Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Rozejrzyj się za innym silnikiem i pomyśl czy warto: cena skody + drugi silnik + przekładka >> cena sprawnej skody. Ten silnik może być zarżnięty, zrobisz głowicę a co z blokiem? Zapieczone pierścienie, panewki itp.
W silnik wkrecane są M10 W łapę wkrecane są M12x1,5
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Trochę mało danych do ustalenia przyczyny! Po to, aby autko odpaliło, potrzebne jest: paliwo i powietrze dostarczone w odpowiednich proporcjach! Na początek trzeba ustalić, w którym z tych układów tkwi problem! Dlatego wypada zacząć od dokonania prawidłowej diagnostyki. Na początek wypada sprawdzić, jakie błędy...
Temperatura silnika to jeden z głównych i najważniejszych parametrów, które bierze pod uwagę sterownik silnika, ma kolosalny wpływ na sposób pracy silnika i zużycie paliwa.
Zobacz co się dzieje w skrzynce bezpieczników pod maską.. Tylko rozbierz całą kompletnie.. Nie raz w octavi 2 stamtąd robiły się przeróżne komedie..
Witam W skodzie octavia 2 2010r 1.9 105km został wymieniony 3x silnik podnoszenia szyby prawej przy ostatniej wymianie cały mechanizm i znów to samo. Co może być problemem przełącznik ponoszenia/opuszczania szyby? Szyba od kierowcy normalnie działa. Tył korbotronik
Pompa paliwa w zbiorniku działa? Filtr paliwa czysty? Co pokazuje przepływomierz?
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
Czy to jest standard? Nie jest to nic nienormalnego w tych temp. Diesle tak mają... pzdr
Witam Nie wiem czy jest w bazie /jeśli tak to proszę usunąć/. Schemat rozrządu OCTAVIA 2005 (1Z3) BJB, BKC, BLS, BXE.
Wlej 5W40. Płukankę możesz zrobić ale też nie musisz. Jak silnik ma zapocenia to lepiej nie rób.
ARL nie ma znaków tylko blokady i kółko rozrządu jest pływające. Dodano po 13 Wiazka silnika w ARL I BXE się różni. BXE ma np wspólną skrzynkę do sterowania podcieniem ARL ma osobne zawory. W BXE sterowanie zaworem gaszenia jest poplątane na pinach sterownika z zaworem egr. ARL ma też inne pompowtryski niż bxe czy asz. Sterownik jest z ARL i wiązka...
Wymieniono sterownik silnika.
Możesz próbować ustawiać samemu gruszkę ale szczerze mówiąc może być ciężko jak masz możliwość żeby zrobił to kto inny za małe pieniądze to się nie zastanawiaj A piasek z gruchy to brak osłony wychodzi pod silnik
Nie musisz stosować żadnej płukanki. Oba oleje są półsyntetyczne o praktycznie takich samych parametrach i możesz je zamieniać bez żadnych obaw.Oba oleje spełniają tez normę VW 5XX Poprostu jak podczas każdej wymiany rozgrzej silnik do 90stpni i spuść stary, zalej filtr oleju nowym olejem i potem wlej taki sam olej do silnika
W załączniku schemat sterowania silnikiem - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Tam jest silnik CAYC a nie CYAC. Trzeba sprawdzić przewody przepływomierza G70 oraz czujnika ciśnienia doładowania G31. Przydało by się zrobić logi by było widać odczytu z tych czujników. Z błędów widać że czujnik ciśnienia doładowania łapie błąd po włączeniu zapłonu....
przecież widzisz że pompa bez sensora ja Ty to nazywasz Nie ma przesłony!!! nic Ci nie da przekładka... to są inne pompy... oczywiście przełożysz ,,sensor" i samochód będzie jeździć... tyle tylko, że w takim okresie jak teraz (zimowym) znacznie dłużej będzie się nagrzewał... bo po to jest ta przesłona, aby silnik jak najszybciej uzyskał temperaturę...
Wlałeś po prostu tyle ile spuściłeś, czyli mniej niż połowę. Korek ma być zawsze zamknięty jak silnik pracuje.
No to według moich danych masz silnik AVU a nie AKL.
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
Witam mam pytanko mianowicie czy silnik wspomagania elektrycznego Skoda Octavia 2 1.9 tdi to silnik BLDC ? Zalega taki u znajomego i chciał bym go wykorzystać do napędu hulajnogi lub roweru, niestety nie znam typu silnika ani parametrów pomoże ktoś ?
ECU silnika jest centralnie w podszybiu tak jak kolega wyżej pisał. Pod siedzeniem nie ma nic w tych autach.
U041600 - Elektroniczny program stabilizacji (Sygnał niezrozumiały)P167E00 - System start/stop (Przekroczenie czasu rozruchu)P229500 - Zawór regulacji ciśnienia paliwa 2 (Zwarcie do masy)U042800 - Czujnik kąta skrętu koła kierownicy (Sygnał niezrozumiały) Sądzę kolego że błędy pierwszy / drugi i czwarty wystąpiły przy okazji bo silnik zgasł właśnie...
I tu masz problem. Silnik nie dogrzany i dlatego trochę spalanie podniesione.
Powiem tak że niektórzy z takim stanem silnika jeżdżą latami gdzie ubytków lub przyrostów w znacznych ilościach nie widzą a silnik pracuje normalnie. Tak objawy wcześniej przedstawione oraz te do sprawdzenia skłaniają się w stronę uszczelki pod głowicą(dla bardziej zaawansowanych mogą to być mikro pęknięcia głowicy lub bloku co należy sprawdzać przy...
Jeśli chodzi o to czy silnik ucierpiał to moim zdaniem wcale. Żeby zatrzeć silnik trzeba spuścić z niego olej i jechać godzinę. Takie chwilowe niedosmarowanie na pewno nic nie wniesie do zużytego silnika. Oczywiście zakładając, że to silnik a nie czujnik ciśnienia.
Silnik mało spotykany, w 1,6 mpi winą była wiązka, tu może być uszkodzona sama przepustnica Jak usterka jest cały czas to będzie łatwiej znaleźć przyczynę.
A nie lepiej szukać tego co masz, bo te nowsze będą drogie, całe silniki pewnie z 4 tys, słupek może 3.. No ale stary na pewno będzie trwalszy, wszystko zależy, ja osobiście wolałbym starszy, wszystko podobierać, potem zmienić graty, zestroić i mieć trwały dobry silnik z większa mocą, niż kombinowanie w coś nowszego.
Kupić sprawny i właściwy do tego auta sterownik. Czyli de facto silnik podnoszenia szyby z elektroniką.
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
Może rozrusznik się kończy.
Ogólnie to działa to tak. W silniku jest styk pozycji spoczynkowej wycieraczek. Jeżeli włączysz wycieraczki i je wyłączysz to przekaźnik podtrzymuje tak długo napięcie aż dostanie informacje ze stuku pozycji spoczynkowej. Wtedy rozłącza zasilanie silnika i wycieraczki stają gdy są na dole szyby. Jeżeli się nie zatrzymują po wyłączeniu ich manetką to...
Skoda Octavia I 1,6, Golf 4, i inne ze skrzynią 02k - przy około 200k luzują się i obrywają nity mocujące koło zębate do dyfra. W efekcie nity fruwające w skrzyni wybijają dziurę w obudowie skrzyni i wycieka olej. Są już nawet gotowe zestawy naprawcze ze śrubami z nakrętkami do naprawy tej wady.
Jeśli rozrusznik kręci dobrze na zimnym, do tego pompy nie posiadasz tylko pompowtryski więc o ile rorząd dobrze ustawony to na 90% korekcja mapy paliwowej. Za jednym zamachem dostroisz silnik do aktualnego przebiegu (części się zużywają), zwiększą dawkowanie na ciepłym oraz zmniejszą minimalne wymagania co do obrotów silnika i dawkowania paliwa przy...
Cały mechanizm do sprawdzenia. Może się przytarł i stawia większy opór dla silnika, a może już sam silnik ma wytarte tuleje i ciężko chodzi.
Brakowało 2 bezpieczników 20A oraz bezpiecznik od zapłonu był 15A, a nie 20A, dodam że kolega mechanik sprawdzał bezpieczniki w silniku, a ja tam nie zaglądałem. 😂😂
U mnie tps padał skokowo czyli pyk i silnik chodzi jak traktor i nie reaguje na gaz czasem po chwili gasł. Przekopałem całą wiązkę od ECU na silnik zanim złapałem przepustnicę jak robi zwarcie. Rozgrzej silnik jak się pojawią objawy miernik w rękę i najlepiej na pracującym silniku sprawdzaj zasilania na czynnikach przepustnicy.
Pisałeś, że silnik został wymieniony na starszego typu z turbosprężarką z zaworem upustowym - jaki obecnie masz symbol silnika ? Jeśli będzie to silnik o symbolu AGR to wystarczy, że wyczyścisz zmienną geometrię w turbo z silnika ALH i wstawisz ją w miejsce obecnej i poprawisz układ podciśnienia wg tego schematu oraz wstawisz z silnika ALH kompletne...
Stawiał bym na pompę paliwa. Wygląda na to że silnik wypala zapas paliwa z przewodów - a pompa nie podaje następnej porcji. Sprawdź czy pompa pewnie włącza się po każdym przekręceniu kluczyka. Sprawdzić trzeba by przekaźnik pompy, przewody i styki. Sama pompa też może szwankować.
Idziesz dobrą drogą, kabelki ugniły. Rozwiń wiązkę. Jeśli to ten silnik co myślę, to wiązka gnije w części, która idzie od silnika w dół na podłużnice z prawej strony jak stoisz przodem do samochodu. Miałem wielokrotnie ten problem z vw i skodą ,nie działały różne czujniki zależnie co zgniło. Pamiętam jeszcze, że po drodze było takie okrągłe złącze...
Mam taki sam samochód i miałem bardzo podobne objawy (gasł silnik np. na skrzyżowaniu). Ratowałem się wówczas ruszaniem wiązki do cewki. Pomagało na krótko. Wymiana kostki też pomogła na krótko. Ale wymiana cewki (odsuwałem ten pomysł ze względu na koszty) rozwiązała problem.
Jeśli działa prawa strona to raczej to nie bezpiecznik. Może być uszkodzony silnik sterujący klapą albo sama klapa. Podłącz sprzęt, powinno wyrzucić jakiś błąd.
A czy udałoby się jeszcze ustalić jaka nierówność jest dopuszczalna dla płaszczyzny bloku i głowicy? Gdzieś czytałem, że dla podobnego silnika, dla głowicy jest 0.05mm. Nie interesuj się krzywizną bloku, jesli silnik nie był patologicznie przegrzany. Niepłaskości głowicy i tak nie sprawdzisz, bo liniału dla jednego pomiaru kupował nie będziesz - jeśli...
Na akumulatorze są trzy zielone bezpieczniki o których wspominał Ireneo, juz je sprawdziłeś ale teraz sprawdź czy za nimi na trzech czerwonych kablach jest prąd. Sprawa druga, pisałeś, że silnik łapie temperaturę, chyba lepiej zająć się tym problemem niż naprawiać klimę.
Nie ma takiej opcji, moja skoda z 2013 nie wkręcała się na postoju to Twoja tym bardziej. Większość samochodów po 2012 roku tak ma.
U mnie silnik się grzał klima nie działała był padnięty bezpiecznik w komorze silnika . Jeśli na włączonym silniku załączysz klimę to oba wentylatory mają zadziałać natychmiast. Mnie przypaliło gniazdo bezpiecznika. Wcześniej przyczyną kłopotów był czujnik temperatury i wskaźnik świrował.Klima padła później wraz z szaleństwem wskaźnika temperatury....
Bezpieczniki, przekaźniki, wiązka, wentylatory.
Nie masz BSI kolego.
Witam Problem moj polega n tym iz kupilem oststnio nowy silniczek podnoszenia szyby prawej przedniej. Po podlaczeniu nowego silnika niestety efekt z szybami byl ten sam czyli tylko "pyka" i nic wiecej zarowno dzieje sie to z pomoca przycisku na drzwiach pasazera jak i kierowcy na panelu glownym szyb. Prosze o podpowiedz czy to jes wina silnika czy tez...
Samochód po remoncie silnika, głowica splanowana , wymienione prowadnice, zawory dotarte , uszczelniacze, popychacze, uszczelnienia, rozrząd kompletny,mam problem z tym jak odpalę i przycisnę gaz tak do 4tyś to auto gaśnie i traci kompresje po dłuższym kręceniu odpali ale telepie silnikiem i kopci na biało tak jak by na któryś tłok nie palił po jakimś...
Witam . Mechanik powiedział mi że mam błąd sterownika silnika , objawy sam wchodzi w obroty po odpaleniu później faluja itd , przepustnica czyszczona egr też dlatego pojechałem pod kompa z tym i wyszło sterownik , czy jeśli kupię taki sam model numer itd I identyczne parametry auta to rozwiąże problem?
Witam, po przejechaniu 160 km zatrzymałem się na 10 minut, kiedy chciałem ponownie odpalić auto rozrusznik w ogóle nie kręcił tylko było słychać cykanie, pomyślałem rozrusznik, ale spróbowałem na kablach i zapalił tylko że silnik chodził jak traktor i wszystkie kontrolki się świeciły i nadal było cykanie. Ktoś ma jakieś pomysły?
Witam. Mam Skaoda Octavia 2. Od kilku dni jeśli się jedzie to na pulpicie wyświetla się silnik, auto traci obroty i szarpie samochdem.
Proszę o poradę lub diagnozę silnik po remoncie, naprawa głowicy- wymiana prowadnic, zaworów, popychaczy, planowaniu, wymiana innego spodu silnika, po zamontowaniu brak możliwości odpalenia z rozrusznika rozrząd po wymianie....nowy i dobrze ustawiony po próbie uruchomienia z rozrusznika obrotomierz wskazuje 3000 obrotów, , VAG wskazuje uszkodzenie czujnika...
Witam. Jest na forum wiele problemów z kontrolką świec żarowych, bo nie gaśnie, albo zapala się tylko na chwilę. Mój problem jest taki, że kontrolka nie zapala się w ogóle silnik kręci jak szalony, ale nie odpala. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem w Skodzie Oktwi, może zna sposób na rozwiązanie problemu. Proszę o pomoc i dziękuję za tematyczne...
witam problem polega na dziwnym odgłosie dochodzącym z włącznika awaryjnych takie pstrykanie podczas jazdy a kolejny problem to zapala sie kontrolka otwartych drzwi w samochodzie i przy prędkości 130 km/h silnik traci moc gdy kontrolka jest zgaszona wszystko jest ok ale problem z pstrykaniem pozostaje skoda octawia rok 2002 1.9 tdi pompowtrysk
Witam mam problem nie mam sterowania na elektrozawór sprezarki w octavi z 2011 roku. Może ma ktoś schemat z kadrą leci sterowanie . Sprawdziłem sam elektrozawór i jest ok wiązka w komorze silnika też cala. Vcds wyrzuca błąd przerwa lub zwarcie w obwodzie elektrozawór u sprezarki.Myslalem że sterowanie leci prosto z panelu od klimy ale nie ma w kostce...
Witam, wrocilem do domu po pracy normalnie po 2 godz chcialem znowu jechać wsiadam odpalam a auto bardzo dziwnie chodzi , faluje gaśnie . Wyjmuję bagnet i nie widać oleju (miska cala)jak odpali na moment słychać uderzenia pod pokrywa jak by coś metalowego się ulamalo i latalo po całej pokrywie . Do tego silnie dmucha z korka oleju. Jakies pomysły ?
Witajcie. Mam problem ze swoją skodzinką. Silnik 1,6 75KM benzyna. Podczas opadów deszczu wiadomo jak wjadę w kałużę po tym auto zaczyna falować na obrotach i auto gaśnie. Nie wiem co może być tą przyczyną na komputerze nic nie wyskakuje. Wymieniłem czujnik Hala rozrusznik, kable, świece. Ostatnio paliła się kontrolka ABS też wadliwy czujnik został...
Witam.Temat podobny do innych na forach jednak nie do końca związane z moim przypadkiem. Problem jest z zapalniczką między siedzeniami,mam pod nią podpięta kamerkę,otóż niby działa ale co jakiś czas słychać pstryknięcie pod kierownicą i po paru sekundach kamerka się wyłącza,znowu po jakimś czasie słychać pstryknięcie jak by przekaznikach i po chwili...
witam serdecznie po kupnie auta pojawiły się problemy 1 pod nogami kierowcy i pasażera czuć zgrzyty 2 silnik delikatnie szarpie i przerywa odczuwalne drgania w środku 3 nawiew przerywa raz szybko i wolno 4 przy szybszej jezdzie drgania za pedale sprzęgła jest chyba przedmuch na kolektorze wydechowym nie wiem czy to może być spowodowane silnikiem ze...
Witam Mam skodę octavie I z 1998 roku z silnikiem 1.8 20V benzyna 125 KM z LPG i od paru miesięcy coś jest nie tak z mocą silnika. Po odpaleniu i ruszeniu samochód traci moc nie jedzie wciskając pedał gazu samochód nie zbiera się i słychać strzały w przepustnicy (nie chce jechać). Samochód w tedy jest na benzynie po złapaniu temperatury i przełączeniu...
Pacjent Skoda Octavia 1,6 tdi, 2012 rok, 105 km. Zerwany pasek rozrządu, zrobiona głowica, nowe wałki, rozrząd na blokadach. Układ paliwowy odpowietrzony, odpala i jeździ tylko jak.Ospała reakcja na wciśnięcie gazu. Mocy brak w całym zakresie, w okolicy 3 tyś czuć lekki wzrost mocy, tak około 10%. Na autostradzie z górki pojechał 140 km. Błędów brak....
skoda octavia silnik skoda octavia gaśnie silnik skoda octavia schemat silnik
lampa błyskowa wyzwalanie lekcja pierwsza bezpiecznik deska skoda
kabel brake radio płyta indukcyjna electrolux
SATAFIRM S11 Button Start Disabled on SSDs Adapter Logitech G Pro X Wireless - brak zielonej diody