Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Sam pomiar rezystancji uzwojenia, to mało, żeby być pewnym co do sprawnosci silnika. Najlepszym sprawdzeniem jest , poza dokładnymi pomiarami, jest jego funkcjonalne sprawdzenie. Czy pracuje , nie buczy , czy łożyska są ciche. o co chodzi z aluminium? czy o budowę zewnętrzną, czy o materiał uzwojenia?
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Instrukcja nie ukazuje połączenia poza układem sterownika Być może, silnik zaprojektowany jest do współpracy tylko z fabrycznym sterownikiem. Jeżeli pomiar rezystancji uzwojeń został wykonany prawidłowo, to według instrukcji. Silnik ma uszkodzone co najmniej jedno uzwojenie.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
X1-X2 na przejście ,U1-U2 miernik ustawiony na Ω, Z1-Z2 miernik ustawiony na Ω . Wartość U1-U2 mniejsza od pomiaru na Z1-Z2.Każde uzwojenie ;pomiar względem obudowy silnika(korpus) wartość (∞) ,lub MΩ .
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Witam . Sprawdź czy są dobrze dokręcone przewody nakrętkami,na mostku i na zasilaniu .Zrób ponowny pomiar, lub odkręć mostek gwiazda i pomiar na poszczególnych parach zacisków.Jeżeli nadal jest tak samo,to oznacza że silnik jest uszkodzony (jedno uzwojenie XY).
Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia. Dodano po 0 Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia.
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
A co ci dadzą pomiary prądu bez obciążenia? To jakbyś wyznaczał moc silnika w samochodzie w oparciu o spalanie gdy stoi na parkingu. Skoro masz możliwość założenia tarczy, załóż i coś potnij, a pomiar przeprowadź na zasilaniu w czasie obciążenia pracą. Jeżeli pod obciążeniem siada, to jest błąd w uzwojeniu.
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
Znalazłem, że pompa jest do zamówienia w Polsce i podałem link w poprzednim poście. Jeżeli chciałbyś dokonać modyfikacji i zastosować pompę od Polara to tutaj masz średnicę króćców: https://darel.lv/en/pumps-for-washing-ma... Uzwojenie silnika mierzysz multimetrem ustawiając...
To,ze nie ma żłobków, nie znaczy, że nie może mieć uzwojenia. Widziałeś silnik wiertarki, szlifierki kątowej, lub odkurzacza? Jest pewne podobieństwo, z tą różnicą że w tym silniku jest uzwojenie w wirniku, a w tamtych, wcześniej wspomnianych w stojanie, gdzie też nie ma żłobków. Pomiar oporności uzwojenia i pomiar oporności uzwojenia względem masy...
należy podejrzewać przerwane uzwojenia na wirniku Jeśli łożyska dobre pomiar napięcia przy uruchamianiu prawidłowy to przychylam się do wniosku kolegi .
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Coś nie jasne te Twoje pomiary. Ile masz wyprowadzeń z silnika, 3 czy 4? Jeszcze raz pomiar rezystancji na wyprowadzeniach, każde z każdym. Podwójne druty w uzwojeniu niech Cię tu nie interesują.
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Sprawdź uzwojenie wirówki i rozruchu wirówki silnika podłączając go na krótko i sprawdzając jego siłę i temperaturę pracy , choć najlepiej sprawdzić robiąc pomiar poboru prądu na wirówce i porównując go z danymi katalogowymi. Jeśli silnik w porządku to moduł do wymiany.
Czy prąd silnika 380V trójkąt spietego w trójkąt będzie taki sam jak silnika 220/380V spiete go oczywiscie w gwiazdę. Tak, w czasie pracy na biegu jałowym, prąd pobierany przez oba silniki powinien być zbliżony. Celowo piszę zbliżony, bo minimalna różnica może być, jeżeli jednak silnik będzie miał uzwojenie dostosowane do trójkąta, a połączysz go w...
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Przy urządzeniach z układami elektronicznymi pomiar rezystancji izolacji należy wykonywać pomiędzy przewodami czynnymi połączonymi razem a ziemią Przewody czynne połączone razem? Przewody czynne są to uzwojenia silnika, jak trzeba to rozumieć? Zmostkować uzwojenia?
Witam.Każde z uzwojeń :U-X , V-Y , W-Z może mieć po kilka Ohm. Pomiar na małym zakresie . Na dużym M -omy(szkoda że nie ma litery OMEGA) można zmierzyć ewentualnie zawilgocenie izolacji (jeśli silnik byłby zawilgnięty ).
Źle przezwojony silnik? Powinny być jednakowe uzwojenia i pomiar powinien to wykazać.
po minucie prad spadł do 25A jednak do zatrybienia na trójkat chyba daleko bo wywala momentalnie. Długo mogę go tak trzymać na gwieżdzie? 25 A, to dwukrotnie przekroczony dopuszczalny prąd dla gwiazdy w tym silniku. Jak będziesz dalej te próby robił przez tak dlugi czas to usmażysz uzwojenie. Zrób pomiar napięcia międzyfazowego na zaciskach silnika...
Co do tej chwili sprawdziłeś napisz. A na początek proponuję sprawdzić drożność odpływu łącznie z działaniem pompy spustowej, tacho silnika poprzez pomiar rezystancji uzwojenia cewki, stanu magnesu i wytwarzania napięcia, silnik t.j. szczotki , ciągłość uzwojenia stojana, wirnika oraz upływność do masy. Pisz o wynikach , o konkretnych pomiarach.
A jakby zrobić próbnik z żaróweczki baterii i kabelków i podłączyć do dwóch konców uzwojenia to pokaże przerwę w obwodzie spalonego uzwojenia bo nie będzie świecić , czy źle kombinuje ??? Chyba że uzwojenie jest zwarte to i tak będzie świecić . Źle kombinujesz bo po co mi pomiar silnika z które nie wiem czy jest przerwa czy zwarcie , po za tym elektryk...
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Witam ! 15 czy 25 omów to chyba o wiele za dużo omów dla silnika tej mocy. Źle wykonane pomiary ? Polecam rozkręcić silnik i pokazać uzwojenie.
Pisałem-to są dwa uzwojenia połączone z jednej strony,masz trzy kable z silnika.Miedzy każdym z nich musisz mieć pomiar na omomierzu. Jeśli pomiar jest tylko między dwoma kablami ,przerwa na uzwojeniach stojana silnika[być może termik]
Pominąć sterowanie i podłączyć zasilanie bezpośredni pod silnik to wykluczy co jest uszkodzone - sterowanie czy silnik Sprawdzenie uzwojeń w szereg z żarówka przy podłączeniu jednej fazy i pomiar miernikiem ustawionym Ohm i Volt na kolejnych i tak trzy razy kolejne uzwojenia A jeśli żarówka zaświeci jaśniej to to uzwojenie zmieniło swoją rezystancje...
Ahhhh Bridgeport 1000 :) Podejrzewam, że też nie referuje? A patrząc po tym co się dzieje, najpewniej walnął napęd od Ztki, albo problem jest w kablach/połączeniach. - Do sprawdzenia prądy fazowe zasilające silnik Z podczas przejazdu, wszystkie wtyczki, krańcówki Z. - Uzwojenia silnika (pomiar rezystancji uzwojeń i pomiar izolacji uzwojeń). /nie pomieszaj...
Nie pozostaje nic innego, tylko pomiar prądów pobieranych przez wszystkie fazy. Albo silnik pobiera więcej prądu( wina złego uzwojenia), albo wadliwy wyłącznik termiczny. A silnik próbowany sam, czy z obciążeniem-pasek?
Mierząc uzwojenia do obudowy na 2 i 3 fazie mam zwarcie z obudową, Odłącz kable od silnika i powtórz pomiar - jeśli wyjdzie to samo to był sobie silnik. Przy okazji obwąchaj silnik czy przypadkiem nie czuć spalonej farby. Ale z tego co pamiętam że szkoły to w trybie pracy w trójkącie to normalne Obawiam się że Cię pamięć zawiodła.
Witam . Należy zrobić pomiar uzwojeń silnika ,gdyż może być przerwa na uzwojeniu rozruchowym . Czyli zrób pomiar między poszczególnymi przewodami.
Czy aby czasem 22R za pomoca ktorego emitery mostkow tranzystorowych laczysz z masa to nie za duzo? Przez te rezystory plynie caly prad uzwojenia. Celem jest pomiar pradu a zarazem minimalizacja strat mocy. Reasumujac rezystor 1R Vref 0,8v. W chwili obecnej prad uzwojenia masz ograniczony suma rezystancji uzwojenia i 22R gdzie 22R to duzo wiecej niz...
Pisze kolega o pomiarach oporności ? Pisząc o korelacji miałem na myśli ustalenie do których końcówek tablicy zaciskowej wyprowadzone są uzwojenia robocze i rozruchowe. Natomiast pomiar oporności uzwojeń pozwoliłby ustalić jednoznacznie uzwojenie robocze i pomocnicze. Wg mnie, wg narysowanych schematów połączeń, uzwojenie robocze to końcówki U-V, a...
Silnik jest suchy jak wiór Suchy to nie znaczy, że uzwojenie nie ma zwarcia do rdzenia silnika. Konieczny pomiar rezystancji izolacji.
Witam Sprawdziłbym czy lekko się obraca,zrób pomiar uzwojenia(oporność),oraz kondensator.
Cześć, Rozrysuj sobie połączenie uzwojeń silnika w trójkącie a może Ci się to troszkę bardziej uwidoczni. https://obrazki.elektroda.pl/4930207200_... Zauważ, że rezystancja uzwojeń mierzona między dwoma dowolnymi zaciskami to rezystancja jednego uzwojenia połączona równolegle z sumą rezystancji dwóch pozostałych uzwojeń. Zauważ również,...
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Witam . Zaproszony kumaty elektryk jest w stanie stwierdzić jaka przyczyna. Ewentualnie na szybko podmiana siłownika prawego z lewym,pomiar uzwojenia stojana silnika .
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Zatem największe prawdopodobieństwo jest takie, że masz źle podłączone silniki, kolory żył się się różnią w silnikach i jedyną metodą w tym przypadku jest pomiar rezystancji aby zidentyfikować uzwojenia. Tym bardziej, że jest to silnik unipolarny. Pozdr Sławek
Zmierzone napięcie wskazuje, że kondensator ma jakąś pojemność. Sprawdzić uzwojenia można poprzez pomiar rezystancji na zaciskach kondensatora. To będzie ich sumaryczny opór. https://obrazki.elektroda.pl/4707266400_...
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia. Oraz pomiar rezystancji izolacji. W tej pompie uzwojenia silnika pracują w cieczy chłodzącej - glicerynie. Pewnie już wyciekła, zastąpiona wodą :cry: . W górnej części obudowy znajduje się kondensator pracy. Sprawny ? Także do sprawdzenia.
Witam ! Pomiar ciągłości wyłącznika odśrodkowego należy wykonać na skręconym silniku, po rozkręceniu silnika lub bo nabraniu przez silnik właściwych obrotów wyłącznik odśrodkowy będzie rozłączony. Pomiar ciągłości uzwojenia rozruchowego możesz wykonać przy skręconym silniku.
Jeżeli pomiar induktorem nie wykazuje przebicia to jest OK. A neonówka może działać dlatego że pomiędzy uzwojeniem silnika będącym pod napięciem ułozonym w rowkach odizolowanymi od stojana podkładkami (preszpan lub jakiś plastyk) a obudową przepływa prąd pojemnościowy . Krótko mówiąc : zwoje -izolator - obudowa .to nic innego jak mały kondensator .Prąd...
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
że pracowała na sporych spadkach napiecia można by rzec, że uzwojenie pomocnicze zakończyło żywot. Mam rację? Na fotografii widać przegrzanie. Pomiar napięcia na kondensatorze rozstrzygnie. Miernik... pokazuje wartosc znamionowa w Faradah. Miesci sie w zakresie +/- 5% Uhhhhhh :cry:
Jako pierwsze obejrzyj dokładnie stojan, gdy nastąpiło uszkodzenie łożyska wirnik kołysał się ocierając intensywnie o blachy stojana. Wysoka temperatura powstająca w wyniku tarcia mogła uszkodzić uzwojenia w widoczny sposób. Pomiar to kolejna czynność, którą możesz wykonać dla obu uzwojeń - dla obu uzwojeń "R" taki sam, oraz czy nie ma przebicia do...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Problem dotyczy zmywarki Bosch SGI45M75EU. Czy sprawcą usterki może być kondensator? Jeśli tak, to w jaki sposób mogę go sprawdzić? Hm , jeśli chcesz mieć 100% pewności żeby sprawdzić silnik pompy musisz niestety podmienić ten kondensator na inny , z pewnego źródła, ponieważ pomiar pojemności multimetrem nawet odpowiedniej klasy, czasem daje błędne...
W jaki sposób sterujesz załączaniem uzwojenia? nie widzę czujnika, ani żadnej elektroniki tylko przekaźnik. Podajesz jedną polaryzację? lepsza była by zmiana polaryzacji. Zastosowałem kontaktron magnetyczny, który załączany jest przez mniejszy magnes neodymowy zamontowany na wale poza uzwojeniem silnika.
Nie ma znaczenia którą stroną go podłączysz. Może coś z kabelkami pomyliłeś. Tak dla celów sprawdzenia można by omomierzem zmierzyć oporności. W punktach Z- V oporność powinna być największa, bo oba uzwojenia połączone są szeregowo zaś mierząc punkty UW-Z oraz UW-V oporności powinny być mniejsze, bo uzwojenia oddzielnie mierzysz. Nie wiem czy mają tą...
Silnik ma zawilgocone uzwojenie. Należy go wysuszyć. Można to zrobić przy pomocy nagrzewnicy, bądź prądem zwarcia ( podanie obniżonego napięcia na zahamowany silnik. Napięcie powinno być takie, be prąd nie przkroczył prądu znamionowego uzwojenia. Pozdrawiam.
Doziemienie jest pewne. Nie wiem czy doziemienie, ale pogorszenie stanu izolacji napewno , pomiar w tym miejscu induktorem wykaże czy to jest metaliczne (uszkodzenie uzwojenia) , czy może zawilgocenie . A wtedy wystarczy tylko podsuszyć w ciepełku (nie za gorąco)przez parę dni . Spróbować warto bo nawinięcie zawsze trochę kosztuje .
Witam ! Witaj ponownie... jeśli jest tak jak sugerujesz no to ok... Powiedz tylko gdzie podłączyć faze a gdzie 0 bo są 3 złącza...a nie chce zrobić jakiegoś zwarcia Nie tak szybko. 1. Ile przewodów wychodzi ze silnika ? 2. Odkręć zworki ( blaszki ). 3. Omomierz nastaw na 200omów i wykonaj pomiary, każdy przewód z każdym. 4. Podaj wynik pomiarów. 5....
Wyciągnąłem pompę wody obiegu myjącego. Nie posiadam miernika rezystencji, więc opiszę, jakie zrobiłem pomiary. Kondensator posiada przebicia na obudowę, jak również pomiędzy stykami. Po zetknięciu stykami kondensator się naładował, a po zwarciu styków widać wyraźne jego rozładowanie - pomiar próbówką z żarówką 220 V. Ta, że myślę, że kondensator jest...
Nie mam takiej drukarki, dlatego nie mogę sprawdzić napięć. Sądziłem, że jeszcze jacyś Koledzy naprawiają drukarki, w tym ten typ i będą mogli wesprzeć Twoją naprawę bardziej specjalistycznie ukierunkowaną wiedzą? Na silniku uzwojenia powinny być zasilane symetrycznie. To ma mniejsze znaczenie czy jest 15V czy też 24V . Jeżeli tak nie jest to znaczy,...
Witam. Jaki jest opis na tabliczce znamionowej? Dodano po 3 Zrób pomiar uzwojeń, oraz każdego uzwojenia (zacisku C1,C2,C3) względem obudowy silnika. Teoretycznie jest to silnik 3-fazowy.
Tak ,dobrze ,tylko robiąc pomiary uzwojeń ,powinna się jakaś wartość pokazać.Koniecznie zrób pomiary ,jak również pomiar uzwojenia względem obudowy.
Tak na "oko" to silnik szedł bez jednej fazy . Teraz pomiar może wyjść dobry , czy silnik popracuje długo wątpię.
Działa, jak silnik wejdzie na obroty to rozłącza. Tylko tak jakby podskakiwała i iskrzy. Bo takie jest jego działanie. Gdy podasz napięcie prąd wzrasta, wtedy jego zadaniem jest załączenie uzwojenia rozruchowego. Gdy silnik uzyska odpowiednią prędkość, wtedy prąd maleje i wyłącznik odłącza uzwojenie rozruchowe. Więc o żadnym "podskakiwaniu" i iskrzeniu...
Poprzedni pomiar był poprawny. Niestety silniki są w różnej kondycji lub wykonaniu i najprawdopodobniej mają zupełnie inne charakterystyki pracy. Jeden będzie szybszy od drugiego. Duża jest różnica w oporności uzwojenia. Wartości są prawidłowe. 0,5 w tak niedokładnym mierniku (przypuszczam że masz typowy multimetr ze sklepu, jakąś odmianę M830, a nie...
uzwoiłem ponownie ale po 21 uzwojeń 21 zwojów, bo uzwojenie jedno. Zmierzyłem jak prąd wychodzi za regulatorem..... 0 ba na początku pokazuje przy wolnych obrotach 2v a przy wysokich spada tak samo...... To mierzyłeś prąd czy napięcie? Pytanie: Czy jest taka możliwość by regulator czekał na około 30v z pradnicy i dopiero działał czy jest zepsuty? ....
Witam. Zmierzyć pojemność kondensatora powinien mieć 16µF lub wymienić kondensator rozruchowy silnika prania-na uzwojeniu prania silnik ma mniejszą moc więc potrzebna jest mniejsza pojemność kondensatora gdzie w obecnej chwili wystarcza. Na wirowaniu brakuje pojemności. Koszt ok. 10zł. Jeśli wymiana kondensatora nie pomoże to : - Pomiar uzwojenia...
Może odłączyć uziemienie od silnika? Nie będzie napięcia na grzejnikach :) ? Tego bym nie robił. Raz, że to nic nie pomoże bo i tak prąd sobie gdzieś tam popłynie ale za to poczuć go można będzie na grzejnikach i na piecu. A różnicówka i tak wywali tylko często przez kogoś kto miał nieszczęście dotknąć rury w złym momencie. Podejrzane miejsce to wyłącznik...
Wiec bez zalaczonego zasilania "wtyczka wyciagnieta z gniazdka na silniku SAZ 7 sa dwa uzwojenia polaczone szeregowo .Ponizej schematu opis pinow na silniku -wykonac pomiar rezystncji obydwoch uzwojen .
Pomiar rezystancji wskazuje na uszkodzenie uzwojenia w tym silniku.
chyba niezbyt dokładnie przeczytałeś mój wcześniejszy post , cała sprawa polega na nie przekraczaniu prądu znamionowego silnika i w tym celu musi być kontrolowany prąd silnika , przy zasilaniu podwyższonym napięciem odpowiedni prąd uzyskasz w krótszym czasie co powoduje lepszą dynamikę silnika , nie możesz przymować założenia że zwiekszając napięcie...
No właśnie i nie "zfajczył " silnika ,ale to gdybanie po to pomiar izolacji ,po za tym stan zewnętrzny do czyszczenia z brudu . No i trzeba było pilnować jak się demontowało przełącznik bo teraz to będzie dla ciebie trudno. Sprawdzenie poprawności przyłączenia uzwojeń fazowych, po wstępnym oznaczeniu początków i końców uzwojeń, przeprowadza się podłączając...
Zrobiłem trasę ponad 100km i silnik (a dokładniej jego uzwojenie) według termometru rozgrzał się do maksymalnie 95 stopni przy mocy ciągłej 700W, uznaje to za prawidłowy pomiar. Wychodzi na to, że ten typ tak ma.
A znałby ktoś odpowiedzi na pytania, które postawiłem? Na wszystkie nie, ale na część tak: Ad 1. Z faktu że ta dodatkowa faza którą tworzy kondenssator nie ma stałego przesunięcia o 120° Ad 2. ESR nie ma tu wielkiego znaczenia -ma znaczenie marginalne, ESR jest przyczyną nagrzewania się kondensatora i z tego powodu musi być czasem uwzględniane Ad 4....
Skąd wiesz że silnik jest spalony ? widziałeś uzwojenie ? wykonałeś pomiar ? W środku silnika oprócz dwóch uzwojeń jest wyłącznik odśrodkowy, być może jest uszkodzony, trzeba to sprawdzić. ps. Dobry elektryk jest w stanie zmienić kierunek obrotów w każdym silniku tergo typu, nawet z trzema wyprowadzonymi przewodami ( wyprowadzi brakujący przewód ).
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
Tak to bywa jeśli nie napisze się w pytaniu jakie jest aktualne przygotowanie naukowe pytającego. Opisałem się i nic z tego! Może zacznij od tego, że masz zbudować to stanowisko pomiarowe (do szkoły? która klasa? z jakiego przedmiotu? czy to jest temat nadany czy wymyślony przez Ciebie? itp.). Nie ma sensu pisanie czegoś co w końcu okaże się niepotrzebne....
W związku z nagrzaniem silnika i lekkim odorem po awarii, chcę się upewnić czy nie przypaliło silnika. Na razie zmierzyłem rezystancję: U1-U2=2.1Ω W1-W2=2.1Ω i V1-V2=2.1Ω - czyli dobrze? Pomiar rezystancji obudowy do poszczególnych uzwojeń - nic. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić aby się upewnić? Do dyspozycji mam elektorniczny multimetr....
a pomiar rezystancji uzwojenia wykonuję pomiędzy fazami tego silnika ?
Chodzi o pomiar prądu maksymalnego przy napięciu jakim chcesz zasilać silnik. Jeżeli masz zasilacz laboratoryjny to sprawa jest banalna. Zatrzymujesz silnik i mierzysz jaki płynie prąd przez jego uzwojenia, przy znanym napięciu. Pomiar będzie obarczony sporym błędem, ale dokładność nie jest krytyczna.
Witam ! Typowy silnik ma dwa uzwojenia. Zwiększ zakres pomiarowy miernika na 2k i wykonaj pomiar pozostałych przewodów, być może drugie uzwojenie ma więcej niż 200omów ?, prawdopodobnie ma przerwę. Pozdrawiam. Stefan ps. nie podłączaj silnika do zasilania
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Czy ten wynik pomiarów może świadczyć o uszkodzeniu silnika ? Tak, wyniki wskazują na uszkodzenie uzwojenia.
Rezystancję? Jak ma zablokowane łożysko? Co to nam da? Z resztą na piny wentylatora i tak nie jest bezpośrednio połączone uzwojenie silnika więc tym bardziej nie wiem co taki pomiar miał by nam przekazać.
Między czarnymi a białymi jest 0 Ω, Multimetrem Kolega izolacji nie sprawdzi. Ten pomiar wskazuje uszkodzenie silnika, zwarcie między uzwojeniem głównym a rozruchowym.
A wg. mnie uzwojenia silnika były dobre, a rezystancja była niska [5-10kohm] przez sam przewód który jak napisałem był "doziemiony" - (P2 : 4B - M1 : 3). Uzwojenia były ze sobą połączone tak więc pomiar każdego wyprowadzenia uzwojeń z silnika z ziemią dawał wynik 5-10kohm (pomiar rezystancji izolacji).
Czasowka u mnie bez funkcji tylko potencjometr czasu. Sterowanie ; bezpiecznik, przycisk stop (zwierny NC), styk czasowki NCi dalej start podtrzymanie (styk stycznika NO) i dalej cewka stycznika lampka czerwona(pracy silnika) i cewka czasowki. zaraz za bezpiecz jest zarowka zielona (zasilanie obw. sterowania). A w obwodzie silnika wyl. silnikowy lampki...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
zmierzyłem w 2 rożnych silnikach z Cd-rom 1 - 65 - 75 µH 2 - 40 - 45 µH pomiar jest naprawdę orientacyjny ponieważ był wykonany z wirnikiem dlatego taka rozbieżność w zależności od położenia wirnika , oba silniki w układzie połączeń gwiazda , pomiar dotyczy pojedynczego uzwojenia
Rezystancję możesz policzyć mając dane nawojowe. Po prostu z długości nawiniętego drutu. Można ją też czasem znaleźć w dtr silnika. Natomiast to co Ty obliczyłeś to impedancja dla prądu zmiennego. Rezystancja tego samego uzwojenia dla prądu stałego będzie sporo mniejsza.
O transilach jest napisane na forum. Możesz wrzucić zdjęcie elektroniki dysku to ci zaznaczymy. Wykonaj pomiar zwarcia między +5v a masą oraz +12v a masą. Żaden z układów na PCB nie grzeje się nadmiernie? Możesz to sprawdzic przy zdemontowanej elektronice żeby nie katować dysku. Pomiar uzwojenia silnika oczywiście przy zdemontowanym PCB, rezystancja...
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
Wcale się nie nabijam, tylko nie mogę wyjść z szoku. :D Jakby jeszcze Grzegorz coś napisał to padłbym na udar. :D Tylko że w XIX w nie było elektroniki. :cry: A ten wypalony lut nie jest przypadkiem tylko skutkiem innej usterki. Sprawdź rezystancje sekcji komutatora i połówek uzwojenia wzbudzenia. Lepszy byłby pomiar indukcyjności zamiast rezystancji....
Witam . Pojemność kondensatora 100µF /320V ,według tabliczki znamionowej . Oczywiście wskazany pomiar uzwojeń by określić uzwojenia (rozruchowe i główne).
Na mierniku jak ustawie na Ohm-y też pójdzie wykonać pomiar? Z silnika wychodzi 6 przewodów , parzyste kolory będą ja by ciągłością uzwojenia ? Czyli np. Zielony- Zielony , Żółty - Żółty itd ?
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
uzwoi silnik pomiar pomiar rezystancja uzwoi silnik silnik indukcyjny pomiar uzwoi
telefon cichy muzyk kospel bojler telewizor blaupunkt oprogramowanie
schemat radio menuet schemat radio menuet
Dell Precision M6800 – samoczynna zmiana godziny, reset czasu, wymiana baterii CMOS Izolator pompy paliwa Fiat 126p – gdzie kupić, wymiary, zamienniki, sklepy Allegro, TomCzesci