Cześć, dlatego że konstrukcja szczotek jest na sprężynkach ,,blaszkowych'' i siły działają w sposób powodujący ciągnienie natomiast kierunek odwrotny może spowodować wepchanie skrzywienie blaszko - sprężynki ( choć to mało prawdopodobne ) natomiast ten sam model silnika może być wykorzystany w innych celach takich jak zamiana ruchu obrotowego na posuwisto...
Myślę że ważniejsze będzie rozwiązanie sterowania napędem kół i wyznaczanie trasy niż nóż, który może mieć stałe obroty a regulować możesz prędkością jazdy podczas koszenia. Gdy jest mało trawy jedziesz szybko, gdy pobór prądu silnika noża się zwiększa zwalniasz. Akurat silnik szczotkowy bardzo ładnie odzwierciedla obciążenie wału poborem prądu. Jest...
Równlolegle z silniczkiem zastosuj kondensator. Równolegle z silnikiem kondensator 100nF. Szeregowo z silnikiem dławik z 5-10 zwojów na ferrycie - byle jakim , im mniejszy tym lepiej.
Nadmierne iskrzenie i brak mocy - być może szczotki się skończyły, lub były wymienione na nowe i są zbyt sztywno osadzone w szczotkotrzymaczu. Szczotki muszą mieć trochę luzu, aby sprężyny mogły je swobodnie dociskać do komutatora. Po ewentualnej wymianie szczotek, silnik powinien popracować trochę bez obciążenia - pozwoli to na dotarcie szczotek bez...
Wzbudzenie na stojan.180V,bo konstruktor tak założył.
Witam Zobacz na te linki. Może Ci pomogą. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic51... Pozdrawiam
Silniki indukcyjne pracujące przy 50Hz mają max około 2800 rpm, a silniki szczotkowe (w omawianym przypadku z odkurzacza) są to wysokoobrotowe silniki 10000-40000 rpm (w zależności od typu). Można obroty obniżyć reduktorem (przekładnią). Przy niskim napięciu silnik ma mały moment.
Zapraszam na tą stronę [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Jeżeli to silnik szczotkowy to wystarczy zamiana przewodów do szczotek.
Silnik szczotkowy niemal zawsze iskrzy, zostaje kwestia na ile mocno.
Do wiatraka wystarczyło jakiś czujnik przepływu powierza zamontować lub coś podobnego Tam jest zwykły silnik szczotkowy 230V. Wać Pan bzdur nie pisze, gdzie tam są szczotki w tym silniku ?
Gdy wszystko jest dobrze to szczotki są na lata. Gdy podejrzanie szybko się kończą a komutator robi się czarny to znak, że wirnik ma zwarcie. https://obrazki.elektroda.pl/5047665500_...
Czy da się podłączyć regulator bezszczotkowy do helikoptera do silnika szczotkowego czy coś się zepsuje. Nie da się. Silnik bezszczotkowy to w zasadzie silnik trójfazowy, do którego musimy doprowadzić 3 napięcia przemienne przesunięte względem siebie o 120*. Silnik szczotkowy to zwykły silnik prądu stałego, z magnesami stałymi w stojanie, komutatorem...
Witam Ściągnij osłonę, pokaż silnik, tam jest silnik szczotkowy ?
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją. Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie...
Witam! Jednym z powodów, dla których nagrałem ten film, był brak jakichkolwiek podobnych poradników na Youtube, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... http://youtu.be/OqijpEWvwx0
Czy chodzi ci o zdjęcie z silnika modułu i podanie bezpośrednio napięcia z zewnątrz? Jeżeli jest to zwykły silnik szczotkowy to można, jeżeli to BLDC albo inna kombinacja to będzie problem.
Witam - proszę jeszcze raz sprawdzić czy z silnika wychodzą dwa przewody ( tak jak jest narysowane na schemacie ) czy może trzy przewody? , ponieważ jest to silnik szczotkowy ale przeważnie hamowany uzwojeniem stojana . Przykładowo ; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Jeżeli jest jeszcze jakaś tabliczka znamionowa to dodaj jej zdjęcie. Blokada drzwi może być połączona przez silnik bowiem bywało tak we włoskich pralkach. Jeżeli ma silnik szczotkowy to sprawdź stan szczotek węglowych.
-> TheBandziorPL Nie pisz 1000KV bo to jakiś okropny modelarski żargon którego tu nikt nie rozumie, mi też zajęło dłuższą chwilę żeby wpaść na to z czym KV się kojarzy. Jakbyś napisał Kv=1000obr/V to by było wiadomo co chodzi, ale jeden współczynnik to trochę mało żeby opisać jakiego silnika potrzebujesz. Ja znam tylko jedno tanie rozwiązanie, przeróbka...
Przede wszystkim podaj numer PNC pralki bo należy się dowiedzieć jakiego rodzaju masz silnik ponieważ pralka jest dosyć świeża i możesz nie mieć już silnika szczotkowego. A jeśli będzie szczotkowy to w pierwszej kolejności stan szczotek do przeglądu.
Witam - prawdopodobnie jest to silnik szczotkowy DC . http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Silnik jest szczotkowy i błąd E52 może się wiązać ze zużytymi szczotkami węglowymi silnika: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Co do błędu E41 to pralka nie powinna nawet się uruchomić a drzwi nie zablokować. Jesteś pewien co go błędu E41?
To co jest na zdjęciu to między innymi silnik na 230V 50Hz, i podłączając go bezpośrednio do gniazdka będzie się obracał tylko w jedną stronę i wolniej niż w oryginalnej konfiguracji. Tak średnio bym powiedział. To co jest na zdjęciu to silnik szczotkowy prądu stałego wraz z filtrem przeciwzakłóceniowym. Napięcie silnika nieznane bo nie widzę oznaczeń...
Witaj Jeżeli w pralce masz silnik szczotkowy to odkręć szczotko-trzymacz i sprawdź w jakim są stanie szczotki. Pozdrawiam
Witam - to jest silnik szczotkowy szeregowy . Na tym filmie jest ładnie pokazane ; https://www.youtube.com/watch?v=KHA6VFrz...
Jest to silnik szczotkowy więc najłatwiej będzie zastosować regulator na triaku np: https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
chłodzenie regulatora przy małych prądach też nie musi być konieczne. Jest konieczne, ESC wydzielają sporo ciepła. 12000 RPM zabełta wodę masakrycznie. Od regulacji obrotów jest ESC, drążek gazu. Jeżeli nie będziesz potrzebował przeciążać silników to chłodzenie wodne nie będzie ci potrzebne, Po 15 minutach pracy silnik szczotkowy jest gorący.
Możliwe że ma opory,bęben po zdjęciu paska napędu kręci się bez oporów? Bęben zawieszony na swoich miejscach? Sprawdź opór przy obrocie bębna w pierwszej kolejności,później sprawdź szczotki jeśli silnik szczotkowy
Mam zamiar kupić takie pompy zęzowe Zasilanie 12V (3A) Sterownik PWM - mosfet do 10A i 24V - sterownik silników DC Wystarczyłby Regulator Sczotkowy ESC 320A 6-12v ŁÓDŹ ZANĘTOWA (6823995489) w rzeczywistości dopuszcza pracę ciągłą do 40A sporo za dużo, ale tanie. Zasilanie do 12V. Lub Regulator ESC do silników szczotkowych Turnigy 20A. Szczotkowy napęd...
Witam - to jest silnik szczotkowy szeregowy , proszę dokładnie sprawdzić połączenia silnika czyli ; cewka stojana szczotki oraz druga cewka stojana - można multimetrem sprawdzić ciągłość połączenia . Prawdopodobnie dwa przewodu niebieskie należy połączyć razem ( możliwe że tam był włącznik ).
Witam - to jest silnik szczotkowy , proszę wyjąć szczotki wtedy silnik zostanie rozłączony . Teraz można pomierzyć rezystancję pomiędzy wyprowadzeniami silnika oraz szczotkotrzyma czami . Dodano po 1 Czyli zostaną nam uzwojenia stojana .
Czy silnik bezszczotkowy vs szczotkowy to wielka różnica w używaniu? W użytkowaniu nie. Jedynie przy wymianie. Silnik szczotkowy (oryginał Makita, pasuje do większości wkrętarek) kosztuje od 15zł. BLDC duuużo więcej. No i tak jak napisał kolega powyżej należy liczyć się z awarią falownika.
Dzięki za naprowadzenie na trop... triaka bym podmienił ale nie wiem co oryginalnie jest bo jest nieczytelne. Mogę wsadzić BTA lub BTB ( tego izolowanego to chyba bta) np BTA16. Przekażniki nie pstrykają czyli nie są sterowane. Na wolnym czasie posprawdzam dodatkowo wszystkie te elementy w pobliżu.
siwy+pomarańczowy- zworka, niebieski - do gniazda brązowy- do gniazda. ROTFL ten kondensator przegapiłem :) Kolego to silnik szczotkowy tylko w silnikach klatkowych (asynchronicznych) stosuje się kondensatory rozruchowe. Nie pisz więcej takich herezji ;)
Musisz sprawdzić jaki typ silnika posiada pralka ponieważ brak silnika w spisie części zamiennych: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci... Może będzie to silnik szczotkowy a w takim przypadku należy sprawdzić stan szczotek węglowych.
bez obciążenia pobiera 2.30 A chyba nie odpowiedni do tego zasilacza bo zasilacz daje na wyjściu 24V a akumulatorek ma 12V Na luzie 2,3A więc pod obciążeniem będzie 4-5razy więcej. Wygląda że napięciowo też za słabo. Bo rozumiem że z akumulatorka regulacja działa prawidłowo w pełnym zakresie? Proponowany wyżej prądowo dałby rade ale napięcie to nadal...
Nie baw się w budowę kadłuba poszukaj gotowy kadłub sporo zaoszczędzisz. Przeszukaj oferty w intrenecie. Silnik na pewno bezszczotkowy to bardzo dobre rozwiązanie, wielkość silnika moc obroty, uzależnione jak szybko chcesz pływać.
Błąd F01 wskazuje na awarię silnika napędowego pralki jak i również problem w module sterującym. Natomiast napis DOOR wskazuje również na problem z silnikiem a dokładniej całkowite zużycie szczotek węglowych, ale nie mam pewności czy ten model miał silnik szczotkowy czy bezszczotkowy. Oględziny silnika wszystko powinny wyjaśnić i od tego warto rozpocząć:...
Witaj Sprawdź szczotki bo nic nie napisałeś o nich a najprawdopodobniej jest to silnik szczotkowy i czy silnik rusza albo próbuje .
Silnik jest szczotkowy i sterujesz napięciem. Więc jeśli mostek da 18V (i jeśli ma taką wydajność) to wyjdzie na to samo jakbyś zasilił go akumulatorem 18V.
Kup silnik od pralki szczotkowy ok 50zł i bedzie ok.
Jak ktoś to miał na warsztacie to wie co jest. Generalnie wszystko praktycznie identyczne pod plastikami. Silnik szczotkowy 24V (500 -700 wat) lub 36 V przeważnie wtedy jest 800-1000w. Całość zasilana z pakiety 2x12 V 10-12Ah lub dla wersji 36V 3x12V 10-12Ah na akumulatorach AGM. Do tego sterownik DC PWM z manetką na czujniku hallotronowym (można zastąpić...
Szukałem diody zabezpieczającej, bez skutku. Ma ktoś schemat? Ta pralka ma silnik szczotkowy i te szczotki właśnie się skończyły. Do tego potrzebny jest wkrętak a nie schemat. ;)
Regulator obrotów też na nic się nie zda. To jest silnik krokowy, nie szczotkowy prądu stałego. Potrzebujesz sterownik silnika krokowego.
Przypuszczalnie to silnik szczotkowy na niższe napięcie. To JEST silnik szczotkowy - podobny do stosowanych w mechanikach CD lub prostych magnetofonach na przykład. Zwykle czerwony to (+), myślę, że nie odstąpiono od zasady. I tu też tak jest, co nie znaczy, że podłączony odwrotnie nie będzie się obracać (również odwrotnie). Warto wcześniej sprawdzić,...
Nie mam czasu ale jakbyś znalazł kogoś to tam masz kilka przydatnych rzeczy: https://www.chipmaker.ru/topic/141796/
Obroty i moc są uzależnione od ilości uzwojenia - na przykład silnik szczotkowy klasy 550 TITAN 12T o średnicy 35,8 mm ( 36mm ) długości 57,5mm ( 55mm ) i ilości zwojów 12T jest bardzo mocnym silnikiem od silnika 540 20T czy 27T. Do silnika masz chłodzenie wodne a do regulatora możesz zastosować wentylator 5V. Najlepsze są napęd bezszczotkowy bardzo...
Witam. Zamierzam kupić wiertarko-wkrętarkę akumulatorową. Jednorazowo będzie ona używana intensywniej, ale po tym chciałbym, aby została przydomowa wszechstronna wiertarko-wkrętarka. Na początku szukałem jedynie modeli bezszczotkowych. Jednak po przyjechaniu do sklepu/serwisu wywiązała się rozmowa i pracownik powiedział mi, że szczotkowe dla mnie będą...
Witam, na załączonych zdjęciach widać silnik jaki wpadł mi w ręce, jest to silnik szczotkowy, produkcji polskiej, jestem ciekawy jego parametrów, moc, obroty, oraz w czym był stosowany. Obstawiam że na widoku bo jest oklejony zieloną dermą, prawdopodobnie fabrycznie. http://obrazki.elektroda.pl/9136255400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7589522800_1...
Silnik działa na zwolnionych obrotach, iskrzy i w jednym położeniu nie może ruszyć oraz silnik bardzo się grzeje, szczotki są długie 🙂 Bardzo proszę o pomoc.
Witam, Jak w temacie - posiadam jednofazowy silnik asynchroniczny 1,6 kW. Do niedawna nie było z nim żadnych problemów, do póki ni stąd, ni zowąd odmówił posłuszeństwa, tj. nie wchodził na obroty i 'puszczał dyma'. Po rozebraniu obudowy i załączeniu go do sieci okazało się, że owy dym powstaje na skutek iskrzenia szczotek komutatora. Sprawdziłem szczotki:...
Witam Dostałem silnik do sprawdzenia, w którym wcześniej ktoś rozłączył połączenia. Jak prawidłowo go podłączyć? Jest to silnik jednofazowy z rozruchem kondensatora. https://obrazki.elektroda.pl/1807672400_... https://obrazki.elektroda.pl/2980003200_... https://obrazki.elektroda.pl/5510862300_... https://obrazki.elektroda.pl/8259615300_...
Witam serdecznie. Dostałem jak to się mówi od znajomego silnik 1f za frajer. Po włączeniu silnik buczy, pomierzyłem uzwojenie wtórne i pierwotne i wyniki są następujące 1.5 i 1.3 Ω. Nie mam niestety miernika pojemności kondesatorow. Ale kolega mówił że wymieniał kondesator i nic nie pomogło. Faktycznie wygląda na nowy jeszcze jest na nim cena....
Witam posiadam silnik elektryczny szczotkowy i mam taki problem ze pod obciążeniem sinik najpierw się rozpędza i staje potem znów rozpędza i czasem bywa tak że się zatrzyma i słychać jak by coś w sierotko się kręciło. Bez obciążenia tez nie lepiej bo rozpędza się powoli i od pewnego momentu dostaje nagle moc oraz jest inny dźwięk taki normalny. Czego...
Witam, mam silnik 110cc od quada. Pali bardzo ładnie, chodzi równo na niskich obrotach, gdy dam mu gazu to nie wchodzi na wysokie obroty, ale tez nie gaśnie. Na ssaniu działa poprawnie, pełna moc. Może to byc spowodowane wytartym wałkiem rozrządy na zaworze ssącym? Krzywka jest wytarta około 3mm. ustawiłem luzy obydwa na 0,05.
Witam Potrzebuję porady co może być przyczyną nie osiągania prędkości obrotowej silnika 11kW, zamontowanego w młynku zbożowym. Silnik podłączony jest poprzez przełącznik gwiazda/trójkąt. Napęd przekazywany jest przez 4 koła pasowe. Po włączeniu silnika do sieci w gwieździe silnik startuje poprawnie raz na około 10 prób uruchomienia. Nawet ze zdjętymi...
Sprzedam wysokoobrotowy silnik z odkurzacza o dużej mocy, w pełni sprawny za niewielką opłatą. Zarówno szczotki, komutator jak i wirnik są w nienaruszonym stanie. Jedynie stojan silnika uległ niewielkiej powierzchniowej erozji. Początkowa kwota do negocjacji 50zł. http://obrazki.elektroda.pl/9070568800_1...
silnik szczotkowy zakłócenia silnik szczotkowy schemat regulator silnik szczotkowy
ładowanie akumulatora skoda fabia selenowy bambino schemat przerobić dekoder
boxer ducato technicolor cga2121
Dekoder Zgemma/Arris zawiesił się po wyłączeniu pilotem – restart, recovery, flashowanie Podłączenie alternatora w Ursus C-360 - schemat i instrukcje