To, co trzymasz w dłoni, to wpust czółenkowy (Woodruffa), zwany klinem (niepoprawnie). Wchodzi w gniazdo w wale. Niestety jest ono wręcz masakrycznie rozbite, co w tej chwili dyskwalifikuje go z użycia. Reszta, to też obraz nędzy i rozpaczy. Tam jest jeszcze jakiś moduł zewnętrzny?
Zrób hybrydę. Rower elektryk. Ale silnik jest i napędza prądnicę. Zasięg duży 😁
W starej książce bodaj Słodowego był samochodzik napędzany prądnicą od Żuka. Zatem z rowerem da sobie radę.
Po co stosować prądnicę i silnik? dodatkowo zwiększając masę i tak ciężkiej konstrukcji roweru. Silnik stanowi prądnicę i jest wykorzystywany w dynamicznym hamowaniu
Witam! Ja powiedziałem KOMUTATOROWY silnik a nie komputerowy. Silniki komutatorowe mają szczotki to jedna cecha które je wyróżnia nie wszystkie nadają się na prądnicę niektóre za miast magnesu stałego mają elektromagnes musisz znaleź taki z magnesem stałym. taki od samochodów morze być tylko jest trochę mały.
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
Człowiek może stale oddawać 200W; czy z tego powodu kręci prądnicą podłączoną do MPPT, zasilającą PWM i silnik w rowerze? Nie, bo to głupota. Grzałki dobrane do zbiornika i ilości paneli można porównać do jazdy zwykłym rowerem. Naprawdę, tak można, jest jednak bardzo niezdrowe dla ... producentów MPPT.
Dzwonisz po zakładach i pytasz nie wszyscy chcą takie coś robić tak samo jak z silnikami do rowerów.
Rączki hamulca są z czujnikami lub mikro wyłącznikiem po to, aby momencie zagrożenia odciął zasilanie silnika, ba mogą wspomagać hamowanie. W zależności jak ustawimy sterownik, to dotykając delikatnie rączkę hamulca pojazd może się zatrzymać szybko nie używając klocków hamulcowych. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, bo można gwałtownie się zatrzymać....
Maćku jaki masz silnik? Co to za rower? Nie ma w nim prądnicy zwanej dynamo? Typową rowerową prądnice kupisz nawet za 5 zł.
Możesz wyjaśnić pojęcie "prądnica silnika"? Rowerowe dynamo chcesz napędzać kołem roweru czy silnikiem?
NA tym że ciężko załatwić przełącznik wodoodporny bo jazda w deszcz też wchodzi w grę. Potem zamocowanie go gdzieś przy kierownicy żeby było stabilnie noi estetycznie. Poza tym sporo dodatkowych przewodów. A przekaźniki bywają wodoodporne ,mam jeden nawet ale niestety 12v.No i automatycznie by przełączał między prądnicą z silnika a prądnicą roweru,...
Są gotowe silniki spalinowe do rowerów. Twoje rozwiązanie pozbawione jest sensu bo mamy tak: silnik spalinowy=>prądnica=>silnik elektryczny. :D Pojęcie sprawności koledze jest pewnie znane ? :D
witam pytanie do mądrych - czy prądnica typu amerykan może działać jak silnik ciekawe czy takie coś napędziło by rower ?
Tak w ogóle: da się ten sam silnik (w kole) używać jako prądnice? Np: gdy naciskasz manetki hamowania to w rowerze elektrycznym wyłącza się wspomaganie i wtedy na tym samym uzwojeniu podłączyć ten silnik jako prądnice? Nikt z forumowiczów nie poruszył najważniejszego zagadnienia - jaki procent energii zużytej na napęd roweru można odzyskać i czy warto....
Swego czasu w Młodym Techniku (z 70' lat) , opisana była konstrukcja elektrycznego roweru, tam za silnik służyła prądnica samochodowa. Z tego co pamiętam napęd był na przednie koło, poprzez pasek klinowy, a i osiągi miał całkiem niezłe 35km/h(?).
Pomysł jak najbardziej dobry prądnice to zwykły silnik porzekładniowy do roweru. Panowie powyżej to raczej teoretycy. Nie zniechęcaj się na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=7hfClQh3... masz wszystko po kolei opisane można zastosować silnik bezprzeładunkowy ale dużo cięższy.
Witam. Stałem się posiadaczem starego silnika elektrycznego na 12V 25W chyba, made in CCCP i myślałem, aby założyć go do roweru jako prądnicę do doładowywania akumulatora Li-ion poprzez układ ładujący na MCP73833, bo u mnie dwie diody CREE pobierają ok. 1.3 A. Czy warto taki silnik zastosować jako prądnicę do roweru?. Czekam na Wasze opinie.
wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę O ile napięcie prądnicy nie będzie za niskie... od tego są diody, ale jeśli dla jakiegoś przełożenia silnik był zasilany pewnym napięciem, by napędzał, to działając jako prądnica przy takim samym przełożeniu wytworzy niższe napięcie, bo SEM będzie takie samo (dopóki...
Jeżeli jeszcze odliczysz straty na: 1 zamiana energii mechanicznej na elektryczną ( sprawnośc od 50% do ...) 2 przetrzymanie w akumulatorze też kilka procent zabierze; 3 silnik też ma sprawność ok 80-90% Ma to sens, jeżeli potrzebowałbyś zbierać energię na (nie)spodziewane przeciążenia. A i sam sprzęt (prądnica, akumulatory, silnik i cała otoczka też...
co do ładowania w czasie jazdy, pisałeś że masz podjazdy po drodze, także w drodze w drugą stronę masz fragmenty z górki. Wtedy właśnie mógłbyś wykorzystać silnik jako prądnicę.
Silniki invertorowe są łatwiejsze do sterowania pracą w pralce - do naszych zadań takiego sterowania nie potrzebujemy. https://www.youtube.com/watch?v=dOhxX-kq... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... https://www.youtube.com/watch?v=oeLfq29f... Budowa takiego silnika nie nadaje się do pracy jako dobra prądnica - najlepsze są w rowerach....
Same bzdury. Prądnica ? Po co? Każdy sterownik do silnika skutera czy roweru ma wejście ,,stop", gdzie po podaniu napięcia odcina silnik niezależnie od położenia manetki. Wystarczy mikrowyłącznik na dźwigni ,,torpeda", zamontowanej z możliwością niewielkiego wychylenia, albo rolka na łańcuchu.
Nie masz w okolicy jakiegoś warsztatu w którym przezwajają silniki elektryczne?
Ale regulator musi mieć wejście na tacho to taka mała prądnica jak dynamo w rowerze założona na silniku która daje sprzężenie zwrotne do obrotów.
Witam, obawiam się, że skoro jest to silnik z góry przeznaczony do zainstalowania w rowerze to prądnica będzie miała 3 lub 5W. W dodatku jest to prądnica prądu zmiennego z jednym końcem uzwojenia połączonym z masą. Tak więc jeśli brak danych na temat tego silnika to proponuję zdjąć dekielek koła magnesowego i obejrzeć cewki-ile ich jest, jakim drutem...
Im szybsze mają być obroty, tym większe potrzebne jest napięcie, by skompensowało SEM generowaną przez silnik, i jeszcze coś zostało. Silnik DC można opisać dwoma parametrami: 'k' (stała silnika) i 'R' (opór uzwojeń). U=I*R+Ω*k, gdzie U i I to napięcie i prąd, a Ω to obroty. Jeśli Ω>U/k, to prąd płynie w przeciwną stronę (I<0) i...
Koszt od parudziesięciu zł. Możesz wskazać gdzie można w tej cenie kupić sprawne koło z wbudowanym silnikiem do roweru elektrycznego?
To, co Ci podałem, wynika z fizyki i wszystkiego, co wiadomo o budowie maszyn elektrycznych. Nie uwzględniając dotychczasowego dorobku w zakresie nauki i praktyki, możesz uzyskać tylko gorsze wyniki, a nie lepsze. Jako wskazówkę co do tego, jakie możesz mieć wielkości mechaniczne, daję Ci link do silnika o mocy 1,1kW przy 3000 obr/min. :http://www.cantonigroup.com/pl/cantoni/...
(at)Krzysztof Reszka i (at)rapper3d Napisałem w poście #40. Sam bym chętnie sprawdził swój pomysł w nim zawarty, tyle że nie bardzo mam czym napędzać taki silnik, bo by się znalazł. Powtórzę. - Zasilić DC (z akumulatora np.) połączone szeregowo cewki stojana i zmierzyć, jakie napięcie powstanie na wirniku (szczotkach) podczas ruchu wirnika. (at)rapper3d...
Celem jest uzyskanie silnika synchronicznego do napędu roweru. Prądnicę wykorzystać też można tylko trzeba zasilać dodatkowo uzwojenie wzbudzenia i martwić się o szczotki. Myśląc o takiej przeróbce miałem nadzieję na duży moment rozruchowy. Wydaje mi się, że jednak zakręci się. Ale zostawiam to na potem.
Jaki cel ma dostarczanie energii do pierwszego silnika który napędza dwie prądnice. Wszędzie będą straty.
Silnik prądu stałego, albo krokowy z magnesem trwałym, może być prądnicą, jest ich duży wybór.
:rozłączenie od sieci 220 V silnika i załączenie od prądnicy z pomocą styczników Możesz zastosować jakikolwiek. Nie ma to żadnego znaczenia. Bo i tak działać nie będzie !! Kłaniają się prawa fizyki. Dodano po 2 włączony do sieci E.elektr. silnik 220 V,1.5 kW 2800 obr./min.{z przekładnią kółek pasowych napędu 4000 obr./min.} napędza bez trudu prądnicę...
Wykorzystanie roweru do napędzania prądnicy jest jak najbardziej realne, i wydajność takiego "tantemu" człowiek/rower/prądnica jest dość duża. Do dzisiaj mam przed oczami starą kronikę filmową, gdzie jeden Wietnamczyk (w czasie wojny) kręci pedałami roweru specjalnie przystosowanego, a drugi rozmawia przez polową radiostację. To samo było i z oświetleniem...
W najprostsze rozwiązanie zamontować dynamo rowerowe. Bardziej wyrafinowane rozwiązanie jak na zdjęciach poniżej https://obrazki.elektroda.pl/1950969700_... https://obrazki.elektroda.pl/6171346900_... https://obrazki.elektroda.pl/6981816500_... https://obrazki.elektroda.pl/8110233400_...
Podobne rozwiązanie jest już stosowane w rowerach elektrycznych. Tam działa to w ten sposób, że w klamce hamulca jest przetwornik, który rozpoznaje czy i z jaką siłą naciśnięta została klamka hamulca a następnie powoduje odpowiednie obciążenie silnika. Im mocniej wciśniesz hamulec - tym mocniej obciążony zostanie silnik. W e-rowerach też są stosowane...
Witam Jako silnik można wykorzystać prądnicę prądu stałego od samochodu ciężarowego lub autobusu z instalacją 24V lub stary silnik elektryczny od w/w pojazdów o mocy rzędu 300W lub więcej. Silniki na inne napięcia np: od samochodów osobowych wymagają przezwojenia wirnika, co nie jest proste.
Witam W rowerze będziesz potrzebował jazdę "na luzie". Jeżeli silniki będą na stałe sprzężone z osiami, to przy odłączeniu Uz będą robić za prądnice. Rower będzie hamowany. Mam gdzieś schemat który powinien zdać tu egzamin, musiałbym poszukać i przerobić na 24V.
Silnik o którym piszesz (ten z pralki) jest silnikiem asynchronicznym. Silnik ten aby wygenerować cokolwiek (czyli aby pracować jako prądnica) musi być wcześniej zasilony (wzbudzony). W stanie beznapięciowym nie ma tam pola magnetycznego - a to ono wiąże ze sobą energię mechaniczną i elektryczną. Mógłbyś zmodyfikować wirnik i w miejsce klatki wstawić...
Akumulator żelowy jest akumulatorem ołowiowym wiec jego ładowanie moze być przeprowadzane w kazdej chwili. Nie posiada efektu pamieciowego jak akumulatorki z telefonów komórkowych więc ładuj bez obaw. Pamietaj , że aby ładowanie przebiegało w miare sprawnie napiecie ładowania powinno byc dla aku 12 woltowego 14,4V . Prąd ładowania 1/10 pojemności. Czyli...
Silniki od wycieraczek mają 30-80W, zależy od modelu samochodu. Przekładnia śrubowa redukuje obroty do kilkudziesięciu na minutę, moment pozwala wkręcać wkręty w twarde drewno (sprawdzane :) ), powinien pociągnąć kosiarkę (osobiście próbowałem nim napędzać rower - ciągnął, ale wolniutko :( ). Jeśli będzie za słaby, to może prądnica od malucha - tylko...
Silnik na 24V (z magnesami trwałymi) będie wytwarzał nieco mniejsze napięcie, założyc można że rzędu 20V. Z prawa ohma wyliczysz sobie 20V/15A - wyjdzie źdzebko powyżej 1 oma. To nie takie proste. Silnik z magnesami trwałymi nie wygeneruje prądu większego niż prąd, który kompensuje pole magnetyczne magnesów. Oczywiście dochodzą jeszcze szczegóły konstrukcyjne,...
Chciałbym widzieć tego kolarza, który "wyciągnie" 500-800W przy tak małych obrotach. NIEREALNE. Gdyby zastosować to do wiatraka to potrzebny byłby solidny wiatr i spory wielołopatkowiec. Taka jest moja opinia. Szanowny Kolego marpio09. Hi, hi... Nikt nie zmusza kolarza do produkowania prądu, a jest dokładnie odwrotnie, to prąd zgromadzony w aku za...
Czy mógłbyś rozwinąć myśl z silnikiem? Nie do końca rozumiem 100 watowy? Czyli że moc wyjściowa będzie miała max 100 watów? Czy będzie można go zakręcić mocniej np 150 W ? Jeszcze jedno czy silnik 100 W, 12 v działa jak prądnica czy alternator i bezpośrednio mogę podłączyć pod baterie 12 v? Załóż sobie silnik od wentylatora chłodnicy z jakiegoś dużego...
To właściwie jest silnik BLDC, który może pracować jako prądnica. Nie można więc regulować napięcia jak w alternatorze.
Witam. Przerobiłem stary trójkołowiec na rower elektryczny. Na początku miał być traktowany jako ułatwienie zakupów i pojazd, cóż tu dużo mówić, spacerowy. Przyjemnie się tym jeździ, jednak pojazd ma swoje wady. Główną wadą jest zasięg. Na jednym ładowaniu jakieś 15-20 km. To i tak rewelacja zważywszy masę pojazdu (jakieś 50 kg) i kierowcy (kolejne...
Takie doładowywanie jest wykorzystywane w jakimś samochodzie(chyba toyota) z napędem hybrydowym.W piastach każdego koła są umieszczone silniki elektryczne które podczas hamowania działają jak prądnica i doładowywują akumulatory.
Tutaj bardzo dobre (no, może poza rozmiarem) byłoby... koło od roweru z prądnicą w piaście.
no a kwestia taka np. sama prądnica łańcuchem połączona(wsawiona w miejsce 10 cm wyrzej od pedał... (aby ramy nie psuc) i tyle... co o tym sądzisz?
Ma ktoś wogóle informacje jakie obroty posiada prądnica rowerowa (dynamo starego typu napędzane przez koła) podczas jazdy rowerem. Proszę się nie zmylić iż prądnica nie wytrzyma takich obrotów, podczas 2500 obr./min prądnica nadal zwiększała swoje napięcie ładowania, a jak z charakterystyk wynika należy dać takie obroty aż prądnica wraz ze zmianą prędkości...
Nie, alternator się do tego nie nadaje, ponieważ jest to trójfazowa prądnica prądu stałego. Aby się obracał należałoby go zasilić prądem zmiennym trójfazowym po usunięciu układu prostowniczego i zasilić wirnik napięciem stalym. Do takich celów jak chcesz nadają się zwykłe prądnice prądu stałego np od starego malucha(rocznik do 1986 o ile dobrze pamiętam)
Pewnie dobrze byłoby zmniejszyć siłę boczną działającą na oś silnika, żeby łożyska nie zużywały się zbyt szybko. A może wał z przegubem Cardana? Silnik szczotkowy może mieć w stojanie magnesy stałe, albo stojan z elektromagnesami, to ma wpływ na zachowanie przy przeciążeniu, istotny jest wtedy sposób połączenia uzwojeń stojana i wirnika - rozróżnia...
Witam wszystkich. Jak w temacie, poszukuję prądnicy wolnoobrotowej o mocy 50-100W i napięciu znamionowym 12-24V. Ma ona służyć jako generator napędzany siłą ludzkich mięśni, ze zmodyfikowanego roweru. Preferowałbym obroty nie większe niż 600/min (znacznie uprościłoby to konstrukcję, nie wymagało ogromnych przełożeń). Po przejrzeniu postów na ten temat...
No to kolega globus osiąga mniej niż 10W ze swojego zestawu i to jak dobrze grzeje słońce, myślę że niewielka turbina (do 50W) byłaby lepszym rozwiązaniem, zamiast prądnicy możesz zastosować silnik krokowy średniej mocy na 24V - działa już przy niskich obrotach. Turbina pionowa wystarczy o przekroju pionowym 0,5 m2 i z naładowaniem akumulatora sobie...
To nie temat z postu nr 13. Myślałem o przełożeniu siły mniejszej na większą podobnie jak np. w rowerze, systemem wielkości kół pasowych a zasilanie z sieci energetycznej. Dokładnie ten sam temat bo (wbrew temu co piszesz) nie chcesz przełożenia sił a zamiany energii mniejszej na większą. Moc to ilość energii wytworzonej lub pobranej w ciągu 1 sekundy....
I mnie z mocą generatora coś żółtki oszwabili. Mam dla porównania silnik 250W od koła od roweru elektrycznego jest większy i waży 4,5 kg. Działa jako prądnica jedofazowa DC. Regulator DC jest dobry do generatora DC, a tak naprawdę wystarczy regulator wydłubany ze starego samochodu.
Witajcie. Możliwe, że temat był już poruszany na forum, ale zanim się doszukam, to szybciej założę nowy. Wpadłem na pewien pomysł. Mianowicie chciałem zrobić prostą prądnicę do roweru na zasadzie - cewka na widelcu i magnesy neodymowe na szprychach. Podczas jazdy wytwarzałby się jakiś tam prąd, który ładowałby powerbank. Czyli inaczej mówiąc, chcesz...
Wiem, że są tysiące postów na ten temat na forum, ale proszę o odpowiedź na kilka pytań, na które odpowiedzi nie znalazłem. Mam do wyboru jako prądnicę dać: dynamo od roweru, silnik od pralki, silnik od starego komputera ( czytałem, że też może być, ale proszę o rozwinięcie temat). Co będzie lepsze? I teraz najważniejsze, czy prąd płynący z takiej elektrowni...
Prądnica w tym układzie będzie miała małą sprawność.Lepiej zastosować jakiś silnik od wycieraczek samochodowych. Zgadzam się, dwa silniczki od wycieraczek do kół napędowych i odpada problem przekładni. Sam jeździłem rowerem z doczepionymi dwoma silnikami od wentylatorów chłodnicy z poloneza (45W) i osiągałem na płaskim ok. 15km/h, a całość ze mną ważyła...
Co do roweru to potrzebna będzie jakaś solidna rama .Zaś jak prądnicę można by wykorzystać większy silnik krokowy który już przy niskich prędkościach obrotowych da dość duże napięcie.Jeszcze jakiś regulator prądu ładowania i działa.Elektrownie wiatrowe są konkretnie opisane na forum.
A mnie się wydaje, że silnik z ostatniego linku użyty jako prądnica powinien chyba zainteresować pasjonatów enegii z wiatru. Wykonanie go we własnym zakresie wydaje się być możliwe do realizacji - to jest w zasadzie "amerykanka" tylko że z rdzeniami magnetycznymi w cewkach.
Witam. Kolego gaameer , te 220 to duży kłopot co do bezpieczeństwa. Obroty w takim silniku możesz regulować np. przetwornicą (falownikiem)-> duży koszt. Zastanów się jednak nad niskim napięciem i baterią akumulatorów , a silnik i to całkiem niezły jak do tego roweru pozyskasz ze starej prądnicy od "malucha" (koszty złomu). Podkreślam PRĄDNICY nie alternatora....
Widziałem podobny projekt wykonany na prądnicy samochodowej. Nie wiem, jak on działa (widziałem tylko projekt), ale prądnica jest samoprzewietrzalna, więc odpada raczej problem nagrzewania się (chłodzenie wentylatorem na wale). Trzeba przy tym raczej zapomnieć o rozrusznikach, gdyż one bardzo krótko wytrzymują przepływ prądu. Co do tych silników z magnesami...
Dziękuję za szybką odpowiedz. Nie byłem pewien tych obliczeń przekładni :) Myślę że da radę bo kolega fzr1000r94 zastosował silnik 250 W i daje radę, a przy mojej masie 55 kg tyle co ubezpieczenie w szkole :) myślę że to jest jeszcze z dużym naddatkiem :) Mam jeszcze czysto teoretyczne pytanie , mianowicie (zaprojektowałem) taką prądnicę z silnika od...
Myślę, że sam już nie wiem o co chodzi w tym temacie. Zaczęło się od jakiegoś urządzenia do rażenia prądem, a skończyło na lampkach w rowerze. Jeśli chodzi o rażenie: Nie komplikuj. Najlepszy będzie zwykły transformator (z zasilacza 3V podłączasz odwrotnie i z prądnicy rowerowej masz około 300-400V o natężeniu 12-20 mA, można to podłączyć pod zasilacz,...
Zakładam, że urządzenia mają koło masowe i połączone będą z prądnicą za pomocą paska klinowego. Chyba, ze znacie lepsze rozwiązanie? Miałem to w rękach i jest to lekkie urządzenie, żadnej bezwładności przy kręceniu się nie czuje, do tego stopnia że trudno uzyskać płynność ruchów, silnik za przekładnią na pewno by to poprawił. Pytanie zasadnicze brzmi...
Jakie parametry jeszcze są potrzebne? Te podstawowe - jaki moment hamujący i jakie obroty. Nie znam się na tych zagadnieniach na tyle, aby to wiedzieć... Dlatego potrzebuję Waszej pomocy (fora od tego są). Dziwne, chcesz zbudować silnik który będzie przełomowy (jak zadziała, w co nie wierzę) ale ignorujesz istniejąca wiedzę z mechaniki, fizyki. Forum...
Kęcąc pedałami napędzam także silnik. Czy taki obracajacy się silnik BLDC wytwarza jakieś napiecie? Każda maszyna elektryczna jest odwracalna tzn. może pracować jako prądnica lub jako silnik. I z tego co się orientuję to wirnik silnika BLDC jest zbudowany z magnesów trwałych, a więc obracając się indukuje on pewne napięcie na swoich zaciskach.
Dynamo jest to prądnica prądu stałego. Wrzuć zdjęcia, bo nie masz pojęcia o czym piszesz. Dynamo rowerowe charakteryzuje się prostotą konstrukcji, raczej wątpię, żeby umieszczali tam szczotki tylko po to żeby zasilać żarówki w rowerze.
na drugim zdjęciu znajduje się prądnica - produkuje prąd podczas pracy silnika. Do czego prowadzą pozostałe przewody? Zapewne do świateł, ale nie widzę dokładnie.
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Błażej,koło pasowe na silniku dużego diesla jest zawyczaj tak duże jak.....koło w "Rowerze Błażeja" :) Sorry za ten żart,ale tak jest :)
Z takim czymś jeździ się o wiele pewniej, bezpieczniej i łatwiej wszak mój osprzęt to tzw. automat automatyczny, czyli starego typu automat w samochodzie, który nigdy nie przewidywał sytuacji na drodze i zamiast człowiekowi zrzucić bieg to wrzucał wyższy tylko po to, aby po sekundzie jednak zrzucić na niższy :) Mi 'katastrofalnie' brakuje tzw. kopa,...
No to nie bardzo ci pomogę. Jak masz na zbyciu różnicówkę to będziesz miał zabezpieczanie od wszystkiego w razie w. Czy to zwarcia w instalacji czy przez zatrzymanie kół. Różnicówka wyleci po 1/10s nawet kable się nie zagrzeją a co dopiero aku. Nic więcej bym nie stosował. Mnie tylko zaczynają interesować prądnice.... Na yt widzę silniki inwenterowe...
Każda maszyna elektryczna jest odwracalna... MPS (maszyna prądu stałego) też do nich należy... Każdy silnik może być prądnicą, a każda prądnica silnikiem... Fakt - nie bez powodu niektóre maszyny nazywa się silnikami, inne prądnicami... Ale np. w elektrowni szczytowo pompowej w Żarnowcu pracują turbiny napędzane maszynami które pracują raz jako silnik,...
Kiedyś zrobiłem taki układ: prądnica z malucha pracująca jako silnik sprzęgnięta mechanicznie z drugą prądnicą z malucha i okazało się, iż straty są ponad 50%. Wydaje mi się, iż sprawność altka nie jest za wysoka i będziesz miał problem z zasilaniem - zbyt duże straty = duża bateria.
Najprościej chyba byłoby wziąć alternator od samochodu i regulować prądem wzbudzenia... Nie za bardzo, skoro akumulator ma być ładowany to potrzebne jest napięcie na stałym poziomie. Proponuję taki układ: Alternator 12 czy najlepiej 24V (do dużych alternatorów z ciężarówek, autobusów potrzebne raczej mniejsze obroty) napędzasz przez przekładnię najlepiej...
Chciałbym dodać układ do silnika rowerowego, który pozwalałby doładowywać akumulator podczas jazdy. Podobno potrzebuję regulator napięcia. Prądnica wytwarza napięcie zmienne około 6V. Zamieszczam poglądowy schemat układu, który mam zrobiony przeze mnie. Zaznaczam, że w układzie nigdzie nie ma przerywacza, co jest dość dziwne. Proszę o jakąś pomoc i...
Super! Dzięki za inspiracje. Jeśli silnik bionx uruchomisz jako turbinę wiatrową to nie zapomnij podzielić się tym na forum. Uruchomiłem w międzyczasie popularny silnik Sparta Ion https://youtu.be/jJpnUUAHnxI oczywiście po drobnych przeróbkach w sensie połączeń uzwojeń i usunięcia elektroniki z tego silnika. Dość ciekawe ma parametry i jest tani w...
Witam wszystkich serdecznie, w te ferie postanowiłem zrobić sobie rower elektryczny i do jego napędu chciałbym wykorzystać prądnice z ursusa c360. Proszę was o pomoc w tym temacie. Prądnica ma robić za silnik elektryczny podczas jazdy, mam nadzieję, że jeśli chodzi o moc, to wystarczy, a mój wybór padł na taką prądnicy, ponieważ taka walała mi się po...
Hmm troszke mało , ale zawsze cos :) Chocby wykorzystać ta energie na wjazd na jakas nie wygodna gorke, hamując wcześniej 20 razy z powodu swiatel itd.. No i konieczna wtyczka do podlaczenia pod zapalniczke w aucie, tak na szybko żeby kumpel który się poszedł odlać, nie zorientowal się nawet ;) Tu dochodzi kwestia tego, że silnik/prądnica + bateria/kondensator...
Można zrobić i prądnicę dającą od razu prąd stały - ze szczotką ślizgającą się po obręczy koła - ale to by raczej miernie działało Niestety nie można. Co zresztą miała by dać ta szczotka skoro na kole mają byc tylko magnesy a cewka na ramie? Autorowi odpowiadam, im mniejsza szczelina magnetyczna tym dla prądnicy lepiej a w rowerze będzie ciężko bo...
Witam Chciałbym sobie zrobić taki trenażer pod rower z prądnica.. jest gotowy do kupienia za ok 2000 zł ale myślę że taniej wyjdzie zrobić coś takiego samemu... Czy do takiego energoroweru użyto silnika bezszczotkowego np ze skutera ? Znalazłem taki silnik ale nie jestem pewny..., chciałbym ładować tą konstrukcją akumulator sporadycznie jeszcze nie...
Jak dobrze rozumiem ma to działać jak rower treningowy w domu O coś takiego właśnie mi chodzi. W sumie napisałem, że nie zmienię swojego założenia jakim jest silnik PMSM ale tutaj wydaje się dużo taniej i mniej automatyki. Na szybko analizując Twoją sugestię, ponieważ nie jestem pewien czy dobrze rozumiem kontrolowanie tego momentu, zmieniając prąd...
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
Można to lekko poprawić stosując paski zębate, takie jakie występują np. w drukarkach. Do pewnego stopnia poprawi to skuteczną transmisję napędu. Jednak sam pomysł zastosowania paska, czyli elementu wykonującego pracę mechaniczną, z założenia skazuje Cię na okresową regulację lub wymianę paska. Tym niemniej masz większą wydajność, zresztą sam myślałem...
W rowerze posiadam centralnie umieszczony silnik BLDC 48 V napędzający korbę. Podczas pedałowania silnik działa jak prądnica. Czy dobrym rozwiązaniem było by użycie diod Schottkiego 60 V 10 A na przewodach fazowych tak aby podczas pedałowania silnik nie zasilał sterownik?
Witam chciałbym żeby ziemia się zatrzymała na poziomie 1 sierpnia. Obieg wokół słońca stanął w tym miejscu ale dalej kręcił się wokół osi własnej ziemi. A jak by miała stanąć też obroty ruch dzień noc to żeby Polska miała punk 12 godzina. I tak została. Da się nauczyć spać w dzień jako noc. Wystarczy tylko pilnować godziny drzemki. Temat do ruchu ziemi...
1. Silnik spalinowy to silnik, który ma najmniejszą sprawność. Ale cena zmagazynowanej energii w paliwie jest najmniejsza i wielokrotnie kompensuje straty sprawności. 2. Występowanie strat energii na silniku i prądnicy i układzie przeniesienia napędu. Sam silnik wytwarza nadmiar mocy który można zaniżyć uwzględniając straty mechaniczne układu. Czyli...
.....A Ty równie dobrze mogłeś przytoczyć zapisy z lat osiemdziesiątych, kiedy ślimak był ślimakiem. No bo teraz, zgodnie z unijną regulacją, jest już przecież... rybą! I jest tak dobrej pory nic się nie zmieniło. Czytaj ustawy zamiast brukowców. Decyzja typowo polityczna, ślimak został pod dotacje takie jak dla ryb podciągnięty. To wszystko a nie...
... wstawienie krążków stalowych lub ferrytowych do otworu w cewkach, nie poprawiłoby parametrów prądnicy ... Strumień magnetyczny jest odwrotnie proporcjonalny do oporności magnetycznej na jego drodze. Nawet kiepski rdzeń wewnątrz cewki ma oporność magnetyczną (odwrotność przenikalności) tysiące razy mniejszą, niż powietrze, ale całkowicie wyeliminować...
Robiłem podobny projekt jak u autora, lecz prądnica to silnik od elektrycznego skuterka 36V/250W. Powiem wam że to daje rade i niemal 2 pokoje oświetla na ledach bez dużego wysiłku i do tego zasila radyjko z ładowarką do tel/GPS.
Napięcie generowane przez stojan jest bezpośrednio zależne od prędkości obrotowej silnika. Tak działa fizyka i tego nie przeskoczysz. Regulator napięcia może tylko częściowo degradować napięcie w dół, ale na najniższych obrotach, napięcie jest tak niskie że nie ma "czego degradować". Dlatego właśnie powinien być akumulator. I dziwne aby ten model go...
Ta prądnica to raczej dynamo jak w rowerze. Dioda jest potrzebna by wyprostować prąd i ładować akumulator. Żarówka może być zasilana prądem przemiennym. Alternator od tego wynalazku różni się tym, że zamiast magnesów ma uzwojenie wzbudzenia, czyli elektromagnes. Starsza nazwa prądnicy tego silnika to magneto. W tym wynalazku napięcie prądnicy zależy...
https://www.bristolpost.co.uk/news/brist... Na festiwalu musisz zapłacić 80 funtów za podładowanie swojego elektryka z generatora diesla. Kurde, mam nadzieję, że w końcu opracują tą technologie, aby można było jeździć od razu na paliwie płynnym, a nie ładować baterie z paliwa płynnego. Myślę, że to będzie...
Rozumiem, że chodzi Ci nie tyle o moc tego silnika (o tym zadecydował jeż konstruktor) ile moc możliwą do otrzymania. Większą moc możesz uzyskać przez zwiększenie obrotów, (większe przełożenie przekładni), ale wówczas na przekładnię będziesz musiał kręcić z większą siłą i plastikowe trybiki mogą nie wytrzymać. Innych parametrów silnika nie zmienisz...
... Pewnie krytycy przekładni nigdy nie widzieli roweru z bliska ... Zęby skośne w przekładniach stosuje się dla obniżenia drgań i hałasu - to ma znaczenie zwłaszcza dla przekładni wysokoobrotowych. Różnica między przekładnią z zębami skośnymi, a przekładnią ślimakową jest zbyt wielka, aby robić z tego "szkolenie" na Forum, Prądnica 1kW wolnoobrotowa...
Witam. Planuje założenie na przednie koło w rowerze Ukraina napędu elektrycznego.Mam pomysł by z przodu założyć drugie tylne koło z dużą zębatką dospawaną do małej taka jak przy pedałach i rozpiłować widełki.Bagażnik przedni własnej roboty z rurek i na nim silnik z zębatką małą lub zębatką na przekładni silnika połączony łańcuchem z kołem .Czy wykorzystać...
Tak, w prądnicy również występuje opór wewnętrzny. Zauważ, że prądnica (dajmy na to rowerowa) daje napięcie skuteczne o wartościach zmieniających się w funkcji obrotów. I teraz od oporu wewnętrznego zależy jaką moc można odebrać. Czyli czym szybciej pedałujesz tym lampka świeci jaśniej. Natomiast od czego zależy napięcie wyjściowe telefonów bardzo ładnie...
silnik rower prądnica rower prądnica prądnica rower
sterowanie peugeot partner spawarka garażowa cewka gwarancja
Napięcie prądnicy 3-przewodowej w rębaku ZH 1115 Termistory w przetwornicy Volt Polska 3000W do grzania wody