Samochód ogólnie mówiąc jeździ w miarę ok. Spalanie na trasie przy 120km/h około 5.23L (autostrada). Na zimnym jak i na ciepłym pracuje prawidłowo, obroty zawsze równe, nic nie faluje. Silnik ma jeszcze moc, fakt, tym pudełkiem nie da się jeździć więcej jak 120km/h (bo jest strasznie głośny) lecz maksymalna to około 170 (sprawdzane) więc jeszcze jakoś...
Tylko dobry specjalista z kompem, widocznie obecny mechanik nie do końca ogarnia ten silnik, może to być wszystko od czujników po nieszczelności w kolektorze itp. Takie rzeczy nie zawsze wywalają błędy, trzeba dobrze odczytywać wartości rzeczywiste.
Pacjent W245 B180 2,0 CDI 109KM manual. 209tys przebiegu. Pojawiło się szarpanie podczas delikatnego przyspieszania, kiedy powoli dodaję gazu w zakresie do około 2500rpm. powyżej tych obrotów nie szarpie. Żeby było ciekawiej, nie dzieje się to cały czas... kiedy odpalę zimny silnik i jadę to wszystko jest ok, dopiero jak temperatura przekroczy ~50℃...
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
Podczas ruszania i w czasie jazdy na zimnym silniku nie można dodawać gwałtownie gazu gdyż zamiast przyspieszać samochód zaczyna dławić się szarpać i spadają mu obroty. Minimalne dodanie gazu nie powoduje tego efektu ale rozpędzenie samochodu trwa dość długo. Zauważyłem ze jeżeli przekroczę 2,5tys obrotów to samochód normalnie reaguje na gaz. Zauważone...
Szarpie silnikiem jak jest zimny (chwilę) a potem mu przechodzi i pracuje równo?
Czy to jest pełny wtrysk?
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
witam wszystkich Dwa tygodnie temu zakupiłem dość nietypowy samochód VOLVO V70 2.0 10V benzyna automat 1998r. Dzisiaj zdecydowałem się na wymianę oleju bo na miarce tzn. bagnecie był koloru czarnego co świadczyło wg. mnie o zaniedbaniach w wymianie. Od mechanika odjechałem i wszystko było dobrze. Do domu zrobiłem 3km i zaparkowałem. Po kilku godzinach...
Wrzuciłem również logi dynamiczne. Co o tym sądzicie? Dla przypomnienia wspomnę, że problem polega na tym, że silnik szarpie w trakcie jazdy i w momencie szarpania jeśli trzeba zwolnić bądź zredukować bieg to może zgasnąć. Przyspieszać też nie chce co jest niebezpieczne zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Błąd z VAGa to 00550. Poniższe logi zrobione zostały...
Jak widzi temperaturę silnika komp. samochodu, odczyt z czujnika temp. prawidłowy?
A w jakim stanie jest sonda lambda λ? Moze nadszedl juz jej czas, a moze wystarczy tylko sprawdzic przewody i zlaczki... Pozdrawiam
Witam, mam problem z moją wyciągarką łańcuchową która wisi w garażu od pewnego czasu, zaczęło dziać się coś z silnikiem tzn raz chodzi normalnie a raz ledwo startuje i buczy oznaczenia są zamazane więc ich nie znam, zmierzyłem rezystancje uzwojeń wyniki :u-v 35Ω u-w 35Ω v-w 35Ω stojan jest stożkowy silnik chyba ma hamulec, wszystkie kable...
Być może cewka być może braki paliwa,albo np EGR jak jest.
można go "kręcić" do 87Hz ale trzeba przepiąć go na trójkąt i poustawiać parametry. poczytaj o technice 87Hz. Przy pewnej częstotliwości silnik przestanie przyśpieszać a zacznie szarpać (wyrównanie momentu hamującego z napędowym). zgadzam się z poprzednikami: spadnie moment znamionowy silnika. Pozdrawiam.
Szukaj na tej pompce co wchodzi na minus.
Witam pietras8877, mam ten sam problem co ty dokładnie ten sam, wiem, że twój temat jest stary ale jak mógłbyś powiedzieć co wtedy dolegało twojej astrze bo ja juz od pół roku szukam rozwiązania i nie mogę trafić. Nie ma żadnych błędów na kompie. Dodano po 6 U mnie problem zaczyna się przy 3,5 tysiąca obrotów, szarpie i traci moc, dopiero jak przekroczę...
witam musisz jeszcze troszke pojeździć i napewno będzie lepiej skoro juz sie poprawiło :) a jeszcze jedno.... daj mu przez chwile dobrze po garach niech się wszystko dobrze poprzeczyszca......... tak minimum z 15 minut takiej ostrej jazdy na wysokich obrotach... pozdrawiam
Witam. Mam problem z VW Vento 1.8 benzyna gaz. 90 km. Samochód szarpie przy przyspieszaniu, zazwyczaj od 1800 do 2700 przy obciążeniu wciskaniu pedału gazu. Czasami na zimnym zaraz po odpaleniu. Innym razem zaraz po ruszeniu rozgrzanym silnikiem. Szarpanie czasami jest tak intensywne, że wygląda jakby palił na 2-3 świece. Dodam, że świece, cewka, przewody...
Czujni temperatury wymieniłem i się uspokoiło
Pod głowicą czy pod pokrywą wała rozrządu? Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i przewody zapłonowe? Jak silnik pracuje na biegu jałowym?
Siemka. Pierwszą rzeczą, którą trzeba sprawdzić to instalacja wysokiego napięcia (kopułka, palec - czy nie mają przebić, przewody wys. napięcia - czy mają odpowiedni opór, oraz czy świece zapłonowe nie mają za dużych przerw). Mieszaka przy nagłym naciśnięciu pedału gazu mocno ubożeje i potrzebne jest wysokie napięcie do zapłonu. Iskra "ucieka" na uszkodzonych...
Coś z tym silnikiem jest nie tak. Kontrolki nie wszystko pokażą. Podjedź na badanie komputerowe .
Jaki silnik?
Sprawdź połączenia elektryczne do Pompek.
Złącze jest na skrzynce z bezpiecznikami, poniżej kierownicy z lewej strony. Bez interfejsu nie dasz rady. Jakiś błąd z pompą paliwa - skoro nie działa Ci poprawnie pompa paliwa to jak ma silnik poprawnie pracować?
Pisałeś o przepływce, a odpinałeś ją dla testu? Miałem coś podobnego w Octavii z tym silnikiem, tyle, że u mnie był błąd przepływki. Szarpało na wolnych, przy przyspieszaniu też różne cuda, wymiana pomogła.
Gazownik dobrze mówi. Wymiana samych świec raczej nie pomoże. Te cewki zespolone często padają w Opelkach. Oczywiście przyczyna może być inna. Dobrze by było zrobić pomiary poszczególnych cewek, żeby potwierdzić usterkę, jeśli właściciel się zgodzi.
A jak tam filtr paliwa? Czasem sitko w pompie w baku jest zapchane i brakuje mu paliwa. Jak nie to komp sprawdzenie błędów,log z pracy kiedy jest problem. Bo to albo problem z brakiem paliwa, albo coś z elektryka do pompek ,samymi pompkami, czasem wytarty wałek daje takie jaja ale wtedy długo nie pojedzie i walek zmasakrowany do granic możliwości.
przyczyną może być również układ wtryskowy ( centralka), podobny problem miałem w seicento.. wówczas padł komp, z sondom...
A pompowtryski vdo? Regeneracja w szesnasto zaworowych to jakaś paranoja. Często to tylko wymiana końcówek niestety. Jaki masz kod silnika?
Nie zaszkodzi sprawdzić manometrem ciśnienia na pomoce paliwa.
Proponuję podpiąć laptopa i odczytać błędy jakie zarejestrował sterownik silnika oraz sprawdzić parametry pracy silnika w bloku wartości mierzonych.Bez tego można tylko gdybać co może być uszkodzone.Pozdrawiam. Robert
hmmm też podejrzewam któryś z wtrysków... znaczy się zbierać się ładnie idzie tyko nieraz jak daję mu na gaz to tak lekko szarpie, ale tylko nieraz... i nie wiem o co chodzi...
Witam mam problem z C3 puretech 82 kM . Podczas jazdy zamocod zaczyna szarpać podczas przyspieszania i traci moc. Sytuacja nasila się po rozgrzaniu silnika. Raz pojawił się komunikat usterka silnika, ale po wyłączeniu komunikat zniknął.
I co nie zaslepiles jeszcze go?🫣
U mnie łańcuch skończył się przy 200tkm ,napinacz nie był w stanie już go napiąć (łańcuch duplex) OM642. Z tego co zaobserwowałem w moim , a wszystko pada w tym silniku po kolei (Składany w USA), to szarpanie silnika podczas przyspieszania powoduje tylko niewłaściwe ciśnienie doładowania . Pierwszym razem był to zawalony dpf , a drugim popękane druciki...
Pewnie zamarzła odma i dlatego olej wyrzuciło. A co do wolnych obrotów to sprawdź czy silnik krokowy nie jest zatarty.
Witam.Mam ten sam problem z bmw 528 97r,szarpie przy przyspieszaniu szczególnie do 2000 obrotów na ciepłym silniku,powyżej jest ok.Na zimnym silniku jest to nieodczuwalne.Świece mam nowe,wymieniona jedna z sond(na komputerze wyskakiwał tylko błąd 1 sondy).Teraz zero błędów a auto nadal szarpie.Dzieje sie tak zarówno na bezynie i na gazie.Cewki sprawdzone...
Witam wszystkich i proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterku W moim Pegoucie Partnerze przy przyspieszaniu szarpie , objaw występuje tylko przy rozgrzanym silniku . Wszystkich znających sie na temacie proszę o pomoc.
Zastanawiające jest to, że każdy mówi o problemie z odpalaniem. A u mnie tego problemu nie ma na zimnym silniku, odpala od razu .
lub ich zasilaniem :D miałem podobny przypadek w peugeot 405 silnik podczas przyspieszania szarpał tak ze chciałlo go z ram wyrwać(przerwy w zapłonie) pozdrawiam
Przyczyn może być naprawdę wiele. Jeno z prostych czynności jest dotykanie kabli zapłonowych. Przeskoki iskry widać na kablach po ciemku lub biją po łapach przy dotknięciu. Miałem tak na jednym z 4 przewodów pozostałe 3 były sprawne. Silnik szarpał przy przyspieszaniu przy jednostajnej prędkości jakoś jechał ale czuć było brak mocy. Subiektywnie w wilgotne...
Po prostu jeśli wciskam pedał gazu wolno silnik zaczyna mi szarpać.
Gdyby to były cewki to by był błąd po sprawdzeniu komputerem, ja bym wymienił filtr faliwa jeśli to na benzynie występuje, spróbuj podłączyć pod komputer i pojeździć , może coś pokaże podczas szarpania, może przepływomierz brudny.
Wychodzi na to , że za szarpanie przy przyśpieszaniu odpowiada fiksujący czujnik ciśnienia spalin ( u góry z tyłu silnika) oraz nastawnik turbiny ( znajdujący sie z tyłu silnika obok turbo). Najlepiej wymienić oba bo zawsze jedno psuje drugie.
No to było tak, że auto szarpało — bardzo szarpało — podczas przyspieszania na 2/3 biegu i przy hamowaniu silnikiem też szarpało. Auto było nie do jazdy, wtryski OK, pompa OK, ale właśnie nie dało rady połączyć się z komputerem. Napisałeś, żeby odłączyć radio i je odłączyłem — komunikacja z ECU wróciła i szarpanie ustało po wsadzeniu innego radia. Nigdy...
Sprawdź silnik krokowy
Witam, mam problem z moim BMW F07 N55, otóż cały czas walczę z ubogą mieszanką i nierówną pracą silnika, szarpaniem podczas przyspieszania. Wszystkie świece i cewki wymienione, świece białe, co świadczy o ubogiej mieszance. Pompa HPFP ok, VANOS okej, w komputerze brak błędów, tylko uboga mieszanka. Otóż przy sprawdzaniu szczelności rozebrałem chargepipe...
Witam. Kupiłem ostatnio samochód Bravo 1.2 16V 80KM z 1999r. Podczas przyspieszania na nierozgrzanym silniku czuć szarpanie, auto nie przyspiesza płynnie. Nie jest to nic wielkiego, ale odczuwalne i irytujące. Sprawa wygląda inaczej, jak silnik się rozgrzeje, wtedy wszelkie dolegliwości ustają. Gdzie mniej więcej szukać przyczyny takiego zachowania...
Kolego mam ten sam silnik w Passacie, ale w ruchu miejskim nie odważyłbym się "męczyć" auto na 5 biegu tj. przy prędkości 50 km. Z taką prędkością jeździ się np. na 2 biegu. Silnik ten ma dobre osiągi-moc przy ok. 2000 obr./min. i wówczas nie ma efektu szarpania chyba, że w aucie są urwane poduszki podsilnikowe, uszkodzone jest koło zamachowe (dwumasowe)...
szarpać przyspieszać przyspieszać szarpać szarpać przyspieszać laguna
amica arcelik uszkodzić regulator honda sterownik kolumny
bateria parkside styki bateria macallister
Przestrojenie CB President Johnny z piątek na zera – wymiana kwarcu 10,245 MHz na 10,240 MHz Różnice między kondensatorami Nichicon KA i FG