Zapewne woda rozsadziła blok i dostała się do miski olejowej dlatego tyle oleju i '' masło '' się zrobiło. Także wymiana silnika będzie najlepszym rozwiązaniem .
W dolnozaworowym Briggs regulacja? Autor pytania rozebrał silnik to ma pewność.
Nie dziwne że stuka, skoro rozkrecasz go do 10-12 tysięcy obrotów/minutę.
Udało się coś zrobić jak wygląda sytuacja z tym silnikiem
co do tej czkawki to ci pomoge napisz tylko który to rok bo zmieniły się 2 razy systemy wtrysku
To normalne w tych silnikach, znaczy się stuki, silnik do wymiany, z Włoch same trupy przyciągają. KFU bliźniak NFU dobrze że to tanie silniki. W ogóle jaki jest problem, odczytaj błędy komputerem a nie smartsromem. Jak ciśnienie oleju na rozgrzanym po ok 5km.?
Gdy pojawiły mi się stuki to akurat była pora na rozrząd .Pojechałem do mechanika który założył tak samo dalej były stuki.Gadał o panewce. I zbył mnie .Stuki były w okolicach 4 cylindra .Pojechałem do serwisu diesla i poza kolejnością i podwójnej zapłacie .Rozebrał ustawił i nastała cisza.Poprzedni mechanik stwierdził że to nie możliwe kasy nie oddał...
Jeżeli jesteś pewien, że są to stuki w silniku to winowajcą mogą być panewki główne lub korbowodowe. Zmienne i dosyć duże obciążenie, (jakim jest kosiarka rotacyjna), powoduje stuki w silniku, nawet przy niedużych luzach na panewkach.
Zamiast zmieniać olej lepiej zdiagnozuj co stuka bo może się okazać że zmienisz olej i silnik stanie
Jeśli chodzi Ci o to terkotanie to generują je wtryskiwacze gaz/benzyna.
Koło pasowe albo tulejka korbowodu ?
Witam Wszystkich! Zwracam sie do was tutaj z problemem, ktorego nie potrafie rozgryzc w swojej A3. Mianowicie po calonocnym postoju pojawia sie problem z rozruchem silnika. Auto musi krecic przez 3 do nawet 5 sekund zanim odpali. Po odpaleniu samochod pusci troche bialego dymu i przez 5 sekund chodzi tak jakby chcial zgasnac i potem sie wynormowuje...
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie...
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Co ma rozrząd do stukania?? Na początek ciśnienie oleju do sprawdzenia, a później silnik w mak i weryfikacja.
Problem rozwiązany. Bardzo dziękuję użytkownikowi marekb1911. Problem leżał we wtryskach paliwa. Jak zimny odpalał bez problemu, Jak gorący również. Miał problem tylko taki półciepły. Długo kręcił i trzeba było dodawać gazu aby odpalił. Problem tkwił w mojej 4 od ponad roku i w końcu wszystko wróciło do normalności. W takich przypadkach jak komputer...
Więc mam prawie pewność, że jest to, co napisałem wyżej.
Być może coś na osprzęcie, rolka ,sprzęgło altka. Albo coś na rozrządzie.
Stuki czesto są kól rozrzadu dużo osób o tym zapomina a truby potrafią mieć mega luzy.
Jeżeli panewka łożyska (widoczna na drugim zdjęciu) lata luźno w obudowie to raczej nic z tym nie zrobisz - ja na to nie mam pomysłu. Chyba, że hałasuje z powodu dużego luzu wzdłuż osi wirnika to wtedy trzeba skorygować go do minimum podkładkami.
Jeśli stuki z okolic rozrządu to trzeba tam zajrzeć.
Na drugim i trzecim zdjęciu widzę kawałek pękniętej sprężyny vvt pod wałkiem wydechowym :o
Ani jedno ani drugie nie jest możliwe w tym przypadku...
odglos ten moze wskazywać na uszkodzenie uszkodzenie to moze byc związane z współpracujacymi metalowymi czesciami. jakie pytanei taka odpowiedz. podaj dokałdna lokalizacje dzwieku i dokładny opis jego powstawania (bo po rozruchu moze oznaczać wszystko np 1h)
Spróbować wyczuć... Lepiej rozebrać silnik i znaleźć przyczynę niż jeździć tak długo jak się rozpadnie, bo jak polecą opiłki po całym silniku to pozostanie tylko wymiana go na drugi.
Może jest to "korek" z któregoś wykorbienia wału, cos jak na zdjęciu. Kiedyś w c385 znalazłem coś podobnego. http://obrazki.elektroda.pl/7187678800_1...
witam co z ciśnieniem oleju po takich objawach wydaje mi się że silnik do wymiany w jakich okolicach najbardziej stuk jest słyszalny
To zacznij od ściągnięcia paska osprzętu jak kolega Pisał. Jak się nic nie zmieni to kiepska sprawa, w ogóle ten silnik głośno chpdzi, jakby ciśnienia oleju nie było. Sprawdzales poziom oleju?
obstawiam przegub wew.
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
O ile dobrze pamiętam to jakaś seria miała wadliwe tłumiki drgań oraz problemy ze śrubami głównych stop, ale do tego potrzebował bym więcej danych.
Nie mam już kłopotów z biegami, na chwilę obecną wszystkie wchodzą dobrze zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Wykonałem następujące czynności : 1. wypiąłem gałki z końcówek dwóch linek sterujących dźwigniami wybieraka skrzyni 2. przy wysprzęgleniu zacząłem sprawdzać czy biegi wchodzą ruszając dwoma dźwigniami wybieraka, wchodziły wszystkie co świadczy...
Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych.
w fiatach to bardzo częste zjawisko>) po pierwsze drugie trzecie-jeżdzić jeżdzić jeżdzić to właśnie sucha głowica tak klekota:)
Witam! Sprawdzić należy: 1. Ogranicznik momentu (poduszka z łącznikiem odp spodu auta mniej więcej na środku) 2. Poduszki zawieszenia silnika (ta podobno sprawdzona) i zawieszenia skrzyni pewnie pod półką akumulatora. 3. układ wydechowy pod katem mocowań i odległości do sasiadujących elementów. z opisu wynika że przy "cofaniu" się silnika coś gdzieś...
Silnik 1.4 z wtryskiem na bęzynę.
Z tego chaosu można wywnioskować że rozpadło się koło pasowe wału, to po którym jeżdzi pasek.
Quad Kawasaki KLF 300 - głośne, nierównomierne stuki w silniku, na wolnych obrotach gaśnie. Stuki są bardzo głośne, ale rzadko i nierównomiernie. Co może być przyczyną? Łańcuch jest już prawie na końcu napinacza.
Witam mam podobne objawy auto gaśnie jak się nagrzeje, ale tylko przy obciążeniu podczas jazdy na biegu jałowy jest ok. Dodatkowo powiązane jest to ze stukami w silniku stuki metaliczne jakby ktoś wrzucił kilka nakrętek do silnika - oczywiście dzieje się to po nagrzanym silniku. Komputer pokazuje błąd zasilania paliwa, wszystko w układzie paliwowym...
czy trzeba na te śróby dawać coś w stylu loctite? Kolo - tak, stopy - nie. Odpowiednio 6.5 +/-0.5 i 3.0+47°.
Nagrania zniekształcają dwięki, ale coś podobnego trafiłem jakiś czas temu i boła poluzowana nakrętka wewnetrznego koła pasowego. Pierwsze musisz odkręcić i zdjać by dosć do nakrętki drugiego. Nakrętka tam jest jak w czołgu, więc szykuj duże klucze. PRzy skłądaniu uważaj, zeby nie pomylić pasków na kołach i silnikach.
Wykręcasz silnik, wylewasz olej, ściągasz piastę z walu, czyścisz dokładnie wał, odkręcasz i ściągasz misę olejową i wszystko masz na wierzchu. Złożenie, też nie jest trudne, to bardzo prosty w budowie silnik. Zawsze możesz liczyć na pomoc.
Ciśnienie sprężania mierzone? Rozrząd sprawdzony? Jeśli nie ma hydro i luzy dobrze ustawione to zawory prawie nie mają prawa stukać. Chyba że któryś się w prowadnicy tnie i nie wraca do końca - tłumaczyło by to czkawkę silnika i stuki w głowicy.
no błedow niby nie ma a przed tym przejechał prawie 1000km i nic sie nie działo co jedynie mialem wrazenie ze wiecej ropy bieze, mogl sie przestawic rozrzad po 10000tys ,wieczorem przyjechałem a rano byl duzy przymrozek ale odpalil na dotyk tylko te stuki sie zaczely problemy z odpalaniem zaczely sie od wypietej kostki z pompowtrysku
przykra sprawa uszczelka pod głowicą ten typ silnika mial ten problem ,zbyt wąska scianka między 1i2 -3i4 cylindrem ,to jest stały problem tego silnika
Regeneracja silnika u specjalistów
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
A jaka była przyczyna rozbiórki silnika ( stuki , brak ciśnienia ) ?
Przy pewnym przebiegu się zaczynają odzywać, ale jak to trwa tylko kilka sekund na zimnym silniku to nic z tym nie trzeba robić. Jeżeli grają cały czas to wymienia się je.
Doszedles w czym byl problem? Mam to samo
Tu napinacz jest hydrauliczny, więc nie da się źle napiąć, plus też tak obstawiałem właśnie pompę wody, no ale z nią nic się nie dzieje, nie puszcza płynu ani nic. Dodano po 53 Tu napinacz jest hydrauliczny, więc nie da się źle napiąć, plus też tak obstawiałem właśnie pompę wody, no ale z nią nic się nie dzieje, nie puszcza płynu ani nic. Dodano po...
Proszę o pomoc taki sam problem pojawił się u mnie :(
Dzięki za podpowiedź - trochę mnie to uspokoiło, że to nie musi być związane tylko i wyłącznie z samym silnikiem.
Witam. Od dłuższego czasu walczę z problemem stuków w Renault Scenic 2 silnik 2.0 16v. Zawieszenie nie ma luzów. Stuki występują przy gwałtownym dodaniu gazu lub hamowaniu silnikiem. Auto podniesione na podnośniku, koła w górze i przy szybkim puszeniu sprzęgła następuje pukanie. Na moje oko to silnik za bardzo chodzi na boki. Wymienione zostały wszystkie...
Stuki pojawiają się jak by z wolnych obrotów dodaje się gazu to w tedy słychać stuki, wymieniane były głowice bo silnik był zamrożony również, zawory też były ustawione według książki możliwe jest że pompiarz źle ustawił wtryskiwacze?
Ciężarówkę kupiłem wczoraj. Nie czuć spalin. Dymi i pracuje nierówno tylko na najniższych obrotach, po delikatnym dodaniu gazu jest lepiej. Najgorszy jest stuk w silniku, słychać go dopiero powyżej 1600 obrotów. Nie było słychać ich podczas kupna, pochodzi z górnej części silnika.
(at)critt89 Jak najbardziej któraś jest do wymiany.
Spróbuj opisać dźwięk. Kiedy wymieniany olej i na jaki? Jakie paliwo lejesz? Czy jest jakaś różnica przy zimnym/ciepłym silniku?
Witam, zacznę od początku,kupiłem golfa w tamtym roku w zimie,wszystko było ok do teraz,zauważyłem ze zaczyna brać olej,ale nie ma przecieków,ani typowej chmury ;D, Najbardziej się obawiam tego stukania w silniku, stuki jak by pochodziły gdzieś z góry silnika,. I Mam pytanie czy dużo jest z tym roboty,jakie koszty części ?, lub jak długo z tym pojeżdżę...
Rozwiązałeś problem?
Witam czy znalazłeś problem w moim też słychać lekkie stuki na wolnych obrotach
Miałem cos podobnego leżały popychacze hydrauliczne
Ale mozesz jasniej ktora grupa itp . Vcds - silnik -
Pod kołem zamachowym jest pokrywa spod ktorej olej sie wydostawal.Wymienilem uszczelke i jest sucho ale za to podczas pracy silnika pojawily sie glosne stuki.Nie mam pojecia skad dokladnie i co takie zrobilem ?Prosze o pomoc i z.gory dziekuje ☺ Czy ściągałeś może koło zamachowe? Ile jest oleju w silniku?
Jeżeli to V-TEC to mogą być zawory do regulacji ale piszesz że to zrobione zatem: - kasowniki luzu zaworowego - wyciągnięty łańcuch rozrządu - wypalony któryś zawór - przysmażony nagar w kanale olejowym smarującym główkę tłoka - wybity sworzeń tłoka - skutki pałowania na starym oleju - niestety panewka... Tutaj masz szerzej opisane jak eliminować w...
Wymienione zostało łożysko amortyzatora wraz z poduszką oraz łączniki stabilizatora. Reszta zawieszenia jest ok. Może być winna poduszka skrzyni biegów lub silnika?
Dzięki, że z całego pytania tylko to wyłowiłeś i mnie poprawiłeś, może to morze stuka?
witam Mam taki problem w Merivie 1.7 CDTI że jak na ciepłym silniku słychać dziwne odgłosy stuki metaliczne na biegu jałowym a na zimnym silniku stuki ustają co może być czy ktoć się z tym spotkał Pozdr. :?:
do 7 :) 5 biegów, wsteczny i luz :)
Jak już to może rolka napinacza głośniej chodzi
Witam. Na zgaszonym silniku stuki są ale są one cichsze i nie tak bardzo odczuwalne, cóż pojadę do mechanika na diagnozę, niech kombinują. Napiszę co wyszło
Czesc.Jestem w posiadaniu mercedesa sprintera 313cdi 2005r problem w tym ze w silniku podczas przyspieszania wydobywaja sie stuki metaliczne gdy silnik jest zimny stuki sa mniej slyszalne,pozatym silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie. Wielkie dzieki za porady.
albo pewien modulik nad skrzynią biegów
Konwerter był odkręcany od koła zamachowego,nie był wyciągany ze skrzyni.Stuki były przed wymianą silnika.
Witam, Czy problem został rozwiązany? Co było przyczyną? Mam podobny problem. Do tego doszło jeszcze dymienie z korka wlewu oleju i z bagnetu. Temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... również przeczytałem. Proszę o pomoc.
Witam Jakoś tydzień temu w mojej Kia Sportage 3 z 2012roku z silnikiem 2.0 benzyna G4KD zauważyłem dziwne stuki od razu po odpaleniu na zimnym silniku. Dźwięk ten trwa z jakieś 5min. Potem przestaje gdy silnik się rozgrzeje. Auto miało wymieniane łańcuch rozrządu przy 140 tysiącach w serwisie. Na ten moment auto ma niecałe 180k. Ma ktoś jakieś pomysły,...
A jaki masz silnik? Ze zmienna faza rozrządu?
Mam problem moje audi a4 b6 za kreci ale nie odpalą słychać jakieś stuki w silniku czy miał ktoś kiedyś podobny problem albo wie co to może być?
To zdejmij pasek i odpal silnik.
NORMALNIE ODKRĘCIŁEM GŁOWICĘ NO I TŁOKI I CYLINRY POWINNY BYĆ CHYBA OK
Witam, posiadam seata Toledo 2 99r, 1.9TDI 110, od jakiegoś czasu słyszę dziwne stuki gdy rusze np do 20k/h i zaczne hamować takie rytmiczne stuki. Czy robię to na wcisnietym sprzęgle czy nie. Mechanik mówił że może to być wtrysk lecz auto nie traci mocy i nie kopci, sprawdzane tez niby wszystkie poduszki na silniku. Stuki gdy silnik schodzi z obrotów....
astra g z17dtl, u mnie też mi głośniej cykają wtryski, olej 5W40 preevy czy wymieniałeś olej na inny i jest poprawa?
sprawdź poduszki silnika i zawieszenie rury wydechowej
Najprościej weż stetoskop i osłuchaj silnik podczas pracy , wszystko wyjdzie!
Tego właśnie nie sprawdziłem, bo nie uruchamiałem silnika z RCA bez kondensatorów. Przy wyłączonym silniku stuki były naprawdę głośne - bałem się, że uruchomienie silnika może coś popsuć lub spalić.
Dołączam film pokazujący pracę silnika, może ktoś doradzi co to może być. Stuki te są słyszalne w górnej części silnika, a wszystko tam jest wymienione. Poniżej strona filmu. https://www.youtube.com/watch?v=Mw4G4jOG...
Witam. Sprawdź czy plastikowa osłona pokrywy zaworów nie wpada w wibracje. Samochody marki renault mają osłony ,które mają tendencje do wyrabiania się luzów na mocowaniach tejże pokrywy do silnika. pozdrawam
Film prywatny?
witam.Posiadam Voyagera z 1999 roku 2.5 TD silnik VM. Miałem podobne stuki w silniku po zdjeciu rury z filtr powietrza. Pomogło wymiana lasek popychaczy,koszt około 208 zł. Mam już przejechane około 3 tyś, po wymianie popychaczy i mam spokój.
Dodam ze stukanie nasila sie w miarę nagrzewania sie silnika Na zimnym prawie nie słychać za to na gorącym wali jak szalony
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Witam. Po nagrzaniu silnika słychać stuki w górnej części silnika, co to może być. Jeżeli są to hydrauliczne popychacze zaworów to czy można je wymienić bez demontażu wałka rozrządu?
Witam, czy już wiadomo, co dokładnie było przyczyną stukania, i czy to była uszkodzona panewka?
Po odpaleniu niczego nie słychać ale zauważyłem że przy zimnym silniku stuki są mniejsze. Czasem bywa tak że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu go z powrotem stukanie ustaje.
Stuki są po stronie kół pasowych czy po stronie skrzyni biegow?
Panewki kolego dostaniesz - są to panewki od c328. A jak z luzem na sworzniu tłoka? najłatwiej sprawdzić jeśli ustawisz wał pod kątem 90 stopni do korbowodu i spróbujesz poruszać kołem "przód - tył" będziesz miał łączny luz na korbowodzie. I jeszcze jeden drobiazg sprawdź luzy zaworowe...
Stuki dochodzą z góry cz z dołu silnika?
stuki silnik silnik renault stuki silnik krokowy stuki
sterownik foteli monta telewizji straty przekładnika prądowego
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Błąd F01 w płycie indukcyjnej Teka - co oznacza? Mercedes Atego 3 kod błędu 10B62 – zwarcie sondy lambda, diagnostyka, Bosch LSU 4.9