Nie wiem co w przetwornicy 2.5 kW ma być proste poza wybuchnięciem kluczy.... Równoległe łączenie przetwornic jest możliwe, każdy nowoczesny tramwaj tak działa, ale to też nie jest banalne. Ale zmniejsza koszty awarii :) Może jakiś zasilacz serwerowy/przemysłowy? 24V DC? Na znanym portalu aukcyjnym jest tego trochę, niektóre modele da się zrównoleglać....
Autor postów musiał najwidoczniej sam poszperać bo sam sobie odpowiedział najtrafniej. Po pierwsze przetwornica w tramwaju przetwarza prąd z 600V na 40V (a nie z 40 na 24 - to przekształtnik). Poza tym w tramwaju nie ma 230V. Odbiornikami na 600V są silniki, przetwornica i ogrzewanie. Oświetlenie, stary typ drzwi, akumulatory, hamulce itp potrzebują...
Dzieki za pomoc, ale wg. mnie "inverter" to w doslownym tlumaczeniu "odwracacz". Znalazlem w necie tlumaczenie "chopper", ale nie da sie znalezc falownikow wpisujac w google powyzszy wyraz. Bo "chopper" nie jest falownikiem. To jest rodzaj przetwornicy zaporowej DC-DC wykorzystywanym do regulacji prędkości silników prądu stałego. Jakbyś kiedyś modernizował...
jakiś tramwaj konstruujesz? napisz coś więcej co to ma być będzie prościej coś doradzić.
Witam Standardowy tramwaj 105N i jego pochodne mogą dostarczyć napięcia 24V o ograniczonym prądzie z przekształtnika. Napięcie 40 V może być dostarczone w bardzo dużym zakresie prądowym a jest to tylko uzależnione od typu zastosowania przetwornicy w tramwaju. Jeżeli chcemy inaczej musimy mieć własne źródło zasilania i wtedy możemy wszystko. Pozdrawiam.
Witam mam pytanko mamy zamiar zakupić przetwornice z 24V/230V która będzie nam potrzebna do podłączenia wzmacniacza Aiwa XA-003 Wzmacniacz ma 350W maksymalnego poboru mocy i tu mam pytanie mam kolumny własnej produkcji dość dużej mocy do tego wzmacniacza (głosnik niskotonowy EXTREME 25" 180W + TONSIL GDWT 9/80+ membrana bierna :D) i mam takie pytanie...
Najlepsze rozwiązanie, moim zdaniem, byłoby zbudować linię 1000V, czyli transformator 400/1000 w miejscu zasilania i 1000/400 w miejscu odbioru. Przypominam, 1000V to ciągle n.n., więc odpadają bizantyjskie koszty grzebania się w WN. Oczywiście transformatory tanie nie są, ale nn na pewno dużo tańsze niż SN/nn. Ile kW potrzebujesz? Prostujemy napięcie...
transformator tramwajowy o fabrycznych danych Uprim-500V Usec-12V transformator od fabrycznego elektryzatora ogrodzeniowego, na ferrytowym rdzeniu Ale kolego bujasz w obłokach. Nie ma takiego transformatora "tramwajowego" chociażby z tej prostej przyczyny że napięcie w sieci tramwajowej wynosi 600V i to stałego napięcia, a prawdziwe, transformatory...
Witaj. Dziękuję za zainteresowanie dość trudnym tematem. Zdradzę powód dla, którego chcę uzyskać jak najwięcej informacji. Układy te pracują w przetwornicach wagonowych (niemieckie tramwaje), i często zachodzi potrzeba naprawy płyt sterujących wyzwalaniem tyrystorów. Dlatego dostępne zamienniki bardzo by mi były pomocne w naprawach. Jeszcze raz serdecznie...
Owszem tramwaj jest elektryczny, tylko prąd pochodzi z tego samego źródła co dla samochodów elektrycznych. Ale..." nie mieszajmy dwóch systemów walutowych, nie bądźmy Pewexami"... jak rzekłby klasyk. A chodzi o kilka kwestii. Owszem zdarzały się tramwaje z innym niż elektryczne zasilanie z sieci górnej, ale głównie zasilane są właśnie w taki sposób....
Za moich czasów w szkole nie śniło się o przetwornicach impulsowych . To musiałeś do dziwnej szkoły chodzić, bo w technikum Kasprzaka omawiano zasilacze o takiej budowie już w połowie lat 60-tych! A na początku 70-tych stosowano je powszechnie na kolei i tramwajach. (oświetlenie, nagłośnienie, łączność. moc jest zależna od rozkładu , opasania trafo...
Przypomina to silnik. Ciekawe, czy dałoby się zastosować jako silnik małej mocy lub jako prądnicę. Albo kilka silników pracujących synchronicznie w sensie, że wszystkie obracają się równo tak samo, jak oddział wojska równo maszeruje. Ciekawa sprawa. Jeżeli napęd jednego selsynu będzie zablokowany, w sensie coś uniemożliwi obrót, który będzie wymuszać...
żeby sobie rączek nie usmażyć w zajezdni tramwajowej (napięcie 3kV) Nie jestem specjalistą ds. ppożarowych, ale wydaje mi się że 3kV to nieco więcej niż 1kV :) ale w mikrofali może być trochę więcej. Ze strachu nie gaszę kuchni mikrofalowej Mikrofalówka jest na tyle szczelna że raczej nie ma szans wydostania się HV poza stalową uziemioną obudowę. W...
Tak. Czasami ważniejsza jest możliwość oddania całej zgromadzonej energii w krótkim czasie, a nie pojemność. Np. hamowanie i rozpędzanie tramwaju czy metra jest takim zastosowaniem. Są rozwiązania, gdzie stosuje się superkondensatory. Dla przyziemnego przykładu, często przetwornica DC/AC o mocy 1000W nie jest w stanie uruchomić kompresora lodówki o...
Mam problem nie wiem jak rozróżnić czy tranzystor jest tranzystorem sterujacym czy mocy. To zależy jaką moc ma mieć twoja przetwornica - w zasilaczu komputerowym to tranzystor kluczujący przetwornicy, w falowniku napędu np. tramwaju może pełnić rolę sterującego tranzystorem mocy (który będzie miał wielkość porównywalna z ćwiartką cegły...).
Szanowny Kolego układy prostownicze, przetwornice, układy tyrystorowe wprowadzają do sieci takie zakłucenia że Ci się jeszcze o nich nie śniło Hehe śniło mi się i to wielokrotnie :D Ciekaw jestem jakie metody likwidacji zakłóceń jakie generuje np. świetlówka energooszczędna (albo tramwaj :D) będą przedstawione. Niestety w imprezie udziału wźiąść nie...
Można zrobić dwutranzystorowego forwarda...
Z EV jest jeden podstawowy i zasadniczy problem - akumulator. Czyli energia. Drugim problemem - jest brak możliwości serwisu. Ani to rozkręcić, ani nawet odczytać błędy, bo monopole.... Trzeci problem - stale wpięty internet w samochód.... Nic dobrego. Czwarty problem - cena w stosunku do okresu życia. Piąty problem - rynek wtórny znika. Kto kupi EV,...
Problemy te powszechnie znane są w przetwornicach zasilanych z trakcji kolejowej, tramwajowej, metra gdzie prawa komutacji dają znać o sobie :). Właśnie tak była zasilana ta przetwornica, z trakcji i sprawdzana była jak pojazd stał, a uszkodziła się podczas jazdy, (raz w przypadkowym miejscu, raz zaraz po przejeździe pod izolatorem sekcyjnym) i wg...
Obecnie także oświetlenie w tramwajach i metrze jest zasilane z sieci trakcyjnej jednak przez przetwornice (tyrystorowe lub tranzystorowe) wspomagane czasami baterią akumulatorów. Tylko w wagonach kolejowych stosuje się prądnice wózkowe z akumulatorami pokładowymi do zasilania oświetlenia. Nie dotyczy EZT.
Witam Jakie to auto? ( Marka) 90% ciężarówek ma już przetwornice. Green33 : szanująca się przetwornica kosztuje ponad 300 PLN. Nie do końca to prawda... Ood kilku lat stosuję przetwornice impulsowe polskiej produkcji ( firma z wybrzeża - nie będę robił reklamy ) i pakuję je do zasilania sprzętów typu Motorola w wozach PSP, czy parokrotnie w tramwajach...
Wpisałem w Google. Znalazłem to: RADMOR 3773/1 300 Mhz "Sprzedam radiotelefony Radmor 3773 (tramwajowe) na pasmo 300 Mhz sprawne , bez rezonatorów, filtry warikapowe, ewentualnie antenka i przetwornica 24/12 V (2 x KD 502) "
(at)ledowki Ale dlaczego chciał byś zasilacz sieciowy, dlaczego miałby być lepszy? Jest lepszy tylko w urządzeniu stacjonarnym. Oczywiście sam układ można "przenieść" w kierunku takiego urządzenia. Na pewno można wtedy mieć zasilanie symetryczne wyjciowych buforów co pozwoli wyeliminować wyjściowe kondensatory, nie, nie będzie cudownie lepiej, wszak...
Domyślam się, że wkradł się błąd i chodziło o 400- 800 VDC. Jeśli tak to pogadaj z ludźmi od tramwajów. Zdaje się, że ogrzewanie w tramwajach jest zasilane 110VDC, a w trakcji 600VDC. Kiedyś tą sprawę załatwiały przetwornice wirowe zespolone z wentylatorami do chłodzenia rezystorów rozruchowych, obecnie są to falowniki.
Produkcja takich starterów stała się nie opłacalna ponieważ pojawiły się oprawy z elektronicznym balanserem w cenie 50zł a z balanserem podwójnym 80zł. Zapłon na gorąco ze zwłoką 1 sek. Swoją drogą mam u siebie w garażu i w piwnicy oprawy z lat 70tych z dławikiem 3 obwodowym nie wymagającym startera, zapłon następuje także ze zwłoką 0.5sek rury 40W...
Musiałaby to być przetwornica ... z napięciem wyjściowym 14,2-14,4V i prądem rzędu 4,5-5A Wiem że akumulatory powinno się ładować prądem 1/10 pojemności akumulatora ale to może zająć kilka godzin. Więc zaryzykuje stwierdzenie że, prąd ładowania powinien być znacznie wyższy w tym przypadku. Trzeba wziąć po uwagę charakter działania strażaków. W stosunkowo...
myslalem nad zrobieniem tego w prostszy sposob. Chodzi o to ze w tramwaju gdy nie ma napiecia trakcyjnego szybko siadaja baterie i przestaje dzialac radiotelefon. Mozna by zastosowac akumulator tylko do radia + jakis uklad doładowujący gdy jest napiecie wtedy moglo by to jakos dzialac. :)
Wg pierwszego postu autora napięcie w obwodzie jest stałe bez invertera i w pełni zależne od nasłonecznienia, tak więc uzasadnina była moja obawa o triak. Gdyby autor pisał o prądzie przemiennym to nie byłoby tematu - triak załatwił by wszystko niskim kosztem. Wykorzystanie triaków przy prądzie stałym to raczej pomyłka lecz nie jest wykluczone, standardowo...
Jeśli aparat oddechowy tej maski pomyślany jest jak w masce p. gaz. to ciepłe powietrze można łapać spod kurtki - za darmo. Rzeczywiście tak jest pomyślany - świeże ogrzane z rury przez zawór, wydychane - na boki przez 2 zaworki. Jednak, gdyby chcieć zagospodarować ciepło spod kurtki to byłby to początek drogi przez mękę. To kurtka narciarska, zapinana...
Witam, chce wyżej wymieniony zestaw zastosować do zasilania radyjek na różne napięcia (4,5V-9V) podłaczając pod pulpit tramwaju (w 75% przewodów zasilających jest napięcie 24V). Jak wiadomo w tramwaju są trzy napięcia. 24V - z baterii i przetwornicy (Po przekształtniku ENI) 40V - z baterii i przetwornicy (przed przekształtnikiem ENI) 600V - z sieci...
Wykonuje się takie układy odzysku energii ale przy specyficznych aplikacjach. Najprostsze technicznie rozwiązanie (po stronie elektrycznej) to użycie wielu napędów z falownikami i spięcie przetwornic wspólną szyną DC. W momencie kiedy któryś z silników oddaje energię, to pozostałe ją zużywają. Identycznie jak tramwaje :)
Trakcja tramwajowa jest zasilana prądem stałym o napieciu (srednio) 600V. Istnieją przetwornice tzw. "trakcyjne", które przetwarzaja to napięcie na inne, stałe lub zmienne. Spytaj w Dyrekcji Tramwajów, bo i tak musiał byś z nimi negocjować zasilanie, a oni nie dopuszczą do stosowania "samoróbek", muszą mieć wszelkie certyfikaty ...
Otrzymałem bardzo wyczerpującą odpowiedź od firmy SIGMA z Krakowa, cytuję: "Podane przez Pana parametry wyjściowe przetwornicy 30V i 20A sugerują moc obciążenia 600VA. Patrząc się na działanie przetwornicy otrzymuję informację, że na wyjściu mamy przebieg prostokątny. Co ze współczynnikiem kształtu ?. Jakie chce Pan uzyskać napięcie RMS ? Według mnie...
Witam! Zwykłe silniki indukcyjne nie zwracają energii przy hamowaniu, to jest możliwe przy silnikach prądu stałego (tak, jak w tramwaju). Ponadto ilość energii "zawarta" w samym rozpędzonym silniku jest niewielka, gdyż zatrzymanie (z hamowaniem) następuje po kilku - kilkunastu sekundach. Zasilanie większego silnika 3-fazowego z akumulatorów jest dość...
Jak ktoś nie zna albo kolega amator konstruktor nie kojarzy to powinien zamontować baterie zwaną koliber ( wynalazca baterii NIEMIEC Mirko Hannemann ) ta bateria wystarczy za te akumulatory. Materiale YouTube jest o nim. Warto posłuchać całego filmu. Na tej baterii przejedziesz ponad 470 kilometrów. Kolega lepiej niech poczyta o tym "wynalazku". Ten...
Celem powstania tego wzmacniacza było wysterowanie dużych słuchawek Technics RP-F290 o mocy 1000mW i dość nietypowej impedancji wynoszącej 22 Ohm. Nie jest to może najświeższy model o audiofilskich parametrach, ale znakomicie spisują się do użytku codziennego, jednak wysterowanie ich odtwarzaczem mp3/mp4 do odpowiedniego poziomu stwarza problemy niedoboru...
Tu jest ciekawy dział o trakcjach może cie zainteresuje http://transportszynowy.pl/siectramzasil... Gdyby tylko w ów pojeździe był silnik na prąd stały to zmiana biegunów by nie zaszkodziła tylko pojazd by odwrotnie działał tak jak mała kolejka na prąd dwie szyny silniczek jak się zmieniło polaryzację to jeździła to tyłu :D W tramwaju to może...
Tranzystory IGBT w tramwajach Dążenie do maksymalnej oszczędności energii elektrycznej skłoniły projektantów pojazdów do zbudowania przetwornic napięcia o niewielkich własnych stratach mocy, a także układów umożliwiających odzyskiwanie energii w procesie elektrycznego hamowania dynamicznego. Obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem są silniki prądu...
silnik tramwaj radio tramwaj przetwornica przetwornica laptop
windows update oczyszczać instalacja atmel studio ustawienia karty bezprzewodowej
falownik miele hotpoint piekarnik uszkodzenie
Lokalizacja czujnika temperatury BMW X3 E83 3.0d 2007 Matryca Fujitsu Amilo Pro V2030: Specyfikacja i Wymiana