Sam magnes w tym silniku nie występuje. Sklejenie popękanego magnesu spowoduję złą pracę silnika. Trzeba szukać na aukcjach takiego / podobnego silnika z dobrym magnesem.
Wynik jest dobry. Twoje wolty testowe nic nie mówią bo zależą od obrotów, a których nie ujawniasz. Kalkulacja jednej fazy też jest dobra 24,3 V, nawet precyzyjna ale nie wiemy na jakich obrotach. Napięcie fazowe (jednej fazy) po skonfigurowaniu w gwiazdę możesz prognozować 2,3 x większe. Drut masz na Swoje zadania - będzie grubszy jak testowany. W żłobek...
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem. Lub taho silnika,zerwany magnes ,przerwa na cewce.
Sprawdź stan magnesu tachogeneratora w silniku. Pralka za szybko wykonuje ruchy rewersyjne.
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Mógł się wykręcić magnes jeżeli jest wkręcany w tym silniku jak w większości silników pralek Electrolux/ Zanussi: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-T... Jeżeli nie potrafi Pani dostać się do silnika i sprawdzić...
Ten sposób jest dobry .ale ryzyko pęknięcia magnesu jest.
To będziesz miał uszkodzony silnik a dokładnie to albo cewkę tachogeneratora: https://north.pl/promo/cewka-tachogenera... albo magnes: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Kupię silnik lub wirnik do pralki Amica AWG8143 CDI mam uszkodzony magnes.
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
Przepraszam autora za błąd. Co prawda w North jest dostępna tylko cewka tachogeneratora: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Mimo to można go nabyć tutaj: https://allegro.pl/magnes-tachogenerator...
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Popularny silnik z pralki który możesz łatwo przerobić na prądnicę. http://obrazki.elektroda.pl/8901327200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6149511400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2956223100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6439911500_1... . Najpierw zdobądź podobny silnik, przezwój...
W pierwszej kolejności sprawdź prądnczke tachometryczną na silniku ona kontroluje obroty. Sprawź czy ma przejście na uzwojeniu i magnes czy się nie wykręcił .
Schematy pralki EWT810 rok prod-20070205- sprawdż ustawienie magnesu na obwodzie koła pasowego .Złe ustawienie zakłóca również pracę silnika.
Mogło tak być, że kiedyś zostały niedomknięte drzwi pralki i wygenerowało to błąd E41. Co do błędu E52 to czeka Cię weryfikacja silnika. Możliwe, że będzie luźny magnes pod cewką tachogeneratora, ale co się tak naprawdę stało musisz odnaleźć sam.
Silnik typowy BLDC. Ta? Skąd kolega wziął taką informację (nie trafioną z resztą)? Jest napisane na tabliczce 'CIM" - zatem to silnik indukcyjny bez magnesów :)
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Dobrze, rozumiem tylko alternator musi mieć prąd ok 3A 12V <126p> do wzbudzenia się. :( A ja bym wolał chodzić bez akumulatora. bo założenie magnesów do silnika pralki powstała by prądnica samo wzbudzalna -> tak czytałem.
Można próbować jakimś klejem cyjanoakrylowym. Jak nie pomoże to trzeba nabyć nowy magnes. Dostępny tylko w komplecie z silnikiem :|
Sprawdź prądniczkę przy silniku oraz magnes.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Jakiej firmy jest silnik i jaki typ?
gdy nagle wyrywa silnik na obroty, sprawdź tachometr, czy czasami nie wyleciał magnes
To, że silnik posiada wyprowadzone kilka przewodów nie musi oznaczać, że do jego uruchomienia potrzebny jest falownik. Popieram. Najprawdopodobniej jest to silnik BLDC. Bez dopasowanego do niego układu zasilającego nie da się go uruchomić. Podając zasilanie 3f ulegnie spaleniu. Aby sie upewnić trzeba poszukać na stronie producenta informacji. A najprościej...
Moze chodzic dalej o ile masz zamiar niedlugo wymienic sprzet na nowy. Oprocz tego warto byc w poblizu gdy pralka pierze ;) :arrow: Skryn Nitowany silnik, nitowany magnes to nie taki znowu problem ;) (Polak potrafi :D )
Czy ktorys z kolegow moglby wyjasnic ogolnie zasade dzialania i zmiany obrotow w silniku do tzw. direct drive (naped bezposredni). Wygląda mi na silnik trójfazowy synchroniczny. Silnik zasilany jest z falownika z regulowaną częstotliwością od zera. Obroty są zależne tylko od częstotliwości dla danej konstrukcji silnika. Ze względu,że jest to silnik...
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Silniki pomp spustowych w pralkach to silniki w większości magnetyczne. Po paru latach pracy w pralce dochodzi do jego roszczelnienia i woda wpływa do wnętrza silnika co po upływie dłuższego lub krótszego czasu skutkuje korozją osi magnesu turbinki i zatarciem takiego silnika. Reasumując powyższe, silnik najlepiej sprawdzić poza pralką wymontowując...
Mam pytanko Po co montować magnesy pod skosem ? http://obrazki.elektroda.net/3_127455003... http://obrazki.elektroda.net/51_12745500... http://obrazki.elektroda.net/19_12745500... Chcę zrobić sobie z silnika od pralki prądnice zrobiłem kilka zdjęć Ile mam zamontować magnesów jaki ma być między nimi odstęp i jaką mają mieć moc...
Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben, a możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu.
E52 – NO TACHOMETER SIGNAL Sprawdź tacho w silniku, może magnes się wykręcił.
Jako, że jestem zupełnie zieloniutki, nie wiem co to jest PW. Za podpowiedź modelu tej pralki bardzo dziekuje! Czy ma Pan taki magnes? A może silnik w calości do sprzedania?
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
na 90% to wina prądniczki tachometrycznej zainstalowanej na silniku. Mogła się odsunąć od silnika , mogły się rozczepić kabelki od niej lub w gorszym przypadku uszkodził się jej magnes lub uzwojenie. Prądniczka ta znajduję się z tyłu na wale silnika.
Silnik rusza z wysokich obrotów i zatrzymuje i uzyskujesz błąd czy jak to wygląda? Cewka i magnes czyli tachogenerator jest z tyłu silnika. Cewka jest wciśnięta w korpus silnika a wewnątrz niej wiruje magnes zamocowany na wirniku. Cewka: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Cew... Przykład magnesu: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Im większe pochylenie magnesów tym mniejsze zaskoki co ułatwia start i zwiększa płynność obrotów wirnika prądnicy. lepszy opis przeróbki silnika z pralki na prądnicę (prądnica trójfazowa) masz tu: http://rysiny.ovh.org/pradnica.htm
Dokładnie takie uszkodzenie jak w temacie i tym typie pralki. Przyczyną było wykręcenie się z osi silnika napędowego, magnesu tachogeneratora.
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
Zajmij się lepiej prądnicą tachometryczną silnika - wylatał magnes w silniku SOLE. Powodzenia.
To jest wirnik z zalaną klatką aluminiową umieszczoną w pakiecie odizolowanych od siebie blach. Magnesy można wstawić (wkleić), trzeba w tym celu wyfrezować kanały na frezarce z podzielnicą. Uzwojenia we wszelkich silnikach, cewkach itp. są wykonywane z izolowanych drutów. Bez warstwy izolacyjnej prąd płynął by z pominięciem zwojów, najkrótszą drogą...
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Obejrzyj kolego sobie filmiki na YT troszkę Ci to rozjaśni.
Cześć To jest magnes do prądnicy tachometrycznej,który trzeba wkręcić w oś silnika (z drugiej strony koła pasowego. Gwint posmaruj klejem .
Aktualne ? Myślę że tak. Co prawda udało mi się kupić używany silnik i pralka śmiga ale w dalszym ciągu mam stary silnik z rozsypanym magnesem więc mógłbym go skompletować.
Sprawdź tachoprądnicę silnika, ale na wtyczce przy module. Wygląda na problem z kontrolą obrotów, a może coś nie jest tak z magnesem lub z jej cewką albo triak jest zwarty. Pralka nie wyświetla żadnych błędów? :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Podaj dane z tabliczki silnika.
Mam pytanie w związku z prądnicą tachometryczną. Czy można kupić sam magnes lub prądnicę do pralki mastercook pf 800 czy trzeba kupić cały silnik??
po rozbiórce silnika pralki, ten magnes był odłamany od wirnika, ale jak pamietam on już był odłamany już dawno jak wymieniałem łożyska i wkładałem go tak jak był i silnik przez 2 lata chodził, także nie wydaje mi się żeby to była tego wina, mirnikiem mierzyłem i wytwarza małe napięcie oraz widać przez szczeline że obraca magnesem. Proszę ten magnes...
A jaki dac skos magnesów.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Witam! Koledzy wykonałem przeróbkę silnika od pralki na prądnice , 16 magnesów, 48 żłobków, przezwojone drutem 1,3 na trzy fazy połączone w gwiazdę . Na tyle ile mogłem , a jestem słaby w znajomości na temat prądu wykonałem to sam ale mam problem z doborem do prądnicy napędu -turbiny. O ile to możliwe proszę o pomoc i wskazówki. Z góry dziękuję .
Jest to szarpanie.Chciałem zaznaczyć, że prądniczka tacho była wypchnięta z korpusu silnika mimo zabezpieczenia blaszką. Czy może się wykręcać magnes na wirniku silnika?
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Jakby układ sterujący nie był potrzebny to by go nie było. Rozpieprzysz albo silnik, albo pralkę, albo jedno i drugie. Bezpośrednie wejście na wysokie obroty, bez dystrybucji, bez wstępnego odwirowania, bez kontroli niewyważenia skończy się tak: [url=http://www.youtube.com/watch?v=QxOo... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam. Cewka czy magnes??
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Sprawdż czy ponownie nie odpaliło triaka Musi być jakiś powód.Wirnik może mieć zwarcie do masy.Zobacz też czy nie wypadła cewka tacho z silnika,lub rozsypał się lub odkręcił magnes na silniku
Ja sprawdziłbym silnik pralki z uwzględnieniem też tachoprądniczki jej cewkę , magnes i ciągłość przewodów jej na odcinku silnik - programator..
Mam silnik od pralki, chyba 200W, kupiłem też tani regulator obrotów US-53 AC 220V, niestety nie mam prądnicy tachometrycznej, jak ją tanio wykonać samemu? Cześć! Zbudowanie własnej prądnicy tachometrycznej może być ciekawym projektem DIY. Oto jeden ze sposobów, aby ją wykonać tanio i efektywnie, korzystając z prostych elementów, takich jak magnes...
Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
Czy można motor PSM zastąpić motorem BLDC? Tak, w wielu przypadkach możliwe jest zastąpienie silnika PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) silnikiem BLDC (Brushless DC Motor). Obie konstrukcje wykorzystują magnesy trwałe w wirniku i nie mają szczotek, ale różnią się głównie sposobem sterowania. Zastąpienie będzie zazwyczaj wymagało przemyślanych...
Nie widzę żadnych magnesów. W okolicach montażu cewki nic nie magnesuje. Ech losie... :wink: Tu jest magnes https://obrazki.elektroda.pl/1734182500_... Sprawdź jak ciasno siedzi pierścień magnetyczny na osi silnika. Jak silnik i zarazem oś się nagrzewa pierścień magnetyczny może dostawać poślizgu i z tego powodu silnik może dostawać...
Odkręcił się magnes z tyłu silnika.
To albo uszkodzony magnes lub cewka tachogeneratora lub sterowanie silnikiem na module.
Dokonaj pomiarów cewki tachogeneratora silnika i sprawdź stan magnesu po demontażu cewki: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Dziękuję za odpowiedź już się dowiedziałem ale po kilku wizytach w serwisach dowiedziałem się, że ten magnes jest praktycznie niedostępny(jeśli chodzi o BEKO)Więc w desperacji skleiłem go super glue i ku mojemu zaskoczeniu pralka ruszyła!!!!Może wytrzyma chociaż czas poszukiwań nowego magnesu.
Magnes nie jest poluzowany na silniku?
Witam. Sprawdź prądnicę tachometryczną i magnes
Dzięki za wszystko ,po wielu trudach zdobyłem silnik ,pralka działa jak należy :)
Miałem taki sam problem i okazało się że odkręcił się magnes na ośce wirnika silnika i przez to wypchnął tacho z gniazda. Po dokręceniu / na gwint kropelka lakieru do paznokci / pralka hula do dzisiaj. Może to jest ta przyczyna. pozdrawiam
Wkręć magnes z tyłu silnika pralki. Przestanie wtedy "udawać", że pierze. Powodzenia. :x-mas:
Masz przecież silnik pralkę i wiesz gdzie ten magnes ma cewkę czytająca więc robisz wymiar przyblizony, a potem po przymiarkach dokładny. To nic trudnego.
Ten mniejszy element to magnes tachoprądniczki przykręcany bo ośi silnika na jego końcu.Drugi to częśc transportowa potrzebna przy przewożeniu pralki. Dodano po 1 posty były pisane równocześnie
może być luźny magnes w silniku w tachometrze...
Witam.Silnik ostro zakręci i pralka staje.Sprawdzony magnes i cewka tacho.Nie włączyłem silnika na krótko.Na module tyrystor i części obok sprawdził elektronik,są OK.W czym problem :?:
Sprawdź czy plastyk trzymający magnes w silniku programatora jest cały.
A czym to ma być napędzane? Bo jeżeli wiatrem to alternator się średnio nadaje. Dlaczego - bo w pakiecie blach alternatora jest mniej miejsca na miedź (odpowiedniej średnicy) po przezwojeniu niż w najsłabszym silniku od pralki.
Zdejmiesz tą cewkę podważając delikatnie płaskim wkrętakiem , musi zejść. Po ściągnięciu sprawdź mocowanie magnesu wkręconego w oś wirnika silnika.
Okazało sie że był pęknięty magnes w czujniku obrotów. Magnes wymieniony pralka działa.
Dokonaj pomiarów tej cewki: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Sprawdź również stan magnesu, który się w niej obraca. Cewka znajduje się z tyłu silnika napędowego pralki: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Cześć! Jak pralka na gwarancji to nie ruszaj nic. jak po gwarancji to trzeba przykleić pierścień magnesu na osi silnika (magnes od tachometru).
Zobacz, czy magnes z tyłu silnika nie odkręcił się. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... lub ew. triak ma zwarcie (elektronika- na radiatorze). Pozdrawiam.
Cześć. Podaj kod tego modułu zaczyna się 546...... ,były dwa rodzaje. Sprawdż czy nie wykręcił się magnes z osi silnika .
Wkręć magnes prądniczki tachometrycznej w silniku. Jak to zrobić, użyj funkcji szukaj . A to na dobry początek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30...
Do sprawdzenia obwód tacho przerwany obwód lub magnes nie trzyma się silnika.
Magnes w tacho lub triak silnika.
Jak masz dobrą nakrętkę to dobierz magnes z silnika pralki lub nawet spróbuj z GWS14-125CIE. Wiadomo że jest trochę zabawy i toczenia ale coś za coś :D I nie baw się w żadne ograniczanie napięcia tylko zrób magnes.
magnes silnik pralka magnes pralka pralka magnes silnik wirować
schemat zasilacz antenowy schemat helios tc500 parametr maszynowy
bosch tcc78k751 bosch tcc78k751
Suszarka nie uruchamia się, szybkie miganie diody Długość drutu anteny do radia Tesla Talisman 305U