Kolega się zastanowi nad tą dmuchawą- silnik od pralki bez regulatora (z prądnicą tachometryczną) ma koło 20000 obr. Byle jaką turbinkę rozerwie.
To mi wygląda na zwarcie w obudowie złącz silnik pomiędzy prądnicą tachometryczną (zalana obudowa złącza) a sąsiednimi konektorami silnika. Może być również uszkodzona prądnica tachometryczna (brak obwodu). Sprawdź to.
do jakiego silnika z jakiej pralki?
Pralka nie wykrywa ruchu silnika. Sprawdź prądnicę tachometryczną.
Prądnica tachometryczna do kontroli prędkości obrotowej wału. Daje napięcie proporcjonalne do obrotów.
Silnik powinien mieć prądnicę tachometryczną - taka cewka na końcu wału po przeciwnej stronir niż pasek. Możliwe że jest tam przerwa i to blokuje układ.
Przecież to silnik od pralki. Wymaga zasilania 230V. To po pierwsze. Po drugie to te 2 cienkie czerwone przewody to prądnica tachometryczna-zbędna jeśli nie ma potrzeby kontroli obrotów. Czyli olewasz. Gruby czerwony jest od jednej ze szczotek. Od drugiej będzie prawdopodobnie czarny. Pokaż dokładne zdjęcia silnika z obu stron komutatora-zobaczymy jakie...
Silnik z pralki na 20 tys obrotow? To sie nie rozleci? :o
Prądnica tachometryczna.
Uzwojenia stojana połącz szeregowo z Szczotkami i podłącz pod 230V. 2 pozostałe to pewnie prądnica tachometryczna.
Witam Dyskusja jest wspaniała i teoretyczna. Ja pozwoliłem sobie porównać specyfikację części zamiennych do modelu z wirówką 1200 obr i 1400 obr. I co się okazuje. W modelu 1400 obr producent przewidział inne amortyzatory i inne dociążenie frontowe zespoły piorącego. Więcej nie chciało mi się sprawdzać. Sprawa jak widać nie polega tylko na wyłamaniu...
Poszukaj układu sterowania silnika z prądnicą tachometryczną ze starej pralki na TDA 1085 lub EATON A1 D21. Wolę EATON bo jest bez programatora i problem z głowy, naprawione sprzęgiełko.
Sprawdzałem go omomierzem, zwarcia nie ma. Proszę o dalszą pomoc. Wobec powyższego, zajmij się prądnicą tachometryczną silnika.
A więc tak : Pierwszy od prawej - uziemienie Drugi i trzeci - prądnica tachometryczna Pozostałe cztery przewody są od uzwojeń stojana i od szczotek (dwa przewody uzwojenie stojana i dwa pozostałe szczotki) Nie powiem Ci które są od czego, bo na zdięciu tego nie widać ale łatwo je prześledzić. Dodano po 13 Zobacz jeszcze tu:[url=https://www.elektroda.pl/rtvforu...
Witam. Sprawdź prądnicę tachometryczną i magnes
Część, mam problem z regulatorem US52, chciałem nim regulować silnik szczotkowy z pralki 450 W z prądnicą tachometryczną, silnik startuje obroty można regulować wszystko jest ok dopóki nie ma obciążenia. Pod obciążeniem po pewnym czasie silnik się zatrzymuję, po paru sekundach sam startuje i znowu się zatrzymuję i tak w kółko, dodam że przy każdym ponownym...
Zajmij się lepiej prądnicą tachometryczną silnika - wylatał magnes w silniku SOLE. Powodzenia.
Bo zamierzam złożyć regulator obrotów do silnika również z pralki. A możesz napisać jaką masz oporność prądniczki, z tego co wyczytałem wcześniej w pralkach są stosowane 2 rodzaje prądniczek różniących się opornością.
Mam pytanie w związku z prądnicą tachometryczną. Czy można kupić sam magnes lub prądnicę do pralki mastercook pf 800 czy trzeba kupić cały silnik??
Witam potrzebuje prądnicę tachometryczną do silnika tej pralki. Z jakich modeli mogę podpasywać (gdy będę szukał) Zorientowałem się że ta cześć nie występuje w tym modelu jako typowo zamienna, czyli zostaje szukać wydłubanej. Gdyby ktoś coś poproszę o namiary. Mam jeszcze pytanie czy mogę prosić o parametry (np. katalogowe) sprawnego uzwojenia rezystancja...
No to trzeba sprawdzać wszystko po kolei: czujnik NTC, prądnicę tachometryczną, elektrozawory, silnik... :| Dziwna ta usterka :not:
zgadzam się ale człowiekowi który jest z wykształcenia elektronikiem łatwiej skonstruować elektroniczny programator niż naprawić stary, poza tym ta pralka ma niską prędkość wirowania i stosowanie tam elektroniki to tak jak by w oborze zainstalować kino domowe, jak już to dołożyłbym do silnika prądnicę tachometryczną i zarobiłbym taką Grację której jeszcze...
Witam Tacho (prądnica tachometryczna) to to na końcu silnika, wychodzą z niego 2 czerwone kable. Do podłączenia silnika, o którym pisałem, nie podłącza się tych czerwonych przewodów. Schemat ten jest dobry do tego rodzaju silnika(ja go kiedyś zamieszczałem). Czyli np. łączysz niebieski z czarnym, a do a do białego i szarego podłączasz napięcie.( połączenie...
Witam. Pralka jak w temacie. Problem następujący: pralka pobiera wodę i wypuszcza zgodnie z ustawieniami programatora, programator się przełącza, natomiast bęben nie obraca się w ogóle (pranie, wirowanie) :((( W czym szukać usterki? Moduł sterujący silnikiem czy programator ?? A może prądnica tachometryczna ? (gdzie jest ona zlokalizowana w pralce?)...
Dzień dobry Gwoli wyjaśnienia, Próbuję skonstruować napęd do wirówki do odwirowania miodu. Napęd wirówki stanowi silnik z prądnica tachometryczną od pralki automatycznej Bosh WFA 2070. Pierwotnie planowałem do regulacji prędkości obrotowej zastosować typowy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych wykonano...
Witam Wykonuje własny programator dla pralki. Jak każda współczesna pralka, posiada ona silnik komutatorowy na osi którego zamocowano prądnicę tachometryczną. Jest oa źródłem sygnału sprzężenia zwrotnego w procesie stabilizacji obrotów bębna. Dodatkowo, zmiana napięcia w funkcji kąta obrotu bębna jest miarą niewyrównoważenia wsadu. Prądniczka tacho...
Witam. Sprawdz szczotki w silniku oraz obwód prądnicy tachometrycznej.
......Z tego co się dowiedziałem to silnik indukcyjny klatkowy nie ma możliwości regulacji obrotów...... Witam. Tutaj jesteś w błędzie, poza tym patrz post wyżej. hmmmmmmmm, z tego co pamiętam pralki Ardo przy 600 obr./min. miały silniki klatkowe z dwoma uzwojeniami bez prądnic tachometrycznych :? no właśnie, moje spostrzeżenie jest takie-> pralka...
Prądnica tachometryczna dobra. ale silnik po zamontowaniu do pralki nie działa zginęły nawet wysokie obroty, kod lampek taki sam jak wyżej . Jak sprawdzić silnik po wyjęciu.W kostce silnika są przewody jak do nich podłączyć napięcie 1)pusty. 2)szary przewód. 3)żółty do szczotki .4)zielony do szczotki. 5) biały. .6 i7)niebieskie do prądniczki tachometrycznej...
Dzięki za naprowadzenie mnie na dobre tory. Osobiście myślałem ze to jest regulator obrotów, i tu objawiają się braki z elektromechaniki poniewaz silniki komutatorowe takowego nie potrzebują. Wobec powyzszego prądnica tachometryczna zastosowana w tym silniku spełnia rolę czujnika równomierności obrotów bębna i jezeli ten warunek będzie nie spełniony,...
Poszukuję pilnie części do pralki gorenje model WA 801 nr art.605198, chodzi mi o prądnicę tachometryczną umieszczony na tylnej osi silnika komutatorowego, ta część w serwisie nie występuje osobno, tylko razem z silnikiem, gdyby ktoś miał np.spalony lub uszkodzony silnik i mógł mi tą część sprzedać to byłbym bardzo wdzięczny. Ewentualnie poradził jaką...
Witam. Sprawdz regulator obrotów układ TDA 1085.Na nodze 9 scalaka powinno być 15V.Może być uszkodzony rezystor w zasilaczu 5,6K. Sprawdz prądnicę tachometryczną czy ma obwód. Masz tu schemat pralki. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48... Powodzenia.
sprawdź prądnicę tachometryczną na tylnej części (tarczy) silnika sprawdź czy nie odkręcił się magnes od osi sprawdź ciągłość obwodu cewki prądniczki oraz czy nie odłączył się któryś przewód
Witam. Silnik sprawdziłeś ale do silnika nalęży prądnica tachometryczna a o niej nic.Sprawdz obwód omomierzem lub woltomierzem ~ (wtedy trzeba pokręcać wirnikiem woltomierz powinien się wychylać). jeżeli będzie przerwa uzwojenia prądnicy silnik nie będzie pracował.
sprawdź czy na silniku jest czujnik obrotów(prądnica tachometryczna) zdarzyło mi się że przewód w czujniku sie ułamał i były skutki identyczne. wychodzą z niego dwa przewody(o ile czujnik jest)
Witam! Potrzebuję silnik do pralki Polar LT-613. Jest to silnik bezszczotkowy bez prądnicy tachometrycznej i mam uszkodzone uzwojenie prania. Jak pan myśli czy ten by też pasował do LT-613? Pozdrawiam Władek
Mam silnik od pralki, chyba 200W, kupiłem też tani regulator obrotów US-53 AC 220V, niestety nie mam prądnicy tachometrycznej, jak ją tanio wykonać samemu? Cześć! Zbudowanie własnej prądnicy tachometrycznej może być ciekawym projektem DIY. Oto jeden ze sposobów, aby ją wykonać tanio i efektywnie, korzystając z prostych elementów, takich jak magnes...
Mam taką samą pralke.U mnie przestała działać funkcja wyważania bębna.Wymiana płytki oraz programatora nie pomogła.Wymieniłem silnik i pomogło.W starym silniku uszkodziła się prądnica tachometryczna. Dodano po 3 W serwisie mówili że to ona odpowiada za wyważanie bębna z praniem.
Ale tutaj nie chodziło o silnik 3-fazowy , tylko uniwersalny. Uniwersalne silniki to jednofazowe silniki, które można znaleźć w pralkach, suszarkach. Mogą one być zasilane napięciem stałym lub przemiennym i są wyposażone w prądnice tachometryczne dzięki czemu można ustalić prędkość obrotową. Ponieważ silniki te nie mają stałej prędkości podstawowej,...
Jest to typowy silnik Simensa komutatorowy.Szczotki schowane są wewnątrz na płytce co trochę myli.Gniazdo silnika zawiera 6,7 lub 8 konektorów. Przy 6 stykach 2to prądnica tachometryczna,2 szczotki.2 stojan. Na tabliczce znamionowej masz podane parametry.Bez sterownika silnik osiąga wysokie obroty z rzędu 13000 więc nie radzę odpalać.
Jak zrobię zwarcie na triaku to silnik kreci wiec powinien byc ok. Wymienilem plytke i dalej nic dodam ze duzy zielony rezystor sie bardzo grzeje na rma130. Problem rozwiązany. Przyczyną była prądnica tachometryczna. Przepalił się w niej kabelek bo to "skręcali" a nie lutowali. Teraz zlutowałem i zalałem ładnie klejem. Pozdrawiam!
To silnik komutatorowy. Żadnego kondensatora rozruchowego nie potrzebuje. Podstawowo ma 6 wyprowadzeń: 2 rotor (wirnik), 2 stator (stojan), 2 tacho (prądnica tachometryczna) - ona informuje elektronikę sterującą jakie silnik ma obroty, a elektronika reguluje obroty napięciem. Przeważnie łączy się stator z rotorem szeregowo. Kierunek obrotów zmieniamy...
tak to ten sprzet uwazam ze bez przekładni wiele z tego niebedzie ale moze przezwoic stojan na 56voltów co da połowe prądu i tak jest to duzo i mnie zadawala chciałbym uzyskać chociaż z 400 watów przy prędkości wiatru z 7m/s podejrzewam że uzwojenie jest nawijane 2ma drutami to rozpiąłbym i połączył w szereg bez przewijania a prąd wzbudzenia regulowany...
Obroty na praniu są dobre. Na wirowaniu obroty są takie same jak na praniu. Sprawdziłem potencjometr od regulatora obrotów, silnik, programator i połączenia elektryczne. Prądnica tachometryczna na wolnych obrotach ma ok. 8V AC. Podejrzewam , że to regulator obrotów MR116-750T. Nie wiem jakie napięcie powinna wytwarzać prądnica tacho?
Witam. W pierwszej kolejności sprawdz silnik. Nastepnie regulator. 1.Czy jest napięcie na N9 -15V (gdyby było brak sprawdz rezystor 6k8/6W). 2.Sprawdz triak. 3.Sprawdz czy nie ma przerwy prądnica tachometryczna. A oto schemat pralki i regulatora. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Cześć To jest magnes do prądnicy tachometrycznej,który trzeba wkręcić w oś silnika (z drugiej strony koła pasowego. Gwint posmaruj klejem .
Chodzi mi o zasymulowanie jakimś generatorkiem (przestrajanym) sygnału z prądnicy tacho, by programatorowi się wydawało, że widzi pralkę ? Programator "widzi" obroty silnika głównego jako częstotliwość napięcia z prądnicy tachometrycznej i na podstawie tego stabilizuje obroty sterując odpowiednio triakiem.
Witam. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że opisujesz silnik komutatorowy z prądnicą tachometryczną. "Kondensator" to najprawdopodobnie filtr. Jeśli mam rację, to uzwojenie stojana ma być połączone szeregowo z komutatorem. Wyprowadzenia prądnicy nie są używane do zasilania silnika. Oczywiście jeśli mam rację :D
Witam W przypadku tego silnika, aby uzyskać wolne obroty należy zastosować regulator obrotów. Czy posiada Kolega moduł, do którego był podłączony ten silnik?( w pralce) Dwa żółte przewody idą do prądnicy tachometrycznej. Po bezpośrednim podłączeniu silnika do sieci rozpędzi się on do ok. 11000 RPM. Pozdrawiam, Karol
Witam. Na elektrodzie widziałem kiedyś podobny temat - nawet zastosowanie to samo, lecz nie mogę już odnaleźć więc zakładam nowy temat. Myślę nad zastosowaniem silnika komutatorowego z pralki automatycznej z prądnicą tachometryczną w celu zbudowania pewnego urządzenia pomiarowego. Założenia były następujące: 1. Silnik musi osiągać 10000 obr/min. 2....
Witam, zacznę tak: 1.To do czego idą te 2 czerwone kabelki to prądnica tachometryczna. Bezpośrednio przez nią nie da się sterować obrotami, ale do tego służy. 2.To co blokuje drugie łożysko to magnes od tej właśnie prądniczki. Należy go ściągnąć podobnie jak łożysko. Jeżeli się ten element uszkodzi to właściwie nic takiego się nie stanie (chyba że chcesz...
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
Jeśli tylko wędruje to musisz solidnie wyregulować nogi. Oczywiście jest to możliwe przy sztywnej nawierzchni. Okazuje się być bardzo ważne, aby nacisk nóżek na podłoże był równy. Inaczej w związku z niską sztywnością obudowy zaczynają się tańce. Zapewne najwięcj rad to będzie wymiana amortyzatorów, ale ja już to przećwiczyłem i zero efektów. Z tym,...
Podepnę się pod temat bo mam ten sam błąd tyle, że w pralce Polar PTL800 . Dodatkowo zauważyłem, że ten błąd pojawia się zawsze w tym samym momencie. Pralka ustawiona na program "każdego dnia 60 min" - Wszystko pracuje dobrze do momentu kiedy wypompuje wodę z prania zasadniczego, przełącza się na płukanie, wpuszcza świeżą wodę i próbuje obrócić bębnem....
Na pierwszym zdjęciu jest napisane, że to silnik indukcyjny 3-fazowy i dlatego nie ma szczotek a do sterowania jest potrzebny falownik do silnika indukcyjnego. Na dodatek dedykowany gdyż parametry silnika to zasilanie 195V~ 3 fazowe i maksymalna częstotliwość 315Hz co przekłada się na konkretną wartość prędkości obrotowej. Ta "gulka" na obudowie mieści...
Cześć, Mam silnik z pralki automatycznej beko (arcelik 2818470100). Prawdopodobnie jest to silnik szeregowy komutatorowy, dwa złącza prowadzą na szczotki, kolejne dwa wchodzą w środek silnika i ostatnie dwa prowadzą do prądnicy tachometrycznej. Próbowałem zrobić sterownik do niego na TDA1085, ale nie byłem z tego zadowolony. Chciałbym zrobić sterownik...
http://obrazki.elektroda.net/87_12829893... http://obrazki.elektroda.net/5_128298946... zdięcia samej konstrukcji zrobię w najbliższym czasie. Na ostatnio załączonych w całej okazałości : Komputer sterujący to Dell c610 , ponieważ padł dysk wewnętrzny dorobiłem zewnętrzny i umieściłem w stacji dokującej. Podobnie zasilacz 36V dla sterowników...
Mam problem z wirnikiem sillnika komutatorowego do pralki Bauknecht. Bardzo ciężko schodziło, oczywiście po podgrzaniu, stalowe koło pasowe z wałka silnika. Łożysko zeszło bez problemu, zmieniłem je na nowe. Teraz trzeba założyć koło pasowe. Sęk w tym, że nie ma jak oprzeć wirnika żeby praską to kółko pasowe wcisnąć. Z drugiej bowiem strony wirnika...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Pisałeś wcześniej że kable nr 4 i 5 idą do cewki, stąd moje domysły że te czerwone to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem i ma na nich być zwarcie. Tylko przy dużej temperaturze silnika ma robić przerwę odłączając go. Ale to nie jest zabezpieczenie termiczne silnika, tylko cewka prądnicy tachometrycznej.
Dziękuję za informacje. Tenże manual już mam, ale o tym napięciu to nic nie wiadomo (do tej pory) a schemat to raczej dla pozostałej części pralki. Na tym polega mój problem, że mam zamiar uznać moduł za sprawny i tym samym zanegować działania użytkowników pralki. Zapewne coś sknocili lub zdarzyło się akurat w związku z działaniem. Sugestia awarii modułu...
Witam. W temacie znalazłem: M7-1, M7-2 = prądnica tachometryczna. Widać ją na fotografii i prowadzą do niej przewody czerwone. Można pozostawić wolne. M7-3, M7-4 = wirnik. Przewody: niebieski i następny szary. Na schemacie widać, że wirnik z jednej strony połączony jest bezpośrednio z zasilaniem. Przewód niebieski łączysz z neutralnym sieci. M7-5, M7-6...
Pada silnik lepiej zainwestuj w nowy, bo spotka cię to samo co mnie i teraz pralka stoi i czeka na naprawę, bo się nie tylko silnik spalił, ale także moduł sterujący. Nie rób prania w niej tylko zawołaj do niej fachowca, bo będziesz tego żałował, że mnie nie posłuchałeś. Tylko dlaczego tak przed tym normalnie pierze ? tylko przy ostatnim płukaniu tak...
Dobrzy ludzie ja z tej całej pralki mam tylko programator z żyjącym "sercem" firmy NEC nie mam więc dostępu do tabliczki znamionowej ani możliwości zmierzenia sobie owej prądniczki. Badam go sobie jak czarną skrzynkę usiłując dobrać sztuczne sygnały wejściowe by udawały pralkę. A może ktoś ma chociaż jej symbol względnie inne parametry. Na pewno jest...
Sześć połączeń w kostce to: 1. Uzwojenie 2. Szczotki 3. Prądnica tachometryczna Należy połaczyć szeregowo szczotki z uzwojeniem. Jeżeli w takim połaczeniu iskrzy to może byc uszkodzony silnik(wirnik). W takim przypadku elektronika odłaczy prace silnika. To może być przyczyną że nie pracuje. PS. Silniki w tych pralkach nie posiadaja hamulców. Hamulce...
Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
Właśnie , w starszych modelach np. Polar stosowano prądnice tachometryczne w silniku , a impulsy z czytywał układ elektroniczny i na podstawie tego następowało wyważanie prania . Jak nie dała rady to wirowanie odbywało się na zmniejszonych obrotach albo wcale . W książce było opisane o kilku stopniowej regulacji obrotów przed rozpoczęciem wirowania...
podczas prania wyskoczyła prądniczka z gniazda i pralka przestała chodzić wymnieniłem moduł i nic okazała się przerwa w prądnice na razie mam silnik u fachowca jutro go odbiore fachowiec nie może mi załatwić nową ani przewinąc bo muwi że jest cała zalana plastikiem i trza wymnienić silnik na nowy dlamnie to jest bzdura bo silnik kosztuje około 350 zł...
Witam. O poprawności działania układu napędowego decyduje: 1.Napięcie zasilania modułu musi być pewne tzn 220 lub 230V. 2.Sprawny moduł (wymieniony - nowy) 3.Sprawny silnik (szczotki - nie wytarte,komutator - nie zniszczony oraz prądnica tachometryczna - musi dawac odpowiednie napięcie). Zakładam,że styki programatora są OK (dają pewne połączenia)....
a no tak, przepraszam, rzeczywiście, czytając serwisówkę doczytałem się jednej ważnej rzeczy, przytoczę cytat >>wyprowadzenie 5 i 6 doprowadzone są w pralce do miejsc między którymi obecne jest napięcie zmienne, odłączenie napięcie od wyprowadzeń kończy cykl prania a rozpoczyna cykl odwirowania na początku którego jest tzw.cykl dystrybucji.<<...
Mała zmiana, wyślij dokładne zdjęcia silnika. Który przewód gdzie idzie. Widzę że masz 7 przewodów a powinna być parzysta liczba. Tych 2 żółtych nie licz, są od prądnicy tachometrycznej. Widzę że chyba masz każdy biegun magnetyczny stojana wyprowadzony osobno, tutaj będzie trzeba dokładnie pomyśleć w którą stronę je po podłączać.
Witam Posiadam pralkę Ariston AL88X Margherita 2000 Usterka polega na tym, że pralka nie może poradzić obrócić bębna. Podczas prania niby próbuje, ale tak jak by silnik miał za mało mocy. Jeżeli chodzi o wirowanie jest jak najbardziej ok nawet podczas wirowania da się ustawiać obroty pokrętłem. Wszystkie funkcje działają poprawnie za koleją czyli pobiera...
Uszkodzony programator W1D00200, spalone rezystory R108 i R107 nie wiem jaką mają wartość, proszę o pomoc. Pralka nabiera wodę, po chwili rusza, silnik ma wysokie obroty przez kilka sekund. Objawy uszkodzonej prądnicy tachometrycznej, sprawdziłem,że prądnica podaje napięcie 6V.
To jest silnik szeregowy, więc ma bardzo "miękką" charakterystykę, bez obciążenia zrozbiega sie do prędkości grożących rozerwaniem wirnika, a pod obciążeniem prędkości obrotowe są niskie. Dlatego wyposażono go w prądnicę tachometryczną, fabryczny układ z pralki reguluje kąt załączenia triaka tak aby uzyskać zadaną prędkość obrotową niezależnie od obciążenia,...
Szukając po silniku można trafić na kilka tematów na tym forum na przykład: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Tu jeszcze włoska strona: https://www.electroyou.it/forum/viewtopi... Wygląda, że ten silnik miał wersje z mniejszą i większą wtyczką. Na większej tak jak...
A to jeszcze jedno pytanie pod nazwą trafo rozumiem że chodzi o transformator ale jego też nie widzę na schemacie czy tutaj chodzi o prądnice tachometryczną
Zdecydowałem się zaryzykować i kupiłem nowy regulator obrotów za 148 PLN. Jest to nowy regulator TYP G320 fimy GECO - zamiennik starego Z820000800, który jak mi powiedziano był bardziej zawodny niż ten nowy. Nie trzeba było zamieniać żadnych przewodów, o czym pisałem wcześniej, płytki te są wprost zamienne. W efekcie pralka ruszyła. Wcześniej zapomniałem...
Silnik sprawdziłeś i jest OK (tacho daje odpowiednie napięcie zwrotne do sterownika- 30V; wirnik OK, jeżeli nie ma łuku- również w tym przypadku stojan też będzie OK). Problem tkwi w sterowniku. Wymień profilaktycznie przekaźniki sterujące silnikiem. To coś może dawać za niskie napięcie do silnika i nie ma siły ruszyć na rewersach (upływność na stykach...
Dzień dobry, Zagadka :) pralka Amica, AWB 510D. Pierwszy objaw: Pobiera wodę, nie zakręci bębnem, zatrzymuje się. Przeczyściłem presostat, przedmuchałem rurkę do niego i problem ustąpił. Sprawdzając bez wkładu zauważyłem, że jak zaczyna kręcić to szybko przez chwilę zakręci jakby chciała wirować, ale to ułamek sekundy, bęben nie zdążył się rozkręcić...
Pranie przebiega w miarę normalnie. Sporadycznie, przy ruszaniu, silnik potrafi lekko szarpnąć, ale ogólnie jest OK. Problem zaczyna się przy wirowaniu - jeżeli wtedy nastąpi szarpnięcie (zwykle dość głośne), pralka przerywa pracę i wyświetla błąd E21. Zresetowanie panelu pozwala wznowić działanie (znaczy rozpocząć od nowa albo wywołać jakiś inny program,...
Witam, ten temat jest tylko informacyjny, dla potomności. Informuję tylko jak naprawiłem swoją pralkę. Mam pralkę Mastercook PTE840/3 z slinkiem SELNI u3.55.01 . Pierwszą rzecz jaką zauważyłem to spalenie się przewodów. Obwody się popaliły przy silniku a także na płycie sterującej (te same obwody co prowadziły do silnika). Popalone obwody to dwa pomarańczowe...
Mam podobny problem, chcialbym podlaczyc taki sam silnik z pominieciem elektroniki pralki, czy jest to mozliwe? Wczesniej czytalem, ze do sterowania takimi silnikami potrzebny jest specjalny modul i pradnica tachometryczna . Nie potrzeba mi regulacji obrotow, byle tylko sie krecil;). Z ww. schematu wynika ze jest w nim 5 uzwojen. Domyslam sie tez, ze...
Co znalazlem w sieci. http://obrazki.elektroda.pl/1056434300_1... BłądKey 1Key 2Key 3Key 4LED 4 01Nie świeciNie świeciNie świeciBłyskaNie świeci 02Nie świeciNie świeciBłyskaNie świeciNie świeci 03Nie świeciNie świeciBłyskaBłyskaNie świeci 04Nie świeciBłyskaNie świeciNie świeciNie świeci 05Nie świeciBłyskaNie świeciBłyskaNie świeci 06Nie świeciBłyskaNie...
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
Te 33 R jest jak najbardziej prawidłowe przy tym typie silnika. Więcej jest przy pompce z zabudowanym wirnikiem. Mierzyłem cewkę w moim silniku, długość 38,5 mm, okno cewki 20 x 25 mm. Jak będziesz dalej miał problem, to się zamienię za sterownik do komutatorowego silnika z prądnicą tachometryczną (np. Eaton A1 D21) lub TDA 1085.
Tachogenerator: https://pl.wikipedia.org/wiki/Prądnica_t... W tym modelu zmywarki zastosowano silnik pralki,tachometryczny, RAST5 2800 rpm. Na osi tegoż silnika zamontowana jest prądniczka tachogeneratora. Obracający się silnik napędza również prądniczkę, która indukuje napięcie proporcjonalne do obrotów silnika. Napięcie z tej prądniczki...
http://obrazki.elektroda.pl/9575575300_1... Błąd ten jak widać związany jest z prądnicą tachometryczną. Przy okazji zobacz szczotki (czy nie są zbyt krótkie) w silniku.
Witam!Mam problem z pralką Zanussi od góry pakowaną.Podczas wirowania zachowuje się dziwnie.Czasami przy 800 obr.kręci się z prędkością ok.400,czasami są to bardzo wolne obroty a czasami nie wiruje wcale. Wklej magnes w prądnicy tachometrycznej silnika. I podaj prawidłowy typ pralki w temacie! Lub PNC (Prod. No.) z tyłu na tabliczce znamionowej!
najpierw sprawdź cewkę prądnicy tachometrycznej czy ma przejście, jeśli wszystko będzie ok to dopiero bież się za sterownik , programator to ostateczność
Witam, znalazłem w domu stary schemat regulatora prądu spawarki: http://obrazki.elektroda.net/75_12300654... Czarna plama zakrywa jeden element(kondesator). Odpaliłem, poprawiłem i zadziałał. Próby na żarówce 75W wypadły pomyślnie. Następnie znalazłem w internecie notę katalogową: http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_...
Witam. Proponuję wykonać na prądnicy tachometrycznej z elementem halotronowym (czujnik Halla ze wzmacniaczem w obudowie tranzystora - pastylka).Takie zestawy są w pralkach automatycznych przy silniku. Ale możesz wykonac taką prądnicę z silniczka od programatora.Czujnik trzeba kupic.
Czy prądniczka tachometryczna na silniku ok?
Do sprawdzenie prądniczka tachometryczna znajdująca się na silniku (mogła się poluzować).Użyj funkcji szukaj - wpisując: prądniczka tachometryczna. Powodzenia.
Jak szczotki sa ok. i pradnica tachometryczna ok. to pozostaje sterownie na płycie .
Oglądałem Pana linki i muszę stwierdzić że przedstawiony sprzęt jest ładny ale na upór nie ma rady. W Polsce częstotliwość sieci wynosi 50 Hz i najlepiej zadbać o to aby kupiony sprzęt był na takie rzeczy odporny to znaczy najlepiej kupić coś wielosystemowe. Takich rzeczy jest niewiele ale pralkę można kupić trochę na to odporną tylko musi mieć silnik...
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
1.Uszkodzony triak w module CVA. 2.Przerwa w obwodzie cewki prądnicy tachometrycznej. 3.Gdzieś odczepiony przewód. 4.Uszkodzony programator. Do sprawdzenia w/w elemety w kolejności najczęstszego występowania.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
-prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Małe sprostowanie. Cewka prądniczki ~ 17Ω (więc kilkanaście).
Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
prądnica tachometryczna pralki prądnica tachometryczna prądnica tachometryczna pralki napięcie
studzienki kanalizacyjne alarm prestige 10w40 bierze
lodówka bosch termostat samochody ciezarowe
Radmor 5102 TE – tylko jedna dioda mocy sygnału FM/AM, duża siła sygnału, wskaźnik LED AirChef Byrgen – panel sterujący gaśnie po chwili, nie można uruchomić urządzenia