzie masz wpisać poszczególne dane. Silnik do napędu wycieraczek powinien być silnikiem bocznikowym ze szczotkami o magnesach trwałych (takie...
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
Między czarnymi a białymi jest 0 Ω, Multimetrem Kolega izolacji nie sprawdzi. Ten pomiar wskazuje uszkodzenie silnika, zwarcie między uzwojeniem głównym a rozruchowym.
Jeżeli pomiar induktorem nie wykazuje przebicia to jest OK. A neonówka może działać dlatego że pomiędzy uzwojeniem silnika będącym pod napięciem ułozonym w rowkach odizolowanymi od stojana podkładkami (preszpan lub jakiś plastyk) a obudową przepływa prąd pojemnościowy . Krótko mówiąc : zwoje -izolator - obudowa .to nic innego jak mały kondensator .Prąd...
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Witam. W pierwszej kolejności sprawdź czy dochodzi zasilanie do wyłącznika ciśnieniowego (presostatu), następnie czy po upuszczeniu powietrza włącza się (czy styki się zwierają), wychodzi napięcie na silnik. Jeżeli tak to należy dokonać pomiar uzwojeń silnika, czy nie ma przerwy na uzwojeniach.
Raz- jaki miernik? Miernik ma jakiś opornik w szereg do pomiaru prądu- to się dodaje do oporności uzwojenia. Dwa- jakie gabaryty ma silnik? Po pomiarze oporności i wymiarach można oszacować dopuszczalny prąd. Jeżeli oporność jest mała to dokładniejszy pomiar można zrobić mierząc spadek napięcia na uzwojeniu silnika zasilając go znanym prądem.
Tutaj, niestety ciągłości miernik mi nie pokazuje - chociaż pokazuje rezystancje między U1-U2, W1-W2, V1-V2. Czyżby był uszkodzony? Po prostu rezystancja uzwojeń jest większa niż ta przy której multimetr wydaje dźwięki. Z pomiarów nie wynika nic złego, co nie oznacza że silniki są sprawne. Możliwe jest np. małe zwarcie w uzwojeniu czego miernik nie...
Postaram się dodać jakieś zdjęcia... Pomiar omomierzem na każdym uzwojeniu dawał bardzo zbliżony wynik.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
http://obrazki.elektroda.net/15_12821411... Witam. W nocy były wichury i rano stwierdziłem brak 1 fazy. Hydrofor s silnikiem trzyfazowym wybił 2 bezpieczniki. Pomiar rezystancji wykazał tylko na jednym uzwojeniu silnika, między punktami zaznaczonymi 3 i 4 natomiast między 1 i 2 zwarcie :(. Czy silnik został uszkodzony ? Myślę że nastąpiło zwarcie...
Po pierwsze - foto tabliczki znamionowej, o ile się zachowała. Po drugie - ustalenie poszczególnych uzwojeń, tu potrzebny jest choćby najzwyklejszy multimetr. Gdy już to będzie wiadome, można po orientacyjnym pomiarze rezystancji izolacji i rezystancji uzwojeń, oraz pomiar na zakresie megaomów pomiędzy każdym uzwojeniem a obudową silnika uruchomić go,...
witam.to mi wyląda na zwarcie na uzwojeniu silnika drum. rozbierz ,pooglądaj może coś widać .pozostaje pomiar indukcyjności cewek lub ewentualnie zwarcia gdzieś na mase.powodzenia.
Ja wymyśliłem to rozwiązanie. Sposób proponowany na forum nie sprawdził się. Od początku uważałem takie podłączenie środka gwiazdy przekładników do uziemienia za niewłaściwe, dlatego zacząłem ten wątek. Nie tylko z powodu uziemienia izolowanej sieci (przez impedancję przekładników), ale przede wszystkim z braku możliwości prawidłowego pomiaru przesunięcia...
Mozliwe uszkodzenie kondesatora lub zwarcie pomiedzy uzwojeniem kondestora a uzwojeniem bez tego elemnentu. Sprawdz kondesator. Potem czy niema zwarcia i pomiar rezystancji uzwojenia ,czy nie ma zwarcia uzwojenia do obudowy.
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
Cześć, Rozrysuj sobie połączenie uzwojeń silnika w trójkącie a może Ci się to troszkę bardziej uwidoczni. https://obrazki.elektroda.pl/4930207200_... Zauważ, że rezystancja uzwojeń mierzona między dwoma dowolnymi zaciskami to rezystancja jednego uzwojenia połączona równolegle z sumą rezystancji dwóch pozostałych uzwojeń. Zauważ również,...
Czy jest tam jakiś włącznik, napewno samo podłączenie zasilania nie uruchomi silnika . A już na pewno nie pojawi się na uzwojeniach stałe napięcie . Gdzie są podłączone trzy kable ze sterownika czerwony/czarny/żółty ?. Podejrzewam że białą taśma że złączem mogła być podłączona do jakiegoś panelu sterowania / sygnalizacji . Jeżeli chodzi o baterię to...
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
1. Indukcyjnosc takiego silnika nie jest wartoscia stala. Musisz ja zmierzyc w nastepujacy sposob (Silnik powinien byc zachowany czas pomiaru b.krotki, aby go nie spalic). Ten prad staly winny byc rowny najlepiej pradowowi znamionowemu. Przez silnik powinny przeplywac jednoczesnie dwa prady, prad staly i skladowa zmienna. Sam silnik powininien byc zasilany...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Witajcie mam pytanie wczoraj miałem egzamin zawodowy właśnie z tego i pytanie jest następujące przed połączeniem układu otworzyłem sobie silnik zmierzyłem rezystancje na uzwojeniach silnika u1-u2,v1-v2,w1-w2 pomiar wykazał na nich 23,5 ohm dość dużo czy wszystko w porządku? ciągłość przewodu ochronnego 0.5 ohm
Witam. Zmierzyć pojemność kondensatora powinien mieć 16µF lub wymienić kondensator rozruchowy silnika prania-na uzwojeniu prania silnik ma mniejszą moc więc potrzebna jest mniejsza pojemność kondensatora gdzie w obecnej chwili wystarcza. Na wirowaniu brakuje pojemności. Koszt ok. 10zł. Jeśli wymiana kondensatora nie pomoże to : - Pomiar uzwojenia...
Witam Czy przy sterowaniu silnikiem PMSM który by służył do napędu pojazdu elektrycznego, stosuje się sterowanie wektorowe? Tzn mam na myśli takie z pomiarem prądu w dwóch uzwojeniach i transformatach Clark i Park ? Czy nie ma prostszej opcji?
To zwykle sprawa lekko beznadziejna tak jak specjalnie cechowane dla odbiorców układy scalone. Wypadałoby zrobić z obu stron silnikowi zdjęcie na kartce w kratkę. Wtedy będzie wiadomo czy to do laptopowego czy też PC-towego? Wtedy mniej więcej wiadomo jakie jest jego zasilanie PC +12V, laptopowy +5V a to oznacza, że wiesz jakim napięciem go zasilić?...
Witam Zakładając podobną moc i konstrukcję, silnik na napięcie 3300V będzie miał 10 razy większy opór uzwojenia. Trudno pomylić. Dokładnie. Zakładając podobną konstrukcję magnetowodów, przy tym samym strumieniu Φ aby zaindukować większe napięcie należy mieć ponad 3x więcej zwojów. Wynikać z tego będzie ok. 10x większa rezystancja i indukcyjność....
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
musiałem zamontować czujnik temperatury Czujniki montuje się w uzwojeniu nie w obudowie. Pomiar w obudowie jest mylący bo obarczony błędem pracy wentylatora silnika .
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
ten regulator ma być regulatorem PWM, więc nie ma zachowanej ciągłości prądu To, że napięcie ma przebieg prostokątny nie decyduje o tym, że prąd będzie miał też przebieg, tak by było gdyby obciążeniem była rezystancja, silnik prądu stałego stanowi obciążenie typu RLE. Cewka będzie "podtrzymywać" prąd w obwodzie gdy napięcie będzie równe zero. To czy...
Wymieniłeś połowę pralki i dopiero pytasz? Pomiar grzałki zrobiony? Na przejście i przebicie? Pompa odpływu nie zawiesza się? Silnik nie ma przebicia na uzwojeniu? Szczotki silnika ok? Odepnij wszystkie przewody uziemiające i zrób pranie, nie dotykaj metalowych elementów pralki i nie dopuszczaj nikogo do pracującego sprzętu w tym czasie, to o czym piszę,...
Możesz dać rezystory pomiarowe w szereg z każdym uzwojeniem silnika (tak aby tworzyły oczko z diodą). Co do pomiaru napięć róznicowych to raczej na samym Atmelu może być problem (mikrokontrolery rodzinu ADuC Analoga mają takie możliwości - pomiar różnicowy i możliwośc wzmocnienia)
Witam. Silnik możesz sprawdzić w nastepujący sposób. 1.Próba na przebicie (czy nie jest uszkodzona izolacja pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika.Wykonuje się to albo próbnikiem na przebicie przy U=1250V lub IMI (induktorowym miernikiem izolacj) 2.Pomiar rezystancji uzwojeń (dla silnika trójfazowego powinny byc sobie równe) 3.Pomiar prądów biegu jałowebo...
Czyli przewodów od przełącznika nie odpinałeś? To że zaśmierdziało z silnika to nie jest dobry objaw. By upewnić się że brązowy jest rozruchowym ,najlepiej jest zrobić pomiar rezystancji między tymi trzema przewodami z silnika. Według przewód brązowy jest uzwojeniem głównym ,natomiast czarny rozruchowym . Być może się mylę ,nie mając wartości między...
Przylaczam sie do rady-kupic gotowy modul :).,,Rzezbienie" ukladu przeciazeniowego w liczbie SZTUK JEDNA nie ma sensu moim zdaniem -sporo czasu,pomiarow i innych kombinacji- no chyba ze zaczniesz to pozniej produkowac :).A co do ukladu wykrywajacego zatrzymanie silnika widzialem 2 metody:1.pomiar pradu pobieranego przez silnik (rezystor szeregowy,pomiar...
Nie mam takiej drukarki, dlatego nie mogę sprawdzić napięć. Sądziłem, że jeszcze jacyś Koledzy naprawiają drukarki, w tym ten typ i będą mogli wesprzeć Twoją naprawę bardziej specjalistycznie ukierunkowaną wiedzą? Na silniku uzwojenia powinny być zasilane symetrycznie. To ma mniejsze znaczenie czy jest 15V czy też 24V . Jeżeli tak nie jest to znaczy,...
Dlaczego szukasz tego co już dawno powinieneś znaleźć gdybyś tylko był łaskawie odpowiedzieć na me pytanie w moim poście (#11). Zatem miernik do łapek i szukasz na tej kostce od strony silnika oba przewody łączące punkty na PCB (spalona ścieżka i następna). http://obrazki.elektroda.pl/6105369100_1... Następnie gdy już znajdziesz oba...
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
W takim razie prawdopodobnie jest tzw. skrót w uzwojeniu spowodowany uszkodzeniem izolacji w uzwojeniu.Można to wykryć mierząc rezystancję uzwojenia miernikiem do pomiaru małych oporności.
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Porównywałem pomiar na uzwojeniu wtórym, wartości są zbliżone (wrzucę je w najbliższym czasie). Cewkę 2 wymieniałam na nową pół roku temu. Czy mogła ulec awarii? Co sądzicie o spryskaniu "spray konentorem" złacza komputera? Jak to zrobić, tzn. co muszą odłączyć? klemy? Jak prawidłowo odłączyć komputer? Czy możesz coś więcej napisać o sygnale z czujnika...
Tak to bywa jeśli nie napisze się w pytaniu jakie jest aktualne przygotowanie naukowe pytającego. Opisałem się i nic z tego! Może zacznij od tego, że masz zbudować to stanowisko pomiarowe (do szkoły? która klasa? z jakiego przedmiotu? czy to jest temat nadany czy wymyślony przez Ciebie? itp.). Nie ma sensu pisanie czegoś co w końcu okaże się niepotrzebne....
Jeśli mogę coś dodać to przy spadkach napięcia silniki indukcyjne będą się przegrzewać i zabezpieczenia typu termistor na uzwojeniu silnika nie zdają egzaminu. Co ty bredzisz ? Pomiar temperatury uzwojeń nie pozwoli wykryć, że się przegrzewają :lol: czy sam termokontaktor byłby w stanie dostatecznie zabezpieczyć silnik bez użycia włącznika silnikowego...
W samochodzie silnik też jest brudny okopcony i śmierdzi i to oznacza że jest zepsuty??? Tą wypowiedz uważam za przegięcie. Taj jak pisał kolega, sprawdź miernikiem opcją omomierza uzwojenie pierwotne, a następnie wtórne. Pierwotne poznasz za pewne po tym że będą szły do niego grube druty 220 V i właśnie tam gdzie wchodzą, musisz podłączyć miernik....
niebieski - biały: 32,3 Ω To wydaje mi się za niskie (pewności nie mam, bo nie mam takiego silnika do pomiaru; mierzyłem na podobnym) i wskazuje na zwarcie międzyzwojowe głównego uzwojenia. po minucie pracy nie jestem w stanie dotknąć obudowy silnika. Po 3 minutach pracy zaczyna dymić. pomierz teraz rezystancję Przebicie na uzwojeniu stojana?...
Pozostaje pomiar prądu na biegu jałowym (bez obciążenia) - powinien wynieść w okolicach 5 A. Jeżeli będzie więcej, musisz przepiąć uzwojenia w gwiazdę. Jakiego typu masz zabezpieczenia przedlicznikowe, czy są to bezpieczniki topikowe, czy tak zwane eski (wyłączniki nadprądowe) i o jakiej charakterystyce. Jeżeli są to eski B20, to podczas rozruchu silnika...
Co do tej chwili sprawdziłeś napisz. A na początek proponuję sprawdzić drożność odpływu łącznie z działaniem pompy spustowej, tacho silnika poprzez pomiar rezystancji uzwojenia cewki, stanu magnesu i wytwarzania napięcia, silnik t.j. szczotki , ciągłość uzwojenia stojana, wirnika oraz upływność do masy. Pisz o wynikach , o konkretnych pomiarach.
X1-X2 na przejście ,U1-U2 miernik ustawiony na Ω, Z1-Z2 miernik ustawiony na Ω . Wartość U1-U2 mniejsza od pomiaru na Z1-Z2.Każde uzwojenie ;pomiar względem obudowy silnika(korpus) wartość (∞) ,lub MΩ .
Źle przezwojony silnik? Powinny być jednakowe uzwojenia i pomiar powinien to wykazać.
Hamulec ten jest na tyle prosty że usprawnianie go to tylko jego całkowita eliminacja niebezpieczna dla użytkownika . Jego konstrukcja wygląda tak że na tarczy łożyskowej wokół łożyska są umieszczone małe klocki hamulcowe do których jest dociskana sprężyną umieszczoną na osi wirnika mała tarcza najczęściej wytłoczona z blachy w formie miseczki stale...
Przy urządzeniach z układami elektronicznymi pomiar rezystancji izolacji należy wykonywać pomiędzy przewodami czynnymi połączonymi razem a ziemią Przewody czynne połączone razem? Przewody czynne są to uzwojenia silnika, jak trzeba to rozumieć? Zmostkować uzwojenia?
Witam - pomocny by był multimetr ( omomierz ) do zmierzenia rezystancji uzwojeń 1-2 oraz 1-3 , mniejsza rezystancja uzwojenie pracy . Łączymy przewody jedynkę z piątką , zakładając że z pomiaru wynika że uzwojenie 1-2 jest uzwojeniem Pracy to łączymy ; przewód dwa silnika do dwójki kondensatora ,przewód zasilający czwórka do kondensatora jedynki ( mostek...
Masz w tym falowniku możliwość ustawienia charakterystyki zabezpieczenia termicznego (parametr OLN). Thermal protection level 1 (parametr tHr). Co do bezpośredniego pomiaru (termistor), to raczej bez rozbierania silnika się nie obejdzie. Trzeba go zamontować na uzwojeniu. W puszce klemretu raczej bez sensu.
.Natomiast pomiar o którym już pisałem a mianowicie między uzwojeniem a masą musi być na zero bo jeśli jest inny to oznacza,że jedna z cewek ma przebicie do masy Kolego jeszcze raz. Gdy pomiędzy uzwojeniem a masą silnika mamy rezystancję 0 om to mamy metaliczne zwarcie. Dlatego pomiar o którym piszesz nie może być na zero. Po drugie zwykłym multimetrem...
Witam ! 15 czy 25 omów to chyba o wiele za dużo omów dla silnika tej mocy. Źle wykonane pomiary ? Polecam rozkręcić silnik i pokazać uzwojenie.
Witam. Wygląda na to że jest to silnik z uzwojeniem wykonanym jako trójfazowe. Tak mała różnica w pomiarach może wynikać po prostu z błędu pomiaru. Dla sprawdzenia silnika najpierw podłączmy go w gwiazdę czyli wszystkie trzy przewody z jednego wyjścia połącz razem. Z drugiego wyjścia dwa podłącz do zasilania a trzeci do kondensatora, wolny przewód od...
silnika BLDC nie da się sterować tak jak krokowego , musisz mieć 3 mostki H znać pozycję wirnika na podstawie danych z halotronów lub dokonać pomiaru napięcia w uzwojeniach aktualnie nie zasilanych dopiero na podstawie tych danych tworzony jest algorytm sterowania silnikiem , dla przykładu scalony układ takiego sterownika http://www.iele.polsl.pl/elenota/Philips...
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
Te dwa termistory dawały wynik około zera, ten jeden mały (NTC) nieskończoność. Przepraszam jeżeli nie jest to dobry pomiar, proszę o wskazówki jak pomierzyć lepiej To nie są termistory, tylko bezpieczniki termiczne i faktycznie ich rezystancja ma wynosić ok. zero Ω. czyli są sprawne. Termistor NTC powinien mieć ok. 5 kΩ. Zacznij od pomiarów uzwojeń...
Ludzie od tektronixa nie przewidzieli, że można oscyloskop zasilać całkowicie pływającym potencjałem, który nie posiada generalnie pojemności względem ziemi i żadnych problemów z przebijaniem izolacji wewnątrz zasilacza lub zakłócaniem pomiaru nie uświadczymy. Nowoczesne oscyloskopy posiadają zasilanie impulsowe, a temu nie robi różnicy, z czego jest...
ogolnie jest to dmuchawa i nie powinna jej tak wyrwać , zwarcie mierzyłem, miernikiem na teście ciągłości diody i jak silnik niejest podłączony to miedzy żadnym uzwojeniem a obudową miernik niepiszczy jak podłącze do gniazdka które jest załączane przez włącznik i robuie pomiar to piszczy mi miezy kazdym uzwojeniem a obudową jak załącze włącznik odrazu...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
Witam, Dostałem do naprawienia małą piłę tarczową Mini Majster która się nie uruchamiała, na samym początku zabrałem się za sprawdzenie silnika czy czasami uzwojenie nie jest spalone. Po odkręceniu zakrywki na silniku okazało się że jest urwany przewód od kondensatora pracy a na przewodach łączących uzwojenie z kostką z racji upływu czasu skruszała...
niebieski- brązowy wtyczka 4pin - 0.3 Ohm żółty-żółty wtyczka 4pin; - 3.6 Ohm biały-czerwony (końcówki oczkowe) ; 3.1 Ohm rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach); 85 Ohm niebieski ( wtyk 4pin) - czerwony końcówka oczkowa. 3.2 Ohm Wszystkie pomiary przy zatrzymanym silniku spalinowym. Wartości mierzone nie odbiegają znacząco od normy. Niepokoi...
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
"Normalnego" silnika indukcyjnego nie reguluje się napięciem ! Kiedyś w Majedzie robiliśmy silniki "miękkie" - o powiększonym oporze wirnika (to tak jak silnik pierścieniowy z oporami na uzwojeniu wirnika), ~10 lat temu jako absolutną nowość wprowadzono w wentylacji silniki (dwufazowe wykonawcze) z dopuszczeniem regulacji napięciem (pewnie miały duży...
Prawie równo 50Hz na 3/4 gazu. Podkręciłem gaz na maksa i uzyskałem trochę ponad 51Hz. Oczywiście wszystko to bylo mierzone miernikiem wbudowanym w tablicę w czasie kilku sekund jak wciśnięty przycisk wzbudzenia - więc pomiar nie jest zbytnio dokładny , jedynie orientacyjny żeby ustalić z grubsza czy obroty silnika/prądnicy są dobre . Dla sprawdzenia...
Witam, mam pytanie związane ze sterowaniem silnikiem BLDC. Mianowicie, chciałem sterownać silnikem w taki sposób aby robić pomiar czytając feedback i sprawdzając czy napięcie znajduje się na poszczególnym uzwojeniu, tak żeby dopiero gdy jest wykryte następował kolejny krok, przy napięciu do 20V było to dość proste wystarczyło zrobić dzielnik napięciowy...
Najlepiej zabezpieczy nie dioda Zenera, nie transil, a diody Schottky odprowadzające przepięcia do zasilania - powinny wystarczyć 1N5819, są tanie jak barszcz, można użyć 1N5822, żeby mieć ciut mniejsze napięcie przewodzenia. Plus kondensator w zasilaniu. Co do indukcyjności - może taki pomiar: podłącz napięcie z transformatora (kilka V, 50Hz) poprzez...
To,ze nie ma żłobków, nie znaczy, że nie może mieć uzwojenia. Widziałeś silnik wiertarki, szlifierki kątowej, lub odkurzacza? Jest pewne podobieństwo, z tą różnicą że w tym silniku jest uzwojenie w wirniku, a w tamtych, wcześniej wspomnianych w stojanie, gdzie też nie ma żłobków. Pomiar oporności uzwojenia i pomiar oporności uzwojenia względem masy...
Kolego blue, problemy nie są takie straszne, wszystko zależy od metod sterowania. Z wykorzystaniem hallotronów do informacji o pozycji wirnika sterowanie odbywa się dość prosto (na identycznej zasadzie co w komutatorze w zwykłym silniku BLDC). Są też metody pomiaru bez czujników z wykorzystaniem pomiaru napięcia na "wiszącym" uzwojeniu. Dzisiejsze DSP...
Takie sterowanie jak masz na tych schematach jest nic nie warte. Co do prądu maksymalnego dla tranzystorów bipolarnych już ci napisano. Dla MOSFETów musisz odpowiednio sterować bramką, na twoim schemacie przełączanie będzie skrajnie asymetryczne i będziesz miał sytuacje w których przewodzą oba MOSFETy, no chyba, że będziesz kluczował parę Hz z jakimś...
Instrukcja nie ukazuje połączenia poza układem sterownika Być może, silnik zaprojektowany jest do współpracy tylko z fabrycznym sterownikiem. Jeżeli pomiar rezystancji uzwojeń został wykonany prawidłowo, to według instrukcji. Silnik ma uszkodzone co najmniej jedno uzwojenie.
Witam Pomiar rezystancji izolacji należy wykonać miernikiem o napięciu probierczym 500V jeśli są to silniki na napięcie znamionowe do 500V. Mierzy się rezystancje między danym uzwojeniem a zaciskiem ochronnym maszyny a następnie rezystancje między poszczególnymi uzwojeniami. W przypadku silników asynchronicznych o napięciu do 1kv wartość rezystancji...
:arrow: waldek38 Regulator mierzy prąd pobierany przez silnik, prąd ten zależy od momentu obciążenia. Im większy prąd tym większy spadek obrotów, bo uzwojenia mają rezystancję i odkłada się na niej spadek napięcia. Efekt jest taki jakbyś zasilał silnik mniejszym napięciem -> czyli spadają obroty. Cały szkopuł w doborze regulatora polega na tym, aby...
jak sprawdzić uzwojenie silnika czy tam jest wszystko ok? W warunkach amatorskich, to jedynie pomiar oporności pomiędzy poszczególnymi przewodami. Powinny być cztery przewody, chyba że jedno połączenie wyprowadzono jako wspólny, dla obu uzwojeń. Dysponując lepszym miernikiem, można sprawdzić stan izolacji, między uzwojeniem, a metalową obudową(czy...
Chciałbym wysterować silniczek BLDC. Chcę to zrobić przez pomiar napięcia w niezasilonej fazie. Z tego co wyczytałem to zawsze są zasilane 2 z 3 faz silnika (mój silnik to 3 fazowy motor). Sterownik musi wiedzieć jak załączyć dwa uzwojenia. I teraz chciałbym zrozumieć tego sterowania przez pomiar SEM. Wiem że to ma ograniczenia w sterowaniu ale nie...
W silnikach 3-fazowych regułą było wyprowadzenie dla każdej cewki osobno, czyli było 6 końcówek. Takie wyprowadzenie umozliwiało łączenie w trójkąt lub gwiazdę - zależnie od potrzeb. Układu samodzielnej gwiazdy z wyprowadzeniem środka nigdy nie spotkałem, zresztą dla zasilania 3-fazowego przewód "środkowy" nie jest do niczego potrzebny. Prosty pomiar...
Norma nic nie mówi o nieruchomym wirniku. Mówi natomiast o temperaturze (>10C). Po 7 dniach przyjmuje, że silnik ma taką samą temperaturę jak temp. otoczenia. To chyba przez ten czas energia zmagazynowana w uzwojeniu by się rozładowała. Kolegi powyżej to bardzo nie rozumiem.
Witam Otóz co sie stało z silnikiem od pompy po właczeniu chwile pochodził po czym sie zatrzymał i dotego wywaliło jeden korek od siły ... Nie wiem co mu jest ... Po zmierzeniu oporu zwoi na mkażdej jest 04,0 ohm a jak mierze między jednym uzwojeniem a dam na mase to mi wyskakuje 2,67 ohm nie wiem co mu jest ....
Ahhhh Bridgeport 1000 :) Podejrzewam, że też nie referuje? A patrząc po tym co się dzieje, najpewniej walnął napęd od Ztki, albo problem jest w kablach/połączeniach. - Do sprawdzenia prądy fazowe zasilające silnik Z podczas przejazdu, wszystkie wtyczki, krańcówki Z. - Uzwojenia silnika (pomiar rezystancji uzwojeń i pomiar izolacji uzwojeń). /nie pomieszaj...
Co do zmostkowanego kondensatora rezystorem to możliwy jest tak dziwny odczyt pojemności. Dla pomiaru należy go dołączyć. Inna sprawa że nie pomaga "ręczny" rozruch, przy sprawnym i zasilonym uzwojeniu roboczym silnik powinien zastartować w dowolną stronę zależną od kierunku "ręcznego pokręcenia rozruchowego".
Może spróbuj podłączyć inny silnik.... Czasami tak jest, że z silnikiem jest coś nie w porządku i cokolwiek by nie kombinować, to nie chce iść płynnie. Ewentualnie podnieś napięcie zasilające. Nie spowoduje to wzrostu prądu w uzwojeniach silnika, ponieważ prąd ten zależy wyłącznie od ustawionego napięcia Vref (potencjometrem) oraz od rezystorów do pomiaru...
W uzwojeniu stojana wszystko jest ważne :przekrój drutu(średnica) ilość zwoi , i oczywiście związana z tym oporność uzwojenia.Jeśli nie masz mikrometru ,to trzeba gdzieś pójść i dokonać pomiaru. A swoją drogą,czym mierzyłeś oporność uzwojenia?
Nie mam takiego agregatu więc nie wiem dokładnie jak jest sterowana ta cewka. Być może jakimś modułem. Do cewki dochodzą impulsy napięciowe więc pomiar zwykłym miernikiem nie jest miarodajny. Tu byłby potrzebny oscyloskop. Więcej byśmy dowiedzieli się gdybyś wpiął w szereg z uzwojeniem pierwotnym amperomierz ( najlepiej gdyby to był analogowy - wskazówkowy...
Jak masz tylko z procka Step i Dir ew. Enable to mocno odciążasz procek. To jest wtedy gotowy sterownik. Jak masz "goły" mostek i chcesz sterować silnikiem i jeszcze PWM do wypełnienia impulsów i jeszcze ADC do pomiaru prądu w uzwojeniach- to jest hardcore. To tylko model w celach dydaktycznych da się zrobić- wolne obroty. Swoją drogą coś takiego mnie...
uzwoić silnik pomiar pomiar uzwoić silnik pomiar uzwoić
dynacord kolumny połączenie przewód wielożyłowy voyager zapala gaśnie
vaillant atmomag serwomotor domofony zewnetrzne bezprzewodowe
Logitech Nano Receiver - Parowanie z inną myszką Kod błędu 241 Subaru Forester 2004 automat - diagnostyka i rozwiązania