A więc tak : Pierwszy od prawej - uziemienie Drugi i trzeci - prądnica tachometryczna Pozostałe cztery przewody są od uzwojeń stojana i od szczotek (dwa przewody uzwojenie stojana i dwa pozostałe szczotki) Nie powiem Ci które są od czego, bo na zdięciu tego nie widać ale łatwo je prześledzić. Dodano po 13 Zobacz jeszcze tu:[url=https://www.elektroda.pl/rtvforu...
Prądnica tachometryczna do kontroli prędkości obrotowej wału. Daje napięcie proporcjonalne do obrotów.
gdzie idzie kupic prądnice tachometryczna?? A do czego ma być ta "prądnica"? Do pralki może?... Pozdrawiam. PS. Jak do pralki, to daj znać na priva.
Witam. Pralka jak w temacie. Problem następujący: pralka pobiera wodę i wypuszcza zgodnie z ustawieniami programatora, programator się przełącza, natomiast bęben nie obraca się w ogóle (pranie, wirowanie) :((( W czym szukać usterki? Moduł sterujący silnikiem czy programator ?? A może prądnica tachometryczna ? (gdzie jest ona zlokalizowana w pralce?)...
Prądnica tachometryczna dobra. ale silnik po zamontowaniu do pralki nie działa zginęły nawet wysokie obroty, kod lampek taki sam jak wyżej . Jak sprawdzić silnik po wyjęciu.W kostce silnika są przewody jak do nich podłączyć napięcie 1)pusty. 2)szary przewód. 3)żółty do szczotki .4)zielony do szczotki. 5) biały. .6 i7)niebieskie do prądniczki tachometrycznej...
Obroty na praniu są dobre. Na wirowaniu obroty są takie same jak na praniu. Sprawdziłem potencjometr od regulatora obrotów, silnik, programator i połączenia elektryczne. Prądnica tachometryczna na wolnych obrotach ma ok. 8V AC. Podejrzewam , że to regulator obrotów MR116-750T. Nie wiem jakie napięcie powinna wytwarzać prądnica tacho?
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
a no tak, przepraszam, rzeczywiście, czytając serwisówkę doczytałem się jednej ważnej rzeczy, przytoczę cytat >>wyprowadzenie 5 i 6 doprowadzone są w pralce do miejsc między którymi obecne jest napięcie zmienne, odłączenie napięcie od wyprowadzeń kończy cykl prania a rozpoczyna cykl odwirowania na początku którego jest tzw.cykl dystrybucji.<<...
Co znalazlem w sieci. http://obrazki.elektroda.pl/1056434300_1... BłądKey 1Key 2Key 3Key 4LED 4 01Nie świeciNie świeciNie świeciBłyskaNie świeci 02Nie świeciNie świeciBłyskaNie świeciNie świeci 03Nie świeciNie świeciBłyskaBłyskaNie świeci 04Nie świeciBłyskaNie świeciNie świeciNie świeci 05Nie świeciBłyskaNie świeciBłyskaNie świeci 06Nie świeciBłyskaNie...
Ja pozwoliłem sobie porównać specyfikację części zamiennych do modelu z wirówką 1200 obr i 1400 obr. I co się okazuje. W modelu 1400 obr producent przewidział inne amortyzatory i inne dociążenie frontowe zespoły piorącego. Więcej nie chciało mi się sprawdzać. Sprawa jak widać nie polega tylko na wyłamaniu ząbka w elektronice. Co zaś do badania wyrównoważenia...
Kolega się zastanowi nad tą dmuchawą- silnik od pralki bez regulatora (z prądnicą tachometryczną) ma koło 20000 obr. Byle jaką turbinkę rozerwie.
To mi wygląda na zwarcie w obudowie złącz silnik pomiędzy prądnicą tachometryczną (zalana obudowa złącza) a sąsiednimi konektorami silnika. Może być również uszkodzona prądnica tachometryczna (brak obwodu). Sprawdź to.
Prądnica tachometryczna.
Badań nad sterownikiem pralek Amica PA5580A5xx ciąg dalszy. Czy ktoś może posiada informacje jak się mają częstotliwość i napięcie wyjściowe przetworniczki tachometrycznej w tych pralkach do obrotów bębna (NIE SILNIKA). Maksymalne napięcie (dla największych obrotów wirowania) Maksymalna częstotliwość (powiedzmy przy 800 obrotach/min). Z góry dziękuję.
Pralka nie wykrywa ruchu silnika. Sprawdź prądnicę tachometryczną.
Sprawdź prądnice tachometryczną.
Do sprawdzenia prądnica tachometryczna :?
Witam. Sprawdz szczotki w silniku oraz obwód prądnicy tachometrycznej.
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
Masz uszkodzoną prądnicę tachometryczną (uszkodzony magnes lub przerwa w uzwojeniu ).
Cześć To jest magnes do prądnicy tachometrycznej,który trzeba wkręcić w oś silnika (z drugiej strony koła pasowego. Gwint posmaruj klejem .
Nie sa do wymiany sa ladowane przez kondensatory tylko odlaczenie w takim przypadku jednej nogi dalo by poprawny pomiar.Wartosci masz zapisane kodem paskowym.Ale jak piszesz jest przejscie na nich wiec wszystko wskazuje ze sa dobre. A jak sie ma pradnica tachometryczna.
Pisałeś wcześniej że kable nr 4 i 5 idą do cewki, stąd moje domysły że te czerwone to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem i ma na nich być zwarcie. Tylko przy dużej temperaturze silnika ma robić przerwę odłączając go. Ale to nie jest zabezpieczenie termiczne silnika, tylko cewka prądnicy tachometrycznej.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Przecież to silnik od pralki. Wymaga zasilania 230V. To po pierwsze. Po drugie to te 2 cienkie czerwone przewody to prądnica tachometryczna-zbędna jeśli nie ma potrzeby kontroli obrotów. Czyli olewasz. Gruby czerwony jest od jednej ze szczotek. Od drugiej będzie prawdopodobnie czarny. Pokaż dokładne zdjęcia silnika z obu stron komutatora-zobaczymy jakie...
Silnik powinien mieć prądnicę tachometryczną - taka cewka na końcu wału po przeciwnej stronir niż pasek. Możliwe że jest tam przerwa i to blokuje układ.
Witam. Sprawdź prądnicę tachometryczną i magnes
Sprawdzałem go omomierzem, zwarcia nie ma. Proszę o dalszą pomoc. Wobec powyższego, zajmij się prądnicą tachometryczną silnika.
Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
Uzwojenia stojana połącz szeregowo z Szczotkami i podłącz pod 230V. 2 pozostałe to pewnie prądnica tachometryczna.
Poszukaj układu sterowania silnika z prądnicą tachometryczną ze starej pralki na TDA 1085 lub EATON A1 D21. Wolę EATON bo jest bez programatora i problem z głowy, naprawione sprzęgiełko.
http://obrazki.elektroda.pl/9575575300_1... Błąd ten jak widać związany jest z prądnicą tachometryczną. Przy okazji zobacz szczotki (czy nie są zbyt krótkie) w silniku.
Mała zmiana, wyślij dokładne zdjęcia silnika. Który przewód gdzie idzie. Widzę że masz 7 przewodów a powinna być parzysta liczba. Tych 2 żółtych nie licz, są od prądnicy tachometrycznej. Widzę że chyba masz każdy biegun magnetyczny stojana wyprowadzony osobno, tutaj będzie trzeba dokładnie pomyśleć w którą stronę je po podłączać.
Wyważanie odbywa się poprzez zliczanie impulsów przez elektronikę z prądnicy tachometrycznej na silniku , nie da się tego zmienic . Ułatwic wyważanie można tylko przez pranie wsadów w miarę dużych i nie składających się z samych dużych elementów .
Sprawdź położenie magnesu w prądnicy tachometrycznej.
Witam . Jaki masz silnik w pralce ?.
Mam pytanie w związku z prądnicą tachometryczną. Czy można kupić sam magnes lub prądnicę do pralki mastercook pf 800 czy trzeba kupić cały silnik??
Trzeba zbadać prądnicę tachometryczną, może odkręcił się magnes.
Silnik z pralki na 20 tys obrotow? To sie nie rozleci? :o
To ciekawe, ale po co pradnica tachometryczna?? Do pomiaru obrotow?? Po co??
A to jeszcze jedno pytanie pod nazwą trafo rozumiem że chodzi o transformator ale jego też nie widzę na schemacie czy tutaj chodzi o prądnice tachometryczną
http://obrazki.elektroda.pl/3244354700_1... Wyczyściłem złącze gdzie była podłączona między innymi prądnica tachometryczna, uziemiłem pralkę bo okazało się, że gdzieś przebija prąd na obudowę, a w gniazdku nie ma uziemienia. Pralka działa już normalnie :) Dzięki za wskazówki Skryn ;) A jednak nie działa i serwis nie wyskakuje na programie...
Jak szczotki sa ok. i pradnica tachometryczna ok. to pozostaje sterownie na płycie .
A sprawdź przewody od prądnicy tachometrycznej. Z defektu wynika, że komputer pralki łapie zero obrotów, wtedy daje sygnał, żeby otworzyć drzwiczki. Ale to tylko moje przypuszczenie, bo wojuję z tymi urządzeniami bez schematów, na piechotę, z miernikiem w ręku.
Witam potrzebuje prądnicę tachometryczną do silnika tej pralki. Z jakich modeli mogę podpasywać (gdy będę szukał) Zorientowałem się że ta cześć nie występuje w tym modelu jako typowo zamienna, czyli zostaje szukać wydłubanej. Gdyby ktoś coś poproszę o namiary. Mam jeszcze pytanie czy mogę prosić o parametry (np. katalogowe) sprawnego uzwojenia rezystancja...
Zajmij się lepiej prądnicą tachometryczną silnika - wylatał magnes w silniku SOLE. Powodzenia.
Chodzi mi o zasymulowanie jakimś generatorkiem (przestrajanym) sygnału z prądnicy tacho, by programatorowi się wydawało, że widzi pralkę ? Programator "widzi" obroty silnika głównego jako częstotliwość napięcia z prądnicy tachometrycznej i na podstawie tego stabilizuje obroty sterując odpowiednio triakiem.
Problem rozwiązany. Przyczyną był zimny lut do wyprowadzeń cewki przekaźnika odpowiedzialnego za obroty bębna w lewo. Sterownik czekał na sygnał z prądnicy tachometrycznej, którego nie było i stąd to "zawieszanie się" pralki. Temat zamykam
No to trzeba sprawdzać wszystko po kolei: czujnik NTC, prądnicę tachometryczną, elektrozawory, silnik... :| Dziwna ta usterka :not:
Witam Tacho (prądnica tachometryczna) to to na końcu silnika, wychodzą z niego 2 czerwone kable. Do podłączenia silnika, o którym pisałem, nie podłącza się tych czerwonych przewodów. Schemat ten jest dobry do tego rodzaju silnika(ja go kiedyś zamieszczałem). Czyli np. łączysz niebieski z czarnym, a do a do białego i szarego podłączasz napięcie.( połączenie...
Witam. W pierwszej kolejności sprawdz silnik. Nastepnie regulator. 1.Czy jest napięcie na N9 -15V (gdyby było brak sprawdz rezystor 6k8/6W). 2.Sprawdz triak. 3.Sprawdz czy nie ma przerwy prądnica tachometryczna. A oto schemat pralki i regulatora. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
(at)ElektrodaBot Mam silnik od pralki, chyba 200W, kupiłem też tani regulator obrotów US-53 AC 220V, niestety nie mam prądnicy tachometrycznej, jak ją tanio wykonać samemu?
Dzień dobry Gwoli wyjaśnienia, Próbuję skonstruować napęd do wirówki do odwirowania miodu. Napęd wirówki stanowi silnik z prądnica tachometryczną od pralki automatycznej Bosh WFA 2070. Pierwotnie planowałem do regulacji prędkości obrotowej zastosować typowy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych wykonano...
Szukając po silniku można trafić na kilka tematów na tym forum na przykład: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Tu jeszcze włoska strona: https://www.electroyou.it/forum/viewtopi... Wygląda, że ten silnik miał wersje z mniejszą i większą wtyczką. Na większej tak jak...
Witam! Potrzebuję silnik do pralki Polar LT-613. Jest to silnik bezszczotkowy bez prądnicy tachometrycznej i mam uszkodzone uzwojenie prania. Jak pan myśli czy ten by też pasował do LT-613? Pozdrawiam Władek
najpierw sprawdź cewkę prądnicy tachometrycznej czy ma przejście, jeśli wszystko będzie ok to dopiero bież się za sterownik , programator to ostateczność
Witam. Sprawdz regulator obrotów układ TDA 1085.Na nodze 9 scalaka powinno być 15V.Może być uszkodzony rezystor w zasilaczu 5,6K. Sprawdz prądnicę tachometryczną czy ma obwód. Masz tu schemat pralki. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48... Powodzenia.
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
Witam W przypadku tego silnika, aby uzyskać wolne obroty należy zastosować regulator obrotów. Czy posiada Kolega moduł, do którego był podłączony ten silnik?( w pralce) Dwa żółte przewody idą do prądnicy tachometrycznej. Po bezpośrednim podłączeniu silnika do sieci rozpędzi się on do ok. 11000 RPM. Pozdrawiam, Karol
Do pracy z z prądnicą tachometryczną są przystosowane U211 i TDA1085.
Weż i łaskawie złóż prądnicę tachometryczną bo to jej uszkodzenie mechaniczne po prostu rozłożyła się na części.
Mam podobny problem, chcialbym podlaczyc taki sam silnik z pominieciem elektroniki pralki, czy jest to mozliwe? Wczesniej czytalem, ze do sterowania takimi silnikami potrzebny jest specjalny modul i pradnica tachometryczna . Nie potrzeba mi regulacji obrotow, byle tylko sie krecil;). Z ww. schematu wynika ze jest w nim 5 uzwojen. Domyslam sie tez, ze...
Witam. Proponuję wykonać na prądnicy tachometrycznej z elementem halotronowym (czujnik Halla ze wzmacniaczem w obudowie tranzystora - pastylka).Takie zestawy są w pralkach automatycznych przy silniku. Ale możesz wykonac taką prądnicę z silniczka od programatora.Czujnik trzeba kupic.
Witam!Mam problem z pralką Zanussi od góry pakowaną.Podczas wirowania zachowuje się dziwnie.Czasami przy 800 obr.kręci się z prędkością ok.400,czasami są to bardzo wolne obroty a czasami nie wiruje wcale. Wklej magnes w prądnicy tachometrycznej silnika. I podaj prawidłowy typ pralki w temacie! Lub PNC (Prod. No.) z tyłu na tabliczce znamionowej!
tacho jest to prądnica tachometryczna, służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, sygnał z prądnicy wykorzystuje moduł elektroniczny i w zależności od programu prania ustala właściwą prędkość obrotową
Tachogenerator: https://pl.wikipedia.org/wiki/Prądnica_t... W tym modelu zmywarki zastosowano silnik pralki,tachometryczny, RAST5 2800 rpm. Na osi tegoż silnika zamontowana jest prądniczka tachogeneratora. Obracający się silnik napędza również prądniczkę, która indukuje napięcie proporcjonalne do obrotów silnika. Napięcie z tej prądniczki...
Znalazłem problem była nim prądnica tachometryczna, cały jej układ był poluzowany i podczas zwiększana obrotów podawał złe odczyty na układ elektroniczny. Pralka pracuje bez zarzutów i tym samym zamykam temat.
Witam Wykonuje własny programator dla pralki. Jak każda współczesna pralka, posiada ona silnik komutatorowy na osi którego zamocowano prądnicę tachometryczną. Jest oa źródłem sygnału sprzężenia zwrotnego w procesie stabilizacji obrotów bębna. Dodatkowo, zmiana napięcia w funkcji kąta obrotu bębna jest miarą niewyrównoważenia wsadu. Prądniczka tacho...
Poszukuję pilnie części do pralki gorenje model WA 801 nr art.605198, chodzi mi o prądnicę tachometryczną umieszczony na tylnej osi silnika komutatorowego, ta część w serwisie nie występuje osobno, tylko razem z silnikiem, gdyby ktoś miał np.spalony lub uszkodzony silnik i mógł mi tą część sprzedać to byłbym bardzo wdzięczny. Ewentualnie poradził jaką...
Witam proszę o pomoc w naprawie pralki która czasami nie wiruje ,zamiast płynnie wchodzić na wirowanie to wchodzi na moment na wysokie obroty i potem wyłącza wirowanie. Sprawdziłem prądnice tachometryczną jej magnes zamocowanie magnesu oraz moduł elektroniczny i nie znalazłem ani zimnych lutów ani żadnej usterki. Co powinienem jeszcze zrobić ?
Witam. Silnik sprawdziłeś ale do silnika nalęży prądnica tachometryczna a o niej nic.Sprawdz obwód omomierzem lub woltomierzem ~ (wtedy trzeba pokręcać wirnikiem woltomierz powinien się wychylać). jeżeli będzie przerwa uzwojenia prądnicy silnik nie będzie pracował.
Te 33 R jest jak najbardziej prawidłowe przy tym typie silnika. Więcej jest przy pompce z zabudowanym wirnikiem. Mierzyłem cewkę w moim silniku, długość 38,5 mm, okno cewki 20 x 25 mm. Jak będziesz dalej miał problem, to się zamienię za sterownik do komutatorowego silnika z prądnicą tachometryczną (np. Eaton A1 D21) lub TDA 1085.
1.Uszkodzony triak w module CVA. 2.Przerwa w obwodzie cewki prądnicy tachometrycznej. 3.Gdzieś odczepiony przewód. 4.Uszkodzony programator. Do sprawdzenia w/w elemety w kolejności najczęstszego występowania.
Część, mam problem z regulatorem US52, chciałem nim regulować silnik szczotkowy z pralki 450 W z prądnicą tachometryczną, silnik startuje obroty można regulować wszystko jest ok dopóki nie ma obciążenia. Pod obciążeniem po pewnym czasie silnik się zatrzymuję, po paru sekundach sam startuje i znowu się zatrzymuję i tak w kółko, dodam że przy każdym ponownym...
Dziękuję za odpowiedź. Pod warstwą zwęglonego lakieru nic dającego się odczytać co prawda już nie było, ale dzięki Tobie to nie szkodzi. Zamiast trzech połączonych szeregowo rezystorów 732Ω zastosowałem jeden 2,2kΩ o większych wymiarach. Pralka nie widzi różnicy, i śmiga bez zarzutu :D .
sprawdź prądnicę tachometryczną na tylnej części (tarczy) silnika sprawdź czy nie odkręcił się magnes od osi sprawdź ciągłość obwodu cewki prądniczki oraz czy nie odłączył się któryś przewód
......Z tego co się dowiedziałem to silnik indukcyjny klatkowy nie ma możliwości regulacji obrotów...... Witam. Tutaj jesteś w błędzie, poza tym patrz post wyżej. hmmmmmmmm, z tego co pamiętam pralki Ardo przy 600 obr./min. miały silniki klatkowe z dwoma uzwojeniami bez prądnic tachometrycznych :? no właśnie, moje spostrzeżenie jest takie-> pralka...
http://obrazki.elektroda.net/41_12834081... Ostatnio pojawił się temat frezarek CNC więc idąc za ciosem chciałbym przedstawić jeszcze jedną konstrukcję. Całość wykonana z profili aluminiowych skręcana , profile wypełnione cementem celem zwiększenia masy, Waga ok 60 kg. Obszar roboczy 300x300x250mm Silniki krokowe 3Nm Prowadnice X ,Y średnica...
Taki silniczek jak w zabawkach. Ma magnesy trwałe w stojanie i wirnik ze szczotkami. Wytwarzane napięcie jest mniej-więcej proporcjonalne do prędkości obrotowej. Możesz też użyć prądnicy tachometrycznej - to będzie idealne rozwiązanie. Można taką zdobyć/kupić w jakimś zakładzie usługowym naprawiającym pralki.
sprawdź czy na silniku jest czujnik obrotów(prądnica tachometryczna) zdarzyło mi się że przewód w czujniku sie ułamał i były skutki identyczne. wychodzą z niego dwa przewody(o ile czujnik jest)
Witam. Niestety, ale sporo szukałem i nie znalazłem odpowiedniego tematu, który by mi pomógł. Mianowicie posiadam pralkę Whirlpool AW0/D 4110/P i problem pojawia sie podczas próby włączenia wirowania. Pralka próbuje wypompowywać wodę i słychać, że ja próbuje wypompować lecz problem w tym, że wody w niej nie ma. Po paru próbach wypompowania wody włącza...
To silnik komutatorowy. Żadnego kondensatora rozruchowego nie potrzebuje. Podstawowo ma 6 wyprowadzeń: 2 rotor (wirnik), 2 stator (stojan), 2 tacho (prądnica tachometryczna) - ona informuje elektronikę sterującą jakie silnik ma obroty, a elektronika reguluje obroty napięciem. Przeważnie łączy się stator z rotorem szeregowo. Kierunek obrotów zmieniamy...
Witam. Sprawdź jeszcze rezystancje na złączu od wiązki konkretnie na wymienionych stykach.(odpowiada to oznaczeniom na płytce programatora) - M7-1,M7-2 = prądnica tachometryczna - M7-3,M7-4 = wirnik - M7-4,M7-5 = uzwojenie wzbudzenia Podaj jakie są wartości tych rezystancji.
Witam. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że opisujesz silnik komutatorowy z prądnicą tachometryczną. "Kondensator" to najprawdopodobnie filtr. Jeśli mam rację, to uzwojenie stojana ma być połączone szeregowo z komutatorem. Wyprowadzenia prądnicy nie są używane do zasilania silnika. Oczywiście jeśli mam rację :D
To jest silnik szeregowy, więc ma bardzo "miękką" charakterystykę, bez obciążenia zrozbiega sie do prędkości grożących rozerwaniem wirnika, a pod obciążeniem prędkości obrotowe są niskie. Dlatego wyposażono go w prądnicę tachometryczną, fabryczny układ z pralki reguluje kąt załączenia triaka tak aby uzyskać zadaną prędkość obrotową niezależnie od obciążenia,...
Ale tutaj nie chodziło o silnik 3-fazowy , tylko uniwersalny. Uniwersalne silniki to jednofazowe silniki, które można znaleźć w pralkach, suszarkach. Mogą one być zasilane napięciem stałym lub przemiennym i są wyposażone w prądnice tachometryczne dzięki czemu można ustalić prędkość obrotową. Ponieważ silniki te nie mają stałej prędkości podstawowej,...
Jak zrobię zwarcie na triaku to silnik kreci wiec powinien byc ok. Wymienilem plytke i dalej nic dodam ze duzy zielony rezystor sie bardzo grzeje na rma130. Problem rozwiązany. Przyczyną była prądnica tachometryczna. Przepalił się w niej kabelek bo to "skręcali" a nie lutowali. Teraz zlutowałem i zalałem ładnie klejem. Pozdrawiam!
Mam taką samą pralke.U mnie przestała działać funkcja wyważania bębna.Wymiana płytki oraz programatora nie pomogła.Wymieniłem silnik i pomogło.W starym silniku uszkodziła się prądnica tachometryczna. Dodano po 3 W serwisie mówili że to ona odpowiada za wyważanie bębna z praniem.
Jest to typowy silnik Simensa komutatorowy.Szczotki schowane są wewnątrz na płytce co trochę myli.Gniazdo silnika zawiera 6,7 lub 8 konektorów. Przy 6 stykach 2to prądnica tachometryczna,2 szczotki.2 stojan. Na tabliczce znamionowej masz podane parametry.Bez sterownika silnik osiąga wysokie obroty z rzędu 13000 więc nie radzę odpalać.
Trochę lipa :| Wszystko strasznie ubogie. Przede wszystkim nie widzę tu wyważania, układania prania przed wirowaniem (żeby bębna nie wyrwało), brak jest informacji o stanie wody z prezostatu, a nawet brak regulacji obrotów. :cry: Kołysanie bębna to jakieś nieporozumienie. Bęben w firmowych konstrukcjach, owszem, kołysze się ale dodatkowo pobierana jest...
Zdecydowałem się zaryzykować i kupiłem nowy regulator obrotów za 148 PLN. Jest to nowy regulator TYP G320 fimy GECO - zamiennik starego Z820000800, który jak mi powiedziano był bardziej zawodny niż ten nowy. Nie trzeba było zamieniać żadnych przewodów, o czym pisałem wcześniej, płytki te są wprost zamienne. W efekcie pralka ruszyła. Wcześniej zapomniałem...
Dziękuję za informację. Czy to świadczy o uszkodzeniu prądnicy tachometrycznej i nie ma żadnej możliwości naprawy silnika? Z tego co wiem, jako część zamienna do Amici PA PB i PC występuje ten sam silnik, różni się on tylko prędkością wirowania. Czy można podstawić silnik od starszej pralki na 600 obr/min i aby sie przekonać przed zakupem właściwego...
tak to ten sprzet uwazam ze bez przekładni wiele z tego niebedzie ale moze przezwoic stojan na 56voltów co da połowe prądu i tak jest to duzo i mnie zadawala chciałbym uzyskać chociaż z 400 watów przy prędkości wiatru z 7m/s podejrzewam że uzwojenie jest nawijane 2ma drutami to rozpiąłbym i połączył w szereg bez przewijania a prąd wzbudzenia regulowany...
Jeśli tylko wędruje to musisz solidnie wyregulować nogi. Oczywiście jest to możliwe przy sztywnej nawierzchni. Okazuje się być bardzo ważne, aby nacisk nóżek na podłoże był równy. Inaczej w związku z niską sztywnością obudowy zaczynają się tańce. Zapewne najwięcj rad to będzie wymiana amortyzatorów, ale ja już to przećwiczyłem i zero efektów. Z tym,...
Oglądałem Pana linki i muszę stwierdzić że przedstawiony sprzęt jest ładny ale na upór nie ma rady. W Polsce częstotliwość sieci wynosi 50 Hz i najlepiej zadbać o to aby kupiony sprzęt był na takie rzeczy odporny to znaczy najlepiej kupić coś wielosystemowe. Takich rzeczy jest niewiele ale pralkę można kupić trochę na to odporną tylko musi mieć silnik...
Cześć. Z tego co widzę to te dwa przewody to są od prądnicy tachometrycznej, a te trzy kolorowe od podłączenia silnika. Zobacz bo powinien być podłączony kondensator spróbuj podłączyć przez żarówkę w szereg i dotykaj do tech trzech przewodów w różnych kombinacjach i tak dojdziesz.
Witam. O poprawności działania układu napędowego decyduje: 1.Napięcie zasilania modułu musi być pewne tzn 220 lub 230V. 2.Sprawny moduł (wymieniony - nowy) 3.Sprawny silnik (szczotki - nie wytarte,komutator - nie zniszczony oraz prądnica tachometryczna - musi dawac odpowiednie napięcie). Zakładam,że styki programatora są OK (dają pewne połączenia)....
Mam problem z wirnikiem sillnika komutatorowego do pralki Bauknecht. Bardzo ciężko schodziło, oczywiście po podgrzaniu, stalowe koło pasowe z wałka silnika. Łożysko zeszło bez problemu, zmieniłem je na nowe. Teraz trzeba założyć koło pasowe. Sęk w tym, że nie ma jak oprzeć wirnika żeby praską to kółko pasowe wcisnąć. Z drugiej bowiem strony wirnika...
Witam ponownie. Wymiana czujnika NTC nie pomogła w tej pralce. Jeszcze raz wyjąłem silnik. Jest w idealnym stanie wizualnym i pracuje bardzo cicho. Rezystancja izolacji do masy i między zwojowa mierzona napięciem 500V to powyżej 1999MΩ. Izolacja prądnicy tachometrycznej do masy 250V też bardzo duża. Piny złącza bardzo czyste, ale mam silnik też...
podczas prania wyskoczyła prądniczka z gniazda i pralka przestała chodzić wymnieniłem moduł i nic okazała się przerwa w prądnice na razie mam silnik u fachowca jutro go odbiore fachowiec nie może mi załatwić nową ani przewinąc bo muwi że jest cała zalana plastikiem i trza wymnienić silnik na nowy dlamnie to jest bzdura bo silnik kosztuje około 350 zł...
prądnica tachometryczna prądnica tachometryczna pralki napięcie silnik pralki prądnica tachometryczna
zmywarka uszkodzić zmiana czasu letni zimowy załączenie tyrystora bocznikiem
zawór spustowy cersanit punkty elektroda
Instrukcja obsługi amplitunera Marantz AV 1501 - gdzie znaleźć? iPhone 14: Modele, Funkcje i Specyfikacje