Z opisu wychodzi że chcesz zrobić próbnik do akumulatorów z obciążeniem. Grzałka od pieca do topienia mosiądzu. Lub rozrusznika olejowego silników pierścieniowych. Tramwaj, elektrowóz- co jakiś czas wymieniają na nowe.
punkty ładowania zlokalizowane przy trakcjach tramwajowych Jak to miałoby wyglądać? Jakieś gniazdo obok silnika tramwaju? A co jak tramwaj odjedzie?
No właśnie. Można jaśniej? Czy to jest tramwaj z silnikiem parowym z zamontowaną instalacją gazową od podgrzewacza wody?
Nie rozumie, póki nie dostanę odpowiedzi od założyciela tematu. Pociągi i tramwaje w odróżnieniu od trolejbusów też mają tylko jeden przewód , a jadą. Bo one przywiązane są do tego przewodu, a silnik przeciąga ten przewód! ;-) A tak na poważnie - popatrz czasem na szyny i koła tramwaju, najlepiej w mroźny, obsadzający sadź dzień. Może uda Ci się dostrzec...
Mam takie zadanie na fizuje ILe prądu pobiera: telewizor żaróweczka kuchenka elektryczna silnik tramwaju błyskawica lodówka czajnik elektryczny Znalazłem: żaróweczka [300mA] piorun [30-50kA] tramwaj [400A] I nie moge znaleźć jeszcze -telewizor -kuchenka elektryczna -lodówka -czajnik elektryczny
Nie są lepsze, bo są znacznie gorsze - bo takie są prawa termodynamiki. Rozmawiamy o pojazdach (samochodach) a nie o ich silnikach. Tramwaje, trolejbusy i elektrowozy mają dodatek o nazwie "sieć trakcyjna" a gdy na linii PLP takiej sieci nie ma to skład ciągnie lokomotywa spalinowa a nie elektrowóz. Możesz ładować akumulator prądem o 50% tańszym niż...
Kolego Dizmar. Ciekawi mnie teraz jak według ustawy nazywa się rower z pomocniczym silnikem spalinowym? Na pewno nie motorower , bo przecież nie ma homologacji motoroweru. A jak zgaszę silnik i będę jechał normalnie to wtedy co to jest? Druga sprawa, ustawa przewiduje silniki elektryczne do 250Watt, a gdy ktoś założy sobie silnik elektryczny 300Watt...
Każdy kto to pisze to jeździ tramwajem
Na pewno nie pod 600 ani 300 V,podłączony pod 24 V DC będzie się bardzo ładnie kręcić . Widać taka moc wystarczyła w tramwaju . Tak samo np silnik od odkurzacza podłączony pod 24V też będzie się kręcić .
OK - zapytam inaczej: Motorowerem poruszacie się za pomocą silnika, czy popierdzielacie non stop pedałując? Rowerem z silnikiem pomocniczym poruszacie się za pomocą pedałów, czy popierdzielacie non stop z pomocą silnika? W motorowerze głównym napędem jest silnik, w rowerze głównym napędem jest siła mięśni, czyli pedały. Jak ktoś jeszcze ma z tym problem,...
właśnie... jaka jest różnica między masą a minusem w elektronice, zawsze mnie to interesowało a nigdy nigdzie nie znalazłem konkretnej i dokładnej odpowiedzi wiem że jeśli w baterii jest "+" z którego nośniki prądu (elektrony) wychodzą to muszą przepływać przez odbiornik i gdzieś odpływać i to rozumiem - w tym celu w bateriach jest minus jeśli jedzie...
Dzieki za pomoc, ale wg. mnie "inverter" to w doslownym tlumaczeniu "odwracacz". Znalazlem w necie tlumaczenie "chopper", ale nie da sie znalezc falownikow wpisujac w google powyzszy wyraz. Bo "chopper" nie jest falownikiem. To jest rodzaj przetwornicy zaporowej DC-DC wykorzystywanym do regulacji prędkości silników prądu stałego. Jakbyś kiedyś modernizował...
Podobnie jak stare tramwaje - pozostały w nich tylko podwozia i silniki, całe sterowanie na nowoczesnych falownikach poprawiło wydajność i obniżyło zużycie energii, przynajmniej tam chwal się spółki obsługujące tramwaje w Polsce.
Tu są prądy o wiele mniejsze Oczywiście ,rozruch 3A golenie 300-500mA . Jak byśmy tak dalej brnęli to doszlibyśmy do silników w tramwaju To jest uniwersalna zasada dotycząca silników komutatorowych prądu stałego,nieważne czy dotyczy silnika w tramwaju czy w golarce ,oczywiście wielkość tych prądów zależy od mocy silnika.
Może i się mylę ale tramwaj to całkiem inna bajka. Zmiana kierunku wirowania silników trakcyjnych dokonywana jest za pomocą ręcznie napędzanego nastawnika kierunku przez przełączenie kierunku przepływu prądu przez uzwojenia silników. Sterowanie odbywa się na przekaźnikach, stycznikach oraz rezystorach.
Na "ej" to tramwaj staje .... z choinki się urwałeś dzieciaku ??.... wszystko się da ...
Jest jeszcze tzw,, DC injection" czyli podanie do silnika asynchronicznego klatkowego odpowiednio dobranego napiecia stałego, o czym Koledzy tu zapomnieli. Taki rodzaj hamowania posiada niemal kazdy falownik. Druga sprawa, to połączenie takiego rozwiązania z przekladnia samohamujacą (ślimakowa np.) pełni role skutecznego hamulca. W mojej konstrukcji...
Na upartego i układ Leonarda można by tu wciągnąć ale idąc z duchem czasu na pewno będą to silniki różnego typu zasilane/sterowane wprost z układów elektronicznych/energoelektronicznych - tu np wspomniany silnik+falownik. Google co nieco pokazuje, np ideę a przykłady zastosowania możesz nawet w rowerach, samochodach, tramwajach czy pociągach (lokomotywach,...
Tyle się doczytałem w necie: Tramwaj posiada 3 obwody elektr.:600V DC dla silników trakcyjnych i ogrzewania. 40V DC z przetwornicy do sterowania, napędu drzwi, hamulców i oświetlenia wewnętrznego; w obwód włączono akumulatory, co pozwala uruchomić te urządzenia przy złożonym pantografie. Napięcie 24V DC jest z przekształtnika tranzystorowego 40V/24V...
Ciekawe co by się stało w sytuacji, gdzie przypadkowe zwarcie lub błąd systemu zamyka szybę w aucie i odcina komuś głowę. Możliwe? Jak najbardziej. Za mała siła żeby cokolwiek uciąć (jak już to poddusić), poza tym mają zabezpieczenie, ze jak się zablokuje to wyłącza silnik. Co do tramwaju - to jednak nie mechanizm wysuwania szyb, tylko tramwaj, nie...
Co do pkt. 6 i 7 1 - Naukowe PKB Europy robią gównie Niemcy i Francja - reszta członków UE to dziady, liczące tylko na granty z UE. A inny potentat naukowo techniczny (Szwajcaria) w UE nie jest. 2 - ITER koło Marsyli ... "W projekcie uczestniczą finansowo i naukowo: Unia Europejska, Japonia, Rosja, Stany Zjednoczone, Chiny (od 2003), Korea Południowa...
Nawet zwarte uzwojenie nie powoduje stopienia się przewodu, jedynie mocne grzanie się uzwojeń. Do nauki zapraszam na temat silników elektrycznych, proszę Szanownego. 7-8 Ω, to silnik tego typu jest już trupem. Natomiast czajnik elektryczny używamy do gotowania wody na kawę, herbatę, czy chińskiej zupy, a nie do badania silników elektrycznych,...
. Czy woli rano jechać do pracy samochodem i stać co kawałek w korku, czy korzystać z komunikacji miejskiej. Samochód daje poczucie wolności i niezałeżności (np. od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej). Dobry samochód dodaje wartości do ego. Dużo załeży od warunków kulturalnych. Np. nie ma szansy ożenić się z irańską kobietą jak nie masz samochódu....
Merc G, Discovery, na upartego Terrano 2 (chociaż to tramwaj - długie a wąskie), Defender (ale one trzymają cenę), no i zapomnij o silniku benzynowym.
Ach, wół roboczy to może, ale nie każdy chce tylko takiej funkcji od pojazdu, nie wiem jakie oczekiwania ma autor tematu w stosunku do przyszłego pojazdu, fajnie jakby to określił. Bo jeśli tylko trwały, solidny i koniec, to Fiat może być równie dobrym wyborem, o ile jest taki właśnie. Ale czytając wypowiedzi autora to szuka raczej w rejonach tak dalekich...
Czy w tych silnikach jest miedź milbera? Jeśli nie to w jakich urządzeniach można ją znaleźć Miedź milbera można znależć w trakcji tramwajowej i pociągowej.
Jak dla mnie to silniki elektryczne mają same zalety. Gdyby tylko nie te nieszczęsne akumulatory. Nadzieją są ogniwa paliwowe które można tankować równie szybko co samochody spalinowe. W przypadku silników spalinowych można jednak po prostu zmienić rodzaj paliwa. Silniki diesla mogą jeździć na olejach pochodzenia roślinnego. Silniki benzynowe natomiast...
Witajcie ! W moim wspaniałym mieście dołożono nową linię tramwajową i to akurat z osiedla na którym mieszkam do centrum. I teraz jadę do pracy i z powrotem wzdłuż tej linii - no i radio mi trzeszczy - można coś z tym zrobić ? jakiś filtr na antenę ? bo filtr na zasilaniu już mam - zlikwidował gwizdy z silnika, ale trzeszczy dalej Pozdrawiam Piotrek
No niestety, ale tutaj nie ma szans ładować podczas hamowania. Potrzebujesz mieć możliwość odłączenia silnika również od +12V, oraz na nim musi być podłączony mostek diodowy. Popatrz jak to wygląda w schematach mostków H na mosfetach. Pamiętaj również o tym, że aby zwrot energii był możliwy, musza być zamontowane kondensatory o dużej pojemności i odpowednim...
Mnie ciekawi kwestia zasilania silnika trakcyjnego (a w tramwajach silników) z akumulatorów. Czy wszystkie pojazdy zasilane z trakcji elektrycznej mają taką możliwość? Jak wówczas łączone są silniki i ich uzwojenia? Jakie jest napięcie baterii, pojemność i jak daleko może taki pojazd pojechać "na samych akumulatorach"? Jaka jest wówczas prędkość? No...
marek_Łódź - ten silniczek ma tylko i wyłącznie napędzaćmi ten zmutowany alternator a skrzynia potrzebna mi do lepszel dynamiki auta więcej obrotów silnika i mniejsze obr. na wale napędowym po wyjściu z e skrzyni to lepsza moc takie mam zdanie zasada podobna jak w rowerze górskim - co Ty na to? Do tego samego w tramwajach stosowano silniki szeregowe...
mi czasami brzęczy jak silnik z tramwaju w seriach i sie juz do tego przyzwyczaiłem :) mam Western Digital podobnej wielkości 17 GB... co do dysków to uszkodzone na giełdzie kupisz za pare groszy 4-5 złoty
Ostatecznie możesz zrobić ładowanie tak jak jest w tramwajach. Silnik na 24V (odpowiedniej mocy) zasilany po uruchomieniu silnika w samochodzie sprzężony z alternatorem 12V. Zanim dojedziecie na miejsce całkiem padnięty akumulator pozwoli na odpalenie motopompy
GregBa - więc w drugim podejściu: silniki trakcyjne, czyli np PKP. silniki szeregowe są zwykle stosowane jako silniki trakcyjne trakcyjne ze względu na to że łatwiej wytrzymują przeciążenia (M>Mn), ponieważ aby rozwinąć określony moment, pobierają z sieci mniejszy prąd w porównaniu z silnikami bocznikowymi. Jest to zaleta mająca szczególnie znaczenie...
Witam. Po przejechaniu przez tory tramwajowe, wskaźniki prędkościomierza, obrotomierza paliwa i temp. silnika opadły a komputer pokładowy pokazuje kreski i zera. Podmieniłem puszkę bezpieczników i licznik. Szukałem, czy coś się nie rozłączyło i jestem głupi. Auto to Laguna 94 rok 2.0 8V. Czasem jak włączę zapłon, obrotomierz podskoczy ale dalej nic...
Silne pole magnetyczne (poduszkę magnetyczną) zastosowano do pociągu (prod. niemieckiej), który łaczy centrum Szanghaju z lotniskiem - 42 km, pociąg jedzie 8 minut. Najsilniejsze pola magnetyczne są stosowane w aparaturze do badań jądrowych. Na codzień mamy do czynienia z silnymi polami magnetycznymi wytwarzanymi w silnikach elektrycznych - w końcu...
Witam. Jeżeli na silnik poda się zasilanie w przeciwnym kierunku, to nazywa się to hamowanie przeciwprądem. Jest bardzo skuteczne. Silnik szeregowy w zasadzie nie różni się od prądnicy szeregowej i jeśli ma obroty, a zabierzesz mu zasilanie to jest gotowy aby oddać prąd (jeśli będzie miał zamknięty obwód). Obwód może być zamknięty rezystorem (hamowanie...
mam można powiedzieć podobny problem no może trochę inny mają być tylko przeprowadzone obliczenia na papierze otóż Otóż mam tramwaj 105N mam policzone opory całkowite tego pojazdu jego masę mam dobraną przekładnie i mam dobrać silniki indukcyjne i szukam już od dawna wzorów widzę ze zgadłem że to zagadnienie z kanonu fizyki, na podstawie których obliczę...
Czy chcecie udowodnić, że samochód z automatyczną skrzynią biegów (pomijam na razie rodzaj skrzyni) nie zatrzyma się nigdy bez użycia hamulca? No mój sie nie zatrzyma chyba że pod górkę. :) A mam 2 tramwaje.
1 kilokaloria z węgla jest 4 - 5 razy tańsza, niż z oleju opałowego. A do tego silnik wcale nie jest potrzebny. 1 kilowatogodzina z najlepszego ageregatu (ale to dotyczy dużych agregatów, po kilkaset kW!) dalej jest 4 razy droższa, niż prąd z elektrowni. "Równoważnik" energetyczny paliwo -> prąd: 1kWh = ok. 320g węgla, albo ok. 220g ON. Koszt energii...
Ok moze nie stosujmy silnika elektrycznego tylko silnik na Sprężone powietrze. Ostatnio czytałem taki artykuł w gazecie i trzeba powiedzieć ze mnie zaciekawił.Wychodzi na to że ładują do silnika spreżone powietrze ma się lepsze efekty niż jazda na benzynie. Silnik tego typu juz był zastosowany w 1934 roku jako napęd tramwajów. Silnik jest 2 suwowy coś...
Witam serdecznie jestem nowy. Nie wiem czy to odpowiedni dział ale wydawało mi się, że tu to zapytanie pasuje najlepiej. Tylko proszę o niezlinczowanie słowne. Zacząłem naukę w technikum elektronicznym. W miarę jakoś sensownie rozumie co to jest prąd stały, przemienny, że musi być obwód elektryczny zamknięty by popłynął prąd itd. Od dłuższego czasu...
Nie poprawia ,ale może zredukować gabaryty silnika.Sądzę że docelowo będa stosowane silniki trakcyjne w kołach jak w elektrowozach,czy tramwajach.
A jak to sobie wyobrażałeś? Ze prawo jazdy na gokarta z silnikiem kosiarki upoważni Cie do jazdy samochodem z przyczepa? To moze od razu jak ktoś ma B to powinien mieć C+E za "dobre sprawowanie" i jeszcze uprawnienia na tramwaj bo kilka razy koło przejeżdżał?
A co z pracą samej płyty. Można coś wymienić na lepsze elementy Powinien silnik startować bez piszczenia (bo będzie miał większe obroty). Na jakie "lepsze"? Są dobre. Taka jest zasada działania tego regulatora, to nie jest regulowany zasilacz liniowy, zasila silnik impulsami o regulowanej szerokości i być może częstotliwości, a że silnik ma uzwojenie...
które będą jakoś trzymane nad trolejbusem. No właśnie - jakoś to znaczy jak? Zobacz jak wyglądają przewody trakcji elektrycznej - tramwaj, kolej - https://consteel-electronics.com/kable-k... Przekrój jest taki aby dało się złapać przewód i obejma nie wystawała poniżej dolnej krawędzi bo to niszczy odbierak (pantograf czy "szelki" w trolejbusie)....
Jak sama nazwą mówi bo wirnik i stojan są połączone szeregowo :-) Używane w np w tramwajach - łatwe sterowanie .
Silnik asynchroniczny klatkowy nie nadaje sie do napędu pojazdu. Niby dlaczego? Kolejne śmiałe, błędne stwierdzenie. Może już wystarczy? Dwa skrajne wózki wyposażone są w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT, a środkowy jest toczny. Żeby nie było niedomówień, tramwaje to takie pojazdy szynowe.
kto się namęczył aby przelobbować takie rozwiązanie) ;) Przelobbować? Hmm... Trolejbusy w Lublinie powstały już w latach 50 XX wieku, a więc raczej wtedy jeszcze nie działały znane nam dzisiejszych czasów grupy lobbingowe. dlaczego akurat takie rozwiązanie, Dlatego, że Lublin jest takim Rzymem północy... ;) Na poważnie Lublin leży na 7 wzgórzach, wiele...
Wykonuje się takie układy odzysku energii ale przy specyficznych aplikacjach. Najprostsze technicznie rozwiązanie (po stronie elektrycznej) to użycie wielu napędów z falownikami i spięcie przetwornic wspólną szyną DC. W momencie kiedy któryś z silników oddaje energię, to pozostałe ją zużywają. Identycznie jak tramwaje :)
Tak, mniej więcej w środku długości korytarza od strony przystanków tramwajowych. Drugi sklep mają na Hożej, blisko Marszałkowskiej (na wschód od M., lewa strona H.)
W starych maszynach stosowane były silniki DC w całym zakresie mocy. Dobrym przykładem może być napęd pociągu bądź tramwaju - dziesiątki lat pracowały silniki DC a dziś stosuje się silniki AC i falowniki. Po prostu do niedawna nie było dobrych rozwiązań na silnikach prądu przemiennego, właściwości takich zestawów były gorsze niż napędy DC. Dziś trochę...
Przy prymitywnym wyłączniku elektromagnetycznym brak jednej fazy nie zatrzyma maszyny, silniki się ochoczo kręcą zasilane dwoma, a ich uzwojenia "wypracowują" tą trzecią, zaginioną fazę dla włącznika. Prymitywnym włączniku jak napisałem. Kontroler kazał usunąć wyłączniki silnikowe, które by realizowały pewnie (po czasie ale jednak) funkcję antyzanikową...
Silnik o takiej mocy musiał by mieć kilka kilogramów magnesów (najlepiej neodymowych) w wirniku. Wykonalne, ale kosztowne. Jakich akumulatorów chcesz użyć? Żeby jeździć tym przez godzinę, zakładając że w ciągu tej godziny użyjesz średnio 30% mocy silnika będziesz potrzebował baterii 1kWh, czyli np. 2 akumulatorów 12V 42Ah połaczonych szeregowo. Zastanawiałeś...
Z EV jest jeden podstawowy i zasadniczy problem - akumulator. Czyli energia. Drugim problemem - jest brak możliwości serwisu. Ani to rozkręcić, ani nawet odczytać błędy, bo monopole.... Trzeci problem - stale wpięty internet w samochód.... Nic dobrego. Czwarty problem - cena w stosunku do okresu życia. Piąty problem - rynek wtórny znika. Kto kupi EV,...
Wątek ma 67 wiadomości i coraz trudniej przebrnąć przez nie by wyodrębnić szkielet tematu. By nie powtarzać się... Uzasadniłem to odpowiadając: w #6 Koledze (2-gi akapit) Euzebiusz23091998, w #10 Koledze Oshii oraz w #36 Koledze Tremolo. Przy spokojnej jeździe nawet poniżej -15° krótki i rzadki oddech nie stanowi problemu (zwłaszcza, że dla nadania...
Witam wszystkich, Mam naprawdę zarąbiste pytanie... Czy ktoś z Was drodzy wie, czy istnieje urządzenie np. regulator ładowania akumulatora mppt solar, który by łapał od 0.9v input i był regulowany czasem wysyłania impulsów ładunków do akumulatora?? (Najlepiej jak największej mocy) Podam przykład!!! Mam załóżmy panel 12v Przy pochmurnej pogodzie i o...
Dobra dobra- te teorie można se w buty wsadzić jak w aucie skrzynia automatyczna :P V. Czasem jest tak, że "automat" musi naprawdę pędzić, by włączył się najwyższy bieg, stąd też powolna jazda to duże zużycie paliwa. Najwięcej oczywiście pali się na pierwszym biegu, a przestrzeganie przepisów w tzw. strefie zamieszkania oznaczałoby nic innego, jak...
Nie, no chlopaki! Tramwajem mam jezdzic? Nie ma to jak brutalny dzwiek doladowanego boksera z przelotowym backboxem ;) Albo chociaz jakis V10-V8 wolnossacy :D
1. Nie ma pewnej i 100procentowo skutecznie działającej instalacji odgromowej. 2. Jeżeli nastąpi bezpośrednie uderzenie pioruna to i tak zniszczy obiekt w który przywali i najczęściej zrobi spustoszenie w pobliżu. 3. Miejsce uderzenia piorunów jest nieprzewidywalne i nie zawsze punkt wyeksponowany jest najbardziej narażony. Wymieniałem kiedyś antenę...
Takie rzeczy jak rozruchy silników to nie problem.Problemem są zewnętrzne elementy.W rozruchu z silnikiem gwiazda-trójkąt potrzebne Ci będą styczniki,do rozruchu silnika pierścieniowego stycznik, kilka przekaźników i rezystorów.Tylko tutaj ważne jest jaki masz sterownik bo od tego zależeć będzie ilość stopni(uzależnione od ilości wyjść).Wstawiając w...
witam, ale jaka frajda była że nie autobusem albo tramwajem do pracy sie jechało,pozdrawiam
Dlatego właśnie po chwili eufori dostałem nagłego skoku cićnienia tentniczego znajdując sie w takiej samej sytuacji, albo odwrotnia :-) Ty w takiej jak ja, o czym już pisałem wcześniej i dlatego tak uparłem się na tego nieszcęsnego JTAG-a a nie jakiś zestaw za grubą kase bo jej nie mam jak i większośc zainteresowanych tym tematem. Ładując cokolwiek...
To wyjaśnij dlaczego w przemyśle króluje stycznik ? O ile się orientuję, 30-40 lat temu styczniki stosowano np. w tramwajach. Dziś już nie. Ale może jeszcze u nas w przemyśle są stare systemy ze stycznikami? Przyznam, że nie wiem, jak się porównuje koszt układu z triakami od odpowiedniej mocy i koszt styczników - zwłaszcza gdzie te ostatnie można kupić...
Jak to gdzie? W płucach. Badania dowodzą, że ludzie częściej chorują na choroby płuc w miejscach, gdzie następuje spowolnienie ruchu, czyli przy skrzyżowaniach, garbach, przejściach dla pieszych itp. Przed takim "spowalniaczem" powstaje pył z klocków i opon, a za zwiększona emisja spalin przy rozpędzaniu. To jest fakt. Powolna jazda pojazdem z silnikiem...
Zgadza się. W Łodzi, szyny mają potencjał wyższy niż przewody sieci jezdnej. Na tych ostatnich jest u nas -600V Zadajesz. Tak , w Łodzi tramwaje jeżdżą "tyłem". W konstalach i helmutach są przełączone nawrotniki. Zaś w wagonach M6S trzeba było sporo poprzełączać (komplikowała całośc jeszcze możliwość jazdy z baterii akumulatorów) bo odwrócenie zasilania...
sebastian345 - w zasadzie po tych wszystkich odpowiedziach powinieneś już miec odpowiedź czym załączac silnik. Zdecydowana większośc kolegów ma rację, do Ciebie należy wybór gdzie najtaniej kupisz taki mały stycznik. Rozbawiła mnie wypowiecdź kolegi MAŁEGO, oj chyba za często wagarowałeś na fizyce. W dodatku jesteś z Łodzi, a więc z miasta (czego możesz...
Można zrobić napęd na silniku synchronicznym ale nie w klasycznym układzie. Jedyny system który spełni takie wymagania to zasilanie silnika synchronicznego przez Układ Leonarda lub jego protoplastę, System Stiglera. Tego typu systemy napędowe są jeszcze stosowane do napędu wind. W podanych zakresach mocy wału nie ma możliwości wykonania silnika o wysokim...
Jeżeli chodzi o zysk z wykorzystania reluktancji to jest w zasadzie marginalny. Musisz zacząć sterować prądem id i tracisz odsprzężenie pomiędzy prądami. Dodatkowy niezerowy prąd id daje automatyczne ograniczenie na moment maksymalny (chyba, że chcemy przeciążać). A za chwilę dojdzie ograniczenie prędkości (przy dodatnim id zwiększamy strumień i prędkość...
Nie wiem czy wiecie, ale swego czasu jeździły, ba, nawet w Polsce, "wagony akumulatorowe", taki a'la tramwaj, tylko po szynach należących do pkp. Posiadały one akumulatory kwasowo-ołowiowe. Fakt, wycofano się z ich użytkowania bo miały mały zasięg i często musiały zjechać "na ładowanie", ale fakt faktem - były ciche. Po Warszawie jeździ sobie "tramwaj...
Najbliższy tramwaj to 200 km stronę cywilizacji :-) Pociągi u mnie też tylko na ropę. Ale mam porównanie do autobusów z ogniwami wodorowymi. Tam już są moce nieco potężniejsze i elektronikę słychać bardziej. Ale w słuchawkach (po BT) nic nie sieje. Ja mam kablowe. Nie wiem czy to się indukuje w przewodach czy może coś się przebija do wzmacniacza w...
Czy można wykorzystać to zjawisko do tego aby hamować moją hulajnogę ? Owszem. Tak hamują tramwaje czy inne pojazdy el.. Nazywa się to hamowaniem prądnicowym. Czy zwierając przewody nie szkodzę aby silnikowi? Nie. Co należy zrobić aby zainstalować takie koło symetrycznie pod kierownicą Zastosowac silnik z wałem (osią) przelotowym.
zyskujemy tylko ewentualnie zwłokę po wyłączeniu/zgaśnięciu silnika że można w ciągu np 30sek ponownie go odpalić bez rozbrajania, Moim zdaniem jest to najważniejsza funkcja, która koniecznie powinna być w każdym zabezpieczeniu ze wzgledu na bezpieczeńswo ruchu drogowego. Można sobie wyobrazić nieoczekiwane zatrzymanie silnika na przykład na torach...
Witam! Zwykłe silniki indukcyjne nie zwracają energii przy hamowaniu, to jest możliwe przy silnikach prądu stałego (tak, jak w tramwaju). Ponadto ilość energii "zawarta" w samym rozpędzonym silniku jest niewielka, gdyż zatrzymanie (z hamowaniem) następuje po kilku - kilkunastu sekundach. Zasilanie większego silnika 3-fazowego z akumulatorów jest dość...
Tu jest ciekawy dział o trakcjach może cie zainteresuje http://transportszynowy.pl/siectramzasil... Gdyby tylko w ów pojeździe był silnik na prąd stały to zmiana biegunów by nie zaszkodziła tylko pojazd by odwrotnie działał tak jak mała kolejka na prąd dwie szyny silniczek jak się zmieniło polaryzację to jeździła to tyłu :D W tramwaju to może...
(at)ajablon, trochę odlatujesz. Tesla marzył o przesyle energii na odległość, ale tego nie zrealizował, nawet w niewielkiej skali z sensowną sprawnością. To o czym piszesz to "urban legends". Tesla miał kilka pomysłów przesyłu energii na odległość że względu na problemy jakie napotykał, możesz o tym poczytać bezpośrednio z jego notatek, chyba najlepsze...
Według mnie potrzebujesz silnika szeregowego. Duży moment rozruchowy. Takie są np. w tramwajach, ale może być trudno znaleźć jakiś pod ręką, no i gabaryty nie te. Najszybciej znajdziesz silnik uniwersalny, który może pracować przy AC i DC, a charakterystyki mechaniczne ma takie, jak szeregowy (bo jest szeregowy). Pracują takie w wiertarkach, mikserach,...
witam podłączę się do tematu, chciałbym zbudować elektromagnes o udźwigu około 50 kg, do wyciągania militariów z dna zbiorników wodnych. więc temat chłodzenia będzie krótszy. do dyspozycji mam rdzeń z tramwajowego silnika elektrycznego o wymiarach (w mm) 330x45x75. chciałem używać do zasilania akumulatora samochodowego. praca elektromagnesu była by...
Ok, myśle że kolega Darom ma rację a żeby się upewnić trzeba będzie podłączyć oscyloskop, ale wyniki pewnie nie będą też takie jednoznaczne skoro kluczy jest kilkanaście. Chyba żeby sprawdzać każdy z osobna. Ponadto analizator podaje wartości uśrednione w jakimś długim czasie - i tu też może być klucz do zagadki. Na daną wartość średnią mogą się skłądać...
"Taki samochód powinien być wyposażony w silnik asynchroniczny, który podczas postoju auta doładowywał by akumulatory. coś w stylu trolejbusów." W dzisiejszych czasach już odchodzi się od silników prądu stałego... We wszelkich tramwajach już montuje się asynchrony a nie silniki DC. W polskich pociągach są silniki szeregowe DC - no ale jak wiadomo, to...
więc jak taka prądnica ma wystartować? Zwyczajnie, wskutek efektu magnetyzmu szczątkowego. Jak wiadomo powszechnie, tak hamują tramwaje :cunning:
Panowie nie mieszajcie pojęć. Autor tematu zrobił "górę" silnika o czym poinformował klienta. Po trzech miesiącach zaczęła świecić kontrolka ciśnienia a to już jest "dół" silnika. Olej temat komisyjnie, niech klient złoży zażalenie do Dyrekcji Dzwonków Tramwajowych.
Witam Poniżej trochę literatury i przykładów: http://www.st.com/stonline/products/lite... http://pe2bz.philpem.me.uk/Parts-Active/... http://www.stmicroelectronics.fr/stonlin... http://www.nxp.com/acrobat_download/lite... http://www.st.com/stonline/products/lite...
Owszem tramwaj jest elektryczny, tylko prąd pochodzi z tego samego źródła co dla samochodów elektrycznych. Ale..." nie mieszajmy dwóch systemów walutowych, nie bądźmy Pewexami"... jak rzekłby klasyk. A chodzi o kilka kwestii. Owszem zdarzały się tramwaje z innym niż elektryczne zasilanie z sieci górnej, ale głównie zasilane są właśnie w taki sposób....
Witam otóż mam taki problem Mam tramwaj 105N (większość w Polsce to zmodyfikowane wersje) I mam do niego dobrać napęd trakcyjny czyli silniki indukcyjne w sensie zmodernizować na papierze, mam obliczone opory całkowite ruchu pojazdu mam jego masę wymiary itp., wartości przyspieszeń i hamowań, z tym że nie mam pojęcia jak obliczyć moc jaką potrzebuję...
Biegi mechaniczne w piaście odpadają. Dowiedziałem się od serwisantów i sprzedawców największych marek że piasta zaprojektowana do pracy po prawej stronie. Nie będzie działać po lewej, i tego nie da się obejść. Cała obudowa piasty tworzy część sprzęgła które działa ale tylko w jedną stronę. Temat biegów w piaście więc zamknięty. Ogniw o wysokości 34cm,...
Witam. Gratuluję, nie zrażajcie się niepowodzeniami. Znany producent tramwajów walczył z oprogramowaniem kilka lat i ma teraz efekty. Postawił na silniki asynchroniczne i to okazało się strzałem w dziesiątkę. Poprzednie rozwiązania opierały się na silnikach szeregowych prądu stałego i nic z tego nie wyszło. Pozdrawiam.
Te wieczorne skoki częstotliwości związane są z odciążaniem systemu elektroenergetycznego. Gasną ostatnie światła w biurach, jeździ co raz mniej tramwajów i pracuje co raz mniej silników. Normalne zjawisko. Natomiast ja chciałbym wskazać na jeden bardzo często popełniany błąd na PCB z izolowanymi obszarami. Otóż izolowane płaszczyzny masy należy łączyć...
Weź pod uwagę, że ta moc z przedziału " 500-1000 W " zupełnie nic nie mówi o dynamice jazdy. To jest moc w warunkach ustalonych, a przyspieszenie będzie prawdopodobnie tragiczne. Weźmy takie wytyczne wzięte z jakichś mądrych książek: Są pewne wytyczne w różnych branżach (ile mocy ma mieć silnik na tonę masy pojazdu). Pod względem charakteru najbliżej...
Witam, chce wyżej wymieniony zestaw zastosować do zasilania radyjek na różne napięcia (4,5V-9V) podłaczając pod pulpit tramwaju (w 75% przewodów zasilających jest napięcie 24V). Jak wiadomo w tramwaju są trzy napięcia. 24V - z baterii i przetwornicy (Po przekształtniku ENI) 40V - z baterii i przetwornicy (przed przekształtnikiem ENI) 600V - z sieci...
Miałem już nie pisać.. Rzuuf W transformatorach i silnikach indukcyjnych źródłem strumienia jest elektromagnes i dlatego szczelina powietrzna wpływa na zmniejszenie sprawności i mocy tych urządzeń. Silnik prądu stałego i prądnica synchroniczna działa trochę inaczej. 1 Źródłem strumienia magnetycznego mogą być magnesy stałe które nie pobierają energii....
Odbiegamy od tematu ale co do przepisów to według mnie jest istny cyrk.Dla mnie głupotą jest pozwolenie posiadaczom prawa jazdy kategorii B jazda na motocyklach do pojemności 125ccm,o mocy nic nie piszę bo nikt na ulicy tego nie sprawdzi,a wiem jak jej dużo można wycisnąć z silnika o pojemności 125ccm w jednośladach.To było nic innego jak zielone światło...
Kupiłem okazyjnie Opla Insignię z 2010roku z silnikiem 2.8 V6. Okazyjnie tzn. od drugiego właściciela. Samochód przyjechał z niemiec pół roku temu na lawecie bo gdyby jechał na kołach było by to nieopłacalne. Problem wysokiego spalania powstał u Nimeca który z owym problemem w czasie pół roku warsztatowych napraw sobie nie poradził. Auto nabyła młoda...
Mam Fiata Uno 2002 rocznik. Wiem, czas na zmianę. Ale fajnie by było, jakby jeszcze choć kilka miesięcy pojeździł. Świeci błąd silnika - trzeba na serwis, tylko w sobotę czy niedzielę tego nie załatwię. Po przejechaniu każdych nierówności - zwłaszcza torów kolejowych czy tramwajowych auto przez chwilę szarpie (silnik jakby całkowicie gasł (na 0,4 sek)-...
ojj nie ; )albo bmki z dużymi silnikami palą im tylko 6literków (zapomianją powiedzieć że przy 70km/h jadąc na zderzaku tira - tak samo tutaj zapominają dopowiedzieć że ogrzewają jeden pokój i to jeszcze na 17stopni...) BMW przy tak małej szybkości będzie akurat dużo palił, gdyż musi jechać na stosunkowo niskim biegu. To brednia, że im niższa szybkość,...
tylko żeby dojechać do tramwaju lub do szkoły Do tego celu najlepszy jest napęd nożny :) Szybszy i tańszy.
Przypomina to silnik. Ciekawe, czy dałoby się zastosować jako silnik małej mocy lub jako prądnicę. Albo kilka silników pracujących synchronicznie w sensie, że wszystkie obracają się równo tak samo, jak oddział wojska równo maszeruje. Ciekawa sprawa. Jeżeli napęd jednego selsynu będzie zablokowany, w sensie coś uniemożliwi obrót, który będzie wymuszać...
Na łodziach podwodnych maszynka pracuje raz jako prądnica a raz jako silnik, to samo w elektrowniach szczytowo-pompowych. A odzysk energii przy hamowaniu tramwaju !!!
hryja: szczotki są umieszczone w szczotkotrzymaczach które wchodzą w wyżłobienia w obudowie więc na pewno założone są dobrze bo nie dałoby się ich przykręcić. Spróbuję przeczyścić komutator czy papier ścierny nadaje się do tego - tak kiedyś robiłem na praktykach w zajezdni tramwajowej :) Chciałbym wyciągnąć silnik ale jest on zamontowany na jednej śrubie...
W samochodzie elektrycznym za hamulce robią... silniki. silnik może działać jako prądnica - może doładowywać akumulatory podczas hamowania... Z resztą przyjrzyj się tramwajom: rzadko kiedy używają "tradycyjnych" hamulców, a wytracają prędkość bardzo ładnie ;) Jak chcesz, możesz w domu zrobić doświadczenie: weź sobie silnik na 12V na przykład, rozpędź...
radio tramwaj tramwaj przetwornica silnik dyson silnik
chrysler odpala zasilanie blaupunkt renault laguna ekran
światła dzienne podłączenie polonez kierunkowskazy centralny
Schemat elektryczny Nokia 3 - dostępność i źródła Brak oświetlenia kabiny w Iveco Daily 2018 – diagnostyka