Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Sprawdz silnik -.tacho
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Komutator w silniku iskrzy?
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
ma kilka prób wskoczenia na wirowanie Zwarty triak silnika lub uszkodzone tacho.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Przerywa tacho po nagrzaniu się silnika.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Witam sprawdz kolego szczotki na silniku. Jeżel;i to nie pomoże to sprawdz dokładnie cały silnik czyli prądnice tacho i termika w silniku. Pozdrawiam
F02 to problem z : -silnikiem,szczotki -tacho -przewody z elektroniki do silnika -uszkodzona elektronika
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Ja mam dużo takich tachogeneratorów. http://obrazki.elektroda.pl/6115824300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3629806000_1... http://obrazki.elektroda.pl/8965182800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5690297900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6219534900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7190157400_1...
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
Nie. Mają inne silniki, ale silnik od PDH885Z w PDH885 z C 32µF będzie pracował poprawnie. Tacho w/w silniki mają te same -można przełożyć.
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
A silnik poza pralką sprawdzony? kostka silnika? wiązka? tacho?
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Ignore the 2 yellow cables. They are only for tacho speed mesurement.
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Jeżeli silnik jest sprawny (szczotki, tacho, pasek napędowy), to czeka Ciebie wymiana programatora.
No pewnie bym znalazł no ale co wpadniesz do mnie po odbiór A wysłać nie możesz? :D
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
A potencjometrem na płytce kręciłeś? Może ustawiona za mała czułość z tacho.
Witam potrzebuje tacho od silnika, jak by ktos miał to bym odkupił to z tej seri co się często psuły.Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/92_12805578...
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
A prądniczkę tacho sprawdzałeś?
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Czy mogę zamiast niej wstawić diodę 1N4148? Parametry wydają się odpowiednie. Sądzę iż tak i nie powinno być żadnych niepożądanych reakcji :D A7W (Dual, U-Sp, 75V, 125mA, Vf<1.2V(100mA), 0.5pF, 4ns) 1N4148W (Dioda przełączająca 0,15A/75V 0,4W SOD123)
Pojedyńczy przewód - wspólny następne dwa to wirówka następne - rewersy ostatnie dwa - tacho
Prawdopodobnie uszkodzony silnik lub tacho
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Pasuje od silnika pralki AMICA, ale te starsze wersje:)
Tu znajdziesz wartość rezystancji cewki tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W razie potrzeby o cewkę zapytaj użytkownika z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
Witam! Ostatnio zepsuło mi się tacho do silnika pralki Amica AWCT10L. Żeby je wymienić musiałbym zakupić cały silnik. Gdzie mogę kupić tacho do tej pralki? Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam!
Sprawdź PW silnik jest od Miele W701
Weź ino rozbierz tacho i sprawd czy nie jest zawalone pyłem z szczotek silnika. Pył ma zdolnosc przewodzenia.
sprawdź prądniczke tacho na silniku
Sam magnes w tym silniku nie występuje. Sklejenie popękanego magnesu spowoduję złą pracę silnika. Trzeba szukać na aukcjach takiego / podobnego silnika z dobrym magnesem.
Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magne z z wirnika na tacho Tylko w tych pralkach magnes na tacho nie jest wkręcany... :wink:
Trzeba było najpierw pomyśleć, przed zdjęciem kółka. :wink: Silnik INDESCO. Masz prasę? To w czym problem? Ja tam zawsze zapieram na tym "jakimś metalowym kołku", żeby to koło wcisnąć i magnes zostaje nienaruszony. Tylko fakt, trzeba jednak trochę uważać, żeby się wirnik nie ześliznął. Wtedy może być problem. I nic na siłę. A robisz to pierwszy raz?...
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
Sygnalizuje błąd silnika, bo jest wyciągnięty pasek i tacho nie odczytuje położenia/pracy silnika. Na pusto chodzi bo nie ma obciążenia i daje rade obracać bębnem.
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku.
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Jednak nie posłuchałeś dobrych rad. Przezwajanie silnika od pralki na tójfazowy, żeby go pchnąć falownikiem - bezsens i techniczny i ekonomiczny. Za koszt przewinięcia, miałbyś 2 używane silniki trójfazowe mocy 0,18kW i jeszcze zostało by dla tokarza, na przerobienie osi. Lepsze rozwiązanie - silnik komutatorowy, prędkość regulowana w prosty sposób...
Sprawdż układ mikroprocesorowego układu regulacji silnika i prądniczkę tacho.
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
Błędy serii E50 dotyczą silnika. Sprawdż go (szczotki, prądnica tacho, itd).
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
Chyba już wszystko oprócz silnika i grzałki nie wymieniałem. Jakbyś skorzystał z usług serwisanta, to on na samym początku sprawdził by tacho-generator silnika, a tak to się miotasz po omacku...
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Otrzymałem cewkę i przed założeniem do silnika sprawdziłem. Rezystancja 186 Ohm, po podgrzaniu w szklance z gorąca wodą nie zmienia się. Założyłem i pralka przeszła cały cykl na programie 90 stopni bez zarzutu. Także temat zamykam.
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
A sprawdzałeś czy tacho nie wypadło z silnika? Bo objawy na to wskazują.
Sprawdź wtyczkę zasilania na silniku, wygląda na to że moduł nie dostaje informacji od silnika. Chodzi o informacje z tacho silnika.
Witam mam taki problem poszukuję jakiegoś w miare prostego układu (schematu) do sterowania obrotami silnika komutatorowego prawo lewo + wirówka (silnik posiada prądniczkę tacho = dwa wejścia szczotka,dwa stojan ). Jest to silnik prądu zmiennego od pralki ! proszę o POMOC :|
E22 - Zwarcie triaka silnika obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika - Pralka przerywa program i wyświetla E22 - Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
Czy przy odłączeniu pralki od prądu i ponownym włączeniu silnik rusza tak samo?
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Skoro silniki sprawne to wyglada faktycznie na to, że Problem tkwi w module. Może z obwodem tacho jest cos nie tak
niesprawność w układżie napędowym,sprawdż szczotki silnika,tacho
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
Może ta pasuje : http://mors.bazarek.pl/opis/2872546/cewk...
Zwarcie w kostce silnika, uszkodzona cewka tacho i do wymiany dwa rezystory 13k. Spalone rezystory to skutek.
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Mam pytanie czy silnik od pralki automat da się podłączyć do gniazdka 220v , poza pralką W Polsce mamy 230V ;) tak da się. Pokaż wtykę silnika od strony kabli tak, żeby było widać gdzie które kable idą do silnika - 2 żółte to prądnica tacho one nie będą potrzebne.
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Myślę że to E52 (brak sygnału z tacho silnika) Możliwa usterka to: silnik, tacho,wiązka, elektronika
Sprawdź tacho na silniku.
tacho pralki silnik pralki sterowanie tacho silnik tacho
szaleć touchpad plyta indukcyjna siemens przesunąć tablica
niszczarka kobra niszczarka kobra
Telewizor Bush nie włącza się, dioda działa - co robić? Rok produkcji lodówki Miele KD 12813 S