Problem nie leży w mechanice (mechanizm nie da się źle złożyć). Dwa sektory zębate są złożone na stałe i spięte kotwą, górny sektor jest połączony na sztywno z osią ramienia wycieraczki (jeśli się mylę popraw mnie- nie mam takiego mechanizmu). Podczas pracy silnik i białe koło nie zmieniają kierunku ruchu. Gdy dźwignia sterowania wycieraczkami (przy...
W silniku jest trzy szczotki: jedna "masowa", druga naprzeciw od niskiej prędkości i trzecia od wyższej prędkości. Najłatwiej jest sprawdzić działanie przełącznika wycieraczek mierząc napięcie na złączach we wtyczce zasilającej silnik (pewnie trzeba będzie zdjąć ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie). Sprawdź czy pojawia się napięcie na przewodach...
Kolego weź cały silnik od dowolnego szrota i przełóż cały albo bierze się silniczek od szyby w drzwiach i przekłada całą tarczę ze szczotkami. Używam do różnych celów takie silniki i można wymieniać cały silnik z wirnikiem.
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Jest to filtr
silnik wycieraczki -przedni ma 2 prętkości minus na obudowie izasilanie na kabelkach zamieniając bieguny masz 2masy i jeden plus małe obroty trzecia szczotka zwiększa obroty
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
Ostatni najszybszy bieg jest chyba na "ostro", Pomyliłeś z dmuchawą nawiewu. W silniczku wycieraczek szybki bieg realizowany jest przez dodatkową szczotkę (w silniku są trzy szczotki).
Witam . Takie rozwiązanie hamowania silnika jest od bardzo dawna stosowane w silnikach wycieraczek samochodowych i może nie tylko.
Po pierwsze sprawdź jak chodzą ramiona po odłączeniu silnika i sam silnik, odkręć nakrętkę na osi silnika i rozłącz sprawdź czy luźno pracują ramiona , do tego mogły skończyć się szczotki w silniku.
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora.
Witam! Genario napisał: ...będzie duża różnica jeśli dojdą szczotki? Z matematycznego punktu widzenia oba modele są sobie równoważne, zamienione są tylko role stojana i wirnika. Napisałem w poprzednim poście, gdzie masz wpisać poszczególne dane. Silnik do napędu wycieraczek powinien być silnikiem bocznikowym ze szczotkami o magnesach trwałych (takie...
To są zakłócenia pochodzące z instalacji samochodowej, a nie spowodowane napięciem. Przydałby się chociażby dławik i może jakieś kondensatory elektrolityczne na zasilaniu. Wszystko zależy od poziomu zakłóceń, jakie generują elementy pod maską, chociażby szczotki alternatora, albo silnik wycieraczek.
poszedł silnik wycieraczek, mam nowy :)
Po wymianie silnika, wycieraczki ruszyły. Dokładnie to skończyły się szczotki. Jeszcze muszę pomęczyć tą poduszkę w fotelu.
Idziesz na około problemu a jest on prozaiczny - woda w silniku wycieraczki przez zatkane odpływy pod szybą. Woda powoduje korozję i jedna z 3 szczotek silnika wycieraczki się zawiesza i uniemożliwia pracę wycieraczki. 90% przypadków.
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
Może szczotka jest przywieszona w silniku skoro mechanizm jest na 100% dobry. Rozbierz silnik i sprawdź.
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Silniki wielobiegowe w układzie Dahlandera są stosowane od 1897r. Tyle, że są to silniki indukcyjne na prąd przemienny a nie stały. Silniki DC kilkubiegowe mają przeważnie zmienny kąt szczotek (silniki z magnesami trwałymi), przyjrzyj się budowie dawniejszych silników napędzających wycieraczki w autach. silnikiem elektrycznym szeregowym zasilanym prądem...
Witam. Nie tak ,podaj raz na jeden raz na drugi przewód masę lub (+)przez żarówkę,i będziesz wiedział czy silnik ruszy. Najlepiej zrób zdjęcie silnika.Silnik zapewne stosowany był również w Jelczu i Starze z instalacją 24V.Jeżeli można podłączyć do niego kostkę na cztery konektory ,to jest to o czym myślę.Sprawdź czy ze silnika wychodzi jeden ,czy dwa...
Biegi wole i szybkie to dwie oddzielne szczotki , jeśli jest na nich napięcie to silnik musi się kręcic. Czasówka to bieg szybki poprzez przekaźnik.
Witam Nie wiedzialem w jakim dziale napisac wiec padlo na ten(jezeli wybralem zly to prosze o przeniesienie) Chcialem sie dowiedziec jak zespolic szczotki z przewodem W silniku wycieraczki w fordzie byly szczotki zespolone z przewodem, niestety dokonaly zywota i chcialem wsadzic nowe, znalazlem takowe ale bez przewodu, jak to polaczyc aby dzialalo z...
Zakupiłem silnik gdyż myślałem, skoro mają hamulec elektromagnetyczny wiatr nie obróci konstrukcją. Sterowanie miało być czasowe. W między czasie pomyślałem o sterowaniu automatycznym z uwagi na wiatry jakie mogą uszkodzić konstrukcję. Wtedy wpadł mi ten sterownik. Oferuję śledzenie jak i kontrolę prędkości wiatru z pozycją bezpieczną. O silnika z ciężarówki...
Do silnika wchodzą do środka 3 przewody: masa, plus dla wolnego biegu oraz plus dla szybkiego biegu. Trzeba zobaczyć czy pojawia się tam plus dla wolnego biegu. Jeżeli jest to wymiana silnika. Nie ma sensu zabawa ze szczotkami. Jeżeli go brak to problem w instalacji auta, np przekaźnik wycieraczek.
Jakim typem silnika jest silniczek wycieraczek?
Witam. Podpowiem, gdyż kilka tygodni temu naprawiłem swoja wycieraczkę w Megane 1,4 2000r. Przyczyną jest zużycie szczotek komutatora silnika wycieraczki, zawieszają się. Rozbierz plastikowy dekiel silnika, wymień szczotki, wyczyść stojan i kanały ślizgowe szczotek, przy okazji nasmaruj sworzeń wycieraczki w tulejce np. olejem silnikowym. Będzie działać.:D
Szczotki kontaktują z komutatorem? Zdjęcia co prawda niezbyt ostre, ale widzę że dużo osadów jest w działkach międzywycinkowych, usuń je ostrą igłą.
sprawdz czy nikt nie wlaczyl na wielkim mrozie silnik wycieraczek ma dwie szczotki pracy jedna jast na prace przerywana i wolny bieg a druga na szybka prace ewentualnie uszkodzony jast przekaznik
To nie do końca tak działa. Wszystko się zgadza poza tym że styk zasilajacy jest po wyłączeniu wycieraczek zwierany z masą. Wycieraczka ma silnik komutatorowy i magnesy stałe ,z rozpędu jest więc prądnicę a zwarcie gasi prąd i robi za hamulec. Uszkodzenie przełącznika jest więc realną przyczyna,ale warto zajrzeć do samego silnika pod pokrywę.Wszystkie...
Rozbierz silnik prawdopodobnie szczotka przygrzana w szczotkotrzymaczu.P
Panowie mam ten sam problem... Niestety nie jest to wina dyszy , nic tez nie jest zatarte , .. rozkręciłem i sprawdziłem mechanizm chodzi bez problemu.Wymontowałem silnik wycieraczki szczotki są oki , podłączyłem go do 12V kreci się bezproblemowo .A jednak po złożeniu nie działa:( Dokładnie to co koledzy wyżej czyli po włączeniu wycieraczka robi mały...
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
Przekaźnik w silniku lub 3-cia szczotka.P
Mam problem polegający na losowym zablokowaniu się działania wycieraczek przednich. Objaw pojawił się wiosną jeden raz, wyczyściłem styki przy silniku i w manetce i więcej nie wystąpił. Od tygodnia występuje regularnie codziennie. Wycieraczki działają i nagle po którymś powrocie na dół więcej już nie wstają. Nie pomaga wyłączanie, włączanie, ruszanie...
Jak wygląda silniik wycieraczek w środku to ja wiem - bez żartów. Mi chodzi o sposób nawinięcia uzwojeń wirnika i ich współpracy poprzez komutator ze szczotkami
Często padają same silniki od napędu wycieraczki, (zapieczona ośka , wytopiony szczotko trzymacz) , sprawdź żarówką 12v czy masz zasilanie na wtyczce po włączeniu wycieraczki. Wycieraczka działała wcześniej, słychać klikanie przekaźnika,rok produkcji ?
Niestety nie i ma jedną szybkość a wycieraczek ma dwie( trzy szczotki)
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów
Możliwe szczotki silnika. Dobrze byłoby zmierzyć napięcie na silniku.
Pewnie przymarzły, uszkodzony silnik/ krańcówka, czasówka, szczotka/.P
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
piszesz że sprawdziłeś połączenia przewodów w przelotkach gumowych klapy kufra 90% uszkodzeń to właśnie przerwane przewody w owych przelotkach, polecam sprawdzenie szczotek silnika wycieraczki (informacja zaczerpnięta z książki obsługi golfa).
Czujnik czy wskaznik - oto jest pytanie ? Coś jak z Hamleta :D Szanowny Kolego - wystarczy zewrzeć czujnik temperatury w bloku silnika do masy, i zobaczyć wychylenie wskaźnika. Co do wycieraczek - pewnie czujnik deszczu - :D Nie, Szanowny Kolego - umierający silnik wycieraczek, a raczej szczotki w nim. Sucha szyba - duży opór piórek. Pozdrawiam.
Czyli niech ktoś napisze jaśniej w jakim podłączeniu silnik ma najwięcej mocy i szybkości musi być ta 3 szczotka czy nie .
Mam problem w maluchu(126P)i nie mogę tego opanować.Po załączeniu wycieraczek można przestawić dźwigienkę załączania wycieraczek w pozycję zero a one sobie dalej pracują Wycieraczki pracują płynnie i jeżeli się już zatrzymają to zawsze w prawidłowym położeniu przy dolnej krawędzi szyby. Do tej pory zdążyłem podmienić silnik napędowy wycieraczek na inny(bez...
albo przekaźnik pracy czasowej ( takie pudełko wielkości paczki papierosów) albo zakleszczona szczotka w silniku
Ale to też można w łatwy sposób ustalić. Wystarczy zwykły omomierz. Pin minus będzie prawdopodobnie zwarty do masy, obudowy. wartość pomiaru będzie bliska zero Ω Między tak zwanym minusem "masą" a zasilaniem do szczotek będzie kilka, kilkanaście Ω A między masą, minusem a czwartym pinem powinna być przerwa. Ale nie koniecznie, bo to zależy...
Nie jestem "samochodowcem", ale pewnie wspomaganie kierownicy ma pompę zasilaną elektrycznie. Należy zlokalizować silniczek i z nim powalczyć. Postępowanie podobne jak z silnikami od wycieraczek. Pomaga blokowanie szczotek kondensatorami i doprowadzenie napięcia poprzez odpowiednie dławiki. Pomaga dobre połączenie metalowej obudowy silnika z masą pojazdu....
Witam zgadza się są dwie prędkości silnika od wycieraczek jeżeli się nie mylę to obudowa zewnętrzna jest połączona z masą i według potrzeb kolegi albo szybsze obroty albo wolniejsze jak kolega rozbierze silnik prędkości są uzyskane przez przesunięcie szczotko trzymacza pozdrawiam Robert.
Ja ostatnio na dni otwarte szkoły wykonałem ciekawy samochodzik napęd to silnik ksera na 24v przekładnia łańcuchowa koła od hulajnogi + silnik od wycieraczek jako skręt kół przednich , Zasilanie to 2 akumulatory 12v 7ah żelowe (wystarczały na 2h ostrej jazdy) Aparaturę wykonałem samodzielnie z zastosowaniem telefonu bezprzewodowego 300m zasięgu i 2...
Jak sprawdziłeś silnik? Może szczotka się zawiesiła?
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Wicher44, a w jakim pojeździe to występuje, jakie jest sterowanie obrotami silnika wycieraczki (impulsowe, dodatkowe rezystory, dodatkowe szczotki), Marek
Napewno podłączenie do gniazda zapalniczki przez stacyjkę też ma na to wpływ. Nie, zakłócenia włażą przez w.cz, czyli antenę. Silnik wycieraczek jest komutatorowy, ma szczotki, które iskrzą i stąd masz zakłócenia. Trzeba odkłócić silnik. Pozdrawiam.
normalnie jak go podłączam do czerwonego i zielonego to chodzi.. więc chyba nie szczotki..
Witam Ja raczej zastosował bym szczotki z silniczka pracujacego w samochodzie, typu wycieraczki, dmuchawa.
Jeżeli przełącznik przełącza prawidłowo to sprawdż na wtyku do silnika czy przychodzi sterowanie.Jeżeli tak to szczotki na silniku.
zdarta szczotka biegu szybkiego w silniczku, to silnik z trzema szczotkami.
Witam szanownych Kolegów.Volvo V50 2.0 D 06r. Objaw-po naciśnięciu manetki wycieraczki drgną 3 razy i tyle.(słychać jakby lekkie buczenie od strony silnika wycieraczek). Zdemontowałem cały mechanizm. Kostka zasilająca - 4 piny. 1 Plus.2 minus(12v),3 ci wolny, czwarty plus - 7-8v. Podłączyłem sam silnik, w każdym położeniu manetki silnik od wycieraczek...
Po prostu wyprowadź tą szczotkę co idzie do masy.
Witam. Wmoim pasku bylo po troche z karzdego postu. Mianowicie nieraz właczaly sie przy odpaleniu samochodu, zatrzymywaly sie w polowie szyby, nie dzialal najszybszy bieg, wogole chodzily jak chcialy. Zabralem sie za czyszczenie mechanizmu wycieraczek, ciezko sie tam dostac najpierw trzeba odkrecic komputer jedna srobka z prawej strony jedna w srodku...
To, że wycieraczka wraca do pozycji wyjściowej w większości samochodów jest rozwiązane jako ścieżka na dużym trybie z przekładni ślimakowej. Po prostu jest w tryb wtopiony kawałek blaszki do którego dociskają się 2 szczotki. Blaszka jest w kształcie literki C i w momencie jak jedna ze szczotek wyjedzie poza ścieżkę, to silnik ma przerwany obwód i wyłącza...
Różnica w oporności jest nieznaczna, to może byc różnica w docisku szczotek, albo ich zużyciu. Różnica w prądzie wynika prawdopodobnie z różnych oporów mechanicznych, objaw "przycierania" może byc tego potwierdzeniem. Rozbierz silnik, wyczyśc co się da naftą albo ropą, siknij WD40 i zobacz, czy prądy spadną, jeżeli tak - to po prostu zgęstniały smar...
==> Jak wyprowadzisz szczotki z położenia równowagi to silnik traci na mocy,ale gwałtownie mu prąd rośnie bo zmniejsza się SEM. SILNIK MA WTEDY CHARAKTERYSTYKĘ PODATNIEJSZĄ I NIŻSZĄ SPRAWNOŚĆ.Przy rozruszniku wiadomo jak się zkończy. BO przy silniku wycieraczek normalnie pobierającym 3A lekkie przekręcenie szczotek powoduje zwiększenie poboru . Wiem...
podpiołem zasilanie i nic. Nie działa. Co by było jakbym podpioł zasialnie bezpośrednio do szczotek "+" do jednej szczotki a "-" do drugiej?
Silnik ma trzy szczotki. Przy zatartym mechaniźmie szczotka mogła od temperatury się przykleić. Wypnij wtyczkę od silnika i sprawdź poprostu czy jest we wtyczce napięcie po włączeniu 1 biegu (nie czasówki)
Przed wczoraj przestały działać wycieraczki. Dziś rozebrałem silnik wycieraczek i okazało się że szczotki się skończyły, siedzą trzy szczotki 4/6/ok15 (za późno pomyślałem - mogłem foto zrobić). Sam silnik w serwisie 930zł :cry: , zakup dwóch par szczotek bosch 15,20zł trochę większych, spiłowanie ich do odpowiednich wymiarów i gotowe :D
Witam Mam problem z wycieraczkami w Toyocie Corolli E11 z 2001 po lifcie wersja angielska. Otóż zdarzyło mi się już dwa razy, że wycieraczki przednie przestały działać jak było wilgotno. Po jakimś czasie znowu zaczynają działać normalnie. Włączanie przełącznika od wycieraczek nie powodowało żadnej reakcji przednich wycieraczek, tylna działa normalnie....
Ogólny schemat elektryczny wycieraczek z dwiema prędkościami. Pin od styku położenia wału, jest często połączony wspólnie z pinem od szczotki silnika. Wtedy kostka ma 5 pinów. Jeżeli wycieraczka ma 4 piny to nie ma drugiej prędkości. http://obrazki.elektroda.net/10_12032828...
Nie napisałeś, jakiego typu jest silnik, ale myślę, że przy tak małej mocy mało sensowne wydaje się dokładanie specjalnego układu ze wzgledu na trwałość silnika, chyba że: Zależy Ci wyjatkowo na niezawodności, lub moment obciążenia w czasie startu jest duży, lub mechanizm z jakiegoś powodu powinien mieć zwiększony czas przyspieszania, lub chcesz ograniczyć...
Są różne silniki wycieraczek, miałem kiedyś w zastosowaniu w mojej maszynie taki, gdzie jedna szczotka była połączona z masą (obudową) silnika i zmianę kierunku robiłem zmieniając połączenia stojana do zasilania więc odpowiedź jest niejednoznaczna. Ten silnik na filmie ma, jak sądzę, elementy zasilania nie połączone do jego obudowy.
Wymiana szczotek pomogła w moim przypadku. A w twoim bym sprawdził w pierwszej kolejności wieloklin na którym trzymają sie ramiona wycieraczek. W dalszej kolejności mechanizm silnika, aczkolwiek poza zatarciem to nic wiecej nie powinno sie w nim uszkodzić. Obie wycieraczki chodzą na jednej zębatce silnika wiec obie są ze sobą zsynchronizowane.
Witam. chciałbym żeby ktoś wytłumaczył mi i podał jakieś zdjęcia jak przenieść napięcie szczotkami na wał z żarówkami, dysponuje szczotkami z silnika od wycieraczek z żuka O pierścieniach ślizgowych słyszałeś?? Pzdr.
w żadnym silniku prądu stałego jeżeli nie jest uszkodzony szczotka nie łąc zy się z obudową Jeżeli jest przejście ze szczotki na obudowę silnik jest uszkodzony
Też mam świst ale w radiu CB, w zwykłym radiu samochodowym jest delikatny więc ujdzie, zakłucenia pochodzą od wentylatora od chłodnicy, wycieraczki, alternator i nawiew. Stosowanie filtrów przeciwzakłócających nic nie daje. Ostatnio usłyszałem podobno super sposób na te sprawy od gościa który zajmuje się CB. Do każdej szczotki silnika dołaczyć kondensator...
witam. wlasnie mam ten sam problem. do tej pory wedle rad innych uzytkownikow wymienilem przelacznik w kierownicy, nie pomoglo, wymienilem przekaznik i to tez nie pomoglo to teraz czeka mnie rozebranie silnika wycieraczek i sprawdzenie szczotek oraz stykow. kiedys mnialem podobny problem w nissanie i tam po rozwierceniu nitow problem byl smar na slimaku...
Rozbierz silnik, wyjmij wirnik i wyczysć szczotki oraz płytki miedziane na wirniku. Miałem taki problem z wycieraczką u astry - poprostu zabrudzone szczotki. Teraz wszystko jest ok. Spróbuj to może być przyczyną. Pozdro
Witam Nie działa mi tylna wycieraczka jak popchnę dźwignie wycieraczki to włącza się spryskiwacz przedniej szyby zamiast tylnej wycieraczki i leje płyn na szybę cały czas do puki nie odciągnę dziwni wycieraczek do siebie . wycieraczki przednie działają niema jakby styku w tej dźwigni jak ją chce pociągnąć do siebie - coś jest nie tak z tym przełącznikiem...
Witam, Jestem w trakcie renowacji Stara 244 dla Straży Pożarnej. Doszedłem właśnie do silnika wycieraczek, który to po cofnięciu manetki z pracy na stop od razu się zatrzymywał. Manetka jest dwu biegowa, silnik jedno biegowy a do tego nie ma kompletnej instalacji. Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak krowie na rowie jak podłączyć styki tak, aby...
Zdemontuj Silnik rozbierz zobacz stan szczotek i uzwojenia . Rozbierz i nasmaruj przekładnie zobacz stan ślizgaczy . sprawdź czy silnik ładnie łapie masę (na obudowie)
Tam jest silnik dwubiegowy (o ile pamiętam dwa kabelki zielony i czerwony) i sprawdź próbnikiem żarówkowym - jak na wolnym biegu będzie świecić- szczotka w silniku się skończyła.
Witam! Idz do warsztatu w którym naprawiaja i wymieniaja rózne silniki w samochodach i popros o dławiki które siedza w porzadnych firmowych silnikach w drozszych autach.Zamontowac trzeba takie dławiki tuz przy ilnikach od strony + i masy. Dwa w jednym silniku. Tylko w przyzwoitych silnikach, Dławiki te sa schowane tuz przy szczotkach i są w silniku...
Albo BSI, albo przekażniki w BSM , albo jedna szczotka wisi, bo tam jest silnik trójszczotkowy. Przeciez wysoka predkosc chodzi... Co do szczotki, to wystaczy sprawdzic, czy dostaje napiecie na pin 2 silnika.
Zobacz sam silnik, ma trzy szczotki, prawdopodobnie jedna z nich nie kontakci.
Witam. Wycieraczki pracują tylko na najwyższym biegu. Tylna OK, Przednie spryskiwacze nie działają . Manetka, a może przekaźnik, może szczotki w silniku wycieraczek. Jeśli to przekaźnik to jak to sprawdzić . Mam drugie takie auto tylko 2.2dt z 1999 roku . Czy można wyjąć z diesla i na chwilę przełożyć przekażnik do benzynki żeby go sprawdzić . A może...
No właśnie wszystko rozbija się o ten rozstaw. Plan już na zmianę na coś innego był, bo oryginał słabo dostępne a i cena ponad 600zł powala za silnik do wycieraczek który na złomie kosztuje 40-50zł :). Jak na teraz to komutator przetoczony jeszcze go trochę zostało, założyłem dość miękkie szczotki, i chodzi. Zobaczymy jak długo.
ja bym sprawdzil na Twoim miejscu silnik zwlaszcza 3 szczotka i przelacznik pod kierownica pozdrawiam
wez woltomierz i zobacz czy dochodzi napiecie.jesli dochodzi to zrob tak jak radza koledzy.sprawdz szczotki nasmaruj itp.
Witam posiadam Asterke z 93 r i pojawił sie problem z działaniem wycieraczek a mianowicie gdy przełączam wajcha od sterownia nimi to tylko silnik troche burczy i nawet recznie trudno mi jest je uruchamiac.Pomóżcie.Próbowałem stukac w silnik mysląc ,że moze szczotki sie zawiesiły ale niestety nic nie pomaga
Tak jak sugerują koledzy sprawdź jak chodzi "na sucho". Nie wiem jak w skodzie ale u mnie w fordzie wszystko jest zanitowane na amen i w razie czego pozostaje tylko wymiana ( ewentualnie wymiana szczotek). Najłatwiej "posadzić" silnik włączając wycieraczkę przy przymarzniętych piórach do szyby. Stwierdzone naukowo - u siebie w aucie. :? :)
Sprawdź silnik wycieraczki podłączając go pod 12V Tak, potwierdzam warto ów silnik w takim celu podpiąć na "krótko" Po prostu tak aby zasilanie dotarło do szczotek, w które to też zapewne wyposażony jest ów silnik. Ale. Moją uwagę przyciągnęły punkty zaznaczone żółtymi strzałkami. Czyli. Z jakiego powodu, w jakim celu? Były rozwiercone nity mocujące...
Oto dla wtajemniczonych zdjęcie. Jak są zrealizowane wolniejsze obroty (ale i tak za szybkie) silnika wycieraczek w Peugeocie 106. Jest dodatkowa szczotka. http://obrazki.elektroda.pl/8028040800_1...
W najlepszym przypadku szczotki silnika stopione z prowadnicą w gorszym silnik do wymiany.
Dziękuję na wstępie za reakcje.... widzicie panowie , to są bardzo praktyczne rozwiązania,przy małych konstrukcjach takich jak mój doświadczalny wiatrak zrobiłem przesył samemu stosując miedziana blachę i szczotki od silników do wycieraczek a swoja drogą ciekawe jak to wygląda w profesjonalnych siłowniach może nie kreci sie dookoła ? wie ktoś?
To co opisujesz wyglada albo na spalony silnik wycieraczki albo na brak masy silnika. Po prostu zdemontuj podszybie i sprawdz go, to raptem kilkanascie minut pracy i zadnej filozofii do tego nie trzeba. A sterowanie silnika - zwykly przekaznik, zadna elektronika, napiecie zawsze 12v, odczep (trzecia szczotka) na wysoki bieg.
Szczotki sie wieszaja lub ginie masa na minusowej (korozja).
Przepiac odwrotnie zasilanie ale w silniku tzn na szczotkach bo na obudowie jest masa i jak odwrocisz zasilanie to moze byc ogien. Acha - jeszcze mozesz miec problem bo wycieraczka na pewno bedzie zatrzymywala sie w innym miejscu niz teraz.
Żaden przekaźniki, silniczek do roboty, to silnik z trzema szczotkami, sczotkotrzymacze są mosiężne i zapieka się szczotka.
szczotka wycieraczka wycieraczka silnik szczotka silnik electrolux
dht22 wilgotność dodanie filmu youtube koszty naprawy płyta
ekspres bosch ctl636 tesla instrukcja
Ricoh MP C406 – kolory bębnów światłoczułych CMYK, identyfikacja i zamienniki Ricoh C406 – zwijanie papieru w harmonijkę podczas wydruku, przyczyny i rozwiązania