Sprawdź stan magnesu tachogeneratora w silniku. Pralka za szybko wykonuje ruchy rewersyjne.
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Sam magnes w tym silniku nie występuje. Sklejenie popękanego magnesu spowoduję złą pracę silnika. Trzeba szukać na aukcjach takiego / podobnego silnika z dobrym magnesem.
Ten sposób jest dobry .ale ryzyko pęknięcia magnesu jest.
Przepraszam autora za błąd. Co prawda w North jest dostępna tylko cewka tachogeneratora: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Mimo to można go nabyć tutaj: https://allegro.pl/magnes-tachogenerator...
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem. Lub taho silnika,zerwany magnes ,przerwa na cewce.
To będziesz miał uszkodzony silnik a dokładnie to albo cewkę tachogeneratora: https://north.pl/promo/cewka-tachogenera... albo magnes: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Popularny silnik z pralki który możesz łatwo przerobić na prądnicę. http://obrazki.elektroda.pl/8901327200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6149511400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2956223100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6439911500_1... . Najpierw zdobądź podobny silnik, przezwój...
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Mógł się wykręcić magnes jeżeli jest wkręcany w tym silniku jak w większości silników pralek Electrolux/ Zanussi: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-T... Jeżeli nie potrafi Pani dostać się do silnika i sprawdzić...
Kupię silnik lub wirnik do pralki Amica AWG8143 CDI mam uszkodzony magnes.
W pierwszej kolejności sprawdź prądnczke tachometryczną na silniku ona kontroluje obroty. Sprawź czy ma przejście na uzwojeniu i magnes czy się nie wykręcił .
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Wynik jest dobry. Twoje wolty testowe nic nie mówią bo zależą od obrotów, a których nie ujawniasz. Kalkulacja jednej fazy też jest dobra 24,3 V, nawet precyzyjna ale nie wiemy na jakich obrotach. Napięcie fazowe (jednej fazy) po skonfigurowaniu w gwiazdę możesz prognozować 2,3 x większe. Drut masz na Swoje zadania - będzie grubszy jak testowany. W żłobek...
To, że silnik posiada wyprowadzone kilka przewodów nie musi oznaczać, że do jego uruchomienia potrzebny jest falownik. Popieram. Najprawdopodobniej jest to silnik BLDC. Bez dopasowanego do niego układu zasilającego nie da się go uruchomić. Podając zasilanie 3f ulegnie spaleniu. Aby sie upewnić trzeba poszukać na stronie producenta informacji. A najprościej...
Można próbować jakimś klejem cyjanoakrylowym. Jak nie pomoże to trzeba nabyć nowy magnes. Dostępny tylko w komplecie z silnikiem :|
Silnik typowy BLDC. Ta? Skąd kolega wziął taką informację (nie trafioną z resztą)? Jest napisane na tabliczce 'CIM" - zatem to silnik indukcyjny bez magnesów :)
Schematy pralki EWT810 rok prod-20070205- sprawdż ustawienie magnesu na obwodzie koła pasowego .Złe ustawienie zakłóca również pracę silnika.
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Sprawdź PW silnik jest od Miele W701
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Mogło tak być, że kiedyś zostały niedomknięte drzwi pralki i wygenerowało to błąd E41. Co do błędu E52 to czeka Cię weryfikacja silnika. Możliwe, że będzie luźny magnes pod cewką tachogeneratora, ale co się tak naprawdę stało musisz odnaleźć sam.
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
Czy ktorys z kolegow moglby wyjasnic ogolnie zasade dzialania i zmiany obrotow w silniku do tzw. direct drive (naped bezposredni). Wygląda mi na silnik trójfazowy synchroniczny. Silnik zasilany jest z falownika z regulowaną częstotliwością od zera. Obroty są zależne tylko od częstotliwości dla danej konstrukcji silnika. Ze względu,że jest to silnik...
Jakiej firmy jest silnik i jaki typ?
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Silnik rusza z wysokich obrotów i zatrzymuje i uzyskujesz błąd czy jak to wygląda? Cewka i magnes czyli tachogenerator jest z tyłu silnika. Cewka jest wciśnięta w korpus silnika a wewnątrz niej wiruje magnes zamocowany na wirniku. Cewka: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Cew... Przykład magnesu: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
Witam. Cewka czy magnes??
A jaki dac skos magnesów.
Obejrzyj kolego sobie filmiki na YT troszkę Ci to rozjaśni.
Zajmij się lepiej prądnicą tachometryczną silnika - wylatał magnes w silniku SOLE. Powodzenia.
Sprawdż czy ponownie nie odpaliło triaka Musi być jakiś powód.Wirnik może mieć zwarcie do masy.Zobacz też czy nie wypadła cewka tacho z silnika,lub rozsypał się lub odkręcił magnes na silniku
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben, a możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu.
gdy nagle wyrywa silnik na obroty, sprawdź tachometr, czy czasami nie wyleciał magnes
Dobrze, rozumiem tylko alternator musi mieć prąd ok 3A 12V <126p> do wzbudzenia się. :( A ja bym wolał chodzić bez akumulatora. bo założenie magnesów do silnika pralki powstała by prądnica samo wzbudzalna -> tak czytałem.
Sprawdź prądniczkę przy silniku oraz magnes.
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
na 90% to wina prądniczki tachometrycznej zainstalowanej na silniku. Mogła się odsunąć od silnika , mogły się rozczepić kabelki od niej lub w gorszym przypadku uszkodził się jej magnes lub uzwojenie. Prądniczka ta znajduję się z tyłu na wale silnika.
Jest to szarpanie.Chciałem zaznaczyć, że prądniczka tacho była wypchnięta z korpusu silnika mimo zabezpieczenia blaszką. Czy może się wykręcać magnes na wirniku silnika?
Odkręcił się magnes z tyłu silnika.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
E52 – NO TACHOMETER SIGNAL Sprawdź tacho w silniku, może magnes się wykręcił.
Wkręć magnes z tyłu silnika pralki. Przestanie wtedy "udawać", że pierze. Powodzenia. :x-mas:
Silniki pomp spustowych w pralkach to silniki w większości magnetyczne. Po paru latach pracy w pralce dochodzi do jego roszczelnienia i woda wpływa do wnętrza silnika co po upływie dłuższego lub krótszego czasu skutkuje korozją osi magnesu turbinki i zatarciem takiego silnika. Reasumując powyższe, silnik najlepiej sprawdzić poza pralką wymontowując...
Im większe pochylenie magnesów tym mniejsze zaskoki co ułatwia start i zwiększa płynność obrotów wirnika prądnicy. lepszy opis przeróbki silnika z pralki na prądnicę (prądnica trójfazowa) masz tu: http://rysiny.ovh.org/pradnica.htm
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Jak masz dobrą nakrętkę to dobierz magnes z silnika pralki lub nawet spróbuj z GWS14-125CIE. Wiadomo że jest trochę zabawy i toczenia ale coś za coś :D I nie baw się w żadne ograniczanie napięcia tylko zrób magnes.
Dokładnie takie uszkodzenie jak w temacie i tym typie pralki. Przyczyną było wykręcenie się z osi silnika napędowego, magnesu tachogeneratora.
Cześć To jest magnes do prądnicy tachometrycznej,który trzeba wkręcić w oś silnika (z drugiej strony koła pasowego. Gwint posmaruj klejem .
Moze chodzic dalej o ile masz zamiar niedlugo wymienic sprzet na nowy. Oprocz tego warto byc w poblizu gdy pralka pierze ;) :arrow: Skryn Nitowany silnik, nitowany magnes to nie taki znowu problem ;) (Polak potrafi :D )
Cześć. Podaj kod tego modułu zaczyna się 546...... ,były dwa rodzaje. Sprawdż czy nie wykręcił się magnes z osi silnika .
Poszukuję magnesu tachometru lub całego tachometru do silnika pralki Electrolux EW 1110T.
może być luźny magnes w silniku w tachometrze...
Magnes nie jest poluzowany na silniku?
Jakby układ sterujący nie był potrzebny to by go nie było. Rozpieprzysz albo silnik, albo pralkę, albo jedno i drugie. Bezpośrednie wejście na wysokie obroty, bez dystrybucji, bez wstępnego odwirowania, bez kontroli niewyważenia skończy się tak: [url=http://www.youtube.com/watch?v=QxOo... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Sprawdź czy plastyk trzymający magnes w silniku programatora jest cały.
Do sprawdzenia obwód tacho przerwany obwód lub magnes nie trzyma się silnika.
Aktualne ? Myślę że tak. Co prawda udało mi się kupić używany silnik i pralka śmiga ale w dalszym ciągu mam stary silnik z rozsypanym magnesem więc mógłbym go skompletować.
Mam pytanie w związku z prądnicą tachometryczną. Czy można kupić sam magnes lub prądnicę do pralki mastercook pf 800 czy trzeba kupić cały silnik??
To albo uszkodzony magnes lub cewka tachogeneratora lub sterowanie silnikiem na module.
Witam. Sprawdź prądnicę tachometryczną i magnes
Magnes w tacho lub triak silnika.
Zdejmiesz tą cewkę podważając delikatnie płaskim wkrętakiem , musi zejść. Po ściągnięciu sprawdź mocowanie magnesu wkręconego w oś wirnika silnika.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Sprawdź tachoprądnicę silnika, ale na wtyczce przy module. Wygląda na problem z kontrolą obrotów, a może coś nie jest tak z magnesem lub z jej cewką albo triak jest zwarty. Pralka nie wyświetla żadnych błędów? :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Cześć! Jak pralka na gwarancji to nie ruszaj nic. jak po gwarancji to trzeba przykleić pierścień magnesu na osi silnika (magnes od tachometru).
Im wolniejsze obroty prądnicy, tym mniejsza moc "produkowana" z 1 kg masy prądnicy. Przy obrotach = 0 KAŻDA prądnica produkuje 0 Watów, niezależnie od jej budowy, sposobu nawinięcia i siły magnesów!
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
Dokonaj pomiarów cewki tachogeneratora silnika i sprawdź stan magnesu po demontażu cewki: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Wkręć magnes prądniczki tachometrycznej w silniku. Jak to zrobić, użyj funkcji szukaj . A to na dobry początek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30...
Jeżeli cewka tachogeneratora lub magnes jest uszkodzony to silnik pralki startuje z wysokich obrotów. By nie doszło do uszkodzenia silnika moduł odcina zasilanie co sygnalizowane jest błędem. Oczywiście jak pisał kolega wyżej przyczyną może być również wiązka tachogeneratora.
Ten mniejszy element to magnes tachoprądniczki przykręcany bo ośi silnika na jego końcu.Drugi to częśc transportowa potrzebna przy przewożeniu pralki. Dodano po 1 posty były pisane równocześnie
Wyjmij tacho i sprawdż czy nie odkręcił się magnes na ośce wirnika silnika. pozdrawiam
Sprawdź, czy magnes tach na silniku jest przyklejony prawidłowo.
Jednak w sumie nie wiem od czego zacząć czy to jest to tacho i chodzi o ten "magnes" na elektromagnesie?
Witam Przy takich objawach sprawdź taho na silniku czy cały magnes ile ma ohm cewka i czy daje napięcie jak pokręcisz silnikiem,potem moduł do sprawdzenia i przy okazji wyczyść z pyłu węglowego silnik no i moduł
Miałem taki sam problem i okazało się że odkręcił się magnes na ośce wirnika silnika i przez to wypchnął tacho z gniazda. Po dokręceniu / na gwint kropelka lakieru do paznokci / pralka hula do dzisiaj. Może to jest ta przyczyna. pozdrawiam
Sprawdź mocowanie magnesu prądniczki tachometrycznej silnika .
Okazało sie że był pęknięty magnes w czujniku obrotów. Magnes wymieniony pralka działa.
Ja mam wirnik zrobiony tak http://obrazki.elektroda.pl/7633524300_1... Oczywiście na zewnątrz przyklejone są magnesy
Sprawdź czy magnes w prądniczce jest cały.
sprawdz inst. elektryczna w pralce .filtr pz, pradniczke tachometryczna na silniku +magnes od pradniczki a na plycie kondki program sprawny?
Magnes tacho na silniku rozsypał się.
Sprawdz tacho,czy nie wykręcił się wirnik/magnes/.
Tu nie chodzi o prądniczkę ale o magnes,który jest wkręcany - wypadł.
Sprawdź triak w module , potem prądniczkę tacho ( z tyłu silnika ), oporność cewki tacho , magnes , kostkę silnika , czy nie ma zwarć przewodów .
Ja sprawdziłbym silnik pralki z uwzględnieniem też tachoprądniczki jej cewkę , magnes i ciągłość przewodów jej na odcinku silnik - programator..
silnik pralka magnes magnes pralka pralka magnes silnik wirować
sprawdzić tętnienia oscyloskopem elektrozaczep brzeczy bezpiecznik wycieraczka tylny
amica awm612d elektroliza złota
Amica 506GcE3 - Brak termoobiegu i grzania Jak wyczyścić dysze w kuchence gazowej?