Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia. Dodano po 0 Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia.
Co do tej chwili sprawdziłeś napisz. A na początek proponuję sprawdzić drożność odpływu łącznie z działaniem pompy spustowej, tacho silnika poprzez pomiar rezystancji uzwojenia cewki, stanu magnesu i wytwarzania napięcia, silnik t.j. szczotki , ciągłość uzwojenia stojana, wirnika oraz upływność do masy. Pisz o wynikach , o konkretnych pomiarach.
X1-X2 na przejście ,U1-U2 miernik ustawiony na Ω, Z1-Z2 miernik ustawiony na Ω . Wartość U1-U2 mniejsza od pomiaru na Z1-Z2.Każde uzwojenie ;pomiar względem obudowy silnika(korpus) wartość (∞) ,lub MΩ .
Źle przezwojony silnik? Powinny być jednakowe uzwojenia i pomiar powinien to wykazać.
Przy urządzeniach z układami elektronicznymi pomiar rezystancji izolacji należy wykonywać pomiędzy przewodami czynnymi połączonymi razem a ziemią Przewody czynne połączone razem? Przewody czynne są to uzwojenia silnika, jak trzeba to rozumieć? Zmostkować uzwojenia?
Witam . Należy zrobić pomiar uzwojeń silnika ,gdyż może być przerwa na uzwojeniu rozruchowym . Czyli zrób pomiar między poszczególnymi przewodami.
Witam ! 15 czy 25 omów to chyba o wiele za dużo omów dla silnika tej mocy. Źle wykonane pomiary ? Polecam rozkręcić silnik i pokazać uzwojenie.
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Coś nie jasne te Twoje pomiary. Ile masz wyprowadzeń z silnika, 3 czy 4? Jeszcze raz pomiar rezystancji na wyprowadzeniach, każde z każdym. Podwójne druty w uzwojeniu niech Cię tu nie interesują.
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
To,ze nie ma żłobków, nie znaczy, że nie może mieć uzwojenia. Widziałeś silnik wiertarki, szlifierki kątowej, lub odkurzacza? Jest pewne podobieństwo, z tą różnicą że w tym silniku jest uzwojenie w wirniku, a w tamtych, wcześniej wspomnianych w stojanie, gdzie też nie ma żłobków. Pomiar oporności uzwojenia i pomiar oporności uzwojenia względem masy...
Instrukcja nie ukazuje połączenia poza układem sterownika Być może, silnik zaprojektowany jest do współpracy tylko z fabrycznym sterownikiem. Jeżeli pomiar rezystancji uzwojeń został wykonany prawidłowo, to według instrukcji. Silnik ma uszkodzone co najmniej jedno uzwojenie.
Ahhhh Bridgeport 1000 :) Podejrzewam, że też nie referuje? A patrząc po tym co się dzieje, najpewniej walnął napęd od Ztki, albo problem jest w kablach/połączeniach. - Do sprawdzenia prądy fazowe zasilające silnik Z podczas przejazdu, wszystkie wtyczki, krańcówki Z. - Uzwojenia silnika (pomiar rezystancji uzwojeń i pomiar izolacji uzwojeń). /nie pomieszaj...
Witam . Zaproszony kumaty elektryk jest w stanie stwierdzić jaka przyczyna. Ewentualnie na szybko podmiana siłownika prawego z lewym,pomiar uzwojenia stojana silnika .
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
W jaki sposób sterujesz załączaniem uzwojenia? nie widzę czujnika, ani żadnej elektroniki tylko przekaźnik. Podajesz jedną polaryzację? lepsza była by zmiana polaryzacji. Zastosowałem kontaktron magnetyczny, który załączany jest przez mniejszy magnes neodymowy zamontowany na wale poza uzwojeniem silnika.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Sam pomiar rezystancji uzwojenia, to mało, żeby być pewnym co do sprawnosci silnika. Najlepszym sprawdzeniem jest , poza dokładnymi pomiarami, jest jego funkcjonalne sprawdzenie. Czy pracuje , nie buczy , czy łożyska są ciche. o co chodzi z aluminium? czy o budowę zewnętrzną, czy o materiał uzwojenia?
Witam Sprawdziłbym czy lekko się obraca,zrób pomiar uzwojenia(oporność),oraz kondensator.
Znalazłem, że pompa jest do zamówienia w Polsce i podałem link w poprzednim poście. Jeżeli chciałbyś dokonać modyfikacji i zastosować pompę od Polara to tutaj masz średnicę króćców: https://darel.lv/en/pumps-for-washing-ma... Uzwojenie silnika mierzysz multimetrem ustawiając...
Czasowka u mnie bez funkcji tylko potencjometr czasu. Sterowanie ; bezpiecznik, przycisk stop (zwierny NC), styk czasowki NCi dalej start podtrzymanie (styk stycznika NO) i dalej cewka stycznika lampka czerwona(pracy silnika) i cewka czasowki. zaraz za bezpiecz jest zarowka zielona (zasilanie obw. sterowania). A w obwodzie silnika wyl. silnikowy lampki...
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
A co ci dadzą pomiary prądu bez obciążenia? To jakbyś wyznaczał moc silnika w samochodzie w oparciu o spalanie gdy stoi na parkingu. Skoro masz możliwość założenia tarczy, załóż i coś potnij, a pomiar przeprowadź na zasilaniu w czasie obciążenia pracą. Jeżeli pod obciążeniem siada, to jest błąd w uzwojeniu.
chyba niezbyt dokładnie przeczytałeś mój wcześniejszy post , cała sprawa polega na nie przekraczaniu prądu znamionowego silnika i w tym celu musi być kontrolowany prąd silnika , przy zasilaniu podwyższonym napięciem odpowiedni prąd uzyskasz w krótszym czasie co powoduje lepszą dynamikę silnika , nie możesz przymować założenia że zwiekszając napięcie...
Witam ! Pomiar ciągłości wyłącznika odśrodkowego należy wykonać na skręconym silniku, po rozkręceniu silnika lub bo nabraniu przez silnik właściwych obrotów wyłącznik odśrodkowy będzie rozłączony. Pomiar ciągłości uzwojenia rozruchowego możesz wykonać przy skręconym silniku.
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Tak na "oko" to silnik szedł bez jednej fazy . Teraz pomiar może wyjść dobry , czy silnik popracuje długo wątpię.
Zatem największe prawdopodobieństwo jest takie, że masz źle podłączone silniki, kolory żył się się różnią w silnikach i jedyną metodą w tym przypadku jest pomiar rezystancji aby zidentyfikować uzwojenia. Tym bardziej, że jest to silnik unipolarny. Pozdr Sławek
Skąd wiesz że silnik jest spalony ? widziałeś uzwojenie ? wykonałeś pomiar ? W środku silnika oprócz dwóch uzwojeń jest wyłącznik odśrodkowy, być może jest uszkodzony, trzeba to sprawdzić. ps. Dobry elektryk jest w stanie zmienić kierunek obrotów w każdym silniku tergo typu, nawet z trzema wyprowadzonymi przewodami ( wyprowadzi brakujący przewód ).
po minucie prad spadł do 25A jednak do zatrybienia na trójkat chyba daleko bo wywala momentalnie. Długo mogę go tak trzymać na gwieżdzie? 25 A, to dwukrotnie przekroczony dopuszczalny prąd dla gwiazdy w tym silniku. Jak będziesz dalej te próby robił przez tak dlugi czas to usmażysz uzwojenie. Zrób pomiar napięcia międzyfazowego na zaciskach silnika...
Witam ! Witaj ponownie... jeśli jest tak jak sugerujesz no to ok... Powiedz tylko gdzie podłączyć faze a gdzie 0 bo są 3 złącza...a nie chce zrobić jakiegoś zwarcia Nie tak szybko. 1. Ile przewodów wychodzi ze silnika ? 2. Odkręć zworki ( blaszki ). 3. Omomierz nastaw na 200omów i wykonaj pomiary, każdy przewód z każdym. 4. Podaj wynik pomiarów. 5....
Silnik jest suchy jak wiór Suchy to nie znaczy, że uzwojenie nie ma zwarcia do rdzenia silnika. Konieczny pomiar rezystancji izolacji.
Witam. Zmierzyć pojemność kondensatora powinien mieć 16µF lub wymienić kondensator rozruchowy silnika prania-na uzwojeniu prania silnik ma mniejszą moc więc potrzebna jest mniejsza pojemność kondensatora gdzie w obecnej chwili wystarcza. Na wirowaniu brakuje pojemności. Koszt ok. 10zł. Jeśli wymiana kondensatora nie pomoże to : - Pomiar uzwojenia...
Między czarnymi a białymi jest 0 Ω, Multimetrem Kolega izolacji nie sprawdzi. Ten pomiar wskazuje uszkodzenie silnika, zwarcie między uzwojeniem głównym a rozruchowym.
Silnik ma zawilgocone uzwojenie. Należy go wysuszyć. Można to zrobić przy pomocy nagrzewnicy, bądź prądem zwarcia ( podanie obniżonego napięcia na zahamowany silnik. Napięcie powinno być takie, be prąd nie przkroczył prądu znamionowego uzwojenia. Pozdrawiam.
Należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia. Oraz pomiar rezystancji izolacji. W tej pompie uzwojenia silnika pracują w cieczy chłodzącej - glicerynie. Pewnie już wyciekła, zastąpiona wodą :cry: . W górnej części obudowy znajduje się kondensator pracy. Sprawny ? Także do sprawdzenia.
Tak ,dobrze ,tylko robiąc pomiary uzwojeń ,powinna się jakaś wartość pokazać.Koniecznie zrób pomiary ,jak również pomiar uzwojenia względem obudowy.
Raz- jaki miernik? Miernik ma jakiś opornik w szereg do pomiaru prądu- to się dodaje do oporności uzwojenia. Dwa- jakie gabaryty ma silnik? Po pomiarze oporności i wymiarach można oszacować dopuszczalny prąd. Jeżeli oporność jest mała to dokładniejszy pomiar można zrobić mierząc spadek napięcia na uzwojeniu silnika zasilając go znanym prądem.
O transilach jest napisane na forum. Możesz wrzucić zdjęcie elektroniki dysku to ci zaznaczymy. Wykonaj pomiar zwarcia między +5v a masą oraz +12v a masą. Żaden z układów na PCB nie grzeje się nadmiernie? Możesz to sprawdzic przy zdemontowanej elektronice żeby nie katować dysku. Pomiar uzwojenia silnika oczywiście przy zdemontowanym PCB, rezystancja...
Witam . Sprawdź czy są dobrze dokręcone przewody nakrętkami,na mostku i na zasilaniu .Zrób ponowny pomiar, lub odkręć mostek gwiazda i pomiar na poszczególnych parach zacisków.Jeżeli nadal jest tak samo,to oznacza że silnik jest uszkodzony (jedno uzwojenie XY).
Wiec bez zalaczonego zasilania "wtyczka wyciagnieta z gniazdka na silniku SAZ 7 sa dwa uzwojenia polaczone szeregowo .Ponizej schematu opis pinow na silniku -wykonac pomiar rezystncji obydwoch uzwojen .
Chodzi o pomiar prądu maksymalnego przy napięciu jakim chcesz zasilać silnik. Jeżeli masz zasilacz laboratoryjny to sprawa jest banalna. Zatrzymujesz silnik i mierzysz jaki płynie prąd przez jego uzwojenia, przy znanym napięciu. Pomiar będzie obarczony sporym błędem, ale dokładność nie jest krytyczna.
Czyli silnik może mieć przerwane uzwojenie Jeśli pomiar tak wykazuje...Chyba, że niewłaściwy zakres pomiarowy miernika i stąd to 0.Ale "0" to raczej brak oporności, czyli zwarcie.
Witam ! Typowy silnik ma dwa uzwojenia. Zwiększ zakres pomiarowy miernika na 2k i wykonaj pomiar pozostałych przewodów, być może drugie uzwojenie ma więcej niż 200omów ?, prawdopodobnie ma przerwę. Pozdrawiam. Stefan ps. nie podłączaj silnika do zasilania
Mozliwe uszkodzenie kondesatora lub zwarcie pomiedzy uzwojeniem kondestora a uzwojeniem bez tego elemnentu. Sprawdz kondesator. Potem czy niema zwarcia i pomiar rezystancji uzwojenia ,czy nie ma zwarcia uzwojenia do obudowy.
Pomiar rezystancji wskazuje na uszkodzenie uzwojenia w tym silniku.
a pomiar rezystancji uzwojenia wykonuję pomiędzy fazami tego silnika ?
http://obrazki.elektroda.net/15_12821411... Witam. W nocy były wichury i rano stwierdziłem brak 1 fazy. Hydrofor s silnikiem trzyfazowym wybił 2 bezpieczniki. Pomiar rezystancji wykazał tylko na jednym uzwojeniu silnika, między punktami zaznaczonymi 3 i 4 natomiast między 1 i 2 zwarcie :(. Czy silnik został uszkodzony ? Myślę że nastąpiło zwarcie...
Pomiędzy uzwojeniami: 145 Ohm A tu to już nie wiem o co Ci chodzi.
Wiesz jak mu podlaczyleś 2f zamiast 3f to już go mogłeś spalić. Pomiar prądu i rezystancja uzwojenia silnika. To się dowiesz co i jak. Bo na razie to nic nie wiadomo na temat jakie zabezpieczenie ci zadziałało.
hmm a jak by tak przedstawić specyfikację dla zasilania 1-fazowego oraz 3-fazowego ? wiadomo ze głównie służą do sterowania obrotami silnika indykcyjnego. I teraz różnice: -zasilanie / każdy zgodnie z zasilaniem -gdzie jest większą obciążalność ? -skojarzenie uzwojenia silnika co oznacza ? -pomiar prądu, na co ma wpływa? Przepraszam ze tak pytam., ale...
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
Postaram się dodać jakieś zdjęcia... Pomiar omomierzem na każdym uzwojeniu dawał bardzo zbliżony wynik.
zmierzyłem w 2 rożnych silnikach z Cd-rom 1 - 65 - 75 µH 2 - 40 - 45 µH pomiar jest naprawdę orientacyjny ponieważ był wykonany z wirnikiem dlatego taka rozbieżność w zależności od położenia wirnika , oba silniki w układzie połączeń gwiazda , pomiar dotyczy pojedynczego uzwojenia
Gdy podłącze silnik bez panelu sterowania frezarki to silnik pracuje normalnie. Instalacja nigdzie nie jest uszkodzona brak jakiejkolwiek przebicia do masy. Z podłączonym PE ta próba ? Najprawdopodobniej przebicie uzwojenia silnika do obudowy. Pomiar izolacji niezbędny ! I pytanie - ktoś tam nie wbudował falownika do zasilania tego wrzeciona ? Skoro...
Nie pozostaje nic innego, tylko pomiar prądów pobieranych przez wszystkie fazy. Albo silnik pobiera więcej prądu( wina złego uzwojenia), albo wadliwy wyłącznik termiczny. A silnik próbowany sam, czy z obciążeniem-pasek?
Witam . Pojemność kondensatora 100µF /320V ,według tabliczki znamionowej . Oczywiście wskazany pomiar uzwojeń by określić uzwojenia (rozruchowe i główne).
uzwoiłem ponownie ale po 21 uzwojeń 21 zwojów, bo uzwojenie jedno. Zmierzyłem jak prąd wychodzi za regulatorem..... 0 ba na początku pokazuje przy wolnych obrotach 2v a przy wysokich spada tak samo...... To mierzyłeś prąd czy napięcie? Pytanie: Czy jest taka możliwość by regulator czekał na około 30v z pradnicy i dopiero działał czy jest zepsuty? ....
Zworkę wyjąłeś ale czy przewody zasilające odpiąłeś do pomiarów rezystancji uzwojeń silnika? Tak, wszystkie przewody (tzn zasilanie i zworkę) w puszce silnika- odpiąłem. W puszce były też trzy "luźne", zaizolowane, niepodłączone do zacisków- wychodzące z silnika przewody- tak zostawił po sobie przezwajacz silnika. Do wczoraj- nie miałem kontaktu z...
Dzień dobry Dokonałem pomiaru rezystancji uzwojeń w polerce Elna PD 42c. Wyniki: od L1 - przewód szary-czarny = 11,31Ohm od L2 - przewód szary-czerwony = 5,1 Ohm od L3 - przewód czarny-czerwony = 12,11 Ohm Pomiar przewodów do masy= OL Czy taka różnica w rezystancji w tego typie silniku jest normalna? Czy ten wynik pomiarów może świadczyć o uszkodzeniu...
Rezystancję? Jak ma zablokowane łożysko? Co to nam da? Z resztą na piny wentylatora i tak nie jest bezpośrednio połączone uzwojenie silnika więc tym bardziej nie wiem co taki pomiar miał by nam przekazać.
Ten silnik to SZJd 48b, 1 kW, 690 obr/min. Te blachy pakietu widoczne na zdjęciu na pewno uszkodziły uzwojenie, pomiar rezystancji izolacji powinien to potwierdzić.
Na multimetrze uzwojenie pomocnicze ma 3.9 (miernik na pozycji 200), a na głównym 1.9. Pomiar względem masy to jedna końcówka do uzwojenie, a druga do obudowy?
Silnik sprawny, bo czasami pralka zaczyna prać :D , ale np. przerywa podczas nabierania wody lub też nie kończy cyklu :cry: . Może jest jakiś pomiar rezystancji uzwojenia za pomocą szczotek silnika lub innych podzespołów? Niestety nie dysponuję dokładnym schematem pralki ani instrukcją serwisową. Mam tylko ten znaleziony w necie i zamieszczony w powyżej....
Witam Jeżeli to silnik z starej Frani ,to on pracował bez kondensatora ,lecz miał wyłącznik odśrodkowy uzwojenia wzbudzenia.Daj dla pewności zdjęcie całego silnika.Zrób pomiar uzwojeń silnika to dużo wyjaśni.
Jeżeli pomiar induktorem nie wykazuje przebicia to jest OK. A neonówka może działać dlatego że pomiędzy uzwojeniem silnika będącym pod napięciem ułozonym w rowkach odizolowanymi od stojana podkładkami (preszpan lub jakiś plastyk) a obudową przepływa prąd pojemnościowy . Krótko mówiąc : zwoje -izolator - obudowa .to nic innego jak mały kondensator .Prąd...
Ratunku... Rozkręcając silnik niczego się o nim nie dowiesz. Dobrze że ci się nie udało, bo byś szukał następnego. Może na obudowie ma coś napisane? Jakiś symbol- można poszukać w internecie. Zrób regulowany ogranicznik prądu. Prąd należy mierzyć szczytowy a nie średni. Tak robią sterowniki do bldc. Dlatego kosztują tyle ile kosztują. Ale czy ATMega...
Ja wymyśliłem to rozwiązanie. Sposób proponowany na forum nie sprawdził się. Od początku uważałem takie podłączenie środka gwiazdy przekładników do uziemienia za niewłaściwe, dlatego zacząłem ten wątek. Nie tylko z powodu uziemienia izolowanej sieci (przez impedancję przekładników), ale przede wszystkim z braku możliwości prawidłowego pomiaru przesunięcia...
Rozmawiamy cały czas o podłączaniu zasilania z wyczki w zasilaczu ATX a nie przez adapter? Przeprowadź profilaktycznie próbę zwarciową na gnieździe zailania miedzy +5V a masą. Wykonać pomiar rezystancji uzwojenia silnika, i jeśli nie będzie miało zwarcia, wykonać pomiar napięć na pinach silnika względem masy przy zamontowanym PCB. Jeśli wszystko robisz...
Czy prąd silnika 380V trójkąt spietego w trójkąt będzie taki sam jak silnika 220/380V spiete go oczywiscie w gwiazdę. Tak, w czasie pracy na biegu jałowym, prąd pobierany przez oba silniki powinien być zbliżony. Celowo piszę zbliżony, bo minimalna różnica może być, jeżeli jednak silnik będzie miał uzwojenie dostosowane do trójkąta, a połączysz go w...
Oto suszący się silnik i resztka tabliczki. http://obrazki.elektroda.pl/2812118200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4031577600_1... Na komputerze więcej widać i wygląda że to SoFe90-L4. Interweniowałem w uzwojenie z słusznych pobudek. Co by się stało gdyby silnik z nadpalonym czołem cewki sobie popracował? Czy pomiar...
Rezystancję możesz policzyć mając dane nawojowe. Po prostu z długości nawiniętego drutu. Można ją też czasem znaleźć w dtr silnika. Natomiast to co Ty obliczyłeś to impedancja dla prądu zmiennego. Rezystancja tego samego uzwojenia dla prądu stałego będzie sporo mniejsza.
A wg. mnie uzwojenia silnika były dobre, a rezystancja była niska [5-10kohm] przez sam przewód który jak napisałem był "doziemiony" - (P2 : 4B - M1 : 3). Uzwojenia były ze sobą połączone tak więc pomiar każdego wyprowadzenia uzwojeń z silnika z ziemią dawał wynik 5-10kohm (pomiar rezystancji izolacji).
witam.to mi wyląda na zwarcie na uzwojeniu silnika drum. rozbierz ,pooglądaj może coś widać .pozostaje pomiar indukcyjności cewek lub ewentualnie zwarcia gdzieś na mase.powodzenia.
należy podejrzewać przerwane uzwojenia na wirniku Jeśli łożyska dobre pomiar napięcia przy uruchamianiu prawidłowy to przychylam się do wniosku kolegi .
Wyciągnąłem pompę wody obiegu myjącego. Nie posiadam miernika rezystencji, więc opiszę, jakie zrobiłem pomiary. Kondensator posiada przebicia na obudowę, jak również pomiędzy stykami. Po zetknięciu stykami kondensator się naładował, a po zwarciu styków widać wyraźne jego rozładowanie - pomiar próbówką z żarówką 220 V. Ta, że myślę, że kondensator jest...
Witam rezystancja uzwojenia silnika zalezy od jego mocy i budowy i dla kazdego silnika jest inna. W sprawdzeniu czy silnik nie jest spalony przez pomiar rezystancji wazne jest czy jast ona mniejsza od nieskonczonosci. W praktyce uzwojenia moga miec od kilku miliomow do kilku omow dla silników indukcyjnych. Mniej wiecej szacuje się że rezystancja jednej...
Witam. Jaki jest opis na tabliczce znamionowej? Dodano po 3 Zrób pomiar uzwojeń, oraz każdego uzwojenia (zacisku C1,C2,C3) względem obudowy silnika. Teoretycznie jest to silnik 3-fazowy.
Oznaczenia pod dekielkiem: 3~ trojkąt/gwiazda sugerowałyby że jest to typowy silnik trójfazowy tylko że przystosowany do zasilania z jednej fazy z użyciem kondensatora pracy. Ale to może być "zmyłka", dekielek może być uniwersalny do różnych typów silników. Dużo wyjaśniłby pomiar rezystancji poszczególnych uzwojeń silnika. Gdyby okazało się że jest...
A dlaczego dziwna? wyraźnie jest moc podana jako iloczyn prądu i napięcia dla każdej z osobnych faz zarówno napędzanej prądncy jak i silnika napędzającego. W tym opracowaniu nie podoba mi się tylko podana grubość tarcz, 3mm którą uważam za błąd pomiaru - nierealne żeby przy tym wymiarzedało sie uzyskać sztywna tarczę, oraz końcowa uwaga autora o kształcie...
Witam szanownych użytkowników. Jakby znowu ,kolejny problem z falownikiem... Tym razem na tapecie Keb F5 ,kory steruje silnikiem stacji hydrauliki. Falownik zgłasza błąd E.OL ,oraz E.nOL. Według pracownika produkcji pojawił się kilka razy, po czym dał się zresetować i uruchomić maszynę. Dziś niestety błąd ,owszem kasuje się ,ale silnik nie drgnie. Silnik...
(at)marksrz A wiesz na pewno, czy to jest silnik trójfazowy, albo przezwojony na 3 fazowy? Próba, a jeszcze pomiar prądu, jeśli uzwojenie nie jest przewidziane do pracy na 400V będzie skutkowało przegrzaniem jeśli nie spaleniem uzwojeń.
Na mierniku jak ustawie na Ohm-y też pójdzie wykonać pomiar? Z silnika wychodzi 6 przewodów , parzyste kolory będą ja by ciągłością uzwojenia ? Czyli np. Zielony- Zielony , Żółty - Żółty itd ?
Witam . Musisz zrobić pomiar tych uzwojeń(miedzy tymi przewodami),jak również pomiar względem masy (obudowy silnika).Pomiar pomiędzy tymi trzema przewodami wyjaśni ,które przewody są od uzwojenia roboczego ,a które od rozruchowego.
Pomiar rezystancji nic nie da. Wymień ją.
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Uczę się obsługi teraomomierza i w jego instrukcji też jest podane, że jeżeli po podłączeniu badanego elementu do miernika będzie wskazanie resztkowego ładunku (to jest cytat) to do jego ustalenia (usunięcia) przed pomiarem należy zewrzeć i uziemić badany obiekt na czas od 1 do 30 minut. Realizuje się to dedykowanym przyciskiem. Pomiar dokonuje się...
Jestem poczatkujacy ;-) Muszę zrobic pomiar pradu pobieranego z zasilacza dużej mocy - zasilającego uzwojenia silnika krokowego. Najprostrzym rozwiązaniem jest zastowanie rezystora dużej mocy i małej rezystancji, ale nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie. Prąd do ok. 5A. Pomiar na Atmega16. prosze o rady.
Po pierwsze - foto tabliczki znamionowej, o ile się zachowała. Po drugie - ustalenie poszczególnych uzwojeń, tu potrzebny jest choćby najzwyklejszy multimetr. Gdy już to będzie wiadome, można po orientacyjnym pomiarze rezystancji izolacji i rezystancji uzwojeń, oraz pomiar na zakresie megaomów pomiędzy każdym uzwojeniem a obudową silnika uruchomić go,...
Zapodaj zdjęcia tego obrotomierza z Deutza. Renaulty z czasów '80–'90 z silnikiem MWM miały czujnik na kole zamachowym (tzw. impulsator), a nie pomiar z uzwojenia alternatora.
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
Sprawdź uzwojenie wirówki i rozruchu wirówki silnika podłączając go na krótko i sprawdzając jego siłę i temperaturę pracy , choć najlepiej sprawdzić robiąc pomiar poboru prądu na wirówce i porównując go z danymi katalogowymi. Jeśli silnik w porządku to moduł do wymiany.
Witam. Jeśli masz zasilanie 3x380V(3x400V) obecnie,i jest prawidłowe, a pomiar omomierzem 3-uzwojeń jest poprawny-taka sama oporność ,oraz pomiar uzwojenia do masy jest nieskończoność ,to silnik powinien pracować.Mogą być też początki i końce UVW i XYZ źle wyprowadzone na tabliczkę..
Przylaczam sie do rady-kupic gotowy modul :).,,Rzezbienie" ukladu przeciazeniowego w liczbie SZTUK JEDNA nie ma sensu moim zdaniem -sporo czasu,pomiarow i innych kombinacji- no chyba ze zaczniesz to pozniej produkowac :).A co do ukladu wykrywajacego zatrzymanie silnika widzialem 2 metody:1.pomiar pradu pobieranego przez silnik (rezystor szeregowy,pomiar...
silnik indukcyjny pomiar uzwoi pomiar uzwoi transformator pomiar izolacja uzwoi
sterujacy samsung pomiar prądu przez opornik zasięg telewizji naziemnej
naprawa forum lodówk obdii interfejs
Lokalizacja rezystora dmuchawy w Peugeot Partner 2014 Jak ominąć fotokomórki w napędzie bramy Nice Robo 1000