Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Witam,szczotki których szukasz dostaniesz,w sklepie z częściami do traktorów,(Agroma),poproś o szczotki do prądnicy z traktora C- 330,też są cztery sztuki.Podpiłujesz je jeden milimetr na drobnym,płaskim pilniku i gitara,koszt około 10 złotych.Sprawdzona metoda.Pozdrawiam.
może spróbowac lakierem grafitowym (reperowałem nim ścieżki na szybie w aucie -> przewodzi prąd wiec chyba się nadaje) ja kupiłem ten http://www.poltronic.com.pl/go/_info/?id... mam nadzieje że nie zostanie to potraktowane jako krypto reklama poprostu ten sprawdziłem
Tam się nie mogą zawiesić szczotki. Dlatego pytam co z silnikami z niewymiennymi szczotkami?
Sprawdź na szczotkach który to + i -. Odłącz całkowicie regulator i na zgaszonym silniku podłącz do szczotek napięcie 24V DC po przez szeregowo połączoną żarówkę 24V/70W. Zachowując sprawdzoną wcześniej biegunowość oczywiście. Zastaw tak podłączone na kilkadziesiąt minut. Pod magnesuje to rdzeń wirnika. Po tym czasie podłącz ponownie regulator, powinno...
Szukaj regulatorów o wysokim amperażu, powyżej 50, a nawet 100A. Regulator musi być dopasowany do 6 cel Lipol, lub 20 cel NIMH, bo tak się podaje najczęściej napiecie pracy regulatorów (w liczbie cel). Tu masz np. taki regulator zza granicy do silnika BL: http://www.rcmarket.org/scorpion-command... 6S - to właśnie 6 cel Lipol...
Witam. http://www.datasheetcatalog.com/datashee... Smacznego :D
Jak już naprawisz zasilenie na szczotki, to nie zdejmuj klemy na pracującym silniku bo narobisz sobie nowych problemów. Pozdrawiam.
Witam. Uszkodzony wirnik. W tym przypadku możliwe jest naprawienie. Rozłóż silnik i dokładnie obejrzyj połączenia poszczególnych uzwojeń z komutatorem (to z ząbkami). Przerwane połączenie napraw. Silnik od drukarki może mieć znamionowe napięcie zasilania 24V DC. Pzdr.
Wtrącę swoje trzy grosze. Najlepszy sterownik jest na 230V z miękkim startem i silnik trójfazowy z kondensatorem. Ma dużo mocy i trwałości. Takie sterowanie od lat stosowane jest w ciężkich bramach przesuwnych, gdzie prócz dwóch przekaźników załączających lewe i prawe obroty jest na triaku miękki start. Wiem, wiem 230v to ciężko backup zrobić, ale ja...
Kurczę jak zobaczyłem temat tego wątku to chciałem właśnie napisać o DZM180 ale już mnie ubiegliście :-) DZM była na logice ttl, bez procesora. Jako ciekawostka to ostatni silnik, ten od przesuwu taśmy barwiącej też nie był krokowy, tylko synchroniczny, zasilany chyba napięciem przemiennym 24V - podobny do tych w programatorach pralek Polar. Z tego...
Zastosowany silnik jest typu DC 24V z czterema szczotkami węglowymi. Czyli dość prosta konstrukcja napędu i możliwa do amatorskiego serwisu. Kiedy przekaźnik pracuje: - dla obrotów maksymalnych-prędkości maksymalnej, pracy wstecznej, czy może służy do sterowania hamulca postojowego? Proponuję w miarę możliwości sprawdzić silnik na zasilaniu zewnętrznym-...
Moja teoria jest taka: silnik dostaje sporadycznie zwarcie międzyzwojowe w stojanie pod wpływem napięcia 230V i podgrzania. Badanie napięciem 24V nie wywołuje zwarcia - zbyt niskie napięcia międzyzwojowe. Pogląd ten opieram na następujących faktach. Odwiedziłem dziś punkt serwisowy, w którym naprawiano odkurzacz. Pani, która wydaje sprzęt, wystawia...
Może po prostu się nie da To jest silnik komutatorowy. Ma prąd znamionowy 32A przy 24V więc przy 12V będzie to 64A - ciekawe co na to szczotki i szczotkotrzymacze. Wydaje mi się że taniej będzie dostosować zasilanie i sterowanie do silnika niż silnik do zasilania.
A jak docierałeś szczotki? Próby z silnikiem można robić podłączając go do 24V DC i jest wtedy bezpiecznie dla ciebie jak i silnika. Szczotki dotarte drobniutkim papierem ściernym. Po czym zostały wytarte i przedmuchane. Na szczotkach jest chyba OK, chyba dobrze są ułożone i praktycznie nie błyskają.
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
Zasil silnik (po odpięciu od centrali) z akumulatora samochodowego, wkrętarki lub innego 12-24V DC. Jesli także będzie szarpał - silnik do naprawy - przeważnie szczotki lub/i zjechany komutator.
Ten konkretnie silnik ma magnesy trwałe. Więc zmiana polaryzacji wystarcza. W innym wypadku zmieniasz końce uzwojeń w miejscu podłączenia szczotek
Witam . W pierwszej kolejności sprawdź czy dochodzi właściwe napięcie do siłownika.Jeżeli tak ,to sprawdź połączenie w samym siłowniku ,stan silnika.Silnik według instrukcji jest silnikiem prądu stałego 24V ,więc może być problem ze szczotkami .Możesz dla pewności sprawdzić czy jest to wina silnika ,czy sterownika ,przez zamianę siłowników miejscami.
Witam, nawiń pasek drobnego papieru na komutator, dociśnij szczotkę i obracaj wirnikiem. Innym sposobem jest przyłożenie pumeksu do pracującego komutatora przed szczotką. P.s. Do prób możesz zasilić silnik napięciem 24V, będzie bezpieczniej. :wink:
Odkurzacz reanimowałem w ten sposób że wywaliłem uszkodzoną płytkę i dodałem regulator obrotów silnika 12V 24V 200W 10A PWM: https://obrazki.elektroda.pl/9783235400_... Dodałem też ładowarkę akumulatorów litowych 4S 30A: https://obrazki.elektroda.pl/5532172900_... Oczywiście żeby to się zmieściło w obudowie trzeba było...
Przecież typowe wykonania większości silników produkowanych seryjnie mają wyważenie wirnika do zakresu 1,2 obrotów nominalnych. Możesz go "podkręcić" ale licz sie z tym że wirnik w krótkim czasie ci się rozsypie i musisz skalkulowac czy to "podkręcanie' się opłaca. Pozdrawiam Dodano po 1 Pisząc rozsypie miałem na myśli wypadnięcie wycinka komutatora,...
Musisz coś więcej napisać o tej prądnicy, od czego ona jest czy jest prądnicą prądu stałego, czy zmiennego? Czy szczotki są na kolektorze czy na pierścieniach, ile ma wyprowadzeń? Hmm nie wiem szczerze czym jest szczotka czym pierścień ale z tego co się orientuje to ma cztery szczotki(bieguny) jakieś duże wyprowadzenie (osłonięte takim "kapturkiem")...
Oecnie pracuję nad podwójnym dwukierunkowym sterownikiem do silników 250W, ta sama chińszczyzna, projekt jest oparty właśnie na projekcie OSMC, do piątku powinny przyjść HIPy, jeśli pierwsze testy wypadną obiecująco, to chwile później pojawi się płytka. Btw, ten projekt nie jest tak kosztowny jak mogło by się wydawać, ludzie z OSMC sporo zawyżyli cenę....
Widzę trzy możliwe przyczyny objawów "mniejszy moment siły, większe obroty": 1) zmniejszona ilość zwojów cewki wirnika; 2) źle ustawiony kąt fazowy między polem magnetycznym a szczotkami; 3) zmniejszone pole magnetyczne stojana. 1) Zwykle cewki w silnikach z komutatorem o dużej ilości sektorów (chyba wszystkie silniki komutatorowe większej mocy są w...
Zrób najprostszy regulator na LM317. Reguluj, aż uzyskasz satysfakcjonujące obroty. Tylko nie przesadź bo sie silniczek zjara. Jak trochu przesadzisz z napięciem to znacznie zwiększy sie iskrzenie na szczotkach (o ile to silniki szczotkowe). Jak zauważysz taki objaw to obniż trochu napięcie. Silniczki od zabawek są zazwyczaj na 6/9V, te z modeli helikopterów...
Zauważyłem że napięcie na wyjściu silnika 2 z uporem maniaka 24v a na 1 silniku daje te 15 w zależności jak pracuje siłownik. Sprawdzałeś to na wyjściu centrali? A na samym silniku? Sam silnik sprawdzałeś? Może po prostu przewód "szlag trafił"? A może silnik ? Kilka/kilkanaście tysięcy cykli... Przewód w izolacji mógł się przełamać. W silniku chyba...
Hej, dzięki za podpowiedzi. Niestety rezystor 20kOhm miedzy bazą a kolektorem emiterem nie wiele dał. Zamiana tranzystorów na bd135 i bd136 również. Transformator za mostkiem z dwoma kondensatorami 4700uF daje napięcie aż 38V. Na takim zasilaniu są takie problemy (Przepraszam za prowizorkę) [youtube]https://youtu.be/uQdwW5WkRbU[/y... Natomiast na...
https://obrazki.elektroda.pl/1866029800_... Co jest przyczyną że silniczek PK500TB-13480 napędu koła w odkurzaczu pracuje ciężej niż taki sam w drugim kole. Po zamianie silniczka stwierdzam, że przekładnie są takie same i dobre. Pokręcając ośką jest wyczuwalny opór przeskok magnetyczny, a w dobrym silniczku nie ma takiego obciążenia...
Po pierwsze sprawdź szczotki w silniku siłownika. Fabrycznie mają kiepską sprężynkę na szczotkach wystarczy podmienić na taką np. z długopisu. A po drugie zwiększ zasilanie siłowników na 24v będą dużo szybciej chodzić
Sprawdź jednak na odpiętym silniku i protezie kabla, jeśli centralka się obudzi - jednak silnik. Ale czy zdecydujesz się na wymianę....? Sprawdź silnik na zasilaczu 24V DC, zajrzyj do niego - może to błahostka - szczotki, ewidentne zwarcie w stojanie. Ale czy naprawiać - ciężko doradzić. jeśli to silnik i kabel (aby nie centralka) - czyli niecałe 400...
Regulator nie reguluje obrotów- chodzi na max. Zbudowany jest na ULY7855 (NE555) i na 2N3055. Do silnika idą trzy przewody-szczotki i stojan. Silnik jest na 24V. Gdzie moge znaleść taki schemat. Znalazłem dwa uszkodzenia: rezystor i BD ale był już naprawiany i może ktoś coś źle włożył lub zamienił. Już naprawiony jeszcze uszk. był 2N. Na samym początku...
Starszy model regulatora napięcia od Poloneza ma właśnie takie gabaryty jakie opisałeś Regulator musi być przykręcony do masy pojazdu gdyż jest to minus zasilania regulatora. Oznaczenie 15 to zasilanie +12v regulatora. Napięcie na tym zacisku wystąpi wtedy gdy kluczyk stacyjki włączysz w pozycję zapłon i dopiero zanika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki....
Witam, mam problem z napędem bramy garażowej Sommer DUO 500 SL. Napęd ma za mają siłę poruszania bramą i się zacina. Podejrzewam silnik (szczotki), przekładnię (duże opory) lub ogranicznik mocy (max 2A) Napięcie na silniku od 12 do 24V. Natężenie jałowo 1A, pod obciążeniem do 2A. Nawet jak kręci jałowo to żarówka migacze. Kondensator w zasilaczu nie...
Widziałem jak kolega który przezwaja silniki, zgrzewa końcówki cewek za pomocą częściowo zużytej szczotki silnika komutatorowego. Jako żródło prądu ma transformator bezpieczeństwa (24V 250VA). Elektrodą doprowadzającą prąd do końcówek, są płaskie szczypce - emalia z końcówek częściowo usunięta.
A dało by sie go przerobić chociaż na pradnicę na nizsze predkości obrotowe chciałbym go zastosować do małego wiatraka.Silnik posiada 2 pary szczotek. A jakie by miał obroty przy 1 wykorzystanej parze szczotek.(oczywiscie po przewinieciu)
Silnik owy pochodzi z wózka inwalidzkiego typu meyer bądż porche dwa czerwone to + do jednej szczotki,niebieskie to - a cienkie od elektro chamulca
Co do obciążalności komutatora i szczotek (120 W przy 26 V to jest 4.6 A ) to nie jest taki duży problem można coś dobrać TEORETYCZNIE bo przy prądzie powyżej 1 A szczotka powinna mieć wyprowadzoną linę bo gdyby prąd płynął tylko przez samą sprężynkę i szczotkotrzymacz to mogło by to powodować wygrzewanie się sprężynki i szczotki Natomiast nie ze względów...
Witam . W układzie expresu silnik był zablokowany ,przekładnią nie można było ruszyć ,oczyściłem koła przekładni , rozłożyłem i wydmuchałem wnętrze silniczka (szczotki OK). Po montażu całości dystrybutor pracuje poprawnie. Silnik GCF238 WP. Zasilanie 24V , prąd podczas pracy przekładni dystrybutora ok 130mA , rezystancja silniczka ok 33oM. Expres przywrócono...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Niezbędne jest wiedzieć nam, co ten silnik będzie zasilał? Ile mocy potrzeba na zasilanie danej maszyny. I jak poprzednik rodzaj zasilania DC AC. Jeśli ma pracować cały czas to najlepszy byłby indukcyjny, tam nie ma się co popsuć jedynie co jakiś czas łożyska do wymiany. W silniku uniwersalnym, komutatorowym jest więcej elementów które się zużywają....
Spiny 11 miały dziwne oprogramowanie, które wysypywało się po ok. 10 latach. Z tego co pamiętam nie ma możliwości resetu, jedynie nauka położeń krańcowych od nowa, spróbuj tej opcji najpierw. Jeśli napęd się zatrzymuje sprawdź czy silnik (szczotki) jest sprawny - podłączając go pod 12-24V dc i zobacz czy nie przerywa. Możesz sprawdzić też czy silnik...
Przedzwonić-sprawdzić omomierzem. Silnik najlepiej podłączyć pod 12 czy 24V DC . Uszkodzony tachogenerator dawałby inne objawy, Można sprawdzić jego opornośc. Szczotki i kostki polączeniowe na silniku i module rozumiem, że ok.
Przy napięciu 24V DC pobór prądu około 50-55mA, oczywiście bez obciążenia kawą czyli "na pusto". Zauważyłem, że czasem mu trzeba pomóc mechanicznie aby zaczął pracować, myślę że to z powodu zbyt małej mocy podanej na zasilaniu czy może jednak problem w komutatorze i szczotkach? Pomiary poboru prądu kiedy silnik jest podłączony do swojego źródła w ekspresie...
Silniki szeregowe (te ze szczotkami) 2 kW na 230V możesz regulować tak jak napisał technics6, ale pozostałe to trzeba kupić falownik - regulacja poprzez zmianę częstotliwości (na Allegro czasami można kupić używany falownik za kilkadziesiąt zł.).
Nie mówie że akurat traty w uzwojeniach wynoszą 21% tylko że są jednymi z wielu. A możesz sobie wyznaczyć te straty. Robisz pomiar rezystancji twornika najlepiej jak silnik jet rozgrzany bo wtedy rezystancja jest większa i mnożysz to przez prąd znamionowy do kwadratu. ΔPcu = Rt•In^2. Jeżeli nie masz dojścia do komutatora to zmierz to na przewodach...
Albo błąd montażowy, albo pomiarowy, albo silnik sieje szpilami i miernik to łapie. Te przepięcia powstają wtedy, kiedy jest iskrzenie na szczotkach. Zablokuj silnik kondensatorem stałym. Ale i tak koncepcja pod tytułem LM350->silnik jest z założenia błędna. Bardziej poprawna to np NE555+BUZ11
Część DRUGA 6. za mało toneru daje ? /rzeczywiscie po recznym zasypaniu w szczelinę do modułu drukujacego PU18 zaczernienie wzrasta - ale to nie dla mnie ;)/ blokuje bialy switch z prawej po zdjęciu kasety z tonerem i go - nie kręci się rolka - ściślej obie na oko ... jedna duza z prawj i druga przy szczelinie "wsypu" - ale nie ze mna te numery - zaznaczam...
Mógł paść sterownik, mógł silnik. Silnik możesz sprawdzić podłączając go do akumulatora samochodowego i testując go na obu biegunowościach (obroty w jedną i drugą stronę), być może skończyły się szczotki. Możesz też zamiast silnika podłączyć do sterownika jakąś mocniejszą (np halogen reflektorowy) żarówkę 24V i ona pokaże czy z płytki wychodzi "w obie...
I jakie są minusy siłownika 24V? Mniejsza siła ciągu to minus? Żadnych minusów użytkowych. Są lepsze pod każdym względem ( no może trwałość - szczotki w silniku 24V, ale i tak zanim się zetrą pewnie trzeba będzie coś mechanicznego serwisować, z drugiej strony kondensatory w silnikach 220V sypią się jeszcze szybciej...). Jedyny minus to ekonomiczny...
Iskrzenie na szczotkach hmm poszukam bez szczotkowego. cały układ wydaję się prosty. Owy silnik/pompka napędza ciecz. Dalej są dwa zawory sterowane z tego samego komputera co i silnik/pompa. no i czujnik temperatury który daje sygnał Włącz Wyłącz. Ryzyk fizyk.. na początek podłącze najprostszy silnik 24V
Ok panowie, mam silnik z wiertarki, zasilacz na 24V i jak mam to podłączyć żeby się kręciło ? Z silnika mam 4 przewody, 2 z nich (czarne) szły do szczotek, 2 (niebieskie) szły od włącznika.
Chyba ze jest coś czego nie wiem. Jest i w skrócie nazywa się EMI. Na sucho będzie działać, ale jak silnik napotka opór, to zaczną się cuda.
Silnik 3f trójkąt 0,75kw ale żeby na pusto nie ruszył ? podłączałem różne silniki 3f 1,1kw, 2,2kw i żaden na pusto nie ruszy. Dałem 24V dc bezpośrednio na szczotki i bardzo wolno się rozpędza ten 0,75kw a napiecie osiąga 300V.
Wymień silnik. Do kupienia w elhurt opole Tak jak kolega podsumował wyżej. Pali bezpieczniki bo silnik pobiera zbyt duży prąd. Przy 24v powinien brać z 0.9A. Ja bym go rozzebrał i sprawdził szczotki być może są na wykonczeniu, przeczysc wirnik. Kilka takich silników udało się uratować i jeszcze chodzą
Pytanie z innej beczki; czy pomiar poboru prądu był wykonywany na biegu jałowym czy na obciążonym wale? Zwarcie uzwojeń w silnikach najprościej jest wykryć w nieco inny sposób: - do uzwojenia stojana podłączamy napięcie około 20V zmiennego (najlepiej w szereg z żarówką 24V) tak by na podłączonym do obwodu miliamperomierzu uzyskać prąd stojana na poziomie...
Chyba jedynym sensownym rozwiązaniem tego problemu jest budowa przetwornicy. Może też wystarczy sterowanie PWM, ale nie wiem czy nie przeciąży to np szczotek silnika. Najprostszy sterownik PWM to układ LM555 + kilka mocnych tranzystorów MOSFET połączonych równolegle, albo nawet jakieś IGBT, ale jak już napisałem może to przeciążyć szczotki silnika....
Czy wie ktoś co się stanie gdy na silnik 12V DC podam napiecie na przykład 24V DC? Zwykły silnik DC (taki szczotkowy) kręci się tym szybciej, im wyższym napięciem jest zasilany - przy 2x wyższym napięciu powinien się kręcić ponad 2x szybciej - i jest kwestia, czy wytrzymają to (a raczej, jak długo wytrzymają, na ile szybko się zużyją) jego szczotki...
Jak mu sterownik da 100A to silnik weźmie. Ale szczotki i komutator to pewnie długo nie wytrzymają. Pytanie czy to jest sterownik z ograniczeniem prądowym. No i czy ci amperomierz dobrze mierzy.
Silniki umieściłem na przeciw siebie, co wiązało się z małą przeróbką jednego z nich tak, by obracał się w przeciwną stronę. Nie możesz od tak sobie zmienić kierunku wirowania, trzeba także zmienić położenie szczotek względem stojna. Czy to są silniki bocznikowe?
Witam wszystkich mam problem jak w temacie. Szczotki w tym silniku nie są oryginale, to zanczy ktoś przerobił szczotki od rozrusznika 24V i je zamontował. Przy rozruchu iskrzą, silnik rusza, nadal iskrzą tylko mniej, mogę rozkręcić silnik do 4500 obr/min, potej wartości znów zaczyna się mocne iskrzenie i wyrzuca bezpiecznik. Silnik posada dwa uzwojenia...
Dodam że zostały użyte transile jednobiegunowe, co raczej było bez sensu bo chyba lepiej było użyć jednego tranzila dwubiegunowego na silnik. Przy 4 transilach tak jak to zrobiłeś (zakładam że nie pomyliłeś polaryzacji, bo poszly by z dymem) nie robi to różnicy, bo przepięcie na silniku zamyka się przez dwa transile połączone szeregowo o przeciwnej...
Główna różnica to w silniku Robus1000 - silnika DC 24V Rox1000 - silnika AC 230V Moim skromnym zdaniem silnik DC ma więcej możliwości ustawień od AC wykrywanie przeszkód zasilanie bateryjne itd. Ale też ma wady szczotki które się skończą kiedyś za kilkanaście lat tylko czy to tak ważne prędzej może paść łożysko gdzie silnik DC będzie wykrywać a AC nie.
Jeżeli komutator wirnika nie jest zużyty (nie ma przebarwień, jest równa powierzchnia), załóż tylko nowe szczotki i zobacz jak przylegają. Przy odpowiednim włożeniu powinny pasować w co najmniej 70%. Jeżeli tak będzie możesz pozostawić. Jeżeli tak nie będzie to szczotki łatwo jest dotrzeć według rady Pana Feter (opcja z papierem ściernym). Jeżeli wirnik...
Gdzie mogę kupić szczotki do silnika wentylatora Eberspacher D1LC orginalne oraz turbinki wentylacji.Proszę o szybką informację.
Witam - to jest silnik klasy 775 - sprawdż ten ; https://abc-rc.pl/silnik-szczotkowy-dc-1...
Witam. W wózku widłowym R7045 był objaw taki, że po wciśnięciu pedału jazdy w wózek próbuje ruszyć lecz nie ma siły. Po podniesieniu przednich kół w powietrze aby odciążyć napęd koła się kręcą. Nie wiem teraz czy winny jest generator czy sam silnik. Przy podniesionych kołach do góry, które zaczęły się kręcić powiedział bym że to wina generatora i że...
minizasilacz mam ale on nie wyrobi, napisałem ze silnik potrzebuje 2A a te zaslicze max 1, a co do układu na LM317 max prą wynosi 1,5A... Tak, ale LM350 już 3A, wystarczy podmienić.
Witam Od dłuższego czasu śledzę wątek i zbieram niezbędną wiedze do zbudowania elektrowni wiatrowej ( mocno powiedziane ;-) ), powiedzmy prądnicy która załaduje mi baterię akumulatorów zasadowych służących do zasilania oświetlenia zewnętrznego (na ledach), w planie zasilanie sterowania kotła CO oraz oświetlenie "traktów" domowych. Zainspirowany lekturą...
Masz 3 przewody, a ile różnych funkcji chcesz mieć? Rozumiem, że silnik ma się kręcić w dwie strony (otwieranie/zamykanie) - czy to jest klasyczny silnik DC, ze szczotkami, a nie coś z elektroniką? Jeśli ma być tak, że kiedy silnik się kręci, to LED-y są włączone, a jak się nie kręci, to wyłączone (z możliwością, że inny jest układ LED-ów dla obu kierunków...
Czy moznaby np.dac silnik z wkretarki akumulatorowej(tanio mozna miec silnik,reg. obrotow,2akumulatorki,ladowarke),czy nawet taka na 24v bylaby za slaba?Moze szczotki trzeba by zmieniac co kilometr?Albo akumulatorki sa za małe?
jeśli chcesz żeby było proste to użyj zwykłego silnika szczotkowego. Może uda Ci się wydłubać jakiś ze starego odkurzacza akumulatorowego (odkurzacz warsztatowy/samochodowy), wtedy będzie od razu z jakąś porządniejszą turbinką. Ale zapomnij o podłączeniu przez moduł step-up, taki silnik będzie potrzebował z 10-15A na start. Najlepiej zasilać prosto...
Silnik jest wciskany w plastikową obudowę/osłonę, stanowiącą jednocześnie jego mocowanie w chassis. Silnik można "wycisnąć" z tej obudowy po jej demontażu (zapamiętaj jak były podłączone kabelki). Jak już masz silnik bez "ubranka" trzeba ostrym nożem (kuchennym) oddzielić dolną część od reszty korpusu - stukając w nóż przyłożony do miejsca łączenia...
Wygląda na to, że transformator ma naddatek mocy, więc nic się z nim nie stanie. Do zasilania szczotkowego silnika DC nie jest konieczna stabilizacja i filtrowanie źródła zasilania, pod warunkiem, że nie zależy nam aż tak bardzo na stabilnych obrotach.
Mam zamiar kupić takie pompy zęzowe Zasilanie 12V (3A) Sterownik PWM - mosfet do 10A i 24V - sterownik silników DC Wystarczyłby Regulator Sczotkowy ESC 320A 6-12v ŁÓDŹ ZANĘTOWA (6823995489) w rzeczywistości dopuszcza pracę ciągłą do 40A sporo za dużo, ale tanie. Zasilanie do 12V. Lub Regulator ESC do silników szczotkowych Turnigy 20A. Szczotkowy napęd...
Sterownik D1L nie pokazuje kodów błędów. Najprościej wymienić silnik i zapomnieć o problemie na kilka lat... choć to kosztuje. Tanio? Rzeźbić w silniku, szczotki, łozyska... może się uda. Jak się nie uda czy też znów popsuje... palić silnik. 100zł na paliwko na noc pewnie wystarczy.
Oczywiście chodzi o przeciążenie silnika. Parokrotnie zdarzyło mi się że wielokrotny start w trudnych warunkach, pomimo bezpiecznika powodował odlutowanie linek zasilających szczotki silnika komutatorowego, lub mostków w silnikach czteroszczotkowych.
Czy sterownik obrotów od silnika bezszczotkowego 24V można podłączyć do silnika szczotkowego 24V?
Witam. Mam taki problem w sprzęcie klienta. ładowarka HYUNDAI Przestał działać nawiew. Sprawdziłem jako pierwsze napięcie na wentylatorze. jest 24V Wentylator nie działa. Wymontowałem okazało się że szczotki zniknęły ! Zakupiłem podobne, dopiłowałem, zamontowałem. Silnik na zasilaczu warsztatowym działa ale powoli. Sprawdziłem nie stawia oporów. Bez...
A ten silnik to szczotkowy czy bez.
Witam Odgrzeję temat. PAD 8 , którym się zajmuję daje 340V między fazowo. Sprawdziłem wszystkie połączenia i szczotki, jest ok. Wzbudzenie na poziomie 24V podkręcone dławikiem na max. Takie napięcie daje na obciążeniu silnikiem 3f 2.2KW. W chwili wciśnięcia przycisku wzbudzenia napięcie podskakuje do około 390V a jak puszczam przycisk ponownie wraca...
Witam szukam silnika szczotkowego który zastąpi silnik bez szczotkowy w przekładni z kierownicy thrustmaster t300 może być na 12 lub na 24v. Ktoś poradzi jak silnik dobrać aby rozstawem śrub pasował oraz osią na zębatkę to nie będzie stosowanie z orginalna płyta główna od t300 chyba że ktoś ma na sprzedaż sprawną to będzie wykorzystany org silnik
Silnik szczotkowy przy obciążeniu znamionowym wykona określoną ilość obrotów. Przy napięciu znamionowym przepracuje x godzin, przy napięciu 50%Un przepracuje 2x godz a przy napięciu 2Un-1/2x godzin. Dodano po 6 Sam piszesz o szpilkach. Przy mniejszej częstotliwości, mniej strat na szpilkach. Pokaż schemat bo to wróżenie z fusów.
bez obciążenia pobiera 2.30 A chyba nie odpowiedni do tego zasilacza bo zasilacz daje na wyjściu 24V a akumulatorek ma 12V Na luzie 2,3A więc pod obciążeniem będzie 4-5razy więcej. Wygląda że napięciowo też za słabo. Bo rozumiem że z akumulatorka regulacja działa prawidłowo w pełnym zakresie? Proponowany wyżej prądowo dałby rade ale napięcie to nadal...
Jak ktoś to miał na warsztacie to wie co jest. Generalnie wszystko praktycznie identyczne pod plastikami. Silnik szczotkowy 24V (500 -700 wat) lub 36 V przeważnie wtedy jest 800-1000w. Całość zasilana z pakiety 2x12 V 10-12Ah lub dla wersji 36V 3x12V 10-12Ah na akumulatorach AGM. Do tego sterownik DC PWM z manetką na czujniku hallotronowym (można zastąpić...
Jak to testowałeś , rozłączyłeś silnik ? Może się zacierać to nie pierwszy przypadek jak capstany są suche :) Po rozlutowaniu silnika, napięcie cały czas po naciśnięciu przycisku w rączce 10,4 V na silniku pisze 24V czyli te napięcie jest za niskie ? .. rozebrałem silnik i łożysko ..wszystko dobre, koło i ślimacznica jak nowe, komutator idealny , szczotki...
Wybrałeś bardzo nowatorską metodę docierania szczotek. Ucina się pasek drobnego papieru ściernego/ pow 240, wkłada pomiędzy szczotkę a komutator i ciągnąc w jedną i w drugą stronę ziarnem do szczotki. Metoda na nowe szczotki- stare są za krótkie i mają luz w szczotkotrzymaczach. Potem zasila się silnik 24V i dociera ostatecznie na małych obrotach (komutator...
parametry mam od osoby która mi go dała bo sam silnik pochodzi z wózka inwalidzkiego szczotkowy
Z montażem odbiornika nie będzie problemów - wszystkie napędy (nawet najnowsze BXV) akceptują tą samą kartę AF (Space). Jaki napęd zamierzasz? W tym samym typoszeregu u Came są albo napędy 230V albo 24V (jakoś nie kojarzę przesuwnego napędu występującego w obu wersjach) ? Ogólnie napędy 24V dużo lepiej wypadają pod względem kultury pracy i opcji (kontrolowane...
AVR mam 2 sztuki, jeden stary i nowy który kupiłem teraz. Na obu jest to samo. Szczotki na obudowie mają napisane bieguny, lewy pin prowadzi do wewnętrznego pierścienia i ma napis + , na AVR na kabelku jest obrączka z "+" Pomiary robiłem na odpalonym silniku, avr nie podaje żadnego napięcia na szczotki. Ale sam dostaje wg opisów za mało bo 2,4V zamiast...
Ten, który podałeś jest dla silnika bezszczotkowego (czyli synchronicznego), a tobie raczej chodzi o zwykłe silniki szczotkowe DC z magnesem trwałym. Musisz zbudować 2 mostki H: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_H Jeśli chodzi o regulator: na takie napięcie bez wiedzy z elektroniki nie masz szans. Najprościej jest wykorzystać pojedynczy uC i mierzyć...
Okej. A może być taki silnik? Silnik DC 1016 24V 250W Silnik szczotkowy przeznaczony do skuterów, quadów, rowerów elektrycznych oraz maszyn przemysłowych. Dane techniczne: - silnik szczotkowy 24v - pobór prądu 14A - zasilanie 24VDC - obroty 2750 obr./minutę Jeśli tak to co musze dokupić żeby po pierwsze podłączyć go normalnie do gniazda elektrycznego...
Witam. Poszukuję Regulatora obrotów silnika szczotkowego DC 24V 300 wat z łagodnym startem, sterowany ma być takim odbiornikiem: https://allegro.pl/oferta/odbiornik-2-4g... Regulator ma obsługiwać dwa silniki.
Chodzi o ustawienia/zaprogramowanie w napędzie... Brama zaś powinna być tak wyważona za pomocą sprężyn, aby można ją było bez oporów podnieść i bez oporów opuścić, a mniej więcej w połowie drogi powinna stać nieruchomo. Sam silnik bez obciążenia może chodzić prawidłowo pomimo słabego kontaktu szczotek. Przyczyną mogą być też przekaźniki na płycie centrali....
Po drodze z mostków do rotora masz zabezpieczenie ( termistor, warystor ? ) Należałoby go sprawdzić - po wyjęciu szczotek podać napięcie ze strony mostków i sprawdzić jakie jest na szczotkotrzymaczach. Tyle że zasilacz powinien dawać conajmniej 24V .
Witam. Wygrzebałem jakąś zabytkową przetwornicę 230/ 24V - nawet nie pamiętam skąd ją mam :D; chcę ją wykorzystać do sprawdzania silników, elektrozaworów itp... po prostu jest mała podręczna - problem w tym, że niema w niej prostownika na wyjściu - sprawdzając oscyloskopem jest w miarę ładny prostokąt na wyjściu (ok. 10kHz) i ciekawe, że ona wcale nie...
Witam Mój kłopot polega na tym iż za każdym razem gdy od pale auto musze od razu dać mu większe obroty silnika ponieważ brak odpowiedniego zasilania (czyli - światła, podświetlenie zegarów a nawet kontrolki takie jak zaciągniety hamulec ręczny i inne) świecą tak jak by miały napięcie co najmniej z 8 nie 12V. Krótko mówiąc świeci wszystko tak jak by...
Na pewno podłączanie 24V do wejścia to marny pomysł, bo tam masz dzielnik rzędu 5/8 i próbujesz wsadzić w układ 15V a jest napisane że przyjmuje do 6V. Spróbuj zasilić silnik z 24V a na sterowanie dać jedną baterię 1,5V lub napięcie z regulowanego zasilacza i zobacz czy działa. Być może go już zepsułeś. Na tym schemacie z dokumentacji nie bardzo wiadomo...
brama z silnikiem szczotkowym 12/24V nie nadaje się w miejscu gdzie będzie otwierana/zamykana kilkadziesiąt razy dziennie. Także elektronika nie była przystosowana do obsługi wielu mieszkańców. To stąd te liczne awarie? Jak to dobrze posłuchać kogoś kto się zna na temacie.
Wydaje mi się, że silnik od wycieraczek nie jest przystosowany do pracy nawrotnej. Będzie kręcił w obie strony ale w jedną będzie większe zużycie szczotek i komutatora. Wracając do schematu, wskazany jest układ przeciwprzepięciowy. Najlepiej podłączyć do silnika dwie diody Zenera 24V (podłączyć dwie Zenerki szeregowo w przeciwnych kierunkach, tak by...
silnik wycieraczka szczotka szczotka silnik electrolux iskrzyć szczotka silnik
prądnica pierścieniowa zasilacz lenovo zamiennik honda civic termostat
instrukcja obsługi pralka bauknecht pralka bauknecht
Sonda lambda a jakość paliwa: przyczyny zapalenia kontrolki Skuter 2T kopci na ciepłym silniku - przyczyny i rozwiązania