Rozszerzam temat problemu z uruchomieniem silnika agregatu wojskowego PAB-2. W moim przypadku wystąpiła sytuacja obniżenia mocy magnesów na kole zamachowym, co skutkowało niską energią iskry. W zasadzie silnik wydawał się sprawny, ale nie zapalał. Po wymianie magnesów iskra na świecy jest znacznie większa i zapala "na dotyk'. Wcześniej wymieniałem cały...
szukam częsci do silnika 101m oraz jakichkolwiek danych techniczych do niego.
Witam. Posiada ktoś może tłok z pierścieniami i sworzniem oraz mosiężna tuleje korbowodu lub wie, z czego by pasowało.?
Witam . Mam do sprzedania cewki zapłonowe do agregatu PAB2 silnik S101 , S101M. Cewki są nowe . Cena za sztukę 100zł plus 20zł wysyłka.
Witam szanowne grono. Ostatnio postanowiłem sprawdzić mój agregat pod kątem kompresji na tłoku. W książce pisze że sprawny silnik powinien mieć ciśnienie 6-6,5kg/cm2, natomiast ciśnienie 5kg/cm2 kwalifikuje silnik do remontu. Do celi kontroli zakupiłem tani przyrząd na portalu aukcyjnym Jak wiadomo, te tanie mierniki nie posiadają zaworka zwrotnego...
Mam instrukcję obsługi do silnika stacyjnego S101M, pochodzącą od ogregatu prądotwóczego wojskowego z lat 70 tych. Jest to 80 stron formatu a5 i skanowanie całości to trochę za dużo. Instrukcja jest dość szczegółowa,zawiera dokładną budowę silnika, opis działania,nastawy rozrządu, schematy. jest bardziej szcegółowa od niejednej dzisiejszej serwisówki....
POLMO S101M SILNIK AGREGATU instrukcja obsługi POLSKI Producent: POLMO Model: S101M SILNIK AGREGATU Jezyk: POLSKI
Regulator jest napędzany przez wałek rozrządu, za pomocą gumowego sprzęgiełka. Sprawdź je. Tak to silnik S101M. Zaznaczona na czerwono śruba podczas pracy agregatu dość szybko się obraca. Rozumiem, że żeby dostać się do sprzęgiełka trzeba odkręcić pokrywę (zaznaczone 4 śruby strzałkami) ? Przepraszam za takie pytania, ale jeszcze nie demontowałem tego...
Witam :-) Mam możliwość dostania agregatu jak wyżej. Niestety jest w nim uszkodzony iskrownik a jednocześnie po podłączeniu akumulatora agregat działa. Wygląda na uszkodzenie cewki napięciowej. Ma ktoś może namiary na instrukcję od tego agregatu? I czy ktoś mógłby nakierować gdzie szukać takiego iskrownika? Tym bardziej, ze już ktoś zdążył zastosować...
Mam instrukcję od silnika stacyjnego s101M od agregatu wojskowego. Kupiłem cos takiego od wojska, miał ok 2,2 kW, i nawet taki blaszkowy rezonansowy częstościomierz. Służył do zasilania radiostacji na podwoziu Stara. Agregat wydałem znajomemu elektrykowy a instrukcja silnika została. Silnik jest czterosuwowy jednocylindrowy, jak pamiętam baaardzooo...
Zautomatyzowanie załączania silnika S101M jest mało prawdopodobne chociażby z powodu sposobu zasilania paliwem i operowania ssaniem. Każdy kto ma do czynienia z takim silnikiem to wie. To nie jest dizel który startuje od razu.
Ten 3000 obr to polski na silniku S101M ok 3kVA - jużgo nie mam ten 1500 to Honda walizkowa "cicha" 1000VA Pozdr.J.
Witam! Chce zakupić tłumik do fiata 126p i przystosować go do pracy w agregacie PAB2 z silnikiem S101m, mam pytanie o wymiary a szczególnie o długość tego tłumika, bo w żadnym sklepie czy to na aukcjach nie podają wymiarów, a chodzi mi o to aby mieścił się w ramie zespołu.
Witam, szybkie dwa pytania, w agregacie Pab-2-1/230v silnik s101m, mam dorobione zwykle gniazdko nad tynkowe. Po rozkręceniu gniazdka okazało się, że z kabla 3 żyłowego - 1 żyła nie jest nigdzie podłączona jasny biały (dwie pozostałe czerwony i czarny są podłączone - prąd jest normalnie)pomyślałem, że to pewnie uziemienie wiec podpiąłem go do bolca....
Witam, poszukuję informacji na temat polskiego generatora EPZ-2-1/230 wyprodukowanego w 1962r. Generator z zewnątrz wygląda niemal identycznie jak wczesne PAB2-1/230 z kilkoma różnicami które dostrzegłem: - silnik S101 zamiast s101M - nierozłączalne pasowe koło rozruchowe - brak licznika czasu pracy - Prądnica posiadająca 2 uzwojenia w wirniku (3 pierścienie)...
Witam, rozważam zakup muzealnego agregatu model PAB-2 1-230 - silnik 1 cylindrowy 4 suwy S101M - ale pracował on na dawnej benzynie "ołowiowej" LO 70. Czy ma ktoś jakąś praktykę w użytkowaniu tego agregatu z współcześnie dostępnymi paliwami? Najprawdopodobniej będzie działał na etylinie 95 ale jak to będzie się miało do trwałości silnika - myślę o nieprzystosowaniu...