Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
regulator na triaku
Błąd E51 czyli uszkodzony triak silnika napędowego pralki: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Bez problemu.
7 mrugnięć to brak obrotów silnika silnik zablokowany,szczotki silnika,wyjęta wtyczka zasilania silnika,uszkodzony triak zasilania silnika
F01: Triak silnika - spięcie
Do sprawdzenia kostka silnika, stan szczotek, silnik i jego okablowanie z modułem , triak silnika w module pralki.
Zwarty triak sterujący silnikiem.
Błąd F01 . Sprawdź silnik , kostkę silnika , szczotki , okablowanie z modułem , triak silnika na module .
Napisałeś kupę bajek, a gdzie są pomiary? To samo tyczy się fotek wyczyść je to na początek bo i tak są mało ostre aby dostrzec ewentualne zimne luty na przekaźnikach silnika czy samym triaku silnika czy jego sterowaniu...
trzeba dokładnie sprawdzić całą instalację bo coś robi zwarcie skoro wymieniony nowy moduł i nie działa. 1.grzałka , czujnik NTC, hydrostat i triak silnika.
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
Zwarty triak na sterowaniu silnikiem
E51 to uszkodzenie triaka silnika. Sprawdź/wymień triak na module, sprawdź silnik.
F01 - brak zasilania silnika, zwarty triak silnika. Od kiedy w tej pralce jest silnik szczotkowy, sterowny triakiem?
Zwarty triak sterujący silnikiem w module
Witam. Wynikiem zwarcia na uzwojeniach silnika pompy przypuszczalnie uszkodzony został triak załączający silnik pompy spustu wody.
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
ma kilka prób wskoczenia na wirowanie Zwarty triak silnika lub uszkodzone tacho.
F01 - brak zasilnia silnika , zwarty triak silnika
Komutator w silniku iskrzy?
Wymień triak sterujący silnikiem - BTB-?
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem.
O! Sprawdzę aczkolwiek często jest mowa że to silnik/triak silnika.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Do sprawdzenia szczotki na silniku ,triak.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Sprawdź obwód sterowania silnikiem, triak sprawdzałeś ?
Triak sprawny?
Co to za silnik . Pobór1,7 kW od pralki ?
Schematy pralki EWT810 rok prod-20070205- sprawdż ustawienie magnesu na obwodzie koła pasowego .Złe ustawienie zakłóca również pracę silnika.
Błąd który sygnalizuje pralka wskazuje na uszkodzenie triaka sterującego silnikiem, ten kondensnator zamontuj z powrotem, to jest filtr przeciwzakłóceniowy.
F01 Brak zasilania silnika/zwarty triak silnika
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
niezła pralka poważnie>>>sprawdż triaka sterującego silnikiem i tachometr http://obrazki.elektroda.net/49_11641697...
Sprawdź luty na cewkach przekaźników i na bramce triaka.
6-7 multimetr sie wzbudza na cwile po czym wskazuje 0 Na dobrym zakresie pomierzyłeś ? Tak czy siak coś powinno tam być, ale to fakt, bdzie mało istotne dla nas. 1 - 4 - 5 --> Stojan w twoim przypadku wspólnym odczepem jest 5 w zalezności teraz na jak wysokich obrotach zamierzasz motor wykorzystywać, przy niedużych wykorzystujesz 4-5 przy dużych obrotach...
A ja bym Szanowny Kolego się nie zgodził że pralka jest sprawna. Do wymiany triak.
Sprawdź/wymień triak sterujący obrotami silnika.
Czyli na praniu dostaje na parę sekund pełnych obrotów ? jeśli tak to zwarty triak sterujący pracą silnika na module
Jaki jest najtańszy sposób na zmniejszenie obrotów? Regulator na triaku. Jednak zmniejszenie napięcia= zmniejszenie mocy.
regulator prądu do spawarki WPISZ w WYSZUKIWARCE i po PROBLEMIE :D
Odpowiedż masz w poscie kol.postrzępiony,jeśli masz problem ze sprawdzeniem triaka,to zanieś moduł do elektronika.Jak sprawdzić triak było na forum AGD i SYSTEMY GRZEWCZE użyj funkcji szukaj(możesz wpisać typ pralki lub triak i prześledzić wypowiedzi).Pozdrawiam.
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Miałem bardzo podobny przypadek z pralka Beko WBF 6006 uszkodzony był moduł sterujący silnikiem. Dokładnie uszkodzony był jeden z rezystorow przed triakiem.
Jest to silnik szczotkowy więc najłatwiej będzie zastosować regulator na triaku np: https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
Witam. Uszkodzony triak od napędu silnika prania.
Nie uszkodzisz silnika. Martwiłbym się tylko o triak. :-) Dałeś snubber?
Może zwarcie w silniku, np. wirnik jeżeli sam nie rusza tylko po "popchnięciu". Zakładając że moduł sprawny trzeba sprawdzić prąd silnika.
profilaktycznie możesz podmienić triak silnika Ale na 99,9% uszkodzony jest silnik!!
i może jeszcze czegoś...? Przekaźników silnika :) .
Silnik powinien mieć prądnicę tachometryczną - taka cewka na końcu wału po przeciwnej stronir niż pasek. Możliwe że jest tam przerwa i to blokuje układ.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Nie napisałeś czy silnik ( szczotki) sprawdzone.
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
Ja bym na Twoim miejscu silnik włożył do pralki,silnik bez obciążenia łatwo może się rozbiegać i powodować ogłupienie elektroniki a w konsekwencji E22(zwarcie triaka silnika)...
Po zwarciu triaka silnik kręci.
Zrób pomiary każdy z każdym i rozpisz jakie oporności wychodzą, na tej podstawie się ustala który pin jest od czego. Dwa, do sterowania takiego silnika niezbędny jest moduł z triakiem który płynnie rozpędzi motor. Podłączenie go na żywca może skutkować zabiciem wirnika i remontem silnika.
na module triak silnika
Problemem może być upływność na triaku sterującym silnikiem. Rozwiązanie - wymiana triaka.
W silnikach indukcyjnych nie ma możliwości zmiany założonej prędkości obrotowej---> tak mówi teoria, w praktyce są jednak takie możliwości, tu przykład: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic76... Zastanawiam się w tym momencie, czy nie zdałby egzaminu gotowy układ stosowany w np odkurzaczach.Zbudowany na bazie us 501B-8P, oraz triaku...
Podaj tym tego modułu i nr. oporników. TR1 to triak 16A/600V.
Przed tobą dużo pracy i zdobywania wiedzy z zakresu elektroniki. Przecież chcesz wszystko zrealizować na układzie mikroprocesora - zastąpić programator mechaniczny , a więc i odmierzanie odpowiednich interwałów czasowych pracy silnika . Jeżeli chcesz stosować tranzystory to musisz nimi sterować przekaźnikami . Silnik pracuje przy napięciu sieciowym...
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
A tego triaka silnika na jaki wymieniłeś? Swoją drogą dziwny ten moduł jak na awm-a.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Czyli zostaje elektronika, a szczególnie triak silnika.
do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) Prędkościami silnika steruje triak, pomierz wszystko w silniku (uzwojenia), zobacz szczotki. Tu masz link jak sprawdzić silnik poza pralką http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... ja nie dysponuję autotransformatorem poradziłem sobie zwykłym...
Witam Triak wstawiłeś mocniejszy. Sprawdź miernikiem styki na silniku omomierzem . 1-4 ,3-4 ,1-3 jaka wartość :?: .
Sprawdź czy nie dostał zwarcia triak sterujący silnikiem programatora (schemat na str. 8, silnik oznaczony jako TIM)
F7-zwarcie triaka na module sterowania silnikiem.
Witam Poszukuję zamiennika triaka MAC12M. Steruje on silnikiem w module z pralki (SAV 55X5738). Kupiłem zamiast niego już BT139, ale "nie puszcza" napięcia na silnik.
Witam jest to błąd F-01 czyli uszkodzony silnik lub triak silnika na module
odkurze temat.... Mam takiego Triaka BTB12 600BW oprócz standardu w opisie ma jeszcze "SNUBBERLESS" czyli z obwodem ograniczającym Mierząc go miernikiem pomiędzy G a A1 mam 60ohm. Więc pytanie mam do szanownych forumowiczów czy on jest sprawny? Triak pochodzi ze sterowania silnikiem pralki
Witam, mam taką pralkę z uszkodzonym triakiem silnika - jest tam BTB15 700 BAK. Pytanie - czy mogę go zastąpić BTB 16 700BW? Wyprowadzenia nie różnią się?
http://www.pralkoporadnik.pol.pl/ -w zakładce ,,dokumenty,, są schematy.Prędkość regulowana jest triakiem.
Z obrotami prawo - lewo nie będzie problemu, kwestia zamontowania przełącznika. Jeśli chodzi o regulację obrotów, to tak jak już napisał robokop , nie będzie ona od "0". Silniki te mają wysokie obroty więc musisz dać dość duże przełożenie. Nie wiem jak by było pod obciążeniem, ale bez obciążenia te silniki przy regulacji na triaku potrafią się rozbiegać....
https://obrazki.elektroda.pl/6837376400_... Wielkie wielkie Dzieki za pomoc. Problem rozwiązany. Triak lekko ztiuningowany przez szwagra. Pralka hula jak tralala. Wymiana triaka sterującego silnikiem. Pzdr
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Cholera wie, może kompensuje indukcyjność silnika, żeby nie zawężać kąta wysterowania triaka. Ale wtedy by musiał być podłączony równolegle do silnika a to jest bez sensu*, szeregowo także , czyli wychodzi że jest podłączony jak w zwykłych silnikach asynchronicznych szeregowo do dodatkowego uzwojenia. I dobór pojemności z tabeli też wygląda podobnie...
Pasek nie jest luźny? Silnik nie strzela? Spróbuj go podłączyć pod napięcie 24V. Jak się nie boisz to możesz podłączyć go do 230V (uwaga na ryzyko rozbiegania się silnika). Moje przypuszczenie to silnik lub moduł (triak silnika lub oprogramowanie)
Jeżeli silnik jest sterowany elektronicznie i i ma 1000 obrotów to na pewno jest komutatorowy. Sprawdź sam silnik poza pralką, jak pracuje poprawnie sprawdź ten triak. Dodatkowo zerknij na szczotki silnika. pozdrawiam
Sprawdź czy do silnika dochodzi napięcie , jeśli tak to spr szczotki , a jak nie poszukaj uszkodzeń na module (triak silnika , ścieżki )
Do sprawdzenia triak zasilający silnik.
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Jeden i drugi dobry.
Szczotki były tylko do połowy wytarte i jeszcze mogły długo służyć. W takim razie sprawdź triak silnika na module.
Moduł chwilami "nie widzi" pompy. Wtedy pojawia się f07. Musisz sprawdzić wszystkie złącza od pompy jak i samą pompę - możliwe, że przerywa w niej termik silnika. Sprawdź na module triak pompy i jego sterowanie.
Kod błędu E52. Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku i triak sterujący silnikiem.
Ale to procesor steruje triakiem od silnika poprzez tranzystory. To jest raczej nie wykonalne bo by pan musiał przeprogramować procesor.
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
Teraz w następnej kolejności będzie wskazany pomiar triaka sterującego silnikiem. Mógł kolega wspomnieć temu elektronikowi, który wymieniał triaka blokady i rezystory o tym, że silnik pralki nie pracował to od razu wymienił by i ten element.
Magnes w tacho lub triak silnika.
Uszkodzona elektronika - zwarcie triaka silnika.
Cześć, wymieniłem triak silnika. Problem rozwiązany! Pralka zaczęła pracować normalnie. Dziękuję panowie. Dobra robota!
Sprawdź elektronikę, konkretnie triak sterujący silnikiem.
Skoro na jednej działa, to czemu miałoby na drugiej nie działać? W takim razie przełóż moduł nazad i zobaczymy co będzie. Możesz też swój sprawdzić w tamtej pralce. E51 w każdym papierze do electroluxa mówi o niezgodności triaka sterującego silnikiem na PCB.
triak silnik pralki triak pralki triak silnik pralki ariston
szyba przednia samsung ic501 value added package
beton architektoniczny radio iveco daily
Ameprod TVG-10 – naprawa konsoli, typowe usterki, wymiana AY-3-8500, modulator RF, composite Lokalizacja bezpiecznika elektrycznego w piecu Defro na pelet