Nie jestem mocny w wyobraźni przestrzennej, ale dla mnie prędzej przemawiałoby takie ułożenie oporności: bo w każdym punkcie zachowana byłaby zasada symetryczności oporności matrixa po 12,12,19,19,21 a w Twoim rysunku to jest jakieś pogmatwanie - dobre zadanie dla mocnych w punktach węzłowych i liczeniu ? Ostateczne dla mnie nadal jest to zagadka i...
Przepraszam za wprowadzenie w błąd - spust oleju w podstawie maja większe silniki (Honda GC160/190 i pochodne oraz kopie). To jest raczej kopia Honda Mini i tam wylewa się olej przez wlew pochylając silnik więc kolega (at)ture11 ma rację Dla Hondy GC160/190 instrukcja strona 5: https://www.mojahonda.pl/download/silnik...
W tamtym temacie krzysiek7 tak napisał, ale tak być nie musi. W tamtym temacie odniosłem się do postu #5, tam inny użytkownik dopisał się w tym samym temacie z innym silnikiem. Tytułowy silnik to był Dahlander, ten z postu #5 już nie. Aby więcej te dwa posty w tamtym temacie nie myliły, to wydzieliłem ich do oddzielnego tematu. Pierwsze próby były...
tak, jeżeli jest sprawny tu masz rysunek - co i jak
Powtarzam - kolek w kole zamachowym sluzy tulko do odkrecenia - dokrecenia sruby kola pasowego. Jest on umieszczony okolo 90° przed Pozycja zakladania paska (prawdopodobnie GMP). W zalaczeniu rysunek rozmieszczenia kolkow walu, walka i pompy.
Wymiary silników AC i LC są takie same. Silniki są stosowane zamiennie w tą samą ramę. Silnik LC nie zawsze jest mocniejszy od AC bywa wręcz przeciwnie np.pojazdy typu mofa produkowane na rynek niemiecki. Wszystko zależy od modelu pojazdu, kraju do którego jest produkowany, silnika ( który rózni się wykonaniem cylindra). Odnośnie wymiarów proszę o rysunek...
Według życzeń: https://www.cantonigroup.com/pl/page/do-...
No cóż- poszukiwania nie w tym miejscu. http://www.tamel.pl/pdf/katalogi/polskie... Powodzenia.
Rysunek od lewej: 1 poprawny tak ma być U V W każde kolejne 1-2 2 listwa silnika i N zacisk na obudowie bo nie występuje jak w gwieździe z końców trzech uzwojeń 3 nie bardzo rozumiem napis sofstart zasilanie do niego załączane jest przez stycznik a resztę czas prąd załącza sofstart
Możliwe, że uzwojenia silnika są nieoprawni podłączone do kostki przyłączeniowej silnika. I zatem typowe połączenie w trójkąt jest niepoprawne. Zdemontuj mostki i sprawdź czy uzwojenia są podłączone prawidłowo patrz rysunek #9 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Zauważ, że początki i końce uzwojeń nie maja być podłączone naprzeciw siebie,...
Wymieniłem prewencyjnie uszczelkę od drzwi (10 lat), ale nic nie pomogło, a nawet jest ciut gorzej. Wentylator obiegu pracuje w porządku. Przez wentylator obiegu rozumiesz pewnie wentylator widoczny przez ożebrowanie w tylnej ścianie piekarnika? Jeśli Twój piekarnik ma tak jak piszesz 10 lat to wypada sprawdzić wentylator chłodzący (cooling fan) który...
ma znaczenie bo w serwie rośnie ciśnienie jak silnik nie pracuje i nie ma wspomagania. Serwo to mechanizm nadążny ,idzie za butem pomagając pchać pompę. Czyli mała odchyłka może powodować że pedał robi się miekki ? Dokładnie tak jest.Skoro jesteś pewien że dobrze odpowietrzyłeś to miękki może być z tego tytułu że tłokiem operujesz w powietrzu nie dociskając...
Witam, Kolego :arrow: michal512 tylko co tu objaśniać? Jest to typowy układ do sterowania (wykonawczy) silnika krokowego bipolarnego (dwie dwukońcówkowe cewki), w odróżnieniu od silnika krokowego unipolarnego (dwie, lub w małych jedna, cewka z wyprowadzeniem środkowym - trzy końcówki). Jednak, aby dołączony do owego układu silnik wykonał choćby jeden...
Witam. Drugi rysunek jest poprawny. Powodzenia.
Jeszcze lepszą stabilizacją jest pomiar napięcia generowanego przez silnik. Polega to na tym, że przez jakiś czas cyklu silnik jest zasilany, zaś w cyklu kiedy silnik pracuje rozpędem mierzone jest napięcie jakie wytworzył. Ta zasada była stosowana miedzy innymi w regulatorze UL1901 Określoną stabilizację można też osiągnąć w układzie: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-p...
Witam! Aby wyznaczyć początki i końce faz silnika 3 - fazowego należy zaopatrzyć się w baterię np. 4,5 V (płaska) oraz milivoltomierz ( wychyłowy! ). Opis postępowania: Ciągłość poszczególnych faz należy wyznaczyć np. omomierzem. Następnie jedną z faz oznzczamy jako pierwszą i przyporządkowujemy jej umowny początek i koniec (dowolnie). Jeżeli do umownego...
Witam! Kolego karol99 nie masz racji patrz uważnie na rysunek 12robert12 to jest połączenie szeregowe!
Tak jak sądziłem wcześniej, jest to typowy silnik 230/400V. Skonfigurowany w gwiazdę powinien być zasilany napięciem 3x400V. Niestety, przemiennik jaki posiadasz dostarcza napięcia jedynie 3x230V, dlatego silnik powinien być skonfigurowany w trójkąt (na pokrywie puszki zaciskowej silnika powinien być rysunek konfiguracji). To, że się nie grzeje wynika...
Ja zrozumiałem, że mają to być wyłączniki krańcowe (rozłancza zasilanie silnika od tej strony, wktórą przekładnia doszła do końca). A tu okazuje się (chyba) że to mają być sprężynki amortyzujące! :?: Trochę to jest "mętne"! I ten rysunek i opis. Ja (dla uproszczenia narysowałem całą oś skrętną a "12nala34" narysował półośki skrętne, zostawiając jednocześnie...
Wzór był dla kondensatora pracy. Wystarczy że dasz połowę tego pracy na rozruch i powinien ruszyć. No chyba że będzie miał większe obciążenie wtedy i pracy i rozruch muszą być trochę większe. Tu rysunek jak to połączyć. https://obrazki.elektroda.pl/4225585300_...
Jeżeli silnik ma osobne uzwojenia wzbudzenia dla dwu kierunków rotacji, to tak. Łączysz go podobnie jak silnik 230V - uzwojenia "kierunkowe" do przełączników krańcowych, zaś wspólny biegun twornika - tam gdzie na rysunku jest "N". Jeżeli natomiast jest to silnik z magnesami stałymi, musisz mu przełączać biegunowość. Poprzednia wersja nie uwzględnia...
Przecież kolega podał Ci opis i rysunek jak to ma wyglądać. Jeśli silnik wcześniej odpalał to ustaw go tylko na blokady i zrób to co kolega Pioart napisał w pierwszym poście.
Narysowałem jak są podłączone przewody w kostce na silniku. W dwóch miejscach nie jest nic podłączone. Czy tam ma być podłączony kondensator? Witam ! Twoje zdjęcia i rysunek nie pomogą w rozwiązaniu problemu, bo nie wiadomo 1. dlaczego jest pięć a nie sześć wyprowadzeń ? 2. nie wiadomo który przewód jest od danego uzwojenia.
http://obrazki.elektroda.pl/9221492600_1... Witam, przedstawiam jak zrobiłem próbnik wtryskiwaczy diesla. Powodem była konieczność wymiany końcówek wtryskiwaczy oraz regulacja wtryskiwaczy w moim Mercedesie W124 250D. Próbnik jest skonstruowany z przerobionego hydraulicznego podnośnika samochodowego 2 tonowego. W podnośniku jest już...
Dzięki czyli jak muszą być połączone dwa panele do siebie . +do + i - do - tak Dokładnie tak. Ale ja bym się nie martwił tak efektywnością jak ładowaniem. Z tych dwóch paneli możesz dostać obojętnie jakiej konfiguracji nie użyjesz, prąd do 20A. A Ty masz dwa akumulatory połączone szeregowo co daje 24V/100Ah. Prąd ładowania zalecany jest 10A. Widzę...
Silnik MPI i czujnik wałka gdzie ty tam widziałeś, ty wiesz jak zbudowany jest ten silnik bo mieszasz w temacie, ty chyba nie widziałeś tego silnika w realu O przepraszam ale tak się złożyło że posiadam taką fabianę z motorem mpi kod AME . Poza tym dla diagnostyki rozrządu to blok pomiarowy nr 12 . Pozycja 3 - nr zęba wału korbowego przy zmianie zbocza...
Witam ! W tym silniku są jakby dwa osobne silniki: 1. silnik wolnoobrotowy ( około 300obr/min ) ( pranie ) pomiary na zaciskach 1,3,4 wykonaj jeszcze raz. 2. silnik wysoko obrotowy ( około 2800obr/min ) (wirowanie ) uzw. robocze ( 5-6 ) 9Ω uzw. pomocnicze ( 2-6 ) 17Ω Pozdrawiam. Stefan ps. rysunek ( schemat ) nie zgodny z Twoim opisem: 1-2,61...
Hej. Właśnie patrzę a ten Twój rysunek ma błąd . Jeśli chcesz diagnozować silnik do LEDa podłącz między "+" i "L" . Aha przed odczytem nie trzeba robić jazdy próbnej , no i kolejność tak jak napisałem wcześniej. Pozdrawiam.
Tym pierwszym schematem nie sugerowałem się w ogóle, bo żaden falownik tak nie ma - pewnie rysunek poglądowy, albo coś spitolone - za blisko siebie te kreski. Tam jest grupa d2-00 i dobrze wstawić wszystkie parametry odczytane z silnika, jednak lepiej funkcjonuje zabezpieczenie. W jednym machnąłem się przy wprowadzaniu :) , no i jednak upaliło silnik...
W pierwszej kolejności świeca, dalej wyłącznik zapłonu, szczególnie kabelek idący z cewki do wyłącznika. Możliwe, że styka gdzieś do masy. Następnie, wszystkie wyłączniki bezpieczeństwa. Sprawdź poziom oleju w silniku, przy niskim poziomie nie będzie iskry. Rysunek przedstawia sposób sprawdzenia cewki zapłonowej. http://obrazki.elektroda.pl/4884077100_1...
witam podaje fotke modułu jest to pierwszy rysunek na tej stronie http://elektrokadet.w.interia.pl/auto/ap... pozdrawiam
Nie podobają mi się wyniki Twoich pomiarów. Przestaw miernik na 200Ω, zewrzyj sondy i odczytaj wynik.Następnie powtórz pomiary rezystancji wszystkich trzech uzwojeń na zakresie 200Ω (fioletowy- biało fioletowy itd). Z opisu na tabliczce wynika że kolor oznacza jedną z faz. Drugi rysunek (zgodny z opisem z pokrywy) będzie poprawny.
Masz tu rysunek jak powinieneś to podłączyć. Gdy przekręcisz potencjometr w prawo, to silnik będzie miał maksymalne obroty, a jak w lewo to minimalne. Wszytsko to jest jeszcze zależne od oporności potencjometru.
Jak by co to silnik o tym symbolu to jest 3.0l a nie 2.9l a w załączniku masz rysunek jak wszystko ustawić ;-)
Miernik pokazuje wartosc tylko na polaczeniach ktore mialy przejscie jak sprawdzalem miernikiem Chyba nie chcesz, żeby tobie pomóc. Prosimy cię żebyś załączył rysunek z wyprowadzeniami i wrysował trzy kreski wskazujące które wyprowadzenia łączyły się ze sobą przy pomiarze. To nic trudnego
Krzysztof Kamienski ma rację. Zbędnie skomplikowałeś, niezależnie od kierunku obrotów kondensator jest włączony pomiędzy L3 i L2 to po co to połaczenie rozłączasz? Zmienia sie tylko miejsce dołączenia zasilania - przynajmniej powinno i tak jest na schemacie opisanym "zasadę sterowania kierunkiem obrotów przedstawia rysunek " bo twoje schematy z przekaźnikami...
Czyli cewki pierwszego silnika zostały przystosowane do napięcia międzyfazowego 230V w trójkącie i go nie podłączymy u nas, bo u nas jest Umf=400V. I taki silnik może pracować tylko w gwieździe, bo jego cewki przy połączeniu w gwiazdę są przystosowane do Umf=400V. Połączenie w Δ takiego silnika możesz wykorzystać przy zasilaniu go falownikiem...
https://obrazki.elektroda.pl/4191962500_... Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu podczas...
Sprawdziłem jak panowie kazali (zdemontowałem blaszki mostkujące) i omomierz pokazuje następujące wartości: (Oznaczenia z kostki w silniku - zdjęcie w pierwszym poście) W2-U1 – 3,4 U2-V1 – 3,4 V2-W1 – 3,4 No i już wszystko ( albo prawie wszystko ) wiadomo. Tak jak przypuszczałem masz źle podłączone końce wyprowadzeń uzwojenia. Musisz...
Podłącz jak na rysunkach,n.p rysunek a XYZ zmostkuj, Ua Va Wa podłącz do trzech faz .Pozostałe kable zostaw wolne,tylko ich nie zwieraj.W przypadku obrotów w nie tą stronę zamień dwie fazy między sobą np. pierwszą z drugą.
Od kiedy w trójfazowym silniku asynchronicznym indukcyjnym można sterować prędkością obrotową za pomocą zmiany napięcia? Ale jak ktoś sie uprze i podłączy do autotransformatora, obniży napięcie to prąd będzie większy, tutaj sie zgadzamy. Załączam rysunek http://obrazki.elektroda.pl/1476494600_1... który staram sie zrozumiec Czego tu...
http://obrazki.elektroda.net/86_12588110... Regulator do silników bezszczotkowych. Choć prawidłowo powinno być, silnik trójfazowy, połączony w gwiazdę, lub trójkąt, a jego regulator to falownik. W sieci od dawna pojawiły się opracowania regulatorów, aczkolwiek ich autorzy bardzo niechętnie dzielą się softem do ich procesorów, a już szczególnie...
.... czy prawidłowym będzie zastosowanie w miejsce tranzystora Q3, takiego samego jak Q2 ? Jeżeli masz na myśli zamiast BJT służący jako 'level shifter' dla tranzystora mocy P-Mosfet, zastosowac tranzystor N- mosfet, to takie rozwiązanie nie jest błędne; - lecz generuje następne pytanie: co chcesz przez to osiągnąc? Przeglądnij Notę katalogową: https://www.infineon.com/dgdl/Infineon%2...
Silnik ma 1,5kW i ma 25uF 450V kondensator. Więc to jest silnik z kondensatorem pracy. Napięcie na nim podczas pracy to 389V, podczas zatrzymania silnika(jak nie chciał ruszyć 216V. Jakiej pojemności ma być kondensator tego Ci nie powiem. Są co prawna ogólne zasady wzory, ale dobór kondensatora zależy od typu silnika. Ale zakładam, że kondensator jest...
Czy model w skali 1:10 czy 1:18? Sprawdź czy nie zgubiłeś półosi napędowej, oraz czy nie ścięte uszkodzone uzębienie na wale silnika i kole zębatym odbiorczym. Możliwe też że poluzowały się wkręty dociskowe. Na stronie nr 16 skali 1;18 lub na stronie 19 skali 1:10 instrukcji jest rysunek złożeniowy dla ułatwienia w obsłudze. Skala 1:18 http://www.himotoracing.com/index.php?ma...
Jeśli silnik 1,1 a wydaje mi się że tak patrząc na rysunek skrzynki to poniżej foto http://obrazki.elektroda.net/0_123119040... EDIT/ ehh wolniejszy byłem :D Dodano po 2 A -to korek kontroli wlewu oleju B- to spustowy
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Tak jak kolega "mzielin" słusznie zauważył układ nie ma prawa działać poprawnie... FET nie jest wysterowany i dlatego musi się grzać. Trzeba go sterować wyższym napięciem i będzie OK. Najprościej zrobić jak na rysunku poniżej. Przepraszam, że rysunek jest trochę byle jaki :-) Dodatkowy tranzystor to dowolny typu "n", np BC107, BC817 czy jakiś inny jaki...
Możesz sprawdzić na "krótko". Podłącz przewód biały (C) z brązowym (L) na styku L. Dodano po 2 Po podłączeniu włącz pralkę. Dodano po 8 właśnie ten temat znalazłem jak sprawdzić ten silnik ,ale nie wiem jak połączyć z samego opisu - sprzydałby się jakiś rysunek ,kolory kabli są na foto ale jest ich 6-ść i nie wiem które mam połączyć ? Żółte przewody...
Szczczotki są na końcu wyprofilowane łukowato, ten łuk musi zgrywać się z okrągłą powierzchnia komutatora. Szczotkotrzymacze mają być tak zamknięte aby sprężyna nie wyskakiwala. A szczotki jak wyjmujesz z prowadnic mają wychodzić lekko. Jak tak jest to silnik będzie działał ok, możesz bardzo drobnym papierem ściernym przeczyścić komutator dla lepszego...
rysunek silnik rysunek silnik skrzynia silnik fazowy rysunek
radio alpha instrukcja vestel 17ips72 conica beretta
frequency mixers frequency mixers
Wymiana zawiasów w piekarniku Candy FLG 203/1X Instrukcja obsługi radia Toyota Auris Hybrid 2013