u mnie jest to samo opel zafira 2003rok silnik 2,0 dti kontrolka sie swieci auto z kluczem nie ma mocy chodzi w trybie awaryjnym a do tego kopci na niebiesko czy ktos sie spotkał z czyms takim ?gdzie szukac rozwiązania prosze o pomoc
Dokładnie, za charakterystyczny dźwięk pracy diesla odpowiadają wtryskiwacze. W Oplu mogą dawać trzy rodzaje dzięku: - głośny, twardy - przy pełnym ciśnieniu wtrysku, - typowy diesel, tak jak na biegu jałowym - mniejsze ciśnienie wtrysku, - charakterystyczny cienki i wysoki głos - w trybie awaryjnym Czujnik ciśnienia doładowania może mieć tutaj duże...
Ciśnienie paliwa nie zostało zmierzone ale jeśli silnik po odłączeniu przepływki i lambdy chodzi dobrze to znaczy że układ paliwowy jest ok. To znaczy że w trybie awaryjnym silnik pracuje na zalożonych z gory parametrach. Nie oznacza to że nic sie nie dzieje z ukladem paliwowym tym bardziej że na lpg jest ok. Na zimnym silniku ecu mocno wydłuża czasy...
Przepustnice można wypłukać porządnie ale jak wspomniałem razem z silnikiem. Silnik trzeba rozebrać i wymyć wewnątrz bo jest olej na szczotkach. Inaczej robota psu na budę. A że turbo by padło to nic wielkiego. Problemem było by to jak by zassało olej z dolotu do silnika. Pamiętaj że zawsze jest jakaś ilość oleju w dolocie ale nie może być go tam za...
Zrobiłeś coś oprócz opisania problemu?
Auto jak w temacie. Nie wkręca się na obroty - jest w trybie awaryjnym. W zeszłym roku miało zamontowany nowiutki EGR a teraz m in ma od niego błąd. Obroty pompy widzi na testerze. Teraz pytanie czy PSG16 padł czy elektroniczny egr Walbro. Zawór po włączeniu zapłonu piszczy, zaś próba jego wysterowania z testera x431 kończy się niepowodzeniem. Miał...
Dziś trafiłem do Pana Waldzia z Bnina który wykrył usterkę. Okazuje się, że mam walnięty czujnik ciśnienia paliwa w pompie wys. ciśnienia = 350PLN. Co ciekawe błąd pokazuje się w momencie kiedy auto wpada w tryb awaryjny a po wyłączeniu silnika wszystko znika i nie ma śladu. W przyszłym tyg. wrzucę wpis czy wymiana coś dała. Pan W. wydaje się być sensowny...
Witam mam problem z Opel Zafira B 2005r 1,9 cdti przebieg 140tys.Przechodzi w tryb awaryjny , po przejechaniu paru kilometrów ,włączyła się kontrolka klucz i samochód i silnik nawet wciskając pedał w podłogę nie kręci więcej niż 2 tys obrotów na obojętnie którym biegu . Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu auto przez chwilę pracuje normalnie potem...
Witam koledzy, potrzebuję pomocy z autem bo już mi się skończyły pomysły. Pacjent to Opel Zafira A z silnikiem x16xel. Auto jeździło prawidłowo, bez żadnych zarzutów, jednak przedwczoraj w korku zaczęło gasnąć przy wysprzęglaniu. Takie zachowanie było losowe ale udało się powrócić do domu już w miarę spokojnie. Następnego dnia już nie chciało zapalić,...
Dla ścisłości jesteśmy w dziale ,,samochody początkujący'' i pytający tutaj to raczej nie mechanicy samochodowi, Co i tak nie usprawiedliwia pisania bredni przez ignorantów. Dla ścisłości - w tym aucie nie ma silniczka krokowego. Jest za to elektryczna przepustnica i wysoce awaryjny sterownik silnika. Tutaj będzie chyba pies pogrzebany - Największy...
Posiadam opla zafirę 2002 r. 2.0 od jakiegoś czasu jak autko się rozgrzeje to załańcza się tryb awaryjny i jak go przaciągne na biegu do ponad 2000 tys obrot. To tryb awaryjny się wyłańcza i jak puszczę gaz np. Przed skrzyżowaniem to znów się zał. Tryb awar. Co to może być mechanik rozkłada ręce (napewno to nie egr i wężyki też dobre ) POMOCY .
Witam. Panowie, pomóżcie. Pacjent Opel Zafira B 1.9 CDTI 74kW z dowodu. Autko kupiłem niedawno, do tej pory wszystko było ok. Zdarzyło się w tamtym tygodniu, podczas jazdy, wskakiwać w tryb awaryjny. A na większych dołach, jakby podczas jazdy, gasło, zegary się wyłączały podczas jazdy i za chwilę znów wszystko ok. Dziś, podczas odpalenia rano, auto...
Witam jestem właścicielem Opel Zafira A 2004 rok silnik benzynowy 1.8 16v 125km od jakiś 3 miesięcy mam problem z obrotami silnika 4 dni temu byłem u elektromechanika i wykluczył co kolwiek z usterek elektronicznych totalnie zero błędów usterka wygląda mianowicie po wysprzegleniu z 3,4,5 auto ciągnie obroty na max i tak trzyma od kilku sekund do minuty...
Witam . Mam następujący problem - zawiesza się przycisk od sterowania szyb i lusterek (główny od kierowcy , reszta też nie reaguje ) gdy się to stanie nie moge zgasic samochodu na desce pokazuje kluczyk serwisowy slabo podswietlony ladowanie i hamulec reczny wskazuje to na jakies zwarcie tylko gdzie szukać ew. gdzie w tym samochodzie znajduje się sterownik...
Witam. Zafira A. Przy wyjętych kluczykach naciskam przycisk opuszczania tylnej lewej szyby od kierowcy i słuchać piszczenie jak przy zostawionych kluczykach w stacyjce. Słychać tylko przy otwartych drzwiach. Szyba nie działa. Z panelu kierowcy ani z przycisku z tyłu. Pewnie silnik bo pukałem w niego i się szyba ruszyła. Tylnia prawa z przycisku pasażera...
Witam. Posiadam Zafire 2006 1.6 B. Nie dziala mi centralny zamek zamyka sie tylko wlew paliwa i bagażnik co robić ?? Dziekuje za każdą pomoc !
Witam. Przeczytałem mnóstwo tematów i nie znalazłem odpowiedzi. Silnik czesto musze odpalac na dwa trzy razy poniewaz zapala sie check i wtedy gasze i odpalam jeszce raz i juz nie ma check. Od kilku dni auto na zimnym silniku jedzie prawie ok, ale jak sie rozgrzeje przy przyspieszaniu zaczyna szarpac i brakuje mu mocy. Przy stalej predkosci np. 80 czy...
Witam Jak chcę odpalić auto to słychać cykanie to chyba rozrusznik ale nie odpala. Dopiero jak kluczyk przekręcę mocniej w stronę szyby to odpali. Rozrusznik był maju robiony. Wkład stacyjki wymieniłem jak to nie pomogło to kostkę. Już jest lepiej niż na poprzednich zamiennikach, ale jeszcze muszę ten kluczyk mocniej przekręcić.
Witam. Zafira B 1,9 cdti 74 kw. ciężko odpala.Sterownik silnika wykazuje błąd czujnika wałka rozrządu.W parametrach natomiast ów czujnik wykazuje obroty o połowę mniejsze jak obroty silnika czyli ok. Ciśnienie pompy podającej 4 atm, ciśnienie pompy wys. ciśnienia 35 Mpa odczytane w parametrach.Czasami trzeba kręcić do skończenia akumulatora, a czasami...
Witam wszystkich i liczę na pomoc z waszej strony. Mianowicie po odpaleniu Zosia zaraz gaśnie a przy przytrzymaniu pedału gazu chodzi lecz bardzo na siłę, strzela w wydech, śmierdzi paliwem z niej trochę. Podpiąłem ją pod komputer, pokazało dwa błędy zawór EGR brak sygnału MAM GO USZKODZONY i sonda lambda coś z grzałką, nie pamiętam dokładnie. Dodam,że...
Witam pacjent Opel Zafira 2.0dti 101km rok 2000. Silnik ledwie zapala pracuje bardzo nie równo pochodzi kilkadziesiąt sekund i gaśnie, zero reakcji na pedał gazu z rury wydechowej duże ilości czarnego dymu. Podpinany pod komputer żadnych błędów nie ma.Ma ktoś pomysły co może być nie tak?
Witam, jak w temacie podczas przyspieszania auto szarpie. Na postoju trzymane np. na 3000 rpm potrafi wskoczy sam na 3500 rpm i znów spadnie. Potrafi przydymić na niebiesko. Co sprawdzone/wymienione: - brak błędów na kompie - pompa regenerowana w serwisie boscha rok temu (po gwarancji) - na kompie trzyma zadane ciśnienie, masa powietrza ok - turbo,...
Dti to pompa wtryskowa DSLA145 a sterownik to MSA 15,5 patent podobny jak w Zafirze i fokusie ale bardziej niezawodny....
Dziś rano poszedłem do samochodu, odpalił bez problemu. Przejechałem kawałek, zgasiłem silnik, a potem spróbowałem ponownie – również odpalił od razu. Odczytałem błędy(wypedałowałem), które się pojawiły: ECN 148104, 161300, 057104, 007071. P.S. Szyby nie zamykają się automatycznie, trzeba trzymać przycisk. Świecą się kontrolki ABS i ESP. Być może wcześniej...
Po krótkiej pracy silnika włącza się tryb awaryjny, po podłączeniu komputera brak komunikacji z ECU
Powtórka jak w poście powyżej. Wyświetlona ikona samochodu i kluczyka. Samochód w trybie awaryjnym. Jazda możliwa tylko na biegach a obroty na stałe 1500 obr. Komputer nie może usunąć błędu. Nie wiem czy coś złego się dzieje z przepustnica czy sterownik silnika mógł się uszkodzi. ? https://obrazki.elektroda.pl/2341171100_...
Silnik przechodzi w tryb awaryjny i ogranicza moc, coś wysiadło, jedź na komputer i odczytaj błędy, to wtedy ci pomogę.
Witam posiadam Zafirę 1 1,8 pojawia mi się kontrolka ESP,silnik traci moc,zaczyna chodzić na trzech cylindrach ( wchodzi w tryb awaryjny i po podłączeniu komputera wyświetla się błąd C0256 ).Co z tym zrobić,gdzie szukać przyczyny.Bardzo proszę o pomoc.
Witam mam problem z Zafirka 2.0 Dti samochód łapie błąd P0606 gdy podłącze kompa i skasuje błąd samochód chodzi idealnie mogę jechać w trasie lecz po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika łapie błąd i auto jest w trybie awaryjnym . Podciśnienia sprawdzane gruszka turbiny również EGR też pomóżcie gdzie szukać przyczyny
Zanim doprowadzisz do ideału to podłącz pod komputer i odczytaj te błędy.Albo jedź gdzieś gdzie Ci to zrobią. Kontrolka "silnika" świeci bo sterownik pracuje w trybie awaryjnym i przechowuje napewno w pamięci kody usterek,które spowodowały taką jego pracę i zapalenie się tej kontrolki... Inaczej to tylko wróżby.
Witam. Mój Opel Zafira to już przeszłość. Prawdopodobnie pójdzie na złom. Nawet w serwisie Opla nie są w stanie go naprawić. Kupiłem Forda Galaxy benz./gaz 2,0 z roku 2013. Przejechałem ok. 800 kilometrów i zaczęło się źle. Nie mogę go odpalić normalnie, muszę korzystać z awaryjnego rozruchu. Ale co 2 minuty włącza się 3-rotny sygnał ostrzegawczy o...
witam.mam problem z zafirą z silnikiem y20dth z roku 2003. mianowicie chodzi o błąd 0070(błąd temp. powietrza otoczenia) którego nie moge skasować-silnik pracuje normalnie, drugi błąd 0400(błąd EGR-u) da się skasować ale powraca-silnik pracuje w "trybie awaryjnym". wyczyściłem kolektor ssący z klapkami bo był "zamulony", po wyciągnięciou EGR-u zawór...
Witam, Koledzy rozglądam się za Zafirą C z silnikiem 1.4 Turbo. Naczytałem się, że skrzynie manualne, są awaryjne (M32), wszytskie roczniki mają z tym problem? Na oku mam egzemplarz z poniższego ogłoszenia. Jak go oceniacie ? Warto ? Na co zwrócić uwagę przy oględzinach ? Jak zweryfikować przebieg ? Z góry dzięki za pomoc. https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi....
Za długie o za dużym Fi wężyki od wtrysku do kolektora. Powinno pomóc poprawienie. Brak opasek. Jak nie daleko to PW. Jak daleko to plik osc z jazdy na obu paliwach w tych samych warunkach i z zapisem problemu. Pozwoli na sprawdzenie stanu regulacji i ocenę problemu. Silnik 2.2 z cewką DIS, brońcie Pana by się podpinać pod sterowanie cewki by odczytywać...
Elektrit BRAWO, całkowicie się zgadzam. To że jakiś baran w serwisie nie potrafi zrozumieć tego co widzi na techu to nie znaczy że inne serwisy są takie same. Ten silnik fajnie sie diagnozuje. Na początek postawił bym na stronę podciśnienia i elektrozaworów.
sprawdź czy połączenie masy sondy z masą komputera ECU jest właściwe - powinno być git bo powinna być 4-ro przewodowa. Masz możliwość przetestowania innej sondy podobnego typu? Jak kształtuje się spalanie samochodu? Jak wyglądają świece zapłonowe po wykręceniu z silnika? (teoretycznie auto powinno mieć non stop dawkowaną bardzo bogatą mieszankę, aż...
Witam. Opel Zafira B 2010 r. Problemy z elektryką: - Nie działa w ogóle zamek centralny. - Nie działa podnoszenie szyb z pilota oraz z panelu we wnętrzu auta. - Silnik zgaszony, kluczyki wyjęte, wszystkie drzwi zamknięte. W środku świeci się cały czas światło w podsufitce i nie idzie go zgasić. - Również cały czas świeci się światło stopu w klapie bagażnika....
Z tego co pamiętam, to ten samochód powinien bez problemu się uruchamiać po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu i przepływomierza. Natomiast trudno zgadnąć co się będzie działo jak któreś z tych czujników dają jakieś lewe odczyty. Ale to powinna być jakaś wskazówka - jeśli po odpięciu któregoś z czujników auto zaczyna odpalać normalnie (ale...
Witam. W mojej zafirze jest elektroniczny egr. Auto odpala , równo pracuje, ma moc, Dopóki silnik nie wejdzie w tryb awaryjny. Czasem jest to po kilkuset metrach , czasem po kilku kilometrach. Po ponownym odpaleniu problem po chwili wraca. Przed wejściem w tryb awaryjny pojawia się na komputerze błąd świec żarowych choć są sprawne i wszystkie identyczne,...
Silniki łopla są trudne w naprawie po pierwsze wylej paliwo wymień filtr i zobacz czy jest zżółkłe od starości. Po drugie temperatura podawana przez czujnik cieczy. Po trzecie najważniejsze uruchom gaz w trybie awaryjnym i zobacz czy tak samo jest. Skoro na gazie działa a na brynie nie to jest problem z zasilaniem paliwa jakoscią lub ilością. Możesz...
Znajomy miał podobny problem w Opel Zafira TD i też miał identyczny objaw. Samochód jak sie zagrzał dochodził do 3000 obr/min i koniec a jeździło sie jakby miał 30 KM zamiast tam 95 Jak sie zgasiło silnik i odpaliło to znowu było dobrze ale tylko na pare minut i znowu to samo Przyczyną najpierw był czujnik EGR (elektrozawór chyba do opróżniania spalin)...
Witam !! Mam problem z oplem ja w temacie zafira 2,2 dti 2003 rok w sterowniku pompy PSG 16 zapisany jest błąd o nr 786 według mojego dostawcy sprzętu diagnostycznego sterowniki PSG 16 wyświetlają błędy w postaci P0, więc błąd ten powinien oznaczać zaniski sygnał cewki zmiennika faz rozrządu z tego co kojaze budowe silnika dti opla nie ma on zmiany...
No to jak masz błedy (a pewnie masz) w module chłodzenia silnika to raczej euroskanem nic nie wyczytasz ;) Z niskobudżetowych narzędzi to możesz jeszcze ABCOMem go spróbować. Idzie. Będziesz wiedział jakie usterki będize wiadomo co dalej. Ale na moje to pewnie jakaś przerwa w obwodzie wiatrakowym.. Tam w sumie jest chyba 5 stopni działania wiatraków,...
witam serdecznie, moje zapytanie brzmi czy przy zerwanym pasku rozrzadu w mojej zafirze mogła dostać przy okazji dwumasa,pasek juz zrobilismy(jak sie okazało przy poprzedniej wymianie ktoś nie dokrecił koła napędowego paska rozrządu i obciął sie klin na nim), auto szczególnie na zimnym silniku drży przy przyspieszaniu i zauważyłem że jest to nasilone...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Jeżeli nie zależy ci tak bardzo na francuzach, to polecam Zafirę A, siedmioosobowa, siedzenia z bagażnika są wyciągane, nie jest tak awaryjna, za 10 tys. kupisz auto w dobrym stanie, nawet czasami OPC już w tych cenach są, a jeżeli chcesz koniecznie francuskie, to raczej C4 Grand Picasso, bo Espace chociaż jest przestronne, to są to awaryjne auta, jak...
witam posiadam zafirę A 2001 rok, silnik 1,8 16v, z18xe, 125KM, automat. mam problem z ogrzewaniem w tej zafirze, kupiłem ją w wakacje i to pierwsza zima i już pierwszy problem. powietrze leci ale takie letnie. więc tak chłodnica zasłonięta temperatura silnika 80-90 stopni termostat działa poprawnie trzyma temperaturę, instalacja gazowa sekwencyjna...
1. Zafira 2. Porównywalne ze wskazaniem na Zafirę 3. Z tego co widziałem to dodatkowe fotele są wyjmowane, nie chowane. 4. 1.9TDI 105KM to silnik 8V na pompo-wtryskiwaczach, jednostki z tych lat były BARDZO awaryjne (zacierające się panewki), 1.9CDTi to sprawdzona i bardzo trwała jednostka FIATa (JTD). Jeśli chodzi o moc to szału nie będzie ale dzięki...
Problem polega na tym że silnik gdy jest zimny chodzi ok jak tylko sie zagrzeje to zaswieca się kontrolka (elektronika silnika) i samochód przechodzi w stan awaryjny.Mechanik po pomiarach stwierdził że uszkodzony jast sterownik pompy i szuka wszędzie żeby kupić sam sterownik ale wszędzie twierdzą że sterownik można kupic tylko razem z pompą . Gdzie...
Witam, Potrzebuję wymienić silnik w mojej Astrze. Oryginalny to X17DTL. Bardzo toporna i awaryjna jednostka. Pierwszy silnik padł dosyć szybko bo przy ok 250tyś km. Wymieniłem na inny używany z gwarancją przebiegu i wytrzymał ledwo 100tyś. Chcę i potrzebuję wymienić silnik na całkowicie inny - oczywiście z innej astry, vectry lub zafiry w dieslu. Potrzebuję...
posiadam astrę z18xe i czujnik wału jest przy łączeniu bloku ze skrzynią, dokładnie kilka cm nad miską olejowej z prawej strony stojąc przed samochodem, w x18xe1 jest przy kole pasowym, problem w tym że występuje różnica w kącie mocowania prawie 180 stopni, a co za tym idzie sterownik może źle policzyć do punkty kontrolnego (przerwa w zębach) i będzie...
Witam Z góry dziękuję wszystkim kolegom z forum za tak szybka jak i pomocną odpowiedź. Córeczka po ciężkich przejściach jest już z nami i dość dużo czasu nam pochłania, dlatego też mam nadzieje, że wybaczycie tak długą nieobecność. Co do samochodu raczej nie będzie on używany przy budowie, szczerze powiem iż z francuzami mam złe przejścia, wiec je odrzuciłem...
Podstawa to diagnostyka która pokaże czy to auto wchodzi w ogóle w tryb regeneracji DPF (oczywiście jeśli zatkany). Przeważnie powodem są nieszczelne wężyki czujnika ciśnienia różnicowego lub jak kolega napisał intrcooler. Wszystko to pokaże diagnostyka. Były już u mnie samochody z regenerowanymi DPF -ami. Naprawdę to co ludzie kasy popłacili na różne...
Witam. Być może podobny przypadek jest już gdzieś opisany, jednak nie mogę znaleźć. Przydarzyła mi się taka rzecz. Wracałem z pracy swoją Zafirą 2.0 Di 16 V i w pewnym momencie gdy redukowałem z jedynki na dwójkę pokazała się przez sekundę kontrolka od "tryb awaryjny" i nagle auto zgasło, bez żadnych dławień, kasłań, po prostu zgasł jakbym wyłączył...
Witam Mam Astre H 1.9 DTH i ten sam problem 3 błędów opisywany powyżej. Kolejność występowania ich jest taka: 1 ) P0002-75-Pomiar elektromagnetyczny zawór paliwa Zakres obwodu / wydajność 2) P0002-5B Obwód zaworu elektromagnetycznego dozującego paliwo, zakres/działanie 3) P0090-0A Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny, zakres/działanie...
Seata ci odradzam w razie sprzedarzy ich cena szybko maleje.Ford może być awaryjny. A najlepiej wybrać VW, w razie awari która żadko się zdarza częsci tanie.No i masz tam fajne dynamiczne silniki, a dwa ostatnie miejsca są wygodnie nie tak np. Ford. zgodzę się z kolegą ale nie w 100 %... Ford - jeździłem fordem, co prawda z silnikiem 2,8 (benzyna=sekwencja)...
Mialem podobne objawy,lecz tylko na zimnym silniku; zaraz po odpaleniu (co trwalo 3-4 sek. dluzej niz zazwyczaj) mialem wrazenie jakby palil tylko na 3 gary;gdy dostal temperatury praca silnika sie ustabilizowala lecz podczas jazdy do 3tys. rpm niekiedy sie przydusi - ewidentny blad w pracy zaworu EGR , co czasem potwierdzi wyswietleniem sie kontrolki...
Witam, Chciałbym odświeżyć trochę temat związany z EGR (elektroniczny) w silniku 2.0 dti. Mianowicie jakiś miesiąc temu czyściłem kolektory dolotowe wykorzystując sytuację chciałem również przeczyścić EGR niestety jest tak zapieczony że nie da się go wyjąć (macie może na to jakieś sposoby?). Jednak przez otwory w kolektorze trochę go poczyściłem i było...
Ostatnio bylem z trasie swoim dieslem zafira 2.0 dti84km, w trasie po przejechaniu jakies 25 km na swiatlach zapalily mi sie 2 check signing I taki z ludzidziem czytalem niby od ukladu chlodzenia, po czym obroty zaczely wariowac od1500 do zero czasami do 2000 pozniej pojawil sie problem z ruszaniem chwilowe braki reakcj na gaz I przeszedl w Stan awaryjny...
Mam podobny problem (Zafira z18xe + lpg) Na zimnym silniku przy niskich temp. (<5 stopni), odpala od ręki, ale nie daje rady utrzymać obrotów i po kilku sekundach gaśnie. W tym czasie prawie nie reaguje na pedał gazu, ciężko utrzymać odpowiednie obroty. Jak się rozgrzeje, to chodzi w miarę (przez chwile), aż nie złapie błędu p0170 i znów jakby na...
Witam. Mam zafirę a po lifcie z 2001 roku 1,8 benzyna pełne wyposażenie z automatyczną skrzynią biegów. Alternator 100a .Miałem uszkodzony sterownik silnika, nie podawał sygnału czujnika temperatury na sterowniki przez co sterownik wchodził w tryb awaryjny i wentylatory na maksa. Szukałem przerwy w instalacji, wymieniłem sterownik wentylatorów i nic....
Opel Zafira 2.0 DTi Witam Objawy - samochód pracuje równo, powyżej 1100-1200 obr./min zaczyna klekotać coś jakby zawory "luźne". Zapala się kontrolka "check" i auto przechodzi w tryb awaryjny (tak sobie tłumaczę) i rozpędza się mułowato a przy osiągnięciu 3000 ob./min "dławi się" po zmianie biegu na wyższy znów idzie "w górę" do tych 3000 i znów "dziura"....
silnik trybie awaryjnym mazda dziwi trybie awaryjnym konfiguracja trybie awaryjnym
lodówki bosch opinie kanlux bezpiecznik analogowy licznik impuls
vitopend serwisowy vitopend awaryjny
Teac A4 Series LE40A4S1FHD Firmware & VEWD Updates Zasilanie mierników panelowych: problem z napięciem