A łożyska, obracają się ?
Po dłuższej przerwie w eksploatacji łożyska silnika wymagają smarowania , zwłaszcza że w takich silnikach stosuje się łożyska ślizgowe o dużej powierzchni . Sprawdź napięcie DC na kondensatorze elektrolitycznym i na diodzie Zenera. . Konieczne jest również sprawdzenie pojemności dużego żółtego kondensatora znajdującego się na PСB od strony druku.Podczas...
Olej silnikowy spokojnie SAE10W30. Co do ilości to jak postawisz pionowo (silnikiem do dołu) to zobaczysz wewnątrz ok 1cm od góry krawędź, do której umownie powinno się wlewać olej. Teraz złe wieści. łożysko powinno być odkryte i pod nim czyli od strony silnika uszczelniacz. Łożysko kulkowe poprzeczno-podłużne smarowane oczywiście wyżej wspomnianym...
Bez różnicy, sprężarka jest na łożyskach smarowana rozbryzgowo.
Cewka (dławik) i kondensator tworzą filtr przeciwzakłóceniowy. Smarować, czy nie powinno być ujęte w instrukcji silnika lub zabawki, jeżeli łożysko jest tzw. samosmarujące to smarować nie należy.
Tak jak napisał AdamC obroty silnika adapterowego wynikają z częstotliwości sieci. A napięcie i tak masz już trochę wyższe bo 230V, a silnik jest stary na 220V. Jak widzisz, to nie pomaga. Jeśli kreci się za wolno, to ma za duży poślizg. Biorąc pod uwagę ile to ma lat, to ma pełne prawo mieć gdzieś za duże opory. Nie wiadomo jaka była skuteczność Twojego...
Łożysk raczej nie czepiałbym się po tym co napisał autor topica... Ale skoro o tym mowa, to czy mierzyłeś temperaturę tych łożysk? Czy są smarowane?
Tak albowiem przekładnia i łożyska są smarowane rozbryzgowo.
często trzeba było uzupełnić oliwę w łożyskach silnika czy przekładniach. O ile jeszcze w wypadku silnika magnetofonowego jako taki dostęp do łożyska był, to dla większości odtwarzaczy CD talerzyk skutecznie go ograniczał. Jaką oliwę uzupełniać i po co to smarować? W silnikach DC z łożyskami ślizgowymi, nawet większej mocy nie trzeba uzupełniać żadnej...
Jak masz wyciągnięty silnik z kosiarki to da się lekko bez oporów pokręcić ośką silnika? Bo jak by ośka stawiała opór podczas kręcenia to stawiał bym na łożyska lub na brak smarowania. Nie wiem jak jest mocowany nóż kosiarki do ośki, wału silnika, ale może łożysko w kosiarce się zatarło i przez to silnik się grzeje i nie ma pełnej mocy. Jak sprawdzisz...
Tak jak koledzy sugerują, nawet najlepsza pompka z najwyższej półki się popsuje jak będzie kręcić na sucho. Woda w takiej pompce pełni dokładnie taką samą rolę jak olej w silniku samochodowym. Po pierwsze smaruje łożyska, po drugie chłodzi pompkę. Pompkę najlepiej jest przenieść na powrót kotła, dzięki czemu do pompki nie będzie się dostawało powietrze...
Wymiana paska powinna dać poprawę. Może być konieczne również smarowanie łożysk.
W obecnych czasach standardem są uszczelniacze z wargą przeciwpyłową, zwykłych raczej trudniej znaleźć. Jeśli to silnik z łożyskami smarowanymi ze skrzyni przekładniowej, ze względu na konieczność rozpołowienia do wymiany należy wybrać uszczelniacze markowe.
Nie są to silniki wysokoobrotowe dlatego wyważanie wału nie jest najważniejsze a co do smarowania łożysk to środki na bazie teflonu są także oleje z teflonem.
Dwa łożyska od strony koła magnesowego, oddzielone podkładką na wale korbowym, ponieważ kanał olejowy dostarcza mieszankę pomiędzy tymi dwoma łożyskami. Jedyny sposób na dobranie podkładki to pomiary... Ja to widzę tak. Wał z zamontowanym łożyskami po jednym z każdej strony i pomierzona szerokość. W lewym karterze łożysko zamontowane do końca. Następnie...
A pytanie mam o smarowanie tego silnika. Nie znalazłem do tej pory konkretnego poradnika czym i jak. Są natomiast w sprzedaży smary przewodzące do silników elektrycznych. Czy to kryterium jest wystarczające, aby użyć takiego smaru do przesmarowania silnika w środku? Tego silnika w środku się nie smaruje! Ma być suchy. Jedyny smar to ten w łożyskach....
A łożyska prawej i lewej rolki prowadzących taśmę? Te też muszą być odpowiednio nasmarowane i kręcić się swobodnie ale bez wyczuwalnych luzów. Całą mechanikę przesuwu taśmy musisz przejrzeć, porządnie wyczyścić i przesmarować. Również sprawdzić smarowanie łożysk silnika capstain oraz silnika serwo. Tym wewnętrznym kondensatorkiem w silniku się nie przejmuj,...
Czy pod soczewką jest coś co powinienem wyczyścić izopropanolem? Jest, ale się tam nie dostaniesz, a nawet jak Ci się uda to laser będzie do wyrzucenia dlatego, że soczewka jest wklejona precyzyjnie a całość dokładnie zjustowana (ustawiona) w trakcie produkcji. Widziałem gdzieś na forum temat, w którym jakiś Kolega twierdził, ze rozbierał głowicę laserową...
To ciekawe w sumie. W Ko jest tylko jeden jedyny uszczelniacz od strony magneta. Do sprzęgła dostaje się odrobina mieszanki, benzyna paruje i na wszystkim osadza się lekki olejowy film. Tak tez jest smarowanie łożysko kulkowe sprzęgła. Chińczycy uszczelnili wal od strony sprzęgła i zastosowali inny material cierny. Oszczędność? A co ze smarowaniem łożyska...
Raczej bym stawiał na to, że padła korba, tj. łożyskowanie stopy korbowodu. Silnik 2T przy hamowaniu silnikiem nie ma wystarczającego smarowania. Co do sprzęgła. Nie rozkręcił się zabierak na wałku sprzęgłowym? Nie padło łożysko wałka sprzęgłowego pod sprzęgłem lub po przeciwnej stronie sprzęgła (wałek nie ma luzów promieniowych)?
Witam wszystkich! Kilka dni temu w mojej hp5l coś zaczęło rzęźić i następnie drukarka drukowała już tylko w pełni zadrukowane całe czarne strony. Ponieważ rzężenie nie ustało, rozebrałem drukarkę i okazło się, że zabrakło smaru w ożysku ślizgowym śilnika na osi którego znajduje się kwadratowe lustro odbijające promień lasera. Po uzupełnieniu smaru rzężenie...
smarowanie mieszankowe przy zasilaniu gazem wyglądało w tym silniku zapewne tak: - polej do tych rurek pół kielonka oleju i podłączamy gaz :) na trochę starczy :) szczególnie, że łożyska toczne sporo wytrzymają bez smarowania
Sprężynka uszczelniacza musi być skierowana do wnętrza skrzyni korbowej tj. do wału. Sprawdź, czy uszczelniacz nie jest tzw. kierunkowy (strzałki wskazują kierunek obrotu wału). Nie pisz więcej takich głupot. Uszczelniacze wału gładką stroną do niego, sprężynkami w kierunku łożysk, oczywiście oprócz małego uszczelniacza w dekielku za wirnikiem prądnicy....
Ikarus ma chłodzenie wodne wał na łożyskach więc smarowanie rozbryzg bez problemu, z silnikiem 2.2kW może w przełożeniu 1:1, co do wydajności to wsio jest na elektrodzie
Tam żadne łożysko nie smaruje się wodą.
Dokładnie jest tak jak opisał Neronik1. Ja zapomniałem dodać że smarujemy olejem bo tylko olej może spłynąć rurką i dostać się do łożyska. Wskazane jest aby podczas smarowania uruchomić silnik i przycisnąć sprzęgło aby łożysko obracało się, wówczas smarowanie będzie efektywniejsze. Łożysko jest zakryte ale w miejscu nad rurką jest filc i specjalne doprowadzenie...
kwestia smarowania ramienia. Łożysk ramienia się nie smaruje. Tam są łożyska ostrzowe. olej maszynowy bardzo szybko parował Do silnika stosuje się olej do mechanizmów precyzyjnych.
Otwarcie zamknięcie przepustnicy do usuwania starego smaru w czasie okresowego smarowania łożysk silnika. Pewno silnik ABB? Dodano po 6 A tak to powinno się odbywać: Smarowanie podczas pracy silnika. ? Zdjąć korek spustowy smaru lub otworzyć zawór zamykający, jeśli został zainstalowany. ? Upewnić się, że kanał smarowania jest otwarty. ? Wprowadzić określoną...
To normalne na takim silniku. Jazda na mixolu oraz odrzutnik oleju (blokada na smarowanie łożyska) robią swoje. Możesz nawet po stronie sprzęgła nie odczuć żadnego luzu. Jak zależy Ci aby Simson tylko stał i był 100% DDR to nic nie ruszaj. Jeśli chcesz nim jeździć dalej i jak najdłużej na nierozdziewiczonym silniku, to wyrzuć odrzutnik oleju oraz wymień...
Tam nie ma co smarować i co piszczeć. Postaraj się zlokalizować źródlo. Czy gdy ręcznie przesuwasz wyłączony to wydaje jakieś dzwięki? Silniki przy nieodpowienim sterowaniu czasami mogą piszczeć ale to nie jest wada mechaniczna -raczej wykluczam. Jeśli sam go od zera składałeś to mogłeś rolki niewłaściwie zamontować i ociera coś o łożyska.
Pomiary można wykonać od strony elementów bez talerza. Rolkę z osi silnika zdejmuje się po poluzowaniu wkrętu blokującego, który jest dostępny pomiędzy korpusem silnika i tarczą z otworami. Należy smarować łożysko osi silnika, a nie wnętrze silnika. Cienka igła i rzadki olej pozwolą na zakroplenie środka smarującego na łożysko. GM
A idzie ten wirnik jakoś rozebrać żeby poprawić łożyska (panewki) lub ich smarowanie?
Dzięki za zainteresowanie i sugestie. Kol. gsminfo - problem dotyczył pompy a nie silnika. Kol. Marian_em-pytalem czy pompa ma łożyska i ile. Odp. Nie ma. Ma panewki smarowane wodą. Uszkodzone było sprzęgło pompa-silnik.
Teraz młynek pracuje... ale obraca się powolutku. (przy ręcznym obracaniu chodzi ciężko). No to zapewne łożyska wymagają oczyszczenia i smarowania, poczynając od tego przy komorze młynka
No widzisz, tak wyglądają nowe "podobno DDRowskie" popychacze sprzęgła. Bym się nie zdziwił, gdybym przeciął je brzeszczotem. Teraz pozostaje Ci szukać używanych oryginałów DDR, albo jak napisałeś wcześniej - kombinacja najdłuższych dostępnych wałeczków łożyskowych fi 5 mm i kulek między nimi. Odnośnie łożyska - niech zgadnę, miałeś założony odrzutnik...
A ten wałek to z przed ilu dekad ? Łożyska smarował ktoś kiedyś ? Może się kwalifikują do wymiany, podobnie może być w silniku. Piła zamocowana centralnie ? Może wałek marnie wykonany i piła ma bicie osiowe. Lub sama piła skrzywiona itd. Zmniejszanie obrotów nie ma sensu.
Możliwe że jakaś przekładnia/łożysko nie ma odpowiedniego smarowania... ;) Edit, teraz włączyłem film i to słychać jak by buzzer wdawał dźwięk albo coś ze sterowaniem silnika PWM.....
Tradycyjnie, silnik nitowany ; w dodatku nie da się wymienić tylnego łożyska, bo magnes od prądnicy tacho też jest nitowany!!! :D :wink:
Ja do smarowania łożysk ze spieków w silnikach elektrycznych ( między innymi w Tonetce i ZK240) zawsze stosowałem i stosuję olej wrzecionowy (tak dawniej się nazywał), a obecnie olej do maszyn precyzyjnych lub olej parafinowy.
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Może pomoże kropla rzadkiego oleju na łożyska.
Myślę, że masz wyrobione łożyska ślizgowe. Łożysk ślizgowych w tego typu silnikach się nie smaruje.
Mechanicznie - o ile wał nie ociera bokiem o kartery - to nic złego nie powinno się dziać. Odrzutnik oleju blokuje smarowanie łożyska. Z perspektywy czasu, łożysko od strony sprzęgła zużyje się szybciej niż łożysko po stronie zapłonu. Moim zdaniem jeśli nie masz ochoty ponownie rozpoławiać silnika, to zostaw tak jak jest. Przy następnym remoncie (wymianie...
I wszystko jasne, dziękuję za wyjaśnienie. :D Spróbuję kiedyś tej metody jak będę rozbierał coś gdzie występuje takie łożysko.
Na początek do czyszczenia i smarowania łożysk i przekładni silnika, oraz całego podajnika. Mogą stawiać zbyt duży opór i stąd tak duży prąd przy starcie.
Zawieszanie to 99% uszkodzone łożyska najczęściej ślizgowe, można regenerować przez wyrównanie niecentryczności i uzupełnieniem tulejkami ale to na chwilę.Nie wielka ilość smaru nie zaszkodzi choć orginalny smar w synchronicznych to woda.
Jeśli nie było oleju a łożyska wału oryginalne to zapewne rozleciało się łożysko wału bo są smarowane olejem z silnika te od strony sprzęgła.
Przypomnę że ten silnik ma łożyska wału korbowego smarowane olejem przekładniowym. To oznacza że uszczelniacze znajdują się wewnątrz silnika i wymiana wiąże się z rozpołowieniem silnika. Simmerringi są montowane „sprężynką” na zewnątrz więc jest mniejsze ryzyko zaciągania lewego powietrza (a raczej oleju) ale może powodować wyciek mieszanki do skrzyni...
badek - a powiedz mi co za problemcze smarowaniem silnika malucha? Jest przecież oryginalna miska, pompa oleju i zapewne też olej w silniku. Łożyska ślizgowe w postaci panewek zatarły by się w try miga bez smarowania
Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
Oto zdjęcie (czy to dozownik?) do tego dochodzi ten olej: http://obrazki.elektroda.pl/8104931000 1346355730.jpg Tak, to jest pompka oleju. Od niej wychodzą dwa wężyki do króćca dolotowego. Od niego idą kanały doprowadzające olej do łożysk wału korbowego, gdzie dalej zostaje wyrzucony do komory korbowej i smaruje pozostałe części silnika. Ps. Czy mogę...
Witam W agregacie lodówkowym silnik pracuje w oleju transformatorowym, olej ten ma zapewnić : smarowanie sprężarki i łożysk, chłodzić i izolować uzwojenia silnika. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie zbiornika powietrza powyżej sprężarki, połączenie rurką bez jakiejkolwiek armatury zapewni powrót wyrzuconego oleju do sprężarki w czasie postoju,...
Witam. Panowie! czytajcie ze zrozumieniem! Jeżeli łożysko "pada" po półtora miesiąca ( ok. 1000 godzin) to nie może to być wynikiem niewłaściwego smarowania. Pozdrawiam.
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
Czy , jak określasz, "wibracja" dźwięku ma charakter przydźwięku 100 Hz, co wskazywałoby na utratę zdolności filtracyjnych zasilacza. Zajrzyj do tego filmu: to są oscylacje o częstotliwości kilku herców i z przydźwiękiem sieciowym nie mają nic do czynienia. No właśnie sęk w tym że to falowanie jest słuszalne tylko przez głośnik wewnątrz urządznie lub...
Niestety mechanika też (at)ritterx w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne") To jest ten sam przypadek gdy silnik BLDC jest chłodzony umieszczonym na jego wale wentylatorem o niesymetrycznej...
Witam. Ta maszyna nie jest już pierwszej świeżości i powinna być regularnie smarowana. W każdym łożysku ślizgowym masz dziurkę, w którą należy wlać kilka kropli oleju. Usuń też nitki i kurz z mechanizmu w okolicy bębenka na nić. Silnik najlepiej rozbierz, wyczyść i sprawdź stan łożysk. Powinien obracać się bez oporu. WD40 jest dobry to czyszczenia,...
Witam ! Jeśli tego typu silnik po okresie nie używania nie działa może to znaczyć że oliwa która smaruje łożyska ślizgowe w tym silniku zastygła. Łożyska ślizgowe należy "zasilać" co jakiś czas bardzo rzadką oliwą np. wrzecionową, tą oliwą smaruje się mechanizmy maszyn do szycia. Nasącz nią wkładki filcowe w osłonach. Pozdrawiam. Stefan ps. jeśli po...
Problem to brak smarowania na łożyskach ślizgowych silnika. Przesmaruj je a wtedy silnik będzie pracował przy wyższych obrotach co spowoduje lepsze wychłodzenie spiral i wtedy bezpiecznik termiczny nie zadziała!
Do smarowania można używać zwykłego smaru do łożysk, ale są to łożyska kryte z zapasem smaru, którego wystarczy do końca "żywota" łożysk. Turbinę odkręca się jedną nakrętką na końcu wirnika silnika - sama schodzi. Trzeba tylko pamiętać o kolejności ułożenia elementów. Proponuję jednak wymienić łożyska na nowe /to niewielki koszt/ i wyczyścić komutator...
Mam TIG-a w pracy i czasem spawam, to nie problem. Nowy taki silnik to koszt 1200zl więc myślę że warto. W niej są carbonowe łożyska ślizgowa, nie smarowałem niczym, może rozebrać i przesmarować?
Silnik w Jetforce posiada łożyska wału korbowego smarowane olejem z dozownika. ...ale tam jest wstawiony inny silnik. Pewnie masz dwusuwowy silnik, do niego trzeba lać mieszankę paliwa z mixolem w celu zapewnienia smarowania. W wielu współczesnych dwusuwach leje się czystą benzynę, a olej jest podawany przez specjalny dozownik.
Zacząłbym od silnika, czy jego łożyska są sprawne ( może kropla oleju by pomogła ) . Raczej całą dmuchawę zdjąć, rozebrać, porządnie wyczyścić i ewentualnie przesmarować. Z tym smarowaniem to też uważać - niektóre elementy powinny być suche - smar z kurzem tworzy doskonałą pastę ścierną Poza tym czy w sterowniku nie da się ustawić obrotów minimalnych...
Magnetofon ma już swoje lata i pewnie nikt nie czyścił i smarował na nowo łożysk silnika. Łożska ślizgowe, a takie są w tym silniku, wypadałoby co jakiś czas potraktować kropelką oleju do tego typu łożysk. Jeśli silnik nadmiernie się grzeje dobrze by było rozebrać silnik, umyć i oczyścić oś i panewki np. benzyną ekstrakcyjną i przesmarować na nowo łożyska.
a mam pytanie do twórcy konstruktora -jakie zastosowałeś łożyska? -czym one są smarowane? pozdrawiam Patryk
to że wiatrak się obraca to jeszcze o niczym nie świadczy bo może mieć za duży pobór i okład wykryje za duży pobór zanalizuje go jako stojący i procesor wyłączy wzmacniacz co w takim przypadku zrobić ja odłączam wiatrak podłączam po 1,5v i sprawdzam pobór prądu jeżeli pobór jest w okolicach 10ma wiatrak się kręci stabilnie i pobór nie skacze to wiatrak...
Rozwodzicie się nad tym tematem,aa ja nie widzę tu jednej podstawowej rzeczy !!! Jak został rozwiązany problem smarowania łożysk silnika jak o tłoka sprężarki w agregacie od lodówki ??? Gdy pracuje on w lodówce spręża czynnik chłodzący jak i olej zawarty w instalacji !!! Poza lodówka pracował będzie na sucho taka jest prawda. Gra nie warta jest świeczki...
Silnik jest tam stałoprądowy i raczej trudno go wykończyć elektrycznie , zwłaszcza , że ma zabezpieczenie przeciążeniowe. Ważne oczywiście jest jego chłodzenie ale jak piszesz wiatrak jest na swoim miejscu. Głośniejsza praca może być związana z łożyskami albo w samym silniku albo w rolkach. A jaki smar używasz do smarowania taśmy? Smarujesz równocześnie...
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Większość starych małych 2T była na tulejkach a raczej na łożyskach ślizgowych. I by smarowanie takiego łożyska było dobre główka korbowodu była nacinana wraz z łożyskiem ślizgowym. A wały silników samochodowych wiesz na czym się kręcą? Ale tam jest oczywiście inne smarowanie.
Proszę zwrócić uwagę, że taka sama podkładka oporowa i tulejka pod kołem zębatym znajduje się także na kole zębatym. To powinno dać do myślenia. Niestety, silnik z takim rodzajem smarowania łożysk wału korbowego (olejem z przekładni) ciężko złożyć metodą "na ciepło" i bez użycia młotka.
Sam olej posiada dużą gęstość i nie jest w stanie wniknąć w mikrokanaliki z których zbudowane jest łożysko.Stosowałem ten sposób smarowania do dziś smarując w ten sposób łożyska w silniku maszynki do golenia Charków.Nic wieczne nie jest lecz kto częściej smaruje ten jedzie.Pewnie jak smarowanie po pewnym czasie się skończy to silnik zwalnia i się zaciera.
Ditech nie może pracować na mieszance. Komora korbowa pompuje czyste powietrze i wówczas nie ma smarowania. W komorze regulatora ciśnienia zbiera się olej który powoduje problemy z rozruchem i pracą silnika. Poza tym, niektóre silniki (także na gaźniku) mają dozowanie oleju do łożysk wału korbowego i z tego powodu także nie mogą pracować na mieszance....
Łożysk się nie smaruje przecież. Jeżeli jesteś pewien, że to wysprzeglik to naprawa polega na wymianie.
Aby wymienić uszczelniacze w tym silniku nie trzeba całkowicie rozpoławiać silnika wystarczy zdemontować sprzęgło i z drugiej strony alternator. Po tym zabiegu można "wydłubać" uszczelniacze (simeringi) i zamontować nowe. Łożyska główne wału korbowego są smarowane z mieszanki paliwowej i uszczelniacze są na zewnątrz łożysk. Zobacz jak można zamontować...
Izopropanol nie rozpuści izolacji uzwojeń natomiast na pewno wypłukał smar z łożysk silnika. Wypadałoby jak najszybciej uzupełnić smarowanie. Ja do tego używam zwykłego, dobrej jakości, syntetycznego oleju silnikowego. Po jednej kropli na panewki łożysk powinno wystarczyć. Czy średnia prędkość przesuwu taśmy jest teraz ok?
Te z aluminiowym, rozkładanym na dwie połówki korpusem są na łożyskach. Obydwie wersje dają się smarować rozbryzgowo - w wersji smarowanej z silnika wystarczy zaślepić wlot i wylot oleju korkami. Ważna rzecz, to zapewnić im jakiekolwiek chłodzenie - ze względu na małą powierzchnię żeberek cylindra i głowicy. Bardzo szybko się grzeją, a co za tym idzie...
Trochę zamieniona kolejność obróbki. Spawanie może przekosić wał i będą lecieć łożyska. Co do silnika- poziomy wał, od kosiarki jest pionowy i jak obrócić nie będzie smarowania.
Ja mam Ardo A410 z 2005 roku. Dotychczas wymieniłem grzałkę i pompę wody. Co pewien czas otwieram ją i smaruje łożyska silnika i zewnętrzne bębna. Na razie to przynosi efekty. Pompa wody jednak znów będzie do wymiany, bo hałasuje i cieknie - ma dwa lata. Jeśli na takich częściach robią nowe pralki, to będę Ardo naprawiał dokąd się da. Niestety części...
Wielkie dzięki umyłem zwykłą benzyna od razu inaczej wygląda. Jaki smar polecilibyście do smarowania łożysk? Żeby się nie rozstapiał pod temperaturą?
Do trans-serwis: Z całym szacunkiem kolego wiem co to jest łożysko ślizgowe i z czego zrobione (brąz spiekany z dodatkiem grafitu, nasączony próżniowo olejem), zapamiętałem w technikum jeszcze ;) , niemniej jednak ja pisałem o tym, że nigdy się nie spotkałem aby uległo zatarciu i w efekcie nastąpiło rozerwanie główki korbowodu, kiedy w silniku było...
Może nie na temat ale mi w elektrykach najbardziej podoba się to, że nie zmienia się tam oleju. Mam nadzieję, że naukowcy coś wymyślą. O ile oleju silnikowego jako takiego nie ma to nadal są elementy mechaniczne wymagające smarowania lub co najmniej okresowych wymian. Silniki elektryczne mają łożyska(awaria łożyska jest w zasadzie wiodącą przyczyną...
Co do nakrętki ,to za mało .Żeby ją odkręcić ,to trzeba unieruchomić wirnik ,z drugiej strony. Jest to możliwe?Bo za turbinę nie radzę niczym trzymać ,bo się zegnie (skrzywi) i będzie "biła" A łożysk się nie smaruje ,tylko wymienia.
Ale co smarowałeś? Bo wałka po którym chodzi karetka nie smaruje się. Wyczyść go, wyczyść panewki karetki, sprawdź czy rolka dociskowa nie jest jeszcze przypadkiem plastikowa. Czy bez taśmy też tak chodzi? Uszkodzony może być też napęd taśmy, jak i zatarte łożysko silnika.
Panewki moczy się w oleju silnikowym i nie potrzebują dodatkowego smarowania.
Pompy z silnikami DC szczotkowymi, na przykład firmy ABB. Stosowane przy konsolach olejowych urządzeń petrochemicznych takich jak sprężarki, turbiny, generatory... stosowane jako do awaryjnego smarowania łożysk w wypadku braku prądu, zasilane akumulatorami.
Silniki składane dawnym sposobem za pomocą młotka... Może i jeździły, ale też ciekawie wyglądały kiedy trafiały potem do specjalistów. Generalnie temat nadaje się do napisania bardzo długich postów, jakoś nie mam czasu i ochoty pisać od A do Z, więc odpowiem tylko na ważniejsze sprawy. W Simsonie wrażliwe były czopy wału korbowego produkcji DDR, fabrycznie...
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Przecież sprężarka od Ikarusa to nie to samo co od Jelcza, łożyska główne kulkowe, korbowodowe igiełkowe. Wydajność koło 20m3/h jak dobrze pamiętam. Z każdego innego współczesnego pojazdu sprężarki są łożyskowane ślizgowo ze smarowaniem ciśnieniowym od silnika.
Wiemy przecież, że więcej klientów ,,nagarnie" auto elektryczne, z bardziej sprawnym silnikiem napędzającym. Moja myśl, krąży wokół silnika, z bardzo małą szczeliną, między wirnikiem a stojanem. I aby to uzyskać, tu najważniejsze jest ułożyskowanie wału wirnika. I tu, podglądam widziane przeze mnie, maszyny prądu stałego, amerykańskie, stosowane do...
O ile dobrze pamiętam do łożysk np. w silnikach elektrycznych nie zaleca się oleju. Najlepiej sprawdź jaki rodzaj smarowania powinien być zastosowany w twoim przypadku. Coś podobnego ja na zdjęciu mieliśmy w firmie do smarowania łańcuchów, Natomiast do łożysk stosowałem coś takiego [url=https://www.perma.com.au/fileadmin/...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Pomysł jest taki, by wstawić w to newralgiczne miejsce oring https://obrazki.elektroda.pl/3385852800_... Udało się dobrać oringi o odpowiedniej średnicy, ba, nawet założyć. Co prawda zwiększają nieco opory, ale tylko podczas kręcenia pedałami do tyłu, co w praktyce niezmiernie rzadko ma miejsce. Sporadycznie o mały kąt, żeby ustawić...
Przyczyn zwalniania obrotów młynka może być brak smarowania oś silnika - tulejki. Gdy kończy się zapas oleju w podkładkach filcowych przylegających do tulejek spełniających rolę łożysk to oś wirnika - tulejka pracuje na sucho i wówczas spadają obroty na silniku. Smarowanie można przywrócić nasycając ponownie podkładki filcowe olejem do maszyn do szycia.
Spróbuj odpalić silnik dwusuwowy na czystym paliwie, co się zatrze szybciej łożyska, korba czy tłok z cylindrem? W silnikach MZ 250 był taki bajer który blokował przepływ oleju/mieszanki do łożysk wału korbowego, a mimo tego robiły 40–50 Mm przebiegu bez remontu. Podobny bajer zrobiono w silnikach Simsona S51, ale tylko na łożysku od strony zapłonu...
Do kol. Rafik - chyba pomyliłeś się, przecież temat dot. silnika 2T, więc jaki rozrząd itd.. Odnośnie uszkodzonego łożyska, to czy korzystasz z automatycznego mieszalnika oleju z paliwem, czy zlikwidowałeś i przyrządzasz sam mieszankę paliwową. Nie jestem pewien, czy Twój silnik ma ten typ pompki olejowej, która oddzielnie kieruje olej celem zmieszania...
Z wymianą łożysk to może być ciężko, ponieważ silnik jest zamknięty na nity (co z nimi zrobić??. Łożyska są otwarte i smarowanie zawsze pomagało na rok, 2 lata, luzów nie ma. Z fartuchem nie będzie problemu myślę.
No to jednak miałem rację z tym triakiem, jeśli chodzi o łożyska silnika pryśnij je jakimś preparatem smarującym w sprayu, może trochę się uciszą.... Pozdrawiam.
Czy ma wpływ na to ten smar. I czy powinienem go szczyścić. Powinieneś bo w tym silniku, który wygląda jak od wycieraczek samochodowych, smarowane są tylko łożyska na wałku, ale są prawdopodobnie hermetyczne i do czasu kiedy nie mają luzu są bezobsługowe. Czy masz na tym silniku jakieś oznaczenia?
anpaw-grojec To miał być żart oczywiście. Swoją wspaniałą konstrukcję testowałeś 10min no może godzinę. Wiatrak ma chodzić lata nie godziny, dni czy miesiące. Co najwyżej przegląd raz do roku smarowanie czyszczenie itp. Rozbierałeś silnik od tej wkrętarki są tam łożyska kulkowe? Raczej nie. Do tego jeszcze komutator w badziewnym wykonaniu.
smarować łożyska smarować łożyska rolki silnik smarować
rygiel domofonu efekt ambilight oporność kabel antenowy
pralko suszarka pralka bosch wyświetlacz
Rezystancja potencjometru 47k w centralnym położeniu Olej do skrzyni biegów Goldoni Uno Bingo: ile wlać?