Myślę że ważniejsze będzie rozwiązanie sterowania napędem kół i wyznaczanie trasy niż nóż, który może mieć stałe obroty a regulować możesz prędkością jazdy podczas koszenia. Gdy jest mało trawy jedziesz szybko, gdy pobór prądu silnika noża się zwiększa zwalniasz. Akurat silnik szczotkowy bardzo ładnie odzwierciedla obciążenie wału poborem prądu. Jest...
A czy ta maszyna jakoś teraz działa? Jeżeli tak to może pomierzyć prąd w zależności od średnicy wałka papieru dla kilku sytuacji? Nawet jeżeli zwalnia to można by już oszacować ile napięcia dodawać.
Powodów może być kilka. Zasilacz również, ale najpierw sprawdziłbym sam silnik. W polskich silnikach (zwłaszcza tych które maja kilka ( ;) ) lat za sobą często dochodzi do zabrudzenia komutatora - brud częściowo zwiera lamelki komutatora i silnik pobiera znacznie większy, niż powinien, prąd. Stabilizator utrzymuje obroty silnika, ale po włożeniu kasety...
Pierwsze uzwojenie żółte ma od 00.6 do 00.4 Drugie czarne 01.2 Trzecie białe 03.5 Stycznik słychać że wyłącza, podczas podłączenia silnika od prądu jak zwalnia to słychać charakterystyczne pęknięcie w silniku i zaczyna coś trzeć. https://obrazki.elektroda.pl/9975993400_...
Strona mechaniczna kompresor- silnik bez usterek czy uwag. Lekki opór w trakcie obracania wałem wynika z cyklu sprężania tłoka. Pomiar pojemności kondensatora metoda techniczną i multimetrm- identyczne wyniki 25µF. Zawór zwrotny sprawny, szczelny. Dzisiaj po włączeniu kompresora tylko brzęczenie. Dopiero z drugim kondensatorem ( razem 50µF ) silnik...
Ziemia zwalnia swoje obroty. Powoli, ale zwalnia.
Może brakuje mu prądu? Ten biały przewód przy gnieździe wygląda na jakiś "bidny".
Wykonałem testy z ina226. 1- Gdy silnik się rozpędzi i uzyska max prędkość i PWM, gdy zatrzymuje go palcami następuje wzrost prądu i przeciążenie działa ok, wyłącza silnik. 2- Gdy silnik zwalnia 5s przed końcem pracy, żeby nie było mocnego uderzenia i łagodnie dojeżdża do końca to zatrzymując go palcami nie wymuszę przeciążenia ponieważ wraz ze spadkiem...
Szkoda czasu. Brak elementarnej wiedzy, zdolności rozumowania i wyciagania wniosków Autor uparcie dąży do zbudowania rzeczy niemożliwej. Rozumując jego sposobem Niech wsiądzie do samochodu i poprosi aby go koledzy popchali do dużej szybkości. I niech jedzie do Paryża. BEZ uruchamiania silnika! Albo- po co mu silnik i prądnica= niech zbuduje koło zamachowe...
Witam Posłużmy się takim przykładem : masz silnik którego wał jest nieruchomy, a chcesz aby wirował z częstotliwością np. 50 Hz. W silniku asynchronicznym podajesz od razu pełne zasilanie o częstotliwości 50 Hz. Następuje gwałtowny rozruch a wraz z nim wiele niekorzystnych zjawisk. Natomiast w tych silnikach zadajesz sterownikowi 50 Hz, a sterownik...
okej, dzięki. A czy centrala wystawia dwa napięcia i dlatego skrzydła zwalniają? Czy centrala mierzy prąd silnika i na tej podstawie zatrzymuje skrzydła jak je coś zablokuje?
Po uruchomieniu silnika około 50A, po paru minutach spada na 25A. Silnik jeszcze chłodny, a temperatura alternatora rośnie. Nawet bez zwiększania obciążenia alternator po chwili jest wyraźnie gorący. W chwili gdy silnik zwalnia obroty prąd nie rośnie. Maleje tylko napięcie, tak jakby coś obciążało alternator wewnątrz jego układu.
Jak są szczotki to jest to tzw. silnik uniwersalny, czyli można sterować jego obrotami. Ten zestaw który pokazałeś nadaje sie do tego o ile moc nie jest przekroczona. Podłączasz go to szczotek a właściwie do tego uzwojenia gdzie jest mniejsza oporność. Aby mieć stabilizację obrotów bez względu na obciążenie to trzeba zaawansowany sterownik z pomiarem...
najpewniej będzie to pedal jak pisałe (at)błażej to awaryjne urzadzenie najczęściej wyłamuje sie blaszka stykowa i sie wypala w miejscu styku wtedy coraz mniej prądu płynie i silnik zwalnia
Sterowanie fazowe silników indukcyjnych to nie najlepszy sposób. Szybkość obrotowa takiego silnika zależy głównie od częstotliwości sieci zasilającej. Stosując regulator fazowy nie zmieniamy częstotliwości, jedynie zmniejszamy moc dostarczaną do silnika (przy okazji bardzo zniekształcamy przebieg sinusoidalny prądu). Silnik zwalnia, bo nie ma dość siły...
Jest to maszyna dozująca materiał sypki -- 2 silniki 2kw sterowane falownikami i sterowane sa potencjometrem szybsza predkosc wiecej materiału -- ale materiał się zmienia i czasami jak jest kiepski to który z poniższych silników blokuje == silnik 22 kw == 2 x silniki 5 kw chciałbym aby falownik odczytywał prąd z silników tych powyżej i jak osiągnie...
Będzie hulać. Daj mostek 10A, jakiś kondensator i podłącz. Silnik ma jakąś tolerancję na napięcie i jak uzyskasz 14V, to nic się nie stanie. A jak mu będzie brakowało prądu, to zacznie zwalniać. Wszystko zależy jeszcze jak długo i do czego chcesz jej używać, bo wydajna to ona nie jest.
Jeśli ta pompka jest jakkolwiek podłączona do zasilania 3F, to: Najłatwiej (ale nie do końca najbezpieczniej) to przekaźnik NC, zasilasz go którąś fazą z 3f, przez co jest otwarty. Przy braku zasilania zamyka się. Najsensowniej (i bezpiecznie) to automatyczny przełącznik źródła zasilania Jeśli to kompletnie odrębny układ to podejrzewam, że przekaźnik...
Ok, pewnie się okaże, że napięcie będzie spadać, warto by i prąd zmierzyć... może kondensatory w zasilaczu silnika wymienić... ?
Co masz na wale silnika ? Co to za maszyna ? wg instrukcji: ocf - za duży prąd podczas przyśpieszania/zwalniania - wydłużyć czasy silnik poprawnie przepięty w Δ ?
Witam, jak zmierzyć pobierany prąd silnika prądu stałego zasilanego z baterii Li-Po 11,1V 25/50C w mechanizmie, w którym silnik naciąga sprężyne i od razu po naciągnięciu ją zwalnia? Całość trwa >1s
Nie wiem teraz nie mogę sprawdzić sprawdzę za jakąś godzinę wiem że po przekręceniu mocniej potencjometru silnik zwalnia a woltomierz zanika no tak jakbym go odłączył od prądu po prostu znika ale volty nie spadają do zera tylko maksymalnie do 2,8 volta ale po podłączeniu silnika bezpośrednio do baterii to kręci się szybciej czyli bateria podaje większy...
Reklamuj go, niech przezwajacz uruchomi go w trójkącie na jałowo i poda wartości prądu.
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
(at)gs14 Żadnych rampach. Rampa to czas rozpędzania się się silnika i czas jego wyhamowania do zera. Ustawiasz na jednym wejściu cyfrowym 50 Hz, czyli obroty nominalne, na drugim np. 30 Hz czyli zmniejszone, rampy na np. 2, 3 sekundy celem łagodnego rozpędzania i zwalniania wentylatora. Napięcie zasilania i napięcie silnika, oraz jego moc. To wszystko...
Generalnie możesz tak zrobić, jednak ostatecznie zależy to od tego, co chcesz uzyskać. Elektromechaniczny przekaźnik ma styki "NC" załączane za pomocą sprężyny, są zwarte nawet kiedy przekaźnik leży na półce w magazynie. W Twoim układzie cały czas musi być obecne napięcie sterujące optotriakiem od strony µC, kiedy to napięcie upadnie, z jakiegokolwiek...
Jesto oczywiście motoreduktor z hamulcem zwalnianym napięciem stałym 60V. Wzwiązku z powyższym podłączenie 230 v AC mogło spowodować przepalenie cewki hamulca. Jak również też dodatkowo mógł burczeć ponieważ jest na prąd stały.
Na to wychodzi że jest przeciążony. A co do hamulca to w takich silnikach jak działa? Hamuje po pododaniu napiecia czy zwalnia hamulec gdy napiecie się poda.
Poszukaj wątku z okolic Nowego Roku. Autor tamtego wątku kupił fabryczną turbinę pionową z generatorem kilka kW. Turbina z łopatami chyba 1,8 m zaprojektowanymi przez inżynierów. Po pomiarach wyszło mu że uzyskuje z wiatru kilkanaście watów mocy. Ledwo zapalała mu się jedna żarówka, a turbina mocno zwalniała. Wiatr na wysokości drugiego piętra niesie...
Problem Rozwiązany..... wina leżała po stronie akumulatora.... Trzymał napięcie ale nie dawał prądu. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem.
Zatem to chyba była główną przyczyna. Wg mnie to był skutek przepływu zbyt dużego prądu silnika. Wymiana bezpiecznika nie jest naprawą.
A jak wytłumaczyć ,że po zastosowaniu większej pojemności kondensatorów 2500 uF silnik już pracuje (ok 5 sekund) pobiera prąd 0,3A i po tym czasie zwalnia i się zatrzymuje.
Pomysł mi się podoba ale być może powtórzę wadę która zapewne wymieniano w innych tego typu konstrukcjach - gdzie bezpieczeństwo? Napotykając na przeszkodę brama z całą siłą silnika będzie napierać na przeszkodę. Dorobić do tego sterowanie z pomiarem prądu na silniku i byłoby nawet ok.. Można by wtedy płynnie zwalniać i płynnie ruszać bramą.. Pozdrawiam
Popieram kol. Polarnik1 - pozostań przy automatyce. Zwłaszcza jak wyliczasz: zamiast przełącznika gwiazda trójkąt - 80 zł kup drugi stycznik...i dołóż na trzeci stycznik i przełącznik czasowy - wyjdzie drożej o 130-140 zł, ale nie będzie sytuacji, że zostawisz na zasilaniu "trójkąt" i włączysz śrutownik. Z drugiej jednak strony sam "słyszysz" jak silnik...
50 litr/min i max 250 bar ,wie ktoś o co w tym chodzi. To takich parametrów trzeba 22kW silnika. Za mało danych. Na jakie ciśnienie ustawiony zawór przelewowy. Jakieś przełożenie pomiędzy pompą, a silnikiem ? Na jaki prąd nastawiony termik przy silniku ?
Zwalnia bo co? Brakuje mu prądu, czy coś innego? Akumulatory w jakim stanie? Jak wózek jeździ tylko po magazynie proponuję wywalić zbędne świecidełka.
https://obrazki.elektroda.pl/1750330600_... 20 mΩ to chyba nieźle. Dodano po 3 LG ma trochę większy prąd rozładowania, Do wkrętarki większy prąd rozładowania jest fajniejszy. Czasem silnik zwalnia a nawet zatrzymać się potrafi.
Witam no właśnie problem z tym silnikiem po włączeniu do prądu nic się nie dzieje za jakiś czas zaczyna być słychać jakby się silnik próbował rozpędzać skacze i zwalnia i tak po 15 minutach ciągłego przyspieszania i zwalniania w końcu zaskoczy i można odkurzać czym to może być spowodowane?
Możliwe, jak się spali to będę kombinował. Ale ludzie używają takich w deskach i jakoś to działa :P Tak czy siak wygląda na to, że masz rację. Zrobiłem inaczej. Wpiąłem amperomierz na linii zasilania regulatora. Przy odpalaniu i podczas pracy silnika mam prąd dodatni. Normalnie nie pokazywało wartości ujemnych, gdy silnik zwalniał. Ale jak włączyłem...
Jeszcze mi się przypomniało jak zakupiłem kiedyś dremelka w biedrze , bo było mi coś takiego potrzebne , do wiercenia otworów w płytkach pcb. Podczas pierwszego użycia ,spalił się triak sterujący silnikiem. Zamówiłem o podobnych parametrach , tylko z większym prądem ,że nie fajczył się nawet , jak wiertło się zablokowało. Po niedługim czasie zaczął...
Cześć, Przychodzę do Was z pytaniem odnośnie pracy ThermoKing V200MAX. Od niedawna raz w tygodniu podłączam agregat pod prąd 230v na noc, i zauważyłem, że po odpaleniu około 2 min silnik elektryczny zwalnia do minimum i nagle startuje do prędkości jak zaraz po załączeniu. Jest to regularnie powtarzalne, występuje zawsze pod załączeniu się i obroty zwalniają...
Z hamulcem będzie - moim zdaniem - łatwiej sterować obrotami, bo można wtedy operować rozpędzaniem i zwalnianiem (nie tylko rozpędzaniem). Nie rozumiem. Hamulec hamuje bardziej lub mniej ale tez tylko hamuje. Jak obciążysz prądnicę bardziej lub mniej to też uzyskujesz efekt hamowania. Jak synchroniczna jest problemem to daj alternator albo prądnicę...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
Taki kupiłem, do zamykania bramy w garażu krańcówka zwalnia obroty silnika a pomiar prądu reguluje siłę domknięcia. https://pl.aliexpress.com/item/400034485... W oryginalnym sterowaniu rozjeżdżały się kroki silnika i brama była zawsze nie domknięta. Współpracuje z tym https://pl.aliexpress.com/item/400111173...
W drzwiach automatycznych stosuje się silniki dc, osobiście nie spotkałem innych. Może dlatego, że całość chodzi na niskim DC, np 12V. Trudno byłoby zaaplikować tam silnik AC I tu się mylisz. Mógłbyś to uzasadnić? Drzwi przesuwne, takie jak widujemy na co dzień na stacjach benzynowych są to mechanizmy bardzo małej mocy, rzędu 100-300W max. Całość najczęściej...
Tak, włączy się stabilizacja prądu (napęcie będzie zmniejszane), ale nie będzie tak ladna jak stabilizacja napięcia - pojawią się oscylacje związane z transmitancją układu regulacji. Przy zwarciu tranzystory (i ścieżki) mogą wręcz piszczeć. Przy obciążeniu silnikiem DC w krańcowym przypadku ten może przyspieszać i zwalniać z okresem kilka sekund.
http://pl.wikipedia.og/wiki/Prawo_Bernou... Nie znalazłem nic tutaj o spadku temperatury oraz o złamaniu 2 zasady termodynamiki. Ok skoro silnik adamsa wykorzystuje spadek temperatury porzz wir, ruch powietrza, to czemu podgrzewanie suszarką (przyśpiesza silnik) schładanie, układu (zwalnia), oraz czemu efekt ten NIE zachodzi gdy mamy podobny...
Jeszcze raz - nie ma żadnej regulacji. Tam jest zastosowany silnik prądu przemiennego 110V z kondensatorową fazą rozruchową - zasilany autotransormatorowo z połówki uzwojenia pierwotnego trafa sieciowego. Jedynie co można zrobić, to ewentualnie sprawdzić/wymienić ten kondensator jeżeli utracił pojemność. Obroty zależą od częstotliwości sieci energetycznej...
prosta odpowiedz , te urządzenia pobieraja dużo prądu i rośnie obciążenie alternatora co zwalnia silnik , niektórzy w nowszych autach producenci poradzili sobie z tym problemem i podczas poboru mocy dużo większej auto samoczynnie podnosi obroty , jak sądze hundai ma swoje lata i instalacja i alternator juz troche nakręcił i jest wypracowany może być...
Nam trudno powiedzieć czy pasek jest ok bo nawet jak jest nowy to o niczym nie świadczy bo te paski co są na rynku do dostania to są właśnie do kosza są grubsze niż oryginał i stawiają duży opór na silniku przez co silnik zwalnia. Silnik sprawdzam podłączając go po coś koło 2v i mierzę pobór prądu powinien być nie większy niż 20ma.
Kolego sprawdź lepiej czy ten bęben się lekko obraca. Bo mnie to wygląda na to że po prostu zatarły ci sie łożyska w silniku lub bębmie. Jeżeli silnik sie nagrzewa to znaczy że dostaje prąd . Dlaczego więc zwalnia?
Spróbuj ustawić wentylator w jednostce wewnętrznej na auto , z 5-10 minut trzeba poczekać na reakcję , jak to nie zmieni mocy pobieranej, to daj wentylator na minimum . Też nie od razu zadziała, czasem jest tak, że elektronika j.w. uzna iż ma mocniej dmuchać , bo jakiś czujnik za mało pokazuje, to wymusza większą moc pobierana z sieci . Mam innego typu...
Witam, Już drugi raz z rzędu pojawił mi się problem z falownikiem iG5A firmy LSIS. Ciekawe objawy. Generalnie sprawa totyczy wentylatorów z silnikami które mają niekiedy niekompletne tabliczki znamionowe, niby logo Celma choć być może to jakieś chińskie podróby no bo braki z danych znamionowych na tabliczkach silnika..... Pierwszy wcześniejszy przypadek....
W wyłączniku silnikowym zastosowany jest bimetal. Nastawa prądu to wlasciwie jego wstępne naprężenie przed rozłączeniem styków. Żeby nastąpiło zadziałanie, bimetal musi się nagrzać do określonej temperatury ( musi płynąć określony prąd w określonym czasie). Przy rozruchu prąd jest większy, ale czas zbyt krótki. Dlatego nie wyłącza. To tak w skrócie....
Tylko że podłączając silnik pod 400V w Poslkiej sieci przy gwieździe (który to silnik jest dostosowany do Y 690V) uzwojenie pracuje przy mniejszym napięciu 230V a zatem nie wykorzystuje pełnej mocy. Czy tak? Dokładnie tak. Po to aby zmniejszyć prąd (nie przekroczyć dopuszczalnych wartości w sieci zasilającej) a także moc w fazie rozruchu i wydłużyć...
Piszesz,że dymi.Zobacz z skąd wychodzi dym.Sprawdź co się grzeje.Jeśli cewki w stojanie to sprawdź oporność cewek po winne mieć taką samą oporność.Gdyby wirnik to zobacz czy na komutatorze są zaciśnięta dobrze druty/mogą być lutowane/ omomierzem zobacz czy niema przerwę.Wracając do grzania i dymienia dokładnie ustal to ważne.Dymić może /kondesator/...
OK, tyle spokojnie wystraczy, by wysterować NPN. Schematu nie ma co rysować. Potrzebny jest jakiś dowolny mały NPN - najlepiej z dużą β, literka C, np. BC547C ( B też może być ). Oporek ok. 100Ω i jakiś kondziorek 1 do 10µF ( 100 też może być ). Gdzie trzeba wpiąć kolektor już wiesz. Emiter trzeba wpiąć w (-) accu - poprowadzić bezpośrednio...
Ta sprężarka niezbyt długo ci posłuży .Przy tej głowicy masz za duże obroty bo 1400 to już max co może obsłużyć a i to stwierdzenie naciągane . Sprężarka jelcza z głowicą chłodzoną wodą może tyle obrotów znieść i to maksymalnie 1400/min. Silnik jak słyszysz że zwalnia to już dawno jest przeciążony .Ja mierzyłem pobierany prąd i nawet po przekroczeniu...
Podtrzymanie w tym schemacie realizuje się przez przycisk bistabilny ( O,I ). Sama idea hamowania dynamicznego polega na tym ,że po wyłączeniu stycznika, do uzwojeń stojana dołączany jest obwód prądu stałego ( wyprostowanego, w tym przypadku z układu hamującego w regulatorze 3 ) co powoduje wytworzenie stałego pola magnetycznego i w połączeniu z resztkową...
Wiem że tamat stary, ale proszę mnie nie negować za "wykopaliska" bo może komuś moja odpowiedź się jeszcze przyda; jeśli silnik w walkmanie lub magnetofonie losowo zwalnia obroty to trzeba go wymienić i będzie dobrze. To jest typowa przypadłość takich małych silniczków, one z czasem mają takie chwilowe większe zapotrzebowanie na prąd i stabilizator...
Napewno można w taki sposób jak napisałes, lecz tego typu regulacja ma zasadniczą wadę - obroty silnika są zależne dość mocno od obciązenia osi silnika. Przy większym obciążeniu silnik będzie zwalniał obroty. Dodano po 2 Korzystniejszy jest układ z regulacją wypełnienia impulsu na NE555.
Jak zastosujesz rezystor 0.01 oma, to przy 15A wydzieli się 2.25W - może to już jest akceptowalne? Można by użyć kontaktronu, wtedy trzeba by nawinąć na nim kilka zwojów (4 do 5), ale będzie z nim problem taki, że jest spora różnica między prądem zadziałania i prądem zwalniania - trzeba by chyba na moment startu silnika dawać prąd kompensujący w drugim...
Dziękuję za odpowiedź. Mierzyłem przewody na tym białym "gnieździe" idąc od góry (tam gdzie wchodzi 230 V). Obwód zamknięty jest między: 1-2 1-3 2-3 Pin 4 w każdej kombinacji jest martwy (bez przepływu prądu). Kondensator podłączony jest na 3 i 4 (1 i 2 dostają 230 V z sieci). Silnik po podłączeniu i rozruchu ręcznym kręci pół minuty po czym zwalnia...
Owszem, są takowe sterowniki bram (raczej bliżej 400 zł) , np Proxima SB Display_P, Eldrim eLB11 i in. Z samej zasady sterowania będą miały mniejszą moc na wolnym biegu. Zwalnianie w sterownikach silników klatkowych indukcyjnych (a ogromna większość napędów 230V rolet i bram ma właśnie taki silniki) realizowane jest poprzez wycinanie na zmianę co drugiej...
Witam - proszę napisać jaki jest stan baterii akumulatorów ( jakie stare , napięcie ,typ ) oraz jaki silnik ( szczotkowy , bezszczotkowy ) i kiedy zaczeło się to zwalnianie ? Jest to silnik na prąd stały 1,5kw Bateria 54v Zdarzyło mi się ta awaria gdyż uległ zalaniu sterownik swiateł(złe był zabezpieczony)gdy wymontowalem sterownik swiateł nadal był...
Co się dzieje z zasilaniem silnika w chwili zwalniania sprężyny? Czy cały czas się kręci? 2000mAh i prąd 20A to chyba coś nie tak. Wrzuć jakieś zdjęcie tego urządzenia i opisz dokładniej.
Nie wiem czy ropa w oleju to wina wtryskiwaczy, czy jak już wcześniej wspomniałem podkładki miedzianej pod wtryskiem, w każdym bądź razie po regeneracji wtryskiwaczy i ponownej wymianie uszczelnień miedzianych: - koniec problemów z ropą w oleju - koniec problemów z odpalaniem auta na rozgrzanym silniku o czym pisałem też tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam! Tak jak podejrzewałem napęd dobrany na styk- te 5,5A to prąd znamionowy i z chwilą wzrostu obciążenia (więcej osób lub inne opory) falownik wchodzi w utyk, a pierwszym objawem jest zwalnianie (falownik sam się chroni przed zniszczeniem). Moja rada zmienić przełożenie napędu co poskutkuje zwolnieniem wciągu lub wymiana falownika i silnika na większy...
Kolego Stachu , jeszcze raz dziękuje za pomoc . Dzisiaj podłączyłem silnik według Twoich wskazówek . Grube przewody do aku silnik kręci , dwa cienkie przewody w jednym jest napięcie w drugim brak , podłączenie tego z napięciem do plusa nie spowodowało zwiększenia obrotów . Dodam że wszystko robiłem na 12v a silnik jest 24v w tym momencie nie miałem...
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
są czujniki ustawione jedynie na wykrywanie obecności materiału, natomiast nie na przepełnienie. Przepełnienie jest sygnalizowane jedynie alarmem wartości granicznej prądu na głównym, ostatnim silniku. Ponoć wcześniej działało, że silnik podający zwalniał a zepsuło się to gdy zmieniono oprogramowanie panelu - wydaje mi się to mało prawdopodobne aby...
http://obrazki.elektroda.pl/5346024700_1... Zastanawiam się nad możliwością podpięcia takiej przekładni poprzez jakiś moduł tak aby tylko wykorzystać 2 kanały w odbiorniku - czyli jeden do regulatora a drugi do sterowania silnikami - lewo-prawo. Powiedzmy że moduł rozdzielał by prąd z regulatora na silniczki i zwalniał jeden silnik...
A co powiesz o tych biegach bo gdy wrzucę wyższy to na jednym biegu przyspieszy a na kolejnym już zwalnia i obroty spadają ;/ Prąd w poniedziałek zmierzę :)
----------------------------------------... Witam. Chciałbym zapytac grupowiczów o pomoc przy sterowaniu silników prądu stałego poprzez silnik i przetwornicę, Otóż podczas sterowania tych silników ,poprzez zmianę obrotów regulatorem składającym się z dzielnika rezystorów ,następuje dziwne zachowanie tzn silniki do...
Uszanowanie, jestem zmuszony zastosować w moim aucie VW Caddy uniwersalny sterownik centralnego ponieważ dokładam takowy zamek (zmiana zamków w drzwiach i bagażniku). Z drzwiami nie będzie problemów natomiast zamek klapy zastosowalem z VW tourana zwalniany silnikiem elektrycznym oraz klamkę z mikrostykiem z VW Sharan. Potrzebuje sposobu na to by po...
Wracam do tematu ponieważ problem pojawił się znowu:) .Zimny silnik chodzi ok jak sie zagrzeje dźwignia sie cofa i jest ok dopuki się nie nagrzeje sie do normalnej temperatury .Silnik chodzi na wysokich obrotach i to napewno nie jest wina linki. Zauważyłem że jak ruszam dźwignią od dawki rozruchowej na nagrzanym silniku nic sie nie dzieje a wczesniej...
Witam, Mam problem a dokładnie to mam pracę dyplomową do napisania. Proszę więc o pomoc w napisaniu programu na sterownik S7-212 dotyczącego sterowania silnikiem prądu stałego. Praca tegoż silnika powinna wyglądać następująco: 1. Wybór kierunku pracy silnika poprzez wysterowanie wyjścia Q0.0 2. Rozruch silnika ma następować stopniowo, chodzi o stopniowe...
Warto by zajrzeć do środka i zobaczyć jak to jest zbudowane. Jeżeli układy znoszą napięcia sporo wyższe od tych występujących w akumulatorze to śmiało można dać mu zwykły zasilacz niestabilizowany (czyli trafo,prostownik, kondensator). Przy okazji można podnieść moc dając nieco wyższe napięcie. Niestabilizowane mają także zaletę iż im nie straszny jest...
Kilkanaście lat temu zrobiłem napęd do bramy przesuwnej na silniku od wycieraczek 24V chyba od Jelcza (kupiony nowy silnik w sklepie). Obserwowałem pracę napędu przy zatrzymywaniu bramy na krańcówkach. Bałem się, że uszkodzi się zębatka, jak silnik się zatrzymuje to brama jeszcze trochę jedzie i cała siła idzie na zębatkę ślimakową w drugą stronę. Wymyśliłem...
Jak będzie kontaktron 80 Az (uwaga, osobno się podaje Az dla załączenia i dla zwalniania - dla zwalniania jest zawsze mniej), to trzeba ze 30 zwojów. Na dodatek silnik, jeśli jest komutatorowy, może mieć spore wahania pobieranego prądu - gdzieś będzie zaśniedziały komutator, prąd zmaleje i kontaktron puści. Może najlepiej sprawdzić, ile zwojów trzeba...
Witam Niech kolega dobrze sprawdzi połączenia między poszczególnymi opornikami i czy nie ma przebicia na masę. Warto było by zmierzyć prąd pobierany przez silnik Co prawda iskrzyć to tam musi przy zadawaniu prędkości i jej zwalnianiu ale nie powinien się zapalać łuk i palić Pozdrawiam
Nic dziwnego, że drugi silnik zwalniał prawie do zera w tym układzie z rys.2 ponieważ pierwszy znajduje się w stanie zwarcia, gdy go zatrzymujesz i płynie przez niego bardzo duży prąd(może być nawet 10x większy) wiec dla drugiego silnika niewiele przypada z tego prądu :) spróbuj układ 4
Szkoda, że nie jesteś moim nauczycielem :( No dobra, uruchomiłem silnik, ładnie się kręci bez obciążenia, prądy w wirniku są bardzo małe, w stojanie i tak dosyć spore dzięki stratom na szczelinie powietrznej. Nagle stopniowo obciążam wał silnika, wirnik zwalnia, zwiększa się częstotliwość przecinania przez pole stojana wirnika i zaczynają w nim zwiększać...
Zwarcie mostków nie spowoduje skoku prądu silnika, co tutaj ma miejsce, tylko zwarcie jest bezpośrednio na szynie w takim przypadku zabezpieczenia polecą to pewne ale prąd zwarcia przez silnik nie płynie. Bardziej pasuje to na przrzut falownikowy, bo zachodzi tylko przy zwalnianiu i hamowaniu, układ zaczyna hamować po zadaniu mniejszych obrotów, przechodzi...
(at)ElMisteriozo A jakie masz napięcie zasilające zarówno bez obciążenia jak i przy pracy urządzenia? U mnie 1150 też 130 nie osiąga a tylko 110-115. Serwisant Nilfiska sprawdzał kiedyś kondensator lepszym multimetrem i był dobry to wina instalacji elektrycznej. To co to była za instalacja? Nawet gdyby był przewód 1,5mm2 to by musiał mieć kilkadziesiąt...
Może zrób precyzyjny pomiar obrotów kół. Jakiś procesorek załatwi sprawę a dodatkowo przy zbyt dużej różnicy obrotów będziesz mógł uzyskać autoblokadę dyferencjału. Jak Coś zrobisz to daj na elektrodę zdjęcia. Projekt zapowiada się ciekawie. Ale najprościej to zamontować jakieś mikrowyłączniki na przekładni kierowniczej, które zadziałają przy znaczących...
Urządzenia napędzane ręcznie, żeby dało się używać, musi być zamocowane - to moja teza. Zaproponowane przez autora wzorcowe latarki przeczą tej tezie - to raczej przyrząd gimnastyczny go ściskania jak specjalna piłeczka czy taki ring gumowy. Ta radziecka ma klasyczna żarówkę więc przy oświetleniu LED powinna dać dużo więcej światła albo wymagać mniej...
Zwalnianie obrotów silnika to zazwyczaj zatarty silnik lub zwarcie wirnika i wtedy pobiera duży prąd A w jaki sposób włączasz ten silnik bezpośrednio zasilasz silnik Silnik jest z turbinami
wielkie dzięki. właśnie coś zrozumiałem. czyli ogólnie rzecz biorąc ta regulacja obrotów ma służyć głównie do rozpędzania i kontroli obrotów silnika a nie do dowolnego jej nastawiania? w chwili obecnaj było tak że po rozpędzeniu silnika do 1200 ob/min amperomierz wskazujący prąd pierścieni pokazywał ok. 20A , w momentach tych przeciążeń gdy silnik zwalniał...
Nie bardzo rozumiem, o co koledze chodzi. Chodzi o to, że silniki to bardzo specyficzne urządzenia. Ich zachowanie, i zachowanie tego co nimi steruje, bardzo zależy od tego co jest na wale tego silnika. Jeszcze raz: Wentylator, np odkurzacz, to tak naprawdę hamulec aerodynamiczny. Przy wolnych obrotach nie stanowi obciążenia mechanicznego. Silnik zaczyna...
Witam. Silnik jednofazowy z hamulcem. Uzwojenie robocze R=3,2Ω, uzwojenie rozruchowe R=3,5Ω, kondensator 120µF nie startuje. Po zakręceniu wałem pracuje w wybranym kierunku. Prąd uzw. rob. I=10A. Co może być nie tak? Hamulec jest zwalniany polem uzwojeń. Brak tabliczki znamionowej. Uzwojenia w stanie fabrycznym można powiedzieć, nie widać śladów przegrzania.
Witam, 1) czy rzeczywiście przełącza się w gwiazdę na stycznikach, czy kolega sugeruje się dźwiękiem pracy silnika? Kompresory śrubowe są przewidziane do pracy ciągłej. Funkcjonuje w terminologii coś takiego jak dociążanie i odciążanie kompresora. Kompresory śrubowe nie powinny się zatrzymywać (programuje się maksymalną ilość postojów w godzinie, u...
Jako obciążenie , przy pomiarach odzyskanej mocy , dawałem oporniki. W szereg z diodą zwrotną trzeba by dać oporniki , bo bez nich prąd jest wyższy ale silnik zwalnia ... Rezystancja obciążenia powinna być wyższa niż cewek , dawałem kilka oporników i zmieniałem rezystancję... obojętnie czy było 180 czy 100om to moc zostawała taka sama (Przy klasycznym...
Witam udało mi się ustalić początki i końce uzwojeń natomiast nie mogę określić , które Jest pierwsze które drugie a które trzecie Przecież to bardzo proste.Jeżeli silnik pracuje prawidłowo w gwiazdę,to oznacza że początki i końce uzwojeń masz podłączone prawidłowo.Twój problem może być w złym podłączeniu w trójkącie.Czy silnik uruchamiasz przez wyłącznik...
Witam. Mój tata chce zrobić łuparkę świdrową na silniku- 4KW, 3000 obrotów, 3 fazowy. Drugie koło pasowe zamierza zrobić na bazie koła od małego roweru (żeby obroty na świdrze były ok 8-10 razy mniejsze, ale to będzie do dobrania doświadczalnie jaka prędkość jest odpowiednia). Koło zamiast szprych miałoby oczywiście wstawione pręty. Jak dokładnie to...
Oczywiście, że masz rację. Jednak samochód a agregat to może być coś innego. Jednak wyłączony główny bezpiecznik to sprzęgło. I tak jak napisałem - silnik chodzi a potem podłączmy odbiorniki a następnie zwalniamy bezpiecznik główny (sprzęgło) i prąd płynie (jedziemy). Może się mylę i dlatego właśnie się o to pytam. Tak więc możesz przedstawić jak uruchamiać...
Dziś ze względu na te dziwne przebicia na masę wywaliłem z iskrownika cewki świetlne i odpaliłem . Iskra jakby lepsza i prądu na masie nie ma , dałem też kolejną nową świece , zapalił za 1 kopem i tak mu troszkę śrubkę podkręciłem żeby sobie żwawo pyrkał i tak trwało to jakieś 10 min. i zaczął zwalniać obroty aż zgasł , świeca po wyjęciu czarna ale...
Witam Jest samochodzik elektryczny , taki jak wózek golfowy silnik prądu stałego szeregowy-bocznikowy zasilanie akumulator lion + BMS sterownik CURTIS który nie wymaga programowania do tej pory wszystko działało ok nagle padło coś ... przy wciśnięciu pedału gazu na maxa rozpędza się i nagle jakby odcięcie i zwalnia i znów rozpędza się i zwalnia i tak...
No to ja bym proponował jedno zasilanie przynajmniej. Zapewni to silnikom równiejszą pracę, bo w miarę wyczerpywania się akumulatora silniki będą w miarę równo zwalniały. Pamiętaj też o tym, że silnik elektryczny pod obciążeniem pobiera więcej prądu i jeśli jedno koło zostanie bardziej obciążone, to pozostałe będą się kręciły z normalną prędkością i...
silnik zwalnia silnik elektryczny zwalnia zwalnia silnik kosiarki
insignia automat internet zawiesza samsung p2470hd
inwerter naprawa oz9966sn inwerter
Jak zwiększyć natężenie prądu w obwodzie elektrycznym? Citroen - Błąd zasilania USB blokuje ekran