Wałek na końcu ma 22mm wcześniej tuż przy silniku jest szerszy i wynosi 24,7mm A-160mm B-140mm Coś tu nie pasuje . Nie ma wałków 22 są 19 /24 /28 . A co do wymiarów łap to silnik o takich wymiarach musiał by mieć wałek 28. Spójrz sam. https://obrazki.elektroda.pl/2853882000_...
http://www.blocklayer.com/pulley-belt.as... prosze
Proszę bardzo: http://obrazki.elektroda.pl/4276069100_1... Kondensator 25uF/450V. Proszę pamiętać że pracowała z gazem R407C. Pozdrawiam
(at)Gryszka B Czy skończyłeś już swój kompresor? Czy silnik 3kW 1f radzi sobie z dwiema sprężarkami HS11? Zbudowałem kompresor z jedną sprężarką HS11 i silnikiem 3f 2,2 kW. Obroty sprężarki to ok. 1400 na min. Silnik jest przewymiarowany a przez 3f mam ograniczenia gdzie mogę postawić kompresor. Myślę nad wrzuceniem silnika 1f. Zastanawiam się tylko...
Silniki sprężarki i reduktora wpięte razem, równolegle do zasilania. Tylko silnik kompresora ma mieć wyłącznik ciśnieniowy po drodze w szeregu. Jak takie coś sprawia problem, to wybacz.
To zamiast przekaźnika daj stycznik pompy hydraulicznej od paleciaka. Tylko pytanie, ile takich startów zniesie silnik. Dla tego układ z zaworem upustowym ułatwia życie również silnikowi sprężarki.
Kup kompresor spalinowy. Żadne z agregatów poniżej 3000zł nie ruszy silnika 1,5kW i jeszcze ze sprężarką. Ba agregaty za 2000zł nie dokonają rozruchu silnika 2,2kW luzem!!! uważajcie.
W presostacie jest zawór odprężający sprężarkę (spuszczający ciśnienie z cylindra sprężarki), gdy jest w stanie wyłączonym. Presostat wyłączony - zawór otwarty. Presostat załączony - zawór zamknięty. Jeśli ta rurka do presostatu nie jest dziurawa, to trzeba wyjąć zawór odprężający z presostatu i go sprawdzić. Kiedyś demontowałem to w presostacie wyglądającym...
Ten większy. Kompresor samoróbka? Bo inaczej powinien być w układzie zawór zwrotny i presostat, który w momencie wyłączenia silnika upuszcza powietrze z przewodu pomiędzy butlą a sprężarką. W ten sposób w momencie startu sprężarka a tym samym silnik ma "łatwiej".
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8... Wystarczy po czytać było wielokrotnie co i jak
Witam. Ten silniczek nich już do emerytury kręci tą sprężarkę, w tej chwili nawet nie masz możliwości wymiany łożyska od strony wałka bo koło przyspawane. Patrząc na gabaryty nie ma dużej mocy i raczej nie pociągnie większego kompresora.
Wygląda mi to na silnik od kosiarki elektrycznej. Nie zmieniać nic tylko złożyć elektryczne sprzęgło od sprężarki klimatyzacji samochodowej. Silnik startuje bez obciążenia a kompresor (sprężarka) dołączany później.
Bez różnicy, sprężarka jest na łożyskach smarowana rozbryzgowo.
Że sprężarka dwu tlokowa? Marnie to widzę, we wszystkich kompresorach dwutłokowych jakie widziałem moc silnika była od 3kW w górę.
Witam. Od jakiego urządzenia niestety nie wiem. Jedynie mogę powiedzieć,że taki kompresor możesz napędzić silnikiem np.1,1kW. (jednofazowym). Silnik od pralki nie poradzi sobie z taką sprężarką.
Zabezpieczanie silnika jest ?
Po co przełącznik gwiazda trójkąt? Silnik nie powinien mieć ciężkiego rozruchu bo presostat spuszcza powietrze pomiędzy sprężarką a zaworem zwrotnym.
Witam. Mam pytanie odnośnie tego kompresora. Jaka on ma wydajność i jaki jest potrzebny do niego silnik? Mam możliwość zakupu bez silnika. Rozważam budowę sprężarki na bazie silnika samochodowego jako kompresor ale może warto zakupić taki? Potrzebuje sporej wydajności.
No własnie był elektryk zmieni pion i wszystkie kable bezpieczniki , a silnik napędza sprężarkę kompresora
Ta sprężarka pochodzi prawdo podobnie z Volvo , A poprawny montaż ... mocno do baniaka . Skoro sprężarka ma tylko wyjście na koło pasowe ( lekki stożek na wałku ) to smarowanie jej jest rozbryzgowe . Jeżeli chcesz dołożyć sobie problemów z pompą smarującą to kombinuj . Ale zasadniczo to same problemy . Ani wał ani korbowód nie przystosowany do smarowania...
Sprężarka klimy w VAG, obraca się cały czas z silnikiem w efekcie czego pada często przed 100km przebiegu Zatarty kompresor pali pasek PK chociaż teoretycznie powinno zadziałać - urwać się zabezpieczenie w sprzęgle Uszkodzona sprężarka nie nadaje się do naprawy
Witam z tego co poczytałem to jednak silnik 11 kw da rade wystarczy zastosować układ miękkiego startu lub sprzęgła. Podaj źródło tych informacji. Konkretne pytanie: zdjęcie sprężarki z tabliczkami. Jakie średnice kół pasowych masz obecnie zatosowane (silnik, sprężarka).
Czemu zatem we wszystkich kompresorach jakie widziałem na rynku są małe koła na silniku i duże na sprężarce? A odnośnie momentu silnika - mamy przecież przełożenie, które finalnie daje takie same obroty sprężarki, więc również moment obrotowy?
Nie da rady, silnik od pralki ma gdzieś 200W i nie pociągnie sprężarki, polecałbym silnik 1.5 - 2.2kW trójfazowy, tym bardziej ze zbiornik duży. Jeszcze kwestia jaka to sprężarka, od jakiegoś sam ciężarowego?
Pewnie trzeba by wyregulować presostat, widzę że ten model jest obudowany plastykami, co utrudnia dostęp do presostatu, ale jak by ściągnąć te obudowę, to w presostacie powinna być śrubka regulacyjna, przeważnie na klucz 10mm, ta śrubą reguluje się wysokość ciśnienia przy jakim wyłącza się silnik kompresora.
Co rozumiesz przez "odłączenie w pełnym obciążeniu"? Kick down, w pełnym bucie odłącza kompresor żeby nie zabierał koni z silnika
To mi wygląda bardziej na zabawkę , niż na kompresor . Do tego musisz kupić silnik i cały osprzęt . Ja , szukałbym sprężarki z autobusu lub innej ciężarówki . Są nie do zaje...chania . Pozdrawiam
Zakładam, ze to nie zatkany przewód łączący sprężarkę ze zbiornikiem, tylko jakaś usterka silnika, bądź sprężarki, więc efekt pompownia na pusto będzie podobny.
Na trwałości aż takiego zysku nie będzie po sprężarka będzie musiała dłużej pracować ale za to przy mniejszym obciążeniu.
Smarowanie rozbryzgowe. Przy silniku 1.1kW (1.5kW) i 1440rpm na wale sprężarki można pompować 8bar.
Nie wiem, czy kompresor będzie zadowolony, jak gorący zaciągnie powietrze -10°C, albo i niżej. I co się niby jemu stanie? Gorący silnik spalinowy też zaciąga powietrze o różnych temperaturach, sprężarki w samochodach nie mają podgrzewanego powietrza wlotowego
Czy po prawej stronie na 2 zdjęciu to nie kondensator? Nie. To nie jest kondensator. To jest termik, klixon itp. W załączonym pliku jest schemat elektryczny. Trzeba dokupić kondensator rozruchowy 20uF/370V (ew. 400V). Kompresor jest cichy. To fakt. Jednak do przewidywanego zastosowania średnio się nadaje. Dwie sprawy: 1. Olej POE zastosowany w sprężarce...
Nie zamontuje, bo to kompresor o układzie napędu bezpośredniego-silnik sprzężony ze sprężarką.
Nie przenosi?. Pasek założony, silnik się kręci a kółko sprężarki nie?.
Albo niezbyt fachowo przezwojony silnik, słaby styk na wyłączniku ciśnieniowym, lub jakieś opory na sprężarce.
Witam. Rezystancja uzwojenia rozruchu powinna być nieco większa od uzwojenia pracy. Rezystancja jest zależna od mocy silnika sprężarki. Jeżeli chłodziarka ma termostat mechaniczny, to możliwe, że on nie daję napięcia lub starter kompresora jest uszkodzony.
Problem jest z tzw. odprężnikiem. Jego zadaniem jest po zadziałaniu presostatu, spuszczenie ciśnienia pomiędzy wyjściem kompresora a zaworem zwrotnym butli. Przy spadku ciśnienia w butli, presostat załącza ponownie zasilanie, ale skoro odprężnik nie zadziałał, to ciśnienie napiera na tłok kompresora skutecznie blokując rozruch silnika. Bardzo częsta...
Nie chce kogoś wprowadzać w błąd dlatego prostuję silnik andori s-322 obraca się w lewo (patrząc na koło zamachowe )sprężarka ma prawe obroty patrząc na koło napędowe więc po obróceniu ku sobie będzie wszystko współpracować teraz aby zakupić silnik i kompresor .
Lej trochę ponad kreskę. Kreska to po prostu stan, niema max min.
Sprężarkę napędza silnik 2.2kw 1450 obr/min To to ma wydajność jaką? Bo 2,2kW to jest w miarę dla sprężarki HS 17.
Pytanie podstawowe jak duży jest ten kompresor? Jaki silnik? Jednofazowy, trójfazowy? Jakiej mocy? Czy na szajbie napędzającej sprężarkę masz wentylator? Jeżeli jest to dość duży kompresor z silnikiem o mocy kilku kW to i wentylator chłodzacy musi być duży. Może daj jakieś zdjęcie tego kompresora. Jeżeli chodzi o spadek sprawności kompresora nie jest...
natomiast w dalszym ciągu nie znam orientacyjnego czasu napełnienia takiego zbiornika 20l do ok 3-4 bar przez taką sprężarkę (chodzi mi o rząd wielkości - 5 minut czy pół godziny?) Tak normalnie to raczej minuty a nie pół godziny. Pytanie - jakie obroty ma sprężarka - na silniku powinny być napisane obroty znamionowe (albo coś ponad 2800rpm albo ponad...
Odprężnik tylko przez kilka sekund ma odpuszczać powietrze (syczy) , później ma się zamknąć . Można delikatnie go przytrzymać ( zapewne wystaje taki bolec) wtedy sprawdzisz czy sprężarka ruszy .
A czy jest możliwość obliczenia wydajnośći kompresora, bo też mam podobny tylko z silnikiem 2,2kW
To są silnik zintegrowane ze sprężarkami. Do kompresora brakuje ci zbiornika filtrów i jeszcze kilku drobnych elementów, zależnie jak będziesz chciał wykonać kompresor.
HS 11 to sprężarka z popularnej "trzydziestki" Ursusa. Mam zrobiony kompresor z tej sprężarki, silnik 2,2 kw, butla ok.60 litrów, obroty sprężarki ok. 900/min. Nabija bez problemu do 8 bar, do prac amatorskich w przydomowym warsztacie wystarczająca.
Tak, zgadzam się ale oglądałem kilka filmów z tym kompresorem na yt przed zakupem i u innych wyraźnie słuchać, że w gwieździe silnik 7,5 kw z tą sprężarką rozpędza się normalnie, a mój nie chce i to mnie niepokoi
ja chwytałem za wentylator i nie można nim ruszyć. A tylko to że się nie "kręci", wtedy rozłączyć silnik i kompresor i będziesz wiedział gdzie zatarte, czy silnik czy kompresor.
Wyłącznik przeciążeniowy ma zamykać w stanie normalnej pracy, a przy przeciążeniu ma robić przerwę. Aby załączyć - trzeba wcisnąć guzik. Na 4 dochodzi prąd z sieci, a coś odchodzi? Chyba nic. Tam ma być wolny koniec tego wyłącznika przeciążeniowego, on poda prąd dalej. Jeśli po napompowaniu i spadku ciśnienia ponowne załączenie nie uruchamia sprężarki,...
Co za silnik napędza tą sprężarkę?
DJ ANNUS pytanie nie dotyczyło już konkretnie jak zasilić kompresor silnikiem spalinowy, ale jakie powinna mieć ta sprężarka obroty, znasz odpowiedź?
Nie dziwota przy takim zapyleniu zapewne zatarty . Rozłączyć silnik od pompy i puścić może już spalone uzwojenie rozruchowe przy takim użytkowaniu .
Cewka sprężarki klimatyzacji. Silnik i rok bo może być już kompresor o zmiennej pojemności.
Jak w pierwszym poście: Silnik jednofazowy o mocy 3 kW prąd znamionowy 19A (prąd rozruchu około 80-90A) z dwoma kondensatorami. Podłączany krótkim kablem (2 metry, o przekroju 2,5 mm²). Napędza on sprężarkę kompresora.
Witam. HS24 to sprężarka z ciągnika URSUS jak się nie mylę. Zastosuj ten silnik, dobierz przekładnię, olej kupisz w każdym hipermarkecie z kompresorami, zawór zwrotny na pewno nie zaszkodzi, zawór bezpieczeństwa przeznaczony do wody spokojnie swoje zadanie spełni. Pozdrawiam.
W jednej z nich była opisana pompa-ssak, która działała wykorzystując ciśnienie wody z kranu Tzw. inżektor. Sprężarka doładowania /kompresor do silnika spalinowego. Do tego silnik .
Witam Ten silnik ma dużo negatywnych opini pare osób opisuje że on ma zawyżoną moc. Wiem że te chinskie wynalaski maja nawet aluminiowe uzwojenia. Więc chyba wszyscy sie zgodzimy silnik do wymiany albo sprężarka wymiana na 1 tłokową , nie wiem ile autor potrzebuje powietrza . Pozdrawiam
Odłącz rurkę od sprężarki i sprawdź czy silnik ruszy.
Niedawno myślałem o takiej sprężarce. Ładna i solidna konstrukcja, do tego prawie pełny recykling. Brawo. Jak nie tajemnica to powiedz jakie przełożenie (mniej,więcej) na silniku? Pozdrawiam.
Witam Mam problem ze sprężarką, dokładnie chodzi o to, że silnik nie chce ruszyć tylko buczy. Jest to silnik jednofazowy. Gdy chciałem go uruchomić, obciążenie było tak duże, że przygasło światło. Czy może być to wina kondensatora, czy raczej wina silnika, wina któregoś z uzwojeń lub łożyska? Jest to sprężarka/ kompresor olejowy firmy Tagred 50l. Moc...
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
Kiedyś użytkowałem taką sprężarkę, 1440obr/min na wale i silnik 2.2kW.
Rozkręcałem ale nie pamiętam poza tym jak ustaliliśmy to była inna sprężarka . Co do pierścieni to zawsze do nie typów kupuję w HSD . Mają duży wybór pierścieni i zaworków oraz innych części zarówno do sprężarek jak i do silników tłokowych może coś dobierzesz . Mieszkam w B-stoku ale oni mają też swoje sklepy w innych miastach . Uszczelkę pod głowicę...
Mam podobny kompresor robiony silnik 1.1 kW dwie sprężarki od Ursus C-330 i mam butle 110 litrów jest w sam raz ale może być troszku mniejsza.
kompresor zapalił się żywym ogniem za głowę się złapał jak zobaczył że to jest pod jedną fazę podpięte. Kompresor czy silnik kompresora się spalił .
Prawdopodobnie silnik ma już przegrzane uzwojwnia i zwarcia międzyzwojowe. Zakup nowego kondensatora niewiele pomoże, ale przyda się po przezwojeniu silnika. Trzeba sprawdzić też zawór upustowy umożliwiający rozruch i zawór zwrotny "odcinający" ciśnienie w butli od samej sprężarki.
Schemat z kondensatorem ( kilka postów wyżej) załatwi każdą sprężarkę. W kompresorach lodówkowych stosowane są silniki indukcyjne z uzwojeniem rozruchowym odłączanym po ok. 1 sek. od startu sprężarki. Tamten schemat ma sens w przypadku silników np. do kosiarek ( mają one nieco inną konstrukcję ). Co do smarowania, już o tym wcześniej pisałem - proste...
Sprężarkę mam dwu tłokowa, silnik tez juz mam, zawór zwrotny itp. pozostało przyspawać mufki i zrobić mocowanie silnika i sprężarki, pytanie tylko o to spawanie?
Co myślicie o kompresorze własnej roboty , zbiornik 500L , sprężarka od np. kamaza , czujnik hydrofor , zbiornik z blachy 5mm Doradźcie o jakiej mocy silnik wybrać i jaką sprężarkę
Silnik nie ma tabliczki, a na tabliczce sprężarki jest niewidoczna.
Myślę takim sposobem połączyć z silnikiem obecnego kompresora A połączenie silnika i sprężarki widoczne na zdjęciu to tylko dwie okrągłe "blachy",bez żadnej amortyzacji?
W kompresorze będzie chodził bo kompresor też nie jest do ciągłej pracy, ale jakbyś chciał piaskować to i silnik i sprężarką mogą się buntować.
Poszukaj czegoś w czym wał korbowy pracuje z prędkością nie większą niż 1440rpm, podparty jest obustronnie i smarowany normalnym olejem. Sprężarka z silnikiem rozdzielna, wtedy można wykorzytsać chociaż silnik po upadku sprężarki...
Włącznik pneumatyczny który steruje silnikiem w zależności od ciśnienia panującego w butli,włącznik główny chłodnica powietrza reduktor ciśnienia roboczego ,zawór bezpieczeństwa mechaniczny no i podstawowy zestaw masz,jak chcesz więcej to jeszcze zawór upustowy do rozruchu sprężarki bez obciążenia ochrona termiczna silnika czujnik zaniku faz i manometr...
Sama głowica to nie problem- około 100 zł, smarowanie jest w silniku, chłodzenie- wodne w bloku + nagrzewnica np Żuk, Nysa: pancerne. Zawór zwrotny można kupić na Allegro ale dalej pozostaje pytanie "do czego? kompresor"
Co ta za sprężarkę masz ?
Zaletą na pewno jest bardziej zwarta konstrukcja (no i mniejsza od tego silnika z renault). Masz gotową sprężarkę. Bez robienia głowic, zaworów, itp. Budując nie zapomnij i zastosuj zawór zwrotny kompresora. Niezbędny do włączenia sprężarki, w momencie uzupełniania napełnionego zbiornika.
Skoro na zdjętym pasku startuje to dołożyć elektrozawór odpęzający jak w dużych kompresorach, wtedy silnik ma lżej żeby rozpędzić sprężarkę do wymaganych obrotów.
Lecz producent zrobił mały myk i to większość tego typu sprężarek tak ma że nie jest przeznaczona do ciągłej pracy Czyli prosto mówiąc - za słaby silnik do tego kompresora, nie ta klasa silnika...
Ja po jeszcze jedną radę. Czy trzy sprężarki z lodówki( mam tyle w garażu) będą wydajniejsze od jednej sprężarki hs 11 z ciagnika ursus c330?
Witam , jest to mój pierwszy post , więc proszę o wyrozumiałość , jeżeli nie dopełniłem wszystkich obowiązujących na forum zasad. Chciałbym zapytać bywałych w temacie Kolegów o sprężarkę ASPA 1js60. Po pożarze poprzedniej ( chińskiej) sprężarki postanowiłem wykorzystać zbiornik z poprzedniczki zabudować na nim sprężarkę z silnikiem z kompresora ASPA...
Nie znam tego auta ale powinno mieć przynajmniej czujnik ciśnienia i temperatury dla zabezpieczenia układu. Co do sprawdzenia kompresora - odpal silnik bez klimy i z klimą i zobaczysz różnicę co obraca się przy kole pasowym sprężarki.
robokop silnik nie moze ruszyć, bo ma za duży opór sprężarki. Przydalo by się sprzęgło między silnikiem a spręzarką. Lub przekładnia.
To nic nie zmienia. Usuń gniazdo na sprężarce i podłącz przewód bezpośrednio, lub za pomocą połączenia gniazdo /wtyczka, gdzie wtyczka ma być zamontowana na sprężarce, a gniazdo jako końcowy element przedłużacza.
ntc-ok. 15kilo przy ok. 16*C i są bezawaryjne Jeśli nie wyświetla błędu to musisz wymienić moduł-ale to byłby odosobniony przypadek. Wentylator parownika ma się załączać zaraz po sprężarce. Sprawdź silnik wentylatora-220v Sprawdź, czy nie pracuje jednocześnie kompresor i grzałka. Możesz nacisnąc przycisk Test na module, po 1 naciśnięciu pracuje kompresor...
Witam. Do silnika 3kW odpowiednia, to B4900. Do pełnej wydajności ma mieć około 1400obr/min. Przy kupnie pytaj o moc, jaką musi mieć silnik,by sprężarka działała optymalnie. Pytaj również o obroty sprężarki i średnicę koła pasowego. Będziesz wiedział, jakie musisz mieć koło pasowe na silniku. Powodzenia
Witam Mam zamiar zrobić kompresor ale niewiem czy sprężarka ze stara 660 sie do tego nada? Napędzana jest ze skrzyni biegów jak to można przerobić i silnik o jakiej mocy by to napędził:?:
Wydaję mi się, że skoro sprężarka potrzebuje 5.5kW, bo tak jest na niej napisane to powinna osiągnąć na tym silniku wydajność 1300l/min. Co do butli to postawie tą sprężarkę z silnikiem na oryginalnej butli z kompresora WAN o pojemności 140l. Co do sprężarki to jest to firma kurt bratsch, bezolejowa, montowana w cysternach do wydmuchu. Oryginalnie była...
Dziękuję za konkretną odpowiedź Panie moderatorze. Czy uważa Pan że jest sens przewinąć ten silnik? Zalezy mi na nim, z tego względu że tak owego nie dostanę ( wirnik jest jednolicie połączony ze sprężarką ).
Witam - proszę sprawdzić zawór zwrotny ( między sprężarką a zbiornikiem )
Bez sprawdzenia podstawowych podzespołów jak silnik sama sprężarka brak pewności co do rzeczywistej przyczyny może wina silnika i sprężarki ? Jeśli na gwarancji to tylko serwis.
a czy 2 sprężarki robiły by już robotę do malowania? jaki wtedy potrzebował bym silnik?
Wracam do tematu,a chodzi o wymianę łożyska na wałku wirnika silnika do sprężarki chińskiej .Kompresor chodził przez rok czasu bez problemów,no może trochę zbyt głośno jakby walił,a po roku znowu kłopot bo jakby coś klinowało i wtedy sie nie ruszał ,albo przy rozruchu wykonał jeden 2 obroty i stop.Wydaje mi sie ,że powodem jest łożysko na wałku wirnika...
Z dwusuwa NIE ZROBISZ sprężarki. Odpuść sobie. Jak wspominałem - silnik czterosuwowy (z malucha robili, ale też się wałek rozrządu demontowało) lub jakiś gotowy kompresor z ciągnika, czy podobny. Szukaj ze smarowanie rozbryzgowym. A przede wszystkim, to musisz wiedzieć, jakie masz zapotrzebowanie na powietrze. I od tego trzeba zacząć.
Na pierwszym filmiku silnik chodzi o połowę wolniej niż powinien. To trzeba było to napisać, nikt nie wie, jak pracują wszystkie sprężarki świata 😉. Sprawdź te kondensatory przy silniku.
Czy napędzana ma być z koła czy też wał silnika w wał sprężarki?
antyprykator czyli śmiało moge spawać mufki do butli i mocowania na sprężarke i silnik ?
bearq skoro Wszelkiej maści chińczyki jak ten stanley mają krótką żywotność ze względu na budżetowe wykonanie (np. sworzeń tłoka pracujący bezpośrednio w aluminiopodobnym korbowodzie) a wydajność jest oparta tylko na wysokich obrotach pracy (2800 obr/min). Części do ewentualnej naprawy oczywiście brak. to może uderzyć od innej strony. Kupić np coś takiego:...
No ale jak jest przyśrubowany do silnika to jaki będzie? Znasz takie pojęcie jak ciepłoprzewodność? Poza tym poczytaj też o przemianach izotermicznych (taka częściowo nastepuje w sprężarce) oraz tarciu.
Ta czarna rurka powinna być podłączona do wyłącznika ciśnieniowego, który po każdym cyklu nabijania zbiornika wypuszcza powietrze ze sprężarki, aby kolejny cykl mógł się odbyć bez obciążenia ciśnieniem powietrza w zbiorniku. Po każdym nabiciu ciśnienia i wyłączeniu silnika, powinno być słychać syknięcie spuszczanego powietrza. Jeżeli tego syknięcia...
budowa kompresora sprężarki obroty sprężarki kompresora chłodzenie sprężarki kompresora
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 znaleźć fragment tekst konfiguracja router huawei b525s
pralka indesit migać dioda pralka indesit migać dioda
Brak połączenia Wi-Fi w laptopie HP ProBook 4535s Oznaczenia ECE, VP2, FL w radiu Fiat 250 FL VP2 ECE