obwód silnika = 2 przewody, pozostały do wyłącznika krańcowego jako informacja o położeniu cięgna wycieraczki. Sprawdź rezystancję i ustalisz który przewód co ma robić:)
O ile się nie mylę, musisz zablokować silnik, i próbować odkręcić w przeciwną stronę niż obroty wirnika. W przeciwną niż obroty zegara.
Podłącz obojętnie. Jak obroty silnika będą niezgodne z Twoimi oczekiwaniami to podłącz kable odwrotnie. Silnik wtedy zmieni obroty na przeciwne.
Wydaje mi się, że sprawdziłem wszystkie możliwe kombinacje. Jedyna sensowna kombinacja to określenie który przewód prądowy silnika jest środkowy i pozostawienie go w spokoju. Natomiast należy wtedy zamienić dwa skrajne. Jeśli to nie da efektów to chyba nie ma sposobu na proste odwrócenie obrotów silnika.
Prościej się już nie da :) Na podanych linkach masz opis i schemat. Masz w opisie specjalizację "budowa maszyn / cnc" więc to nie powinien być problem. Jest jeszcze jedna możliwość. Można obrócić silnik o 180 stopni i masz obroty w przeciwnym kierunku.
sterowanie tylko dwoma przyciskami A jak sobie wyobrażasz zatrzymanie silnika, a nie wspomnę już o zmianie obrotów=> włączenie przeciwnych obrotów w pracującym silniku?
Drugi zacisk od lewej ma 2 przewody, jeden z nich powinien być od uzwojenia pomocniczego, które jest połączone szeregowo z kondensatorem. Jeśli Ci sie uda zidentyfikować uzwojenie pomocnicze, to zamiana miejscami jego końcówek da zmianę obrotów na przeciwne.
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Jak sie domyslam jest to silnik niewielkiej mocy a Ty potrzebujesz wystartowac nim w jedna strone zatrzymac, krecic w strone przeciwna, zatrzymac. Dwa styczniki, (przekazniki mocy) przelacznik "manewrowy" 3-polozeniowy lub trzy przyciski, w zaleznosci co masz i co wynika z konstrukcji. Zasada zmiany obrotow polega na zmianie (zamianie) faz zasilajacych...
Za pewne odkręca się ją zgodnie z kierunkiem wirowania silnika podczas pracy ;), a zakręca przeciwnie do obrotów silnika. Inaczej odkręcała by się podczas normalnego działania.
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
To jest efekt niedotartych szczotek w silniku. Na pewno głośniej pracuje silnik w kierunku przeciwnym do kierunku wirowania ponieważ w tą stronę silnik wykonuje znacznie mniej obrotów. Z czasem dźwięk ten powinien zmaleć w miarę docierania szczotek.
Mostki zmienisz na równoległe do osi jeśli obroty będą w stronę przeciwną do zakładanej.
U mnie w firmie do wyciągów oparów z lakierni są własnie zastosowane oryginalne, fabryczne regulatory transformatorowe ale współpracują z silnikami 4KW/400V. Faktycznie takie są wymogi przeciwwybuchowe, także silnik i instalacja powinna spełniać te wymogi w przeciwnym razie niema o czym mówić.
Sprawdź jeszcze co się dzieje podłączając impulsator odwrotnie - bo przy odwrotnej polaryzacji ECU może identyfikować obroty silnika w przeciwnym kierunku i układu zapłonowego/wtryskowego nie uruchomić. Czasami są dostępne zamienniki impulsatorów. Gdybyś znalazł kogoś ze spalonym statorem który by mógł sprzedać sam impulsator...
Tak. Silnik krokowy zablokowany. Można spróbować go puknąć (z umiarem). Jeżeli nie pomoże będzie trzeba wymienić.
Mam problem Potrzebuje pomocy!! Chciałbym sterować silnikiem 12V ok. 0,4A aby po naciśnięciu krańcówki silnik zmieniał obroty na przeciwne. Jeżeli można to bym wolał na układzie 74H74 (przerzutnik T) Wiem że jest na forum kilka podobnych tematów ale nie wiem jak zmeniać polaryzację. Wszystkie się kończą na przekaźniku Pozdrawiam
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
A może silnik nauczono obrotów w przeciwną stronę? Traktorka nie znam w realu. A może jakiś Dobromir kombinował z rozrządem. Chociaż wiem że jeszcze rozruch itp. Faktem jest że osoba pytająca tego nie podaje.
Kolego jeżeli zmniejszysz wytrzymałość styków to pogorszysz sprawę, napisz proszę jak wygląda sprawa silnika czy przed zmianą obrotów silnik zatrzyma się czy idzie siłą rozpędu i załączasz przeciwne obroty?
A w PDE wystarczy obracać wałem w kierunku przeciwnym do obrotu wału podczas pracy silnika i zastosować metodę kolegi kwantor :sm9: (silnik 6-cio cylindrowy)
Trójfazowy z pewnością nie jest. Raczej typowy szeregowy, komutatorowy. Zmianę obrotów być może można dokonać wewnątrz silnika, ale w przypadku napędu tokarki może da się zamocować w przeciwnym kierunku (obrót o 180 st. ) i to rozwiązałoby problem.
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
Witam W silniku trójfazowym zmiana kierunku obrotów następuje przez zmianę (zamianę) dwóch faz, czyli zamieniasz dwa (z trzech) dowolne przewody doprowadzające napięcie do silnika trójfazowego i obroty są przeciwne. Pozdrawiam
zaproponowany model prawdopodobnie uruchamia się w kierunku przypadkowym Słuszna uwaga. Tego typu silniki mogą być w czterech wykonaniach - dwufazowe (jak ten Twój), jedno fazowe o przypadkowym kierunku obrotów (podczas włączenia zasilania może zaczęć się obracać w lewo lub prawo i praktycznie nie ma możliwości przewidzieć w którą stronę ruszy) jedno...
Uszkodzony programator a konkretnie wytopiony plastik przy stykach sterujących silnikiem w prawą strone.
A ja zapytam czy między fazami jest 400 V, może być tak że ma dwie fazy jednoimienne. Kolejność faz ustawiasz tak : -przykręcasz dowolnie fazy do silnika -włączasz silnik i patrzysz w którą stronę kręci -jeżeli kręci w przeciwną to zamieniasz miejscami dowolne dwie fazy
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Sprawdź czy oś silnika nie jest krzywa i czy silnik ogonowy nie pracuje ciężko. W którą stronę obraca się helikopter jeśli w przeciwna od ciągu wirnika ogonowego to silnik do wymiany za małe obroty śmigła ogonowego. To samo posprawdzaj napęd wirnika głównego czy nie uszkodzone przekładnie zębate, mocowanie łopat i połączenia łopat.
Jeżeli nie ma sprzęgła to wypadłoby by odłączyć wzbudzenie alternatora na czas rozruchu i pracy na wolnych obrotach do momentu rozgrzania silnika . W przeciwnym przypadku silnik na wolnych obrotach nie może uciągnąć alternatora i gaśnie .
Czy w tym konkretnym przypadku się nie da to nie wiem. Ale efekt będzie identyczny, zamienione obroty. To samo w szlifierce wiertarce i wszystko co posiada silnik komutatorowy, zamieniasz miejscami szczotki i masz przeciwne obroty do poprzednich.
Próbuj w stronę przeciwną do obrotów silnika.
to mój pierwszy post. Na wstepie chciałbym nadmienić, że nie jestem elektronikiem a mam problem tej natury i potrzebuje pomocy. Mianowicie potrzebuje przekażnik, który w zastosowaniu do fotela elektrycznego w samochodzie na 12V zmieni obroty silnika na przeciwne
To na oś silnika załóż tryb. Ten tryb ma napędzać kolejny tryb. wtedy na tym dr€gim trybie będziesz miał obroty przeciwne do kierunku obrotów silnika.
Jak rozumiem ruch powrotny. Wyłącznik krańcowy nie ma wylączać zasilania silnika a przelączyc na obroty przeciwne układ np. dwoch styczników,
To prawda, powodem jest prawdopodobnie długotrwała praca w jedną stronę stąd większy opór w przeciwną. Od kilku lat używamy tych silników w naszych narzędziach, które działają w obu kierunkach i do tej pory nie pojawiły się problemy.
Witam. Nie zalecał bym przełączania silnika na przeciwne obroty bez uprzedniego zatrzymania. Przecież będą tam występowały duże przeciążenia i maszyna może tego nie wytrzymać. Ze względów elektrycznych również (przeciwprądy). Przed kolizja faz można się zabezpieczyć stosując blokadę przekaźników (styczników) poprzez styki normalnie zamknięte.
Może ja ślepy jestem, ale masz przypisaną nazwę, ale dalej w programie z tego nie korzystasz... Nie lubię klepać kodu :D Spróbujmy najpierw dla prawego silnika lewy zostawmy. Do 'Obrót w jedną stronę Set Silnik_prawy_a Reset Silnik_prawy_b 'było lewy, żeby uruchomić silnik potrzebna jest różnica potencjałów Wait 1 'Obrót w stronę przeciwną Reset Silnik_prawy_a...
witam posiadam taki magnetowid i wszystko raczej ok ale nie chce cofać taśmy zamiast silnik zmienić obroty na przeciwne nie robi tego tylko ''jedzie do przodu'' sterowanie silnika na układzie m56730asp
witam wszystko jest ok jesli silnik napedza urzadzenie z hamulcem ,jesli ma sie zatrzymac siłami bezwładnosci trzeba wstawic czasówke zeby silnik sie zatrzymał przed właczeniem przeciwnych obrotów
Najczęściej jest tak, że jak wtyczkę lub gniazdo założysz to silnik urządzenia trójfazowego kręci się w niepożądaną stronę. Zwrotnica faz zamienia między sobą 2 fazy bez konieczności przepinania. Zwrotnica faz-nie mylić proszę z przełącznikiem kierunku obrotów to niemiecki bodajże patent, polegający na tym że jeśli po założeniu wtyczki lub gniazda na...
Da radę zmienić kierunek silników zmieniając bieguny kabli we wtyczce? Chodzi o wtyczkę silnika? To tak, kierunek obrotów się zmieni.
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
Po zmianie biegunów nic się nie stanie a silnik rzeczywiście zmieni obroty na przeciwne jak każdy silnik na prąd stały ze stojanem z magnesu stałego. :lol:
Witam - może popełniłeś szkolny błąd - złe podłączenie i silnik na gwieździe pracuje na jednych obrotach a na trójkącie na przeciwnych . Sprawdź obroty po włączeniu silnika bez obciążenia - jak pracuje na przeciwnych trzeba znaleźć odwrócone zasilanie .
Opornik jak najbardziej sie nadaje. Silnik elektryczny składa się w z połączonych szeregowo indukcyjności i rezystancji. Im wyższe obroty silnika tym w indukcyjności wytwarza sie wyższe napięcie, które ma "przeciwny kierunek" do napięcia podłączonego do silnika. Na rezystancji mamy wtedy mniejsze napięcie a więc także i mniejszy prąd. Ogólnie można...
to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę. No może, ale co ze śrubami np. na wale, kole zamachowym itp.? Gwinty są tak "przygotowane" i ich kierunek "zakręcania" jest taki że przy "przewidzianych" obrotach się dokręcają, obroty w kierunku przeciwnym do obrotów prawidłowych może luzować połączenia gwintowe i doprowadzić do...
Prądniczka jest na silniku po przeciwnej stronie kółka pasowego, sprawdź czy nie poluzował się magnes (wirniczek) prądniczki.
to sądzisz, że grupa płetwonurków wymienia śruby napędowe? Nie, ale uruchamia silnik w przeciwnym kierunku chyba, że ma przekładnie nawrotną. Silniki zaburtowe, spalinowe często mają ograniczenie obrotów na wstecznym biegu bo jest tendencja do podnoszenia stopy i wychodzenia śruby z wody. Elektryczne, te popularne z chyba 4 biegami do przodu i 1 lub...
ten regulator ma być regulatorem PWM, więc nie ma zachowanej ciągłości prądu To, że napięcie ma przebieg prostokątny nie decyduje o tym, że prąd będzie miał też przebieg, tak by było gdyby obciążeniem była rezystancja, silnik prądu stałego stanowi obciążenie typu RLE. Cewka będzie "podtrzymywać" prąd w obwodzie gdy napięcie będzie równe zero. To czy...
elpapiotr napisał: Czasami na obudowie silnika/przekładni czy też samego elementu obrotowego znajduje sie informacja (przeważnie strzałka), w jakim kierunku silnik ma pracować. Ale przecież nie o to chodzi. Silnik asynchroniczny trójfazowy (bo o takim mowa) równie dobrze może obracać się w prawo lub w lewo. Kierunek obrotów zazwyczaj wymusza urządzenie...
Może to być uszkodzona turbinka pompująca - po kilkunastu obrotach, dokręca się zbyt mocno z powodu wyrobionego gwintu i dociska do korpusu. Sprawdzić to można, przez pokręcenie wirnikiem kilka obrotów w kierunku przeciwnym - turbinka się poluzuje. Włączenie silnika, spowoduje ponowne dokręcenie po kilku sekundach. Miałem już takie sytuacje.. Naprawa...
czy gorący silnik ma problemy z wolnymi obrotami ?? Czy po zgaszeniu gorącego silnika wentylator obróci się w stronę przeciwną ?? Może być tuleja przerdzewiała i kompresja dostaje się do płynu. Jak szybko podnosi się temperatura na wolnych obrotach ?? Czy używasz biodiesla ??
Nie bardzo zrozumiałem drugą część wypowiedzi, więc poproszę jaśniej. Co do pierwszej, taką informację dostałem z WPH Wrocław (chyba trochę się znają na pompach), i jest to dla mnie logiczne. Jeśli część ciśnieniową pompy podłączymy do źródła wysokiego ciśnienia, to będzie działała jaki silnik (o obrotach przeciwnych niż pompa). Odnośnie innych rodzajów...
W tokarkach są ( były) układy hamowania silnika ( wrzeciona) przeciwprądem - przeciwnymi obrotami, to fabryczne rozwiązania sprzed paru-dziesięciu lat. Co do tematu: Easy 512 byłby wygodny, nie zaprzeczam, ale za ok 500zł to jednak za drogo.
Zmierzyć napięcie względem masy na styku 8 wtyku J4. Zakupić silnik typu CCW - obroty przeciwne do ruchu wskazówek zegara, o napięciu pracy zgodnym z napięciem zmierzonym na styku 8. GM
Przepraszam ale zle się wyraziłem. chodzi mi o zmianę obrotów w przeciwnym kierunku. Mam taki silnik, podłączyłem kondensator 32 micro/500V i jest ok ale potrzebuję aby obracał się w przeciwnym kierunku.
W Arduino jest odpowiednia funkcja: delayMicroseconds(10); Dziękuję, przyśpieszy mi to obroty silnika krokowego.
Tłok ma przesunięty otwór na sworzeń tłokowy względem osi symetrii tłoka. Kierunek przesunięcia ma być przeciwny do obrotów silnika.
Na pewno nie będę nic tam rozbierał i składał 10 razy, aby ustawić obroty A liczyłem za jakiś czas na tekst: Koledzy, po 87 rozebraniu silnika, trzech pobytach w szpitalu dla nerwowo wyczerpanych udało się! Mam prawidłowe obroty ale silnik kręci się w przeciwnym kierunku. Co teraz? A poważniej - to ja dziękuję Tobie i kris8888 , że po ponad trzydziestu...
Jak będziesz rozbierał silnik to zrób jakies znaki na obudowie i dekielku tak aby go potem złożyć w dokładnie takiej samej pozycji dekielka względem obudowy. Jeśli go źle złożysz to nie będzie działał poprawnie. Dokładnie, jak odwrócisz o 180 stopni będziesz miał przeciwne obroty Czasami na silniku jest znak (czarna kropka)
Pytanie jasno sformułowane. Problem określony (przeciwne obroty silnika). Zdjęcia tylko poglądowe. Co do mierzenia, to ma takie ustrojstwo. Mimo wszystko dziękuję za wpis.
Jest błąd. Przy obrotach przeciwnych do ruchu zegara, kondensator CB powinien być odłączony od zacisku U2 a w Twoim schemacie jest połączony na stałe.
Czy zależy tobie na wyłączeniu czy na wyłączeniu i zmianie kierunku obrotów na przeciwne.
Dobrze i źle. Dobrze jak obroty silnika są takie jakich oczekujesz , czyli zgodnie z tym, jak ma pracować urządzenie(jeśli ma określony kierunek pracy), albo źle, bo kierunek pracy urządzenia jest wymagany przeciwny do pracy silnika.
No ja tu bym jeszcze czasóweczke dodał do układu, tak zeby nie dało się zmienic kierunku obrotów silnika odrazu, tylko wtedy, gdy silnik juz bedzie zatrzymany. W przeciwnym razie będzie wybijało zabezpieczenie silnika.
Przecież logiczne każde obniżenie napięcia wydłuży czas pracy tym bardziej w tych nowoczesnych z miękkim startem Raczej to nie był nowoczesny silnik bo chodził w zwykłym odkurzaczu z wyłącznikiem bez żadnego regulatora. Z regulatorem pracował poniżej połowy swojej nominalnej mocy i szczotki poszły w miesiąc do zera. A zasłużony to myślałem że to masz...
Być może, jak nie ma tabliczki z danymi, można tę szybkość zmierzyć. A przekładnia... duże koło (dobrze wycentrowane), dwie gumowe rolki do przenoszenia napędu z osi silnika na to koło - dla koła fi=0.5m taka przekładnia zmniejszy obroty 100 razy (jeśli oś ma grubość 5mm); dwie rolki po to, by naciskały tę oś z przeciwnych stron.
Czyli przekaźnik działa na 24 V (na przyciski sterownicze) który steruje stycznikiem 230 V. Na przekaźniku blokada na stykach pomocniczych żeby nie włączyć równocześnie prawych i lewych obrotów. Wystarczy zegar włączający po zwłoce drugi przekaźnik do przeciwnych obrotów. Można dać przekaźnik na stały prąd i zblokować cewkę kondensatorem żeby uzyskać...
Witam. Mam zamiar zrobić sterowanie do silnika trójfazowego. Ma to się odbywać za pomocą 3 przycisków - Lewe obroty, Prawe obroty i STOP na dwóch stycznikach. Zmiana kierunku obrotów może nastąpić tylko wtedy gdy wyłączymy silnik (naciśniemy przycisk STOP). Martwi mnie jednak sytuacja gdy wyłączymy silnik i włączymy przeciwne obroty mimo że on się jeszcze...
Jak chcesz hamować w ten sposób jak na powyższym schemacie to pomiedzy stykami NC przekaźnika powinienes mieć rezystor. Innym sposobem hamowania jest hamowanie przeciwwłączeniem. Polega to na zmianie polaryzacji silnika. Oczywiście powiesz że ten sposób zmieni obroty silnika ale o to właśnie chodzi. Powiedzmy że przy obrotach w prawo dajesz na chwile...
Potrzebuję podłączyć wyłącznik krańcowy 230 V do silnika jednofazowego. Silnik ma się zatrzymać, gdy krańcówka będzie rozwarta. Jednocześnie musi być możliwość włączenia obrotów w przeciwną stronę. Korzystam z wyłącznika ZH-A z zestawu KOA2T. Czy muszę usunąć którąś ze zworek wewnętrznych wyłącznika ZH-A? AI: Czy możesz opisać lub załączyć schemat obecnego...
Dzień dobry, Moment rozruchowy silnika asynchronicznego przy braku jednej fazy jest zerowy jednak po ruszeniu wirnika silnik zacznie się kręcić. Pytanie - czy jeśli nadamy kierunek obrotów przeciwny do właściwego to silnik będzie kontynuował wirowanie w tym kierunku czy też zacznie pracować hamulcowo i się zatrzyma?
Witam. Czy to na pewno L29N? Czy silnik będzie zatrzymywany wybiegiem, czy przeciwnym zasilaniem i obroty od razu w drugą stronę?
Zrób zdjęcie opisów na pompie i zdjęcie jak jest wmontowana w silnik. Bo mam wrażenie że ma przeciwne obroty.
Naprawiałem sąsiadowi wyważarkę, być może podobny model. Powodem był spalony przekaźnik firmy Songle na płycie głównej. Wyważarka hamuje koło przeciwnym kierunkiem obrotów silnika, może to wykończyło styki przekaźnika.
Sprawdź najpierw czy mechanicznie wszystko jest dobrze, łożyska, przekładnia. Czy działa sam silnik bez przekładni. Przy zamykaniu kierunek obrotów silnika jest przeciwny, możliwe że pojawiły się gdzieś luzy i to blokuje mechanizm. Sprawdź też przekaźniki sterujące silnikiem. Co się dziej jeśli podłączysz silnik z pominięciem centrali i zamykasz bramę?
Moim zdaniem usterka jest w części hydraulicznej. Silnik ma za duże obciążenie i staje po czym ciśnienie oleju w układzie powoduje obrót pompy a zarazem silnika w kierunku przeciwnym. Zawór przelewowy ma źle ustawione ciśnienie i silnik nie daje rady lub się czasami blokuje.
Jeżeli silnik podłączony w trójkąt po kilku minutach pracy się nie grzeje, to śmiało możesz podłączyć go do wyłącznika gwiazda, trójkąt. Nie ma w tedy potrzeby niczego mierzyć, tylko połączać i niech maszyna chodzi. Przy podłączeniu przełącznika musisz jeszcze pamiętać o jednym, żeby nie było tak iż w gwieździe silnik ma prawe obroty a w trójkącie lewe,...
uważaj na biegunowość podłączenia silnika (chodzi o kierunek obrotów) bo alternator zacznie wytwarzać przeciwne napięcie. Nie wkręcaj autora tematu... Alternator wytwarza prąd przemienny niezależnie od kierunku obrotów, a układ prostownikowy odpowiada za biegunowość.
Nie mogę wykombinować jakiegoś rozsądnego algorytmu do sterownia silnikami w pojeździe który ma 2 silniki, jeden odpowiada za lewe koło (gąsienicę), drugi za prawe. Sygnał wejściowy jest w postaci: oś X - wartości od -127 (lewo) do 128 (prawo), oś Y - wartości od -127 (tył) do 128 (przód). Sterowanie silnikami: L - -127 (max prawe obroty), 128 (max...
Aby w silniku 3f zmienić kierunek obrotów należy zmienić kolejność dwu faz zasilania. Narysuj sobie kolorami L1 L2 L3 jak idą do silnika. Gdy zasilasz przez K1 to kolejność jest L1, L2 L3. A przeciwne obroty przez K2 to L3, L2 ,L1 czyli L1 zostało zamienione z L3.
Podłączyłem kolorami, tylko mi czarny został wolny. I moja uwaga dla potencjalnych rozbieraczy - po zamianie miejscami magnesów silnik może mieć przeciwne obroty i kable we tyczce trzeba zmieniać - to na razie moje przemyślenia bo nie mam na czym sprawdzić. Pompę oczywiście sprawdziłem, ale tak sobie myślę czy jest możliwy taki test czy płytka żyje:...
1) Jeśli jest to sam silnik to kolejnośc podłączenia jest dowolna . 2) W tym wypadku silnik może wirować w przeciwnym kierunku . Kierunek obrotów zmieniamy przez zmiane 2 dowolnych przewodów na tabliczce znamionowej silnika , czyli zamiana 2 czarnych przewodów miejscami lub jednego z czarnych i brązowego.
To samo można zrealizować na krzywkowym przełączniku 3-faz L-0-P, tylko znacznie prościej, zresztą już to zostało tu powiedziane. Nawet link został zamieszczony. Układ na stycznikach tylko komplikuje budowę, a także aplikację jego w układ sterowania podajnikiem. Przecież ten przełącznik ma tylko ustalić kierunek obrotów podczas normalnej pracy, a obroty...
Wszystko fajnie, ale ten schemat nadaje się bardziej do celów poglądowych, niż do zastosowania praktycznego. Co będzie, jak użytkownik inteligentnie inaczej naciśnie jednocześnie oba przyciski na raz? I jeszcze jedno. Przy sterowaniu zmianą obrotów silnika, powinien być układ blokady czasowej od chwili wyłączenia przyciskiem S0 dającej możliwość zatrzymania...
Czy w obu silnikach są śruby napędowe o obrotach w jednym kierunku czy przeciwnie się obracające? Jeżeli ich kierunek wirowania jest zgodny to aby w pozycji steru neutrum łódka nie skręcała należy osie silników lekko odchylić od osi łódki.
Przy dużych suwnicach połączenie wózków było właśnie przez elektryczne sprzężenie wirników natomiast ja spotykałem się z suwnicami mniejszymi gdzie sterowanie odbywało się na stojanie opornicami i 5 biegów podnoszenia było trzema biegami opuszczania, pierwsze dwa to było faktyczna zmiana obrotów a 3 hamowanie przeciwnymi obrotami.
Spróbuj podłączyć ten trzeci przewód po przez kondensator do pierwszego przewodu lub do drugiego, silnik powinien wirowac w przeciwnych kierunkach. Ale trzeba uważac z kondensatorem żeby prąd płynący przez niego nie przekroczył wartosci znamionowej pradu uzwojenia silnika, bo spalisz silnik.
Tak tak, już wiem. Odkręciłem całkowicie tą śrubkę i nic to nie zmieniło. Pozycja tego bolca na zdjęciu jest maksymalnie obrócona w lewo, mogę ją tylko obrócić w przeciwną stronę.
Witam po dosc dlugiej przerwie. Jestem na etapie konstrukcji napedu, a dokladniej doboru silnikow. Potrzebuje dwa identyczne silniki najlepiej na 12V. Dlaczego dwa ?? Otoz wpadl mi do glowy pomysl na wykonanie sterowania na zasadzie amfibii. Dwa silniki o przeciwnych obrotach. I teraz najlepszy patent - skret realizowany poprzez zmniejszenie obrotow...
Witam. Przepiąłem uzwojenie rozruchowe "na krzyż", silnik kręci w przeciwnym kierunku, ale stracił swoją moc. Pozdrawiam.
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
https://www.cnc.info.pl/pics/2016/07/pod... Teorię to ja znam. Bardziej chodzi o rozwiązanie układowe w moim przypadku. Największym problemem jest zrobienie jakiegoś zatrzasku, "pamięci". Przykładowo zawór "stoi" w pozycji zamkniętej, krańcówka jest zwarta, krańcówka ta mogła by załączyć przekaźnik który ustaliłby obroty na...
Kupiony uszczelniacz jest kierunkowy, ma strzałkę a po skośnych bruzdkach na krawędzi uszczelniającej widać w którą stronę w czasie obrotów wału będzie się przesuwał olej. Zawsze w stronę silnika. Lepiej go nie odwracać. Przed montażem sprawdź powierzchnię wału po której będzie pracował uszczelniacz, musi być idealnie gładka. Są specjalne smary do smarowania...
W RM121 regulacja obrotów jest możliwa na silniku po wyjęciu całej ramy z mechanizmem z obudowy (otwór w silniku po przeciwnej stronie niż kółko pasowe).
Tak wiem że trzeba zatrzymać pojazd poprzez zero ale jak to wytłumaczyć obsługującym którzy i tak robią po swojemu i dlatego trzeba zrobić sterowanie aby po szybkim przełączeniu zwolniło silnik a potem załączyło obroty przeciwne pozdrawiam
1) Szybkie obroty działają tylko w jedną stronę. W przeciwną stronę przegrzejesz silnik. 2) Tak, to jest regulator obrotów i podpina się do niego tachometr, ale wygląda mi na nieco zdemolowany. Żeby działało to jakoś sensownie musiałbyś go trochę przerobić, a i tak zakres i jakość regulacji będzie pozostawiać sporo do życzenia.
To zastanów się, jak to w samochodach, gdzie są poprzeczne zespoły napędowe rozkład mas jest jakimś trafem prawidłowy. Nie ma mocniejszych sprężyn z jednej strony i innych udziwnień. Poza tym, przy tak lekkim nadwoziu przy dodawaniu gazu z silnikiem wzdłuż, będziesz miał efekt reakcji, czyli buda ci się będzie przechylać w stronę przeciwną do kierunku...
Kierunek obrotów określa konstrukcja urządzenia. I to jest określone prawie na każdym urządzeniu "w którą stronę ma się kręcić". Choć wydawało by się, że to jest obojętne, ale przy wielu urządzeniach trzeba się tego trzymać jak jest określony kierunek obrotów. Bo weźmy choćby pod uwagę kierunek gwintów na wałkach (lewy lub prawy). W konstrukcji urządzenia...
silnik obroty silnik wycieraczek silnik perkins obroty silnik kubota obroty
uszkodzona głowica dysku saeco touch wyświetlacz wyciek pompy paliwa
Schemat zasilacza Samsung LE23R81W - gdzie znaleźć? Renault Trafic 1.9 dCi 2006 - Głośna praca silnika