silnik wycieraczki -przedni ma 2 prętkości minus na obudowie izasilanie na kabelkach zamieniając bieguny masz 2masy i jeden plus małe obroty trzecia szczotka zwiększa obroty
Rozbierz silnik prawdopodobnie szczotka przygrzana w szczotkotrzymaczu.P
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
Może szczotka jest przywieszona w silniku skoro mechanizm jest na 100% dobry. Rozbierz silnik i sprawdź.
Pewnie przymarzły, uszkodzony silnik/ krańcówka, czasówka, szczotka/.P
Kolego weź cały silnik od dowolnego szrota i przełóż cały albo bierze się silniczek od szyby w drzwiach i przekłada całą tarczę ze szczotkami. Używam do różnych celów takie silniki i można wymieniać cały silnik z wirnikiem.
Czyli niech ktoś napisze jaśniej w jakim podłączeniu silnik ma najwięcej mocy i szybkości musi być ta 3 szczotka czy nie .
albo przekaźnik pracy czasowej ( takie pudełko wielkości paczki papierosów) albo zakleszczona szczotka w silniku
Nie ,nie-trzecia szczotka to bieg wolny silniczka wycieraczek.
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Kolego weź 2 przewody z zasilacza przyłóż do jednej szczotki i bezpośrednio do komutatora drugi przewód, zara zobaczysz która szczotka nie kontaktuje albo jest zacięta w obsadzie. Lub po prostu się skończyła i drucik przyłączający blokuj ją przed dalszym wysunięciem.
Jak sprawdziłeś silnik? Może szczotka się zawiesiła?
Jest to filtr
Problem nie leży w mechanice (mechanizm nie da się źle złożyć). Dwa sektory zębate są złożone na stałe i spięte kotwą, górny sektor jest połączony na sztywno z osią ramienia wycieraczki (jeśli się mylę popraw mnie- nie mam takiego mechanizmu). Podczas pracy silnik i białe koło nie zmieniają kierunku ruchu. Gdy dźwignia sterowania wycieraczkami (przy...
Tam jest silnik dwubiegowy (o ile pamiętam dwa kabelki zielony i czerwony) i sprawdź próbnikiem żarówkowym - jak na wolnym biegu będzie świecić- szczotka w silniku się skończyła.
Oto dla wtajemniczonych zdjęcie. Jak są zrealizowane wolniejsze obroty (ale i tak za szybkie) silnika wycieraczek w Peugeocie 106. Jest dodatkowa szczotka. http://obrazki.elektroda.pl/8028040800_1...
Są różne silniki wycieraczek, miałem kiedyś w zastosowaniu w mojej maszynie taki, gdzie jedna szczotka była połączona z masą (obudową) silnika i zmianę kierunku robiłem zmieniając połączenia stojana do zasilania więc odpowiedź jest niejednoznaczna. Ten silnik na filmie ma, jak sądzę, elementy zasilania nie połączone do jego obudowy.
Albo BSI, albo przekażniki w BSM, albo jedna szczotka wisi, bo tam jest silnik trójszczotkowy.
To da, że będziesz mógł prawidłowo zmieniać obroty silnika przy pomocy przekaźników, w chwili obecnej nie jest to możliwe bo jedna ze szczotek silnika jest stale podłączona do masy. dodatkowa szczotka to odczep uzwojenia silnika, mniej zwojów to mniejsza siła elektromotoryczna a to mniejsze obroty silnika. Jeszcze coś jest niejasne?
Mi chodzi o sposób nawinięcia uzwojeń wirnika i ich współpracy poprzez komutator ze szczotkami Wirnik jest nawinięty normalnie, tylko szczotka jest w innym miejscu na komutatorze.
w żadnym silniku prądu stałego jeżeli nie jest uszkodzony szczotka nie łąc zy się z obudową Jeżeli jest przejście ze szczotki na obudowę silnik jest uszkodzony
Skoro te 2 szczotki to różne prędkości, to znaczy, że każda osobno powinna działać ? Czy powinienem je razem podłączyć do prądu aby działał szybciej ? Albo jedna, albo druga. Dwie szczotki są naprzeciwko siebie, i to jest normalna prędkość. Szczotka "masowa" i szczotka będąca lekko z boku to wyższa prędkość. Nie możesz łączyć obu prędkości razem, powoduje...
zdarta szczotka biegu szybkiego w silniczku, to silnik z trzema szczotkami.
ja bym sprawdzil na Twoim miejscu silnik zwlaszcza 3 szczotka i przelacznik pod kierownica pozdrawiam
Ostatni najszybszy bieg jest chyba na "ostro", Pomyliłeś z dmuchawą nawiewu. W silniczku wycieraczek szybki bieg realizowany jest przez dodatkową szczotkę (w silniku są trzy szczotki).
Silnik ma trzy szczotki. Przy zatartym mechaniźmie szczotka mogła od temperatury się przykleić. Wypnij wtyczkę od silnika i sprawdź poprostu czy jest we wtyczce napięcie po włączeniu 1 biegu (nie czasówki)
To co opisujesz wyglada albo na spalony silnik wycieraczki albo na brak masy silnika. Po prostu zdemontuj podszybie i sprawdz go, to raptem kilkanascie minut pracy i zadnej filozofii do tego nie trzeba. A sterowanie silnika - zwykly przekaznik, zadna elektronika, napiecie zawsze 12v, odczep (trzecia szczotka) na wysoki bieg.
Problem masz w samym silniku, skończyła się szczotka na komutatorze- ta od wolnego biegu.
W silniku jest trzy szczotki: jedna "masowa", druga naprzeciw od niskiej prędkości i trzecia od wyższej prędkości. Najłatwiej jest sprawdzić działanie przełącznika wycieraczek mierząc napięcie na złączach we wtyczce zasilającej silnik (pewnie trzeba będzie zdjąć ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie). Sprawdź czy pojawia się napięcie na przewodach...
poszedł silnik wycieraczek, mam nowy :)
Żaden przekaźniki, silniczek do roboty, to silnik z trzema szczotkami, sczotkotrzymacze są mosiężne i zapieka się szczotka.
Idziesz na około problemu a jest on prozaiczny - woda w silniku wycieraczki przez zatkane odpływy pod szybą. Woda powoduje korozję i jedna z 3 szczotek silnika wycieraczki się zawiesza i uniemożliwia pracę wycieraczki. 90% przypadków.
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : szczotka na dole , szczotka po lewej , szczotka po prawej , trochę to wszystko uporządkuj bo na zdjęciach jest tylko 2 , a najprawdopodobniej nie założyłeś szczotek na swoje miejsce i w czasie składania w całość sprężynka wypchała szczotkę ze szczotko-trzymacza .
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
Witam. Wmoim pasku bylo po troche z karzdego postu. Mianowicie nieraz właczaly sie przy odpaleniu samochodu, zatrzymywaly sie w polowie szyby, nie dzialal najszybszy bieg, wogole chodzily jak chcialy. Zabralem sie za czyszczenie mechanizmu wycieraczek, ciezko sie tam dostac najpierw trzeba odkrecic komputer jedna srobka z prawej strony jedna w srodku...
nie ruszaj nic przytopiona szczotka w szczotkotrzymaczu/jest on plastikowy/ powinni na gwarancji wymienić cały silnik [/code]
Uszkodzony silnik a konkretnie jego 1 bieg, na płytce w nim przekaznik,zimne luty na tej płytce lub sama szczotka 1 biegu.
Zakupiłem silnik gdyż myślałem, skoro mają hamulec elektromagnetyczny wiatr nie obróci konstrukcją. Sterowanie miało być czasowe. W między czasie pomyślałem o sterowaniu automatycznym z uwagi na wiatry jakie mogą uszkodzić konstrukcję. Wtedy wpadł mi ten sterownik. Oferuję śledzenie jak i kontrolę prędkości wiatru z pozycją bezpieczną. O silnika z ciężarówki...
Panowie mam ten sam problem... Niestety nie jest to wina dyszy , nic tez nie jest zatarte , .. rozkręciłem i sprawdziłem mechanizm chodzi bez problemu.Wymontowałem silnik wycieraczki szczotki są oki , podłączyłem go do 12V kreci się bezproblemowo .A jednak po złożeniu nie działa:( Dokładnie to co koledzy wyżej czyli po włączeniu wycieraczka robi mały...
Po wymianie silnika, wycieraczki ruszyły. Dokładnie to skończyły się szczotki. Jeszcze muszę pomęczyć tą poduszkę w fotelu.
To są zakłócenia pochodzące z instalacji samochodowej, a nie spowodowane napięciem. Przydałby się chociażby dławik i może jakieś kondensatory elektrolityczne na zasilaniu. Wszystko zależy od poziomu zakłóceń, jakie generują elementy pod maską, chociażby szczotki alternatora, albo silnik wycieraczek.
Po pierwsze sprawdź jak chodzą ramiona po odłączeniu silnika i sam silnik, odkręć nakrętkę na osi silnika i rozłącz sprawdź czy luźno pracują ramiona , do tego mogły skończyć się szczotki w silniku.
Witam. Podpowiem, gdyż kilka tygodni temu naprawiłem swoja wycieraczkę w Megane 1,4 2000r. Przyczyną jest zużycie szczotek komutatora silnika wycieraczki, zawieszają się. Rozbierz plastikowy dekiel silnika, wymień szczotki, wyczyść stojan i kanały ślizgowe szczotek, przy okazji nasmaruj sworzeń wycieraczki w tulejce np. olejem silnikowym. Będzie działać.:D
Mam problem polegający na losowym zablokowaniu się działania wycieraczek przednich. Objaw pojawił się wiosną jeden raz, wyczyściłem styki przy silniku i w manetce i więcej nie wystąpił. Od tygodnia występuje regularnie codziennie. Wycieraczki działają i nagle po którymś powrocie na dół więcej już nie wstają. Nie pomaga wyłączanie, włączanie, ruszanie...
Witam . Takie rozwiązanie hamowania silnika jest od bardzo dawna stosowane w silnikach wycieraczek samochodowych i może nie tylko.
Witam! Genario napisał: ...będzie duża różnica jeśli dojdą szczotki? Z matematycznego punktu widzenia oba modele są sobie równoważne, zamienione są tylko role stojana i wirnika. Napisałem w poprzednim poście, gdzie masz wpisać poszczególne dane. Silnik do napędu wycieraczek powinien być silnikiem bocznikowym ze szczotkami o magnesach trwałych (takie...
sprawdz czy nikt nie wlaczyl na wielkim mrozie silnik wycieraczek ma dwie szczotki pracy jedna jast na prace przerywana i wolny bieg a druga na szybka prace ewentualnie uszkodzony jast przekaznik
witam,odnośnie wycieraczek,to faktycznie jedna szczotka była już na wykończeniu,teraz jest ok,tylko zostaje paląca się kontrolka silnika i błąd P0335 (czujnik ustawienia wału),oraz nie działający obrotomierz,czujniki wału mam dwa i na obydwu jest błąd,dwa przewody dochodzące do czujnika i kostka wyglądają na dobre,wiecie co może być przyczyną? pozdrawiam
Typowy silnik od nawiewu w samochodzie ma koło 60 w Tak samo jak od wycieraczek, tylko że ten drugi ma już przekładnię, stosowne obroty i nawet korbę... Szukać z większych pojazdów, lub polskich ciężarówek, Żuków, tarpanów itp. Czasami jest dodatkowa szczotka dająca dwie prędkości.
Witam Nie wiedzialem w jakim dziale napisac wiec padlo na ten(jezeli wybralem zly to prosze o przeniesienie) Chcialem sie dowiedziec jak zespolic szczotki z przewodem W silniku wycieraczki w fordzie byly szczotki zespolone z przewodem, niestety dokonaly zywota i chcialem wsadzic nowe, znalazlem takowe ale bez przewodu, jak to polaczyc aby dzialalo z...
A moim skromnym zdaniem to może poprostu szczotka nie dociska dobrze do komutatora i ot cały problem.A to że silnik po regeneracji to wcale nie wyklucza tej usterki (wręcz ją potwierdza) Dziękuje i przepraszam!!! Pozdrowionka
Niestety nie i ma jedną szybkość a wycieraczek ma dwie( trzy szczotki)
Czujnik czy wskaznik - oto jest pytanie ? Coś jak z Hamleta :D Szanowny Kolego - wystarczy zewrzeć czujnik temperatury w bloku silnika do masy, i zobaczyć wychylenie wskaźnika. Co do wycieraczek - pewnie czujnik deszczu - :D Nie, Szanowny Kolego - umierający silnik wycieraczek, a raczej szczotki w nim. Sucha szyba - duży opór piórek. Pozdrawiam.
ale jak go sprawdzić? w poprzednim silniku jedna miedziana szczotka nosiła ślady dość mocnego zużycia (nie pamiętam która). nowego (używanego) nie rozbierałem jeszcze. i teraz pytanie: kiedy okaże się że to styk to jak dalej postępować?
Nie jestem "samochodowcem", ale pewnie wspomaganie kierownicy ma pompę zasilaną elektrycznie. Należy zlokalizować silniczek i z nim powalczyć. Postępowanie podobne jak z silnikami od wycieraczek. Pomaga blokowanie szczotek kondensatorami i doprowadzenie napięcia poprzez odpowiednie dławiki. Pomaga dobre połączenie metalowej obudowy silnika z masą pojazdu....
piszesz że sprawdziłeś połączenia przewodów w przelotkach gumowych klapy kufra 90% uszkodzeń to właśnie przerwane przewody w owych przelotkach, polecam sprawdzenie szczotek silnika wycieraczki (informacja zaczerpnięta z książki obsługi golfa).
Napewno podłączenie do gniazda zapalniczki przez stacyjkę też ma na to wpływ. Nie, zakłócenia włażą przez w.cz, czyli antenę. Silnik wycieraczek jest komutatorowy, ma szczotki, które iskrzą i stąd masz zakłócenia. Trzeba odkłócić silnik. Pozdrawiam.
Przekaźnik w silniku lub 3-cia szczotka.P
Witam zgadza się są dwie prędkości silnika od wycieraczek jeżeli się nie mylę to obudowa zewnętrzna jest połączona z masą i według potrzeb kolegi albo szybsze obroty albo wolniejsze jak kolega rozbierze silnik prędkości są uzyskane przez przesunięcie szczotko trzymacza pozdrawiam Robert.
Często padają same silniki od napędu wycieraczki, (zapieczona ośka , wytopiony szczotko trzymacz) , sprawdź żarówką 12v czy masz zasilanie na wtyczce po włączeniu wycieraczki. Wycieraczka działała wcześniej, słychać klikanie przekaźnika,rok produkcji ?
Wicher44, a w jakim pojeździe to występuje, jakie jest sterowanie obrotami silnika wycieraczki (impulsowe, dodatkowe rezystory, dodatkowe szczotki), Marek
Silniki wielobiegowe w układzie Dahlandera są stosowane od 1897r. Tyle, że są to silniki indukcyjne na prąd przemienny a nie stały. Silniki DC kilkubiegowe mają przeważnie zmienny kąt szczotek (silniki z magnesami trwałymi), przyjrzyj się budowie dawniejszych silników napędzających wycieraczki w autach. silnikiem elektrycznym szeregowym zasilanym prądem...
normalnie jak go podłączam do czerwonego i zielonego to chodzi.. więc chyba nie szczotki..
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
Jeżeli przełącznik przełącza prawidłowo to sprawdż na wtyku do silnika czy przychodzi sterowanie.Jeżeli tak to szczotki na silniku.
U mnie było podobnie. Wymontowałem gniazda bezpieczników przy akumulatorze. Nie jest to przemyślana konstrukcja, oparta na wsuwkach zbyt dużo połączeń, które niestety śniedzieją. Trochę czasu, papier ścierny, szczotka druciana i doprowadziłem te połączenia do stanu używalności. Poprawiłem też masy od akumulatora do blachy i od blachy do bloku silnika....
Hmm a jak zalaczana bylaby trzecia szczotka? Po wymontowaniu gornej czesci mechanizmy jest plytka z trzema blaszkami slizgajacymi sie po kolku metalowym. Wszystkie 3 ida do wtyczki. Z wtyczki dodatkowo jeden pin to masa i masa polaczona jest jedna szcotka do obudowy silnika. I tak samo przejscie na mase jest w pinie wychodzacym silnika, a sa one 2....
witam. wlasnie mam ten sam problem. do tej pory wedle rad innych uzytkownikow wymienilem przelacznik w kierownicy, nie pomoglo, wymienilem przekaznik i to tez nie pomoglo to teraz czeka mnie rozebranie silnika wycieraczek i sprawdzenie szczotek oraz stykow. kiedys mnialem podobny problem w nissanie i tam po rozwierceniu nitow problem byl smar na slimaku...
==> Jak wyprowadzisz szczotki z położenia równowagi to silnik traci na mocy,ale gwałtownie mu prąd rośnie bo zmniejsza się SEM. SILNIK MA WTEDY CHARAKTERYSTYKĘ PODATNIEJSZĄ I NIŻSZĄ SPRAWNOŚĆ.Przy rozruszniku wiadomo jak się zkończy. BO przy silniku wycieraczek normalnie pobierającym 3A lekkie przekręcenie szczotek powoduje zwiększenie poboru . Wiem...
To, że wycieraczka wraca do pozycji wyjściowej w większości samochodów jest rozwiązane jako ścieżka na dużym trybie z przekładni ślimakowej. Po prostu jest w tryb wtopiony kawałek blaszki do którego dociskają się 2 szczotki. Blaszka jest w kształcie literki C i w momencie jak jedna ze szczotek wyjedzie poza ścieżkę, to silnik ma przerwany obwód i wyłącza...
Witam! Idz do warsztatu w którym naprawiaja i wymieniaja rózne silniki w samochodach i popros o dławiki które siedza w porzadnych firmowych silnikach w drozszych autach.Zamontowac trzeba takie dławiki tuz przy ilnikach od strony + i masy. Dwa w jednym silniku. Tylko w przyzwoitych silnikach, Dławiki te sa schowane tuz przy szczotkach i są w silniku...
Witam Ja raczej zastosował bym szczotki z silniczka pracujacego w samochodzie, typu wycieraczki, dmuchawa.
Możliwe szczotki silnika. Dobrze byłoby zmierzyć napięcie na silniku.
podpiołem zasilanie i nic. Nie działa. Co by było jakbym podpioł zasialnie bezpośrednio do szczotek "+" do jednej szczotki a "-" do drugiej?
Witam Mam problem z wycieraczkami w Toyocie Corolli E11 z 2001 po lifcie wersja angielska. Otóż zdarzyło mi się już dwa razy, że wycieraczki przednie przestały działać jak było wilgotno. Po jakimś czasie znowu zaczynają działać normalnie. Włączanie przełącznika od wycieraczek nie powodowało żadnej reakcji przednich wycieraczek, tylna działa normalnie....
Silnik jak widać na załączonym zdjęciu ma szczotki. Widać też tam dwa konektory 6,3 mm. Tam podłączasz zasilanie 12V.
Witam szanownych Kolegów.Volvo V50 2.0 D 06r. Objaw-po naciśnięciu manetki wycieraczki drgną 3 razy i tyle.(słychać jakby lekkie buczenie od strony silnika wycieraczek). Zdemontowałem cały mechanizm. Kostka zasilająca - 4 piny. 1 Plus.2 minus(12v),3 ci wolny, czwarty plus - 7-8v. Podłączyłem sam silnik, w każdym położeniu manetki silnik od wycieraczek...
Witam. Nie tak ,podaj raz na jeden raz na drugi przewód masę lub (+)przez żarówkę,i będziesz wiedział czy silnik ruszy. Najlepiej zrób zdjęcie silnika.Silnik zapewne stosowany był również w Jelczu i Starze z instalacją 24V.Jeżeli można podłączyć do niego kostkę na cztery konektory ,to jest to o czym myślę.Sprawdź czy ze silnika wychodzi jeden ,czy dwa...
Witam. chciałbym żeby ktoś wytłumaczył mi i podał jakieś zdjęcia jak przenieść napięcie szczotkami na wał z żarówkami, dysponuje szczotkami z silnika od wycieraczek z żuka O pierścieniach ślizgowych słyszałeś?? Pzdr.
Po prostu wyprowadź tą szczotkę co idzie do masy.
Witam. Wycieraczki pracują tylko na najwyższym biegu. Tylna OK, Przednie spryskiwacze nie działają . Manetka, a może przekaźnik, może szczotki w silniku wycieraczek. Jeśli to przekaźnik to jak to sprawdzić . Mam drugie takie auto tylko 2.2dt z 1999 roku . Czy można wyjąć z diesla i na chwilę przełożyć przekażnik do benzynki żeby go sprawdzić . A może...
Przed wczoraj przestały działać wycieraczki. Dziś rozebrałem silnik wycieraczek i okazało się że szczotki się skończyły, siedzą trzy szczotki 4/6/ok15 (za późno pomyślałem - mogłem foto zrobić). Sam silnik w serwisie 930zł :cry: , zakup dwóch par szczotek bosch 15,20zł trochę większych, spiłowanie ich do odpowiednich wymiarów i gotowe :D
Dziękuję na wstępie za reakcje.... widzicie panowie , to są bardzo praktyczne rozwiązania,przy małych konstrukcjach takich jak mój doświadczalny wiatrak zrobiłem przesył samemu stosując miedziana blachę i szczotki od silników do wycieraczek a swoja drogą ciekawe jak to wygląda w profesjonalnych siłowniach może nie kreci sie dookoła ? wie ktoś?
Ja to robiłem swojego czasu tak. Od ruskich za grosze kupiłem soczewki, które u szklarza obrobiłem na prostokąty. W odpowiednią obudowę wkładałem żarówkę halogenową podłużną 500W montowaną na silniku 12V od wycieraczki, zasilałem szczotkami z alternatora, dobudowałem odpowiednik układ elektroniczny reagujący na muzykę (mikrofon pojemnościowy) regulacja...
Biegi wole i szybkie to dwie oddzielne szczotki , jeśli jest na nich napięcie to silnik musi się kręcic. Czasówka to bieg szybki poprzez przekaźnik.
Ogólny schemat elektryczny wycieraczek z dwiema prędkościami. Pin od styku położenia wału, jest często połączony wspólnie z pinem od szczotki silnika. Wtedy kostka ma 5 pinów. Jeżeli wycieraczka ma 4 piny to nie ma drugiej prędkości. http://obrazki.elektroda.net/10_12032828...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam posiadam Asterke z 93 r i pojawił sie problem z działaniem wycieraczek a mianowicie gdy przełączam wajcha od sterownia nimi to tylko silnik troche burczy i nawet recznie trudno mi jest je uruchamiac.Pomóżcie.Próbowałem stukac w silnik mysląc ,że moze szczotki sie zawiesiły ale niestety nic nie pomaga
Tak jak sugerują koledzy sprawdź jak chodzi "na sucho". Nie wiem jak w skodzie ale u mnie w fordzie wszystko jest zanitowane na amen i w razie czego pozostaje tylko wymiana ( ewentualnie wymiana szczotek). Najłatwiej "posadzić" silnik włączając wycieraczkę przy przymarzniętych piórach do szyby. Stwierdzone naukowo - u siebie w aucie. :? :)
wez woltomierz i zobacz czy dochodzi napiecie.jesli dochodzi to zrob tak jak radza koledzy.sprawdz szczotki nasmaruj itp.
Do silnika wchodzą do środka 3 przewody: masa, plus dla wolnego biegu oraz plus dla szybkiego biegu. Trzeba zobaczyć czy pojawia się tam plus dla wolnego biegu. Jeżeli jest to wymiana silnika. Nie ma sensu zabawa ze szczotkami. Jeżeli go brak to problem w instalacji auta, np przekaźnik wycieraczek.
Ja ostatnio na dni otwarte szkoły wykonałem ciekawy samochodzik napęd to silnik ksera na 24v przekładnia łańcuchowa koła od hulajnogi + silnik od wycieraczek jako skręt kół przednich , Zasilanie to 2 akumulatory 12v 7ah żelowe (wystarczały na 2h ostrej jazdy) Aparaturę wykonałem samodzielnie z zastosowaniem telefonu bezprzewodowego 300m zasięgu i 2...
Zdemontuj Silnik rozbierz zobacz stan szczotek i uzwojenia . Rozbierz i nasmaruj przekładnie zobacz stan ślizgaczy . sprawdź czy silnik ładnie łapie masę (na obudowie)
Kolego podziel sie z nami doświadczeniem, nie działa mi tylna wycieraczka, rozebrałem silnik, odczyściłem zawieszone i zabrudzone szczotki, silnik pod zasilaczem pracuje ale jak wpiąłem go w kostke to coś zaiskrzyło i teraz już nawet pąpka spryskiwacza tylnej szyby nie reaguje, nie wiem gdzie jest bezpiecznik. Jak to naprawić?? Z góry dziękuje Pozdrawiam...
Przepiac odwrotnie zasilanie ale w silniku tzn na szczotkach bo na obudowie jest masa i jak odwrocisz zasilanie to moze byc ogien. Acha - jeszcze mozesz miec problem bo wycieraczka na pewno bedzie zatrzymywala sie w innym miejscu niz teraz.
Nie wystarczy dać impuls, a nawet nie wolno tego robić. Napęd wycieraczek posiada obwód hamowania, w dolnej pozycji piórek obie szczotki silnika są dołączone do masy, przy włączaniu wycieraczek, spryskiwacza itp. obwód hamowania jest rozłączany. Stosując impulsator, aby nie go nie uszkodzić, należy w obwód hamowania włączyć dodatkowy rezystor np. żarówkę...
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
Nawet nowy stojan silnika do wycieraczek nałapie mnóstwo drobinek bo nie jest hermetyczny, co dopiero kiedy to razem "popracuje". "Problemy/szczegóły" będą się mnożyć i mnożyć, będą coraz mniejsze a coraz bardziej szkodliwe - Jarkon daruj sobie to istna matnia. koledze saskia nikt nie dorówna. Znów siejesz swoje teorie bez znajomości tematu magnetyzmu....
Witam Nie działa mi tylna wycieraczka jak popchnę dźwignie wycieraczki to włącza się spryskiwacz przedniej szyby zamiast tylnej wycieraczki i leje płyn na szybę cały czas do puki nie odciągnę dziwni wycieraczek do siebie . wycieraczki przednie działają niema jakby styku w tej dźwigni jak ją chce pociągnąć do siebie - coś jest nie tak z tym przełącznikiem...
szczotka wycieraczka wycieraczka silnik szczotka silnik electrolux
lodówka elektrozawór bezpiecznik awaryjnych sprężyna siłownika krups
myjka cisnieniowa pralka samsung zawiesza
Husqvarna 136 gaśnie po wymianie filtra paliwa Lokalizacja śrub H i L w pilarce Husqvarna 136